همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!
طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.
به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.
در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.
طراحی داخلی
شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶
امکانات
ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبیاند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.
امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!
امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین میتوانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶
سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.
نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.
مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :
پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.
نویسنده: امیر وزیری
hossein
۷ بهمن ۱۳۹۱سلام
دوستان من ب نظر من این خودرو جینی هر جقدر که آپشن یا سواری یا مصرف و یا … هر چیز دیگه ای از 206 بیشتر داشته باشه آخرش چینی هستش. ببینید منظورم قطعات نیست اشتباه نکنید منظورم طراحی این خودرو هستش که بالاخره ی جاش میلنگه..
ولی 206 طراحی اروپایی داره
وقتی تو سربالایی های جاده چالوس باشید و هیچ ماشینی نتونه شمارو رد کنه اونوقت میفهمید 206 خیلی بهتر از این ماشینای چینیه….
اونایی ک رفتن چالوس الان متوجه حرفم میشن اونایی هم ک نرفتن حتما امتحان کنن هم فاله هم تماشا مخصوصا تو این فصل…
سعید
۸ بهمن ۱۳۹۱سلام دوستان
من مدتهاست 206 تیپ 5 دارم اغلب آپشنهاش رو هم نصب کردم که کاملا فابریکه یعنی از مدلهای ساخت ایران خودرو برداشتند.مثل کروز کنترل یا کامپیوتر سفری فقط کافیه اونارو نصب کنین و دیاگ بزنین تا فعال بشن.اگر تمام آپشنهای 206 رو در نظر بگیرین میبینین که نه ام و ام نه خیلی ماشینهای دیگه هم به پای 206 نمیرسن
hossein
۷ بهمن ۱۳۹۱سلام
دوستان من ب نظر من این خودرو جینی هر جقدر که آپشن یا سواری یا مصرف و یا … هر چیز دیگه ای از 206 بیشتر داشته باشه آخرش چینی هستش. ببینید منظورم قطعات نیست اشتباه نکنید منظورم طراحی این خودرو هستش که بالاخره ی جاش میلنگه..
ولی 206 طراحی اروپایی داره
وقتی تو سربالایی های جاده چالوس باشید و هیچ ماشینی نتونه شمارو رد کنه اونوقت میفهمید 206 خیلی بهتر از این ماشینای چینیه….
اونایی ک رفتن چالوس الان متوجه حرفم میشن اونایی هم ک نرفتن حتما امتحان کنن هم فاله هم تماشا مخصوصا تو این فصل…
یاد ماهم باشید..
مهدی
۷ بهمن ۱۳۹۱با سلام
من 206 تیپ 2 دارم ولی mvm 315 صفر رو چند روزیه که جهت مقایسه سوار میشم از نظر سواری 206 بهتره و mvm 315 خشکه صدای موتورش زیاده و گیربوکسش هم میخونه سوال کردیم میگن همشون همینطوره با اینکه چندین ساله 206 دارم ولی اصلا ماشین برام کسل کننده نشد و باز هم 206 رو ترجیح میدم
محمد بچه تایباد
۷ بهمن ۱۳۹۱سلطان همه و جاده
پژو405
نیما
۷ بهمن ۱۳۹۱دوره 405 و پارسو اینا تمام شد
كوروش
۷ بهمن ۱۳۹۱اینکه طراحی داخلی کدام یک بهتره به نظر من کاملاسلیقه ای بوده و نمیتوان به همین راحتی گفت 206 بهتر است . این کاملا واضح است که برای این خودرو ( ام وی ام 315) کاملا سو استفاده و به تابیری کلاهبرداری شده قیمت این خودرو نباید از 206 تیپ 2 بیشتر می بود و ابتدا قرار بود با قیمت 18 میلیون باشد که به نظر من همان 18 م هم زیاد بود .
بعنوان یک ماشین شهری بسیار مناسب تر از 206 است و یک توصیه به کسانی که دارای پارکینگ با رمپ دارند حتما سعی کنید موقع خروج از پارکینگ با دنده جلو خارج شوید چون دنده عقب این ام وی ام بسیار ضعیف است و ممکن است وسط رمپ پارکنیگ گیر کنید . موتور tu5 خودرو 206 مناسب یک خودرو شهری نیست و مصرف زیادی دارد و بسیار گرم کار می کند. ولی موتور ضعیف این ام وی ام بعنوان یک ماشین برای استفاده داخل شهر مناسب است. ( اما نه با این قیمت!!!!)
مهدی
۷ بهمن ۱۳۹۱206به خاطر شتاب وتیپ و….واینکه من دارم حرف نداره. اگه براش حرف درنیارن.
جمشید
۷ بهمن ۱۳۹۱پنج شنبه هفته قبل رفتم گوشی موبایل خوب ارزون بگیرم ( بگذریم سر آخر تبلت سامسونگ گرفتم) فروشنده گفت سونی بگیر گفتم گوشی چینی نمی خوام . گفت همه گوشی ها چینی هست گفتم HTC نیست بهم نشون داد که هست. آیفون 5 رو هم نشون داد که چینی هست ولی تحت لیسانس کالیفرنیا تولید میشه عزیزان همه محصولات چینی هستش دعا کنید که made china روش حک شده باشه نه اینکه به اسم دیگه فروخته بشه!!!!
داش حسین
۷ بهمن ۱۳۹۱206 واسه این دوس دارم که موقع روشن شدن ماشین و حرکت کردنش صدای خیلی کمی داره .از نظر من هیچی 206 نمیشه
حسین
۸ بهمن ۱۳۹۱یه زمانی 405 فرانسوی سلطان جاده ها بود!…
نیما
۸ بهمن ۱۳۹۱الان سنتنیال کره ای با 375 اسب سلطان جادههای ایرانه:)
405 یک زمانی 405 بود
تمام شد دیگه
سهراب
۱۱ بهمن ۱۳۹۱همون موقع هم که اومده بود ماشین نبود … مصرفش بالا بود آلاینده بود منفجر میشد آتیش میگرفت ترمز شدید میزدی تهش سر میخورد ….
فقط چون جزو معدود ماشینای وارداتی بود یه عده فکر کردن چیز خاصیه …
امیر
۸ بهمن ۱۳۹۱به نظر من چین اسمش بد در رفته چین هم جنس خوب داره در ضمن الان همه چیز چینی شده همین 206 هم الان قطعاتش مال چینه
چین داره دنیارو میگیره همون موس زیر دستتو نگاه کن زده چین اینو باید قبول کنین
من خودم پارس -206-زانتیاو کیا سراتو داشتم الانم ام وی ام 530 هم دارم که 530 از زانتیاهم بهتره خدایش نسبت به قیمتش از سراتو هم بهتره
حالا 315 سوار نشدم ولی به نظر نمیاد که بد باشه
نیما
۸ بهمن ۱۳۹۱ایشالا چرخش برات بچرخه
اما نه از زانتیا بهتر نیست
530 بعد از 1 سال فنراش خراب میشه
همشون ایراد جلو بندی دارن
جونشم از زانتیا و سراتو کمتره
رخو قیافه هم که هر دوتاشون سرتر از 530 هستن
نیما
۸ بهمن ۱۳۹۱تازه چینه دسته بندی داره اقا امیر
بله برند mg الان چینه یک میاد تو ایران با قیمت 80 به بالا
نه این قوطی که هیچ هنری نداره
فقط طراحیش کپی هیوندای و امکاناتشم بروز
محمد
۱۲ بهمن ۱۳۹۱چرا چاخان میگی پسر. تو اگه واسه یک ساعتم زانتیا سوار میشدی که نشدی. هرگز تو یه ماشین اشغالی مثا ام وی ام 530 نمیتونستی بشینی و حالت بهم می خورد. این ماشین چینی فقط یه سری اپشن داره که مردم رو فریب میده تا به ماشینای تکراری مثل 405 و پرشیا ترجیح بدن.
ساناز
۹ بهمن ۱۳۹۱سلام
من 206صندوق دار داشتم دیروز فروختمش . دلم خیلی میسوزه . قبلش ROA و 405 داشتم .هیچی 206 نمیشه . MVM بیشتر از 20 میلیون نمی ارزه ولی الان تو بازار 35 میلیونه .آخه چه خبره خدای من
نیما
۹ بهمن ۱۳۹۱الان ماشین فروختن اشتباه محض
چون مال خودتم که فروختی نمیتونی بخری
یک چیز جالب میخوام بپرسم اونایی که 206 سوار بودن
از ماشین سر در میوردن
میدونن در داشبورد 206 چجوری قفل میشه:)
من میدونم میخوام ببینیم کیا بلدن راه شو
اونایی که بلدن مثبت اونایی که بلد نیست منفی ت اخر بگم جالبه اگه بلد باشین:)
داوود
۹ بهمن ۱۳۹۱206قیمتش اصلا نمی ارزد وتازه از لحاظ امنیتی افتضاح است
نیما
۹ بهمن ۱۳۹۱الان اقا داود هیچ ماشینی به این قیمتا نمیرزه
تیپ 5 یادم نمیاد چیزی کم داشته باشه
2 ایربگ
4 چرخ ترمز دیسکی
موتور قوی
بدنشهم که قویه
دیگه چی میخوای تو این قیمت روش باشه؟
محمد
۹ بهمن ۱۳۹۱باسلام
به نظر من هیچی 206 نمیشه اما حیف که دست ما ایرانیها (ایران خودرو) افتاد و چینیها در آن سو استفاده کردند و اعتبار آن را زیر سوال بردند بروید و در کشورهای دیگه مدل جدید 206 که 207 هست را ببینید چقدر زیبا طراحی شده است ولی 207 مملکت ما را!! کپی 206!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسین
۹ بهمن ۱۳۹۱لطفن راهنماییم کنیدبین 405و206موندم .میشه یه راهنمایی مفصل کنید 206تیپ5چطریه 405چطوریه؟؟
رضا
۹ بهمن ۱۳۹۱فقط پراید اونم با موتور ارتقا یافته
امیر
۱۰ بهمن ۱۳۹۱دوستان من یه نکته بگم
شما مخالفان 315 دارید میگید که چین افتاده تو خط کپی کاری و از اینجور حرفا
چری الان جلو 315 رو از سراتو کپی کرده ، عقبش رو هم از i30 کپی کرده یا از هر چی دیگه؛کاملا درست حرف شما
حالا من یه چند تا سوال دارم و اونم اینه:
ایران خودرو داره دقیقا چیکار میکنه؟
آیا کاری غیر از کپی 206 چند سال پیش داره انجام میده؟
به نظر شما کپی 206 ده ها سال قبل بهتره یا کپی سراتو و i30 ؟
به نظر شما کپی کاری چین کیفیت بهتری داره یا کپی کاری ما؟
چرا ما نمیتونیم مثل چین لپ تاپ و گوشی و nتا چیز دیگه تحت لیسانس امریکا بسازیم؟
بازم میگم از بدبختی ماست که باید برای این دو تا آشغال اینجا بحث کنیم
امیر
۱۰ بهمن ۱۳۹۱یه چیز دیگه هم بگم درباره آزبست و سرطان و…
بدبخت چین هیچ تقصیری نداره
مشکل مسئولان محترم ما هستند که برای ملت ارزشی قائل نیستند
نمونه ش کود و بنزین و پارازیت و n تا چیز دیگه
نیما
۱۰ بهمن ۱۳۹۱نه اقا امیر بحثو قاطی نکن
ما نگفتیم چری بده
شما چیکار ایران خودرو داری
این بحث مقایسه این 2 تا ماشینه نه شرکتاشون
داریوش پارسا
۱۰ بهمن ۱۳۹۱درود
نقده خوب و مفیدی بود سپاس
..
من 206 تیپ 5 سال 85 دارم به این خاطر که صاحب قبلیش آدمه دست تنگی بوداصلا به این طفلکی نرسیده بود و من چون همه چیز رو در حد و اندازه خودش می خوام 4 تومنی هزینش کردم و دیدم نه حقیقتا ماشینه مناسبیه
تنها ضعفی که منو واقعا ناراحت کرد اتفاقی بود که مصببش تعمیرکارای آماتورمون هستن
..
ماشین تسمه تایمش برید وسطه یه پیچ تو زمین خیس و همه چیزش (ترمز کلاج..)خالی کرد و خورد به یه تخته سنگ و چپ کرد!
واقعا باورم نمیشد این ماشین انقدر ساده سرنگون بشه
..
دوستانی که معلوماته مناسبی دارن:
این مشکله سرنگونی در تمامه هاچبکامون هست یا این مشکله 206 هاس؟!
در نهایت هم من هیچ اعتمادی به اتومبیل های کمپلت چینی در بازار ندارم و اگه ظاهرشون شبیه فراریه هم باشه انتخابم 206 هست
..
بهترین زمان در این بازار برای فروش ماشین چه زمانی هست
و برای خرید چه تایمی؟
یاحق
سیامک
۱۰ بهمن ۱۳۹۱من 206 اتومات دارم ولی می خواستم با 315 عوض کنم ولی مثل اینکه (با توجه به نظرات دوستان) 206 بهتره .با تشکر
کیوان
۱۰ بهمن ۱۳۹۱دوستان بحس در حال حاضر ما بودن 206 که ایران میخواد تولید کنه هست نه 206 که قبلا بوده معلومه که 206 فرانسه از همه لحاظ سره ولی باین اوضاع احوال اگر 206 ایرانی به بازار بیاد 100درصد کیفیت قبل رو نداره معلوم من نوعی میرم دنبال جنسی که هم به روز باشه هم امکانات داشته باشه هم شیک باشه mvm315 ماشین بدی نیست در مقایسه با جنسی که ایران خودرو بخواهد تولید کنه من mvm315 ترجیح میدم
رضا
۱۰ بهمن ۱۳۹۱دوستان با احترام به تمامی نظرات من قبلا 206 داشتم ازش راضی بودم تنها نقطه ضعفش فضای کم کابین خودرو و صندوق عقب بود که البته با مدل اس دی برطرف شد. ولی من بههیچ عنوان به دلم نچسبید تا اینکه ام وی ام 315 رو تو خیابون دیدم و به دلم نشست الان نزدیک یک ماهه که سوار میشم کمک هاش از 206 نرمتره و ارتفاعش هم بیشتره کابین داخلش هم واقعا با کیفیته فرمانش هم از 206 نرمتره اپشن هاش هم از206 بیشتره من در کل راضیم مصرف سوختشم کمه شتاب اولیه اش حرف نداره در کل به نظر من فقط 206 تیپ 5 شاید از نظر موتور قوی تر باشه و در کل از نظر طراحی خودرو واقعا بینقصه 206 یه زمانی بهترین گزینه بود اما الان دیگه قدیمی و کسل کننده شده .
عاشق 2000
۱۰ بهمن ۱۳۹۱به نظرم هیچ ماشینی پزو 2000 نمیشه
اونایی که سوار نشدن نظر ندن لطفا
حسن
۱۱ بهمن ۱۳۹۱سلام دوستان
به نظر من هرچیزی دورانی داره.باید قبول کنیم که 206 فقط برای دوران مجردی خوبه چون از لحاظ فضای داخلی و صندوق عب شرمندس و اینکه همه ی وسایلش چینی نه فرانسوی.پس 100 البته خودرویی که طراحیش جدیده و همه نوع امکاناتش نسبت به 206 بهتره ارجحتره.راستی یچیزی برای اونایی که میگن دوران 405 و پرشیا تموم شده اونم اینکه همچنان بعد از گذشت سالها ماشینایین که تو جاده با خانواده میشه رفت ولی 206 که سوار شدم هر لحظه امکان چپ شدن داره ولی تعادل 405 به کل 206 می ارزه.در کل mvm315
3200 v6 24v
۱۱ بهمن ۱۳۹۱405 ؟ تعادل ؟
حسین
۱۱ بهمن ۱۳۹۱زیباترین طرح اگه با مواد بی کیفیت درست بشه دیگه زیبا نیست.به نظر من mvn فقط در نگاه اول جالبه.
حسین
۱۱ بهمن ۱۳۹۱یه چراغ 206میرزه به کل دم ودستگاه این چینی
بابک
۱۱ بهمن ۱۳۹۱ببخشید ولی 4 چرخ دیسکی فقط برای تیپ 5 و 6 و برخی مدلهای صندوق داره و اون امکاناتی هم که گفتین از قبیل ABS و EBD و EBR اونا هم مال تیپ 5 به بالا هستش ولی شما اول مقالتون مشخص نکردین کدوم تیپ رو دارین با این ماشین مقایسه می کنید
نیما
۱۳ بهمن ۱۳۹۱اقا بابک اول صفحه اون بالا نوشته 315 با 206 تیپ 5
برادر من بیشتر توجه کن
مهدی
۱۱ بهمن ۱۳۹۱با سلام
بنده مدت دو سال پژو 206 داشتم از هر لحاظ ماشین خوبیه(کم مصرف.کم خرج .زیبایی.قدرت مانور بالا)ولی تنها عیب این خودرو تعادل نداشتن در سر پیچ هاست در نوع هاچ بک …که این مورد هم در 206 تیپ 5 و 6 برطرف شده به خاطر وزن بیشتر نسبت به تیپ 2…به نظر من 206 نسبت به پژو های دیگه و ماشین های چینی خیلی بهتره
ششسش
۱۲ بهمن ۱۳۹۱عقب ام وی ام مثل هیوندای آی 30 هست در نتیجه اوتو خورش بیتره
محمد
۱۲ بهمن ۱۳۹۱باید عرض کنم که mvm315 در هرصورت یه خودرو جدیده با اینکه زیباست وامکانات نسبتا” خوبی داره ولی تا چینی ها مثل اروپائی ها خودرو ساز بشند راه زیادی دارند.چند سالی طول میکشه که عیب و ایراد و هزینه های استهلاک این ماشین معلوم بشه.
حالا بگذریم که تو این آشفته بازار خودرو ایران در حالی که باید نصف خودرو های اروپائی فروخته بشه داره از بعضی مدلهاگرون تر هم فروخته میشه!
اینم بگم که تو جاده های خارج شهرو کوهستانی بعید میدونم که به گرد 206 تیپ 5 و 6 و L90 برسه.
نادر
۱۲ بهمن ۱۳۹۱من یه 206 مدل 87 خریدم بعد یه هفته آب روغن قاطی کرد بردم سرسیلندر رو باز کرد کلا از داخل پوسیده بود. خوب این هم از 206 که معلومه کل قطعاتش از آشغلال درست میشه…
هزار رحمت به همین ماشین های چینی