همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!
طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.
به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.
در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.
طراحی داخلی
شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶
امکانات
ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبیاند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.
امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!
امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین میتوانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶
سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.
نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.
مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :
پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.
نویسنده: امیر وزیری
پارسا
۱۶ مهر ۱۳۹۲من با نظر اقای پویا کاملا موافقم فارغ از اینا تولیدات سایپا وایران خودرو در کشور بسیار زیاد شدن که ادمو زده میکنه از هر چی پژو پراید سمند
هادس
۱۸ مهر ۱۳۹۲سلام اقا سهیل دوستان کاملا درست میگویند
دوست بنده در ایران خودرو مسعول کنترل کیفیت 206 است
میگه کلیه لوازم ایرانی و چینی و سیستم سوخت رسانی کره ای
تندر 90 هم تمامشو ایران میزنه ولی کیفیتش به دلیل مداخله رنووو پایین نیاوردن
ام وی ام هم مشکلات خاص خودشو داره
مثل روغن ریزی پلوس ها و…..
خودرو های چینی یکم وزنشون بالاست
خیلی تو شتاب تاثیر داره البته ماشینو نرم تر میکنه
با سپاس
جاوید
۱۹ مهر ۱۳۹۲با سلام دوستان
من خودم هم پارس هم وی 8 و هم ال نود فول داشتم هر کدومش مشکلات خاص خودشونو داشتن.و با ی امداد خودرو که مربوط به ایران خودرو بود صحبت میکردم میگفت کلا 206 بدلیل استفاده از قطعات چینی و هندی بی کیفیت بیشترین خرابیو گزارش میکنن.
اما mvm 315 که قصدم خریدنشه پرفروش ترین ماشین کشور شیلی بوده.در نمایشگاه ماشین امسال مشهد یک دونه وارداتی چینی شو آورده بودن که واقعا عالی بود.مشکل اینجاس که این 315 تو ایرانه اون چیزی نیست که در شیلی و خوده چین وجود داره.شما اگه ی دونه 315 وارد کنید چیزی حدود 50 میلیون آب میخوره.تو mvm هایی که در ایران هست دست برده میشه و برای ارزون کردن قیمت ماشین قطعات خوبی نمیزارن.کلا دو تا مشکل داره 1 دیسک وصفحه شه که باید با مدل ورنایی عوض شه که باعث بهتر شدن شتابم میشه 2 کمی خشک بوذن ماشینه که با لاستیک کره ایی قابل حله.
از 206 بهتره شک نکنید خسته شدیم از چهره تکراریش
یاشار
۲۰ مهر ۱۳۹۲لطفا بدون اطلاع صحیح نظر ندیم ، قطعات 206 تو این شرایط تحریم از فرانسه و آلمان تنزل کرده به کره ترکیه مجارستان … ( از خودم نمیگم چون اطرافم زیاد 206 داریم میبینم چی به چیه )
و اما خودم 206 مدل 86 دارم که تا حالا 99% سرعت گیرهارو بدون کم کردن سرعتم رد شدم و زیاد تو این دست اندازهای خیابونا میندازم ولی تا حالا نیاز نشده جلو بندی ماشین باز و تعمیر شه ( اوایل تابستون بردم چک کردن گفتن نیاز نیس ) از 86 تا حالا فقط دارم بنزین میریزم توش روغن عوض میکنم و *لاستیک خریدم و یه بارم *صفحه دیسک عوض کردم ( *به دلیل کیلومتر بالا ) و فقط 2 بار لامپ خریدم یک بار هم سنسور اکسیژن که شامل حال گارانتی شد
حالا این چینی ها 5-6 سال کار کنن بعدش ببینیم مقایسشون چجوریاس …
قاسم
۲۰ مهر ۱۳۹۲سلام. به نظر من توی رنج قیمت حدود سی میلیون هیچ ماشینی قابل رقابت با 206 نیست به خصوص تیپ 5 . من هم 206 و هم ال 90 دارم . انصافاً سواری و شتابی که 206 داره واقعاً محشره . ترمزهای خیلی خوب و اینکه راننده از سواری تو این ماشین خسته نمیشه . کاری به اینکه لوازمش چینی یا ایرانی باشه رو ندارم . ما کاری در این رابطه نمیتونیم انجام بدیم تقریباً همه زندگی ما چینی شده .ممنون
vahid
۲۶ مهر ۱۳۹۲سلام من به تازگی 206 اس دی وی 8 صفر خریدم واقعا ماشین خوبیه ترمزای خوبی داره خوب شتاب میگیره وتوسربالایی با 5 سرنشین کم نمیاره ولی یکی از دوستانم
206 تیپ 2 داشت فروخته بود ام وی ام 315 خرید بعد از 2-3 ماهی دیدم فروخته دوباره 206 خریده ازش پرسیدم چرا؟ گفت ام وی ام ماشین خوبی نبود وتو سربالایی کم میاورد
گفتم ظاهرا که قدرتش از 206 ثیپ 2 بیشتره گفت نه این جوری نیست تزمزاشم میگفت خوب نیست. به نظرم کسی که 206 داشته و ام وی میخره. بعدش میفروشه
دوباره 206 میخره حتما دلیلی قانع کننده ای راجع به بهتر بودن 206 داره.
ali
۳۰ مهر ۱۳۹۲سلام به همگی من هشت ماهیه 315 دارم قبلا ال 90 داشتم توماههای اول خورده بود تو ذوقم چون تناسبی با پولی که پرداخته بودم 40 م باسواریش نمیدیدم ولی به مرورباهاش ارتباط برقرار کردم (همه چیز ه برابر شده دیگه)وحالا ماشین بدی نیست امکانات برقیش منجمله کولرش سرتر از ال 90 کمی کند شتاب میگیره وعادت کردن باپدال برقیش سخته ولی توکفی نرمو عالیه لای کشیشم منو به یاد کورسا میندازه
سهيل
۱ آبان ۱۳۹۲سلام. واقعا برخی ادما از روی نااگاهی حرف می زنند.من یک 206 اس دی وی هشت نود دارم.ازش راضی ام. برخی مثل اقا پویا میگن 206 همه چیزش چینی هست و پس بهتره ماشینی مثل 315 بخریم.اما باید بگم سخت در اشتباه هستن.والا رفتیم هر چه قطعه موتورش بود نگاه کردیم جز برند بوش چیزی ندیدیم.لنت ها بوش هست.شمع ها ساخت بوش هست.سیستم برق کامل ساخت بوش و انژکتور هم ساخت بوش المان هست. سیستم کنترل کامپیوتر هم کام دو هزاره که سیستم بسیار پیچیده ای است و نمی تونه چین تولید کنه. بازم تاکید می کنم در ماشین های مونتاژی ایران 206 حرف اول رو می زنه .مخصوصا تیپ پنج .ماشین های چینی اصلا به قیمتشون نمی ارزن. 315 در برابر 206 مثل یک اسباب بازیه تا ماشین.شاد باشین
فرشید
۱ آبان ۱۳۹۲سلام
من ix55 دارم و مسلما ماشین خوبیه
خانومم هم 206 داره که واقا راحته
ولی این چینیها خوب میتونند از عقب افتادگی کشور ما کمال استفاده را ببدند .315 اگه موتورش تویوتا بود و قطعاتش ژاپنی . ادم جراعت میکرد 120تا با هاش بره . ولی در حال حاضر باید با کلاه کاسکت سوارش بشی …… پراید
محمدرضا
۲ آبان ۱۳۹۲سلام به همه دوستان . من دو سال پیش با وسواس زیاد 206 تییپ 5 خریدم . با اینکه مدل 84 است ولی فابریک و تمیزه . واقعا ماشین عالیه حتما میدونید که چقدر هوشمند است.و جالبه که بدونید طراحانش دیگه موفق به طراحی چنین مدلی نشدن! مثلا اگر دینام زیاد باطری رو شارژ کنه خورو بطور آتو شارژ زیادی رو با روشن کردن گرم کنهای شیشه و یا … تخلیه میکنه! هنوز هیچ خودرویی در کلاس اون باهاش مقایسه نمیشه . هر ماشینی بعداز یکسال خسته ام میکرد. ولی هنوز از این خسته نشدم! کسی که 206 سوار باشه ماشینهای دیگه به این راحتی ارضاش نمیکنند. حداقل من اینشکلی شدم. چند بار تصمیم گرفتم برم سراغ ام وی ام 315 ولی نتونستم خودم رو راضی کنم. اینکه 206 جزو ماشین پرطرفداره و فوق العاده است نطر من یا شمای خاص نیست بلکه این مطلب طی سالیان استفاده توسط مردم اروپا و دیگر مصرف کنندگان حاصل شده. با این حال فکر میکنم 315 نمیتونه 206 سوارهارو راضی کنه ولی ماشین بدی هم نیست (البته انصافا ظاهر قشنگی داره) برای یکی دوسال سوار شدن. موفق باشین.
vahid
۴ آبان ۱۳۹۲سلام به نظر من 206 با اینکه ماشین خوبیه ولی یه مقدار خسته کننده شده حدود
13 ساله داره تولید میشه…! بد نیست یه مقدار به خودمون تنوع بدیم با 315 هم کنار بیایم. با اینکه سوارش نشدم ولی فکر نمی کنم ماشین بدی باشه…! دیگه انتخاب
بین 206 و315 به نظر من بستکی به سلیقه و احساسات ادم بستگی داره وببینیم
که حرف دلمون چیه …؟ ولی وقتی من برای اولین بار دیدمش نظرمو خیلی به خودش
جلب کرد..! دیگه بستگی به خودتون وسلیقتون داره. به هرحال امیدوارم هر ماشینی
که سوارید باهاش حال کنید ولذت ببرید دوستان من…!
سهيل
۵ آبان ۱۳۹۲سلام .من منظور اقا وحید از احساسات رو درخصوص انتخاب ماشین نمی دونم .ماشین فکر نمی کنم با احساسات رابطه مستقیمی داشته باشه.ما اینجا مباحث فنی را مطرح می کنیم و تا حدودی زیبایی شناختی ماشین ها.درعین حال قیمت ماشین ها نیز مهم هست. بحث اینه که قیمت های ماشین های چینی در ایران خیلی بالاست و اگر بخواهیم با ماشینی مثل 206 مقایسه کنیم واقعا 206 می ارزه.هم از نظر فنی و کیفی و زیبایی . یعنی شما نبایید بخاطر اجبار یک ماشین را انتخاب کنید چون 206 تکراری شده یا غیره.در میان خودروهای مونتاژی در حال حاضر هیچ ماشینی نمی تونه با 206 رقابت کنه .مخصوصا تیپ پنج و اس دی وی هشت.
اسی
۵ آبان ۱۳۹۲206 های مدل 83 تا 85 ماشین های خوبی بودن 206 های صفر خوب نیستن چون قطعات آن ها چینی است تیپ 5 رو گفتم . ام وی ام 315 خیلی سینه داشبورد زشتی داره موتورش هم خوب نیست تو جاده کم میاره فقط بیرونش خوشگله با تشکر تایدیه یادت نره ؟
اميراشكان
۷ آبان ۱۳۹۲ما 206 مون مال سال 83 تا الان ازش من بسیار راضی ام البته این ماشین همه قطعات و چیزاش فرانسوییه
امير جواد
۷ آبان ۱۳۹۲اینکه 206 خوبه یا ام وی ام را نمیدانم فقط همین را میدانم انسان باید میل به رشد داشته باشد و هر چند سال یکبار خودروی خود را عوض کند وقتی این باور در وجود انسان نشست دیگر نگران شدن معنایی ندارد . ام وی ام بخرید، سوار شوید، خوب نبود دوسال دیگر عوض کنید اما اینطور نباشد که دوباره 206 بخرید !!! به یاد داشته باشید آنهایی که ام وی ام ایکس 33 را دو سال پیش خریدند امروز در چه جایگاهی و با چه توانایی مالی هستند و در مقابل 206 سوارها کجایند. آب راکد جز خشک شدن فرجامی ندارد. عذر خواهی مکنم خدانگهدارتان.
امیرحسین
۸ آبان ۱۳۹۲من سال 90 206 تیپ 5 صفر خریدم راضی نبودم فروختم من قبول دارم رو دست 206 ماشین نیست ولی دیگه هم قیافش تکراری شده هم دیگه کیفیت قدیمو نداره الان حدود 6 ماهه رفتم یه ام وی ام 315 گرفتم فعلا مشکلی نداشته والا بی طرف دارم میگم هم نرم تره هم شتابش بیشتره همسواریش عالیه قیافشو امکاناتشم خیلی به روز تره ادم داشبوردشو میبینه اصلا حال میکنه عین سونتامیمونه بی ناموس سواریشم مثل ماشین شاسی بلنده داف خرشم خیلی ملس تره فقط کمکاش یه زره زیادی نرمه دسندازارو خیلی خیلی خوب رد میکنه ولی سر پیچا تو جاده احساس میکنم ماشین میخواد چپ کنه از نظر اصطحلاکشم خیلی نگرانم بابا به خدا این ام وی ام از 206 خیلی بهتر میره من نمیدنم چرا میگن راه نمیره به خدا تو سر بالایی تیبایه دوستمو نتونستم بگیرم هر چی معکوس دادم جواب نداد یه موقع فک نکنید رانندگی بلد نیستما بابا بخدا راه نمیرفت j!!!
sajad
۱۳ آبان ۱۳۹۲حالت خوبه آقا امیرحسین؟
این چرت و پرتا و مهملات چیه گفتی؟ خودت یه بار بخون ببین می فهمی؟
احیانا چیزی نکشیده یا نخورده بودی؟؟!!!!
محمد
۸ آبان ۱۳۹۲12 ساله ایران خودرو 206 تولید میکنه ولی تو کشور های خارجی خودرو را 3 یا 4 سال تولید میکنند خودرو های سایپا و ایران خودرو برای احد بوق هستن
مهران
۱۲ آبان ۱۳۹۲دوستان گرامی من یکساله 315دارم همون اول 400هزارتومن دادم دیسک و صفحه اش رو با هزینه شخصی عوض کردم 100متر میرفیتم دود میکرد و اصلا کلاچ نداشتی چرا الکی طرفداری میکنین واقعا تعجب میکنم الان که میخوام بفروشمش هیچکس زنگ هم نمی زنه
علی
۱۲ آبان ۱۳۹۲سلام به همه دوستان
من خیلی وقته که از سایت پدال به عنوان یه سایت مرجع استفاده میکنم
بگذریم من خودم چند ساله یه 206 تیپ 2 مدل 82 دارم . مصرفش تو جاده باورنکردنیه 4/5 و شتابش هم عالیه در کل خیلی خیلی ازش راضیم هر وقت هم مشکل پیدا کنه براش قطعه فابریک میندازم در کل سگ 206 به ماشینهای چینی میارزه
والسلام
نازی
۱۲ آبان ۱۳۹۲سلام به دوستان
توروخدا خودتون قضاوت کنین من الان داشتم همه نظرهارو میخوندم , واقعا دو دل شدم که چکار کنم ,من الان 206 اس دی دارم سال 89 صفر خریدم ولی الان حسابی تو خرج افتاده بماند که کلی ازش کار کشیدم ولی الان میخوام ام وی ام 315 بخرم اخه از ظاهرش خیلی خوشم میاد ولی از وقتی این مطالبو خوندم میخوام ماشینمو خرجش کنم نگهش دارم بنظر شما چکار کنم ؟؟؟؟؟ لطفا نظر بدید ممنون از همتون شاد شاد باشید
آرش
۱۶ آبان ۱۳۹۲سلام نازی
یه مدث 315 سوار شو خودت تست کن…
دوست نداشتی 206 فروشی همه مدلش هست!
بای
اسی 2160
۱۴ آبان ۱۳۹۲ام وی ام 315 فقط بیرونش خوشگله اثلن راه نمیره تیبا که خوشگلی نداره تو هوا میگیرتش 315 تو جاده هم کم میاره
اسی 2160
۱۴ آبان ۱۳۹۲ماشین های چینی چراق های خوشگلی دارن مشتری رو گول میزنه
اسی 2160
۱۴ آبان ۱۳۹۲ماشین نه چینی به درد میخوره نه ایرانی 206 که برای 15 سال پیشه
ناشناس
۱۴ آبان ۱۳۹۲شما تا حالا پشت 206 تو جاده نشستی که می گی هندلینگش خوبه ؟ 206 بدون ارتفاع با دو تا فرمون کوچیک با سرعت بالا 70 منحرف میشه و چرخ های عقب تمایل به بلند شدن دارن .
vahid
۱۵ آبان ۱۳۹۲گفتم دیگه بستگی به سلیقه واحساس ادم داره حالا شاید بعضیها مسخرشون بیاد به قول یکی از دوستان تونظرات بالا بخر سوار شو خوشت نیومد عوضش کن نمی خوای تا اخر عمر که باهاش زندگی کنی…!من خودم اس دی وی 8 دارم 2 هفته است که خریدم صفره ولی ازش راضیم قبلا هم گفتم 13 ساله داره تولید میشه ولی یه خورده به خودمون تنوع بدیم بد نیست به هرحال هرکسی با ماشینی که سواره داره یه جوری حال میکنه دیگه مگه اینکه توذوقش خورده باشه …!
پیمان
۱۸ آبان ۱۳۹۲با تشکر از آقای وزیری با مقاله خوبشون و تشکر از نظرات همه دوستان باید بگم ما که از خریدنmvm پشیمون شدیم و میچسبیم به همون یار قدیمیمون جناب 206
سهيل
۱۹ آبان ۱۳۹۲من فکر می کنم بعضی ها در عالم هپروت زندگی می کنند.بابا اگه ما از 206 طرفداری می کنیم بخاطر اینکه این ماشین فعلا در میان ماشین های مونتاژی ایران خودرو بهترین هستش .شما اگه پول دارین برید ماشین خارجی بخرید نوش جانتان .ما داریم درباره ماشین های داخلی و مونتاژی حرف می زنیم. شما ماشین دوزاری 315 را با 206 اصل و نسب دار مقایسه می کنی معلومه اصلا ماشین نمی شناسی .206 در میان ماشین های مونتاژی در ایران رقیب نداره هم از نظر قیمت و هم از لحاظ فنی .315 که از 206 خیلی بی هویت تره .315 و امثالهم ماشینه یکسالنند.بخرید تا تجربه کنید.ماشین های چینی فروش خوبی ندارند و برای فروش کلی از قیمتشون می افته.حداقل این مسئله در مورد ماشین های مونتاژی ایران خودرو صدق نمی کنه.
مهدی
۲۰ آبان ۱۳۹۲من 206تیپ 2 داشتم ماشین خوبی بود ولی این ماشین 2 نفره است و صندلی عقب برای بچه خوبه و اصلا ماشین خانوادگی نیست ام وی ام 315حس خوبی در زمان رانندگی بهت نمیده داخل کابینش خفه است ولی الان ال 90 دارم خیلی از رانندگی با این ماشین راضی هستم بسیار ماشین نرمیه کلاج نرم ترمز قوی و کلا حس اطمینان خوبی به آدم میده و بسیار ساده در ضمن حس رانندگی با نیم شاسی بلند ها را میده چون وقتی روی صندلی مینشینی حد اقل 10تا 20سانت از همه سواری ها بالاتر نشسته ای و تسلط و دید خوبی را دارد در ضمن کسانیکه روی صندلی عقب مینشینند دوست ندارند پیاده شن بر عکس صندلی عقل 206 و ام وی ام 315 البته کمتر جوانی ال 90را به این دو ماشین ترجیج میدهد
عباس
۲۱ آبان ۱۳۹۲با سلام
بنظر من همیشه باید بدون تعصب و با دید کاملا باز راجع به مسائل مختلف صحبت کنیم . و اینکه خودمون از چه ماشینی استفاده میکنیم نباید باعث بشه که تعصب الکی روش پیدا کنیم.من 206 تیپ 2 مدل 90 دارم با 24000 کیلومتر کار کرد . اصلن هم آدم آرتیستی نیستم و تا حدودی هم فنی هستم . هیچ فشاری به این ماشین نیاوردم ولی به تازگی آب و روغن قاطی کرد که مجبور شدم سرسیلند رو باز و تعمیر کنم. این اتفاق باید حداقل 5 سال دیگه میافتاد.این نشون میده قطعات مصرفی تویه خودروهای ایرانی به شدت افت کیفیت پیدا کردن.درست مثل بقیه موارد زندگیمون.راستش میخوام 315 بگیرم ولی من هم تویه شک هستم.قیافش خیلی خوشگلتره ولی از لحاظ فنی بنظر میاد خیلی قابل اطمینان نیست.
محمد
۲۱ آبان ۱۳۹۲206 فرانسه ای ها خوب بود 206 ایران خودرو آشغاله 315 هم از ناجاریه چینی بی کیفیت ماشین فقط آلمانی . ژاپنی . کره ای . اگه پول نداری برو بمیر
سهيل
۲۱ آبان ۱۳۹۲سلام .
اگر بحث رضایت مشتریان باشه در تمام نظرسنجی ها و بررسی ها مشخص شده که 206 اس دی بالاترین میزان رضایت بخشی را در میان مشتریان در ایران داشته است .برخی افراد بی اطلاع فقط بخاطر تنوع از سنگ 315 را به سینه می زنند بدون اینکه ازمسائل فنی و کیفیت ان چیزی بدانند. ما می دانیم که 206 تکراری شده اما فعلا با این بازارو قیمت ها چازه ای نیست که بپذیریم 206 بهترین ماشین مونتاژی داخل کشور در رنج قیمتی 30 تا 40 میلیون تومان است به ویژه تیپ پنج و وی هشت.بقیه حرف ها بیخوده.اینو از روی تجربه و مطالعه میگم.
آرمین 66
۲۱ آبان ۱۳۹۲کسایی که ماشین های ایرانی رو تعریف میکنند انسان های عقب مانده ای هستن ماشین ایرانی از ناجاریه آدم حالش بحم میخوره تو مسافرت کمر درد میگیری پا درد سرد درد طراحی شونم برای اهد بوقه ببن خارجی ها چه چیزایی میسازن حالا من پولشو نمیگم اونا ارزش غاعلن برای انسسان ها تو ایران همش به فکر پولن