همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!
طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.
به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.
در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.
طراحی داخلی
شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶
امکانات
ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبیاند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.
امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!
امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین میتوانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶
سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.
نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.
مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :
پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.
نویسنده: امیر وزیری
میثم
۲۱ آبان ۱۳۹۲آقا به نظر من mvm بهتره.چون الان تمام قطعات ایران خودرو و سایپا شده چینی.خوب این چه کاریه.میشه مثل آر دی .اتاق پژو .موتور پیکان
سهيل
۲۱ آبان ۱۳۹۲آرمین 66 خوبی سلامتی
چی زدی داداش.سه جمله مطلب نوشتی صدها غلط املایی و محتوایی داری اول شما کمی سواد خواندن و نوشتن خودت را بهتر کن بعد درباره چیزی مانند ماشین اظهارنظر کن عزیزم.بگذریم. اینجا بحث سر خوب بودن ماشین های ایرانی نیست و همانظور که گفتم بحث ما اینه که در بین ماشین های ایرانی و مونتاژی با قبمت بین 30 تا 40 میلیون تومان 206 رقیب نداره .اگه هر کس 315 را خارجی میدونه خوب بره بخره تا بفمه که ارم 206 می ارزه به کل 315 . تاکید می کنم که ایران خودرو در مونتاژ 206 سهل انگاری می کنه و کیفیتش اومده پایین اما هنوز حرفه اول رو می زنه.
farhad
۸ اسفند ۱۳۹۲315 را با شرایط خیلی خوب می شود خرید 13 تومان میدی بقیه 3 ساله هر 6 ماه 5 میلیون چطوری با 206 مقایسه می کنید؟ اگه می خوای نقدی بخری 206 بهتره وگرنه با این شرایط 315 بهترین انتخاب هستش .
سینا
۲۱ آبان ۱۳۹۲سلام خدمت همه دوستان
من این ماشین رو دارم خدمت شما عرض کنم ماشین خوبیه
اگه بخوام وارد جزئیات بشم می تونم بگم فوق العاده بی صدا – فرمون فوق العاده نرم به جرات می تونم بگم تو ماشین های به غیر کلاس کره به بالا فقط فرمون 315 خیلی نرمه – طراحی زیبا که البته شخصیه نظر همه ی دوستان محترمه – موتور کم مصرف (من از تهران تا لاهیجان رفتم با 30 لیتر بنزین خیلی مصرفش پایینه ) – از لحاظ امنیت ، وزن 2 برابر وزن 206 رو داره به راحتی چپ نمی کنه هندلینگ بالایی داره .من از شتابش راضی هستم حالا بستگی به دوستان داره بخوان چجوری حرکت کنن اما من تیک آف هم باهاش کشیدم – بر خلاف ظاهرش صندوقش خیلی بزرگه به جرات می تونم بگم اندازه پراید و اگه صندوق دارش رو بخواین در نظر بگیرین اندازه سمند جا داره -قطعاتش من که تو تهران هستم تامین شده است یعنی مشکلی نداشتم تا الان .تو جاده سرعت بالا اصلا احساس نمی کنید یعنی با 150 ماشین آرومه کنترلش راحته .در کل ماشینه خوبیه من راضی هستم
اگه سوالی داشتید حتما زنگ بزنید دوستان .
09395947665
vahid
۲۲ آبان ۱۳۹۲آقا سینا کجا وزنش2 برابر 206 شه!!! مگه کامیونه…! همش 215 کیلو سنگینتره!!!
امین از البرز
۲۲ آبان ۱۳۹۲سلام من امین هستم کارمم خرید فروش ماشینه میخوام بهتون بگم 206 دیگه زمانش تموم شده اثلن کلن بگم ماشین ایرانی سرطانه کسایی که ماشین ایرانی می خرن یا پول ندارن از ناجاریه به خدا 315 هم بدرد سبزی خریدن میخوره ماشین نه چینی خوبه نه ایرانی کسایی که ماشین چینی یا ایرانی رو تعریف می کنند از دنیا عقب موندن ما الان تو قرن 21 هستیم ببین دنیا چه پیشرفی کرده ما کجا اونا کجا
AMNESIC.FELLA
۱۴ آذر ۱۳۹۲دوست عزیز
شما وضعیت مالیتون خوبه پس میای میزنی تو سر ماشینای ایرانی و چینی ولی این دلیل نمیشه به خودت اجازه بدی تو سر مردمی بزنی که پول ندارن و به ماشین نیاز دارن و حالا برای مقایسه این دو ماشین اومدن تو این سایت و میخوان برای تصمیم گیری از این مقاله استفاده کنن.
چون وضع مالیت خوبه حق توهین به درک و شعور مردم رو نداری.
امثال تو تا حالا پشت یه ماشین 30 هزار دلاری آمریکائی مثل کادیلاک نشستن و فقط چون اسم چهار تا ماشین رو بدن و کارشون هم خرید و فروش همین ماشینای عقب موندست که میزنن تو سرش فکر میکنن کسی شدن و به خودشون اجازه توهین به درک و فهم مردم رو میدن.
من تو این سایتم تا برای خواهر زاده ام ماشین مناسبی انتخاب کنم. مردم ایران بیچاره هستن که مجبورن 40 میلیون بدن و آشغال سوار بشن.
الان تو آمریکا با 20000 دلار میتونی یه Acura سوار بشی با همون پول هم میتونی یه لامبورگینی 2006 که تصادف نسبتا سبکی هم داشته سوار بشی.
خودم یه گالاردو قرمز تصادفی 2005 رو با 28000 دلار خریدم 1 سال هم سوار بودم. یعنی با 80 میلیون تومان یک لامبورگینی سوار بودم اینجا چی میدن با 80 میلیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پس توی سر این مردم نزن چون شک دارم با شغلی که داری حتی سوادت به دانش و سواد 80 درصد از افرادی که اومدن تو این سایت برسه.
امین
۲۲ آبان ۱۳۹۲ایران خودرو و سایپا کلیه محصولاتشون برای زمان های قدیمه تنوع نداره پراید که 22 ساله تو ایرانه پژو 405 20 سال میشه پژو 206 12 ساله سمند هم 12 ساله پیکان وانت 40 ساله پژو پارس 13 ساله فکر کنم این وانت هم 20 سال تولید شه این خودرو ها هیچ تکنولوژی نداشته که فقط نشان عقب ماندگی دارن
رضا از حسن آباد
۲۲ آبان ۱۳۹۲این ماشین ها خیلی لگنن من داشتم آشغالن کره ای خوبه ژاپنی آلمانی
رضا از حسن آباد
۲۲ آبان ۱۳۹۲کسایی که ماشین ایرانی رو تعریف میکنند خیلی عقب مونده ان دنیا پیشرفت کرده دیگه زمان ماشین ایرانی تموم شده
سهيل
۲۲ آبان ۱۳۹۲اقا سینا فکر کنم شما وانت باردو را با ام وی ام 315 اشتباه گرفتی .کجا وزن 315 دو برابر 206 است؟ خیلی شما خیلی از دنیا پرت هستید.چیزی می خورید میایید تو سایت پدال کامنت می گذارید. مسلئولان سایت پدال خواهش می کنم اول کامنت ها بررسی کنید. این مطالب مانند کامنت اقا سینا بد اموزی داره والا.
تو روز روشن مطالب کذب می نویسید و تحویل مردم میدید.خیلی خنده داره.شتاب 315 کی از 206 بالاتره .315 کجا صندوق بزرگ داره حدود 240 لیتره. این سایت دیگه جای بحث های فنی نیست. مال ادم های بی سواد شده.متاسفم.برای پدال.
مهران
۲۲ آبان ۱۳۹۲این ادبیات آقا سهیل هم نشون دهنده خیلی چیزاست. انگار با همه سر دعوا داره. کاش خداوکیلی آدس میدادین من میومدم شما را میدیدم که بدونم خودتون تا حالا چه ماشینی سوار شدین؟
سهيل
۲۲ آبان ۱۳۹۲اقا مهران.عصبانیت من دلایل زیادی داره.یکی بی اطلاعی و نااگاهی مردم است که بدون داشتن اطلاعات فنی اظهارنظر می کنند و حتی در نوشتن درست لغات هم مشکل دارند. علت عصبانیت من از صنعت خودرسازی یا بهتر بگم صنعت کپی ماشین و مونتاژ ناقص ماشین ها در ایران است. وضعی پیش امده که مجبورم از 206 در برابر ماشین قلابی 315 طرفداری کنم. 315 ماشین بزک کرده ای است که فاقد قابلیت های لازم برای یک ماشین 38 میلیون تومانی است. هر که می خواد ازماشینش راضی باشه باید ماشین خارجی بخره تا معنی یک ماشین مدرن را بدونه. بحث های اینجا عمدتا سلیقه ای است و نظر فنی نمی دن و این منو عصبانی می کنه.اقا مهران من هم متاسفانه مجبورم یکی ازاین ماشین های مونتاژ داخل را سوار شوم ولی قبلا هیوندا داشتم .206 تیپ پنج همه چیزش برقیه و امکاناتی داره که هنوز ماشین های داخل بهش نرسیدن و دارن ازش تقلید می کنند.یعنی 206 در زمان خودش خیلی پیشرو بوده .سالم باشید
ن.ع
۲۶ آبان ۱۳۹۲آقا سهیل شما هر چقدر که عصبانی باشی دلیل نمیشه که اینقدر با لحن بد با همه صحبت میکنی و اینکه الان بحث سر اینه، ماشینی که قیمتش بین 30تا40میلیونه کدوم بهتره وگرنه ما هم میدونیم ماشین خارجی بهتره..
vahid
۲۳ آبان ۱۳۹۲اقای سهیل شما عصبانی نشید…!شاید اقای سینا مدل صندوقدار 315 رو میگه اون مدل صندوقش از 206 تیپ 5 بزرگتره که باید با اس دی وی 8 مقایسش کرد
امیر علی
۲۳ آبان ۱۳۹۲سلام من خودم 206 تیپپ 5 دارم مدل 92 یه باور کنید خیلی ناراضی هستم ازش کل قطعاتش چینیه یا ایرانی نه کمک خوبی داره صدای موتور خیلی داخل میاد
behnam
۲۳ آبان ۱۳۹۲,اولا اینکه پژو206 چهار چرخ دیسک نیست و ترمز abs , ebd,ebr تداره موتور 1500 نداره و ششیشه های عفب برقی تیست وبعضی از این آپشن ها فقط در تیپ 6 هست که قیمت خیلی بالا تری دارد
محمد
۲۴ آبان ۱۳۹۲behnam بلد نیستی نظر نده نوشته 1500 موتور بنویس بی سواد tu5
مجید
۲۴ آبان ۱۳۹۲315 مشکی خریدم صفر گول خوشگلی شو خوردم باور کنید انگار دارم اسباب بازی میرونم تو جاده خیلی کم میاره تو سبقت شتابشم ظعیفه 38 ملیون پول دادم به اسباب بازی
سهيل
۲۴ آبان ۱۳۹۲اقا بهنام مشخصه که اینجا تازه واردی و از ماشین هم چیزی نمی دونی.اولا 206 تیپ دو ترمزهای عقبش دیسکی نیست بلکه تیپ پنج چهار چرخ دیسکی است.بعدش هم ما ترمز ebr نداریم بیسواد، بلکه ترمز eba هستش که سیستم توزیع قدرت ترمزه و تیپ پنج 206 و تیپ شش 206 این سیستم را دارند. حتی ال نود فول هم چرخ های عقبش کاسه ای است .اونوقت می گن چرا عصبانی میشه ادم. با این افراد نااگاه و بیسواد چه کار کنیم که در مملکت ما زیاد هستند. طرفداران ام وی ام را به نظر اقا مجید ارجاع می دم که درباره 315 نوشته.لطفا اقا امین و سینا این نظرات را بخونید.گزارش سازمان ارزیابی کیفیت و استاندارد نشون میده نمره منفی ماشین های ام وی ام بسیار بالاست و در حد پراید است.
سهيل
۲۴ آبان ۱۳۹۲ما متاسفانه در این مملکت از مسئله جهل و نااگاهی افراد رنج می بریم و طرفداران ام وی ام 315 از جمله این افراد هستند. چون بدون داشتن اگاهی فنی اظهار نظر می کنند. من مطمئنم که طرفداران 315 که دراین سایت کامنت می گذارند اصلا نمی دونن که ام وی ام چی هست و مشخصات فنی 315 چگونه است. شرکت پژو مدل 206 را یکی از افتخارات خود می داند چراکه بیش از دومیلیون دستگاه 206 در سراسر جهان فروش رفته است و این یک رکورد برای یک ماشین است.کاری ندارم که الان کیفیت 206 پایین امده که مقصر ان، شرکت ایران خودروست اما نمی توان ماشینی جعلی مانند 315 را با 206 مفتخر مقایسه کرد. یکی از دوستان که 315 خریده ، انرا یک اسباب بازی توصیف کرده که درست است. طرفداران 315 حتی یکبار داخل 206 تیپ پنج ننشسته اند و امکانات انرا نمی شناسند.
آقای میم
۱۵ دی ۱۳۹۲یجوری میگی پژو 206 را افتخار خود میداند !! انگار که اون خرابه ای که توی جاده کرجه خط تولید پژو با کارمندان فرانسوی و قطعات درجه یکه! نه برادر من. کافیه یبار جلوی یکی از همین ماشین های امداد خودرو رو بگیری و یه سوال جواب ساده در مورد 206 های تولید بعد از 90 بپرسی!
شما برو به فکر برطرف کردن جهل و ناآگاهی خودت خودت باش. به مردم توهین نکن
ناصر
۲۴ آبان ۱۳۹۲خوش به حال بنز سوار ها بی ام و سوار ها من بدبخت باید 206 سوار شم حسرت میخورم چرا من ندارم
206
۲۴ آبان ۱۳۹۲ام وی ام اگر سانروف و ترمزهای عقب دیسکی وکمی حم حجم موتور بالا وفرمون قشنگی میزاشتن من مبخریدم پس میرم سراغ 206تیپ5&6
سام
۲۵ آبان ۱۳۹۲واقعاً تأسف داره که از ام وی ام 315 تعریف کنیم، درسته ظاهر خوبی داره اما باید به موتورش هم دقت کرد من 3 ماه قبل 38 تومن خریدم باورتون نمیشه فقط با پراید باید کورس مینداختم چون اصلا شتاب و سرعت نداره!!الان هم با کلی ضرر دادمش و پژو 405 جی ال ایکس خریدم، خواهش میکنم الکی از ام وی ام تعریف نکنید من هم تحت تأثیر همین حرفا رفتم ام وی ام خریدم که خیلی ضرر کردم.
حالا هر چی میخواید با هم بحث کنید.
مجید11
۲۵ آبان ۱۳۹۲راست میگی ناصر چون پولمون کمه باید این آشغال هارو سوار شیم خوش به حال پولدارها ببین فوتبالیست ها چه ماشین هایی سوار می شن اینقدر 206 سوار شدم حالم بهم خورده
kiarash
۲۵ آبان ۱۳۹۲با سلام خدمت دوستان خواهشن به جای دعوا با هم دعا کنید گمرک خودرو برداشته شه اونوقت ببینید چه ماشین هایی ارزش مقایسه کردن دارن نه این لگن ها.وقتی افغانستان خودروی ایرانیو پس میفرسته ببینید دیگه ما چقدر عقبیم و بیچاره.اوتول بنز دهه 50 یا 60 از خودروی ایرانی سرتره!!!!
بهزاد
۲۵ آبان ۱۳۹۲mvm فقط زیبا طراحی شده و هیچگاه نباید با 206 اونم تیپ 5 مقایسه کرد. ترمز 206 از ترمز زانتیا که چه عرض کنم از همه ماشین های تولید داخل بهتره. شتابش هم باید برونی اونوقت میفهمی کهاین کجا و اون کجا. موفق باشید
رضا
۲۶ آبان ۱۳۹۲kiarash راست میگی ولی گمرکو بر نمیدارن چون اگه بر دارن لکن های سایپا و ایران خودرو رو کسی نمیخره باور کن من داییم سمند ال ایس صفر خریده متور ملی با ور کن بعد چند روز واشر سرسیلندر سوزوند روغن ریزی هم داره میبری نمایندگی میگه وقت نداریم .
محمد
۲۶ آبان ۱۳۹۲206 وی 9 مدل 89 کاملا سالم در حد صفر 52000 کارکرد بیمه تا برج 12 رنگ خاکستری به همراه لاستیک 205 هانکوک و رینگ آلومینیومی به قیمت 36 به فروش میرسد.بازدید در شیراز. لطفا فقط اس ام اس 09176681608.
حبیب
۲۹ آبان ۱۳۹۲سلام به همه..
الکی الکی 100 تا نظر رو خوندم .
بابا بزرگم حرف خوبی میزد . میگفت هرچقدر پول بدی همونقدر هم آش می خوری .
مدیران خودرو 18 میلیون میگیره ماهی 1 میلیون ماشین رو با 2 سال بیمه بدنه . پشتیبانی میفروشه ( قبول دارم ماشین با کیفیتی نیست )
ولی منی که 20 میلیون نقد دارم تنها آپشنم پراید هست .
همین 206 که محبوب هم هست دیگه تولید نمیشه . و همه دوستان می دونند که فقط تیپ 2 و 3 این ماشی خرید و فروش میشه . تیپ 5 و 6 حالا حالا ها باید خاک بخوره . در کل بنظر من با توجه به تنوع رنگ . زرق و برق و شرایط پرداختش ماشین بدی نیست …
نکته آخر هم بگم . همین آلان اگه پشت کت آقای اوباما رو هم چک کنید نوشته Made in China
چطور آیفون 4-5 دستتون میگیرین نمیگین چینی . رو ماشین حساسین .
من 206 سال 84 دارم . باور کنید در قوم قومه اصلیشو پیدا نمیکنم تا الان 3 تا خریدم بازاب نم میده . همین 206 که سال 91 اومد بیرون 80 درصد ش چینی هست …
مجتبی
۳۰ آبان ۱۳۹۲سلام رفقا
آقا یکی به داد من برسه اول زندگی به یه بدبختی 30-40 تومن پول که همش وامه جور کردم الان موندم چه آشغالی بخرم.
پارسو 206 که میگن چینی دراومده و میگن خیلی افتضاحه.
315 هم که دیگه اصله چینه.
تو رو خدا یه راهنمایی بکنین.
اصلا به نظر شما حالا که من درشرایطی که 15 تومن از پولم وامه و یه جورایی بدهکاریه چه ماشینی بخرم که ضرر نکنم.
بابک
۱ آذر ۱۳۹۲اصلا ام وی ام چینیه و زود خراب میشه!
سهيل
۲ آذر ۱۳۹۲اقا مجتبی سلام
من تا حالا سه تا 206 مدل مختلف داشتم و الان هم یک 206 اس دی وی هشت با موتور 1600 دارم ازش خیلی راضی ام.قبلا سمند ال ایکس ، ال نود ،هیوندا داشتم. از من بشنو اگه نمی خوای 206 بخری فقط ال نود بخر چون بقیه ماشین ها کیفیت و اپشن های خوبی ندارند. اگه 206 خواستی بخری تیپ پنج بخر و بعد هم لاستیک هاشو عوض کن و پهن تر بنداز با شمع های امریکایی. شاد باشید.
امیرحسین مهلجری
۲ آذر ۱۳۹۲ب نظر من ک ماشین خوشگل و با کلاسیه 206خز شده بابا بسه توروخدا انقد از 206حمایت کردن حالا برین تحویل بگیرین خیلی خرابش کردن.ی کم تنوع بد نی.