بازار خودروهای زیر صد میلیون تومان ایران همواره از عدم تنوع و وجود خودروهای قدیمی و از رده خارج رنج میبرده است. بااینحال طی سالهای اخیر با هجوم همهجانبهٔ خودروهای چینی به این بخش بازار، تنوعی نسبی در آن به وجود آمده است که البته نمیتوان این نوع تنوع را مثبت تلقی کرد. درهرحال دو خودروساز بزرگ داخلی یعنی سایپا و ایرانخودرو که هماکنون بیشترین سهم را از بازار خودروی داخلی در اختیار دارند، جهت حفظ سهم خود از بازار، علاوه بر اینکه به عرضهٔ خودروهای چینی روی آوردهاند، با بروز یا فیسلیفت کردن محصولات قبلی خود نیز سعی در ارائهٔ خودروهای جدیدی داشتهاند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم محصولات آیندهٔ این دو خودروساز کشور را معرفی کنیم.
ایرانخودرو
دنا ELX
یکی از خودروهایی که در این لیست بهزودی به بازار عرضه میشود، دنا فیسلیفت یا ELX است. خودرویی که نسخهٔ بروز شدهٔ دنای کنونی محسوب شده و ایرانخودرو سعی داشته ایرادات آنرا برطرف سازد. در دنا ELX بخش جانبی خودرو دستخوش تغییراتی شده که آنرا متمایز از نمونهٔ فعلی کرده است. همچنین تغییراتی جزئی هم در چراغهای جلو و عقب ایجاد شده و گرافیکی زیباتر پیدا کردهاند. یکی از مهمترین تغییرات دنا جدید، تجهیز آن به سانروف است تا با این آپشن محبوب بتواند نظر خریداران خودروهای چینی را به خود جلب کند.
بااینحال به نظر نمیرسد در بخش داخلی جز تغییراتی در سیستم مولتیمدیا، تغییرات دیگری ایجاد شده باشد. گفته میشود که دنای جدید مجهز به ایربگهای جانبی و گرمکن و سردکن صندلیها خواهد بود که البته بعید به نظر میرسد. طبق گزارشات، این خودرو با دو موتور EF7 تنفس طبیعی و توربوشارژ تا پایان سال جاری با قیمتی کمتر از ۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.
رنو L90 فیسلیفت
رنو لوگان یا L90 علیرغم موتور و گیربکس باکیفیتش، به دلیل طراحی ظاهری نهچندان زیبا همواره از سوی خریداران داخلی موردانتقاد بوده است. به همین دلیل چند سال پیش پارسخودرو بهعنوان دیگر تولیدکنندهٔ L90 در ایران، آنرا مورد فیسلیفت قرار داده و در نمای عقبی آن تغییراتی ایجاد کرد. حال ایرانخودرو هم قصد عرضهٔ نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ L90 را دارد. البته این فیسلیفت کار ایرانخودرو نیست و در سال ۲۰۰۹ توسط داچیا انجام گرفته است.
در این فیسلیفت تغییراتی در چراغها، سپرها و جلوپنجرهٔ خودرو ایجاد شده و نمای داخلی آنهم مشابه ساندرو شده است. البته نمیتوان از اقدام نبوغ آمیز ایرانخودرو در نصب چراغ مه شکن عقب به شکلی کاملاً زشت و ناهماهنگ در زیر سپر L90 فیسلیفت جهت اخذ استانداردها گذشت! قرار است نسخهٔ اتوماتیک L90 فیسلیفت ایرانخودرو با قیمتی در حدود ۵۰ میلیون تومان به بازار عرضه گردد. البته احتمالاً نسخهٔ دستی این خودرو قیمت کمتری در حدود ۴۰ میلیون تومان خواهد داشت.
پژو ۲۰۷ صندوقدار
پس از عرضهٔ نسخهٔ جدید پژو ۲۰۷ هاچبک به بازار که تغییراتی در داخل و خارج آن اعمال شده است، ایرانخودرو تصمیم گرفته نسخهٔ صندوقدار آنرا هم روانهٔ بازار کند. البته این خودرو همانند نسخهٔ هاچبک، در اصل فیسلیفتی از پژو ۲۰۶ صندوقدار است. بهاحتمال فراوان همان تغییرات داخلی و خارجی که در ۲۰۷ هاچبک جدید ایجاد شده، در نسخهٔ سدان هم اعمال خواهد شد. البته در تصاویری که از نمای عقب این خودرو منتشر شده، مشخص است که سپر عقب آن با ۲۰۷ هاچبک متفاوت بوده و از سپر عقب ۲۰۶ برای آن استفاده شده است. همچنین دو چراغ شبرنگ هم به زه روی سپر اضافه شده که نمای جالبی ندارند.
بااینحال دلیل این اقدام عجیب ایرانخودرو در تعویض سپر عقب ۲۰۷ با ۲۰۶ مشخص نیست چراکه سپر عقب ۲۰۶ هیچ هماهنگی با سپر جلو ۲۰۷ ندارد. علاوه بر این، یک اسپویلر هم به لبهٔ درِ صندوق اضافه شده است. برای چراغهای عقب و جلوی ۲۰۷ صندوقدار نیز از همان چراغهای جدید نسخهٔ هاچبک استفاده شده است. با توجه به قیمت ۴۲ میلیون تومانی پژو ۲۰۷ هاچبک جدید، احتمالاً نسخهٔ صندوقدار آنهم با همین حدود قیمت و با کمی افزایش از زمستان امسال به بازار عرضه خواهد شد.
سایپا
ساینا هاچبک
محصول جدید سایپا که ساینا نام گرفته است، در اصل فیسلیفتی از تیبا بوده و نهتنها زیباتر نشده بلکه حتی ناهماهنگتر از قبل شده است. بااینحال سایپا پس از محبوبیت تیبا هاچبک، قصد عرضهٔ نسخهٔ هاچبک ساینا را هم دارد که با کد ۲۱۲ شناخته شده و تصاویری هم از آن انتشار یافته است. ساینا هاچبک بهاحتمالزیاد در قسمت جلو کاملاً مشابه نسخهٔ سدان خواهد بود اما در عقب تغییراتی را نسبت به تیبا هاچبک تجربه کرده که مهمترین آنها تغییر چراغها و انتقال جا پلاک به روی درِ صندوق است. البته بازهم طبق معمول نتیجهٔ کار زیبا از آب درنیامده است.
در سوی دیگر، غیر از نسخهٔ هاچبک ساینا، سایپا برنامهٔ تولید نسخهٔ اتوماتیک این خودرو را هم دارد که طبق گفتهها احتمالاً مجهز به گیربکس CVT خواهد بود. البته ارائهٔ گیربکس AMT هم برای این خودرو محتمل است. بهاحتمالزیاد ساینا هاچبک و اتوماتیک تا پایان سال جاری به بازار عرضه خواهند شد و طبق معمولی قیمتی بیشتر از نمونهٔ کنونی خواهند داشت؛ اما با توجه به گزارشات، اختلاف قیمت ساینا اتوماتیک با نسخهٔ دستی چندان زیاد نخواهد بود و این خودرو با قیمتی در حدود ۳۲-۳۳ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد. اگر این امر محقق شود، ساینا اتوماتیک ارزانترین خودروی اتوماتیک بازار لقب گرفته و احتمالاً با استقبال بالایی مواجه خواهد شد.
سایپا SP100
کمتر از دو سال پیش سایپا در دومین جشنوارهٔ طراحی خود ماکتی در ابعاد واقعی از یک محصول کاملاً جدید بنام SP100 را برای اولین بار به نمایش درآورد. در آن زمان گفته شد که این خودرو بر روی پلتفرم جدید سایپا بنام X300 ساخته خواهد شد. سایپا SP100 خودرویی در کلاس C بود که برخلاف دیگر ساختههای وطنی طراحی نسبتاً زیبایی داشته و تا حد زیادی به طراحیهای روز دنیا نزدیک بود. طبق آخرین گزارشات، SP100 بهعنوان سومین خودروی ملی سایپا پس از تیبا و ساینا، طی دو سال آینده تولید و به بازار عرضه خواهد شد.
این خودرو مجهز به تجهیزاتی چون فرمان برقی، سیستم کنترل پایداری، ایربگهای جانبی، چراغهای روشنایی در روز و سیستم ناوبری خواهد بود و حتی سایپا ادعا کرده است که SP100 برای آزمایش ایمنی به سازمان یورو انکپ برده خواهد شد. البته با سابقهای که از سازندگان داخلی سراغ داریم، این وعدهها چندان عملی به نظر نمیرسند. همچنین به نظر میرسد در این پروژه هم ردپایی از برادران چینی در میان باشد! بااینحال تاکنون اطلاعات دیگری از این محصول جدید سایپا در دست نبوده و معلوم نیست که هماکنون پروژهٔ آن در چه مرحلهای قرار دارد.
امید
۲۶ آذر ۱۳۹۵امیدوارم ریشه همشون کنده بشه
elemento
۲۶ آذر ۱۳۹۵???
جالبه چند وقت پیش نظر سنجی کردن که مردم دوست دارن خودروسازان داخلی با کدوم شرکت ها همکاری کنن.
64 درصد گفتن برند های آلمانی مثل فولکس واگن ، اوپل، و …
16.85 درصد گفتن برند های ژاپنی
7.14 درصد شرکت های فرانسوی انتخاب کردن
6.5 درصد کره ای
و 5.5 درصد چینی
بعد شرکت هایی که باید متعلق به مردم باشند، دقیقا عکس خواسته ی مردم عمل میکنند.
مردم از ماشین چینی خوششون نمیاد. چه کسی رو باید بینین؟؟؟ بابا ، ما ، ماشین چینی نمیخوایم ، خود چینی ها ماشین هاشون رو سوار نمیشن. چرا وقتی میشه ماشین های خوب مونتاژ کرد بریم سراغ آشغال های بی کیفیت و بدون امنیت چینی ؟؟
چرا موش آزمایشگاهی خودروسازان چینی باشیم ؟
اکبر66
۱ دی ۱۳۹۵برند های معتبر با ما همکاری نمی کنند .
KING 918
۲۶ آذر ۱۳۹۵تا ریشه هممون رو خشک نکنن چیزیشون نمیشه
تو رو قران تندر 90 فیس لیفت چیه دیگه ؟؟؟؟
اقا ایران تا 2 میلیون سال دیگه هم تو هرچی موفق بشه تو 2تا چیز موفق نمیشه من ضمانت میکنم ….
1. خودروسازی
2. فوتبال
یعنی بگن ایران کارت گرافیک ساخته انویدیا رو ورشکست کرده باور میکنم اما موفقیت تو اون دو مورد رو اصلا ….
Parvaz
۲۶ آذر ۱۳۹۵دمت گرم خیلی باحال گفتی…. آقا توو چیزی که نمیتونیم پیشرفت کنیم چه اصراری هست ماشین بسازیم… تعرفه هارو بردارید حداقل آمار تلفات جاده ای بیاد پایین
morteza
۲۶ آذر ۱۳۹۵اخه 207 صندوق دار رو کجای دلم بزارم
یعنی ملت رو به مسخره گرفتن دو تا چراغ عوض میکنن میشه ماشین جدید و دو ملیون میکشن روش .خدا ازشون نگذره ببین گیر کیا افتادیم مگه میشه مگه داریم پس چرا موشک میسازن نقطه زن ولی یه ماشین جدید نمیسازن حالا نمیگم در حد اروپا ولی در حد چین که میشه ساخت .یعنی به معنای واقعی کلمه ملت ایران رو بلا نسبت خر فرض کردن و سواری ازشون میکشن
به امید ریشه کن شدن خودروی وطنی
علی
۲۶ آذر ۱۳۹۵ن فقط تلفات جاده ای
که در پی برداشتن تعرفه ها تو مصرف سوخت و الاینده های هوا هم کاهش قابل ملاحظه های داریم ک به نفع بعضیا نیس
هزینع های بیماری های تنفسی هم کاهش دارن
armin
۲۷ آذر ۱۳۹۵دنای فیسلیفت : اسکی واضح از لنسر
Mehrbod
۲۷ آذر ۱۳۹۵چرا نمی توانیم ؟؟ اگر شخص کاردان در جای خود قرار بگیرد ، خوب هم می توانیم .. ایرانیان لایق و موفق را در صنایع خودروسازی و در بخش های گوناگون ببینید..
آمار بالای تلفات جاده ای ما هم بیشتر به فرهنگ پایین رانندگی و قانون گریزی رانندگان ما بستگی دارد تا نوع خودروها و ایمنی آنها..
Mehrbod
۲۷ آذر ۱۳۹۵دوست من ، ریشه در مدیریت افراد نا لایق ، ناوارد و نادان است و آن باید کنده شود و نه صنایع کشورمان ..
شما فکر میکنی در صنایع دیگر کشورمان چه خبر است ..! در جاهای دیگر حتی وضع از خودروسازی هم بدتر است .. خودروسازی تازه از بهترین هاست که وضعش این سان و مورد هجمه است !
ارش
۲۷ آذر ۱۳۹۵به خدا حرص ادم در میاد وقتی این حلبی ها رو میبینه بعد با اب و تاب تبلیغ هم میکنن
Erfan
۲۶ آذر ۱۳۹۵به تندر اینقدر کروم اضافه کردن شبیه این کامیون پاکستانی ها شده که وسایل اویزونش میکنند….
خدا به خیر بگذرونه…
ASA
۲۶ آذر ۱۳۹۵علاقه شدیدی به دنا دارم اما کیفیت موتور ال نود منو به سمت خودش میکشونه
از طرفی این محصول جدید سایپا هم داره بهم امید میده، البته فقط طراحیش و اینجور که اینا میگن، حتما ۶۰ تومن میشه
فرمان برقی و…
Enayat
۲۶ آذر ۱۳۹۵من نمیدونم چه اصراری هست ایران ماشین تولید کنه،مثل این میمونه که ژاپن بخواد فرش دستباف تولید کنه…
پرسپولیس
۲۶ آذر ۱۳۹۵بزرگترین خودروساز جهان هستیم ایران بدلی از خودروخهای ارزان قدیمی فرانسه که برای کشورهای اروپای شرق وفقیر درست میکنندانگارشق القمر کردن اینقدرپژو405و پراید وپارس دیدیم اگه خ دمان را کنترل نکنیم هرروز باید بالا بیاریم
<<<<<
۲۶ آذر ۱۳۹۵خدایا این خوشی ها رو از ما نگیر
1. تغییرات نمای جانبی (فقط درها) = افزایش بی دلیل هزینه برای مصرف کننده بیچاره
2. حداقل میخواستید اون درب باکشو عوض کنید یا جاشو درست کنید خدایی اون وسطا ولو شده برای خودش
3. من کشته مرده اون قلاب بکسلشم که حتی تو محصولات به اصطلاح لوکس وجودشو فریاد میزنه
4. 207 صندوقدار دیگه کر کر خندست چه فرقی با 206 داره الان؟
سیدامین فاخر
۲۶ آذر ۱۳۹۵چقد پشت ساینا هاچ بک شیری شده پشت دیویستو هفت هم یه گاف بزرگه اما خدا کنه سایپا اس پی ۱۰۰ خوب دراد
احسان
۲۶ آذر ۱۳۹۵وجدانن یه عکس از چهره این مهندسان وایده پردازان نابغه بزارین ببینم کیا هستن اخه میدونین ما مردم ایران اردت خاصی بهشون داریم
omid
۲۶ آذر ۱۳۹۵ایده پردازان اصلی این خودروها همون مدیران نالایق و رانتی و دولتی و رابطه ای هستند که با سواد پایینشون مهندسان رو مجبور میکنن طوری که اونها میخوان بسازن، وگرنه مهندس و طراح خوب هم توی این شرکتها هست. نمونه اش سمند که مدیروقت ایرانخودرو از میتسوبیشی گالانت که اون موقع زیبا و خوش فروش بوده خوشش اومده و این طرح رو به طراحان تحمیل کرده، یا طراحی سورن که سعی کرده بودن مخلوطی از بی ام و و آئودی دربیارن و نتیجه افتضاح شد ، یا همین تیبا2 که کپی ضعیف و ناشیانه ای از لانچیا و 206 شده !!
توی سیستم های انحصاری دولتی که مدیران و افراد رده بالا براساس روابط و سیاسی کاری و نه شایستگی و سواد انتخاب میشن، طبیعتا مدیران از سواد و دانش و درک کمتری از زیردستان و مهندسان میانی دارند که مجبور به گذر از سطوح پایین و سلسله مراتب و رسیدن به جایگاه های بهتر هستند. و این دور باطل ادامه خواهد داشت همچنان و تا این اصل مدیریتی درست اجرا نشه، امیدی به پیشرفت واقعی این شرکتها نخواهد بود.
SS
۲۶ آذر ۱۳۹۵حالا یورو انکپ هم نشد مثل پراید یه انیمیشن براش بسازید بعد هم یه اهنگ بزارید روش به خودتون افتخار کنید
یوروانکپ … خخخخ
این برادران چینی هم کار خودروسازی ما رو راحت کردن
میدیم برامون طراحی میکنن و میسازن بعد بهش میگیم خودرو ملی
اون از رانا ، اینم از اس پی 100
AK_007
۲۶ آذر ۱۳۹۵متاسفانه
وَ کانَ لَم یَکُن شیئاً مَذکورا
و دیگر چیزی برای گفتن نیست,,,
Ashkan
۲۶ آذر ۱۳۹۵207 صندوق دار در حال آزمایش دیدم (پلاک سبز کوچیک)
از پشت شبیه 206 بود فقط رینگش فرق میکرد
Omid
۲۶ آذر ۱۳۹۵این کارهایی که روی 207 انجام دادن (تغییر چراغ و کروزکنترل و….) هرکس خودش میتونه از لوازم اسپرت فروشی ها بخره نصب کنه، ارزون تر هم درمیاد.
این که دیگه اسمش مدل جدید نیست!
Omid
۲۶ آذر ۱۳۹۵نمیدونم طراح های داخلی (البته اسم طراح براشون زیادیه) چرا گیر دادن به مه شکن عقب این شکلی .. یه دونه عقب وسط!
ظاهرا دیدن روی 206 جالب بوده، اینا هم با خودشون گفتن روی دنا و تیبا هاچ بک و بقیه مدل ها هم بزاریم!
دیگه به این فکر نکردن که 206 مال 1998 بوده و اون زمان جالب بوده.
الان دنیا عوض شده! مه شکن رو داخل مجموعه چراغ عقب میزارن.
Omid
۲۷ آذر ۱۳۹۵و همچنین تندر جدید…
nima
۲۶ آذر ۱۳۹۵آخه وقتی نمای جانبی دنا رو عوض کردن مگه اون قبلیش رو هم اضافه رو ماشین بهمون میدن که گرونترش میکنن؟؟؟؟؟؟خوب قالبش فرق کرده دیگه وگرنه به همون اندازه قالب قبلی متریال مصرف شده واسش.چرا گرونتر رو من نمیفهمم
رضا
۲۶ آذر ۱۳۹۵اوج خلاقیت در طراحی. اینا لکه ننگی بر خودرو سازی دنیا هستند
ahmad
۲۶ آذر ۱۳۹۵انصافا از حق نگذریم اس پی 100 طراحی خوشگلی داره
اما ناگفته نماند که چند سال قبل از ماکت و تصاویر گرافیکی دنا هم جوری رونمایی کردن که آدم کیف میکرد و احساس می کرد قراره یه ماشین جذاب و پیشرفته تولید بشه، ولی وقتی از نسخه واقعی و اصلیش رونمایی کردن دیدیم که زرشک!!!
زمین تا آسمون با طرح های گرافیکیش فرق داشت!
تفاوت تصویر گرافیکی دنا با نسخه واقعی:
http://mihanpost.com/wp-content/uploads/2014/07/Dena-dashboard.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/pers_110408_high.jpg
http://mihanpost.com/wp-content/uploads/2014/07/DENA-Interior-3.jpg
امير رحيم پور
۲۶ آذر ۱۳۹۵منتظرم ببینم وانت و حاچبک دنا و رانا چی میشه
الان میرم روی ساینا و فیس لیفت تندر یکم فکر کنم
دعا کنین ب یه جایی برسم
امین
۲۶ آذر ۱۳۹۵همیشه با پیش زمینه ی فکر قضاوت کردن خوب نیست درسته محصولاته زباله ای تولید میکنیم ولی همیشه هم قضاوت درست نیست :)
دوستان محترم و عزیز و ایرادگیر اون فیس لیفتی که از ال نود توی عکس ها میبینید کار سایپا نیست مدل 2009 ال نود هست که قراره با ده سال تاخیر وارد مملکت بشه.
اون سایپا SP100 هم اینقدر خوب درومده که ادم باورش نمیشه کار سایپا باشه
بنظرم شوخی کردن باهامون
Mehrbod
۲۷ آذر ۱۳۹۵SP 100 کار مرکز طراحی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت است ..
The R
۲۶ آذر ۱۳۹۵این سایپا اس پی 100 شبیه محصولات اپل نیست؟
omid
۲۶ آذر ۱۳۹۵پشتش شبیه اینسیگنیا شده یکم ، البته خوبه. جلوش ولی خیلی بهتر میتونست باشه، بیش از حد محافظه کارانه و معمولی از آب درومده. امیدوارم باز هم تغییر کنه این طرح.
امیر.عارف
۲۶ آذر ۱۳۹۵بهترین راه برای آدم کردن اینها اینه که 6 ماه ما مردم ماشین نخریم. ولی هنوز به اون بلوغ فکری که مردمان بی فرهنگ اجنبی رسیده اند نرسیده ایم
امیرمحمد
۲۶ آذر ۱۳۹۵من برای همین موضوع 206 خریدم 82 با اینکه تو زمان تحریم می تونستم صفر ثبت نام کنم !
کلی هزینه کردم تا تونستم سرپاش کنم و این مدت راضی بودم اما یهو دیدم کل ملت دارن صفر میخرن !!! البته از اون برنامه پایش شبکه یک فهمیده بودم چه اشتباهی کردم
واقعا ملت سرخوشی هستیم از هر لحاظ :)
Ehsan
۲۶ آذر ۱۳۹۵تا وقتی مشتری برای این لگنا باشه دولت هم عین خیالش نیست میندازه به ملت سودشو میبره.تا خود مردم نخوان هیچ اتفاقی نمیفته که گویا حالا حالاها قرار نیست بیدار بشن.
h112
۲۶ آذر ۱۳۹۵کار به بقیه ماشین ها ندارم….شرط میبندم اون sp100 رو چینی ها برامون میسازن.
MjM
۲۶ آذر ۱۳۹۵به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی…
علی
۲۷ آذر ۱۳۹۵واقعا بدبختیم بهترین طراح ان خودرو دنیا ایرانین ما تو ایران لگنم نمیتونیم تولید کنیم جالبه بهترین پولم میگیریم از این ملت بدبخت اون وقت اگه یکی بگه ماشین ایرانی نخرید خائن میشه خائنین اونایین که سر مردم کلاه میزارن ان شالله این خودرو سازای ایرانی نابود بشن تامردم یه نفس راحت بکشن
آرش
۲۷ آذر ۱۳۹۵sp100 از جلو خود jac j5 هست …
حسین
۲۷ آذر ۱۳۹۵یک پیشنهاد که می توان بر روی آن فکر کرد
تغییر از سال شمسی به سال نوری
این طوری حداقل بعد از یک سال نوری بهتر می شود نسبت به تغییرات شرکت های خودرو سازی ایران نظر داد
sunmartin
۲۷ آذر ۱۳۹۵اگر به واقعیت های صنعت خودور و کشور جهان چندمی خودمون نگاه کنید متوجه میشی که ساخت دنا با هد لایت ها و چراغ های عقب جدید خوب و در 207 صندوق دار با افزودن امکانات کروز و باز طراحی کیلومتر شمار باز طراحی سپر های جلو . عقب و آپشن هایی مثل نمایشگر تصویری و بلوتوث با قیمت 42 ملیون بهتر از انواع چینی بازار است اتفاقا از دنا و 207 (همان 206 پلاس) خوب استقبال شده بنده خودم خودروی خارجی سوارم اما بیاد دارم که برای تهیه خودور چقدر زیر وام و قرض . …در زندگی دجار فشار مالی شدم چون در ممالکی نظیر ایران که خرید خودور با چندین برابر قیمت واقعی همراه است وجود این خودورها هم باز غنیمت است من بهیچ وجه طرفدار این سیر تسلسل نیستم اما واقعیت اینست که بیشتر مردم قدرت خرید بالایی ندارند پس با توجه به این واقعیت عریان به این مسئله نگاه کنید که تمام شهرهای ایران تهران اصفهان مشهد تبریز رشت کرج و کیش نیست در شهرستانها قدرت خرید مردم بسیار کمتر است
amin
۲۷ آذر ۱۳۹۵البته سراتو سایپا خیلی هم خارجی محسوب نمیشه ها!!!!!!!!!!
adel
۲۸ آذر ۱۳۹۵بذارید من مخالف صحبت های شما باشم.
چرا قیمت خودروها بالاست به هزار دلیلی که هم شما میدونید هم من ….
همه میدونن که حدود 40 تا 70 درصد مردم ایران قشر متوسط جامعه هستن.با این وجود خیلی ها میتونن خودروهای بین 35 تا 50 تومن رو هزینه کنن.
بنابراین خیلی از خودروهای به نسبت خودروهای موجود میشه در کشور با همین قسمت تولید بشه.یه مثال میزنم: یه پراید چند لیتر میسوزه در 100 تا الان در شهر 8-10 لیتر میسوزه، حالا کشور چقدر واسه تمام خودرهای داخلی که حداقل بین 8-10 لیتر میسوزه هزینه واردات بنزین میکنه و دلار از کشور خارج میشه؟ خیلی نمیشه گفت چه قدر یه رقم نجومی … حالا شما همین دلار رو اگه خرج زیرساخت خودروسازی کنی به نظرت چی میشه…. یعنی تولید خودروهای به روزتر با مصرف سوخت مدیریت شده و کمتر…
اینطوری ارز کمتری خارج میشه و ارز به مراتب ثبات بیشتری پیدا میکنه و این پول در آینده میتونه به صنعت خودروسازی کشور تزریق بشه.
من میگم میشه با برنامه ریزی دقیق صنعت خودرو با همین استراتژی ساده پیشرفت قابل توجهی داشته باشه…
adel
۲۸ آذر ۱۳۹۵ما طراحی ایرانی خوب و موفق کم نداریم که در حال حاضر در کمپانی های بزرگ و اسم و رسم دار کار میکنند مثل بی ام و،
مشکل دوستان خودروساز هست که سیاستشون فقط تا نوک دماغشون رو می بینه و فقط میخوان با کمترین هزینه بیشترین سود رو ببرن.
یکی نیست بهشون بگه اخه بدبخت ها، شما با این کارتون که بیشتر هزینه رو دست کشور میذارین در بلند مدت، آمار تلفات جاده ای که بخشی از اون برمیگرده به خودروهای بی کیفیت داخلی که دولت چقدر واسه هر نفر هزینه میکنه در کشور و به همین راحتی میفرستنشون سینه قبرستون یا مصرف زیاد سوخت خودرو ها که باعث واردات بی رویه بنزین به کشور و خارج شدن اون همه ارز و دلار میشه و غیره و غیره ….
نمی دونم شاید دستهایی پشت پرده باشه که نمی خوان نونشون بریده بشه…
اکبر66
۱ دی ۱۳۹۵ایرانخودرو با بنز وارد همکاری میشود … برای مونتاز . به امید اینکه همه بنز سوارشید
ناشناس
۲۸ آذر ۱۳۹۵ایشالا در همشون تخته بشه!!! واقعا باید به حال این صنعت مسخره مثلا خودروسازی گریست!!!
Maserati
۲۹ آذر ۱۳۹۵من میخواستم ماشین بخرم. به نظرتون پژو بهتره یا سمند ef7
امین
۱ دی ۱۳۹۵تاکسی