همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!
طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.
به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.
در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.
طراحی داخلی
شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶
امکانات
ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبیاند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.
امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!
امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین میتوانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶
سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.
نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.
مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :
پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.
نویسنده: امیر وزیری
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۱اینم یه مقایسه در حد یه دقیقه:
http://www.incars.ir/Compares.aspx?ID=311027R17&ID2=15329R14
حتما ببینید!!
علي
۲۲ دی ۱۳۹۱جدولی که آدرس دادید مشکل داره نمونه اش میزان مصرف mvm هست
حمید
۲۲ دی ۱۳۹۱من نمیدونم شما که تا حالا mvm سوار نشدی چطور دست به مقایسه زدی خودت مقالتو یه بار بخون مثه اخبار های صدا و سیماست از اولش نتیجه آخرش معلومه به نظر من خیلی مغرضانه و مقایست قیاس مع الفارق هست عزیزم تو محصول فرانسوی که کارخونش نزدیک یک قرن سابقه خودرو سازی داره رو با mvm که هنوز سابقه خودرو سازیش به 20 سال نمی رسه مقایسه کردی .(خدا وکیلی می خواستی خودتو با 206 زیر پات توجیه کنی یا خواننده رو)این نیاز به مقایسه نداره بچه هم می دونه که اروپا از چین جلوترهههه تو خودرو سازی
پدرام
۲۲ دی ۱۳۹۱سلام . من تیبا دارم اما می خوام عوضش کنم و MVM 315 بخرم … به نظر شماخودروی خوبیه ؟
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۱بستگی داره واسه یه عمر می خوای یا واسه یه روز??
با توجه به اینکه تیبا تازه اومده و شما هم می خوای حالا تیباتو عوض کنی
میشو نتیجه گرفت مه هر 3 سال 4سال ماشین عوض می کنی و تو این مدت کیفیت زیاد خودش رو نشون نمی ده و زیاد کیفیت رو در نظر نگیر!!چون کیفیت باعث طولانی شدن عمر ماشین هم میشه و مثلا می بینی یه تویوتا کریسیدا بعد 16سال بهتر از یه پارس در ضمینه نفوذ صدا هست!!!
کاظم
۲۲ دی ۱۳۹۱سلام
1- به نظر من mvm از 206 بهتره چون به هر حال 2 دهه جلوتر از 206
2- با این کیفیت ماشینای ایرانی mvm خیلی خیلی بهتره.
تا ب امرووزم میبینم خودرو های چینی تو ایران خوب خودشونو جا کردند این نشوون میده که مردم از کیفیت خودروهای چینی راضیند
محمد
۲۴ دی ۱۳۹۱پسرم نگو راضی اند، بگو مجبورند…
در فضای انحصاری هر چیزی رو که بذارند جلوتون شما باید انتخاب کنید. البته میتونید بین پیاده روی و آشغال سواری یکیو انتخاب کنید، اینجا حق انتخاب با شماست…
باربد
۲۶ دی ۱۳۹۱آره درسته
موافقم
امیر
۲۳ دی ۱۳۹۱من واقعا مجبور شدم بین این دو تا آشغال 315 رو انتخاب کنم
از همه مهم تر از این ناراحتم که 29 میلیون بابتش پول دادم؛ پولی که پارسال میشد باهاش یه آوانته خرید
و مطمئن باشید زمانی که تمام خودروسازهای داخلی رفتن به سمت خط تولید چینی ، تا چند سال آینده وضع خودرو بدتر نشه بهتر نمیشه
ناشناس
۲۳ دی ۱۳۹۱زمانی که ما پیکان تولید میکردیم چینیاافتابه تولید میکردن اااای افسوس گهی پشت به زین و گهی زین به پشت
محمد حسین
۲۳ دی ۱۳۹۱من تا خرید قطعی mvm هم رفتم اما هرکی از ماشین های mvm رو خریده ناراضی
میگن صدای توی خودرو در مانع خیلی زیاده کیفیت جلو بندیشون افتضاحه
این شد که منصرف شدم
اما خداییش mvm 315 تئی زیبایی یه چیز دیگس خیلی مدرن تر از پژو 206 هست
به نظر من هرکی mvm بخره برای زیباییش خریده و باید بین زیبایی و مدرن بود با کیفیت یکی رو انتخاب کنه
مرلین
۲۳ دی ۱۳۹۱به نظر من mvm خیلی بهتر از 206هه.من خودم یدون mvm 530 دارم و خیلی ازش راضیم قیمتش هم از 206 ارزونتره.
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۱من سه ماه پیش JAC Tojoy کرمان موتور رو خریدم و واقعاً ازش رازیم بین این دوتا هم 315 بهتر به نظر میاد
علی رضا
۲۳ دی ۱۳۹۱باسلام
برای من کمی عجیبه که قبل از بالا رفتن قیمت خودرو در ابتدای سال ، قیمت 315 قبلش بالارفته بود یعنی فکرمیکنم استقبال خوبی از 315 شده و قیمتش کاذبه.
مساله بسیارمهم در مورد خودروی زیر پا که استفاده روزانه داره خدمات پس از فروش و فراوان بودن قطعاته که فکر میکنم 206 دراین زمینه بهتره.
احسان
۲۴ دی ۱۳۹۱خوب یکباره میگفتی 206 بخرین اینو نخرین دیگه چرا لقمه رو دور سرت میچرخونی وقت ادمو میگیری از اول نتیجه گیریت معلوم بود همچی میگی 206 بهتره فکر میکنی همین حالا قطعات 206 از فرانسه میومده نخیر از همون چین خودمون بوده
محمود
۲۴ دی ۱۳۹۱تور رو خدا به منم کمک کنید که هر کدوم که میگید بدتره بخرم تا بتونم نظر بدم
امير
۲۴ دی ۱۳۹۱من 206 تیپ 5 دارم از نظر قدرت موتور و شتاب فوق العاده است تو جاده با mvm مقایسه اش کردم mvm اصلا به گردش هم نمیرسه مخصوصا تو گردنه ها و سربالایی ها واقعا هیچکدام از خودروهای تولیدداخل به پاش نمیرسند البته بجز پارس ELX که آنهم موتور زانتیا روشه من 30 ساله راننده هستم و خوب این ماشین رو تست کردم و با مقاله شما کاملا موافقم البته از دوستان خواهش دارم همچین تستی انجام ندهند . فقط خدا خیر بده مهندسین داخلی را جدیدا یک سیستم گاز برقی روی 206 نصب کردن ( منظور پدال گاز نه سوخت گاز) که خیلی شتاب رو کاهش داده و در حرکت اولیه تا ماشین به سرعت و قدرت خودش برسه فوق العاده زمان زیادی تلف میشه در حدی که حتی پیکان هم ازش جلو میزنه و این تنها مورد اعصاب خورد کنی این ماشینه .
پوریا
۲۴ دی ۱۳۹۱با سلام
ازنظرزیبایی و هندلینگ315خیلی بهتره و اصلا با 206قابل قیاس نیست .کاش عزیزی که این دو رو مقایسه کرده315رو هم سوار شده بود.
حسین
۲۴ دی ۱۳۹۱سلام، ممنون از مقاله ای که نوشتید، فقط یه انتقاد داشتم، متاسفانه نگارش مطلب اصلا جالب نیست و از این سایت انتظار نمیره، هنگام خواندن متن بیشتر حس خواندن یک مطلب در یک وبلاگ کم بازدید رو به ادم دست میده تا یه مقاله علمی. لطفا روی ویراستاری و تصحیح متن مقالات دقت بیشتری بفرمایید.
سپاس.
محمد
۲۵ دی ۱۳۹۱بدترین تقد خودرویی بود که تا حالا خوندم×
اصراری نیست وقتی بلد نیستی نقد کنی،چیزی بنویسی آقای وزیری!
کامران
۲۵ دی ۱۳۹۱با درود . با توجه به محدود بودن انتخاب اتوموبیل در ایران و نبودن گونه های بسیار در هرکلاس میشه ام وی ام را با 206 مقایسه کرد که البته هر چقدر سال ساخت یک ماشین جلوتر باشه از تکتولوژی روز جهان برخورداره . ولی کافیه شما به یکی از کشورهای همسایه ایران ( امارات یا ترکیه ) سفر کنین تا متوجه بشین چگونه میشه اتوموبیلها رو با هم مقایسه کرد . برای نمونه در سال گذشته یعنی از آغاز تا پایان سال 2012 ریو با طراحی نوین که بسیار قشنگتر همه مدلهای 1500 سی سی موجود در ایرانه با وزن بسیار کمتر ، شتاب بیشتر ، هندلیگ و بسیاری از چیزهایی که خود کارخانه کیا در موردش تبلیغ میکرد با بهایی دست کم 12 میلیون تومان فروخته میشد که پس از گران شدن لیر به 30 میلیون تومان رسید . و همچنین مدلهای فورد ، شورلت ، فیات ، آلفا رومئو ، اشکودا ، تویوتا ، که همگی هاچ بکهای بسیار قشنگ با طراحی مناسب و قدرت موتورهای بهتر هستند و در مقایسه 206 و ام وی ام 315 هیچ حرفی برای گفتن ندارند . برای پی بردن به گفته من در سایتهای مقایسه اتوموبیلهای برتر جهانی و سایتهایی که بهترین گزینه برای خرید اتوموبیل را به شما معرفی میکنند جستجو کنید تا ببینید که حتی پایینتر از رتبه بیستم هیچ نامی از 206 و ام وی ام 315 نیست . ولی در شرایط موجود و با این بازار بسیار ناتوان ایران کاچی بهتر از هیچی . نکته پایانی اینکه که فقط فروش اتوموبیل کافی نیست . فاکتورهایی مانند بها آن ، بودن قطعات یدکی ، سرویسهای مناسب و پشتیبانی پس از فروش در بالا بردن فروش تاثیر دارد ولی باز در ایران چون چند گزینه بسیار کم وجود دارد به ناچار خریداران یکی از آن دو انتخاب میکنند و همگی میدانند که بیشتر کارخانه دارای سرویس دهی و پاسخگویی بسیار ضعیفی هستند .
amir
۲۵ دی ۱۳۹۱جدیدا mvm 315 خریدم.قبلش زانتیا داشتم که از صفر زیر پام بود.فرمون زانتیا خیلی نرم و راحته.ولی فرمون 315 خیلی نرم تر از زانتیا است.ضمنا صندلی های زانتیا راحت تره.البته میدونم که این 2 تا قابل قیاس نیستن و زانتیا بهتره.
امیر
۲۵ دی ۱۳۹۱ظاهره mvm315 واقعا زیباست هم داخلش هم خارجش ولی از نظره من بیش از حد گرونه حالا شاید موتوریش در حده 206 باشه ولی بازم نباید قیمت اینطوری داشته باشه اگه بگیم 206 انقدر گرون چون پول پژو بودنشو میگیره به اسم فرانسه ولی وسوسه برانگیزه ام وی ام چون اصلا نمیشه به ماشینای چینی اعتماد کرد داداشم ام وی ام 110 گرفته بود اولش خیلی خوشحال بود ولی بعده چند ماه یه ایرادایی ازش درومد که واقعا نمیشد بهش گفت ماشین به هرحال اگه قیمتش اندازه سمند معمولی بود ارزششو داشت
بهزاد
۲۵ دی ۱۳۹۱چیزی که مسلم هست اینه که عاشقان 206 خیلی زیاده و همه با یک بغض عجیبی در موردش حرف میزنند.در صورتی که ماشینی که طراحیش مال 15 سال پیشه با ماشینی که طراحیش مال 4 سال پیشه قابل مقایسه نیست
وهمه مهندسان طراحان دنیا هم همه مقالات روز رو میخونند.در ضمن چری یکی از 10 خودروساز برتر جهانه
و در آخر من خودم یه دونه mvm315 دارم و توی تسهای اولیه بسیار ازش راضیم.ولی در مورد شتاب و این جور چیزاش باید آببندی بشه بعد
بعد این ماشین هنوز چند ماه نیست که اومده تو بازار.هنوز هیچکس ماشینش زمان آببندی رو سپری نکرده.نمیدونم چجوری بعضیا باهاش کورس گذاشتن و فهمیدن که کم میاره.
اگه اینجوری باشه منم میتونم با یک پیکان پوز یک بنز رو بزنم اگه رانندش یه آدم پیر باشه
تورو بخدا اینقدر جانبدارانه مطلب ننویسید
zahra alian
۲۵ دی ۱۳۹۱دوستان من 206 صندوق دار v9 اتوماتیک دارم ولی مدل 86 .الان دوست دارم mvm315h بگیرم.شما ترجیح میدید که من mvm315h بگیرم؟ ممنون میشم راهنماییم کنید.
حسن
۲۵ دی ۱۳۹۱سلام
من206 تیپ5 دارم وعمراباماشین چینی عوضش نمیکنم.به نظرم فقط ماشین خشکیه البته واسه جاده های ناهموارایران.درکل بهترین ماشین تولید داخله.
لعبت
۲۵ دی ۱۳۹۱سلام
من تجربه خرید MVM110را در 4 سال پیش دارم ومتاسفانه بسیار بدبختی کشیدم وه
میشه جوش می اورد و جندین بار سرسیلندربرای تراشکاری بردندو شرکت مادایران هیج حمایتی نداشت و حتی خودش هم نتوانست محصول تولیدی خودش را تعمییر کند.
علیرضا
۲۶ دی ۱۳۹۱….مجید جان ! دلبندم !
“مادیران” نه ! “مدیران” ! :)
hamed
۲۵ دی ۱۳۹۱برای یاداوری هم که شده میخواستم عرض کنم بازار دنیادست چینی هاست
علي
۲۵ دی ۱۳۹۱من فکر میکنم نویسنده از دارو دسته ایران خودرو باشه داخله ماشین که سلیقه ایه پیشرانه و شتاب هم که در حد چند میلی ثانیه فرق میکنه دست انداز هم که نشون میده مثل اینکه نیسان وانت سواری سرنشین عقب هم که باید بد بختی بشینن کیفیت قطعاتش هم که پایینه همشو الان چین میزنه تکنولوزی تولیدش هم که ماله 25 سال پیشه ترمزش هم مال ما که عقبش دیسکی نبود هزینه نگهداریش هم که اگه قطعاتش پیدا بشه سر به فلک میزنه خرجش با یاریس یکیه باز هم بگم
ميلاد
۲۶ دی ۱۳۹۱على اقا لطفا برو یه مطالعه بکن بعد بیا نظر بده . صفر تاصد 206 نزدیک به 9 ثانیست ولى صفر تاصد ام وی ام 12 ثانیست . سه ثانیه باهم اختلاف دارند نه چند میلى ثانیه
این حرفو من نمیزنم صفحه اخر شماره جدید مجله ماشین این دو ماشینو تست کرده و اونم 206 رو برنده اعلام کرده
علی
۲۵ دی ۱۳۹۱به نظر من دوتا شو بندازید سطل آشغال یه لکسوس بخرید حالشو ببرید.
محمد
۲۶ دی ۱۳۹۱خیلی جالبه که شما در صورتی این مقایسه رو انجام دادید گه حتی یکبار هم سوار Fulwin2 نشده اید!!! خواهشا ابتدا یه دور با این ماشین بزنید بعد تفاوت نرمی فرمان بی صدا بودن داخل اتاق و صدها مورد دیگه رو میفهمید. در ضمن ماشین 206 که شما در موردش اینقدر تعریف کردید اکثر قطعات اون از کشور دوست برادر و همسایه :) چین وارد و در داخل کشور مونتاژ میشه.
محمد حسن
۲۶ دی ۱۳۹۱خیلی عالی بود ، من 206 اس دی وی 1 دارم ، خیلی راضیم … واقعا ماشین خوبیه ( به نسبت سایر خودرو های داخلی در این رنج قیمت )
kayhan
۲۶ دی ۱۳۹۱نمی دونم چرا بعضیا فکر می کنن ماشین یه اسباب بازیه که هرچی خوشگل تر باشه بهتره!
موتور ضعیف تر، عملکرد بسیار ضعیف تر( و یعنی گیربکس بسیار ضعیف تر) امکانات کمتر ( از جمله تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، کامپیوتر سفری و حتی سنسور نور و باران که قابل نصبه) از معایب MVM نسبت به 206 هست. همچنین از کسایی که بیشتر از دو سال ماشین چینی داشتن بپرسین می بینید ماشین چینی اشکشونو در اورده. همچنین 206 تو تست EURONCAP چهار ستاره گرفته که با احتساب 40% سخت تر شدن تست ها میشه اونو سه ستاره در نظر گرفت ولی MVM چی؟ بعد نمی دونم این “آببندی” چه صیغه ای هست که ماشینای چینی اینقدر بهش وابسته هستن. نکنه پس اون دوران ماشین قدرتش دو برابر میشه یا…؟
مجید
۲۶ دی ۱۳۹۱کسانی که 206 دارن میگن 206 و کسایی که MVM دارن میگن MVM . پژو 15 سال پیش ترمزاش دیسکی و سیستم EBD و EBR داره . چرا ماشین چینی شما بعد 15 سال اینارو نداره . تا چشمتون به ی مونیتور روی داشبورد خورد همه چی یادتون رفت.206 سیستم برقیش BSI اما ماشین چینی شما چطور ؟ 206 تست تصادف از EUROCAP داره اما MVM از کجا داره ؟ مطمئن باشید که ماشینی که توسط مهندسان خبره پژو طراحی شده قابل مقایسه با یه ماشین چینی نیست. در آخر تا حالا از خودتون پرسیدید چرا MVM اسم مدلهای BMW روخودش میذاره ؟ . . .