ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. بازدیدکننده

    ۲۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تصور می کنم وقتی این متن رو می خونم دارم از زبان کسی می شنوم که 206 داره حالا که یک ماشین خوشگل تر و بهتر اومده نمی تونه تحملش کنه D:

    دوست عزیز تکامل یک خودروساز نوپا چینی رو با یک خودروساز قدیمی ایرانی مقایسه کن!
    ماشین های چینی تو این چندساله نشون دادن که محصولات خوبی هستن. خدمات پس از فروش خوبی دارن و …
    مردم در کنار یک رانندگی خوب از ماشین زیبایی و جدید بودن می خواهند و امکانات بالا.
    آقایون که می گید کسی 2 سال چینی داره اشکش درومده!! ما دو سال داریم هیچیش نیست.

    1. ا.زارعی

      ۲۷ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اتفاقاً من هم که متن شما رو خوندم دو تا چیز متوجه شدم:
      یکی اینکه شما خودتون یا 315 دارید یا اصلا اطلاعات فنی کاملی رو در خصوص خودرو ندارید.
      دوم اینکه آدمی هستید که بدون داشتن اطلاعات کافی اظهار نظر میکنی.
      برادر مخترم، آخه با یه نگاه سر دستس هم متوجه میشی که کدوم ماشین از تکنولوژی پیشرفته تری در طراحیش برخورداره. اینکه میگی طراحی و تکامل ، باید در نظر داشته باشی که این خودرو تنها در چین ساخته میشه و طراحی اون اسپانیا است. اگر هم میخوای نسل جدید خودروها رو با هم مقایسه کنی این ماشین باید جلوی طراحی هایی مثل 208 فرانسه لنگ بندازه.
      درضمن خدمات پس از فروش مدیران خودرو هم اصلا خوب نیست. من خودم x33 داشتم و برای تعویض یک بلبرینگ باید 2 هفته ماشینم می خوابید.

      1. بازدیدکننده

        ۲ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (4 ديدگاه)

        نه دوست عزیز. ماشین اول من هیوندای سوناتا و ماشین دوم من هم ام وی ام 110 هست و 315 هم ندارم.
        خدمت شما عزیز هم عرض کنم که من هم مانند شما مطلبی رو که پدال نوشته رو خوندم اما به نظر من زیادش کرده. اطلاعات کافی هم در مورد اتومبیل دارم.
        تعریف از یک شئ هم نفی شئ دیگر نیست. خیلی ها هم مثل شما 206 رو دوست دارند. اما 315 هم زیباست و هم امکانات رفاهی خوبی داره. ضمناً موتور خوبی هم داره. حتی اگر از 206 هم به قول شما بدتر باشه که نیست، باز هم می ارزه. ضمناً این رو هم بگم که شما یه جوری می گی انگار 206 در ایران تولید و به همه جا صادر میشه. طراحی اش هم مال فرانسوی هاست. قطعاتش که الان چینی هست. بدنش هم که کیفیت مدل 84 رو نداره و ….
        همین چینی هم اصالتاً چینی با طراحی اسپانیا پس می شه بگید چه برتری ای این وسط هست؟؟
        این نشون می ده چین به سلیقه ی مشتری اهمیت می ده. نه اینکه چراغ جلو و عقب پراید رو عوض کنه بده دست مردم، 206 رو صندوق بزاره بده به مردم!!!!!
        به هرحال من با این موضوع که 206 از 315 بهتره مخالفم!
        شما تحمل شنیدن نظر مخالف رو نداری عزیز!!!!!!!

  2. رضا

    ۲۶ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (37 ديدگاه)

    MVM315 بهترین خودرو سال 2012 در شیلی عصرخودرو: اخیرا ، مجله Bildo معتبرترین نشریه خودرویی در کشور شیلی ” برترین خودروی سال 2012 شیلی” را معرفی کرد. در نتیجه مدل Chery Fulwin (MVM315) که عملکرد بهتری را نسبت به خودروهای رقیب به نمایش گذاشته است ، با اکثریت قریب به اتفاق آرا به عنوان محبوب ترین مدل سال 2012 در میان مصرف کنندگان شیلی انتخاب شد.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو»، MVM315 ترکیبی از طراحی مدرن و راحتی را در بر دارد و از زمان ورود به بازار شیلی مورد توجه و استقبال چشمگیر شیلیایی ها قرار گرفته است و 2000 دستگاه از این خودرو در زمان کوتاهی به فروش رسیده است. این جایزه بدون شک نشان دهنده ی محبوبیت
    ویژه این خودرو به دلیل اقتصادی بودن و عملکرد آن در شیلی می باشد.
    MVM315 توسط متخصصین برتر ایتالیایی و با الهام از طبیعت طراحی شده است به ویژه نمای V شکل جلوی خودرو که از چهره نهنگ الهام گرفته شده و طراحی مدرن و پویایی را در این خودرو به نمایش گذاشته است . این خودرو مجهز به موتور 1.5 لیتری ACTEO می باشد که در میان “10 موتور برتر چین” قرار دارد. MVM315 با 2527 mm فاصله بین دو محور، فضایی بسیار بزرگ ، ( 450-1000 لیتری) و ترکیبی را در این خودرو هاچ بک به وجود آورده است . در عین حال 43 دسیبل صدای غیر فعال در خودرو که منطبق با استاندارد های جهانی می باشد ، موجب می شود تا راحتی و آرامش را در طول سفر با این خودرو تجربه کنید.MVM315 ترکیبی از فضای اسپرت و ویژگی های خانوادگی است و با به حداکثر رساندن عملکرد های مورد نیاز خانواده ها در خودرو، تجربه ی لذت بخشی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. به دنبال تمام ویژگی های اشاره شده وایمنی و مدرن بودن این خودرو MVM315 مورد تحسین مصرف کنندگان شیلیایی قرار گرفته است.
    کارخانه خودروسازی چری چین که تولید کننده MVM315 می باشد این محصول را با مطابق با تقاضای بازار ایران تغییر داده است و در سال جاری وارد بازار ایران شده است . در پی عملکرد خوب، طراحی مدرن و کم مصرف بودن MVM315 و همچنین فضای داخلی جادار این خودرو همراه با قیمتی مناسب MVM315 در مدت زمان کوتاهی در این کشور نیز مورد توجه و استقبال مصرف کنندگان ایرانی قرار گرفته است .
    همچنین، پس از موفقیت بزرگ و تاریخی کاروان ورشی ایران در بازی های المپیک 2012 لندن و کسب 12 مدال رنگارنگ، شرکت
    صنایع خودروسازی مدیران در شهریور ماه سال جاری طی مراسم باشکوهی و با حضور مقامات عالی ورزش کشور و تمامی رزشکاران
    و مدال آوران و پیشکسوتان خوشنام المپیک های پیشین با اهدای جوایزی ویزه از مدال آوران المپیک تقدی و قدردانی نمود. در این مراسم مدال آوران طلائی المپیک 2012 آقایان حمید سوریان، بهداد سلیمی، امید نوروزی و قاسم رضائی و خودروی MVM315 را از شرکت
    مدیران خودرو دریافت کردند و از آن پس این خودرو به عنوان “خودرو قهرمان” در کشور شناخته شده است.

  3. hamed

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من mvm315 رو باید با یک ماشینی که سال 2012 تولید میشه مقایسه کنن نه با یک ماشین که نوع طراحیش برای 10 سال پیش هست

    1. نیما

      ۲۸ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (377 ديدگاه)

      مثلا به چی؟؟؟
      به چیش مینازه این ماشین؟؟؟
      همی امکاناتش واسه 206 هست
      جی داره واسه گغتن

  4. حبیب

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    آخه قربون شکلت
    اینقدر خودتا به زحمت انداختی و مقایسه کردی که چی
    این که دیگه بحثی نداره
    شما برئاشتی ماشین فرانسوی را با یه ماشین چینی مقایسه کردی!!!!!!!
    اونم 206 تیپ 5
    جالبه ها!!!!!!!!!!
    تو یک نظر فقط 206

  5. نادر

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوست عزیز بخاطر این مقاله قشنگتون ممنون . ولی با یک نگاه کلی به مقاله شما میشه فهمید که شما یک 206 دارین و خیلی هم بهش تعصب دارید . و با این مقاله فقط میخواستین اقتدار ماشین خودتون بالا ببرید . البته متذکر میشم ماشین من ام وی ام 315 نیست (من کیا سراتو دارم) و تعصب خاصی به هیچ کدوم از ماشینای مورد بحث ندارم.

  6. بهان

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از سال 82 پژو 206 دارم.همانطور که می دانید جزء مدلهایی است که کاملاً قطعات آن فرانسوی است. از این خودرو هم راضی هستم. ولی می خوام بگم که همانطوریکه نویسنده مقالۀ بالا گفته یک طراحی دهۀ نود دیگه واقعاً کسل کننده هست. تصمیم گرفتم بفروشمش و یک خودروی چینی بخرم، چون می خوام یه خودروی متناسب با دهۀ جدید داشته باشم. واقعاً خودروهای ایرانی حالم رو بهم می زنه. اگر بازار خودروی ما انحصاری نبود می تونستم یک خودروی خوب با برند معتبر بگیرم اما از ناچاری چینی می خرم و معتقدم از ایرانیش بهتره. اگه قرار باشه یه خودروی ایرانی اغلب قطعاتش چینی باشه پس چینی اصلش که بهتر از این ایرانیه که معلوم نیست هر قطعه اش را کدام شرکت چینی زده.

    1. ایمان

      ۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نظرت کاملا درست و منطقیه.دمت گرم

    2. بازدیدکننده

      ۲ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      دقیقاً درسته

  7. علی

    ۲۷ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    البته درمورد مشینهای ساخت چین نظرات متفاوت گروهی میگن هیف پول گروهی میگن هیف وقت که صرف ساختنش شده

  8. سحر

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام مقالتون متعصبانه بود من هم 206 داشتم هم الان ام وی ام صادقانه بگم ام وی ام زیباست اون دوستمون درست گفت با ماشین 2012 مقایسه اش کن نه با یک ماشین منسوخ شده مصرف کم ام وی ام در این آشفته بازار و بی پولی تیپ زیبا قیمت ….اینا همه عالیه
    مقاله شما با این همه تعصبتون منو یاد اینایی انداخت که تو دهه 60 پیکان گوجه ای داشتن یک دستمال لنگی هم همیشه دستشون بود تمیز میکردن چخ چخی …:))
    حالا این به کنار فنی و همه چی هم بیخیال خوب عزیز من شما اصلا داخل اتاق ام وی ام رو دیدی؟:))206 خوشگلتره؟:))

  9. ایمان

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چطور شما که این مقایسه رو انجام دادید پشت ماشین mvm رانندگی نکردید؟
    در ضمن این مقایسه زمانی درست بود که میومدید mvm رو با 206 سه سال قبل مقایسه میکردید نه الان که سرو تهش بهم پنالتی می زنه

  10. سهراب

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام به همه من خودم تعمیر کارم هستم کاری ندارم که کدومش بهتره فقط به یه مورد اشاره میکنم 206 تیپ 5 و 6 کامپیوترش قابلیت برنامه ریزی برای افزایش شتاب و قدرت رو داره و میشه یه سری دیگه قابلیت رو روش برنامه ریخت که این فناوری روی خیلی از خودرو های جدبد نیست اگر هم باشه بالای 50 تومن قیمت دارن.

  11. زیاد مهم نیست

    ۲۸ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عمرا دیگه ماشین ایرانی حتی اگه بابوگاتی هم باشه بخرم

  12. امین

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هم بین انتخاب این دو ماشین مونده بودم بیشتر از خشکی ان میترسیدم ولی وقتی گرفتم فکرم عوض شد . ام وی ام ماشینیست با اپشن های زیاد وزیبایی طراحی زیبا و رانندگی راحت مخصوصا با هیدرولیک ان بسیار حال کردم حتی در مقایسه با مزدا3 .

  13. وحید نصرتی

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه 206 مدل 90 دارم موندم بفروشمش یه 315 بخرم یا نه , حسابی دو دلم , هم دوسش دارم , هم واسم تکراری شده , شما بگین من چه کنم ???????

  14. بهروز

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من تازه یه پراید اون هم در سن 40 سالگی کردم قبلا کامرو سوار میشدم الان احساس میکنم برگشتم به زمان ماکسی میلیانوس دموستک پرتاس

  15. ارمین

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت همگی.من یه SD دارم می خواستم با mvm نه با 315 بلکه با x33 طاق بزنم.نظرتون چیه؟

  16. بنده خدا

    ۲۹ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (232 ديدگاه)

    سلام.شما از طریق تمثیل حکم صادر کردین که این یعنی شک بما هو شک که نتیجه ناقص حتی اشتباه میده.به قول قدیمیا گز نکرده بریدین.محقق و نویسنده مقاله اصلا حتی سوار 315نشده حکم کلی میدن.من شخصا این مقاله رو قبول ندارم.

  17. جمشید

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    دوست عزیزی که این مقاله رو نوشتی اول اینکه 206 ماشین خوبی هست هیچ شکی نداریم ولی شما چرا mvm315 رو با 206 تیپ 5و6 مقایسه کردی؟
    70 درصد 206 موجود تو بازار از نوع تیپ 2 هستن که نه ترمزهای عقبشون دیسکیه نه آینه هاشون برقیه نه تهویه متبوع دارن و خیلی چیزای دیگه
    315 حدود 30 تا 32 میلیون تومان هست که خیلی نزدیک به 206 تیپ 2 هستش پس باید با تیپ2 مقایسه بشه
    من خودم نه 206 دارم نه 315 که بخوام ازشون طرفداری کنم

  18. رضا

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    عزیز من.تو که سوار mvm نشدی چطور اونهارو مقایسه میکنی.کی گفته 206 ماشین نرمیه.کافیه 2 سال زیر پات باشه.همه جاش به سروصدا می افته.

  19. آرش

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با سلام. من 206 داشتم و الان جدیدا یه چینی خریدم. تنها دلیلی که فروختمش این بود که نرم نبود واقعا اصلا نرم نیست نمیدونم نویسنده سوار چی شده که گفته نرمه؟؟؟؟ دوم اینه آیا واقعا مصرف 206 این چیزی هست که میگید؟ به راحتی داخل شهر هر 100 کیلومتر 10 لیتر مصرف میکنه. تازه من تیب 2 بود با موتور حدود 1400

  20. بلبل

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (25 ديدگاه)

    ماشینهای ایرانی و چینی مثل تخم مرغ شانسی هستند.

  21. حامد

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    با سلام مشکلی که در این مقایسه وجود داره یکی در اختلاف قیمتی دو خودرو و دیگری عدم تست خودروی چینی توسط نویسنده است
    مردم ما همه عاشق اوتوموبیل نیستند بلکه اکثرا صاحب خودرو هستند این مسیله که مردم از خودروهای تکراری داخلی خسته شده اند و قدرت خرید محدودی نیز دارند سبب شده تا پای خودروهای چینی به بحثهای ما باز شود
    یکی از دوستانم من را به خاطر خرید مگان سرزنش میکرد و با استدلال اینکه این خودرو قطعات چینی دارد و مثل آن دوست عزیزی که فرمودند خودروی یکدست چینی بهتر است از قطعه چینی مبادرت به خرید MVM X33 کرد اما الان پس از حدود 3 ماه آن را با یک مگان تعویض کرد چینیها در حال پیشرفت هستند ولی واردات از چین محدود به خودروی چینی بی کیفیت شده
    اگرنه چرا کسی از MG بد نمیگه یا مثلا این ماشین جدید جیلی که از euroncap تونسته 4 ستاره بگیره البته MG حدود 15000000 از مگان گرونتره و جیلی با دنده دستی هم قیمت مگانه
    حالا از اینا گذشته چرا هر کی از راه میرسه اینفدر به نویسنده میتوپه؟ به جاش تبادل نظر کنین
    منم 207i داشتم و وافعا خشک بود در کل موافقت و مخالفت باید منطقی و مودبانه باشه

  22. مهدی برزگری

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام
    من چند سال بود 206 داشتم و رازی بودم الان یک ساله ام وی ام 315 خریدم خیلی خیلی عالیه من خیلی رازی هستم از 206 هم خیلی خیلی سر داره وقتی سوار شدی میفهمی چه ماشین توپیه
    با تشکر

  23. مجید مکانیک

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام من یک مکانیک هستم که تو نمایندگی سایپا زاهدی اصفهان کار می کردم البته مغازه هم دارم و انواع مدل ماشین تعمیر کردم یک نکته گویم و تمام 206 دیگه اون 206 زمان فیلم های هدیه تهرانی و فریبرز عرب نیا نیست همه هیکلش از جنس چینی درجه 3 یا شاید هم پایین تره اما بدون اقرار گویم که ام وی ام همه مدلش درجه 1 هست و این رو بدونین که فروش نمایندگی نو پای چری خیلی بیشتر از پژو است در این بازار من جای شما باشم سراغ 206 نمی روم در کل فقط و فقط ال90 سوال داشتین بیاین سایپا نیلی اصفهان واقع در ابتدای حکیم نظامی. و من الله توفیق…

  24. saeed

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (9 ديدگاه)

    من 206 وی8 دارم.یه ماهه که ال90 گرفتم وهردوتاشو دارم.ال90 رابخاطرتعریف دیگران گرفتم.وقتی از ال90 طراحی 2004 میشینم تو پژو لذت رانندگی روتو پژوخیلی بیشتراحسلس میکنم. ال90 هم خوبه ولی طراح به کاربردی بودن بیشتر فکر کرده حالا اینارو گفتم بگم یه ماشین طراحی 12 سال پیش هنوز خیلی حرف واسه گفتن داره پس صرفا جدید بودن ملاک اصلی نباید باشه به نظر من هنوز زوده کهmvm315 اسمشو بذاریم یه ماشین خوب !

  25. sunmartin

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1879 ديدگاه)

    همه “راضی” اند از ….رازی

  26. hamid

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام و احترام به همه دوستان

    من حدود دو سال است که 206 اتوماتیک(وی نه) دارم وکاملا راضیم تا به حال یک بار هم به تعمیر گاه مراجعه نکرده ام سیستم تهویه اتوماتیکش عالی است مخصوصا سیستم ضد مه گرفتگی داخل اتاق .کولر هم بسیار خوب و بی دردسر است تقریبا می توان گفت ارزان ترین و مناسب ترین انتخاب در میان گزینه های مشابه موجود در کشور است البته ایراداتی هم دارد نظیر فضای کم صندلی عقب یا مصرف بیشتر از ادعای کارخانه.
    به نظر من ماشین یک کالای سرمایه ای است و در
    موقع خرید نباید ریسک کرد و فقط به ظاهر توجه کرد
    206 الان در کل اروپا در حال استفاده است
    بعبارت دیگر امتحانش را پس داده است بنابر این اگر زیاد حوصله بررسی کیفیت ماشین های مختلف را ندارید حتما از کمپانی های صاحب نام استفاده کنید.

    با تشکر

  27. سامان

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه عزیزان
    به نظرمن که هم 206 داشتم و هم الان 315 دارم هردو تقریبا” در یک حد هستن و نمیشه گفت کدام بهتره . 1. 206 نسبت به 315 سر پیج ضعیف تره.
    2. 206 نسبت به 315 صدای موتورش کمتر داخل می آید.
    3. شتاب اولیه 206 بهتره اما تو حرکت 315 بهتره.
    4.جلو بندی هردو به دلیل جاده هامون ضعیفه.
    5. از لحاظ خدمات پس از فروش من 206 خودمو که مدل 90 بود و کپ می کرد به نمایندگی بردم گفتن هر روز 30 دقیقه درجا بگذار بعد حرکت کن خوب میشه؟؟؟؟؟
    315 خودمو که برج 4 گرفتم الان موتورش بد کار میکنه و دسته موتورش پاره شده چند تا نمایندگی تماس گرفتم واسه اواخر اسفند وقت داشتن تازه دسته موتور هم ندارن گفتن اگر تا اون موقع اگر داشتیم؟؟؟؟
    حالا خودتون قضاوت کنین.

  28. رضا

    ۳۰ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان
    خیلی ببخشین از لهن صحبتم
    این چه مسغغره بازیه.چرا بجای یه سری اطلاعات درسن و نا درست گذاشتین برای خوندن مردم.با این چیزا که مردم گیج میشن.به جای این حرفا از یه متخصص و وارد به کار بخواین دو تا پاراگراف در موردش بنویسه یار اینجا تا مردم با خیال راحت و اطمینان تصمیم بگیرن.من که نفهمیدم بالا خره لیلی مرد بود یا زن .!

  29. سهیل

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چندی پیش میخواستم این خودروی چینی رو بخرم به همین خاطر به سایت خودروساز در کشور چین مراجعه کردم! نکته بسیار تاسف انگیز این هست که مدیران خودروی ایران تمامی اعداد توان خودروهای وارداتی خود را حدود پانزده اسب بخار نسبت به کارخانه سازنده بیشتر اعلام کرده که در مقابل رقبای فرانسوی و ژاپنی به اصطلاح کم نیاورد ! متاسفم برای مدیران خودرو که اینگونه از اعتماد هموطنان خود سواستفاده می کند !

  30. علی

    ۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من خودم یه mvm 315 ثبت نام کردم قبل از اینم که برم ثبت نام کنم یکی از دوستام داشت سوارش شدم و نرم تر از 206 بود چون من تا حالا شاید میشه گفت بیشتر از 100 بار پشت 206 نشستم و در سواری واقعا نرم تر از 206 بود شکل ظاهری آن نسبت به 206 خیلی بهتر است و طراحی داخلی اون هم خیلی بهتره در حالی که 206 طراحی اش ماله 13 سال پیشه و این ماشی طراحی اش ماله سال 2009 است و این یعنی که بدنه بر اساس استانداردهای جدید و مدرن تر ساخته شده است و من نظر همه ی دوستان را خوندم و این که 206 ماشین فرانسوی هست و mvm چینی ای درسته ولی 206 طراحیش مال سال 1998 هست ولی mvm 2009 و 206 4ستاره ایمنی دریافت کرده در سال 1999 بوده و تا الان سخت گیری های موسسه ی اوروپایی euroncap خیلی خیلی سخت تر شده ولی mvm به این گونه نیست به هر حال با توجه به شرایط اختصاتی کشور کلا ماشین های چنی وارداتی بهتر از ماشین های ساخت داخل هستند و حتی خدمات بهتری نسبت به آن ها دارن و قطعات آنها به دلیل روابط خوب کشور با چین بهتر گیر میاد

    1. kayhan

      ۳ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (82 ديدگاه)

      لطفا مستدل و مستند حرف بزنید.
      در سال 1999 بوده و تا الان سخت گیری های موسسه ی اوروپایی euroncap خیلی خیلی سخت تر شده
      شاخص خیلی خیلی سخت تر چیه؟ برای حرفتون مدرکی دارین؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا