ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. mehdi

    ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    آقا فرزاد
    تند نرو این برند هایی که گفتی هرکدوم یه کشور بزرگ پشت سرشه مال چین نیست همون گوشی آپل که گفتید پشتش رو کامل بخونید نوشته متعلق به آمریکا اسمبل یا جمع شده چین و…. بقیه برند ها هم همینطور . پس چین رو زیاد بادش نکنید
    اما ام وی ام مال خود چینی هاست پس نظر شما کلا اشتباه هست
    بعدم اون چری که توی کشورهای دیگه میره 100 برابر با کیفیت تر از اینی هست که توی ایران میاد.
    دوستان چیزی بخریدکه توی تعمیرات و تهیه قطعات و فروش راحت باشد.
    یه سانتافه داریم ما که چند وقت پیش یک ام وی ام 315 با ما تصادف کرد
    باورتون نمیشه وقتی اومدم پایین چیزی از این اوی ام نمونده بود دقیقا مثل یه ظرف چینی خرد و خاکه شیر شده بود
    این بنده خدا با سرعت 50 تا به ما زدش که جفت ایربگ ها باز شده بود . پلوس ماشین کنده و خم شده بود،گلگیر ،گاپوت ، سپر ،چراغ ها جلوپنجره و…. همگی خرد شده بود
    با راننده ام وی ام صحبت کردم بنده خدا میگفت نمیدونم چی شده یهو فرمون قفل شد و کیسه هواها باز شد دیگه هیچ کاری نتونستم بکنم
    خب حالا اینم از تصادف کردن باهاش . از لحاظ موتوری هم که با کم بودن مکانیک و قطعه بغیر از نمایندیگی مواجه میشید.
    در کل یه ماشین دست دوم خارجی یا همون 206البته صندوقدارش خیلی بهتر از این اسباب بازی و ماشین شارژی هستش.
    ببخشید سرتون رو درد آوردم . امید وارم مطلب رو گرفته باشید.

  2. محمد

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    جناب تو که هنوز MVM سوار نشدی چرا اینقدر ایراد میگیری؟؟!!

  3. محمد

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.من یه206 تیپ2 مدل84 خشک داشتم.اون موقع 206ها فرانسوی اصل بود و هنوز قطعات چینی توش به کار نرفته بود.206 ها اون موقع یه ماشین دیگه ای بود نسبت به الان

  4. حميد

    ۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    یکی از نقاط ضعف 206 وزن پایینه این ماشینه در صورتی که شما اینو بر ام وی ام مزیت دادی.
    ام وی ام سوخت کمتری مصرف میکنه ولی همون سرعت و توان206 رو داره پس این مزیت این خودرو بر 206 هستش.
    من سوار هردو ماشین شدم و سواری ام وی ام رو ترجیح میدم.
    به نظرم این ماشین خیلی بهتر از 206 هستش.
    البته نظر شمام درسته که شتاب اولیه206 بهتره!اما شتاب اولیه در خیابان و جاده مهمتره…یا پیست مسابقه؟؟
    تنها مشکلی که ام وی ام داره خدمات پس از فروش این کمپانیه که مدیون دخالت های داخلیه.
    و بد فروش بودنش که مدییون باورهای غلط مردم ماست که حاضرن چهل ملیون پول بی زبان رو خرج سمند کنن…

    1. hamid

      ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (14 ديدگاه)

      Mvmدنبال یسری مزیت‌های رقابتی هست که فروش بهتری داشته باشه. مثلا 530 بیشتر با موتور 1800 تولید میشه اما داخل ایران 2000 تولید میشه بخاطریکه از لحاظ قدرت موتور از رقبا پیش بیافته
      315 هم 1800 داره هم 1500 اما بخاطر مزیت کم مصرفی فقط 1500 اون در ایران هست. ولی بعضیا علاقه به شتاب بالا دارن
      کاش مثل 206 که دو نوع موتور داره 1400،1600 و هرکس بر اساس سلیقه انتخاب میکنه 315 هم یجور تنوع داشت
      خانم ها و افراد مسن براشون اهمیتی نداره شتاب0 تا صد 10ثانیه باشه یا 15 اما بعضیا مثل من 1ثانیه ام واسشون کلی مهمه
      من وقتی خوندم 109 اسب قدرت داره انتظار شتاب درحد تیپ5 رو داشتم غافل ازینکه دویست کیلو سنگینتر از 206هستش و این 109 اسب از موتور 1500 با گشتاوری که در دور موتور 4500 بدست میاد خارج میشه
      ردلاین الکی 6000 mvmدر شرایطی که کات آف 6500 داره ام باعث میشه آدم بترسه دورموتورو بالا ببره ضمن اینکه قدرت اصلی موتورش تازه 5500به بالا بدست میاد
      خلاصه خریدم و فقط بخاطر شتاب فروختم!

