همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!
طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.
به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.
در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.
طراحی داخلی
شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶
امکانات
ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبیاند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.
امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!
امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین میتوانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶
سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.
نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.
مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :
پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.
نویسنده: امیر وزیری
سهيل
۱ شهریور ۱۳۹۲ماشین های چینی متاسفانه در ایران به علت نبود محصولات دیگر و نبود گزینه های دیگر به فروش می رسند.ماشین های چینی از نظر استانداردهای یک خودرو نمره منفی بسیار بالایی دارند که می توانید اخرین گزارش سازمان استاندارد صنعتی ایران را بخوانید.نمره منفی ام وی ام 315 حدود شصت نمره بیشتر از ال نود است.
اگر فقط دنبال ظاهر هستید ام وی ام بخرید.یکسال بعد خواهید فهمید.موقع فروش هم مشکل خواهید داشت. خودروهای مونتاژی ایران خودرو حداقل خوب فروش می رسند.
آرش
۱۳ شهریور ۱۳۹۲من یک ماه پیش یه 315 صفر خریدم . کلاج خیلی ضعیف / ترمز نسبتا ضعیف / 000 500 1 تومن دادم برای مانیتور بزرگ و 355 تومن برای تودوزی فابریک / شتابش خیلی کمه / امروز چراغ دنده عقب و دوربین عقبش خراب شد که بردم برای سرویس اولیه خوشبختانه سنسور دوربین دید عقبش نسوخته بود و فقط فیوزش (زیر جعبه فرمون) شل شده بود که درست شد / الان با تاخیر روشن میشه ولی نمایندگی گفتن همین هم برو کلاهتو بنداز بالا !!! / چقدر بدبخت شدیم که جنسای درجه چندم چینی رو مجبوریم با قیمتهای دولا پهنا بخریم / تو سر بالایی خیابون ولی عصر تا پارک وی تو ترافیک گیر کردیم و کلاج تعطیل تعطیل شد . باید حداقل 15 دقیقه ماشینو بزنین کنار و خاموش کنین ، کاپوت رو بزنین بالا تا مگنتهای دیسک و صفحه بسیار ضعیفش خنک بشن / بعدش بهتر میشه
امیر
۲۱ شهریور ۱۳۹۲بهتر نیست مستند صحبت کنید؟
منبع؟
دنیا
۴ مهر ۱۳۹۲به نظر من مقایسه ام وی ام با 206 یک فحش درشته.دلیلش :من خودم یک 206 دارم از سال 87 تاحالا .اونم یه تیپ 2 معمولی.من تو شمالم.شمالی ها میدونن جاده های اطراف روستاهای شمال پر از خاکی و دست انداز و سربالایی هست.من تو این مدت با این ماشینم هرجایی که فکر کنین رفتم.ماشینم نزدیک به 200000تا کار کرده.شتاب عالی.من زیاد کورس انداختم جدا از توهمات میگم ک زانتیا رو گذاشتم تو جیبم.و تا حالا هم از اونجایی ک دخترم و دخترا هم تیک کلاج دارن فقط صفحه کلاجشو عوض کردم و رادیاتشو تعمیر کردم.آقای نویسنده یاد بگیر که 206 و با زانتیا و 207 و امثال اون مقایسه کنی.لطفا” ابهت ماشینو با این مقایسات غیر حرفه ای پایین نیار.عین اینه که بخوای موتور و با فرغون مقایسه کنی
sattar
۳ شهریور ۱۳۹۲هر چی هم باشه بالاخره یه ماشین چینیه ارزششو نداره انقدر پول بدی یه 206 کهنه و مدل پایین به صدتا آشغال چینی می ارزه ، تازه این 206 ای که شما مقایسش کرده ماشینیه که برخی قطعاتش چینیه تولید ایران خودرو هستش اگه 206 اصل فرانسه باشه که یه رینکشو به هزار تا آت آشغال چینی نمیدم!
محمد
۳ شهریور ۱۳۹۲سلام من یک لیفان 520 دارم 3سال است درکل چه ماشین چینی باشد چه ایرانی هر دو تا شون بعد از دو تا سه سال از نظر کیفیت قطعات خودشون را از بی کیفیتی نشون می دند ما هم مجبوریم بعلت تحریم و سود بردن کلان کارخانجات خودرو سازی چینی و ایرانی این آشغال ها را بخریم با سی چهل میلیون. اگر بیشتر داشتیم ژاپنی آلمانی کره ای که از نظر کیفیت حرف اول را می زنند سوار می شدیم در کل که باید این ماشینهای چینی و ایرانی را سوار شویم باید آرم برویم که گربه شاخمان نزند تا ببینیم کی جیب این شرکتها پر میشود به نظر من هرکی هرچی میخواهد بخرد چه 206 چه ام وی ام هر دوتا قطعات و کیفیتش با این شرایط تحریم یکی و تولید چین است قطعات تولید فرانسه یک افسانه است تولید چین هند و مونتاژ ایران است که ای کاش مونتاژ همان چین هند بود
داریوش
۱۷ شهریور ۱۳۹۲سلام اقایی که این مقاله رو گذاشته خبر نداره که تمام قطعات از چین و هند میاد خیلی از دوستان ماشین از ایران خودرو گرفتن خداییش هر ماه یه مشکل داره.یا باید ماشین های بالای 100میلیونی خرید یا به نظر من ماشین های چینی خیلی بهتر از محصولات ایران خودروست.زیبایی بیرونی و داخلی ماشین و خدمات وامکانات ماشین بالاتر.حداقل اینکه 3سال تا 60هزار کیلومتر گارانتی داره.از نظر نرمی وسواری و مصرف بنزین هم بهتر از محصولات ایران خودروست.
سامان
۶ شهریور ۱۳۹۲سلام من ام وی ام هاچ بک315 دارم خیلی راضیم داخلش خیلی از206 راحتره سرو صدا نداره ما محافظه کاریم 206 مرد ایران خودرو مثل پیکان دست بردار نیست میخاد سودش ببره شتاب زیادش که حسن اونه عامل خسارات جانی مالیه
Amir
۸ مهر ۱۳۹۲اقا من ۲۰۶ تیپ ۲ دارم میخواستم mvm315 بخرم اما تو خریدش شک دارم ، میشه راهنمایی کنید . ارزش داره بخرم !؟ مصرف بنزینش شتابش ؟! قطعاتش !؟
نازی
۱۲ آبان ۱۳۹۲امیر خان سلام ب نتیجه رسیدی به منم یه خبر بده مرسی
رضا
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۴خودروی خوبی مصرف بنزین 4.5
احسان
۷ شهریور ۱۳۹۲سلام
آخه کسی که سوار 315نشده چطوری میتونه با این قاطعیت هی یکی یکی ستاره به206بده و در ضمن یکی از مهمترین فاکتورهای خودرو سرویس ونگهداریش هستش که تواین مقایسه کلا تعطیل بود
بابا 206تیپ 5 مدل92 رو خود بچه های نمایندگی میگن ایرادهای جروئی(مثل سوئیچ /…)داره کلا انصاف داشته باشیم بد نیست
سلام
۱۰ شهریور ۱۳۹۲مقدار مصرفشون چقدر فرق میکنه ؟؟ هزینه نگهداری و قطعاتشون؟؟؟ پشتیبانی؟؟؟
این چه مقایسه ای انجام دادین . نظرسنجی ها دقیقتره !!!!!!!11
arash
۱۰ شهریور ۱۳۹۲در این که ماشینهای چینی به پای خودروهای فرانسوی نمیرسند شکی ندارم. ولی نباید فراموش کنید پژویی که اکنون در بازار موجود است آن پژوی قدیمی و اصیل نیست که چندسال پیش سوار می شدیم. من پنج سال پیش چین بودم و به چشم خود ماشینهای با کیفیت چینی را دیدم و سوار شدم. مشکل بزرگ ما این است که نسبت به اجناس چینی حساس شده ایم و همه آنها را بلا استثنا بد میدانیم . اگر همین mvm215 با همین ظاهر و مشخصات ، توسط کره یا حتی تایوان تولید میشد با به به و چه چه می خریدیم و ایرادهای احتمالی آن را هم برای خود توجیه می کردیم. ولی چون انگ چین بر آن زده شده است نمی توانیم بپذیریم که ممکن خودروی خوبی باشد. اگر در نگهداری خودروی خود کوشا باشیم و سرویسهای ادواری آن را به موقع انجام دهیم ، mvm که سهل است ، پراید هم خودروی خوبی خواهد بود.
سید
۱۹ آذر ۱۳۹۲آفرین آفرینننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
hamid
۱۱ شهریور ۱۳۹۲سلام دوستان . من یه ماشین سمند ef7 دارام می خوام با یه ام وی ام 530 عوض کنم تا حالا هم سوار ام وی ام نشدم لطفا راهنماییم کونید. ممنون
ahmad
۱۱ شهریور ۱۳۹۲سلام من تازه mvm315H خریدم
برا اونایی که میگن ماشین خوبیه یا نه باید بگم در کل ماشین نرمیه ترمزاش بد نیست اما نسبت به 206 یکم ضعیف تره عقبش خیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی جا داره صندوقشم بزرگتره شتابشم خوبه من خوشم اومد بدک نیست امـــــــــــــــا اصلا تعادل نداره کولر روشن باشه دیگه نمیره مخصوصا سر بالایی دیسک و صفحه اش خیلی ضعیفه سنسورای عقبشم همش مشکل داره بد ۱ مدت کامل با چراغ دنده عقب میسوزه که لوازمشم نیست(برا سنسور)
ولی در کل ماشین خوب و بی آزاریه بی سرو صدا هم هست اما من خودم به شخصه 206 تیپ 5 ترجیح مدیم
متشکرم
امیر
۲۱ شهریور ۱۳۹۲من خودم یک سال میشه این ماشین رو دارم
ماشین تعادل نداره؟!!!
به جز صفحه کلاچ بقیه موارد واقعیت نداره
اکثر مشکلات شما مربوط به نحوه استفاده خودتون از ماشین میشه
شاملی
۴ مهر ۱۳۹۲خب وقتی انقدر ماشینش آشغاله که تو سر بالایی کشش نداره دیگه به چه درد میخوره؟!!فک کنین تو این ماشین باید از دوگزینه استفاده کرد.باید انتخاب کنین ایا میخواهین کولر روشن کنید یا از سر بالایی بالا برین؟!!!!!سوژست ماشینش بابا
سهيل
۱۱ شهریور ۱۳۹۲اقا ارش مغلطه نکن لطفا .اگه ام وی ام را کره جنوبی تولید کنه که میشه یک ماشین دیگه چه ربطی داره .ماشین های کره کیفیت دارن و این جای بحث نداره اما این یک حتی یک ماشین کاملا چینی هم نیست چون در ایران معلوم نیست با چه قطعاتی تولید میشه .برندی به نام ام وی ام وجود نداره که بلکه قطعات چینی وارد میشه و اسمبل میشن .ولی هر چی باشه 206 ماهیت داره و برند داره و جواب داده و همه کم و بیش راضی اند این ام وی ام با این قیمت خیلی گرونه و اصلا نمی ارزه.من ارم 206 را با ام وی ام عوض نمی کنم.
امیر
۲۲ شهریور ۱۳۹۲خب شما مشخصه چه انسان متعصبی هستی سهیل جان
خواستی من آرم ام وی ام رو با 206 شما عوض میکنم
رابینهود
۱۲ شهریور ۱۳۹۲سلام.اگه بخوام قیمت این ماشین های چینی رو در مقایسه با قیمت ماشین های حال حاضر دنیا مقایسه کنم.mvm110 سه سیلندر 1میلیون.mvm110چهار سیلندر 2میلیون .mvm315 سه میلیون.mvm530 چهار میلیون.mvm x33 پنج میلیون.پسران و دختران عزیز ..بزارید لااقل 2سال این ماشینا کار کنند بعد نظر بدید.با تشکر رابینهود.
حامد
۲۱ شهریور ۱۳۹۲سلام دوستان
من انواع ماشینها رو داشتم از چینی ژاپنی و کره ای حتی فرانسه
به نظر من تو این رنج قیمت و ماشین خوبیه حداقل از ماشینهای ایرانی حتی از 206 هم بهتره
alireza
۲۳ شهریور ۱۳۹۲سلام خسته نباشید به نظر من ماشین های چینی بعد یک سال الی دو سال به خرج می افته حلا بقیه رو نمی دونم چون خودم داشتم می گم همچنین وقتی در اتوبان با سرعت 110به بالا میرم زوزه می کشه ماشینم mvm315 نمایندگی هم بردم گفتن بیشتر آن ها زوزه می کشن نمی شه کاریش کرد به نظرمن ماشین چینی اصلا به درد نمی خوره نمیگم جنس های چینی بده ولی درجه بندی داره وهمیشه اونا جنس های درجه های 2یا3 رابه ما می دهند
امین
۲۹ شهریور ۱۳۹۲من بعد از کلی تحقیق و تست، یه v8(تیپ 5 صندوقدار) برج 2 سال 91 ثبت نام کردم که 15 روزه تحویل گرفتم
الان کیلومترش حدود 42000 تاست اما تا الان بجز لامپ هیچ قطعه ای نیاز به تعویض نداشته حتی یک ماه پیش رفتم لنتشو عوض کنم مکانیکه نگاه کرد گفت هنوز نیاز به تعوض نداره
هیچ ماشینی بدون عیب نیست اما برای خانواده 3 نفره ما واقعا یک ماشین ایده آل بوده:
آپشنهای بسیار خوب و کاربردی
ایمنی مناسب
نرم و بی صدا حتی در سرعتهای بسیار بالا
سیستم ایر کاندیشن واقعا عالی
مصرف سوخت عالی و …..
معایبش:
فقط دنده 2 توی سربالایی ها در دورهای پایین نسبت به بقیه دنده هاش یک مقدار ضعیف تره
و البته برای خانواده های پر جمعیت کمبود جا در صندلی عقب محسوسه
سهيل
۱ مهر ۱۳۹۲امین اقا با مطالبی که نوشتی کاملا موافقم .یکی نوشته که من به 206 تعصب دارم اما مسئله تعصب نیست چون تعصب داشتن به معنی کورکورانه حرف زدن هستش اما من ده سال است که انواع 206 داشتم .ماشین های دیگه هم مثل سمند ال ایکس و هیوندا هم داشتم اما از 206 وی هشت خیلی راضی ام الان یه مدل نود دارم.فقط روغن عوض کردم و قطعات سفارشی گذاشتم براش.خیلی خوب راه میره و امکاناتش از ماشین های چینی هم خیلی بهتره .متاسفانه ایران خودرو در عملیات مونتاژ سهل انگاری می کنه و کیفیت ماشین ها پایین اومده .
رضا
۴ مهر ۱۳۹۲ضمن تشکر از مقاله حضرتعالی
یه سوال از شما داشنم، احیاناً شما کارمند ایران خودرویی و یا حقوق بگیر این شرکت نمی باشید؟
ماشاالله چقد جانبدارانه حرف می زنید. یکم عدالت بیشتر. اومدی فول ترین ماشین 206 را با چری مقایسه کردی و همش گفتی 206 خوبه و لی چری خودتون بررسی کنید؟ یکم اطلاعات بیشتر باشه مقاله مستندی را می توانید ارائه کنید
موفق باشید
sorena330
۴ مهر ۱۳۹۲انصافا 206 تیپ 5 یه چیز دیگس من خودم 207 آی دارم واینکه میگن قطعاتش چینیه کاملا نادرسته چون قطعاتش یا مجارستانی یا بوش آلمان یا فرانسه و یا ایران من هنوز چیز چینی توش پیدا نکردم …
sorena330
۴ مهر ۱۳۹۲در ضمن ام وی ام با ممنوعیت تردد تو اروپا مواجهه یعنی هیچ کاری واسه ی ایمنیش صورت نگرفته
امیر
۵ مهر ۱۳۹۲داداش منبع هم لطف میکنی
سهيل
۶ مهر ۱۳۹۲یک مطلب فنی لازمه که در موردش اطلاع رسانی کنم.ام وی ام 315 همانظور که درمقاله بالا امده نمره ایمنی اش را از cncap ‘ گرفته اما 206 نمره ایمنی اش را از یورو انکپ گرفته که بسیار قابل توجه است.ام وی ام 315 فقط داخلش تزئینات جدیدی داره و هیچ وقت نمی تونه از لحاظ فنی و زیبایی به 205 تیپ پنج برسه .
سینا
۷ مهر ۱۳۹۲206 خیلی خز شده تو خیبونا پوره 315 انصافا داخلش خوشگلتره اسم چین بد در رفته مردم هم همینجوری واسه خودشون حرف حدیث میبافن
SINA
۷ مهر ۱۳۹۲آقا حمید اشتباه نکن EF7موتور آلمانی رو داری با چینی تاق میزنی تو آپارات سرچ کن ببین که 530 چقد راحت جلوEF7 سوسک شد ما خودمونEF7 داریم ولی هیچ وقتی اینکارو نمیکنیم
کارشناس تصادفات
۸ مهر ۱۳۹۲با سلام شمایی که 206 را بیشتر از 315 قبول داری آیا میدانی همین 206 کلیه قطعات اصلیش چینیه و از نظر شاسی 315 قویتر از 206 است اینو تست های شرکت چری بیان دارد با مراجعه به سایت خودتان قضاوت کنید
Amir
۸ مهر ۱۳۹۲اقا من ۲۰۶ تیپ ۲ دارم میخواستم mvm315 بخرم اما تو خریدش شک دارم ، میشه راهنمایی کنید . ارزش داره بخرم !؟ مصرف بنزینش شتابش ؟! قطعاتش !؟
سهيل
۹ مهر ۱۳۹۲اقا امیر هیچ موقع 206 با ارم پژو را با 315 با ارم بی هویت ام وی ام عوض نکن. بهتره بجای این کار اونو با 206 تیپ پنج عوض کنی که خیلی بهتره و قویتره . 315 جز ظاهری نه چندان قشنگ چیز دیگه ای نداره و بی کلاسه.مشخصات فنی ان هم به تیپ پنج 206 نمی رسه.اگه صندوق دار می خوای 206 ای دی وی هشت بخر تا ببینی چه قدرتی داره.البته باید لاستیک ها و شمع ها رو عوض کنی و یک باطری 66 امپری بندازی تا ماشین کامل شه.
ناشناس
۱۴ مهر ۱۳۹۲سلام دوست هموطن خوب من. به نظرم بهتره همیشه به دور از تعصب قضاوت کنیم. درخصوص اینکه این ماشین (206) بعد از 15سال هنوز چهره ای تازه دارد توضیح اینکه تا زمانی که توی این کشور خودرو ساز انحصاری کار میکنه بعید نیست که وقتی قیافه مزخرفی مثل پیکان بعد از قریب به 40سال بازهم تازه و دلربا باشد یه ماشین فرانسوی ارزانقیمت اروپایی (3300تا3700 دلار) 15سال که چه عرض کنم بعد از 150سال دیگه باز هم طرفداران زیادی داشته باشه!!!!!! شما در خصوص مصرف mvmشرحی نپرداختید. ضمن اینکه سنسور اکسیژن 206 بعد از گذشت کمتر از 2سال نیاز به تعویض داشته آن هم به قیمت بسیار ارزان 190هزار تومان (شک نکنید که همان هم ساخت کشور mvmمیباشد) وگرنه مصرف داخل شهر آن سر از 15تا17 لیتر در100km خواهد رسید. واقعیت این است که این بازار آشفته افسارش دست استعمارگر فرانسه افتاده و حالا حالاها هم از خر شیطون پایین نمیاد وگرنه اگر حساب و کتابی در کار باشد برای این آشغالهای فرانسوی نیازی به پرداخت بها به این اندازه ها نیست. حالا که قرار است سنسور اکسژن، لاستیک، جلوبندی، تعلیق، سیستم انتقال قدرت، شیشه بالابرها و …. ساخت کشور MVMباشد بنظرم بهتره که تمام آن یکباره از همان اول چینی باشد که لااقل اجزا با هم یک همخوانی داشته باشند. یکی چینی، یکی هندی، یکی فرانسوی، یک ایرانی و … نباشد. دوست نقاد من بهتره که همه اش ساخت یک جهنم باشد تا ساخت چند بهشت گمشده. با تشکر از حوصله شما.
naghmeh
۱۵ مهر ۱۳۹۲سلام من 206 تیپ 2 مدل 90 داشتم ماشین خوبی بود خداییش راضی بود تا چند روز پیش تو سرعت 140 فرمونش قفل کرد و چپش کردم،ولی دیگه حاظر نیستم 206 بخرم با این که خیلی ازش راضی بودم.
میخوام 315 بخرم که توضیحات دوستان بدجور دو دل شدم.چی بخرم؟
naghmeh
۱۵ مهر ۱۳۹۲سلام.من یه 206 تیپ 2 داشتم خداییش ماشین خوبی بود جز تعویض روغن و فیلتر هیچ هزینه ای تو این دو سال واسم نداشت ولی چند روز پیش تو سرعت 140 فرمونش قفل کرد تعادلش به هم خورد چپش کرد.با این که خیلی ازش راضی بودم دیگه حاظر نیستم 206 سوار شم.با خوندن نظرات دوستان بدجور دو دل شدم که آیا 315 بخرم؟چی بخرم؟
ستاره
۱۵ مهر ۱۳۹۲من هم نظرم اینه که اگه کل جنساش مال یه کشور باشه بهتره از اینکه هر تیکه اش مال یه جا باشه من مطمئنم که ام وی ام 315 جای خودشو تو ایران پیدا میکنه
سهيل
۱۶ مهر ۱۳۹۲سلام بر دوستان .ظاهرا برخی دوستان اصلا نمی دونن ام وی ام چی هست.شما فکر می کنید ام وی ام یک برند خودروست. ام وی ام مخفف شرکت خودروسازی مدیران هست و در این همه قطعات چینی و نامشخص رو میارن و سوار می کنن.چرا اینقدر شما ساده هستید. مگه شما می دونین در ام وی ام چه قطعاتی استفاده می شه؟ حداقل ایران خودرو تولیداتش معلومه .قطعات 206 که میگن چینی هست همش بی اساس و خنده داره. 206 به قدری حساسه که هیچ قطعه غیراصل را در کامپیوترش قبول نمی کنه .من ده سال داشتم قطعات چینی در کامپیوتر 206 خطا می زنه .ایران خودرو قطعات اصلی را از واسطه ها می خره و الان هم گرون شده. من 206 را با ماشین های روز دنیا مقایسه نمی کنم بلکه با ماشین های مونتاژی داخل مقایسه می کنم که از همشون سره .هم از لحاظ سواری و فنی و هم از نظر بدنه . بدنه 206 به گونه ای طراحی شده که از مسافران بیشترین حفاظت میشه و ضربات را دربدنه پخش می کنه. تاکید می کنم در مونتاژ 206 سهل انگاری میشه وگرنه عالیه.مخصوصا تیپ پنج. ام وی ام 315 ماشینی کپی شده از نظر ظاهری از دیگر ماشین هاست و تزئینات داخلی اش مثل خانه اساب بازیهاست. جالب که بدونید قیمت کارخانه ای 315 از بازار گرونه تره چون در بازار استقبال نشده.
پویا
۱۶ مهر ۱۳۹۲خودتون بیان کلاهتو قاضی کن وقتی خودرویی وارد بازار ایران میشه چه چینی یا کشور دیگه هدفشون سازگاری ماشین با شرایط اقلیمی اون منطقه است اولا توجه کنید خودرویی مثل 206 ضربات وارده از چال چول خیابون رو به اتاق وارد میکنه به علت کمک فنرهای خشک که خود این نقص بعد از یه مدت زمان آدم رو از ماشین زده میکنه دوما 315 ماشینی کاملا کم مصرف4.5لیتر به فکر اقتصاد صاحب ماشینه سوما 315 خودرویی نو و به روز هستش ودارایی امکانت به روزی مثل سنسور حرارت دما دنده عقب باران قطع اتومات سوخت زمان بندی خاموشی چراغ ها کیسه های هوا بغل و جلو مانیتور gpsآفلاین و…………………………….. چهارم الان 206 با قطعات بی کیفیت چینی تولید میشن و رنگ اروپایی خود را از دست داده پنجما خودرو315 طوری طراحی شده که فردی بلند قد185 سانتی به راحتی میتونه رانندگی گنه اما متاسفانه 206 دارای طراحی کهنه و غیر استاندارد هستش به طوری که سرنشین های عقب باید کاملا بهم بچسبند تا جابشن و حس راحتی توی یه سفر طولانی رو از ادم میگیره و خیلی دلایل دیگه