یکی از کمپانیهایی که پس از توافق هستهای بحث همکاری ایرانخودرو با آن بهشدت بالا گرفت سوزوکی بود. سوزوکی که در گذشته گرند ویتارای محبوب و کیزاشی نهچندان پرطرفدار را به خطوط تولید ایرانخودرو فرستاده بود، اکنون میخواهد تا با افزایش تنوع در مدلهایش، سهم بیشتری از بازار ایران را در اختیار بگیرد. به همین دلیل نیز خودروهای ارزانقیمت خود را به ایران فرستاده تا در بازههای قیمتی که هماکنون در اختیار چینیهاست به رقابت بپردازند. در همین راستا، سایت خبری ایرانخودرو از عرضه چهار مدل از سوزوکی به همراه قیمت و اطلاعات فنی مختصری از آنها خبر داده است. یکی از این چهار مدل، کیزاشی است که قبلاً نیز حضور نهچندان موفقی در خطوط تولید ایرانخودرو داشت؛ اما سه خودروی دیگر سوئیفت، دیزایر و SX4 نام دارند.
ارزانترین این مدلها، یک سوپر مینی است که سوئیفت نام دارد. سوئیفت که از سال ۲۰۰۰ بر روی خطوط تولید سوزوکی قرار گرفته و اکنون در سومین نسل از حیات خود به سر میبرد، در سالهای اخیر دچار چند تغییر کوچک و فیسلیفت قرار گرفته و دقیقاً مشخص نیست که کدامیک از این مدلها، مدلی خواهد بود که توسط ایرانخودرو عرضه خواهد شد. بر اساس اعلام ایرانخودرو، سوئیفت دارای دو گزینه موتور ۱۲۰۰ سیسی و ۱۶۰۰ سیسی خواهد بود که قدرت آنها به ترتیب ۸۷ و ۱۳۶ اسببخار خواهد بود و حداکثر گشتاور آنها نیز به ۱۱۴ و ۱۶۰ نیوتنمتر میرسد. ایرانخودرو در مورد سیستم انتقال قدرت سوئیفت اطلاعاتی منتشر نکرده اما در خارج از ایران برای سوئیفت دو گیربکس دستی ۵ و ۶ دنده، یک گیربکس خودکار ۴ دنده و یک گیربکس CVT گزینههای قابل انتخاب هستند. لازم به ذکر است که سوئیفت با این موتور ۱۶۰۰ سیسی در بازارهای جهانی با نام سوئیفت اسپرت به فروش میرسد. اکنون به بحث قیمت سوئیفت میرسیم. پس از شما تقاضا میکنیم که آرامش خود را حفظ کرده و دچار هیجان نشوید! ایرانخودرو قیمت سوئیفت را تنها ۸۰ میلیون تومان اعلام کرده است و البته اعلام نکرده این که قیمت مربوط به کدام تیپ از این خودروست. در نتیجه سوئیفت که قرار است از اردیبهشت سال ۱۳۹۶ با بازار عرضه گردد، گرانتر از رقبایی چون هیوندای i20، کیا پیکانتو، میتسوبیشی میراژ و امجی ۳ خواهد بود. البته باید کمی هم خوشبین باشیم. سوئیفت دارای نکات مثبت قابلتوجهی نیز هست. این خودرو موفق شده از موسسه Euro NCAP پنج ستاره کامل را کسب کند و این مسئله از ایمنی بالای این خودرو حکایت دارد. علاوه بر این، سوئیفت خودرویی بسیار کممصرف است و آلایندگی بسیار کمی دارد. همچنین موتور ۱۶۰۰ سیسی این خودرو بسیار قدرتمند است و میتواند گزینه خوبی برای جوانان باشد.
دومین محصول جدید سوزوکی برای ایرانخودرو، بسیار مشابه محصول اول است و در واقع یک زیرمجموعه از آن محسوب میشود. سوزوکی دیزایر (Dzire) مدل صندوقدار سوئیفت است که توسط شریک هندی سوزوکی، یعنی ماروتی، تولید میشود. دیزایر از نظر نمای خارجی و تریم داخلی تفاوتهای کوچکی با سوئیفت دارد. از نظر فنی نیز طبق اعلام ایرانخودرو، دیزایر با موتور ۱۲۰۰ سیسی بهینه شده سوئیفت عرضه میشود که توانایی تولید ۹۴ اسببخار و ۱۱۴ نیوتنمتر گشتاور را دارد. اضافه شدن صندوق عقب به سوئیفت چندان نمای دلچسبی را ایجاد نکرده است؛ هرچند که ما ایرانیها با دیدن خودروهایی چون پژو ۲۰۶ و امویام ۳۱۵ صندوقدار، دیگر به این نمای نهچندان متناسب عادت کردهایم! دیزایر نیز بهمانند سوئیفت ۸۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت و در اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ عرضه خواهد شد.
اما سومین محصول جدید ایرانخودرو در واقع چندان هم جدید نیست! سوزوکی کیزاشی که در گذشته مدتی بر روی خطوط تولید ایرانخودرو بود، برای ما چندان نا آشنا نیست. یک سدان سایز متوسط که به ایران آمد تا موفقیتهای برادرش گرند ویتارا را برای ایرانخودرو تکرار کند؛ اما در واقع کیزاشی تنها ناکامی پژو ۴۰۷ را برای ایرانخودرو تکرار کرد و نتوانست از پس رقبای قدرتمند شرقی خود، یعنی تویوتا کمری، هیوندای سوناتا و کیا اپتیما برآید. البته ناکامیهای کیزاشی منحصر به بازار ایران نبود. بلکه این خودرو از هند تا آمریکا با فروش پایین خود، بهعنوان یک شکست در کارنامه سوزوکی ثبت شد. این فروش پایین به همراه دو فراخوان عمده که به دلیل ایراد در جعبه داشبورد و باک سوخت کیزاشی انجام شد، در نهایت باعث گردید تا سوزوکی عطای این مدل را به لقایش ببخشد و در سال ۲۰۱۴، یعنی تنها ۵ سال پس از آغاز تولیدش، تولید این خودرو را متوقف کرد. جالب اینجاست که ایرانخودرو اعلام کرده که قصد دارد در شهریور ۱۳۹۶ یعنی ۳ سال پس از توقف خط تولید کیزاشی، این خودرو را دوباره در ایران عرضه کند و این بار قیمت ۱۲۸ میلیون تومان را برای آن در نظر گرفته است. این عمل البته چندان عجیب نیست، چرا که تجربه ثابت کرده است که مسئولین خودروسازان ایرانی علاقهای وصفناشدنی به خودروهایی دارند که خط تولید آنها در همه جای جهان متوقف شده و حتی به نوعی کلاسیک به شمار میروند! شاید لذتی (بخوانید: سودی) که در تولید خودروهای از رده خارج خودروسازان دیگر برای مسئولین خودروساز وجود دارد، در هیچ کاری وجود نداشته باشد!
آخرین محصول سوزوکی طبق اعلام ایرانخودرو، مدل SX4 است. SX4 در سال ۲۰۰۶ بر روی خطوط تولید قرار گرفت و در آن زمان یک هاچبک کلاس C به حساب میآمد؛ اما در نسل دوم که از ۲۰۱۳ عرضه شد و با نام SX4 S Cross شناخته میشود، تبدیل به یک کراس آور کلاس C گردید. این خودرو از یک موتور ۱۶۰۰ سیسی بهره میبرد که اندکی با موتور سوئیفت اسپرت تفاوت دارد و توانایی تولید ۱۱۵ اسببخار و ۱۵۶ نیوتنمتر گشتاور را دارد. برای SX4 در خارج از ایران گزینه دیفرانسیل جلو و یا چهار چرخ متحرک قابل انتخاب است و دو گیربکس دستی ۵ و ۶ سرعته و یک گیربکس CVT گزینههای انتقال قدرت آن به شمار میروند که البته معلوم نیست کدامیک از آنها توسط ایرانخودرو انتخاب خواهد شد. این خودرو همچنین موفق به کسب ۵ ستاره از موسسه Euro NCAP گردیده است. طبق اعلام ایرانخودرو SX4 از شهریور ۱۳۹۶ به بازار عرضه خواهد شد و ۱۰۸ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.
ایرانخودرو همچنین اعلام کرده که با فولکسواگن و پژو برای تولید محصولات جدید به توافق رسیده است و شرایط عرضه و قیمتهای این خودروها نیز به زودی اعلام خواهد شد؛ اما با توجه مطالب و اعداد و ارقامی که در این مطلب بیان شد، به نظر میرسد که متأسفانه پیشبینیهای کارشناسان در مورد آینده خودروسازی درست بوده و اولاً خودروهای جدیدی که قرارداد آنها پس از توافق هستهای بسته شده باشد، زودتر از یک سال و نیم دیگر وارد بازار نخواهند شد و ثانیاً خودروهای جدیدی که از نظر کیفیت و ایمنی در سطح قابل قبولی باشند، آنقدر گران خواهند بود که عملاً قشر متوسط و ضعیف جامعه توانایی خرید آنها را نخواهند داشت و تا زمانی که در نرخ ارز، تعرفههای گمرکی، تسهیلات بانکی و شرایط خودروسازان تغییرات عمدهای رخ ندهد، این اقشار جامعه تنها میتوانند امیدوار باشند که پس از چند سال نمونههای دستدوم تمیز این خودروها را پیدا کنند.
خیر بهتر نیستند شما با هفتاد تومن میتونی یک سدان کلاس سی و یا دی بگیری و اگه یکم سر کیسه رو شل کنی یک اس فایو کراس اور با صد و هفتاد اسب بخار و امکانات به مراتب بیشتر با هشتاد تومن میگیری کدوم ادم عاقلی میاد بجای یک کراس توربو شارژ قوی و و با امکانات یه هاچبک بگیره تازه سوزوکی خودش حال و روز خوشی نداره تو بازار جهانی به قول معروف کوری عصا کش کور دگر شود
همه چی به امکانات فنی نیست که جنس بدنه چینی ها از آلیاژ فلزی درجه 6 هست ولی تو ژاپن خودروسازا حق زدن بدن دیواره کمتر از درجه 3 ندارن و تو مونتاژ ایران هم فرقی نمیکنه ولی ماشین های چینی فقط برای شهر هستند و صرفا برای خوش کردن دل مردم برای دکور های تزیینی با طراحی جدید هر چند قیمت مدل های جدید سوزوکی بالا تخمین زده شده ولی از اشغال های چینی که تو یه سانحه کوچک جون آدمارو بازیچه دست خودش میکنه بهتره چینی ها رو فقط باید با چینی ها مقایسه کرد ولا غیر موافق لایکککککک
Archive KHAN مگه چی گفت ؟ خوب راست میگه دیگه.اقا mostafa که میگی با قیمت پایین میتوان چینی خرید. شما چرا ماشین چینی رو که بعد از یک ماه به لق لق می افترو با ژاپنی مقایسه میکنی ، برای اصباتشم می تونی یک سر به تعمیرگاه ها بزنی. ماها عادت داریم هرچیرو تجربه کردیم و توان استفاده ودیدنشو داریم الکی جایگاه بالا بدیم از اون ور هرچی که تجربه نکردیمو هی بزنیم توسرش. مثالش همین که چون المانی زیاد تر از امریکایی تو ایران پیدا میشه میگیم کلا المانی ها بهترند و هرچی پسوند بد و ایراد هستو به ماشینای امریکایی میدیم که کمتر کسی تجربشون کرده .
خیلی خوشحال شدم که سوزوکی داره دوباره میاد ایران ، فقط چون ایرانخودرو واردش میکنه خداکنه گند نزنه به کیفیتش و دقیقا همون اصلشو وارد کنه. خوب چه عیبی داره ماها هم یکم ماشین خوب سوار شیم ، تلسم که نشدیم …..
آخه برادر ناآگاه من وقتی یه چینی از یه ژاپنی قوی تره چرا خودتو به اون را میزنی؟ خودرو های جک مثل موریانه داره تو ایران زیاد میشه چون خودرو های خوبی هستند. در ضمن این سوزوکی ها ژاپنی نیست. تاکید می کنم که ژاپنی نیست. شرکتی در هند اون ها را مونتاژ می کرد که حالا قراره تولید قطعات این خودرو ها برای ایران ادامه پیدا کنه. همین نیسان تینا هم که در ایران عرضه می شه کاره شرکت دانگ فنگ چین هستش. کیا اسپورتیج های داخل ایران و هیوندا های داخل ایران همگی کاره برادران چینی در داخل شرکت دانگ فنگ چین است(به صفحه ویکی پدیا انگلیسی شرکت دانگ فنگ مراجعه کنید)
فواد جان. خوب تیانا چینی هستش دیگه. چینی با کیفیت. مگه چه ایرادی داره؟چین اون چین قبلی نیست. والله من چینی نیستم (خخخ) که بخوام از اونا طرف داری کنم. ولی با بررسی سایت های شرکت های چینی و کلی تحقیق فهمیدم تمام خودرو های داخل ایران که مونتاژ میشن و یا به اسم کره به فروش میرسن چینی هستند. چیزه عجیبی هستش اما واقعیته.
به نظر من فکر نکنم بهتر باشن،سوزوکی زیاد تو خودرو سازی پر رنگ نیست ،همون موتور سیکلت بسازه بهتره،از sx4خوشم اومد ولی خیلی قیمتش بالاست،ولی نمیدونم الان بهونشون چیه که دلارو نمیارن پایین،والا همین سوالو ازشون بپرسی میگن اگه بیاریم پایین بیشتر کارخونه ها ورشکسته میشن با توجه به اینکه مواد اولیه ی زیادی با قیمت دلار 3000هزار خریدیم،اونوقت تو این فکر نبودن یه عده آدم مثل ما که تو سه سال پیش یه زمین مسکونی رو فروختیم 100 تومن و خواستیم یه زمین با همون ابعاد یه جای دیگه بخریم عرض سه ماه شد250 تومن و تمام ارزوهامون به باد رفت،
عزیزان کل صنعت خودرو تو دست یه عده خاص هست که تو دولت پست بالای دارن هم سهام خودرو دارن و مطمین باشید که هیچ خودروی خارجی مونتاژ نمیکنن که قیمتش به قیمت محصولات اشغالشون نزدیک باشه اگه همون خودرو خارجی قیمت تمام شده اش 10میلیون تومان باشه میفروشن70و 80میلیون.چون این مسوولان و مدیران خودرو خدا رو نمیشناسن
حالا چرا عصبانی میشن بعضی دوستان عزیز ؟؟!! به نظر من اقتصاد ما باید یه اقتصاد باز و جهانی بشه و باشخصه میخوام که همه ی برندها وارد کشور بشن ، حتی تاتا موتورز. اون وقت هر شخص نسبت به معیارهای خودش ا اعم از قیمت ، ظاهر و… و بطور کلی نسبت به درک اش از خودرو ، برای خودش انتخاب میکنه. انوقتِ که هر کس میتونه ایده آل خودش را پیدا کنه. زیاتم حرس نخور …
کار طبیعی این ***ها همین هست قیمت ها رو فوق العاده بالا اعلام کردن تا مردم به همین لگن ها راضی بشن قیمت سوئیفت و دیزایر در صورت تولید با پژو 206 از رده خارج یکسان خواهد بود و چون قصدی برای از رده خارج کردن این ماشین 15 سال پیش رو ندارن، قیمت پرت دادن حتی با تعرفه 120 درصدی واردات هم سوئیفت 80 میلیون تموم نمیشه اگر قرار است قیمت خودروهای جدید فوق ارزان این باشد، ما ترجیح میدهیم به کمپین خودمان ادامه دهیم، که در این صورت تا یک سال و نیم آینده ایران خودرو و سایپایی وجود نخواهد داشت که بخواهد برای ما قیمت تعیین کند.
خب دوستان ارامش داشته باشید با این قیمتا کسی نمیخره نه اینکه کسی نخواد بخری کسی همچین پولی نداره که به یه هاچبک بده ضمن اینکه کیزاشی قبلا هم شکست خورده تازه اون موقع بین نود تا صد و ده بود نه صد و سی قیمت گذاری ها افتضاحه کی این شرکت ورشکست شه و توسط یه شرکت مثه فولکس واگن یا دیگر شرکت ها خریده شه راحت شیم
نه ،مثل اینکه قرارنیست پراید وپژوهای تاریخ گذشته کنار برن،،،بجای اینکه جایگزین برای ماشینای پایین رده پیدا کنن،میان اینارومیارن با هشتاد ملیون؟؟!!؟!!فکرجایگزین واسه پایین رده هاباشین.
خب اینا پایین ردن دیگه! فقط قیمتشون با یه صفر اضافه خورده :) نه اما جدن اینا پایین رده و متوسط ان. حالا ایران خودرو میخواد چی کار کنه معلوم نیست. فک نکنم این سویفت بیشتر از میراژ بتونه بفروشه.(واقعا کی میراژ رو با این وضعیت میخره؟ من با اینکه عشق میتسوبیشی ام این میراژ 70 تومن نمیارزه!) حالا این سویفت 80 میخرن؟! من که چشم آب نمی خوره
یعنی این مزحک ترین حرکتی بود که حتی تصورش رو هم نمیکردم ایرانخودرو بزنه اما با این قیمت گذاریش اوج وقاحت خودش رو نشون داد ، یعنی مگه من احمقم اگه ۸۰ میلیون داشته باشم پول بدم به ماشین هایی که ایران خودرو بخواد تولید کنه و کلی هم از روش بزنه ، مگه غیر از اینه که همه میدونن تندر نودهایی که اول ایران خودرو میزد خیلی بهتر از تولیدی های الانشه،خوب دلیلش اینه که هر ماشینی که این ***بزنن بعد یکی دو سال اینقدر از روش می*** که کیفیتش حداقل سی درصد افت میکنه حالا فکرشو بکن اون هم با این قیمتای نجومی،قطعا اگه کسی هشتاد تومن داشته میره پیکانتو یا ام جی اصل وارداتی رو میخره خیالشم راحته که توش دست نبردن و اصله اصله،پس به احتمال زیاد در آینده میشه گفت مردم رو میارن به خرید خودروهای وارداتی مستقیم نه مونتاژ داخل،در مورد قیمت احمقانش هم دیگه فک کنم کسایی که شک داشتن الان دیگه واقعا باورشون شد پراید هزینه تولیدش بیشتر از ۴ و نیم میلیون نیست،واقعا شررررررررررررررم
همین انتظار هم از این خودروسازا میرفت . الان مدل سویفت که ایرانخودرو قراره از سوزوکی ماروتی هند وارد کنه، از 23 تا 36 میلیون تومن تو خود سایت قیمت زده(قیمت مصرف کننده) … http://www.marutisuzuki.com/Maruti-Price.aspx?ModelCode=VT و حتی میتونست به جای مدل دی زایر ، مدل ciaz رو وارد کنند که خیلی زیباتر و…
گرونه واسه ایرانی ها که بیشتر مردم توانایی خرید پراید هم به زور دارن گرونه میفهمید حالا فولکس بیاد بنز بیاد تویوتا -پژو بیاد وقتی قیمت واقعیش نباشه باز مردم مجبورن آشغال سوار شن نمیتونن بخرن نمیتونن
واقعا ما داریم کجا زندگی می کنیم؟ یعنی این حرفایی که تو سایتها و شبکه های اجتماعی زده میشه رو این مسئولین صنعت ما نمی بینن؟ اگه نخوایم دیگه این ماشینای دهه 80 و 90 از رده خارج کشورای دیگه که کلی هم از کیفیت اصلیشون پایین تر هست رو بخریم باید چیکار کنیم ؟ چقدر ما بدبختیم آخه. چرا نمیفهمین که مردم از این کارای شما متنفرن ؟ بازم که همون روشای قبلو در پیش گرفتین آخه. چجوریه که همه کشورای شبیه به ما می تونن خودروهای روز رو به قیمت واقعیشون مونتاژ کنن اونوقت شما نمیتونین یا نمیخواین؟
بنده اگر قصد کنم تا هشتاد تومن برا خودرو خرج کنم حتمن یک دستگاه جک s5 میخرم به قیمت هفتادو یک تومن.مخارج نگهداریش از سوزوکی کمتره، موتور توربو شارژ و مهم تر اینکه به اندازه پولی که خرج کردم سواری میگیرم نه به اندازه نصفش.
بازهم گرانفروشى! در حالیکه بعنوان نمونه قیمت مصرف کننده نهایى مدل ۲۰۱۶ سوزوکى SX4 در امارات متحده عربى از ۷۲۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ درهم که معادل ریالى آنها به نرخ ارز آزاد ۶۸۱۸۴۰۰۰۰ تا ۷۱۰۲۵۰۰۰۰ ریال متغییر است و خودروسازان از ارز مبادله ایى بهرمند هستند چنانچه قیمتهاى برآوردى به واقعیت بپیوندند بازهم اجحافى بزرگ در حق مصرف کنندگان روا داشته مىشود.
واقعا که طرز فکر بعضی ها منو کشته آخه ماشین ژاپن را با چین مقایسه می کنید؟پاترول و تویوتا 2f که مال یه قرن پیشه آفرود میبری دیوار صاف بالا میره حالا لند مارک یا ام وی ام را ببر موتورش نسوزه خیلی جای تعجب داره. همون بهتر در مورد پراید نظر بدهید.
دوست عزیز اسمش روشه کراس اوور شهری یعنی ماله شهره اف رود که نیست معلومه با اس فایو نمیشه رفت کوه و بیابون ضمن اینکه هر گردی که گردو نیست هر ژاپنی با کیفیت نیست تو تولیدات کشور ژاپن بد ترین فروش و عملکرد ماله سوزوکی هستش تو بازار جهانی تازه سوزوکی که ایران خودرو تولید کنه که دیگه واقعا دیدن داره من همون چینی رو که شاید به درد بیابون نخوره رو ترجیح میدم شما داری برو لند کروزر و راو۴ بخر با قیمت حدود هشتاد تومن این هاچبک شهری نمیصرفه خریدش منم ژاپنی دوست دارم ولی نزدیک ترین کراس اوور های ژاپنی بالای صد و چهل هستن
17.2 درصد خودروهای تولیدی مرداد نسبت به ماه قبلش افت کرده وای بحال مردم که اینا تا آخر سال همینطور کار کنن…مطمئنم این خارجکی ها رو هم بزنن بعد شیش ماه کیفیتشون از پراید و اردی میزنه پایینتر و قیمتشون از سوناتا بالاتر…احمق نیستیم 108 تا بدیم به این سوزوکی درحالی که گزینه هایی بهتر هست
سوئیفت با موتور 1600 سی سی تو سایت سوزوکی 14500 یورو قیمتش هست.یورو هم 3700 تومن که تقریبا میشه 55 میلیون تومن. خودروساز های ما اصلا احمق،قبول ولی این ارزش ریاله که پایینه.اگر بیارن 55 تومن هم بدنش هم قشر متوسط نمیتونن بخرن. آقا خانه از پای بست ویران است.مگه من در سال 10 هزار یورو درمیارم که خودرو 15 هزار یورویی بتونم بخرم؟
نظر من این هست که یک گروهی تشکیل بشه از جوانان علاقه مند اینها در کل دنیا بچرخند ببینن چه خودروهایی از رده خارج شده هستند و سود خوبی توشون هست، به این شرکتهای خودروسازی عظیم در ایران معرف کنن، کی به کیه، یه جورایی برای جوونا هم اشتغال ایجاد میشه.
با این قیمتا قبرشونو کندن…این قیمتارو دادن مردم فکر کنن قرار نیست ماشین ارزون شه برن بخرن…خواهش میکنم دست نگه دارید…کارد به استخونشون رسیده…نفسای اخرشونه و همینطور تلاش های اخرشون…تا میتونید به این کمپین نه به خودروی صفرو ادامه بدید و منتشر کنید تا این قاتلای پول پرست ورشکست شوند…ایرانی نشون داده هرجا که خواسته با اتحاد و وحدت همگانی به خواسته اش رسیده…خواهشا 80 میلیون پول بی زبون به این آشغالا ندید(آشغاله چون دست ایران خودروست)…یا علی…به امید زندگی بهتر…
آخه من نمیفهمم چرا بین این همه برند اینا باید صاف برن دست بذارن رو چرت ترین ها؟ آخه خداوکیلی این چیه؟ خدایا اینجا چه جهنمی بود ما رو خلق کردی آخه قربونت برم.
عرفان جان دلیل اینکارو دقیقا نویسنده بهش اشاره کرده: شاید لذتی(بخوانیدسودی!!) که در تولید خودروهای از رده خارج خودروسازان برای برخی مسیولین وجود دارد…در کار دیگری وجود نداشته باشد!!! افسوس… به امید زندگی بهتر…شاد باشید
قیمت ها که عالی اند من یه کارگر با ماهی 8 میلیون حقوق فکر کنم که خوب باشد!!!!!!! بیشتر از این حرف بزنم اعصابم خوردمیشه آخه 80 میلیون با این پول تو امارات bmw سری 5 میشه خرید
خب حرفت قسمت اخرش حقیقت نداشت چون یه سری پنج چهل هزار دلار قیمتشه شما چون به تومن قیمت رو بیان کردی باید خدمتت بگم که یه صد و ده بیست باید پیاده شی حرفت مثه حرف اون دوستانیه که میگن تو دبی به هجده میلیون کمری میدن در صورتی که قیمت کمری از نوزده هزار دلار شروع میشه یکمی تحقیق بد نیست
خیر ولی ارزش ریال به صورت جهانی بالت و پایین میشه شما چه تو افریقا باشی چه تو اروپا ارزش ریال ما وقتی کم بشه فرقی نداره شما وقتی تویوتای نوزده هزار دلاری رو هجده میلیون در نظر بگیرید یعنی دلار رو نهصد تومن حساب کردید که …
کاملا حق با امیر هست، ما حق نداریم دلار رو در کشورهای دیگه به تومن تبدیل کنیم و نتیجه بگیریم که قیمت فلان خودرو در آمریکا فلان ملیون تومنه، یعنی اگه دلار فردا از سه تومن بره رو سی هزار تومن قیمت مزدا 3 تو امریکا ده برابر میشه؟ خیر قیاس درست به این شکل هست که بگیم قیمت سری پنج در دبی پنجاه هزار دلاره یعنی پنجاه برابر حقوق یک معلم اماراتی که ماهی یک هزار دلار میگیره، و اگه یک معلم ایرانی ماهی یک تومن بگیره بعد پنجاه ماه میتونه جک بگیره، بنابراین درسته که بگیم با قیمت یک جک پنجاه ملیونی ، یک معلم اماراتی میتونه با دلارهاش سری پنج بگیره کسی نمیتونه بگه قیمت کمری تو دبی 25ملیونه ولی میتونه بگه هزینه ی خرید تیبا در ایران بابر خرید کمری در دبی است
الان کیا اپتیما قیمتش ۲۳درصد کاهش داشته دارن ۱۴۳میدن برم کیزاشی بخرم؟؟! نه واقعا حالا هرچی هم میخواد ماشین کره ای بد باشه مطمئنم از کیزاشی مونتاژی هم کیفیتش خیلی بیشتره
دوستان مراقب باشین این یه ترفنده چون مردم منتظرن پس از تحریما خودروهای خوب و ارزون سوار شن .اینا اومدن ا ین حقه رو زدن میخوان کمپین مردمو بشکونن .این قیمتارو میزارن تا مردم هم امید شونو از دست بدن بیان این لگنارو بخرن فردا هم سایپا یه همچین خبری رو منتشر میکنه.
کاملا باهات موافقم یعنی چیز دیگه ای نمیتونه باشه اونا هدفشون آینه مردم به باز به حول ولا بندازن که مبادادگرون میشه چند سال با این ترفند پول درآوردن ولی دیگهدتمومثشد
ایرانخودرو و سایپا اشتهایی عجیب در قیمت گذاری دارند و به کمری راضی نیستن!!! و بارها این اشتها رو در مورد پژو 407،نیسان مورانو، سیتروئن c5 نشون دادن بنظر من اگر کنکاشی در حدود 100 میلیون قیمت گذاری بشه و عرضه صحیح و منظم داشته باشه گزینه خوبی هست.از نگاه من که یکی دو بار تجربه سوار شدن کیزاشی رو داشتم ماشین بدی نبود.البته در رنج حداکثر 100 میلیون سوئیفت اسپرت رو با موتور 1600 و فول آپشن ارایه بدن باز قیمت 80 میلیون میتونه بازار داشته باشه ولی تجربه عکس این مطلب رو اثبات کرده
مطمءن باشید این 80 تومن قیمت بدون آپشن این ماشینه و فولشو بالای 100 تومن میفروشن کسی هم که بخواد 100 تومن پول بده میره همون النترا و سراتو نیو میخره که هروقت هم خواست بفروشه رو هوا ازش بخرن
هدف فقط دزدیه…همین…..ادامه تحریم…..فقط مردم باید همت کنن و از مردم کشورهای دیگه یاد بگیرن.خودشون ماشین بی کیفیت با قیمت بالا میدن..میخوان با اسم ماشین خارجی مردمو گول بزنن…..به فرضی که کیفیت بالان و خارجین …خو قیمت اینا مگه واقعیه؟؟!! فقط نابودی اینا……
دیگه چی میشه گفت…دیگه خسته شدم…ی زمانی توی خیابونا پر از بنز و بیوک و شورلت و کادیلاک و رنجرور و بی ام دبلیو و…بود،زمانش زیاد دور نیس…ای کاش شرکتای خارجی خودشون بیان خط تولید بزنن،اونا فک کنم منصف ترن و حتما مدل های ویژه با قیمت ارزون و کیفیت بالا با خودشون میارن(کاری ک توی هند و برزیل انجام میدن)…ما کشور فقیری نیستیم(نفت و گاز)جمعیتمون هم زیاد نیس(هند و چین)ولی…بگذریم میترسم تأیید نشه،خلاصه نذارین این شرایط سخت روی شما اثر بذاره و همیشه شاد باشید و مهربونی کنید(بیشترمردم افسرده هستن و عصبی)من خاک پای همتونم…به امید فردای بهتر
Archi KHAN
۱۳ شهریور ۱۳۹۴خدایش بهتر از چینی ها نیستن ؟!!!
mostafa
۱۳ شهریور ۱۳۹۴خیر بهتر نیستند
شما با هفتاد تومن میتونی یک سدان کلاس سی و یا دی بگیری و اگه یکم سر کیسه رو شل کنی یک اس فایو کراس اور با صد و هفتاد اسب بخار و امکانات به مراتب بیشتر با هشتاد تومن میگیری
کدوم ادم عاقلی میاد بجای یک کراس توربو شارژ قوی و و با امکانات یه هاچبک بگیره
تازه سوزوکی خودش حال و روز خوشی نداره تو بازار جهانی
به قول معروف کوری عصا کش کور دگر شود
شایان رسولی
۱۳ شهریور ۱۳۹۴همه چی به امکانات فنی نیست که جنس بدنه چینی ها از آلیاژ فلزی درجه 6 هست ولی تو ژاپن خودروسازا حق زدن بدن دیواره کمتر از درجه 3 ندارن و تو مونتاژ ایران هم فرقی نمیکنه ولی ماشین های چینی فقط برای شهر هستند و صرفا برای خوش کردن دل مردم برای دکور های تزیینی با طراحی جدید هر چند قیمت مدل های جدید سوزوکی بالا تخمین زده شده ولی از اشغال های چینی که تو یه سانحه کوچک جون آدمارو بازیچه دست خودش میکنه بهتره چینی ها رو فقط باید با چینی ها مقایسه کرد ولا غیر موافق لایکککککک
امین
۱۴ شهریور ۱۳۹۴لطفا بدون اطلاعات کافی حرف نزنید. فیلم های تست تصادف خودرو های چینی در اروپا!!!! و اخذ پنج ستاره ایمنی این قاره گویای ایمنی برخی از خودروهای چینی هست.
Mostafa&S
۱۳ شهریور ۱۳۹۴سوزوکی همون موتورسیکلت بزنه خیلی بهتره…
asa
۱۳ شهریور ۱۳۹۴Archive KHAN مگه چی گفت ؟ خوب راست میگه دیگه.اقا mostafa که میگی با قیمت پایین میتوان چینی خرید. شما چرا ماشین چینی رو که بعد از یک ماه به لق لق می افترو با ژاپنی مقایسه میکنی ، برای اصباتشم می تونی یک سر به تعمیرگاه ها بزنی. ماها عادت داریم هرچیرو تجربه کردیم و توان استفاده ودیدنشو داریم الکی جایگاه بالا بدیم از اون ور هرچی که تجربه نکردیمو هی بزنیم توسرش. مثالش همین که چون المانی زیاد تر از امریکایی تو ایران پیدا میشه میگیم کلا المانی ها بهترند و هرچی پسوند بد و ایراد هستو به ماشینای امریکایی میدیم که کمتر کسی تجربشون کرده .
asa
۱۳ شهریور ۱۳۹۴خیلی خوشحال شدم که سوزوکی داره دوباره میاد ایران ، فقط چون ایرانخودرو واردش میکنه خداکنه گند نزنه به کیفیتش و دقیقا همون اصلشو وارد کنه. خوب چه عیبی داره ماها هم یکم ماشین خوب سوار شیم ، تلسم که نشدیم …..
مروت
۱۳ شهریور ۱۳۹۴اخوی شما فقط یه سرچ ساده راجع به کیفیت سوزوکیهای مونتاژ ایران خودرو بکنی دستت میاد که با ماشین ژاپنی مثل تویوتا سر و کار نخواهی داشت.
Leon
۱۳ شهریور ۱۳۹۴اصبات؟؟تلسم؟؟ شیب؟؟!
امین
۱۳ شهریور ۱۳۹۴آخه برادر ناآگاه من وقتی یه چینی از یه ژاپنی قوی تره چرا خودتو به اون را میزنی؟ خودرو های جک مثل موریانه داره تو ایران زیاد میشه چون خودرو های خوبی هستند. در ضمن این سوزوکی ها ژاپنی نیست. تاکید می کنم که ژاپنی نیست. شرکتی در هند اون ها را مونتاژ می کرد که حالا قراره تولید قطعات این خودرو ها برای ایران ادامه پیدا کنه. همین نیسان تینا هم که در ایران عرضه می شه کاره شرکت دانگ فنگ چین هستش. کیا اسپورتیج های داخل ایران و هیوندا های داخل ایران همگی کاره برادران چینی در داخل شرکت دانگ فنگ چین است(به صفحه ویکی پدیا انگلیسی شرکت دانگ فنگ مراجعه کنید)
فواد
۱۴ شهریور ۱۳۹۴تهدید میکنم تیانا رو وارد این قضیه نکن. برادرم داره ماشینی فوق لوکس فوق بیصدا فووول آپشن خوش شتاب و نرررررررم
امین
۱۴ شهریور ۱۳۹۴فواد جان. خوب تیانا چینی هستش دیگه. چینی با کیفیت. مگه چه ایرادی داره؟چین اون چین قبلی نیست. والله من چینی نیستم (خخخ) که بخوام از اونا طرف داری کنم. ولی با بررسی سایت های شرکت های چینی و کلی تحقیق فهمیدم تمام خودرو های داخل ایران که مونتاژ میشن و یا به اسم کره به فروش میرسن چینی هستند. چیزه عجیبی هستش اما واقعیته.
آرمااااان
۱۳ شهریور ۱۳۹۴به نظر من فکر نکنم بهتر باشن،سوزوکی زیاد تو خودرو سازی پر رنگ نیست ،همون موتور سیکلت بسازه بهتره،از sx4خوشم اومد ولی خیلی قیمتش بالاست،ولی نمیدونم الان بهونشون چیه که دلارو نمیارن پایین،والا همین سوالو ازشون بپرسی میگن اگه بیاریم پایین بیشتر کارخونه ها ورشکسته میشن با توجه به اینکه مواد اولیه ی زیادی با قیمت دلار 3000هزار خریدیم،اونوقت تو این فکر نبودن یه عده آدم مثل ما که تو سه سال پیش یه زمین مسکونی رو فروختیم 100 تومن و خواستیم یه زمین با همون ابعاد یه جای دیگه بخریم عرض سه ماه شد250 تومن و تمام ارزوهامون به باد رفت،
ارش
۱۳ شهریور ۱۳۹۴عزیزان کل صنعت خودرو تو دست یه عده خاص هست که تو دولت پست بالای دارن هم سهام خودرو دارن و مطمین باشید که هیچ خودروی خارجی مونتاژ نمیکنن که قیمتش به قیمت محصولات اشغالشون نزدیک باشه اگه همون خودرو خارجی قیمت تمام شده اش 10میلیون تومان باشه میفروشن70و 80میلیون.چون این مسوولان و مدیران خودرو خدا رو نمیشناسن
asa
۱۳ شهریور ۱۳۹۴دمت گرم ، موافقم ،لاااااااااااااااااایک
Archi KHAN
۱۴ شهریور ۱۳۹۴حالا چرا عصبانی میشن بعضی دوستان عزیز ؟؟!!
به نظر من اقتصاد ما باید یه اقتصاد باز و جهانی بشه و باشخصه میخوام که همه ی برندها وارد کشور بشن ، حتی تاتا موتورز.
اون وقت هر شخص نسبت به معیارهای خودش ا اعم از قیمت ، ظاهر و… و بطور کلی نسبت به درک اش از خودرو ، برای خودش انتخاب میکنه.
انوقتِ که هر کس میتونه ایده آل خودش را پیدا کنه.
زیاتم حرس نخور …
SS
۱۳ شهریور ۱۳۹۴کار طبیعی این ***ها همین هست
قیمت ها رو فوق العاده بالا اعلام کردن تا مردم به همین لگن ها راضی بشن
قیمت سوئیفت و دیزایر در صورت تولید با پژو 206 از رده خارج یکسان خواهد بود و چون قصدی برای از رده خارج کردن این ماشین 15 سال پیش رو ندارن، قیمت پرت دادن
حتی با تعرفه 120 درصدی واردات هم سوئیفت 80 میلیون تموم نمیشه
اگر قرار است قیمت خودروهای جدید فوق ارزان این باشد، ما ترجیح میدهیم به کمپین خودمان ادامه دهیم، که در این صورت تا یک سال و نیم آینده ایران خودرو و سایپایی وجود نخواهد داشت که بخواهد برای ما قیمت تعیین کند.
محمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۴یعنی آدم باید یه… باشه که بره 80 میلیون بده به این ماشینی که ایرانخودرو قراره مونتاژش کنه…
mostafa
۱۳ شهریور ۱۳۹۴خب دوستان ارامش داشته باشید
با این قیمتا کسی نمیخره
نه اینکه کسی نخواد بخری
کسی همچین پولی نداره که به یه هاچبک بده
ضمن اینکه کیزاشی قبلا هم شکست خورده تازه اون موقع بین نود تا صد و ده بود نه صد و سی
قیمت گذاری ها افتضاحه
کی این شرکت ورشکست شه و توسط یه شرکت مثه فولکس واگن یا دیگر شرکت ها خریده شه راحت شیم
sadegh
۱۳ شهریور ۱۳۹۴نه ،مثل اینکه قرارنیست پراید وپژوهای تاریخ گذشته کنار برن،،،بجای اینکه جایگزین برای ماشینای پایین رده پیدا کنن،میان اینارومیارن با هشتاد ملیون؟؟!!؟!!فکرجایگزین واسه پایین رده هاباشین.
m12421k
۳ مهر ۱۳۹۴خب اینا پایین ردن دیگه!
فقط قیمتشون با یه صفر اضافه خورده :)
نه اما جدن اینا پایین رده و متوسط ان. حالا ایران خودرو میخواد چی کار کنه معلوم نیست. فک نکنم این سویفت بیشتر از میراژ بتونه بفروشه.(واقعا کی میراژ رو با این وضعیت میخره؟ من با اینکه عشق میتسوبیشی ام این میراژ 70 تومن نمیارزه!) حالا این سویفت 80 میخرن؟! من که چشم آب نمی خوره
sjs
۱۳ شهریور ۱۳۹۴دوستان به این مطلب توجه داشته باشن که ما در فضا زندگی میکنیم پس همه چی باید فضایی باشه…
Maysam..laferrari
۱۳ شهریور ۱۳۹۴در فضایی تهی از هر گونه انسانیت و به دور از حقیقت و مملو از دزدی و دروغ
Ali
۱۳ شهریور ۱۳۹۴کاش حجم موتور sx4 قوی تر بود :)
محمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۴یعنی این مزحک ترین حرکتی بود که حتی تصورش رو هم نمیکردم ایرانخودرو بزنه اما با این قیمت گذاریش اوج وقاحت خودش رو نشون داد ، یعنی مگه من احمقم اگه ۸۰ میلیون داشته باشم پول بدم به ماشین هایی که ایران خودرو بخواد تولید کنه و کلی هم از روش بزنه ، مگه غیر از اینه که همه میدونن تندر نودهایی که اول ایران خودرو میزد خیلی بهتر از تولیدی های الانشه،خوب دلیلش اینه که هر ماشینی که این ***بزنن بعد یکی دو سال اینقدر از روش می*** که کیفیتش حداقل سی درصد افت میکنه حالا فکرشو بکن اون هم با این قیمتای نجومی،قطعا اگه کسی هشتاد تومن داشته میره پیکانتو یا ام جی اصل وارداتی رو میخره خیالشم راحته که توش دست نبردن و اصله اصله،پس به احتمال زیاد در آینده میشه گفت مردم رو میارن به خرید خودروهای وارداتی مستقیم نه مونتاژ داخل،در مورد قیمت احمقانش هم دیگه فک کنم کسایی که شک داشتن الان دیگه واقعا باورشون شد پراید هزینه تولیدش بیشتر از ۴ و نیم میلیون نیست،واقعا شررررررررررررررم
دانیال
۱۳ شهریور ۱۳۹۴داداش قیمت تولید پراید سه 800
محمد
۱۳ شهریور ۱۳۹۴http://www.pedal.ir/%d8%b3%d9%88%d8%b2%d9%88%da%a9%db%8c/%d8%b3%d9%88%d8%b2%d9%88%da%a9%db%8c-%d8%b3%d9%84%d8%b1%db%8c%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c/
پدال جان فکر میکنی این پست چقدر با حقیقت فاصله داره؟؟؟؟؟
میلاد
۱۳ شهریور ۱۳۹۴همین انتظار هم از این خودروسازا میرفت .
الان مدل سویفت که ایرانخودرو قراره از سوزوکی ماروتی هند وارد کنه، از 23 تا 36 میلیون تومن تو خود سایت قیمت زده(قیمت مصرف کننده) …
http://www.marutisuzuki.com/Maruti-Price.aspx?ModelCode=VT
و حتی میتونست به جای مدل دی زایر ، مدل ciaz رو وارد کنند که خیلی زیباتر و…
دانیال
۱۳ شهریور ۱۳۹۴گرونه واسه ایرانی ها که بیشتر مردم توانایی خرید پراید هم به زور دارن
گرونه میفهمید حالا فولکس بیاد بنز بیاد تویوتا -پژو بیاد وقتی قیمت واقعیش نباشه باز مردم مجبورن آشغال سوار شن نمیتونن بخرن نمیتونن
حسین . ش
۱۳ شهریور ۱۳۹۴واقعا ما داریم کجا زندگی می کنیم؟ یعنی این حرفایی که تو سایتها و شبکه های اجتماعی زده میشه رو این مسئولین صنعت ما نمی بینن؟
اگه نخوایم دیگه این ماشینای دهه 80 و 90 از رده خارج کشورای دیگه که کلی هم از کیفیت اصلیشون پایین تر هست رو بخریم باید چیکار کنیم ؟
چقدر ما بدبختیم آخه. چرا نمیفهمین که مردم از این کارای شما متنفرن ؟ بازم که همون روشای قبلو در پیش گرفتین آخه.
چجوریه که همه کشورای شبیه به ما می تونن خودروهای روز رو به قیمت واقعیشون مونتاژ کنن اونوقت شما نمیتونین یا نمیخواین؟
آرش
۱۳ شهریور ۱۳۹۴بنده اگر قصد کنم تا هشتاد تومن برا خودرو خرج کنم حتمن یک دستگاه جک s5 میخرم به قیمت هفتادو یک تومن.مخارج نگهداریش از سوزوکی کمتره، موتور توربو شارژ و مهم تر اینکه به اندازه پولی که خرج کردم سواری میگیرم نه به اندازه نصفش.
rezA
۱۳ شهریور ۱۳۹۴اول سود براشون مهمه.هر اشغالی باشه فرق نداره
sia
۱۳ شهریور ۱۳۹۴آقا با این قیمتهای نجومی عمراً کسی بخره
كاله
۱۳ شهریور ۱۳۹۴بازهم گرانفروشى! در حالیکه بعنوان نمونه قیمت مصرف کننده نهایى مدل ۲۰۱۶ سوزوکى SX4 در امارات متحده عربى از ۷۲۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ درهم که معادل ریالى آنها به نرخ ارز آزاد ۶۸۱۸۴۰۰۰۰ تا ۷۱۰۲۵۰۰۰۰ ریال متغییر است و خودروسازان از ارز مبادله ایى بهرمند هستند چنانچه قیمتهاى برآوردى به واقعیت بپیوندند بازهم اجحافى بزرگ در حق مصرف کنندگان روا داشته مىشود.
ali
۱۳ شهریور ۱۳۹۴واقعا که طرز فکر بعضی ها منو کشته آخه ماشین ژاپن را با چین مقایسه می کنید؟پاترول و تویوتا 2f که مال یه قرن پیشه آفرود میبری دیوار صاف بالا میره حالا لند مارک یا ام وی ام را ببر موتورش نسوزه خیلی جای تعجب داره. همون بهتر در مورد پراید نظر بدهید.
mostafa
۱۳ شهریور ۱۳۹۴دوست عزیز اسمش روشه
کراس اوور شهری
یعنی ماله شهره
اف رود که نیست
معلومه با اس فایو نمیشه رفت کوه و بیابون
ضمن اینکه هر گردی که گردو نیست
هر ژاپنی با کیفیت نیست
تو تولیدات کشور ژاپن بد ترین فروش و عملکرد ماله سوزوکی هستش تو بازار جهانی
تازه سوزوکی که ایران خودرو تولید کنه که دیگه واقعا دیدن داره
من همون چینی رو که شاید به درد بیابون نخوره رو ترجیح میدم
شما داری برو لند کروزر و راو۴ بخر
با قیمت حدود هشتاد تومن این هاچبک شهری نمیصرفه خریدش
منم ژاپنی دوست دارم ولی نزدیک ترین کراس اوور های ژاپنی بالای صد و چهل هستن
reza
۱۳ شهریور ۱۳۹۴17.2 درصد خودروهای تولیدی مرداد نسبت به ماه قبلش افت کرده وای بحال مردم که اینا تا آخر سال همینطور کار کنن…مطمئنم این خارجکی ها رو هم بزنن بعد شیش ماه کیفیتشون از پراید و اردی میزنه پایینتر و قیمتشون از سوناتا بالاتر…احمق نیستیم 108 تا بدیم به این سوزوکی درحالی که گزینه هایی بهتر هست
فرشاد
۱۳ شهریور ۱۳۹۴سوئیفت با موتور 1600 سی سی تو سایت سوزوکی 14500 یورو قیمتش هست.یورو هم 3700 تومن که تقریبا میشه 55 میلیون تومن.
خودروساز های ما اصلا احمق،قبول ولی این ارزش ریاله که پایینه.اگر بیارن 55 تومن هم بدنش هم قشر متوسط نمیتونن بخرن.
آقا خانه از پای بست ویران است.مگه من در سال 10 هزار یورو درمیارم که خودرو 15 هزار یورویی بتونم بخرم؟
سجاد
۱۳ شهریور ۱۳۹۴به قول ***:
احسنت، احسنت،احسنت…
Mohammad Reza
۱۳ شهریور ۱۳۹۴با این قیمتا آدم میره یا رنو فلوئنس دستی یا ام جی یا مزدا دسته دوم و خیلی گزینه های بهترو میگیره.با این قیمتا خودشونو مسخره کردن فقط.همین
احمد باقری
۱۳ شهریور ۱۳۹۴نظر من این هست که یک گروهی تشکیل بشه از جوانان علاقه مند اینها در کل دنیا بچرخند ببینن چه خودروهایی از رده خارج شده هستند و سود خوبی توشون هست، به این شرکتهای خودروسازی عظیم در ایران معرف کنن، کی به کیه، یه جورایی برای جوونا هم اشتغال ایجاد میشه.
بهنام
۱۳ شهریور ۱۳۹۴خدا ریشه ظلم رو بکنه
SINA-GERMANY-PORSCHE
۱۳ شهریور ۱۳۹۴با این قیمتا قبرشونو کندن…این قیمتارو دادن مردم فکر کنن قرار نیست ماشین ارزون شه برن بخرن…خواهش میکنم دست نگه دارید…کارد به استخونشون رسیده…نفسای اخرشونه و همینطور تلاش های اخرشون…تا میتونید به این کمپین نه به خودروی صفرو ادامه بدید و منتشر کنید تا این قاتلای پول پرست ورشکست شوند…ایرانی نشون داده هرجا که خواسته با اتحاد و وحدت همگانی به خواسته اش رسیده…خواهشا 80 میلیون پول بی زبون به این آشغالا ندید(آشغاله چون دست ایران خودروست)…یا علی…به امید زندگی بهتر…
حامد
۱۳ شهریور ۱۳۹۴به عهد خود پایبند بمانید و نخرید تا به شما همان احترامی را بگذارند که دیگران به مشتریان خود میگذارند.
Erfan
۱۳ شهریور ۱۳۹۴آخه من نمیفهمم چرا بین این همه برند اینا باید صاف برن دست بذارن رو چرت ترین ها؟
آخه خداوکیلی این چیه؟ خدایا اینجا چه جهنمی بود ما رو خلق کردی آخه قربونت برم.
SINA-GERMANY-PORSCHE
۱۳ شهریور ۱۳۹۴عرفان جان دلیل اینکارو دقیقا نویسنده بهش اشاره کرده:
شاید لذتی(بخوانیدسودی!!) که در تولید خودروهای از رده خارج خودروسازان برای برخی مسیولین وجود دارد…در کار دیگری وجود نداشته باشد!!! افسوس…
به امید زندگی بهتر…شاد باشید
amir
۱۳ شهریور ۱۳۹۴قیمت ها که عالی اند من یه کارگر با ماهی 8 میلیون حقوق فکر کنم که خوب باشد!!!!!!!
بیشتر از این حرف بزنم اعصابم خوردمیشه آخه 80 میلیون با این پول تو امارات bmw سری 5 میشه خرید
mostafa
۱۳ شهریور ۱۳۹۴خب حرفت قسمت اخرش حقیقت نداشت
چون یه سری پنج چهل هزار دلار قیمتشه
شما چون به تومن قیمت رو بیان کردی باید خدمتت بگم که یه صد و ده بیست باید پیاده شی
حرفت مثه حرف اون دوستانیه که میگن تو دبی به هجده میلیون کمری میدن
در صورتی که قیمت کمری از نوزده هزار دلار شروع میشه
یکمی تحقیق بد نیست
amir
۱۳ شهریور ۱۳۹۴یعنی شما میگی اقتصاد دبی از ایران تابعیت میکنه و دلار در آنجا هم در دو سال 3 برابر رشد داشته. من که دیگه حرفی ندارم
mostafa
۱۳ شهریور ۱۳۹۴خیر ولی ارزش ریال به صورت جهانی بالت و پایین میشه
شما چه تو افریقا باشی چه تو اروپا
ارزش ریال ما وقتی کم بشه فرقی نداره
شما وقتی تویوتای نوزده هزار دلاری رو هجده میلیون در نظر بگیرید یعنی دلار رو نهصد تومن حساب کردید که …
amir
۱۳ شهریور ۱۳۹۴نسبت درهم به دلار 1.2 است اگر میدونین که هیچی اگه نمیدونین ادامه بحث کار بیهوده ایه
سجاد
۱۳ شهریور ۱۳۹۴کاملا حق با امیر هست،
ما حق نداریم دلار رو در کشورهای دیگه به تومن تبدیل کنیم و نتیجه بگیریم که قیمت فلان خودرو در آمریکا فلان ملیون تومنه، یعنی اگه دلار فردا از سه تومن بره رو سی هزار تومن قیمت مزدا 3 تو امریکا ده برابر میشه؟ خیر
قیاس درست به این شکل هست که بگیم قیمت سری پنج در دبی پنجاه هزار دلاره یعنی پنجاه برابر حقوق یک معلم اماراتی که ماهی یک هزار دلار میگیره، و اگه یک معلم ایرانی ماهی یک تومن بگیره بعد پنجاه ماه میتونه جک بگیره، بنابراین درسته که بگیم با قیمت یک جک پنجاه ملیونی ، یک معلم اماراتی میتونه با دلارهاش سری پنج بگیره
کسی نمیتونه بگه قیمت کمری تو دبی 25ملیونه ولی میتونه بگه هزینه ی خرید تیبا در ایران بابر خرید کمری در دبی است
amir
۱۳ شهریور ۱۳۹۴کاملا حرف شما درست است.
HELL CAT
۱۳ شهریور ۱۳۹۴الان کیا اپتیما قیمتش ۲۳درصد کاهش داشته دارن ۱۴۳میدن برم کیزاشی بخرم؟؟! نه واقعا حالا هرچی هم میخواد ماشین کره ای بد باشه مطمئنم از کیزاشی مونتاژی هم کیفیتش خیلی بیشتره
fara
۱۳ شهریور ۱۳۹۴دوستان مراقب باشین این یه ترفنده چون مردم منتظرن پس از تحریما خودروهای خوب و ارزون سوار شن .اینا اومدن ا ین حقه رو زدن میخوان کمپین مردمو بشکونن .این قیمتارو میزارن تا مردم هم امید شونو از دست بدن بیان این لگنارو بخرن فردا هم سایپا یه همچین خبری رو منتشر میکنه.
هادی
۱۳ شهریور ۱۳۹۴کاملا باهات موافقم
یعنی چیز دیگه ای نمیتونه باشه اونا هدفشون آینه مردم به باز به حول ولا بندازن که مبادادگرون میشه چند سال با این ترفند پول درآوردن ولی دیگهدتمومثشد
امیرحسین
۱۳ شهریور ۱۳۹۴ایرانخودرو و سایپا اشتهایی عجیب در قیمت گذاری دارند و به کمری راضی نیستن!!! و بارها این اشتها رو در مورد پژو 407،نیسان مورانو، سیتروئن c5 نشون دادن
بنظر من اگر کنکاشی در حدود 100 میلیون قیمت گذاری بشه و عرضه صحیح و منظم داشته باشه گزینه خوبی هست.از نگاه من که یکی دو بار تجربه سوار شدن کیزاشی رو داشتم ماشین بدی نبود.البته در رنج حداکثر 100 میلیون
سوئیفت اسپرت رو با موتور 1600 و فول آپشن ارایه بدن باز قیمت 80 میلیون میتونه بازار داشته باشه
ولی تجربه عکس این مطلب رو اثبات کرده
Masih
۱۳ شهریور ۱۳۹۴مطمءن باشید این 80 تومن قیمت بدون آپشن این ماشینه و فولشو بالای 100 تومن میفروشن
کسی هم که بخواد 100 تومن پول بده میره همون النترا و سراتو نیو میخره که هروقت هم خواست بفروشه رو هوا ازش بخرن
MjM
۱۳ شهریور ۱۳۹۴هدف فقط دزدیه…همین…..ادامه تحریم…..فقط مردم باید همت کنن و از مردم کشورهای دیگه یاد بگیرن.خودشون ماشین بی کیفیت با قیمت بالا میدن..میخوان با اسم ماشین خارجی مردمو گول بزنن…..به فرضی که کیفیت بالان و خارجین …خو قیمت اینا مگه واقعیه؟؟!!
فقط نابودی اینا……
بنتلی
۱۳ شهریور ۱۳۹۴دیگه چی میشه گفت…دیگه خسته شدم…ی زمانی توی خیابونا پر از بنز و بیوک و شورلت و کادیلاک و رنجرور و بی ام دبلیو و…بود،زمانش زیاد دور نیس…ای کاش شرکتای خارجی خودشون بیان خط تولید بزنن،اونا فک کنم منصف ترن و حتما مدل های ویژه با قیمت ارزون و کیفیت بالا با خودشون میارن(کاری ک توی هند و برزیل انجام میدن)…ما کشور فقیری نیستیم(نفت و گاز)جمعیتمون هم زیاد نیس(هند و چین)ولی…بگذریم میترسم تأیید نشه،خلاصه نذارین این شرایط سخت روی شما اثر بذاره و همیشه شاد باشید و مهربونی کنید(بیشترمردم افسرده هستن و عصبی)من خاک پای همتونم…به امید فردای بهتر