همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!
طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.
به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.
در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.
طراحی داخلی
شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶
امکانات
ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبیاند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.
امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!
امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین میتوانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶
سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.
نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.
مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :
پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.
نویسنده: امیر وزیری
ashk
۲۸ بهمن ۱۳۹۱سعید جان دلبندم تو سایت اپارات 207 و315 رو با 1سرعت نشون میده که هر2شون در 1حد داغون میشن
خواهشا دوستان اطلاعات کامل بدن
با جانبداری نه 206 گرون میشه نه315 ارزون
نیما
۲۸ بهمن ۱۳۹۱خدایی یک 206 تیپ 5
85 دارم
اروم میرم و میام
اما کسی بخواد کل کل کنه میخورمش
فقط بنزین زدم وروغن عوض کردم با لنت
همه چیز ماله خودشه
صفحه هم عوض کردم
الان 250 هزار تا راه رفته هنوز جون شتابش 100 تا 315
چین بد نیست
چین خوب میشه mg
لذتشو میبری وقتی نگاهش میکنی
بخدا 315 میبینم مثل ادمی میمونه که اینگار الان میخورهه زمین
206+ هم دندهایش خوبه
اما چون دریچه گازش برقیه راه نمیره اونم میشه عوض کرد
315 اگه 200 هزارتا راه رفت اتاقش به صدا نیافتاده خرجی نداشت
بیاد تا تازه با 206 مقایسه کنیم
میلاد
۲۸ بهمن ۱۳۹۱تو گرونی مگه میشه ماشینی خرید چه 206 باشه چه ژیان تازه ژیان برای روشن کردنش استارد هندلی دستی داره سقفشم کروک میشه و فنر بندی نرمی داره اما نمیدونم …… ها یوارش نمیشن هرچی بوق مزنم راه نمیان
حسن
۲۸ بهمن ۱۳۹۱باسلام من خودم 206 دارم و 206 را دوست دارم ماشین عالی هستش ولی اگه افتاد تو خرج کمر بر اونم بااین گرونی قطعات ولی بازم 206 تائید میکنم
mohammad
۲۹ بهمن ۱۳۹۱به نظر من 206 اس دی مدل v9 از همشون باید خیلی خوب باشه! هم از نظر موتورش هم از نظر بدنه باید عالی باشه!
م.کریمی
۲ اسفند ۱۳۹۱عشق است براید83
عدالت
۳ اسفند ۱۳۹۱من 3 سال 206 تیپ 2 داشتم الان SD V8 91 دارم….. کلا 1600 با 1400 غیر قابل مقایسه است…در مورد MVM 315 اطلاعاتی ندارم ولی نه تنها خودم بلکه خیلیا که 206 داشتن ماشینای دیگه ایران خودرو را سوار نمی شن کافی از اونایی که داشتن بپرسید.
من MVM 315 سوار نشدم ولی یکی از مدلاشو سوار شدم ماشین چینی هر چند هم زیبا ساخته بشه توش که میشینی چینی بودن و بی کیفیت بودن نسبت به ماشینایی مثل 206 از سروروش میباره متاسفانه…من خیلی دلم می خواد بعد 4 سال یه ماشین دیگه تو رنج قیمتی V8 بخرم ولی هنوز مورد بدردبخوری پیدا نکردم. موفق باشید دوستان
امیر سامان
۳ اسفند ۱۳۹۱خدا وکیلی 99 در صد افرادی که تا حالا یک 206 ساخت 88 به قبل داشته اند و چند سال ازش سواری گرفتن اصلا حتی یک لحظه هم به این سبک ماشینا نگاه نمی کنند چه برسه بخوان وقت بذارن رو این ماشینای چینی فکر کنند .
من خودم از 84 یک تیپ دو دارم فقط تا حالا لنت و روغن و صفحه عوض کردم و با اینکه موتورش 1300 ولی سواریش خوبه کل کلم میکنم کم نمیارم.
