همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!
طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.
به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.
در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.
طراحی داخلی
شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶
امکانات
ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبیاند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.
امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!
امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین میتوانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶
سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.
نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.
مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :
پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.
نویسنده: امیر وزیری
رومیسا از تهران
۱۲ بهمن ۱۳۹۱من 206 تیپ 6 دارم خیلی ازش راضیم وقتی رو مد اسپرت میزارم شرمنده هیچ ماشینی نمیشم تو سر بالایی گردنه قوچک هم که کم نمیارم اونو به این اشغالای چینی ترجیح میدم
behrad
۱۲ بهمن ۱۳۹۱سلام دوستان
من تیپ 2 داشتم ولی الان واقعا گرون شده از طرفیم ماشین چینی عمرا پس همون پارس 10 سال پیش رو عشق است.
نانا
۱۲ بهمن ۱۳۹۱این زباته چینی قابلیت رقابت با تیپ5 رو نداره پژو206 حرف نداره
حسین
۱۲ بهمن ۱۳۹۱درموردفصای سرنشین تو206کسی چیزی میدونه؟
حسین
۱۲ بهمن ۱۳۹۱من 206 تیپ 2 سفارشی دارم خیلی هم عالیه
حاضرم روزی صد بار پیاده بیام و برم ولی ماشین چینی سوار نشم
farzad
۱۳ بهمن ۱۳۹۱من نظرات رو خوندم و به نظرم دعواس،همه گیر دادن به چین و ایران،بیخیال آقا ماشینا رو بحث کنید.
راستش من ۲۰۶ تیپ ۵ ۸۲ داشتم،واقعنم بی عیب بود.دوستم ۲۰۶ تیپ ۵ ۸۹ خرید،حتا دندشم مس پیکان شده در حالی که مال من لذتبخش بود از نرمی. حرفم اینه که ۲۰۶ واقعا بد شده. اگه ساله ۸۲ ۳۱۵ اومده بود و با این امکانات و هم قیمت ۲۰۶،من که ۲۰۶ میخریدم،ولی الان فک کنم ۳۱۵ بهتر باشه.
اگر چه که جور@ ندارم ماشینو بفروشم با این بازار.
farzad
۱۳ بهمن ۱۳۹۱راستی!!!:
آقا این ولووِ که گفتی واقعا معرکست.از همه لحاظ.
البته شاید مغرضانه بگم،آخه من عشق سینه چاک ولوو ام!!!
amin
۱۳ بهمن ۱۳۹۱یه چیزه خیلی مهم اینه که بعد 5 سال mvm مثله ماشین 20سال پیش از بین میره
و اینکه پژو اصالت داره اما خودروهای چینی مثل کاردستیه زیبایی نداره
mer30 az site khubo be ruzetun
mahdi
۱۳ بهمن ۱۳۹۱ولی تاحالا عقب206نشستی؟از زندگیت سیر میشی
حسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۱لطفا فرق 206 را با جک توجوی بنویسد
ی بنده خدا
۱۳ بهمن ۱۳۹۱فرقی نداره 2تاش چینیه
ahmad
۱۳ بهمن ۱۳۹۱خدمت همه دوستان سلام عرض میکنم
والا من کامنت آقا فرزاد را خوندم و وظیفه دونستم به صحبت هاشون اضافه کنم که فرزاد جان داداش من206 تیپ5مدل 90 دارم ولی اینجور که شما گفتید که دنده اش (مس) پیکانه……
نه داداشم هیچ چیزش مثل پیکان نیست.شکر خدا هم خوب داره کار میکنه و گیربکسش هیچ ایرادی نداره.شما هنوز ماشین شبیه پیکان ندیدی؟؟؟؟؟
من نمایشگاه دارم و اینکه کدام ماشین بهتره و سر تر باید به عرضتون برسونم 206 در هر نوع تیپ خیلی بهتر از315است
شرمنده که وقتتون را گرفتم
خدانگهدار
آریو برزن
۱۳ بهمن ۱۳۹۱سلام
من فکر میکنم هیچ کدوم اینها به پژو پارس نمیرسه. زیبایی، گیربکس روان، موتور قوی، ایمنی بیشتر یعنی به معنای واقعی پژو
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۱با سلام به همه دوستان.باید خدمت دوستان عرض کنم که ماشین تا این رنج قیمتی هیچ ماشینی پای تیپ 5 رو نمیگیره.امکانات کامل سواری عالی.
