همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!
طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.
به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.
در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.
طراحی داخلی
شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶
امکانات
ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبیاند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.
امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!
امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین میتوانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶
سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.
نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.
مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :
پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.
نویسنده: امیر وزیری
مسعود
۴ مرداد ۱۳۹۲با سلام اینهمه راجع به 206 تعریف کردی ولی خدایش 315 یه چیزه دیگست.راستی طراحی داخلیش هم خیلی به 206 سره.
فرهادی
۵ مرداد ۱۳۹۲آشغاله به تمتم معنی . همه چیشو با تف چسبودن . از اون اول بدنش پر خش بود کولرش کار نمی کرد .برف پاککن زنگ رده . گیربوکسش تق صدا می ده . کشش نداره . فقط قیافش یه بدبخت مثل من رو که حالش از دیدن این همه 206 به هم می خوره خر می کنه . من خریت کردم شما نکنید .
حمید
۶ مرداد ۱۳۹۲منم مثل همه شما دو دل بودم ولی خریدم.بسیار زیبا و راحته .رانندگی باهاش لذت بخشه.کولرش عالیه.ضبطش فوق العادست.خیلی خوش دسته.ولی معایبی هم داره که شتاب اولیش کمه.تو سرعت بالا یه کم ترمزش ضعیفه که ماشینهای امروزی همشون همین جوریند.من که راضیم.سوال داشتید در خدمتم.09135484533
حمید
۶ مرداد ۱۳۹۲به تجربه اش می ارزه که امتحانش کنید.یعنی به چین احسند باید گفت با تولید این ماشین زیباش.اپشن زیادی داره که خودش کلی به 206 می ارزه.
elmira
۸ مرداد ۱۳۹۲الان یه 9 ماهی میشه ام وی ام دارم قبلا 206 وi30 داشتم. 206 خوبه ولی ام وی ام قوی تره i30 هم که دیگه هیچی. تا حالا با ام وی ام با چند تا 206 تیپ های مختلف کل انداختم تو سر بالایی (امام علی) خداییش بهم نرسیدن ولی کفی (همت) چرا . تازه دوبارشم با کولر بود. ولی دست انداز رو نشون میده.(البته 206 و i30 هم نشون میده)
حمید
۱۳ مرداد ۱۳۹۲مطمئن باشین گاز ندادن به ماشیناشون . 206 هم وزنش کمتره هم زودتر به گشتاور میرسه .
مهران
۱۹ مرداد ۱۳۹۲سلام. المیرا جان تیپ ۵ اصلاً ام وی ام رو در سطح رقابت نمیبینه که بخواد باش کل بندازه. احتمالاً تو امام علی شما رو جو گرفته بوده و بقیه ماشینا تو حالو هوای خودشون بودن شما فکر کردی دارن بات کورس میبندن. خواب دیدی خیر باشه عزیز.
رضا
۹ مرداد ۱۳۹۲با سلام / در جواب المیرا خانوم باید بگم از محالاته که با ام وی ام بشه 206 تیپ 5 رو گرفت.قطعا اونهای که شما گرفتید راننده نبودن چون من با تیپ5 فقط با ماشینای خوب کل میندازم و دروغ نکم اصولا سربلند بیرون میام.
Arash
۹ مرداد ۱۳۹۲سوار هیچ کدومشون نشدم….
چطوری نظر بدم آخه؟؟؟!!!
بهزاد
۹ مرداد ۱۳۹۲سلام من هر دوتاشوداشتم 206واقعا نرم تر راحت تر ولی mvmیه کم قشنگتره
فرهادی
۹ مرداد ۱۳۹۲بعداز اینکه فقط دو روز سوارش شدم . چراغ ایربگش روشن شد . امروز بردمش برا خدمات پس از فروش گفتن : باید دیفرانسیلش رو برات عوض کنیم و نمی دونم چی چی ایربگش هم سوخته برات سفارش میدیم دو هفته دیگه بیارش . ازشون یه محلول شیشه شور ماشین گرفتم 5 تومن همین که که رسیدیم خونه ریختم توی مخزن شیشه شورش که از اول خالی بود همه اش از زیر ماشین ریخت بیرون . نمی دونم مخزنش سوراخه یا لوله ای که به شیشه عقب وصله از جاش در اومده . دوباره باید ببرم برا نمایندگی . داره باورم میشه یه ماشین تصادفی به من انداختن . اینکه اولشه خدا دوسال دیگشو به خیر کنه . به خدا موندم بفروشم یا نگهدارم ؟
حمید
۱۳ مرداد ۱۳۹۲عزیز بفوش بره . ماشین یکی دو روزه mvm
مجتبی
۱۰ مرداد ۱۳۹۲ما ایرانیا چقدر بدبختیم که باید با وجود این همه ماشین حرفه ای که تو دنیا هست با قیمتای ارزون.داریم در مورد 2 تا ماشین اشغالی بحث می کنیمو مجبوریم بله مجبوریم با این گرونی یکی از این اشغالارو بخریم
مسعود
۱۲ مرداد ۱۳۹۲من از mvm راضی نیستم خدمات ضعیف و قطعات بی کیفیت فقط ظاهر خوبی داره
hosein
۱۲ مرداد ۱۳۹۲سلام.میخوام206بگیرم.ازلحاظ تعلیق چطوریه؟
نانا
۱۳ مرداد ۱۳۹۲سلام-در جواب سوال آقا مجتبی میخواستم بگم که تعلیق 206 خوبه ولی به خاطر وزن کمش عالی نیست واسه همین هم بهتون توصیه میکنم 206 صندوقدار بخرین .اگه بودجه شما کم بود یه 206 اس دی وی20 و اگه وسعتون رسید یه دونه اس دی وی8 بخرین که خداییش ماشین خوبیه در حد خودش .توصیه من به 206 اس دی به خاطر دو تا اکسل هست که در بخش زیرین عقب خودرو هست که تعلیق رو نرم میکنه .
ویه نکته که دوستان عزیز خواهش میکنم کمی منطقی باشین خودروی ام وی ام واقعا قابل مقایسه یه خودروی جواب پس داده فرانسوی مثل پژو 206 نیست
حمید
۱۳ مرداد ۱۳۹۲من سوار همه تیپاش شدم از 1380 فرانسوی بگیر برو جلو . تعلیقش سفته ولی ناراحت نیست . اسپورت بودن و منتقل میکنه . کیفیت جلوبندیش هم نسبت به خیلی ماشینای دیگه بهتره . اگه مواظبش باشی اذیت نمیکنه . به نظر من که انتخاب خوبیه نسبت به بقیه .
kamran
۱۳ مرداد ۱۳۹۲چرا اینقدر فروشنده این ماشین زیاد شده؟؟؟؟؟ کافی یه گشتی تو اینترنت بزنید!!
ناشناس
۱۳ مرداد ۱۳۹۲سلام
تقریبا 3 هفته ای سوار این ماشین شدم که برای نیاز مالی دارم میفروشم، در حال حاضر هم تیپ 5 دارم هم ام وی ام 315 خداییش بد نیست ام وی ام شتابش کم، وقتی دور میگیره خیلی خوب میشه و رانندگی باهاش لذت بخشتر میشه ولی وای اگر از روی یک دست انداز ریز رد بشید احساس می کنید همه اتاق بندری میزنه :-) ولی روی دست اندازهای بزرگ و بالا پایین های جاده عاااااالی عمل می کنه و بسیار نرم عبور می کنه اما نکنته مهمی که وجود داره اینکه تا صفر هستش سواری خوبی داره و بعد 2 تا 3 سال خودش ول می کنه اما با همه اینها از لحاظ ظاهری بسیار عالی و شاید با i30 و i20 قابل مقایسه باشه انصافا از 206 خیییلی خوشگلتره اگر تصمیم به خرید یک ماشین برای 2 تا 3 سال داشته باشید پیشنهاد نسبتا خوبی هستش ولی برای بیشتر بعید می دونم چون هزینه این ماشین تقریبا 2 تا 3 برابر 206 امممممماااااااااا یک نکته مهم مقایسه همه بین 206 و ام وی ام با 206 های قبلی در صورتی اگر 206 های صفر فعلی را با ام وی ام مقایسه کنیم ام وی ام خیییلی بهتره لا اقل مطمئنیی چینی و قطعاتش ماله زیمبااااوه نیستتت :-))))
حمید
۱۳ مرداد ۱۳۹۲پدال عزیز خسته نباشی . فکر میکنم یک جمله باید اصلاح بشه . در مورد پیشرانه نوشته شده که چون 206 حجمش 100 سی سی بیشتر از mvm هست بیشتر تشنه بنزینه . این صحیح نیست . هم سبکتره هم زودتر به حداکثر گشتاور میرسه . پس یعنی زودتر از mvm تعویض دنده میکنه و دورش میاد پایینتر . وزن ، گشتاور ، ضریب دنده گیربکس ، ضریب پسار و آیرودینامیک ، نوع لاستیک ، برنامه ریزی و عملکرد ECU و … همه و همه مصرف سوخت رو میتونه زیر و رو کنه . حتی اگه واقعا mvm بهتر مصرف میکنه نوع جمله که چون 100 سی سی کم حجم تره کمتر مصرف میکنه اشتباهه . هرچند فکر نمیکنم در عمل واقعا مصرفش کمتر از 206 باشه .
حمید
۱۳ مرداد ۱۳۹۲ما یه دوست خانوادگی داریم که نمایندگی و تعمیرگاه مجاز mvm داره . چند وقت یه بار بهش سر میزنم . به خدا قسم یه چیزیایی میبینم باورتون نمیشه . خودش یه سیلو 80 داره قبلا نمایندگی دوو داشت آخه .از وقتی نمایندگی mvm گرفته اعصاب نداره . یه mvm 530 نشونم داد که کلا 700 کیلومتر راه رفته بود (هزار نه 700 تا تک کیلومتر ) باور میکنید یاتاقان زده بود ؟ موتورشو اورده بودن پایین منتظر موتور نو بود که یک ماه ماشین خوابیده بود هنوز موتور نیومده بود . یه x33 نشون داد که صاحبش اورده بود واسه چراغ abs ، طرف گفته بود که مجبور شده ترمز محکم و ناگهانی زده بعدش چراغ abs روشن شده و مونده !!!! یه 315 نشون داد که هیچکدوم از خطهای گلگیر و درهاش با هم نمیخوند.گفت هرکاری کردیم رگلاژ نشد کمپانی هم مسئولیتشو به عهده نگرفت . جلو چشمام یه 530 رد کرد طرف گفت کمکاش صدا میده جواب داد اشکال از طراحی بد شاسیشه بیخود پول هزینه کمک نکن طرف دو بار تاحالا کمک عوض کرده بود. نمیگم 206 خیلی با کیفیته ولی mvm افتضاح تر از افتضاح!!!!
حمید
۱۳ مرداد ۱۳۹۲ایمنیشون قابل مقایسه نیست . ترمز تیپ 5 یکی از بهترینهاست در کلاس خودش . شما تو 206 میشنین لطفا به فاصله سر خودتون با شیشه جلو دقت کنید .1متری میشه امکان نداره شیشه خورد شه بره تو چشم و چالتون یا با سر برید تو شیشه . اتفاقا امکانات رفاهی 206 هم سره . فقط Ecu مولتی پلاکسش به کل mvm ها می ارزه . هرطور که بخاین میتونین بهش برنامه بدین . هماهنگ کردن فلاشر با ترمزهای شدید ، اتوماتیک ردن برف پاک کن عقب با جلو ، هماهنگ کردن سرعت برف پاک کن با سرعت رانندگی شما ، آنالیز عادات رانندگی شما بعد از چند کیلومتر رانندگی و ارائه زمان دقیق برای سرویس دوره ای بر اساس نوع رانندگیتون . سیم کشیهای کروز کنترل موجوده فقط کافیه دستشو بزارین و ecu براتون کنترلش میکنه.تنظیم ارتفاع چراغ هم به پای mvm نوشته ولی 206 هم داره . حتی واسه چراغاش ecu تنظیمات متفاوت داره . میشه تنظیم کنید موقه نور بالا دادن نور پایین هم روشن بمونه یا نه ، یا واسه اینکه شب راحت برید تو خونتون مثلا بیست ثانیه چراغهاش بعد از قفل شدن درها روشن بمونه که جلو پاتونو ببینید … جزئیات تا این حد!!!حتی اگه دیسکهای ترمز اصلی فرانسه گیرتون بیاد میتونید به ماشینتون ESP کنترل پایداری اضافه کنید و ecu توان کنترلشو داره.میتونید تنظیم کنید که بنزین رو چطور مصرف کنه کمترین مصرف یا بیشترین شتاب و قدرت که ecu به خواست شما عمل میکنه . انصافا این ecu واسه 15 سال پیش شاهکار نیست ؟ طراحیش کار زیمنس و بوش آلمان بود .پژو دنبال سیستمی میگشت که ماشینشو متفاوت کنه تا از ورشکستگی نجات پیدا کنه که همینم شد . 206 بیش از 7 میلیون دستگاه فروخت . موفقترین محصول تاریخ بیش از یک قرن پژو
مهران
۱۹ مرداد ۱۳۹۲ممنون حمید جان. اطلاعات خوبی گرفتم.
حجت
۱۶ مرداد ۱۳۹۲تا حالا ام وی ام نداشتم و سوار هم نشدم. ی 206 تیپ 3 داشتم راضی نبودم. فروختمش یدونه وی8 گرفتم از همه لحاظ خیلی بهتره و راحتم باهاش
lمرتضی
۱۷ مرداد ۱۳۹۲206وmvmهردو یکی هستند ولی mvmظاهرش جدید تراست
سامان
۲۰ مرداد ۱۳۹۲من هم 405 داشتم هم 206 هم اسپیرو تااینکه چند وقت پیش یه mvm315گرفتم .واقعا ماشین عالیه .شتابش شاید کم باشه ولی کاقیهیکبار پشته فرمونش بشینه فوق العاده فرمونه نرمی داره بهتون اطمینان میدم سرتر از206 ولی شتاب 206بهترهmvmراحت تا 160پر میکنه ولی قفل میشه یعنی من فکر نمی کردم به این راحتی دور بگیره من خودم پارس وسمندو تو جاده یاسوج گرفتم .خشکی ماشین ماله لاستیک های چینی زیره ماشیه که با تعویضشون تا حد زیادی جبران میشه.سیستم صوتی ماشین قابل مقایسه با 206 نیست خیلی بهتره.داشبوردشم که کافیه سرچ کنین خودتون قضاوت کنید.ما یکم عجولانه قضاوت میکنیم میگیم چینیه الان فکر میکنید 206الان تولید میشه کجاییه .چین الان خیلی جلوتر از ماست از هر نظر شک نکنید تعصبم نداشته باشید .یکی از دوستان بالا گفته بعده 3سال ماشین ول میشه اخ این ماشین از سال91 اومده بازار کسی خبر نداره کیفیت داشبوردشم مثله206 معمولیه به هر حال الان هر دوشون حولو حوشه40000000میلیونن وبه نظر من mvmغیر از تیپ 5با بقیه کلاس 206تو جاده میتونه پابه پاشون بره شایدم جلوتر .
م.ک
۲۶ مرداد ۱۳۹۲دوست عزبز ممکنه بفرمائید وقتی 160 تا میره چه چیزی قفل می شه؟
.::MOHAMMAD::.
۲۱ مرداد ۱۳۹۲ولی حالا خودمونیما!!
اصلا هیچ ماشین استیشن مثله 206 نمیتونه جای اونو بگیره!
206 واقعا یه استیشن واقعی و زیبا و با مشخصات فنی توپه
AMIR
۲۳ مرداد ۱۳۹۲الان قیافه ی 206 خیلی تکراری شده.به نظرم یه بار هم خودروی رانا رو که موتور 206 تیپ 5 داره و تکراری نیست رو با ام وی ام 315 مقایسه کنید.
چون به نظرم رانا و ام وی ام 315 بیشتر به درد قیاس میخورن تا 206.
من یه مدت از بین 206 تیپ 5 و رانا و ام وی ام 315 شک داشتم کودومو بگیرم. 206 رو بخاطر ظاهر تکراریش گذاشتم کنار.ام وی ام هم بخاطر چینی بودنو کیفیت کم قطعاتش.آخر سر رانا گرفتم.
هر چند که خیلی از قطعات رانا هم چینی هست.
sam
۲۳ مرداد ۱۳۹۲هر دو تاشون زباله تمام عیار هستند mvm که از کارخانه از اولش بدرد نمیخوره 206 هم خدا نکنه تصادف کنه یا مشکلی براش پیش بیا دیگه باید بری تو خرجی.
SABAH
۲۷ مرداد ۱۳۹۲باور کنید من 3 ماه داشتم فروختم. توی جاده با یه 405 کورس گذاشتم ابروم رفت . این ماشین اصلا شتاب و بخصوص کشش نداره. الان هم یه 405 گرفتم واقعا از همه نظر سرتره. 315 فقط ظاهر داره و بس!
ميلاد
۲۹ مرداد ۱۳۹۲نظرهایی که درباره شتاب وسرعت ماشین دادید فکر کنم اشتباهه من mvmسوار نشدم ولی 206 سوار شدم تعریفی نداره چون با پرایدم 206 که هیچی انواع پزو و …. رو گرفتم بجز زانتیا ، به نظر من سرعت وشتاب به اب بندی ماشین و خود راننده ربط داره راستی با دنده 3 پرایدم 140 تا ودنده چهار 175 تا راه میرم با پنج 180 را پر میکنم (قابل توجه کسایی که میگن 206 راه میره )
علي
۳۰ مرداد ۱۳۹۲در جواب میلاد باید گفت با پرایدت حتما” سری به آبشار مارگون در جاده سپیدان یا چشمه ناز سمیرم اصفهان یا جاده سی سخت یاسوج بزن ، ماشینت که هیچ خودت هم داغ می کنی . اگر اول سربالایی ها زمان بگیری مطئمن باش پژو ، 20 برابر یا بیشتر زودتر از تو و پرایدت می رسه، من خودم رفتم، در این جاده ها هرچقدر پراید سوار حرفه ای باشد کورس پژو و پراید مانند مسابقه خرگوش و لاک پشت است. اینها که می گی احتمالا” خواب و خیال بوده
yaser
۳۰ مرداد ۱۳۹۲احتمالا تیپ 5 نبوده 206 سر حال زانتیام سوسک تا 110 120 اونم موتور 2000 میکنه -206 جدیداش که چینین – تصادف همین ام وی ام رو دیدم که چطور با یه ضربه از عقب ترکید همش -پراید والا محکمتره گول هیکل رو نخورید هیکل تو خالی خوشگل- دور موتور 206 من تا 6000 بعضی وقتا 7000 هم بالا میبرم موقع ریپ زدن میفهمم که دور بالاس اینقد که نرمه موتور
روني
۳۱ مرداد ۱۳۹۲میلادجان خوای دیدی خیر باشه پژو به پراید به چشم ترحم نگاه می کنه و میگه بزار رد شه زبان بسته گناه داره ، همیشه خواب های خوب و خوش ببینی ،شاید در خواب زانتیا و ماکسیما رو هم گرفتی به امید روزی که بتونی یه دونه پژو بخری و توهم نزنی
حسین
۳۱ مرداد ۱۳۹۲یکی از دوستای منم بیچاره mvm داره تو همت گیربکسش شکسته!راحت دارن ماشینایی که تو کشورشون فروش نداررو میندازن به ما
سهيل
۱ شهریور ۱۳۹۲سلام واقعا جای تعجب داره اقا میلاد درباره پراید و سرعتش مطلب نوشته .مسئله سرعت رفتن نیست که بلکه سرعت رفتن با ایمنی است.پراید در سرعت بالا از نظر ایمنی صفره .انشاالله برای کسی پیش نیاد اما تصادف های پراید مهم تلفات میده.باید بگم 206 تیپ پنج اصلا قابل مقایسه با ام وی ام 315 که یک ماشین تقلبی و بی اصل و نسب هست،نیست.ام وی ام برند نیست بلکه یک ماشین با قطعات مونتاژی کاملا چینی و درجه سه هست. طراحی ظاهری اش هم از فورد گرفته شده و قیمتش هم بسیار بالاست.206 تیپ 5 اپشن هایی داره که الان شرکت های ایرانی تازه سعی می کنند به ان نزدیک شوند. من از سال 82 انواع 206 داشتم و الان هم یک صندوقدار وی هشت دارم که راضی ام .هر چند یک ماشین مونتاژی ایرانی است.نباید انتظار زیادی درمقایسه با یک ماشین کاملا خارجی داشت.ام وی ام 110 کیفیتش از ام وی ام 315 بالاتره با توجه به قیمتش.
ميلاد
۱ شهریور ۱۳۹۲مطلبی روکه درباره پراید نوشتم خودم ماشین صفر گرفتم واب بندیش کردم تو خواب هم ندیدم چون هم پراید دارم هم پزو پارس ، پزو رو خودم اب بندی نکردم چون دسته دو گرفتم اما دنده 3 پزو 120 تا بیش تر نمیره دنده چهار 160 تا قطع می شه تو دنده پنج 190 تا را ه میره الیته این نکته خیلی مهمه که امنیت این کجا و ان کجا اما مطمئن باشید خواب ندیدم ……………………………..
ميلاد
۱ شهریور ۱۳۹۲اگه mvm315 چرا روز به روز داره به تعداش اضافه می شه ؟ ؟؟؟؟؟؟؟
حسین
۱ شهریور ۱۳۹۲به نطر من 206 هنوزم یه ماشین ایده آلیه مخصوصا مصرف بنزینش خیلی پایینه مطمئن باشید یه ذره ظاهرش به روز بشه کسی دیکه سمت mvmنمیره البته به شرطی که فیمتش نشه یهو 100 میلیون