    2. علیرضا

      ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      دوست عزیز سمند اصلا قابل مقایسه با ماشین شارژی نیست

  5. مهران

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من دلمو به دریا زدم و الان بیشتر از یک ماهه که ام وی ام جدید دارم.ماشین قبلیم 206 تیپ 5 بود،قبل از خرید ام وی ام واقعا منو ازش ترسونده بودن اما انقد از ظاهر این جدیداش خوشم اومد که نتونستم جلوی ودمو بگیرمو خریدم.اولا هیچگونه مشکلی توش نیست دوما میگن راه نمیره که خیلی چرت میگن،والا من که تا 170 رو خیلی راحت باهاش رفتم بیشتر هم میرفت ترسیدم گاز بدم.خیلی هم نرم و جا دار تر از پژو هستش،ترمزشم خدایی خوبه از نظر آپشن هم که 6 تا سر و گردن بالاتره.بعدش هم کی گفته بدنه 206 محکمتره؟!!!این حرف واقعا خنده داره.اونی که میخواد بخره میره تحقیق میکنه و میفهمه که این ماشین خیلی سر تره اما اونی که نمیخواد بخره نمیخواد هم قبول کنه و فقط دروغ مینویسه.به هر حال صلاح مملکت خویش خسروان دانند و بس.

  6. M.R.S

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من 206سوارشدم و mvmالبته530سوارشدم و میگم راحتی که mvmداره و احساس خستگی نمیکنی 206نداره وبهش نمیرسه هر کاری بخوای بکنی نمیشه من با206 حال نمیکنم اما فقط چون کوچیکه و راحت پارک میشه همینش خوبه زیبایی تو ماشین خیلی مهمه ویکی از مواردی که باعث میشه فروش بالا بره خود زیبایی هست کهmvmداره اما206نداره بعدش قیمت 206نزدیک به mvmهست اما آپشن خاصی نداره که بشه روش حساب کرد وببالی بهش اماmvmتا جایی که تونسته آپشن براش قرادادن خلاصه از نظرقیمتmvmبه صرفه تر و آپشن بیشتر نرمی وراحتی و ….داره

  7. محمد

    ۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان . من هم 206داشتم و هم این خاک برسرى ام وى ام.
    قیاس این دو باهم اشتباهه. 206ماشىنى داراى اصالت است و امنىت و شتاب عالى داره ولى ام وى ام خودرو جاده ها نىست و بدنه ضعیف و همچنین دیسک و صفحه ضعیف ان راننده رو رنج مى ده . در ضمن خودرو سمند یک لاستىکش مى ارزه به این خاک بر سرى . اگه خدایى ناکرده ام وى ام تو جاده خراب شه که دیگه گاوت زاییده . دوستان از تجارب امثال من که فقط بخاطر رانندگى 9000با ام وى ام هشت میلىون ضرر کردم درس بگیرید . تازه 45روز نمایشگاه خوابید مگه فروش مى رفت این لعنتى

  8. ﻧﺠﻮا

    ۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ﺳﻼﻡ.اﻻﻥ اﻡ ﻭﻱ اﻡ ﺩاﺭﻡ.ﻗﺒﻠﺶ 206 ﺗﻴﭗ 3 ,ﺧﻴﻠﻲ اﺯ امﻭﻱ اﻡ ﺭاﺿﻴﻢ ﻫﻢ اﺯ ﺟﺎﺩاﺭﺑﻮﺩﻧﺶ ﻫﻢ اﺯ ﻇﺎﻫﺮ ﺑﺎﻛﻼﺳﺶ.ﺩﻭﻫﻔﺘﻪ ﭘﻴﺶ ﺑﺎﺳﺮﻋﺖ 130 ﺳﺮﭘﻴﭻ ﺗﻮ ﺟﺎﺩﻩ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺷﻬﺮ ﭼﻨﺎﻥ ﻣﺎﺷﻴﻨﻮ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﻛﺮﺩﻡ ک ﻫﻤﻮﻥ ﻟﺤﻆﻪ ﺑﺎﺧﻮﺩم ﮔﻔﺘﻢ اﮔﻪ 206 ﺑﻮﺩ اﻻﻥ ﺗﻪ ﺩﺭﻩ ﺑﻮﺩم.ﺧﻴﻠﻲ ﻛﻢ ﻣﺼﺮﻑ ﺗﺮ و ﺻﻨﺪﻟﻲ ش ﻫﻢ ﺭاﺣﺖ ﺗﺮﻩ.ﺷﺘﺎﺑﺶ ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻮﺑﻪ,ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻫﻢ ﺑﻬﺶ ﻣﻴﺮﺳﻢ ﺗﺎ اﻻﻧﻢ ﻫﻴﭻ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﺑﺎﻫﺎﺵ ﻧﺪاﺷﺘﻢ.

  9. ﻧﺠﻮا

    ۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ﺳﻼﻡ.اﻻﻥ اﻡ ﻭﻱ اﻡ ﺩاﺭﻡ.ﻗﺒﻠﺶ 206 ﺗﻴﭗ 3 ,ﺧﻴﻠﻲ اﺯ امﻭﻱ اﻡ ﺭاﺿﻴﻢ ﻫﻢ اﺯ ﺟﺎﺩاﺭﺑﻮﺩﻧﺶ ﻫﻢ اﺯ ﻇﺎﻫﺮ ﺑﺎﻛﻼﺳﺶ.ﺩﻭﻫﻔﺘﻪ ﭘﻴﺶ ﺑﺎﺳﺮﻋﺖ 130 ﺳﺮﭘﻴﭻ ﺗﻮ ﺟﺎﺩﻩ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺷﻬﺮ ﭼﻨﺎﻥ ﻣﺎﺷﻴﻨﻮ ﻛﻨﺘﺮﻝ ﻛﺮﺩﻡ ک ﻫﻤﻮﻥ ﻟﺤﻆﻪ ﺑﺎﺧﻮﺩم ﮔﻔﺘﻢ اﮔﻪ 206 ﺑﻮﺩ اﻻﻥ ﺗﻪ ﺩﺭﻩ ﺑﻮﺩم.ﺧﻴﻠﻲ ﻛﻢ ﻣﺼﺮﻑ ﺗﺮ و ﺻﻨﺪﻟﻲ ش ﻫﻢ ﺭاﺣﺖ ﺗﺮﻩ.ﺷﺘﺎﺑﺶ ﺧﻴﻠﻲ ﺧﻮﺑﻪ,ﻫﻤﻴﺸﻪ ﻫﻢ ﺑﻬﺶ ﻣﻴﺮﺳﻢ ﺗﺎ اﻻﻧﻢ ﻫﻴﭻ ﻣﺸﻜﻠﻲ ﺑﺎﻫﺎﺵ ﻧﺪاﺷﺘﻢ. ﺧﻠﻼﺻﻪ ﺧﻮﺑﻪ

  10. اشکان

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام من قبلا ام وی ام 530 داشتم خیلی خوش سواری راحت با هندلینگ و تعلیق خوب داشت اگه 10 ساعت هم رانندگی میکردی خسته نمیشدی یه روز که کنار خیابان پارک بود یکی زد بهش و …دیگه رنگدار و دلمو زد .بعدش 206 گرفتم توی 206 احساس امنیت کمی دارم خیلی به جاده نزدیکم میترسم بیشتر از 90 تا برم احساس میکنم الان چپ کنم انچنان شتاب تعریفی هم نداره کوچولو بودنش هم دست و پاگیره .رو هم رفته فکر میکنم فقط اسم الکی در کرده اصلا ماشین خوبی نیست .ام وی ام با 16 سوپاپ خیلی نرم و کم صدا کار میکرد ولی این لامذهب ضربه سوپاپهاشو رو حس میکنم .خوب نیست

  11. ارمان

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بذارین منم یه ایراد بزرگ از mvm 315 بگم
    این ماشین گیربکس و صفحه کلاچ بسیار بسیار ضعیف داره و با کوچک ترین فشار صفحه کلاچ میسوزه
    این یه ایراد بزرگه
    چون دیگه به درد ترافیک و سر بالایی نمیخوره

  12. اژدر

    ۱۴ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توخیابونهای امریکا که قطب خودروسازیه ماشین 206 بچشم میخوره ولی ماشین چینی اجازه تردد نداره.بجز کشورهای جهان سومی کدوم کشورماشین چینی وارد میکنه؟حالا هرکی دوسداره ازماشین خودش تعریف کنه.ولی واقع بین باشیم بهتره.هنوزم ۲۰۶ببر جادهای ایران عزیزمونه.

