قیمت نمایندگی (تومان) | |
آینه بغل دستی تاشو | ۳۰,۰۰۰ |
چراغ جلوی چپ (بدون لامپ) | ۸۵,۰۰۰ |
چراغ عقب چپ (بدون لامپ) | ۴۵,۰۰۰ |
نگهدارنده چراغ مه شکن | ۱۳,۰۰۰ |
شیشه بالابر برقی جلو | ۸۵,۰۰۰ |
شیشه بالابر برقی عقب | ۷۲,۰۰۰ |
شیشه عقب گرمکن دار | ۳۵,۰۰۰ |
دسته برف پاک کن | ۸۰,۰۰۰ |
ترموستات | ۲۶,۰۰۰ |
انژکتور | ۷۰,۰۰۰ |
کویل جرقه قلمی موتور | ۱۲۰,۰۰۰ |
مجموعه کیت کلاچ | ۲۰۰,۰۰۰ |
دیسک کلاچ | ۴۰,۰۰۰ |
مجموعه پوسته کلاچ | ۵۰۰,۰۰۰ |
مجموعه فن رادیاتور – کولر دار | ۲۸۰,۰۰۰ |
رادیاتور موتور | ۲۰۰,۰۰۰ |
استپر موتور | ۱۵۰,۰۰۰ |
پمپ بنزین و درجه داخل باک | ۲۵۰,۰۰۰ |
پمپ شیشه شوی | ۴۵,۰۰۰ |
فنر لول جلو | ۳۰,۰۰۰ |
فنر لول عقب | ۲۲,۰۰۰ |
کمک فنر عقب | ۱۲۵,۰۰۰ |
تسمه سفت کن دینام (بدون کولر) | ۹۰,۰۰۰ |
مجموعه تسمه و تسمه سفت کن | ۱۲۰,۰۰۰ |
تسمه دینام (با کولر و هیدرولیک) | ۸۰,۰۰۰ |
مجموعه تسمه دینام با غلتک ها | ۳۵۰,۰۰۰ |
تسمه پمپ فرمان (بدون ایرکاندیشن) | ۳۰,۰۰۰ |
تسمه تایمینگ موتور | ۱۱۰,۰۰۰ |
مجموعه تسمه تایمینگ با غلتک تسمه سفت کن | ۲۸۰,۰۰۰ |
۲۷۲ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
حسن
۶ شهریور ۱۳۹۵ال90 ماشین خیلی خوبی هستش.من یه ال90 ای صفر 88 داشتم از وقتی که آن را فروخته ام 4تا ال90 خریده ام که هیچکدام شتاب وکشش مثل اونو ندارند.دوستان من ازهردونوع داشتم ال90 پارس خوبه ایران خودرو اصلا به درد نمی خوره.اصلا ال 90 ایران خودرو به درد نمیخوره.
علی
۳۰ شهریور ۱۳۹۵من که ال90 ایران خودرو دارم خیلی عالیه الکی نگین
شاهین
۱۱ مهر ۱۳۹۵من ایران خودرویی ال نود دارم حرف نداره هر کی غیر این میگه درووووووغه …
یوسف
۱۲ مهر ۱۳۹۵من پارس داشتم الان ایرانخودرو دارم اصلا فرق ندارند
مرتضی
۲۰ مهر ۱۳۹۵من پارس تندر مدل 93 دارم ماشین اشغال و مضخرفی هستش تا حالا نزدیک 650 تومن خرج کردم هنوز هم امپرش بالا میره خیلی خستم کرده تقریبا کل سیستم خنک کنندش رو تعویض کردم و خمخ رو هم فابریک گذاشتم ولی باز هم امپرش بالا میره تصمیم دارم بفروشمش و یه ماشین درست و حسابی بخرم وهیچ وقت ماشین اشغال ایرانی نمی خرم ایران خودرو و سایپا خم فرقی ندارن از قدیم گفتن ***
علی
۱۳ آبان ۱۳۹۵شما با 10 هزار تومن یه کابل منفی میخریدی مشکل حل میشد.
پويا
۱۱ آذر ۱۳۹۵داداش مشکل ترموستات یا کابل اتصال منفی بدنس داغ کردنو امپر بالا رفتن
امین
۱۸ آذر ۱۳۹۵سلام دوست من مشکل امپر بالا رفتن ال نود یه مشکل فراگیره راه برطرف کردنش هم خیلی سادس
اگه دقت کنید دمای اب واقعا بالا نمیره و فقط امپر داخل ماشین بالا میره
در واقع بخاطر ضعف اتصال بدنه ست پوینت تشخیص دمای اب بهم میخوره
فقط باید یک تکه سیم از قطب منفی به بدنه بکشید و پیچ کنید همین
مشکل حل میشه
من خودم پیش یک باطری ساز معروف در غرب تهران رفتم و اینو بهم گفت خودم همین کار رو انجام دادم درست شد
دهقان
۸ دی ۱۳۹۵سلام دوست عزیز دلیل بالا رفتن آمپر یه دلیل داره اونم اینه که اتصال بدنه ضعیف است ،ماشین منم همین مشکلو داشت ،یه کابل قویتر اتصال بدنه کردم و چند ساله که دیگه این مشکلو ندارم
روح اله
۱۶ اسفند ۱۳۹۵سلام اتصال بدنه بست باطری روسفت کن یا کابلشو عوض کن درست میشه
سجاد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶این ماشین شما مشکل خنک کنندگی نداره و تعمیر کار شما باعث شده شما هزینه بیخود کنید شما برق واتصال منفی ماشینتون تقویت کنید امپر ابتکن بالا نمیاد و در کل روی همان۴ خونه میماند این عیب نیست.لطفا عیب روی ماشین نگذارید
عباس
۱ آبان ۱۳۹۵اقا تسمه تایم ال نود باید حتما باید هرزگرداش عوض شه؟؟؟؟؟اجباریه یا دلبخواه
سجاد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶شما وقتی کیت تسمه تایم میگیرید داخل پک هست خب عوض کنید چه موردی داره
محمدرضا جباری
۵ فروردین ۱۳۹۸بله، زمان تعویض تمام قطعات مربوط به تسمه تایم عوض میشه.
علی
۸ دی ۱۳۹۵ال 90 مدل 95 وقتی روشن و موتور گرم شده اگه شیشه ها را بالا بدید یه صداری وووووورررره تو ماشین می شنوین وقتی که یه جا وایسادین . کسی تجربه اینو داره لطفا راهنمایی کن
سپاس
دهقان
۸ دی ۱۳۹۵احتمالاپمپبنزینخرابشدهاگههر روز صداش بیشتر میشه
مهدی
۲۲ دی ۱۳۹۵دوستان من یه مدتیه صدای ماشین خشنتر شده، قبلا وقتی ماشین درجا کار میکرد، اصلا نمیشد فهمید ماشین روشنه یا خاموش، دسته موتور زیر رو هم عوض کردم، اما الان صدای خشنتری میاد، حس میکنم سمت تسمه ها یه صدایی میاد، 100 تا کارکرده، مدل 91، شمعهارم دوبار عوض کردم ، هم شمع نمایندگی ، هم شمع فرانسوی، روغن موتور هم کاسترول مگنتیک میریزم ، یه مدت الف میریختم صدای خیلی خشنی میداد. چون از اول توش مگنتیک ریختن.
این صدا ازچی ممکنه باشه؟ ماشین صداش بیشتره بنظرم وقتی گاز میدم و درجاهم.
محمود
۳ بهمن ۱۳۹۵با سلام
اقا مهدی ماشین من هم همین طور بود شمع ،وایر و حتی صفحه کلاچ و دیسک عوض کردم گفتند شاید بنزین کثیف بوده بنزین سوپر بزن و صافی بنزین رو عوض کن این کار را هم کردم ولی تغییری ایجاد نشد مشکل از دسته موتور بالا است من عوض کردم ماشین مثل روز اول شده بی صدا و نرم انشالله که از شما هم درست بشه ضمنا دسته موتور پایین اگر خراب باشه ماشین در حالت سلو هر چند ثانیه ای دل میزنه مثل اینکه خوب برق نرسه
کریم ذکیانی
۱۱ بهمن ۱۳۹۵سلام به همه هموطنان عزیز.من در سال1388یک دستگاه ال 90 کارتکسی صفر خریدم وتا الان که 1395 میباشد سوار میشوم و البته یک دستگاه پراید مدل 84 دارم که ان را هم صفر خریدم ودر داخل شهر وجهت رفت آمد به باغ از ان استفاده میکنم .کارکرد آن 1250000کیلومتر هست وفقط تا به حال یکبار صفحه کلاچ و لوازم جلو بندی ولاستیک و باطری عوض کردم و آچار به موتور ماشین نخورده است. ال 90 هم تا به حال 56000 کیلومتر کارکرده که به غیر از روغن وفیلتروبنزین و باطری خرجی نکردم وآلان هم مثل صفر کیلومتر سرحال و با همان لاستیک های بارز کار میکند.نا گفته نماند بنده از جوانی هم مثل حالا که بیشتر از 60سال دارم هیچوقت به ماشین ها زور نگفتم وتا به حال هم ماشین هایم بنده را اذیت نکرده اند.حتی روغن هیدرولیک و روغن گیربوکس وروغن ترمز و ضد یخ ال 90فابریک وتسمه ایی هم عوض نشده است.میدانید جرا؟چون من با ماشین حرف میزنم.به او زور نمیگویم و کمتر از توانی که دارد از او کار میکشم.خط قرمزها:1_take off ممنوع 2_سرعت غیر مجاز ممنوع 3_حفظ فاصله از ماشینهای جلویی 4_راه دادن به ماشینهای عبوری با سرعت زیاد 5_صبور و پر حوصله و در نهایت تن سالم با ماشین سالم
علی
۱۴ بهمن ۱۳۹۵سلام. ال 90 مدل 88 دارم. 180000 کارکرده. تا حالا غیر از روغن موتور فیلتر روغن صافی بنزین، فیلتر هوا، لنت، باطری 2 بار، تسمه تایم 3 بار، فقط تسمه، شمعها 3 بار، و تعمیر پمپ بنزین، هیچ خرجی روش نکردم. یه بار هم. تو جاده خوابم برده زدم بیرون از جاده چپ کردم. 5 نفر تو ماشین بودیم. خون از دماغ کسی نیومد. این چیزهایی هم که در مورد تعمیرات این بالا نوشته شده واسه من اتفاق نیفتاده تا حالا. روغن هم کاسترول می ریزم هر 10000 تا. ته حرفم اینه. اگه قیمت قطعات 5 برابر این چیزهایی که بالا نوشتن هم باشه، با ز هم میصرفه.
افشین
۱۵ بهمن ۱۳۹۵سلام
من تندر 90 ایران خودرو مدل 87 سری اول رو دارم. تا حالا غیر از لوازم مصرفی خرج دیگه ای نکردم. موتور ماشین من هم یه مدت لرزش زیاد با صدای زیاد داشت که با تعویض دسته موتور بالا حل شد.
آمپر آب هم بالا میره ولی همون مشکل اتصال بدنه است.
در کل خیلی راضیم. تشکر
فرهاد
۱۷ بهمن ۱۳۹۵با سلام
من ال90 مدل88 دارم بوشهای سیلندر ترمز چرخهای جلو لق شده و تو دست اندازها صدا میدهد باید چکار کنم ایا قابل تعمیر هست یاکجا ببرم درست کنه
مخمدباقرنعلبندی
۲۷ بهمن ۱۳۹۵بنده حقیرمدل1389پارس خودرودارم.خیلی هم راضیم.تاحالا یه قرون واسه فنی اش خرج نکردم.لطفا ازقیمت پوسته گیربکس خبردارید.به من اطلاع بدهید.ممنون
کویر
۱ اسفند ۱۳۹۵سلام. دوستان. من تندر پارس مدل96 ثبت نام کردم. لطفا برای آبندی راهنمایی کنید چکار کنم. سپاس
muhammad
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶دفترچه را بخون داخلش نوشته چکارکنی
فرهاد
۴ اسفند ۱۳۹۵سلام به همه دوستان من ال 90 مدل 88 دارم تودنده 2یا 3 ازتوی اتاق صدای هووووو میاد کسی میدونه ماله چیه
شاهين
۱۵ اسفند ۱۳۹۵با سلام مشکل شما حل شد ؟
سجاد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶دست موتورباللعوض کنید درست میشه
علی
۸ اسفند ۱۳۹۵سلام خدمت دوستان
چگونه تسمه تایم اصل را از تقلبی تشخیص داد
شاهين
۱۴ اسفند ۱۳۹۵با سلام خدمت اساتید محترم
بنده یه ال۹۰ مدل ۹۱ ۱۰۰ هزار کارکرد دارم
حدود یک ماه پیش دیسک و صفحه لنت و جلوبندی عوض کردم ضمنا همه اصلی گرفتم
از او روز به بعد توی دور موتور ۲۳۰۰ تا۲۸۰۰ صدای بمی میپیچه داخل اتاق
بدلیل همین تمام دسته موتور هارو شمع هارو عوض کردم
ولی بازم نشد اگزوز سازی هم بردم میگه مشکلی ا. اگزوز نیست
لطفا راهنماییم کنید ممنون میشم
محمد
۱۶ اسفند ۱۳۹۵سلام خدمت دوستان من ال نود مدل۸۹دارم الان چند روزی هست که از طرف تسمه تایم صدای چق چق میاد تسمه تایم هم تازه عوض کردم ولی صداقطع نشده ماشین که گرم میشه صدا قطع میشه یا موقع درجا گاز میدم صدا قطع میشه صدا مثل سوپاپ میمونه که روغن بهش نمیرسه.ممنون میشم اگه راهنمایی کنین
آل احمد
۱۷ اسفند ۱۳۹۵کسانی که تندرشون پرگاز کارمیکنه حتما واشرO-Ring اورینگ رو تعویض کنند.چون خاصیت نرمی و الاستیکش رو از دست داده وهوامیکشه.تقریبا نیم ساعت طول میکشه.هزینه اش کلن شد35تومن.
محمد
۸ فروردین ۱۳۹۶سلام من اورینگ هم عوض کردم بازم پرگازمیشه نمیدونم چکارکنم.
جمال یگانه اهواز
۲۶ اسفند ۱۳۹۵من برای خرید تسمه تایم اصلی ال90 خیلی لوازم مختلفی رو دیدم تا بعد از چندین روز و اذیت شدن های زیاد، مطمئن شدم که کیت تسمه تایم(تسمه تایم کامل) باید هرزگرد که بیشترش مشکیه باید روی لبه اون France نوشته شده باشه و اون یکی بلبرینگ که قهوه ای رنگه باید Pland یعنی همون لهستان باشه و خود تسمه هم Made in EU روش زده باشه و یه پیچ بزرگ هم در بسته بندی هست. حالا میخواهید بسته بندی شرکتی بگیرید و یا متفرقه، با هم هیچ فرقی ندارند. اونایی که هولوگرام (لیبل)دارند و ایساکو یا سایپا روشون نوشته، از حدود 50 تا 150 هزار تومان روی کیت تسمه تایم میکشند!!!
من ماشینم مدل 90 ایران خودرو هست و با کمال تاسف اون قطعه که باید حداقل لهستان و یا نهایتش فرانسه باشه بصورت فابریکی چین بود!! که جاش لهستانی گذاشتم.
دفعه اول که تسمه تایم(فقط تسمه) عوض میکنید دفعه بعدی باید کیت کامل عوض کنید که یه وقت بخاطر خرابی کیت، تسمه پاره نشه و موتور آسیب نبینه.
در حال حاضر تسمه تایم خالی کره ای super star تقریبا 100 تومن هست و فروشنده گفت کتبی زمانت میدم که 40هزار کیلومتر حتما بهت کار میده
کیت تسمه تایم اصلی که در بالا گفتم هم بدون لیبل شرکت های ایرانی حداقل قیمتش حدود 220 تومنه شایدم 200 گیرتون بیاد و ماکزیمم تا 300 تومن هم شاید بهتون بدن!!!
جمال یگانه اهواز
۲۶ اسفند ۱۳۹۵من برای خرید تسمه تایم اصلی ال90 خیلی لوازم مختلفی رو دیدم تا بعد از چندین روز و اذیت شدن های زیاد، مطمئن شدم که کیت تسمه تایم(تسمه تایم کامل) باید هرزگرد که بیشترش مشکیه باید روی لبه اون France نوشته شده باشه و اون یکی بلبرینگ که قهوه ای رنگه باید Pland یعنی همون لهستان باشه و خود تسمه هم Made in EU روش زده باشه و یه پیچ بزرگ هم در بسته بندی هست. حالا میخواهید بسته بندی شرکتی بگیرید و یا متفرقه، با هم هیچ فرقی ندارند. اونایی که هولوگرام (لیبل)دارند و ایساکو یا سایپا روشون نوشته، از حدود 50 تا 150 هزار تومان روی کیت تسمه تایم میکشند!!!
من ماشینم مدل 90 ایران خودرو هست و با کمال تاسف اون قطعه که باید حداقل لهستان و یا نهایتش فرانسه باشه بصورت فابریکی چین بود!! که جاش لهستانی گذاشتم.
دفعه اول که تسمه تایم(فقط تسمه) عوض میکنید دفعه بعدی باید کیت کامل عوض کنید که یه وقت بخاطر خرابی کیت، تسمه پاره نشه و موتور آسیب نبینه.
در حال حاضر تسمه تایم خالی کره ای super star تقریبا 100 تومن هست و فروشنده گفت کتبی زمانت میدم که 40هزار کیلومتر حتما بهت کار میده
کیت تسمه تایم اصلی که در بالا گفتم هم بدون لیبل شرکت های ایرانی حداقل قیمتش حدود 220 تومنه شایدم 200 گیرتون بیاد و ماکزیمم تا 300 تومن هم شاید بهتون بدن!!!
حبیب
۱۱ فروردین ۱۳۹۶سلام من ال نود مدل 86 دارم ماشین ال نود از نظر موتوری باموتور سمند وپژو قابل مقایسه نیست پژو که سالی حداقل یک بار باید واشر سرسیلند عوض کنی وجدیدهاش که آشغاله همیشه صبحا زیر ماشین را نگاه کنید اگر روغن ریخته بود گردگیر پلوس راچک کنید اگر روغن داده بود با حداکثرهزینه پنجا هزار تومان تعویض کنید در غیر این صورت هزینه تا4 میلیون براتون داره دیس صفحه کامل فرانسوی اصلی300هزار تومان با دستمزد200هزار تومان که بعد از9سال خودم عوض کردم که با همین ماشین جاده های کوهستانی رفتم که پژو وسمند بایک بار رفتن کل جلوبندی باید عوض شود ولی مال من بعد از 9 سال هنوز عوض نشده سرعت خارج از شهر نیز از 100 تا 175 جاده هایی که پلیس نباشد حرکت میکنم البته بالای140 تعادلش آدم را میتر سونه وبستگی به جاده داره من داخل جاده یاسوج به میانتنگان 175 تا میروندم تعادلش خوب بود با با ر سنگین ولی توی جادهای دیگرتعادلش فرق داره شتاب خوب یعنی 175 راعادی پر میکنه وبالاتر که75درصددنده 5رافشار بدی که هنوز خیلی جا داره یعنی اگه نترسی بالای 200تا را پرمیکنه. جادار نیز میباشد من که باهاش هال میکنم صندلی هاش نیز راحتتر وجا دار تر از پژو است من الان پشت پژوکه مینشینم از تنگی جا (با توجه به ال نود)احساس زندانی بودن میکنم
عباس
۱۳ فروردین ۱۳۹۶من ال ۹۰ مدل۸۷ دارم و یک ۲۰۶ تیپ ۵ صفر هم تازگی خریدم
ال۹۰ماشین خشکی هستش ولی گیرباکس خوبی داره ضمنا داخل ال۹۰ خیلی ساده و بی آبشنه
ولی ۲۰۶ تیپ ۵ خیلی پر شتاب تر و نرم تره و داخلش هم خیلی شیکتره
منصور
۲۰ فروردین ۱۳۹۶منصور
باسلام خدمت همه ال 90 سوارا؛ برین حالشو ببرین که این ماشین حرف نداره بخدا ؛ فقط شدیدا مراقب لاستیک پلوستون باشید که اگه سوراخ بشه روغن گیربکس کم میشه و اول سوت میکشه ؛ سپس دنده 5 میپره و اگه بازم بری امکان داره گیربکسه گریپاژکنه و دنده 5 خراب بشه .
البته نری گیربکس بخری چون قابل تعمیره .
انشاءا… با چک مداوم فقط از ال90 سواری بگیری و بس .
سال نو همه مبارک
حسن
۲۱ فروردین ۱۳۹۶بالا رفتن آمپر ال ۹۰
خرابی مقاومت فن.وجود هوا.ترموستات.فن.سنسور دمای آب.اتصالات برق.تنظیم نبودن باد لاستیک.کثیفی فیلتر هوا ونامرغوب بودن فیلتر.نامرغوبی بنزین.خام سوزی.
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۶اون خطای کاذب نمایشگره که با یه کابل تقویت از بسط منفی باتری به موتور و سمباده زدن اتصال بدنه های قبلی حل میشه.
ساعد
۳۱ فروردین ۱۳۹۶سلام به دوستان
ماشین من L90 مدل 87 هستش
ماشین من هرزه گاز میخوره، مثلا وقتی پامو میذارم رو کلاج ماشین واسه خودش گاز میخوره یا برعکس، که ماشین خاموش میشه
اگه بتونید کمکم کنید ممنون میشم
امين
۳۰ خرداد ۱۳۹۶شما واشر های دریچه گاز و منیفولد هوا که روش نوشته رنو، عوض کن درست میشه
اگر خواستید تو اینترنت سرچ کنید مصورش هستش
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۶دیسک و صفحه نیاز به تعویض داره.
مریم
۳۱ فروردین ۱۳۹۶سلام دنده عقب ماشینمن درست جا نمیره سفته باید چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید
مهدی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام .من یه تندر مدل 87 دارم که سال 94مهر ماه تسمه تایم عوض کردم الان که میبینم کارکردش شده 285000منم تو 210000تعویض کرده بودم .به نظر دوستان غیر عادی نیست 75000تا واسه 18 ماه
محمد
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ساعد جان واشر دریچه گازتو عوض کن
محمد
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶مریم گردگیر پلوس ماشینو چک کن
اگر خراب باشه روغن گیربکس میریزه و گیربکس خراب میشه باید 5 میلیون بدی گیربک بخری
محمد
۶ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام دوستان بنده یک ال 90 مدل 90 دارم دیسک و صفحه عوض کردم ولی مثل اولش نشده ماشین جون نداره
در ضمن شمع هم عوض کردم ولی ماشین نفس نداره جون میکنه
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۶مبدل کاتالیستی منبع اگزوز رو چک کن،فیلتر بنزین و هوارو عوض کن،رگلاژ سیم گاز رو انجام بده.اینا شایع ترین علایم افت قدرته.
محمدرضا جباری
۵ فروردین ۱۳۹۸چرا؟ مگر دیسک و صفحه اریجینال نگرفتین؟ نصبش هم بهتره در نمایندگی مجاز انجام بشه؟