همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!
طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.
به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.
در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.
طراحی داخلی
شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶
امکانات
ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبیاند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.
امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!
امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین میتوانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶
سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.
نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.
مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :
پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.
نویسنده: امیر وزیری
عضله
۲۲ بهمن ۱۳۹۱اگه 206 سوار شی دیگه هیچ ماشینی راضیت نمی کنه مگر اینکه یه ماشین بالای 100 میلیونی بخری تا همون لذت رو ببری…
ahmad
۲۲ بهمن ۱۳۹۱نه دیگه تا این حد….
ولی توی کل کل با ماشین های توی رده خودش کم نمیاره.
در کل ماشین خوبیه
بهرام
۲۳ بهمن ۱۳۹۱مطمئنا غیر از 206 ماشین دیگه ای سوار نشدی،وگرنه اینجوری نمیگفتی
رامین
۲۸ فروردین ۱۳۹۲تعصب تا کجا آخه!!!!!
حسین
۲۲ بهمن ۱۳۹۱درموردتفاوت رانندگی در405و206تیپ 5اگه میشه صحبت کنید…
میثم
۲۳ بهمن ۱۳۹۱100% 206
اونم تیپ 2 که هم ارزون تره هم قطعاتش بیشتره هم حجم موتورش کمتره که درنتیجه مصرف سوختش کمتره
پس 206 تیپ 2 ایدعال ترین خودروی ایران و اروپا
b19
۲۳ بهمن ۱۳۹۱کاملا حرف شمارو رد میکنم.
توجه کنید:
پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر(اینکه سلیقه ای شد این نطر خودت که پژو بهتره یا mvm)
۲- پیشرانه و شتاب بهتر (اینکه به عدد نمیشه حساب کرد ما با بیش از 8 206 تیپ 5 این رقابت گزاشتیم همه, هم از 0-100 هم توی کفی از mvm شکست خوردن شما مواردی مثل ایرودینامیک خودرو حساب نمیکنید و این مساله هم احساسی نمیشه گفت.)
۳- ایمنی بهتر(206 تیپ 5 فقط 4 دیسک و در عمل باز هم به دلیل فنر های قوی که 206 داره و متناسب با وزن این خودرو نیست این یعنی خودرو هنگام ترمز بازی کمتری داره و این یعنی هنگام ترمز ماشین فقط تکیه به دیسک هاش میکنه و استکاک لاستیک و توقف ضعیف تری داره در مقابل mvm)
و در آخر شما دارین یه خودرو 1500 رو با یه خورو 1600 مقایسه میکنید این فراموش نشه که اسب بخار یکسان در 2 cc متفاوت این خیلی جای بحث داره.
من خواهشی که دارم از شما احساسی مقاله ننویسین بعد بگین مقایسه.
ما در عمل تست کردیم و این مشاهدات رو دیدیم خواهشا تست کنید.
من نویسنده نیستم.
سپاس
علي
۹ بهمن ۱۳۹۲داداشه گلم اینکه میگی اسب بخار مساوی ولی با حجم موتور کمتر واسه اطلاعات فردیت باس بگم 206 تکنولوزی 15 سال پیشه یعنی نقطه ی مقابل 315 . بهتر بدونی که نسخه ای از 206 هس که rc نام داره و حریفش ماکسیما و زانتیاس دیگه 315 که جای خود داره
شهروز
۲۳ بهمن ۱۳۹۱فقط با عدد نمیشه مقایسه کرد . 206 بعد از چند سال خیلی پر خرج میشه و دائم باید تعمیرگاه ببریش و بدنش هم با یک مشت فرو میره داخل اما ماشین های خارجی سالهای سال باهاشون میشه بدون دردسر رانندگی کرد.
امیر حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۱فقط mvm
محمد
۲۴ بهمن ۱۳۹۱من خودم 206 تیپ 5 دارم و از این بابت مطمئن هستم ماشینی مثل mvm نمی تونه 206 رو بگیره من با چند تاشون تو خیابون پا به پا شدم از همون اول جا می مونن
کامران
۲۴ بهمن ۱۳۹۱من هم پشت تیپ 5 نشستم هم تیپ 2 هم ام وی ام فقط میتونم بگم که تیپ 5 یه ماشین واقعیه و وظیفش لذت دادن به رانندس با اون دوتای دیگه یاد اسباب بازیهای پارک میافتم چون واقعا بی کیفیتن ، با تیپ 5 از شیراز تا مشهد یه کله رانندگی کردم نه خسته شدم ، نه ماشین اذیت کرد و همه ماشینهای جاده رو هم به راحتی گرفتم
محمود
۲۴ بهمن ۱۳۹۱باسلام من تا حالا چهار تا 206 در حدود 6 سال داشتم و دو سال هم پرشیا و حالا 315 mvm سوار میشم خیلی دوست داشتم ماشین ایرانی سوار شم ولی جدیدن ماشینهای ایرانی خوب نیستن درست کار نمی کنن . ولی از mvm 315 خیلی راضی هستم حتی از 206 بهتره باسپاس هز خوانندگان.
nima
۲۴ بهمن ۱۳۹۱یه کلام قطعات 206 بسیار گرون و پر هزینه است صرف نداره تازه با اینکه قطعاتش 80 درصد تو ایران تولید میشه وای به روزی که یه خرده تحریم ها بیشتر بشه قیمت این خودرو با اون آپشن های که داره به هیچ وجه نمیخونه خودمونو گول نزنیم قرار نیست به بهای حمایت از تولید داخل تو عصر حجر بمونیم اونم با آزمون و خطا!
حمید206
۲۴ بهمن ۱۳۹۱با سلام
ببینید من 2 ساله سوار پژو 206 می شم و الان باور کنید دیگه نمی تونم سوار هیچ ماشین ایرانی یا چینی دیگه ای بشم.من دیروز تو میدون تجریش خودم با چشمای خودم دیدم که یه mvm315 صفر بعد از یه ترمز چرخای عقبش کاملا قفل کرد و سر خورد .خودرویی که چینیا ادعا می کنن مجهز به ترمز ضد قفه!!! همچنین مگه چند ساله که به بازار اومده و هنوز جواب پس نداده در حالی که 206 من مدله ساله 86 و خیلی خیلی سرحاله با اینکه 5 ساله داره کار می کنه حالا خودتون قضاوت کنید .
mikaie
۲۴ بهمن ۱۳۹۱من نمایشگاه دارم سوار هردوشون شدم الانم ماشینی غیر از اینا زیر پامه.ولی با چرات ب همه میگم که mvmغلط کرده که بتونه با 206 تیپ5 برابری کنه.
اینجوری نگید که4طراح چشم تنگ چینی بااعتماد به نفس کاذب بگیرن.
احمد ماشینباز
۲۴ بهمن ۱۳۹۱206دیگه تکراری شده وبرای کسی توخیابون جذابیت نداره ولی 315 ظاهر جدیدی داره وبیشترجلب توجه میکنه حالا 206بخری به اندازه قیمتش باید خرجش کنی تا یکمی جلب توجه کنه(ازماگفتن !!)
سعيد
۲۴ بهمن ۱۳۹۱206 بعد از بعد 2 سال به خرچ می افته
908
۲۴ بهمن ۱۳۹۱سلام
ایقدر کل کل نکنید ،
بهترین ماشین پژو 908 هساتش ، واقعا عالیه اگه سورا شید دیگه 206 و mvm و حتی مرسدس بنز هم سوار نمی شید.
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۱دقیقن 206اصلن فضانداره..
حسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۱دقیقن…206فضای زیادی نداره..
الياس
۲۴ بهمن ۱۳۹۱تو که از ماشین سر در نمیاری چرا مقایسه میذاری
هیچ جور نمیتونی 206 رو با mvm315 مقایسه کنی
نه تو شتاب نه تو سرعت نه تو مصرف نو تو طراحی داخلی و خارجی…
ولی چیزی که مهمه هیچ کدوم از این 2ماشین به این قیمت که داره عرضه میشه نمی ارزه
ali asghar
۲۴ بهمن ۱۳۹۱به حرف کسی گوش نکن هرچی دلت میخاد بخر
عليرضا
۲۴ بهمن ۱۳۹۱سلیقه ها متفاوتند ولی به نظر من پژو 206 ماشین زیاد جالبی نیست قیافه ی دلپسندی ندارد خصوصا”قسمت عقب آن ؛ خودرویی که از همه لحاظ مناسب و خوب هست چیزی جز پژو 405 نیست !
ارتین
۲۴ بهمن ۱۳۹۱از این برادر کوچکتون داشته باشید:اگه فقط یکبار سوار mwm315بشید حاضر نیستید به یک چهارم قیمت هم بخریدش!!!!!
من فقط یک هفته تونستم تحملش کنم
1-کنسول جلو خیلی بالاتر از نقطه دید راننده است 2-سقف کوتاهه اگه صندلی رو بالا تنظیم کنی سرت میخوره به سقف
3-کاپوت جلو بیش از حد بلند وبی رخته که باعث کمی دید میشه
4-خم شیشه جلو خیلی زیاده ودرکل عرض کنم راننده هرکاری کنه دید نداره ومطمعنم در آینده بیشترین تصادفات مربوط به 315 است
ناشناس
۲۵ بهمن ۱۳۹۱دوستان!
من واقعا نمی دونم چرااین ماشین چینی ضعیف رو با 206 مقایسه می کنید.
من 206 ندارم ولی بدونین لباس نیست که بگیم “نو چو آید به بازار ، کهنه شود دل آزار”
206 توی کلاس موتوری خودش همین الانم ماشین روز اروپاست.
ماشینهای چینی رو هیچ نقطه ی جهان ازش استقبال نمی شه.
جو زده ی ظاهر شون نشیم.
باور کنین به کلاس و ظاهر هم باشه 206 تیپ 2 هم قشنگتره هم با کلاس تر.
اصلا ترمز بریدن های ماشین های چینی یادتون رفته!!!! اوناهم از استادارد چین اومده بودن!!!!
شاهین
۲۵ بهمن ۱۳۹۱آخه این چینی ها چی رو خودشون واقعا ساختن که بخوان ماشین بسازن.
ماشیناش هرچی هم بشن بازم چینی هستن و بی کلاس.
همون 206 تیپ 2 مدل 5 سال پیش خیلی خیلی بهتره.
ماشینای چینی تو دنیا اصلا بازار نداره.
جو زده نشین.
206 حالاشم تو اروپا تو خیابوناست
محمد
۲۵ بهمن ۱۳۹۱ام وی ام درسته جدیده ولی هیچی 206 نمیشه
محمد
۲۵ بهمن ۱۳۹۱ام و ام شاید یه روزی بتونه حرفی برای گفتن داشته باشه امروز با این خدمات پس از فروشی که داره فقط کلاهتونو بر نمی دارن بلکه پوست کلتونو هم میکنن . این ماشین یک بار مصرفه و بعید بدونم کارآیی دراز مدت بیش از 100 هزاررو داشته باشه .
کلیه قطعات بسیار کیفیت پایین دارند و در اولین تعمیرات باید اون قسمت را تعویض کنید من که با پراید قیاسش می کنم نه بیشتر
بیژن
۲۵ بهمن ۱۳۹۱ام و ام شاید یه روزی بتونه حرفی برای گفتن داشته باشه امروز با این خدمات پس از فروشی که داره فقط کلاهتونو بر نمی دارن بلکه پوست کلتونو هم میکنن . این ماشین یک بار مصرفه و بعید بدونم کارآیی دراز مدت بیش از 100 هزاررو داشته باشه .
کلیه قطعات بسیار کیفیت پایین دارند و در اولین تعمیرات باید اون قسمت را تعویض کنید من که با پراید قیاسش می کنم نه بیشتر
میثم
۲۵ بهمن ۱۳۹۱سلام
206 اگه سوار بشی به نظر من باید دور همه ماشین های این قیمت رو خط بکشی
دیگه حاضر نیستی نگاهشون کنی
علی
۲۵ بهمن ۱۳۹۱من اصلا این مقایسه را قبول ندارم 206تیپ 5قیمتش را با ام وی ام را ببینید بعد مقایسه کنیدبعدشا کسی که ماشین ام وی ام را سوارنشده نباید الکی مقایسه کنه خودم ام وی ام راخیلی بیشتر 506قبول دارم چون پژوخیلی استلاکش بالاست ولی ام وی ام این طور نیست نرمی وشتاب که ام وی ام داره هیچ وقت 206نداره
mohammad
۲۶ بهمن ۱۳۹۱سلام
پزو 206 تیپ 2 هم از mvm315چینی بهتره 206 سلطانه
سعید
۲۶ بهمن ۱۳۹۱با سلامخدمت دوستان
من تمام کامنتهای دوستان رو خوندم نظرات همه متین وخوب بود وهمه نظراتشون با توجه به سلیقه وبرداش از موضوع متفاوت و غیر قابل انکار هست وهیج کس هم نمیتونه عقاید ونظرات دیگری رو عوض وحتی تائیید یا تکذیب کنه پس از جنگ وجدل بپرهیزید واگر میتونید اطلاعات به هم بدیدمن خودم اس دی مدل نود دارم وی یک اونو سوپر چیپ زدمو تمام اون مشکلات گاز برقی وعدم گاز خوردن ونداشتن شتاب واقعی واین مشکلات رو یکجا حل کردم با 100 هزار تومن والان حاظر نیستم با هیچ ماشین همرده خودش مقایسه هم بکنم چون تمام نیاز منو برا یه رانندگی اسپرت حل کرده
فقط دوستان اینو بگم گول این آپشنای وارایش کردن این ماشینای بی اصل ونصب چینیرو نخورید کلا ماشینهای شرکت چری نتونستن استانداردهای اولیه اروپا رو هم پاس کنن چه برسه به تست تصادف واین حرفا به خاطر همین موضوع اصلا اجازه ورود به بازار اروپا رو بهش ندادنماشینای ساخت داخل صد شرف دارن به این چینیهای بی اصل ونصب ویه نکته قابل توجه دوستان اینکه کسی تا حالا گفته چرا یه ماشین با این همه آپشن چرا اینقدر با قیمت ارزون عرضه میشه در اوایل ورود به ایران نه الان که اشفته بازار خودرو هس متاسفانه در ساخت این نوع ماشینها از مواد بازیافتی و پنه نسوز استفاده شده که این مساله در خودروهای جهان کلا منسوخ شده اما در خودروهای ساخت چین به خاطر ارزان شدن قیمت تمام شده خودرو از اون استفاده میکنن که این مواد مخصوصا پنه نسوز در موتور اون استفاده شده که فوق العاده خطرناک برای محیط زیست وسرطانزا برا انسان میباشددوستان اگر بازهم اطلاعات دیگری خواستین راجع به این ماشینهای چینی بگید تا با ذکر منبع خدمتتون اعلام کنن فقط وفقط خواهشن گول چنتا اپشن نخورید تست تصادف این ماشینارو توی سایت آپارات ببینید وحشت میکنید با سرعت 70 تا ببینید چه بلایی سره ماشین میاد
نکته آخر من چون خودم tu5 سوارم میدونم دوستان چی دارن میگن tu5 امتحان خودشو خیلی وقته پس داره نه نیازی به اثبات داره نه چیزه دیگه بقیه ماشینا اگه میتونن خودشونو ثابت کنن tu5 همیشه سرفراز
فقط همین و بگم وسلاماین ماشین وقتی بهت ابهت وسرفرازی میده که توی سینه کشی جاده و گردنهای پر پیچو خم و شیب دار زانتیا وسوناتا جلوت تا زانو خم میشن اونوقته که به ماشینت افتخار میکنی موفق پیروز و پایدار باشید وبه امید روزی که بتونیم با ابن پولایی که میدیم یه ماشین ایدهال روز سوار شیم به امید حق
امیر
۲۷ بهمن ۱۳۹۱زانتیا و سوناتا رو خوب اومدی
دچار توهمی برادر