  13. الیسا

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بین ام وی ام و 206 تیپ 2 کدوم را انتخاب کنم . هرکی یه چیزی میگه ولی دلم پیش ام وی امه ؟

  14. علی

    ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    مدل 94 ام وی ام 315 خیلی سر تر از 206 مدل 94.
    امیدوارم منظورم رو رسونده باشم.
    هرچی میگذره ایران خودرو بدتر ماشین های ) های شرکت چری بهتر.
    315 نییو خیلی بهتر از اشغال های سایپا و ایران خودرو

  15. محمود پ

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من 206 داشتم و mvmهم داشتم ولی mvmاز نظر راحتی خیییییییییییلی سر تر از 206 است .تنها مشکلش خدمات پس از فروششه
    امیدوارم منظورمو گرفته باشید.

  16. امین

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فقط پژو ۲۰۶ تیپ ۵. اطمینان، لذت رانندگی، طراحی داخلی باکلاس و خستگی ناپذیر، امنیت در تصادفات رانندگی، امیدوارم منظور من رو گرفته باشین…

  17. ام وی ام

    ۲۹ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    الان من میخوام ماشین بخرم نمیدونم ام وی ام بخرم یا ۲۰۶ صندوق دار. واقعا نظرات متفاوته…!

  18. نگین

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من میخوام ماشین بخرم گیج شدم والا
    الان کدوم؟
    هرکی یک چیزی میگه،واقعاً موندم چی کار کنم
    امیدوارم منظورمو گرفته باشید ????

  19. نگین

    ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لطفاً بهتر راهنمایی کنید/کدوم ماشین بهتره

  20. مجتبی

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    206 تیپ پنج بهتره ام وی ام مشکله گیربکس و صفحه داره ودراخر !!!!!!!!!امیدوارم منظورمو گرفته باشین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  21. علی

    ۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    نگین و …. دیگر دوستان
    نظر باید کارشناسی و به دور از احساس (چون ماشین خودمون ۲۰۶ یا ام وی ام هست نظر یه طرفه داده بشه) واقعیت جدول مقایسه مشخصات فنی و سینس کاربری و زیبایی ظاهر و آپشن و … و البته مواردی از جمله تولید ۲۰۶ توسط شرکتهای تحت لیسانس و استفاده از قطعات چینی! منصفانه کفه ترازو رو به سمت تولیدات چری سنگین تر میکنه. در صورت نیاز جدول کارشناسی هر دو خودرو مستندا ارایه میشود. راستی این «امیدوارم متوجه منظورم شده باشین! دیگه چه صیغه ایه؟!»
    a.sinai82@gmail.com

  22. محمد

    ۲ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان من یک ۲۰۶v8 مدل ۹۳ داشتم باورکنید خیلی باهاش سختی کشیدم
    قفل درب ها از اول خراب
    رنگ پریدگی با کوچکترین پرتاب سنگی در چندین قسمت
    صدای تق تق از موتور از همون روزهای اول بعلاوه صفتی کلاج با تعویض خارج از گارانتی دیسک و صفحه صدا تا یکماه رفت دوباره سرحال و تازه نفس و با تق تق بیشتر برگشت
    روغن ریزی چند باره از گیربکس
    کدرشدن چراغ های جلو
    سوختن پی درپی مه شکن هر دوهفته
    این دوماه آخر دیگه امونم رو برید اخرش نه نمایندگی ها نه بیرون با دهها تست و دیاگ نتونست ن عیب یابی کنن مشکلش این بود که درجا کولر میگرفتی فقط درجا نه در حین حرکت مثلا پشت چراغ قرمز با کولر روشن چند لحظه بعد یا چند دقیقه بعد ماشین خاموش میشد خلاصه هرقطعه و تعمیری که مکانیک ها و دیاگی ها و سیم کش ها به ذهنشون میرسید انجام دادن و کاملا بی نتیجه
    فیوز مشکی رله فن دورتندش هم هرچند وقت میسوخت از بس سوختنش غیر ممکن بود هیچ نمایندگی و فروشگاهی نداشت و مجبور بودم از اوراقی ها دونه ای ۴۰هزار بخرم اخرش خودمو راحت کردم با کلی ضرربا هزینه انتقال ۲۹۵۰۰ فروختم حالا میخوام ۳۱۵
    البته فقط دو مزیت داشت سوخت کم شتاب بالا که بخوره تو سرش که باعث شد ۷میلیون در ۹ ما ضرر کنم

  23. حمید

    ۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من خیلی ماشین باز هستم غیر ممکنه 6 ماه یکبار ماشین عوض نکنم پارسالم 3تا ماشین از ایران‌خودرو خرید م وبه علت حساسیت زیاد فروختم مدارکش موجوده تو نمایندگیها خیلی عزیز شدم هیچکدام از لوازم‌ها موجود نبود و مشکله برقی و گیربکس پیدا کرد گیربکس روغن زد هفته اول وتمامه شیشه بالا برها چراغها سوخت و…… ولی الان ام وی ام 315 دارم و خیلی خیلی راضی هستم دیگه از نمایندگی راحت شدم برین نمایندگی ام وی ام تو جاده مخصوص ببینید کدوم لوازمش نیست وبعد برین نمایندگی ایران‌خودرو ببینید اصلان لوازم دارن پولتان با خرید ماشینایرانی تو جوب نریزی ازش درست استفاده کنین امیدواری منظورم فهمیده باشین

  24. امیر

    ۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    این ما ایرانی ها هستیم که اصالت پژو رو بردیم زیر سوال م 206 تیپ 2 داشتم هم ام وی ام 315
    از لحاظ امنیت من 206 رو ترجیح میدم از لخاظ فنی 206 ماشین بی عیبی هستش اما او وی او سیستم انتقال نیروی ضعیفی داره« البته من منظورم 206 فرانسه هستش نه 206 ایران خودرو»

  25. امیر

    ۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    206 فرانسه خیلی بهتره تا ام وی ام چینی من هر دو ماشین و سوار شدم ام وی ام ماشین بیکیفیتی نسبت به 206 هستش تنها برتری ام وی ام فقط اپشن هاشه سیستم انتقال نیرو گیربکس و کلاچ ش خیلی ضعیفه

  26. مرتضى

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام آقا بلاخره چى بگیریم ام وى ام خوبه یا بد؟؟؟؟

  27. وفا

    ۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام
    دوستان وقتی میگن206، شما باید این خودرو هجومی فرانسوی رابا نوع ایرانیش مقایسه کنید.دوستی داشتم که در ایران خودرو کارمیکرد ومیگفت سال80وقتی 206تولید میشد سرمهندس های فرانسوی اگر سرشون رو برمیگردوندند، ایران خودرو قطعات ایرانی جاش میذاشت!!! اما الان که دیگه خدا بزرگه…..من یک مدل 82فرانسوی داشتم و یک مدل89 ایرانی..اصلا قابل مقایسه نیست
    بنظرمن در وضعیت فعلی 315 که سوارش هم شدم بسیار ایده آل تر وباکلاس تر از اون شیر بی یال و دم فرانسویه.شک نکنید

  28. محمد

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا دوستان ۲۰۶که آپشن هاشو برداشتن کامپیوترش هم تغییر کرده گیربکسش که همون گیربکس ۴۰۵ شده در کل اکثرا قطعاتش چینی شده
    بگذارین خیالتون رو راحت کنم ۲۰۶ و رانا بجز بدنه هیچ فرقی باهم ندارن فقط ۵میلیون بخاطر یک بدنه گرونتره
    دو روزه میرم نمایندگی مدیران خودرو تعمیرکارانش در حال مگس پراندن هستن این درحالیه که تعمیرکارهای بیرون نه وارد هستن و نقطعاتش بیرون پیدا میشه و همه ام وی ام شوارانمجبور هستن به نمایندگی مراجعه کنند

  29. روشن

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من اسفند ماه 93 mvm315 خریدم تو فروردین صفحه کلاج عوض کردم 600 هزار تومان نمایندگی هم اصلا زیربار نمیره ، مصرف بنزین بیش از حد بالاست (در 100 کیلومتر 11 لیتر) قدرت ماشین فوق لعاده پایین /تمام ماشین صدا میده/تابحال چندین بار هم بردمش نمایندگی هیچ تاثیری هم نداشته/ لطفا تعریف الکی نکنید /خدا لعنت کند کسی که تبلیغ الکی می کنه /بخدا یه دوچرخه شرف داره به این ماشین

  30. روشن

    ۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بابا جان هرکی دوست دارین اینقدر تعریف الکی نکنید /من سه ماهه MVM315 خریدم /صفحه کلاج عوض کردم 600 هزار تومان
    نزدیک به 200 هزار تومان خرج تنظیمات سوخت و سایل برقی کردم/نمایندگی ها که اصلا زیر بار هیچی نمی روند/سوخت ماشین تو دفترچه ذکر شده 4/5 ولی مصرفش 11 است تا بحال چندین بار بردم نمایندگی بردم برا تنظیم موتور اصلا هم تعثیری نداشت ، تازه فهمیدم که بابا سر کاریم مصرفش همینه/بخدا یه گاری شرف داره به این ماشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا