بالاخره ایرانخودرو پس از سالها تلاش، نسخه توربوی موتور ملی موسوم به EF7 را در سینه سورن جای داد. کاری که قرار بود همان ابتدا برای این خودرو انجام شود. اما ظاهراً این موضوع برای این شرکت پیچیدهتر از آن بود که بتواند در طول چند سال نخست حل شود و افزودن توربوشارژر به این پیشرانه آنقدر مهم بود که همراه با جشن و رونمایی و هیاهوی بسیار باشد.
موتور جدید که با نام TC7 مخفف توربوشارژر شناخته میشود، پنج سالی دیرتر در خط تولید قرار گرفته است. این موتور ۱.۷ لیتری همان ویژگیهای موتور EF7 را بعلاوه یک توربو دارد. این یعنی این موتور ۱۶ سوپاپ مجهز به زمانبندی متغیر سوپاپها و همان طراحی قبلی است. افزودن توربین پرخوران به این موتور، قدرت آن را با ۳۵ درصد افزایش به ۱۵۵ اسب بخار و گشتاور آن با ۴۰ درصد افزایش به ۲۱۵ نیوتنمتر رسیده است. همچنین گفته میشود، مصرف سوخت این موتور از ۷.۸ به ۷.۳ لیتر کاهش یافته است. کاهش ۷ درصدی مصرف سوخت و ۱۳ درصد آلایندی، در کنار افزایش توان از ویژگی های مثبت این خودرو محسوب می شوند.
سورن با موتور توربو قادر است در ۱۰ ثانیه (برخی ادعاها برای ۹ ثانیه) از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و نهایت سرعت آن نیز ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت میباشد. به گفته قائممقام معاون توسعه محصولات جدید ایرانخودرو در توسعه فناوری توربوشارژر، علاوه بر اضافه شدن توربوشارژر، گیربکس، سیستم مدیریت موتور، سیستمهای سوخترسانی و هوارسانی، اگزوز، خنککاری و شبکه برق و الکترونیک طراحی شده و تغییر کرده است.
هنوز قیمتی برای نسخه توربوی سورن اعلام شده اما میتوان انتظار داشت که در برابر قیمت ۳۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی مدل معمولی، چند میلیونی گرانتر باشد. انتظار میرود دنا کاندیدای بعدی دریافت موتور توربوی TC7 ایرانخودرو باشد.
ارش
۱۸ بهمن ۱۳۹۴یه دونه حلبی میسازن چقد با دمبل و دومبول مراسم برگزار میکنن
سعید
۱۸ بهمن ۱۳۹۴خوش به حال چین
هم خودش برا ما ماشین میسازه، هم ماشین های خودشو میده به ما
علنا خودرو کشور دست چینه
شما از شمال، جنوب، شرق و غرب بگیر تو هر کوچه و کوی و برزن از کشور دست گلمون ایران برو همه دارن جنس چینی میفروشن، از لوازم تحریری، پوشاک، لوازم خانگی، کیف و کفش بگیر تا صنایع بالاتر، همه صنایعمون رو تعطیل کردن و ازمون گرفتن، جوون هامون رو بیکار کردن و به جاش همه رو کردن فروشنده خودشون. در یک کلام خلاصه مطلب کلـــــــــــا شدیم فروشنده چین، فک نمیکنم مستعمره که میگن معنی دیگه ای داشته باشه.
ali
۱۸ بهمن ۱۳۹۴9ثانیه هه هه
بررسی سایت دنده 6 نوشته بود 11
سامان اذری
۱۸ بهمن ۱۳۹۴مشکل داغ شدن موتور و گیربکسش رو چیکار میکنند
king 918
۱۸ بهمن ۱۳۹۴دوتا عکس اخری رو که دیدم دیگه یقین پیدا کردم که ما ایرانی ها از بد بخت یه چیزی بزرگتریم اصولا برای وصف حالمون باید کلمه ایی جدید ساخته شه
خدایا توبه ……………….
سعید
۱۸ بهمن ۱۳۹۴درپوش موتور رو هم براش برداشتن چه نگاهی هم داره میکنه تو موتور!!!
حتما داره میگه ماشا الله تبارک الله بر این همه قطعه، با نظم و ترتیب دسته به دسته یک جا نشسته…
خخخخ…
خدایا نه واقعا توبه، بیبین منو نه یعنی واقعا توبه، نه بیبین منو یعنی واقعا…
moein
۱۸ بهمن ۱۳۹۴من رو 206 خودم توربو شارژ نصب کردم 5 ملیون توربوش شد 1 ملیون سوپاپ تخلیه
1ملیون اینتر کولر و دست مزد و خورده کاریاش
الان سر انگشتی 180 اسب داره یعنی گوله میره اشاره کنم 210 رد کرده با gps حدود 250 تام رفتم صداش زیاد شده تا این سر عت ولی رفته
جنس توپم بستم این دو ساله آخ نگفته مصرف سوختم یه مقدار بهتر شده
هرکی خواست خودش می تونه بده براش ببندن این مسخره بازیا چیه افتتاح و نوار و قیچی .
ارادت
کارشناس
۱۸ بهمن ۱۳۹۴فوق العاده!!!
به مناسبت دهه فجر
دانلود رایگان مجموعه بی نظیر عکس خودرو (گردآوری شده از سایت معروف netcarshow.com) در کل شامل بیش از 3000 عکس از مدل های مشهور با کیفیت 1600 در 1200:
مجموعه خودروسازان ژاپنی:
http://uploadboy.me/434bul4i5mvh/Japan.rar
مجموعه خودروسازان ایتالیایی:
http://uploadboy.me/60884mecvp0k/Italy.rar
مجموعه خودروسازان آلمانی:
http://uploadboy.me/7jrih8gjxj7z/Germany.rar
مجموعه خودروسازان آمریکایی:
http://uploadboy.me/gspx82h2j2iz/USA.rar
مجموعه خودروسازان انگلیسی:
http://uploadboy.me/26p4wkk5obh0/UK.rar
مجموعه خودروسازان فرانسوی:
http://uploadboy.me/1100kuwe8xvw/France.rar
مجموعه خودروسازان دیگر و تیونرها:
http://uploadboy.me/w1fba8k639i1/Others.rar
کارشناس
۱۸ بهمن ۱۳۹۴هر کی دانلود میکنه دعا کنه کارم جور شه برنامه ریختم برا کسب ثروت دهها میلیاردی تو پنج سال (با یه روش درست و سالم) تا یه شرکت خودروسازی سازنده خودروهای اسپرت کوچک و کم مصرف هیجانی تو ایران بزنم…
Carbonado Aventador
۱۸ بهمن ۱۳۹۴دمتم گرم…
دعات هم میکنیم داداش!
Zonda R
۱۸ بهمن ۱۳۹۴@.F
کارشناس عزیز
خداوند رحیم و رحمان هست و اگر تلاش کافی کنیم دست پروردگار همیشه با خواهد بود
وقتی یه جوون رو میبینم مثل خودم البته، که با هزاران ارزو در حال حرکت تو خیابون هست و همه درها بروش بستست نابود میشم نه سرگرمی نه دل گرمی و نه شغلی درخور
فقط این مهمه تو هر جایی هستیم خودمونو باور کنیم که ما بهترینیم و بهترین تلاشمونم بکنیم
به امید موفقیت برای هممون
اما سمند سورن توربو
با احترام برای تمام کسانی که سورن دارن
این خودرو دارای طراحی جلوی ناامید کننده هست انگار داره گریه میکنه
متاسفم که این همه سرمایه صرف یه موتور برای خودروهای از رده خارج شده
هیچ لزومی نداره ایران خودرو موتور توربو تولید کنه
احمد
۱۸ بهمن ۱۳۹۴تبریک به همه خودروساز ها و همه خودرو دوست ها
یک نفر نیست به این ها بفهمونه آقا شما اول ماشین عادی رو درست و سالم و بدون عیب درست کنید خودرو با موتور توربو پیش کش
بالای 70 درصد سمند ها و پژوهای ایران خودرو در بدو تولید انواع مشکلات رو دارند که مشکل موتور و به خصوص روغن ریزی و روغن سوزی هم شاملشه ( بقیه مشکلارو نمیگم چون همه میدونند )
حالاشما به مجموعه همه این مشکلات وجود توربو رو هم اضافه کنید که بسیار حساسه و قطعا توربویی هم ایران خودرو خریده از نوع درجه 3 و ارزون قیمتی هست که در جمع خدا به خیر بگذرونه
این قسمت متنهم بسیار معنا دار بود :
بالاخره ایرانخودرو پس از سالها تلاش، نسخه توربوی موتور ملی موسوم به EF7 را در سینه سورن جای داد. کاری که قرار بود همان ابتدا برای این خودرو انجام شود
از کی تا حالا اسم موتور های وارداتی ملی شده !!!!!!!!! مگر جز اینه که ما تمام موتور ها رو در بهترین حالت پس از واردات قطعات اصلی مونتاژ میکنیم
پس از سال ها تلاش !!!!!!!!!
مگه خریدن و وارد کردن و مونتاژکردن سال ها تلاش میخواد !!!!!!
اگه مونتاژ کردن این همه سال زمان میبره اگه میخواستن بسازن چقدر زمان میبرد !!!!
100 سال ؟؟؟؟
واقعا زبان قاصره از توضیح و تمجیداین شاهکار
arash66
۱۸ بهمن ۱۳۹۴بسیار منطقی و صحیح توضیح دادین …
FreeBird
۱۸ بهمن ۱۳۹۴افزودن توربین پرخوران به این موتور، قدرت آن را با 35 درصد افزایش به 155 اسب بخار و گشتاور آن با 40 درصد افزایش به 215 نیوتنمتر رسیده است. همچنین گفته میشود، مصرف سوخت این موتور از 7.8 به 7.3 لیتر کاهش یافته است؟؟؟
افزودن توربین پرخوران چطور میتونه باعث کاهش مصرف بشه ؟؟؟
SAEED
۱۸ بهمن ۱۳۹۴درود
کـار تـوربـوشـارژر در اصـل افـزایـش قـدرت مـوتـور هـمـزمـان بـا کـاهـش مـصـرف سـوخـتـه …
در واقـع مـیـشـه گـفـت تـوربـو پـمـپ دمـنـده ای هـسـت کـه بـا اسـتـفـاده از گـاز هـای خـروجـی از مـوتـور بـکـار مـیـوفـتـه و حـجـم بـیـشـتـری از هـوا و سـوخـت رو روانـه مـوتـور مـیـکـنـه کـه بـاعـث افـزایـش فـشـار و در نـتـیـجـه افـزایـش تـوان مـوتـور مـیـشـه ( اطـلـاعـات بـیـشـتـر : تـراکـم هـوا و سـوخـت در مـوتـور )
ضـمـنـا یـکـی از مـشـکـلـای اصـلـی تـوربـو گـرم شـدنـشـه کـه بـاعـث کـنـدی خـود تـوربـو مـیـشـه …
تـوربـویـی کـه رو ایـن مـوتـور سـواره ایـنـتـر کـولـر نـداره !! حـالـا بـقـیـه مـشـکـلـات کـیـفـیـت و … بـمـانـد
فریا
۱۸ بهمن ۱۳۹۴طبق گفته ی خودشون اینتر کولر داره . عکس هم همینو میگه . به عکس اول دقت کنید .
میثم
۱۸ بهمن ۱۳۹۴میشه حاجی، وقتی موتور پرقدرت تر میشه و زور کمتری میزنه و ماشین هم وزن کمتری داره مصرف سوخت بهبود پیدا میکنه. البته فکر میکنم گشتاور بالایی که این موتورها تولید میکنند هم بی تاثیر نباشه. اکثرا خودروها بعد از مجهز شدن به توربوشارژ کاهش مصرف سوخت(هر چند ناچیز) رو تجربه میکنند.
هادی
۱۸ بهمن ۱۳۹۴تازه ایرانخودرو گفت ما میتونم قدرتش رو تا 170 اسب هم افزایش بدیم ولی به دلیل شرایط سوخت غیر استاندارد نمیتونیم
از همین حالا پیشبینی میکنم تا 100 ساله دیگه اگه تکراری شه برا مردم هر 5 سال یه 20 اسب به قدرتش اضافه میکنن
amir ali
۱۸ بهمن ۱۳۹۴دوست عزیز
توربوانواع مختلفی دارد که شرح آن را به سایت پدال وی سپارم.
اما ذکر این نکته لازم است که توربو هوای فشرده و در نتیجه اکسیژن بیشتری را به سیلندر می رساند که باعث بهتر احتراق بهتر و راندمان بالاتر می شود ولی نیاز به اصلاحاتی در سرسیلندر به دلیل بالا رفتن نسبت تراکم دارد و همچنین نیاز به برنامه ریزی دقیق ECU می باشد، توربو در دورهای خاصی بیشترین راندمان را دارد و به همین دلیل در تمام بازه های دور موتور تاثیر توربو مشاهده نمی شود ، معمولا در دور 3000 تا 4500 توربو بر روی موتور بهترین تاثیر را دارد. البته به دلیل افزایش فشار دمای هوای کمپرس شده نیز افزایش می یابد که باعث کاهش راندمان موتور می شود و راه حل آن استفاده از اینترکولر مناسب هست . یعنی هوای خروجی کمپرسور بعد از عبور از یک کولر و کاهش دما وارد پروسه احتراق می شود . اینکه با اضافه شده توربو مصرف افزایش می یابد دلیل آن فقط استفاده کردن راننده از دور بالای موتور جهت شتابگیری و هیجان بیشتر است ولی در کل راندمان افزایش می یابد.
FreeBird
۱۸ بهمن ۱۳۹۴طبق گفته های شما هم بخوایم حساب کنیم پس هر وقت توربو کار کنه مصرف میره بالا(راننده برای هیجان به قول شما گاز بده) بازم بر اساس گفته شما اگه راننده گاز نده پس توربو هم فعال نمیشه (میشه موتور معمولی)و مصرف میاد پایین
وقتی شما توربو شارژ استفاده میکنید درواقع هوای بیشتری رو برای ترکیب با سوخت فراهم میکنید پس در نتیجه مصرف سوخت شما بالا میره.تا نسبت سوخت و هوا متعادل باشه.
توربو به هیچ وجه باعث کاهش مصرف نمیشه.
اما در برابر قدرت خروجی از موتور در قیاس با سایر موتورهای تنفس طبیعی مصرف کمتری به خاطر راندمان بالاتر ممکنه داشته باشه.مثلا موتور 4 سیلندر توربو 100 اسب بخار میده بیرون موتور 6 سیلندر هم 100 اسب خروجی داره ولی مصرف 4 سیلندر توربو کمتر هست.
amir ali
۱۹ بهمن ۱۳۹۴دست عزیز
معمولا خودرو ها در دورهای 3000 تا 4000 مصرف بهینه دارن به همین علت مصرفشان در جاده کمتر می شود چون در جاده سرعت بین 100 تا 120 هست و اگر در این سرعت نگاهی به در موتور بیندازید متوجه این موضوع می شوید .
اگر مقدار معینی از بنزین با هوای بیشتر و درنتیجه با اکسیژن بیشتر سوخته شود انرژی ازاد شده به مراتب افزایش می یابد پس توربو فقط و فقط افزایش هوادهی به چمبر را انجام می دهد.
هیچ گاه نباید یک موتور تنفس طبیعی را با یک موتور توربو مقایسه کرد حتی اگر قدرت های یکسان داشته باشند و دلیل آنهم ارائه آن قدرت در دورهای متفاوت هست . مثلا موتور v12 تنفس طبیعی با قدرت 650 اسب تمام قدرت را در در 6500 در اختیار شما قرار می دهد در حالیکه یک موتور توربو V6 با حجم کمتر وقدرت مشابه در دور 4500 این قدرت را ازاد می کند که کاهش مصرف در موتور توربو دار طبیعی خواهد بود .
سعید
۱۸ بهمن ۱۳۹۴برنامه اسب بخارم برسیش کرده بود قراره بود برنامه شو بزاره تو اپارات حالا ببینینم چی میشه
دوستان اگه اسب بخار رو ندیدین حتما برید ببینین برای یه برنامه تو ایران خیلی خوبه به نظرم
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0ahUKEwia4enM_-TKAhXJ0hoKHe5MBicQFggdMAA&url=http%3A%2F%2Fasbe-bokhar.com%2F&usg=AFQjCNEqEGrgL8Pp3EigGqx5V-IetwVZcw
ویدئو هاشو ببینین
امین آریامن
۱۸ بهمن ۱۳۹۴تو مراسم گفتن ایران خودرو به دارندگان تکنولوژی تولید موتور توربو در سطح جهان پیوست!
یعنی خجالت نمیکشن؟یعنی خودشونم فکر میکنن اینو خودشون تولید کردن؟اینا اسم مونتاژ رو میذارن دانش تولید!
خدا اخر و عاقبت اونایی ک این ماشین را خواهند خرید به خیر کنه…
reza
۱۸ بهمن ۱۳۹۴خدا به خیر بگذرونه ماشینای المانی ژاپنی و … که توربو دارند با بنزین ایران سازگاری ندارن بعدش هم توربو واقعا استهالکش بالاست در کل چند تا شرکت هستن که می تونن توربو خوب بسازن که توربوهای ایران که مستقیم از بدترین جنس چینی هست به جز دردسر فکر نکن چیز دیگه ای باشه
محمد
۱۸ بهمن ۱۳۹۴عجبه بالاخره بعداز چهل سال یه درپوش برا موتور گذاشتن..
mahdi
۱۸ بهمن ۱۳۹۴گیرم گلاب نابتان اصل قمصر است اما چه سود حاصل گلهای پرپر است
ای از تبار هر چه سیاهی سرشتتان رنگ جهنم است تمام بهشتتان
احمد
۱۸ بهمن ۱۳۹۴خیلی زیبا بود
دمت گرم
arash66
۱۸ بهمن ۱۳۹۴زیبا و بجا بود
میشه بپرسم این شعر از کیست ؟
محمدرضا
۱۸ بهمن ۱۳۹۴جدا از مشکلات عدیده موتوری در ef7 و شک عمیق در کیفیت توربوی افزوده شده روی این موتور ، نوااااابغ عزیز در ویران خودرو عایا لازم نیست همزمان با افزایش قدرت موتور سیستم ترمز نیز بهبود و تقویت بشه ؟!!
از همینجا پیشاپیش فوت کلیه سرنشینان سورن توربو در تصادفات را به عموم ملت شریف ایران تسلیت عرض میکنم.
رامتین
۱۸ بهمن ۱۳۹۴بنظرم وقتی یه موتور توربوشارژ میشه باید سوپاپ تخلیه جدیدی روش نصب شه و شاتونها و بسیاری دیگر از قطعات، با مقاونت بالاتر بازطراحی بشه. حال اینها این کارو کردند؟ سئوال بعد اینکه الان میشه با خرید یه توربوشارژ و متعلقاتش با قیمت 3میلیون موتورهای مثلا 206 را تا 70 اسب اضافه کرد. دوستان تجربه این کارو دارند؟ سایت رسمی برای فروش این توربوها هم هست. حتی سوپرشارژرهای 15میلیونی برای موتورهای 8سیلندر دارن میفروشن!!
ahmad
۱۸ بهمن ۱۳۹۴موتور توربو TC7 چینی (بخوانید ملی!) مبارک…
خدا حفظ کنه برداران چینی رو…
دیفندر
۱۸ بهمن ۱۳۹۴یه پنکه سر راه موتور گذاشتن یه توربو سر راه مشکلات خودرو.
(*مهرداد*)
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ماشین با اون ایمنی پایین همینطوری با موتور معمولی چپ میکردن ملت باهاش ،،،خدا رحم کنه که توربو دار هم بشه ،،،شاخ غول را شکستند!!!!
moein
۱۸ بهمن ۱۳۹۴اصلا کاری ندارم خوبه یا بده
از این ناراحتم که را هر کاری 500 نفر جم میشن که چی می خوان یه نوار رو ببرن طرحی رو افتتاح کنن حالا یکشون از ماشین سر در نمیاره ها…
نمونه عکس بالا
خسته شده
۱۸ بهمن ۱۳۹۴مردم همیشه در صحنه سورن توربو!!!!!!!!! خدایا فقط خودت رحم کن به این مردم این لگن نترکونمون لگن سازان وطن افتخار…
mo
۱۸ بهمن ۱۳۹۴حالا جدا از اینکه یه موتور با توربو دادن اصلن رو گیربکسش کار کردن که می تونه جواب بده یا نه
ax1
۱۸ بهمن ۱۳۹۴خیلی خوب میشه مدل سورن توربو 2 درب هم تولید کنن.
ahmad
۱۸ بهمن ۱۳۹۴خخخخخخخ
فکرشو بکن، سورن کوپه
سوپر اسپرت ملی…
CORVETTE Z06
۱۸ بهمن ۱۳۹۴سورن وانت یادتون رفت!
HoSeIn
۱۸ بهمن ۱۳۹۴یه سوال ذهن منو مشغول کرده اونم اینه که این آقایونی که با کلی بریز و بپاش قیچی به دست برای رونمایی از اینچنین فضاحتهایی در صنعت خودرو تشریف فرما می شن کدومشون شخصا از این خودروها استفاده می کنن .
حسین
۱۸ بهمن ۱۳۹۴اقا من با هیچی کار ندارم فقط یکی به من بگه اون اخوندو واس چی نشوندن پشت فرمون ینی میخواد تو گوشش اذون بگه یا به راه راست هدایتش کنه
sunmartin
۱۸ بهمن ۱۳۹۴حرف درست “سعید” کفت آوررین ایران =مستعمره چین واقعا باید جنس چینی نخرید لب تاب باشه گوشی باشه خودور صنایع دستی!! و سیر و گردو و پیاز…نخر هموطن جنس چینی درجه بندیش بزرگترین دروغ قرن هست سرو ته یه کرباسن از لب تاب 5 ملیونی چینی گرفته تا شیور مو (موزر) 600 هزار تومانی فیلیپس و رمینگتون من همه رو امتحان کردم تا خودوری جک جی 5 و ام جی 6 همشون زباله هستن واقعا تا نخرید و پول ندید و ضررش حس نکنید درک نمیکنید
سعید
۱۸ بهمن ۱۳۹۴چاکریم. آخه منم منم دلم خون بود که اینجور گفتم، من با ارشد و معدل 19.54 فارغ التحصیل شدم اما الان بیکارم! سرمایه مملکت فقط نفت و گاز نیست ما جوون هاییم که به حال خود رها شدیم.
منم دوست دارم کشورم بر بام دنیا باشه و آمریکا جلو ما دست دراز کنه و مطمئن هستم این روز فرا میرسه حتما………خدا با ماست.
آخه چین نامرد تو تحریم ها فرصت غنیمت دونسته بود هم از آخور میخورد هم از توربه
مطمئنا چین جنس خوبم داره مخصوصا همین صنایع الکترونیک، جنس های خوبش(از هر نوع، الکترونیک، خودرو، مواد غذایی و…) رو میداد از ما بهترون(آمریکا و اروپا) سود می برد از این ور هم بنجل هاشو(بازم از هر نوع…) میداد به ایران و بازم سود میکرد.
پویان
۱۸ بهمن ۱۳۹۴اونی که اومده افتتاح! اگه موتور پنکه دستی رو میزاشتن جلوش با موتور توربو تشخیص نمیده. بدبختی این کشور همین آدمای فسیلن که دارن واسه این کشور تصمیم میگیرن
AliASg
۱۸ بهمن ۱۳۹۴دوتا عکس آخری نابودم کرد اصلا….
نویدی
۱۸ بهمن ۱۳۹۴ماشینی که ایمنی نداره توربو واسه چیشه؟!!!! آقا ما توربو نخواستیم،بدنه و شاسی خودرو ها رو ارتقا بدید و تقویت کنید…در ضمن موتور ef7 طاقت تحمل فشار توربو رو نداره!…بدون توربو سرسیلندر میسوزونه و دسته موتور میشکونه،خدا به داد توربو دارش برسه!!!
mehran jj
۱۸ بهمن ۱۳۹۴قیمت پژو 301 دنده ای را 58 میلیون تومان و نسخه اتومات آن را 62 میلیون تومان اعلام کرد. وی افزود: 208 شصت و هشت میلیون تومان و 2008 در دو مدل دنده ای و اتومات به ترتیب 72 و 78 میلیون تومان به فروش می رسند.این قیمتا بنظر معقول میاد ولی حتما بدون اپشن بدون اپشنه.
سعید
۱۸ بهمن ۱۳۹۴کجاش معقوله آقا مهران!!!!
راستی بی معرفت ها یه تغییر کوچیک هم تو قیافه ماشین ندادن که آدم از دور بفهمه این توربو هست یا نه.
حداقل یه جلو پنجره رو عوض میکردید.
یه زحمت به خودشون نمیدنواقعا که بی معرفتید…
mehran jj
۱۸ بهمن ۱۳۹۴من منظورم اگه با امکانات باشن قیمت ها خوبه.ولی با سابقه ای که از ایرانخودرو و سایپا تو دزدیده شدن اپشنها سراغ دارم … من خواهش میکنم خود پدال 1مقاله دراین باره بده ممنون میشم
احسان(احسان)
۱۸ بهمن ۱۳۹۴همینطوری موتور EF7 هزینه هاش بالاست و خاموش هم باشه باز جوش میاره.توربو بندازن روش میشه ازش به عنوان موتور بخار یا ابگرم کن سیار استفاده کرد
AliASg
۱۸ بهمن ۱۳۹۴دقیقا
کامران
۱۸ بهمن ۱۳۹۴خدا رحم کرده X Drive , Over Drive ,DTC نزاشتن و گرنه رو کل بدنه ماشینه لیبل میزدن ، بعدم چند روز تعطیل رسمی اعلام میکردن، همیچین قرمز زده زیر توربو انگار M پاور هستش.
تکنولوژی توربو شارژر مال سال 1962 هست که اولین بار تو Chevrolet Corvair Monz استفاده شده.
فرشاد
۱۸ بهمن ۱۳۹۴از حق نگذریم برای ایران خودرو تولید خودرو با موتور توربوشارژردار 150 اسب بخاری یک گام بلند هست که امیدوارم درست برداشته باشن و با این گام به سمت بهتر شدن حرکت کرده باشن نه بیشتر اذیت کردن مردم!!
البته سرعت برداشتن این گامها باید خیلی سریع تر باشه نه که هر 10 سال یه بار یه حرکت مثبت اتفاق بیفته.
یه چیزی هم اینجا نگران کننده هست اونم تاثیر سرعت و شتاب بیشتر روی عملکرد بقیه سیستم ها مثل ترمز ها و تعلیق و پایداری خودرو. که امیدوارم روی اون بخشها کاری انجام شده باشه که در غیر این صورت تولید همچین خودرویی ینی بازی هر چه بیشتر این خودرو ساز با جون مردم عزیز ایران
Hamid
۱۸ بهمن ۱۳۹۴آره خیلی گام بلندی برداشته. ***
Sardar
۱۸ بهمن ۱۳۹۴کاش بجای توربو یهگیربکس اتومات خوب میذاشتن. چیزای مهم و ضروری رو بیخیال شدن رفتن سراغ توربو که تو ایران با اینبنزین چیز بی خودی هست
اریا
۱۸ بهمن ۱۳۹۴با این سرعتی که ایران خودرو در پیشرفت داره باید منتظره سورن وانت و دنای وانت باشیم
محسن
۱۸ بهمن ۱۳۹۴تو مجله ایران خودرو نوشته بود اینتر کولم داره،قدرتشم تا 175 قابل افزایش ولی به خاطر مشکل سوخت برای عمر بیشتر موتور رو 155 محدود. شده