rayan Titi
۱۴ بهمن ۱۳۹۱هر دو به درد نخورن
والا
خارجیا سر بوگاتی و لامبورگینی نظر میدن ماها داریم یه ماشین چینی و 206 رو مورد نقد قرار میدیم
حتی فرانسه هم دیگه از این ماشین قراضه نداره
نیما
۱۴ بهمن ۱۳۹۱خوب هنوز خیلیا نمیدونن همه چیز امکانت نیست
315 تو جاده اگه گداشتشون باید دست به دامن کی بشن؟؟
اقا یک خبر خوب
امروز نمایندگی هوندا اومد به ایران
تهران افتتاحیه بود
با هوندا سیویک و اکورد
هورا بریم هوندا بخریم
mstnejad
۱۵ بهمن ۱۳۹۱Rayan : خب حرفات درست ولی حالا که همینا تو مملکته و همینا جلومون قرار دادن
داداش بزن برو خارج و اونجا سوار ماشینای اونا بشو و خیال خودتو راحت کن و حرس نخور!!!! :-)
همایون
۱۴ بهمن ۱۳۹۱90 با سلام
مطمئنم کسی که این مقاله رو نوشته خودش206 داره که اینهمه ازش تعریف کرد و از همه لحاظ اونوبرتر دونسته.فقط من یه سوال از نویسنده ی عزیز مطلب دارم
جناب الان که تحریم هستیم، موتور های همه پژو های ساخت ایران از سال 1388 به بعد ساخت کجان? غیر از اینه که موتور و برخی از قطعات ساخت چین هستن?
این از این
راجع به طراحی داخلی که همینطور که خودتون فرمودین 206 متعلق به 15 سال پیشه چطور ممکنه که طراحی داخلی اون از وی ام بهتر باشه.شما که میگین طراحی ام وی ام خسته کنندس و 206 اینطور نیست پس باید هر کدوم از این ماشینا رو یکی دوسال داشته باشین که اینطور میگین و مقایسه میکنین.غیر از اینه???
و خیلی چیزای دیگه که حوصله نداشتم بگم هرچند میدونم که بخاطر حرفا. و انتقاد هایی که کردم نظرم حذف میشه
من بر خلاف نویسنده بدون هیچگونه تعصبی حرفامو زدم دلیلی هم واسه تعریف از ام وی ام ندارم چون ماشین خودم سراتو 2013 هستش
بهداد
۱۴ بهمن ۱۳۹۱داداش احتمالاً نمایشگاه فرش داری !!
ahmad
۲۲ بهمن ۱۳۹۱اگه شما فکر میکنی نمایشگاه فرش دارم لابود منو دید.
بمیرم الهی بجای اینکه شغل بنده را دست بگیرید یه فکری به حال شناخت خودتون در رابطه با ماشین مورد تاییدتون بکنید نه ماشینی که چند ساله توی ایران با این جاده های…. داره جواب میده فکر میکنم برای مقایسه ماشین تازه وارد با یه ماشینی که امتحان خودشو پس داده کمی زود باشه بذارید کمی از وارد شدنش به بازار بگذره بعد تصمیم بگیرید یعنی 3-4 سال دیگه هم همین نظر را دارید؟؟؟؟؟ ضمناماشین دم دست من206 هست بچه ها درست گفتند ولی ماشین اصلی من جنسیس هستش
ابوالفضل
۱۴ بهمن ۱۳۹۱به نظر من 315بهتره از206 حداقل طراحی جدید و امکانات خوبی داره خود شرکت پژو فرانسه 10سال پیش 206 انداخته دور ما هنوز داریم سوارش می شیم.
نیما
۱۵ بهمن ۱۳۹۱بله درسته انداخته دور
اخه جاش 308 یا 208 بورسشه
اما همشون همین پلتفورم 206 هستش
ببین چقدر خوب جوابگو بوده دست به حالت ایردینامیکیش نمیزنن
طراحی جدید که نشد حرف اخه برادر من
الان سایپا 151 طراحیش از 315 جدیدتره بریم 151 بخریم؟؟؟
گفتم ماشین باید اصلو نصب داشته باشه
وقتی راه میره اوبوهت ازش بریزه
نه هرکی نگاه کنه بگه این چیه فرغونه؟؟
مهرداد
۱۵ بهمن ۱۳۹۱با سلام خدمت همگی دوستان
من بتازگی از سفر اروپا برگشتم و در هلند و حتی آلمان شاید باور نکنید بیشتر از هر ماشینی 206 وجود دارد و با توجه به خسیس بودن اروپایی ها که همه میدانندنتیجه میگیریم که ماشین خوبی بوده که هنوز در حال رویت هست و خدا شاهده غیر از عراق و ایران من اصلا در هیچ جای دنیا ماشین چینی که طراحی چین باشه ندیدم شاید صنعت مونتاژ چین در کلاس 1 خوب باشه ولی از نظر طراحی صفره ببینید بعد از 15 سال که از طراحی 206 میگذره تازه یک طرح شبیه اون ساخته در حالیکه میبایست خیلی متحول میبود.
مسعود
۱۵ بهمن ۱۳۹۱206 ت ۶ و۵ بهتر و امکاناتش بهتره ولی ت ۲ از نظر امکانات بابرایدیکی ولی طراحی بهتر ولی 315 سال 2010 فک کنم طراحی شده و بهتر از ت2 هستش ولی به ت6و5 نمیرسه
شاهین
۱۵ بهمن ۱۳۹۱سلام. من چند ساله 206 سوار میشم.الانم یه 90 دارم. در موردسواریش که باید بگم خیلی نسبت به ماشینای هم قیمت خودش بهتره. طراحی داخلیشم که حرف نداره خدایی. رانندگی باش خستگی نداره. فرمونش توو دسته. همشم توو جاده باش رانندگی کردم 1بارم اذیتم نکرده. فقط فضای صندلی های عقبش کمه.ماشین 2نفرس دیگه… در کل من که راضی ام. با mvmo اینجور چیزام عمرا عوض نمیکنم.
بهداد-تهران
۱۵ بهمن ۱۳۹۱ﺑ
ﺧﺒﺮ ﺗﺎزﻩ ﻫﻤﻪ ﺑﯿﭽﺎرﻩ ﺷﺪﯾﻢ ﻗﯿﻤﺖ ام وی ام 315ﮐﻪ22 ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺑﻮد ﻗﯿﻤﺖ ﮐﺎرﺧﻮﻧﻪ اﯾﺶ ﺷﺪﻩ38 ﻣﯿﻠﯿﻮن ﺗﻮ 124 ﺳﺎﻣﺎﻧﻪ ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﻣﺼﺮف ﮐﻨﻨﺪﻩ زدﻩ ﮐﻪ 16 ﻣﯿﻠﯿﻮن دوﻟﺖ اﺟتو بازار ازاد شبه عید میشه60شاید70میلیون به فنا رفتیم ﺎزﻩ ﮔﺮون شدن.داده
mstnejad
۱۵ بهمن ۱۳۹۱من 206 V8 سال 88 دارم ک در حقیقت از نظر موتور و امکانات مثل تیپ 5 میمونه و فقط یه صندوق اضافه تر داره .
ببین 206 خیلی خوبه ولی هر سال داره برتر از پارسال میشه!
من از ماشینم رازیم و معرکه است و پشت MVM315 هم چند دقیقه ای نشستم و 206 رو ترجیح میدم چون که وقتی پشت 315 میشینی حس میکنی الان این داشبورد و خود ماشین میشکنه . حس میکنی ماشین تو خالیه ! ولی 206 اینجوری نیست . من در این باره هرچی بگم ممکنه متوجه نشین ک دقیقا چی میگم و پیشنهاد میدم یه دور تو هر دو ماشین بشینید .
یه چیزه دیگه اصلا حاضر نیستم 206 بدم 315 بگیرم سیستم تهویه هستش .
تو این مقاله اصلا اشاره به این سیستم تهویه نشده و برای 206 سیستم تهویه اتوماتیک داره ولی 315 دستیه
من خودم شخصا این قضیه برام مهمه چون هروقت تو ماشینم میشینم هوا رو روی مثلا 24 درجه تنظیم میکنم و دیگه بهش دست نمیزنم چون خودش به صورت خودکار هوای تو اتاق ماشین رو تنظیم میکنه ولی اگه دست باشه هی باید زیاد کنی ، کم کنی ، خاموش کنی ، روشنش کنی
206 هم خیلی برو تره و شتابش حرف نداره نسبت به 315 !
کلا هم راحتره 206
فقط یه چیزه این 315 چشمو گرفت که اونم مهم نیست همچینی که اونم ضبط ماشین بود ک چون طراحیه داخلیش به روز تره میشه جای ضبط مانیتور گذاشت (منظورم ضبط های مانیتوری و تاچ هستش مثل ماشین های مزدا3 و سوناتا و …) که خب این چنین ضبطی نمیشه رو 206 سوار کرد چون چنین فضایی رو نداره ! مگه به زور از این جور ضبط ها به 206 ببندی !
