همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!
طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.
به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.
در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.
طراحی داخلی
شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶
امکانات
ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبیاند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.
امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!
امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین میتوانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶
سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.
نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.
مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :
پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.
نویسنده: امیر وزیری
سامان
۱۶ شهریور ۱۳۹۴با عرض سلام … به نظر من در شرایط فعلی بازار ایران و قطعات نمایندگی ها و کیفیت ساخت ادم دوچرخه سوار شه بهتر از خودروی ایرانیه متسفانه اسم خودرو های چینی بد در رفته وگرنه ربطی به خودرو ایرانی ندار و قابل مقایسه نیست خودروی ایرانی فقط به درد تاکسی میخوره
نوشین
۱۷ شهریور ۱۳۹۴3ماهه طرح جدیدشو گرفتم بنظر من شیک و قدرتشم نسبتا”خوبه .بهترین راه سوال کردن حضوری از کسی که mvm داره .خودم این کارو کردم خیالمو راحت کردم
Amin
۲۰ شهریور ۱۳۹۴به نظر من تولید کنندگان داخلی همه جا پر کرده اند که خودروهای چینی بی کیفیت هستند حتی از تولیدات داخلی، تا بتونن تولیدات خودشونو بفروشن خودروهای چینی خیلی بهتر از تولیدات داخلی هستن
رضا مشایخی
۲۹ شهریور ۱۳۹۴سلام بر آقا امین از مدیران خودرو
تولیدات داخلی وجود نداره ما با سمند و پژو و تیبا و پراید چینی مواجه هستیم کافیه به قطعات این خودرو ها از کامپیوتر گرفته تا اخر نگاه کنید،مطمئن هستم که چین اون آشغال ها رو میده به این دو تا خودرو سازی و از اون مطمئن تر هستم که جنس خوب هم به مدیران خودرو نمیده…مدیران خودرویی که نمایندگی های آن را همان سایپایی ها می گردانند، نمایندگی هایی که روغن 20w50 پراید را ریختن داخل mvm های 16 سوپاپ ، پس مگه چین دیوانه است که خودرو خوب به ملت ما بدهد،بر فرض هم که خودرو خوب بدهد کافیه برای سرویس اولیه بروید یک نمایندگی مدیران خودرو … با این آچار کشی که من دیدم به طور یقین مرسدس بنز هم جان سالم به در نمی بره
09132040498 کارشناس مکانیک
سعید
۱۰ بهمن ۱۳۹۴سلام
باز هم یه مخالف ماشین چینی و یه دلسوز که شماره تماسش رو گذاشته ، یعنی من گشته مرده این مخالفان ماشین چینی ام که همه شون مهندسن و همه شماره تماس میذارن که گره از مشکلات هم وطناشون باز کنن ، خسته نباشی دلاور ، فداکار
solat
۲۳ شهریور ۱۳۹۴طراحی ماشینای چینی و نرمیشون و ابشناشون و در کل همه چیزشون از ماشینای کنونی ایرانی سرتره و خیلی از ماشینایی که الانه تولید میکنن به مراتب کیفیتشون بسیار بیشتر از خودروهای دو شرکت داخلی هس و لااقل میتونیم بگیم به جلو گام برمیدارن
رضا مشایخی
۲۸ شهریور ۱۳۹۴بسمه تعالی
خودروMT mvm 550 که در تاریخ 8/4/94 تحویل مالک گردیده است در همان روزهای نخستین مشخص شد که به جهت کیفیت پایین قطعات و مونتاژ ضعیف آن ایراداتی دارد که این ایراد ها به شرح ذیل می باشد:
الف: ایرادات ناشی از مونتاژ ضعیف :
1- برخورد اتصالات شیلنگ ها با بدنه خودرو:
برخورد اتصال لوله (HOSE FITTING ) مربوط به گاز کولر با شاسی سمت راست خودرو که منجر به تولید صدای ناهنجاری در سمت راست خودرو می گردید که نمایندگی ها پیشنهاد باز و بست داشبورد را جهت پیدا کردن منشاء صدا می دادند ولی مالک خودرو پس از جستجوی فراوان عیب را در داخل موتور پیدا کرده و با نصب چند عدد لاستیک ضربه گیر مشکل را حل نمود. (تصویر شماره 1)
2- لق بودن چرخ دنده ها در داخل دیفرانسیل:
صدای لق بودن قطعه ای در زیر خودرو به گوش می رسد که به جهت مشکل ذکر شده در بالا صدای این دو مورد به سختی قابل تمیز دادن بود تا اینکه با حذف صدای مورد 1 مشخص شد صدا از دیفرانسیل و داخل گیربکس است و لقی چرخ دنده ها ی آن تا حدی است که با وجود گرفتن کلاچ و قطع اتصال موتور با جعبه دنده و افزایش دور موتور تا 2000 rpm صدا به وضوح به گوش می رسد که با گرفتن دو محور پلوس ها در دست صدا کاهش می یابد که این حاکی از معیوب بودن دیفرانسیل می باشد.
3- عمل نکردن دزدگیر و POWER WINDOWS :
پس از تحویل خودرو ریموت درب ها به درستی عمل نمی نمود به طوری که دزدگیر غیر فعال بوده و صفحه آبی جلوی خودرو ساعت ها روشن می ماند وpower windows عمل نمی کردکه با مراجعه به چند نمایندگی اعلام گردید این خودرو فاقد POWER WINDOWS می باشد با این حال وقبل از باز و بست بی مورد بعضی سیستم ها مشخص گردید کاپوت جلوی خودرو کج نصب شده و شاسی زیر درب را رد می نماید که با گذاشتن لاستیک زیر درب مشکل حل گردید.(تصویر شماره 2)
4-شل بودن مهره سر باتری :
چراغ چک خودرو چندین بار خاموش و روشن گردید که خوشبختانه به مدد یک کارشناس برق مشخص گردید مهره سرباتری خودرویی که شدیدا حساس به نوسانات برق می باشد کاملا شل بوده و با دست سر باتری بر داشته می شود که رفع عیب گردید.
ولی متاسفانه حتی در حضور کارشناس رسمی دادگستری نیز چراغ چک آن روشن بود.
ب: ایرادات ناشی از کیفیت پایین قطعات:
1-تشکیل منافذ ریز در گردگیر پلوس :
در کیلومتر 3000 مالک خودرو متوجه پاشش گیریس از منافذ ریز تشکیل شده بر روی گردگیر پلوس گردید درصورتی که نباید گردگیرپلوس حتی به فرض نامرغوب بودن جنس در چنین کیلومتری و مدت زمان کوتاهی که از مصرف آن می گذرد با چنین ایرادی مواجه شود.متاسفانه در کمتر از یک هفته بعد از اتفاق ذکر شده گردگیر پلوس سمت دیگر خودرو دچار عارضه مشابه گردید.(تصویر شماره 3)
2-نامرغوب بودن قطعات لاستیکی زیر و بند خودرو:
نامرغوب بودن قطعات لاستیکی زیر و بند خودرو منجربه تولید صدا از زیر و بند و همچنین کمک فنر سمت راننده می شود.
با توجه به باقی بودن ایرادات اساسی از جمله مشکل در دیفرانسیل خودرو که عدم رفع آن و یا حتی تعمیر آن می تواند مشکلات عدیده ای برای مالک همچون افت قیمت خودرو به جهت در معرض چشم بودن کاپوت خودرو و تعمیر گیربکس که برای هر بنگاه معاملاتی و کارشناس خودرویی عیب بزرگی محسوب می شود مانع از دادن اجازه به نمایندگی ها برای دستکاری این تجهیزات شده است همچنین کیفیت پایین قطعات و اینکه ایرادات مذکور پس از دو ماه در یک خودرو صفر کیلومتر ایجاد شده خودرو مذکور از کیفیت مطلوب – با لاخص با توجه به قیمت آن- برخوردار نمی باشد.
و در نتیجه مالک در نظر دارد چنین خودروی معیوبی را که به صورت نقدی نیز خریداری نموده به کارخانه سازنده بازگرداند.
09132040498
mosen
۳۰ شهریور ۱۳۹۴mvm 550 دنده ای بهترین ماشین تو قیمت 50 میلیونه و مقایسه با ماشین های برند که این قدرت دارن نمیتونه یکی باشه…. نسبت به ماشین های داخلی یه سرو گردن بالا تره(هم سطح مگان) و بدنه مقاوم تری داره . نمیشه 50 میلیون داد توقع داشت که در حد خودروهای 2000 برند یکی باشه…
فقط تنها ایرادی که بود مقداری کمک فنر ..که با تعویض لاستیک از 195 به 205 هم رخ بهتری میگیره ماشین.هم نرم تر میشه…
اما در کل با این قیمت و این کشوری که توشیم بهترین ماشین تو این قیمت(بهتر از جک و لیفان)
Salman
۴ مهر ۱۳۹۴واقعا چطوری میشه ؟؟؟
یکی تجربه رانندگی با یک ماشین رو نداشته باشه و بعد راجع بهش مقاله هم بده!!!
دوست عزیز
حجم موتور دلیلی به کم مصرف تر بودن اون نیست
اگه سوارش هم نشدی از روی اطلاعات فنی باید بفهمی MVM پهن تر و در نتیجه جادارتر از 206 ئه!
بنده هم سوار این ماشین نشدم ولی کورکورانه قضاوت نمی کنم و مقاله هم نمی دهم!!!
BMW
۶ مهر ۱۳۹۴آدم بعضی نظرات رو میخونه واقعا تاسف میخوره.فقط میتونم بگم *** این دولت با این سیاستهای ناجور خودروسازی که باعث شدن این مردم ایران به این روز بیفتن که خودروهای چینی آشغال که هیچ جای دنیا ماشین حسابشون نمیکنن براشون انقدر مهم و خاص باشه!
ناشناس
۲۸ آبان ۱۳۹۴همه ی ما می دونیم که خودرو در دنیا متقاضیانی با طیف مالی متفاوت داره. بر عکس صحبت شما نه تنها خودرو سازی چین در جهان منزوی نیست بلکه به خاطر کیفیت نه چندان خوب و قیمت خوب طیف وسیعی از گروه مالی ضعیف و متوسط رو در دنیا متوجه خودش کرده. از این حرف که بگذریم اگر تعداد فروش جهانی خودروسازهای چینی رو با فروش جهانی خودروسازهای ایرانی (که البته به نظر من چیزی به نام خودروساز ایرانی اصلا وجود نداره و در بهترین حالت می شه گفت خودرو سر هم کن های ایرانی) مقایسه کنید همه چیز روشن می شه. پس لطفا همینجوری نگین هیچ جا ماشین حسابشون نمی کنن!! یه سر همین دوبی که بازار بزرگترین خودروهای جهانه بزنین بعد نظر بدین.
hiva
۹ مهر ۱۳۹۴فقط mvm315 عاشقشم
رسول
۱۰ مهر ۱۳۹۴ام وی ام خیلی بهتره من سه ماهه دارم با 206 طاق زدم
خیلی بهتر از 206 هستش
کافیه یه بار سوارش بشی نکه نکه بگی چین بهتره یا ایران یا اروپا
مهم اینه تو کدومش راحتی
کدومش نیازتو برطرف میکنه
هرچی صلاح خودتونه
ولی من جفتشو داشتم الانم از 315 کاملا راضیم
korosh
۸ آذر ۱۳۹۴سلام به نظر شما مدل 92 اتاق قدیم حدود 30 ملیون ارزش خرید داره یا 206 93
سپاس
فرزاد
۱۱ مهر ۱۳۹۴راستش من 206 را خیلی دوست دارم ولی از وقتی مدل جدید 315 را دیدم به کلی از فکر 206درومدم. خیلی شیک و با کلاسه…
دریا
۱۹ مهر ۱۳۹۴وقتی سوار یه ماشینی نشدی واسه چی میای اطلاعات غلط در اختیار مردم میذاری
درضمن خیلی سعی کردی خودت و بی طرف نشون بدی اما تابلو بود که بازم میخواستی 206 رو بهتر نشون دادی
نوشین
۲۳ مهر ۱۳۹۴خدمات پس از فروش مدیران خودرو خوب نیست .شانس بیارین یه موقعه ماشین عیبی نداشته باشه.تخصصی ندارن ….
علی
۲۷ مهر ۱۳۹۴سلام. من جدیدا 206 رو دادم 315 خریدم.
بسیار هم راضی هستم. هرکی می بینه فک میکنه صدتومن قیمت ماشینه. عالیه
ایمان
۱ آبان ۱۳۹۴من خودم تو فکر خرید mvm نیو فیس هستم ولی چیزی که در موردش میدونم اینه که یکی از دوستام خریده و خیلی راضیه نکته بعدی که میدونم اینه که کیفیت داخل کابین و چراغهای جلو و صفحه کلاچش که توی مدل قدیمیش ضعف داشت تبدیل به قوت شده… اینم میدونم که 206 تیپ 5 به علت سبک تر بودن شتاب بیشتری داره که حدود 220 کیلو سبکتره اما دوستان وقتی میخواین ماشین بخرین مهمترین فاکتور امنیت جانی خوانواده عزیزتونه که اگر پول خریدن خودرو ژاپنی ندارین حداقل تو رنج قیمت مورد نظرتون گزینه ایمنترو انتخاب کنین… آیا فکر نمیکنین این 220 کیلو که سبکتره یه علتی پشتش هست؟ من تیپ 2 داشتم تازه اونم مدل 86 که قطعاتش با کیفیت بود ولی به حدی بدنه ضعیف بود که جلوی ماشین نمیشد تکیه کوچیک داد چون ممکن بود غر شه! من بدنه mvm رو که لمس کردم و همه جاشو با دست فشار میدادم و ضربه میزدم کاملا تفاوتش با 206 حس میشد… ضمنا قابل توجه دوستانی که میگن 206 خوبه اینو بگم که نمیدونم mvm چقدر با کیفیته اما طبق تجربه خودم که 206 داشتم اینو عرض کنم که 206 وقتی به خرج میافته کل زندگیتو باید بریزی تو گلوش و هر هفته یه جاش از کار میافته. هزینه هاشم که ماشاالله سرسام آوره… حرف تیپ 2 رو نزن که کاملا اسباب بازیه خدا نکنه باهاش بری سفر و یه جا بخوای باهاش سبقت بگیری هرچی پاتو رو پدال فشار میدی بازم خجالت زده میشی فقط شانس بیاری کسی از روبرو نیاد شاخ به شاخ شی تیپ 5 هم که همونایی که گفتم… موفق باشین
ََAndre
۶ آبان ۱۳۹۴M.V.M315 دارم بدنه محکمی دارد داخل اتاق بسیار لوکس و امروزی است رنگ نقره ای متفاوتی دارد چنانچه این آبشنها اگر بر روی تولیدات داخلی قرار بگیرد 10 ملیون هم باید بیشتر از قیمت M.V.M بپردازیم .
حسینی
۱۰ آبان ۱۳۹۴شما یک 206 تیپ 5 ساخت فرانسه را با یک ماشین چینی مقایسه کردی باید 206 ایران خودرو مدل 94 را قیاس میکردی اینطوری خیلی بهتر بود.
مجید
۱۰ آبان ۱۳۹۴من بیش از سه ماه در مورد خرید سه مورد خودرو یعنی سمند و 206 و 315 جدید تحقیق کردم.
در نهایت علی رغم انواع تبلیغات علیه 315 ، به خدا توکل کردم و ثبت نام کردم و سه روزه تحویل گرفتم. باید عرض کنم به هیچ عنوان در مقابل پولی که دادم پشیمان نیستم و روزبه روز بیشتر ماشینم رو می پسندم. نمیخوام وارد جزییات بشم ولی در کل تمام ایراداتی که یه عده به 315 وارد میکردند تا بحال اصلا ندیدم. با توجه باینکه وسواس شدیدی دارم ولی موردی نمیتونم عرض کنم که تا کنون بنده رو نسبت به انتخابم مردد بکنه. مزایایی که میتونم خلاصه بگم: -ظاهر زیبا و بروز -کم مصرف -طراحی داخلی واقعا در کلاس اروپایی -ایمنی -حس خاص بودن هنگام رانندگی -شتاب قابل قبول در شهر و جاده -نرم بودن عاااالی – بدون کوچکترین سر و صدای اضافی -جادار بودن -تکریم ارباب رجوع در نمایندگی ها (در تبریز)
۰۹۱۲۵۱۷۴۶۵۴
۱۲ آبان ۱۳۹۴سلام..ماشین من یک ماه میشه که مصرف سوختش زیاد شده.. ممنون میشم از دوستان راهنمایی کنن. ام وی ام ۳۱۵مدل نود و سه هست .
mohamad
۱۶ آبان ۱۳۹۴نظر…با سلام من چند وقتیه میخوام ماشین بگیرم و نظرم رو 206 بود تا اینکه ام وی ام 315 بهم پیشنهاد شد. باید بگم شما باید 206 تیپ 2 رو با ام وی ام 315 مقایسه میکردی نه 206 تیپ 5 رو.
چون 206 تیپ 5 از ام وی ام 315 گرون تره!!!! برای مثال یه 206 تیپ 5 مدل 90 میتونه قیمتی مابین 27 تا 30 میلیون داشته باشه! این در حالیه که ام وی ام 315 در مدل 90 میتونه قیمتی معادل 22 تا 24 تومن داشته باشه که حتی مشه گفت از 206 تیپ 2 هم ارزون تر در میاد
Ehsan
۱۸ آبان ۱۳۹۴سلام .اصلا تابلو نبود که میخواستی 206 بهترنشون بدی .بدون اینکه خودت سوارشده باشی اونم حتی یک بار .نظر من که سه سال ام وی ام داشتم وحالا پراید دارم .نسبت به ماشین های ایرانی خیلی خیلی باکیفیت تر وقطعات وبدنه مقاوم تر …نرم تر وامینی بالاتر شاید دیسک وصفحه مشکلش باشه ولی بیشتر از ماشین های ایرانیش نیست
مهرجو
۲۴ آبان ۱۳۹۴من الان ۶سال۲۰۶تیپ۵دارم حاضرم نیستم با ماشینهایی چون ام وی ام مقایسه کنم چون اصلا جایی برای مقایسه نمیمونه،عمری که ۲۰۶بجا گذشته عمرا ام وی ام داشته باشه.
مهرجو
۲۴ آبان ۱۳۹۴فقط۲۰۶تیپ۵ آنکس داره میدونه چی میگم۷.۴.۴
محمد
۲۷ آبان ۱۳۹۴سلام به دوستان با زحمت پولمو جمع کردم کم درامدهم هستم اما ماشین خیلی دوست دارم ومیخوام خانوادم راحت باشن بین ۲۰۶ و۳۱۵ موندم لطفا راهنمای کنید.
شهریار
۶ آذر ۱۳۹۴من که نیو 315 رو خریدم …مشکی متالیک… داییش از نزدیک ببینید نظرتون کلا جلب زیباییش میشه….کیفیت ساخت به کلی تغییر کرده و بهبود فاحشی کرده…تو تست نیم ساعته ای که با خودرو صفر یکی از دوستان انجام دادم متوجه تغییر در جعبه دنده(تعویض دنده خیلی بهتر شده) و تقویت صفحه کلاچ شدم.(.صفحه کلاچ تو مدل قبلی که داداشم مدل 92 داشت چنگی به دل نمیزد.)..
چیزی که خیلی چشمگیره طراحی داخلی و جلو خودرو هست که واقعا چشم نوازه…رانندگی خیلی نرمی داره….شتاب اولیش از سمند ای اف هفتی که خودم قبلا داشتم به نظرم کمتر هست…ولی در کل تو رانندگی کم نمیاره….خیالتون راحت….من که از خریدش کاملا راضی هستم …هرچند خیلی موافق برند چینی نبودم…از چند تا از کسایی هم که قبلا 315 جدید گرفته بودن سوال کردم همه کاملا راضی بودند…با 20 هزار کیلومتر کاملا بی صدا …
فقط یادتون باشه به محض تحویل لاستیکهاش رو عوض کنید..205 بندازید که خیالتون راحت بشه.
ایسان
۲ آذر ۱۳۹۴به نظر من اصلا ام وی ام رو نمیشه با دویست و شش اونم تیپ پنچ مقایسه کرد من که ام وی ام رو دوست دارم مخصوصا با وجود گرونی از انتخاب ام وی ام کاملا راضی هستم
دانیال محقق
۵ آذر ۱۳۹۴واقعا که زشته…این مقاله کاملا یک طرفه بود. اگه یه سر به وب سایت ایران خودرو بزنید میبینید که گشتاور 206 فقط 118 نیوتن متره که شما اینجا گفتین 140 . همین طور قدرت موتور 206 75 اسب بخار اعلام شده . علاوه بر همه اینها عرض mvm فقط 3 سانت از 206 بیشتره که فک نکنم حتی با چشم قابل تشخیص باشه . گشتاور و قدرت موتور mvm به ترتیب 140 نیوتن متر و 107اسب بخار توی وبسایت مدیران خودرو اعلام شده . من نمیدونم اطلاعاتتون رو از کجا میارید ولی اگر به قول خودتون مقاله مینویسید باید منبع حرف هاتون رو بگید و حتمن بی طرف باشید . مگر اینکه بخواید نظر شخصی خودتونو بگید ک اون دیگه بحث دیگه س .
خسرو
۷ آذر ۱۳۹۴سلام
من هیچ کدوم رو ندارم ولی قضاوت به این مزخرفی هم تا حالا نخونده بودم
Majid
۸ آذر ۱۳۹۴با سلام
این نظرات برای زمانی خوب بود که کلا دو یا سه برند خودرو در ایران تولید و یا مونتاژ میشد ولی اکنون با توجه به ازدیاد روز افزون برند خودرو علی الخصوص چینی و تنوع کیفی و قیمتی و حق انتخاب بالا در بازار داخلی هرکس هر ماشینی که دوست داره بخره اینقدر هم با هم کل کل نکنید
محمد
۱۱ آذر ۱۳۹۴دوره 206′ 405 ,سمند,وشتر گاو پلنگ .گذشته من ۴۰۵موتور ۲۰۰۰. پرشیا و سمند و ۲۰۶داشتم دیگه دوره اونا تموم شده و مقایسه بیهوده و بدون دانش هیچ کمکی به فروش اونا نمیکنه. حس زیبای سواری تو خودروی غیر وطنی که در وطن مونتاژ میشه فوقالعدست. خواهشا وقت خودتون رو بیهوده صرف مقالات یک طرفه نکنید. بقول دوستمون کافیه یه بار از مالکش بپرسید یا سوار این ماشین بشید دیگه حتی حاضر به بحث دراین موارد نمیشید.;-)
محمدحسین
۱۴ آذر ۱۳۹۴خیلی ممنون از مقاله ای خوبتان
مهرداد
۱۴ آذر ۱۳۹۴ضمن سلام بنده قصد خرید ام وی ام 315 صندوقدار رو دارم دلیل انتخاب خودروی چینی اینه :موقع خرید گوشی های لمسی وسع مالی ا م به سامسونگ که برند معتبری است نرسید و برند چینی هوواوی را انتخاب کردم و بعد از 4 سال هم احساس گوشی های لمسی را در من ارضا کرده و هم از گوشی ام راضی هستم و اصلات هم دوست ندارم سامسونگ داشته باشم خودروهای داخلی فقط یک کابین هستند و هیچ ولی ام وی ام 315 احساس ماشین های مدل بالا را سوارشدن در آدم ارضا میکند منکه با این دلایل این خودرو را انتخاب میکنم.