آخرش اینکه وقتی آدم مزه کیفیت رو بچشه با هیچی عوضش نمی کنه .
natanail
۵ اسفند ۱۳۹۱شما با چه ماشینی کل کل میکنی؟؟؟با پراید مدل پایین استاندارد هم راحت میشه 206 تیپ 2 و 3 رو گرفت،حتی وانت پیکان هم به راحتی فرار میکنه از دست ماشین شما
رو چه حسابی این حرفو میزنید؟؟
ستار
۱۸ اسفند ۱۳۹۱بستگی به راننده داره206 ازهمه سره فدات
FERI
۴ اسفند ۱۳۹۱نمیدونم چرا همه این حرفو میزنن// ام وی ام خیلی سر تر از206
206 نسبت به قیمتش هیجی نیست
رضا
۵ اسفند ۱۳۹۱سلام خیلی واسه خودمون متاسفم که کارمون به اینجا کشیده که این ماشینا شدن حق انتخاب ما !!!!!!!!!!!!
ساسان
۵ اسفند ۱۳۹۱من یه 206 اس دی دارم که در سربالایی جاده ها هیچ ماشینی رو باقی نمی ذاره. راحتی و طراحی 206 فوق العاده است و حالت آیرودینامیک این ماشین باعث شده که همیشه در بین جوانان در بورس باشد. 6اسفند1391
Nabavi
۶ اسفند ۱۳۹۱به نظر من باید خودروسازان بدونند که وقتی یه ماشین تیپ بندی میشه باید تو هر کدوم از تیپهاش یه تغییر بسزایی رو شاهد باشیم. نه فقط مدل آینه و چراغاش عوض بشه. واالله بخدا اسم اینو نمیتونیم بزاریم تنوع محصول.
امیر
۷ اسفند ۱۳۹۱دوستان
به حرف هیچکس گوش نکنید
کلا دو تا ماشین باجی به هم نمیدن
اینم که می بینید دوستان خیلی از 206 تعریف می کنن به خاطر اینه که تعداد افرادی که 206 دارند بیش تره و این ماشین n تا تیپ داره
در کل دو تاشون گاری بیش نیستن
مهدی
۱۰ اسفند ۱۳۹۱من تیپ 5 دارم زانتیا وزانتیا به پایین هرکی تخم داره بیاد کل بندازه
امیر
۱۴ اسفند ۱۳۹۱شاید شما تخم داشته باشی ولی مغز رو بعید میدونم
ساسان123
۷ اسفند ۱۳۹۱فقط فرانسه
کیاسری
۷ اسفند ۱۳۹۱اونی که ماشین سوار باشه ، عمرا سراغ mvm بره . ولی طراحی بدنه اش به روز تر از 206 هست . تجربه نشون داده ماشین های چینی به ویژه در جاده قابل اعتماد نیستند .
ابوالفضل
۸ اسفند ۱۳۹۱تا الان 3 تا 206 داشته ام
جون مادرتون 206 های جدید نخرید چون قطعات چینی و ترک دارند . خدا وکیلی پراید بهتر از 206 های جدید هست
خیلی اشتباه میکنید اگه گول مدل های جدید و سال 206 رو بخورید درباره mvm اطلاع زیادی ندارم اما هر چی باشه از این 206 های مدل 88 به بالای ایرانی بهترند
من یه 206 82 داشتم که هنوز دارم میگم اشتباه کردم که 88 و بعدش 89 خریدم که البته اونها رو هم فروختم و الان دنبال مدل زیر 88 هستم
م شعله
۸ اسفند ۱۳۹۱من کلان اعتقاد دارم هر کس باید همه، مدلهای ماشین که مد نظرش است خودش تجربه کنه چون روش رانندگی و سرعت ونگه داری ماشین هرکسی یک روش داره مثلا یکی تو دستانداز تند میره یکی نه یکی دنده مرده میره دیگری نه یکی با دور موتور بالا میرونه دیگری نه و… که تمام این موارد باعث به صدا افتادن اطاق و خرج موتور است. و هرکس که قلیغ ماشین خودش دستش بیاد میگه ماشین من بهترین است.
وامکانات اراه شده در سایت شرکت ها چه ایرانی چه چینی قابل اطمینان نیستند؛چون آنها در بهترین شرایط اعلام می کنند نه برای خیابان های ایران وبنزین ایران.
البته این فقط نظر من هر کجاش اشتباه گفتم بهم بگید.
فوق لیسانس مملکت
۹ اسفند ۱۳۹۱من یه 206 88 سفارشی دارم که خیلی هم تمیزو و کم کارکرده خیلی خوبه حرف نداره ولی نمیدونم چرا وقتی اروم از روی سرعت گیری چاله ای چیزی رد میشی بدنه به جیرجیر میفته که روی مخه … مال شما هم اینجوریه ؟
farhad
۹ اسفند ۱۳۹۱این دو ماشین با موتور کوچک برای استفاده شهری مناسب هست. در شیکبودن ام وی ام شکی نیست.با تولید جدید 206 حماقت هست اگر کسی آنرا بخرد چون مشکلات زیادی در پیش دارد و خدمات ایران خودرو هم از پسش برنمیاید. دراین مقطع برد با ام وی ام هست و همینطور زیباییش
hamed
۹ اسفند ۱۳۹۱باسلام.خدمت اون دوستمون که گفت با پراید میشه 206 تیپ 2 رو گرفت عرض کنم که چرا ازرو معده حرف مینی؟ من یه تیپ 2 83 دارم البته موتورش تعویضه موتورش تیپ 2 مدل 87 ولی به هرحال تیپ 2 دیگه. پراید که هیچی خداشاهده سمندو جی ال ایکسم جا میذارم.من عاشق کورسم واسه همین با همه ماشینی انداختم.پرایدو که خورده. خداییش سواری 206 قابل مقایسه با ماشینای رقیبش نیست.
سیا
۱۰ اسفند ۱۳۹۱چقدر بدبختیم که کارمون به جایی رسیده ماشین رویاهامون شده زانتیای ده 90 میلادی و 206 و …
من خودم 206 تیپ 3 مدل 91 داشتم شتابش که خوب نبود ولی خدایی خیلی بهتر از ماشینای ساخت 91 مخصوصا پارس بود
البته تا قبل از اینکه چپش کنم!!
ولی خدایی خیلی اتاق خوبی داره با 3 بار پشتک زدن رو سقت با سرعت 140 تا خداروشکر چیزیم نشد!
ولی جیبم خالی شده فقط اتاق ضربه دید با این قیمت قطعات 8 تومن پیاده شدم
در کل از خودروهای چینی خوشم نمیاد اگه شانس بیاریم اینم مثل اون کامیونای هوو نباشه جای شکرش باقیه !
فعل به همبن 206 چپی راضییم.شکرت خدا
كيوان
۱۱ اسفند ۱۳۹۱سلام خواهشن اگر می خواهید مقایسه کنید درست و اصولی مقایسه کنید شما وزن ۲۰۰ کیلویی که ۲۰۶ نسبت به ام وی ام ۳۱۵ داره را حسن میدونید و می گید این پیشرانه را بالا می بره ولی این عیبه نه حسن باید بدونید که ۲۰۶ فرانسوی توی درهاش سرب داره ولی توی ایران از این خبرا نیست برا همین وزنش کمه و این ایمنی ۲۰۶ را به شدت پایین میاره من خودم ۲۰۶ دارم این ماشین به خاطر همین وزن کمش توی پیچ ها با سرعت نه چندان بالا یا سر می خوره توی سرعت های بالاتر هم قشنگ حس میکنم ماشین از زمین کنده می شه و اگر به امار توجه کنید چپ شدن این ماشین زیاده من ۳۱۵ هم سوار شدم از نظر کیفیت قبول زیاد خوب نیست ولی ایا ۲۰۶ ماشینیه که یه انسان توی سال ۲۰۱۳ سوار بشه؟طراحی داخلش خیلی قدیمیه حتی جای مانیتور هم براش تعبیه نشده در حالی که ۳۱۵ یه مقداری به ازم حس اینا میده که ماشینش ساده نیست این نقد یه طرفس خواهشن درست نقد کنید شما دارید ام وی ام را نسبت به هیوندا ای ایکس ۳۵ میسنجید و ۲۰۶ نسبت به ماشین های ایرانی واقعا من که توی جفتش نشستم ام وی ام خیلی بهتره
شروین
۱۸ اسفند ۱۳۹۱گل گفتی دوست عزیز.خودم 206 تیپ 3 داشتم پارسال آبان ماه چپ کردم البته بخاطر بی احتیاطی و نبستن کمربند خیلی صدمه دیدم.ولی سابقه و استعداد چپ کردن این ماشین خیلی زیاده
amir
۱۱ اسفند ۱۳۹۱آقا خانم عزیز دل برادر مردم ایران سلام. نه 206 نه MVM فقط L90 . معرکست. تاپه تاپه.البته مال من موتور فرانسست.فقط کافیه سوارش بشی.من 3 تیپ بالای 206 سوار شدم در و دیوارش بعد از کیلومترها ذکر میگن.ال 90 خداییش نرم نرم نرم نرم نرم.فقط فرمونش بیاد دست دیگه خسته نمیشی.پدالاشو که نگو انگار داری تو هوا پا میزنی.
رضا
۱۲ اسفند ۱۳۹۱سلام. 206 اس دی 91 دارم.اتاق جیرجیر می کنه. تسمه صدا میده . ترمز ای بی اس عمل نکرد تصادف کردم و داغون شدم. حال ام وی ام هم که معلومه چه تحفه ایه مثل پیرزنی هستش که بزکش کردن و به قول قدیمی ها عروس جهیزیه ش از خودش قشنگتره… به رویاهاتان فکر کنید اینها رو بی خیال.والسلام نامه تمام !
علی
۱۲ اسفند ۱۳۹۱من خودم تیپ 5 دارم این ماشین در مقایسه با ماشین های ایرانی میتونم بگم یک شاه کاره ……
اگه از شتاب این ماشین بگم میتونم اینو بگم که این ماشین زانتیا هم نمیشناسه
خلاصه مثل یه غول در میانه ماشینهای ایرانی میمونه با این جوسه کوچیکش
امیر
۱۴ اسفند ۱۳۹۱با آوانته کل میندازی؟
مهدی
۱۴ اسفند ۱۳۹۱آوانته در مقابل مانستری مثل تیپ 5 باید بره نی بزنه
سامان
۱۳ اسفند ۱۳۹۱فقط فقط 206 تیپ 5 لامصب با این هیکل ریز خوشگلش دلبری میکنه.پا به پای زانتیام میره.البته افسوس که ما راجع به ماشینایی بحث میکنیم که لیاقتمون خیلی بیشتر از ایناس.
ماهر
۱۴ اسفند ۱۳۹۱یعنی آدم واقعا 206 TU5 رو میزاره میره سوار MVM میشه تو قیافه 206 تو امکانات 206 تو موتور 206 تو همچی 206 تیپ5 سرتره یه ماشین فرانسوی رو آدم میزاره میره چینی سوار میشه من گاریرو که فرانسه بسازه سوار میشم ماشین چینی سوار نمیشم چه برسه به TU5 206 206 رو بایستی با MVM510 مقایسه میکردین نه 315 ولی به نظر من از 510 با 2000CC موتور هم سرتره!!!!!!
ماهر
۱۴ اسفند ۱۳۹۱دوستان شرمنده اشتباه چاپی بود MVM530 منظورم بود که نوشتم 510
معین
۱۴ اسفند ۱۳۹۱206 تا نو هست خوبه وای به حال اینکه تو خرج بیوفته پدر ادمو که در میاره هیچی جدو اباد ادم میاد جلو چشمش صد رحمت به این ماشینای چینی به خدا راحتترو کم خرج ترن 206 فقط پز داره وگرنه … نمیارزه
مهدی
۱۵ اسفند ۱۳۹۱سلام بههمه من یه تیپ 5 دارم یه سمند البته تقویت شده (توربوشارجر) اگه کسیی ادعا داره ماشینش ماشینه بیاد کل بندازه ماکسیما به پایین حریف میطلبیم