کلا 206 رو عشقه !
نیما
۱۵ بهمن ۱۳۹۱دقیقا همه مظالیت درست بود غیر 1 چیز حاجی
الان ضبط تمام تاچ فابریک 206 هم هست نزدیک به یک سال میشه
تو گوگل بزنید ایران اپشن انواع ضبط فابریک 206 هست
بابا برید بگردید اینقدر امکانات داره 206 دیونه میشید
mstnejad
۲۱ بهمن ۱۳۹۱راست میگی رفتم دیدم و از نظر امکانات توپه
دمت گرم که گفتی و فقط قیمتش بالاست کمی
ولی دیگه دوشواری هم ندارم سر این قضیه که حال کردم دمت گرم نیما !!!! :-ِِ)
ali
۱۵ بهمن ۱۳۹۱با عرض سلام خدمت همه دوستان
206 خودروی روز تو اروپاست درسته 15 تا 10 سال پیش تولید شده ولی ما فکرمیکنیم منسوخ شده من تو لیون هفت ماه زندگی کردمو انواع 206 اونجا دیدم فرق 206 های ایرانی با اونا فقط تو نوع ترمز و موتورشونه البته یه سریشونم یکی یادتون نره اینجور که ایرانیا هی ماشین عوض میکنن اونا عوض نمیکنن اونا ثروتمنداشون ماشینای روز میخرن.
ممنون
ASD
۱۵ بهمن ۱۳۹۱ممنونم از زحمتی که کشیدی ولی همین کار را رو میکنید ادم بهم میریزه شما که سوار 315 نشدی چه مقایسه ای داری میکنی دوست بزرگوار.
سامیار
۱۵ بهمن ۱۳۹۱ماشینی که بعد از چندین سال تولید اینقدر اصالت در کمپانی تولید کننده و طراحی و موتور داره که با یه ماشین به روز مقایسش می کنن حتما چیز بهتریه
بگذریم که ایران خودرو از 206 به شدت آپشن دزدی می کنه
آخه 206 از هر نظر ماشین قابل ارتقایه
کیوان
۱۵ بهمن ۱۳۹۱دوستان شماها همگی درست میگید 206 خوب درو شکی نیست خود شمها اگر 206 که ایران خودرو میگه کاملا ایرانی سوار میشین معلومه تمام قطعاتش چینی فکر میکنید این 206 همون موتور فرانسه روش زهی خیال باطل ببیمید 206 که جدید به بازار بیاد جه افتظاحی میشه من خودم 206 دوست دارم منکرخوبیش نمیشم اما 206 فرانسه نه 206 ساخت کاملا” ایرانی ولی با قطعهکاملا” چینی بی کیفیت فکنم mvm چینی بهتر از 206 که ایرانی باشه بخری
حمید
۱۶ بهمن ۱۳۹۱سلام من 206 تیپ 6 دارم برای سال 90 هستش ماشین خیلی عالیه من باهاش 180 رفتم فقط تنها مشگلی که206 داره جلو بندیش هست خیلی ضعیفه
پيمان
۱۶ بهمن ۱۳۹۱من 206 تیپ 3 مدل 85 دارم.باورکنید دنده هاش با انگشت جا میره. من نمیدونم اصلا چرا 26 رو با 315 مقایسه میکنین. به خدا موتور 1400 ماشین من سگش شرف داره به 2000 X33 چه برسه با 315 مقایسه کنم. ماشین چینی مهمون 2 سال کاره. دلم میخواد ماشینمو بعد از 6 سال با 130000کارکرد تو جاده ببینید. تعریف الکی نمیکنم . 206 سوارا تایید میکنن
حامد
۱۶ بهمن ۱۳۹۱دوستان عزیز مقایسه 315 با هر ماشین دیگه ای فعلا زوده. این ماشین حداقل باید 2.3 سال از روش بگذره ضعف وقوتش شناسایی بشه بعد قیاس بشه در کل با این افزایش قیمت 315 فکر می کنم 206 بهتر باشه و 206 اگر کل قطعاتشم چینی باشه باز هم بدنه محکمتری داره توش احساس امنیت بیشتری می کنی تا315
مهناز
۱۶ بهمن ۱۳۹۱من هر دوتاشو سوار شدم ، به نظر من 206 خیلی ماشین تره … از همه لحاظ . مرسی پدال .