بازار خودروی ایران بخصوص در قسمت خودروهای ارزانقیمت بسیار محدود است. این قسمت از بازار تقریباً بهطور کامل در انحصار دو خودروساز بزرگ داخلی یعنی سایپا و ایرانخودرو بوده و اقشار کمدرآمد جامعه نیز مجبور به خریدن خودروی قدیمی، کسالتبار و بیکیفیت این دو خودروساز هستند چراکه انتخاب دیگری پیش روی خود ندارند؛ بنابراین تصمیم داریم ازاینپس در سری مقالاتی خودروهای داخلی و یا مونتاژ داخلی که ازلحاظ قیمتی تقریباً در یک سطح قرار دارند را با یکدیگر مقایسه کنیم. البته این خودروها فقط ازلحاظ قیمتی باهم شبیه هستند و شاید در یک کلاس نباشند. برای اولین قسمت محصول جدید سایپا یعنی ساینا را در برابر پژو ۴۰۵ SLX قرار دادهایم.
معرفی خودروها
پژو ۴۰۵ بهعنوان یکی از کهنهکاران صنعت خودروسازی ایران نیازی به معرفی ندارد. خودرویی که از سال ۱۳۶۹ وارد بازار ایران شد و همچنان با قدرت در حال تولید شدن است! البته صنعت خودروسازی ایران بهنوعی به پژو ۴۰۵ مدیون است چراکه خودروهای فراوانی همچون پژو پارس، پژو RD، سمند و حتی دنا بر اساس آن ساختهشدهاند. خودرویی که قصد مقایسهٔ آن را داریم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ ۴۰۵ یعنی SLX است که با تجهیز به پیشرانهٔ نسبتاً جدید TU5 هنوز هم در بازار خودروی محدود ایران برای اقشار کمدرآمد گزینهٔ مناسبی محسوب میشود. در سوی دیگر ساینا قرار دارد که نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا است. این خودرو که بهتازگی وارد بازار شده فقط در ظاهر و داخل با تیبا متفاوت است و ازلحاظ فنی و تجهیزات هیچ فرقی با تیبا ندارد. در ادامه خواهیم فهمید که آیا محصول جدید سایپا حریف شیر پیر ایرانخودرو میشود یا نه.
طراحی خارجی
در اینجا نیازی به بررسی طراحی خارجی پژو ۴۰۵ نیست زیرا آنقدر این سالها در کوچه و خیابان این خودرو را دیدهایم که تقریباً همه با آن آشنا هستیم. بعلاوه طراحی کهنهٔ این خودرو هم نیازی به بررسی ندارد. البته ایرانخودرو پس از فیس لیفت موفق پژو پارس که بر روی ۴۰۵ انجام گرفت بار دیگر نیز این خودرو را مورد فیس لیفت قرار داد تا بلکه چهرهٔ پیر و فرتوت آن را کمی جوانتر کند. در این فیس لیفت که بانام ۴۰۵ SLX عرضه شد تغییراتی بسیار جزئی همچون تغییر گرافیک داخلی چراغها، اضافه شدن پروژکتور به سپر جلو و اضافه شدن یک اسپویلر کوچک به لبهٔ درِ صندوق بار انجامگرفته است.
ساینا هم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا است که چندی است وارد بازار شده و طبق رسم خودروسازان وطنی، نسخۀ قدیمی هم همچنان در کنار نمونهٔ جدید تولید خواهد شد! در ساینا تغییراتی نسبتاً کلی در چراغها، سپرها، کاپوت، جلوپنجره و… صورت گرفته تا کمی از انتقادات فراوانی که به طراحی تیبا واردشده بود را کاهش دهد؛ اما این فیس لیفت هم چندان دلچسب از آب درنیامده و عدم هماهنگی عجیبی در قطعات خودرو به چشم میخورد؛ زیرا پیکرهٔ نحیف تیبا با چراغهای بزرگ و سپر عضلانی جلو بههیچعنوان همخوانی ندارد. در کل هنوز هم طراحی قدیمی ۴۰۵ زیباتر و هماهنگتر از ساینا به نظر میرسد هرچند جراحی جزئی ایرانخودرو بر روی SLX هم زیبایی خاصی ندارد.
طراحی داخلی
ایرانخودرو بهتازگی داشبورد جدیدی را برای پژو پارس و ۴۰۵ طراحی کرده است که هرچند به دلیل کاربرد پلاستیک خشک در آن، کیفیت سابق را ندارد ولی تا حدودی زیباتر و بروزتر از گذشته شده است. غربیلک فرمان و رو دریهای جدید در کنار داشبورد جدید و همینطور تریم کرمرنگ موجب شده که داخل ۴۰۵ SLX جدیدتر و زیباتر از بیرونش به نظر برسد. در ساینا نیز سایپا داشبورد، غربیلک فرمان و رو دریها را تقریباً بهطور کامل عوض کرده و در برخی مدلهای از تریم دورنگ نقرهای-مشکی استفاده کرد است تا داخل ساینا هم با تیبا متفاوت باشد. البته صفحه آمپر تغییر نکرده و مشابه تیبا است. بااینحال در طراحی داخلی هم اوضاع به نفع ۴۰۵ SLX با داشبورد جدید و تریم کرمرنگ است که آن را لوکستر از ساینا نشان میدهد.
تجهیزات رفاهی و ایمنی
با قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان نباید از این دو خودرو انتظار تجهیزات و امکانات زیادی را داشت. بااینوجود ۴۰۵ SLX دارای ترمزهای ABS و EBS، ایربگ راننده و سرنشین، فرمان هیدرولیک، پروژکتورهای عقب و جلو، آینههای برقی و شیشههای برقی جلو است. ساینا هم مانند تیبا در دو تیپ SX و EX ارائه میشود که تیپ EX از تجهیزات بیشتری برخوردار است و ما هم برای هماهنگی بیشتر با ۴۰۵ SLX تیپ EX را برای این مقایسه انتخاب کردهایم. ساینا EX تقریباً از تمامی امکانات ۴۰۵ SLX برخوردار است و به امکانات اضافهٔ سنسور دندهعقب، شیشههای برقی عقب، رینگهای آلومینیومی و تهویه مطبوع اتوماتیک نیز مجهز است که آن را در بخش تجهیزات در جایگاه برتری نسبت به ۴۰۵ SLX قرار میدهد.
پیشرانه
۴۰۵ SLX چند سالی است که با پیشرانهٔ جدیدتر TU5 پژو ۲۰۶ عرضه میشود که هرچند در حرکت دادن پیکر سنگینتر ۱۱۲۰ کیلوگرمی ۴۰۵ ضعیفتر از پیشرانهٔ XU7 عمل میکند اما به دلیل مصرف سوخت کمتر بسیاری را مجاب به خریدنش میکند. این پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ، ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور داشته و طبق اعلام سازنده، ۴۰۵ SLX را در ۱۳.۲ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت میرساند. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر است. همانطور که در ابتدا گفته شد، ساینا از همان پیشرانهٔ تیبا استفاده میکند. یک موتور ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ با ۸۰ اسب بخار قدرت ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور. البته این نیرو برای کشیدن وزن ۱۰۵۰ کیلوگرمی ساینا نسبتاً کافی بوده و بااینکه شتاب صفرتا صد رسمی آن از سوی سازنده اعلامنشده اما اندازهگیریهای غیررسمی عددی در حدود ۱۲ ثانیه را نشان میدهد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلامشده است.
نتیجه
در انتخاب نهایی بین این دو خودرو بیشتر سلیقه و نیاز خریداران اهمیت دارد و نمیتوان یکی را بهطور کامل برتر از دیگری دانست؛ اما در کل پژو ۴۰۵ SLX با فضای جادارتر، موتور TU5 و داشبورد جدید هنوز هم تا حدودی انتخاب بهتری نسبت به محصول جدید سایپا محسوب میشود؛ اما اگر مصرف سوخت کمتر، ابعاد جمع و جورتر و ظاهر جدیدتر برایتان اهمیت دارد ساینا میتواند انتخاب نسبتاً مناسبی باشد. هرچند که جدیدتر بودن به معنای زیباتر بودن نیست.
قیمت کارخانهای پژو ۴۰۵ SLX هماکنون ۳۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان است درحالیکه تیپ EX ساینا ۲۷,۷۵۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد. بنابراین باید ۳ میلیون تومان قیمت بیشتر ۴۰۵ SLX را نیز در نظر داشت.
مشخصات فنی
پژو ۴۰۵ SLX | سایپا ساینا EX | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری TU5 | ۱.۵ لیتری M15 |
قدرت | ۱۰۸ اسب بخار | ۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۲ نیوتن متر | ۱۲۸ نیوتن متر |
تعداد سوپاپ | ۱۶ | ۸ |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
شتاب صفرتا صد | ۱۳.۲ ثانیه | حدود ۱۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر در ساعت | – |
مصرف سوخت | ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر | ۷ لیتر در صد کیلومتر |
فاصلهٔ بین دو محور | ۲.۶۷ متر | – |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۴/۱.۷/۱.۴۱ متر | ۴.۲/۱.۶۶/۱.۴۸ متر |
وزن خالص | ۱۱۲۰ کیلوگرم | ۱۰۵۰ کیلوگرم |
ظرفیت باک | ۷۰ لیتر | ۴۱ لیتر |
قیمت | ۳۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان | ۲۷,۷۵۰,۰۰۰ تومان |
فقط انگلستان
۶ تیر ۱۳۹۵اخه این همه دروغ چیه نوشته صفر تا صد پژو 405 -13.2ثانیه هستش دوستم از همین پژو داره تازه تقویت شده هم هست بالای ده بار امتحانش کردیم صفر تاصدش18 ثانیه هست هر کس داره امتحان کنه تازه امکان داره بیشتر از 18 ثانیه باشه ماله شما چون ماله دوستم تقویت شده بود
فورد
۶ تیر ۱۳۹۵گفته شده اون باله روی صندوق 405 فقط دو شرکت تونستن بسازن اولیش ایران خودرو بوده ساینا هم بعد از تسلا ایرودینامیک ترین خودرو چراغاشو نگاه کنید متوجه میشید
امیرحسین
۶ تیر ۱۳۹۵دیگه دوست عزیزم حرف های عجیب نفرمایید,من با 405 مدل 80 موتور 2000 تونستم 12 ثانیه بزنم حالا این شده 14 ثانیه.دیگه 18 ثانیه مال پیکان وانت هست
فقط انگلستان
۶ تیر ۱۳۹۵برای اثبات حرفمم بگم با یه کادیلاک کلاسیک کورس گذاشتیم میگن صفر تا صد اونا 13 ثانیس نتونستیم گرد شو جمع کنیم
Hamid...Audi
۷ تیر ۱۳۹۵منم با 405 مدل 91 شتاب صفر تا صد 13.8 ثانیه زدم…این که توان بالاتری هم داره.
سجاد
۶ تیر ۱۳۹۵آخه کار هر کسی نیست صفر تا صد گرفتن
حبیب
۶ تیر ۱۳۹۵مزدا 1000 هم 0تا100 ایقد زیاد نیس احتما زیاد یا ماشین دوست شما 3 کار میکرده یا مشکل از راننده بوده
سامان اذری
۶ تیر ۱۳۹۵نه دیگه داش 18 ثانیه هم دیگه بی انصافی هست
احتمالا اون ماشین رو cng بود موقع تست ?
شتابش همون که بالا نوشته شده واقعی تره
ضمنا 405 پورشه پانامرا نیست که افراد خیلی کمی تجربه روندنش رو داشته باشن
Parvaz
۶ تیر ۱۳۹۵داداش با سی ان جی هم ۱۸ ثانیه نمیشه، تاخیر گاز فوقش یک ثانیه هست… به قول دوستمون کار هرکسی نیست صفر تا صد گرفتن… در ضمن دوستان در جریان هستن بیشتر از ۴بار فشار به این موتور لگنای ایرانی بیارین واشر سرسیلندر سوزوندن و آب روغن قاطی کردنش رو شاخشه!!!!
سعید
۶ تیر ۱۳۹۵برا TU5 بر خلاف XU7 به این راحتی ها سوزوندن واشر سر سیلند تعریف نشده.
Parvaz
۷ تیر ۱۳۹۵بله دوست عزیز برا tu5 های مدل ۹۰ به پایین تعریف نشده است، برا ۹۰ به بالا که چینی و هندوستانی هستن خوبم تعریف شده
Hitler
۶ تیر ۱۳۹۵از همین پژو داره و تقویت شده؟شوخی میکنی؟
پارس ما که موتورش تقویت هم نشده و هشت سوپاپس و دهنشو سرویس کردم چهار ده ثانیه میزنه.چند بار گرفتم.
ضمنا صفر تا صد گرفتن این نیس که تا ته گاز بدی تیک آف کنی آخر دور موتور بعد کات آف دنده عوض کنی.
قبول دارم همشون ماشینای آشغالین ولی امکان نداره هیجده ثانیه بشه.
اگر تبریز باشید مایلم تستش کنم.
تلگرام ادم کنید:
@nightwake
فقط انگلستان
۶ تیر ۱۳۹۵اخه دوستان منطقی حرف بزنید من یه بار یه کیا موهاوی شش سیلندر دیدم تخته گاز گرفت رفت فکر کنم صفر تا صد شش سیلندرش9 ثانیه باشه باور کنید چشمم وایساد اونقدر شتابش بالا بود ولی هزاران بار شتاب انواع پژو رو دیدم که تخته گاز می رن ولی انگار نه انگار یه شتاب خندار و کم دارن اگه این طوری باشه که شتاب پژوهای شما دوازده ثانیه باشه که باید با دیدن شتابش ادم خشکش بزنه ویکم شتابش از موهاوی کمتر باشه باید بگم پژو دوستم روی بنزین بود تقویت شده هم بود رانندگی دوستم هیچ مشکلی نداشت و چند بارم امتحانش کردیم
Parvaz
۷ تیر ۱۳۹۵داداش موهاوی ۸سیلندر رو با ۴۰۵ مقایسه میکنی ?
حبیب
۷ تیر ۱۳۹۵به خدا حرفت خنده داره قبول کن داری اشتباه میکنی
فقط انگلستان
۷ تیر ۱۳۹۵من اصلا گفتم موهاوی هشت سیلندر؟
Hitler
۷ تیر ۱۳۹۵موهاوی چون شاسی بلند فول سایز هست شتابش خیلی به چشم میاد.
اینو نگا کن
http://www.aparat.com/v/zrUaS/%D8%B5%D9%81%D8%B1_%D8%AA%D8%A7_%D8%B5%D8%AF_405_slx_tu5_%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%A8%D9%88%D8%B1%D8%AF_%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF_%D9%85%D8%AF%D9%84_8%2F93
از ثانیه ی 13شروع میکنه و در ثانیه 26 سرعتش صدتاس.
ASTON MARTIN
۶ تیر ۱۳۹۵نخرید
همین
ASTON MARTIN
۶ تیر ۱۳۹۵تیبا خودش فیس لیفته
یه پسر
۶ تیر ۱۳۹۵منظورتون از ماشین تقویت شده چیه ؟؟
شمع هاشو عوض شده ؟ فیلتر هاشو با سشوار تمیز کردین ؟ :)
والا من کاری به مشخصات فنی و عملکرد این چیزا ندارم
حیف فسفر بخوای واسه این لگنا بسوزونی ؛ تو کشورای همسایه تو قبرستون ماشیناشون ماشینای تر تمیز تری نسبت به تیبا و ساینا 405 پیدا میشه
ولی بشخصه اگه تا سی تومن بودجه تو دست بالم بود حیف تیبا بزک کرده نمی کردم برتری سمند و 405 صفر رو نسبت به ساینا و تیبا فرد نا بینا هم با لمس کردن و درک ابعاد و فرم ماشین می تونه متوجه بشه
تو شرایط فعلی شتابو مصرف سوخت مهم نیس اصلا شوخیه به این فکر کنین تو تصادفات شهری کدومشون پدر مادر دار تره و حفظتون می کنه هر چن تو جاده همشون از یه کنار …
و من الله توفیق
فقط انگلستان
۶ تیر ۱۳۹۵الان زانتیا یک یا دو ثانیه شتابش از پژو405 بیشتره هیچی دیگه همین مونده بگید زانتیا مثل یه ماکسیما یا موهاوی می ره
real
۷ تیر ۱۳۹۵با دنده چند شروع به حرکت کردین؟
حالا چیشو تقویت کرده؟!
real
۷ تیر ۱۳۹۵با دنده چند شروع به حرکت کردین؟
حالا چیشو تقویت کرده بود؟
سعید
۷ تیر ۱۳۹۵هی روزگار…
منطقه آزاد دو قدمیمون دارن هیوندا اکسنت صفر رو 41 تومان، النترا صفر رو 49 و کیا اپتیما صفر رو 56 میلیون میفروشن ما هنوز داریم صحبت از 405 فسسسسسسیل(عصر ژوراسیک) میکنیم.
خیلی باید بر خودت کنترل داشته باشی که فحش ندی به…
اینم لینکشون:
http://bama.ir/car/details-2-3948292/2016-hyundai-accent-for-sale
http://bama.ir/car/details-2-3961577/2015-hyundai-elantra-for-sale
http://bama.ir/car/details-2-3791150/2015-kia-optima-for-sale
بابی
۲۲ مهر ۱۳۹۸یا تو راننده نیستی یا پژوی دوستت آر دیه چون همه میدونن اس ال ایکس ۱۳ ثانیه ست
احمد باقری
۶ تیر ۱۳۹۵دو شاهکار طراحی و مهندسی از ایران زمین
مهران
۶ تیر ۱۳۹۵ما میگیم خر نمی خوایم پالون خر عوض میشه
حسن
۶ تیر ۱۳۹۵یاد قدیما افتادم اینم شعاری بود برا خودش حیف وصد حیف که چی شد
احسان(احسان سابق)
۶ تیر ۱۳۹۵ارادتی که خودروسازای ایرانی نسبت به یک ماشین دارن بی نظیره.خط تولید خوردرو وارد ایران نمیشه اما اگر یک خودرو شانس بیاره و وارد خط تولید شرکت های ایرانی بشه دیگه حاضر نیست دل بکنه.حداقل 30 تا 40 سال جا خوش میکنه
O /\/\ I D
۶ تیر ۱۳۹۵ساینا رو ندیده بودم تا اینکه دو روز پیش از نزدیک دیدمش و به اینکه ما داریم هر روز بدتر از دیروز فرغون و قوطی حلبی تولید میکنیم ایمان آوردم !!
جالبه چند روز پیش مسئولی فرمودند صنعت خودروسازی ایران قابل رقابت با صنعت خودروسازی دنیاست !
منظورش صنعت فرغون سازی بوده یا چیزی از خودرو سرش نمیشده !
:|
ایرانی
۶ تیر ۱۳۹۵دو تا از زشت ترین طرحها :
1_تیبا با طرح هند قدیم+فیات کوچولوهای 60 سال قبل…!!!
2_ پژوی405 تبدیل شده به پیکان…!!!
mohammad
۶ تیر ۱۳۹۵شاهکار خودرو سازی ایران یکی مونتاژ فرانسه یکی مونتاژ هند
امیرحسین
۶ تیر ۱۳۹۵ساینا یکی از افتضاحات طراحی صنعت خودروسازی هست.من نمیدونم بچه های طراحی تو دهه هفتاد پراید رو فیس لیفت کردن و پرشیا رو طراحی الان کجا هستن؟؟؟اگه همون حد از ذوق هم باقی مونده باشه نباید شاهد ماشینی به زشتی ساینا باشیم
Mobin
۶ تیر ۱۳۹۵اینارو سارا نیکای ۵ ساله از قم فرستادن شبکه پویا ،اینا هم کپیش کردن
sirvan
۷ تیر ۱۳۹۵پرشیا رو فرانسه برای ایران طراحی کرد که 405 رو شبیه 406 بکنه
محمد
۶ تیر ۱۳۹۵عقبش چقدر زشته . اینهمه طراح خوب تو کشور داریم من نمیدونم این طراحی ها رو از کجا میارن. لاقل عقبش رو یکم میزون تر میزدن . آبرو خودشون بردنبا این طراحیشون . روز به روز بدتر از دیروز .
فقط انگلستان
۶ تیر ۱۳۹۵اونجاش جالبه که برای شتاب ساینا نوشته حدود 12 ثانیه این حدودی که نوشته شده یعنی چی
امیر دهقان دستگردی
۶ تیر ۱۳۹۵اطلاعات فنی هر دو خودرو از سایت ایران خودرو و سایپا استفاده شده. شتاب پژو 405 SLX هم در سایت ایران خودرو همین رقم ذکر شده. ولی شتاب رسمی ساینا و یا تیبا از سوی سایپا اعلام نشده برای همین از آزمایشهای غیر رسمی که توسط خودروهای شخصی افراد گرفته شده استفاده شده است.
فقط انگلستان
۷ تیر ۱۳۹۵اقای دستگردی عزیز منظورم تست سایپا و ایران خودرو هستش ناراحت نشید از حرفام
AKBAR
۶ تیر ۱۳۹۵شرکت سایپا در این وضعیت نا یه سامان خودرو ایران ، تا آنجا که توانسته است در قیمت گذاری ساینا زرنگی کرده است . ساینا در واقع نسل جدید خودرو پراید است که 1/5 برابر قیمت پراید قیمت گذاری شده است . من تا کنون خودرویی را نشنیده ام که نسل جدیدش 1/5 برابر نسل قدیم آن قیمت گذاری شده باشد !!!
حسین
۶ تیر ۱۳۹۵من ساینا رو از نزدیک دیدم، جلو و کنار و داخلش به نظرم قشنگ تر و جدیدتر از ۴۰۵اسالایکس هست و امکانات بیشتر و کوچکتر بودن(برای جای پارک) و موتور کم مصرف تر و قیمت ارزون تر (نسبت به اس ال ایکس) از ویژگیاش هست!
۴۰۵ هم موتور پرقدرت تر ، جادار تر و قطعات ارزون و خرید و فروش راحت از ویژگیاش هس!
فقط اون تغییر چراغ ، نصب پروژکتور و باله زشت تر اش کرده!
عقب ساینا هم زشته و برای خانواده های پرجمعیت مناسب نیس!
جواد
۶ تیر ۱۳۹۵مگه آبرویی دارن که بخواد از دست بره.
رادین
۶ تیر ۱۳۹۵هر دو خودرو از اون دست ماشینایی هستن که
یبار موقع خریدش خوشحال میشی و یبارم موقع فروشش
لطفا یه بررسی جامع هم در مورد مشکلات این پارس های جدید با موتور xum بکنید،بدجوری ملت درگیر مشکلات این ماشین شدن.
حسین
۶ تیر ۱۳۹۵من تجربه داشتن 405 slx xu7 رو داشتم واقعا از نظر قطعات داخلی افتضاحه….موتور ماشینم بعد از 100000تا به شدت افتاد رو خرج
ایرانی
۷ تیر ۱۳۹۵100000تا کارکرد بازم خوبه…!!
سمند اس یی دوستم رو 48000 پکید…….!!!!!
محمد
۶ تیر ۱۳۹۵سلام من 405slx دارم می تونم بگم ماشین نه عالی ولی خوبی هستش نسبت به ساینا پاینا اینا. مصرف سوختشم دور ور 5 تا 6 هستش
تو تست شتابش هم چند باری 11 و 12 ثانیه شد .
خداروشکر تا الان خوب بوده و مشکلی نداشته راضیم.
Sajjad Ahmadi
۶ تیر ۱۳۹۵مورچه چیه که کله پاچش چی باشه
سایپا یه 65 اسب گرفت، چند دهه ماشین تولید کرد
بخدا رنو و پژو، با اینکه توی جهان آنچنان سرآمد نیستن
خیلی بهتر از این قوطی حلبیا هستن
حمیدرضا
۶ تیر ۱۳۹۵امروز یه برلیانس 230 دیدم هی گفتم پشتش شبیه چه ماشینی هست خدایا الان فهمیدم همین سایناست منتها نمیدونم مثل اینکه طراحی برلیانس قدیمی تر از این باشه
ali
۶ تیر ۱۳۹۵دوستان کمکم کنید واقعا کدوم رو انتخاب کنم؟؟؟ خیییییللیی سخته بین این دو یکی رو انتخاب کنم
مایکوباکتریوم توبرکلوسیز
۷ تیر ۱۳۹۵من بودم هیچ کدوم رو انتخاب نمیکردم حتی شده ماهی چند صد هزار تومن پول تاکسی بدم
فرزام
۶ تیر ۱۳۹۵بهتر بود اسم تیتر مقاله این میشد :
مقایسه قاطر و خر ……………………………. .
مهمان
۶ تیر ۱۳۹۵کیفیت داشبورد اس ال ایکس فاجعه است
یه بار داخلش نشستم یاد اسباب بازی افتادم
واقعا 405 چه ماشینی بود و اینا چکارش کردن ?
عماد
۷ تیر ۱۳۹۵یه سر برید سایت فروش اینترنتی ایران خودرو خیلی جالبه عملا داره بانکداری میکنه. اینا واقعا از کجا اجازه چنین کارایی پیدا میکنن؟؟؟
عیسی
۷ تیر ۱۳۹۵Hاینقدر میگید انتخاب اقشار کم در امد ادم از خودش نا امید میشه…رنج 30 میلیون تومان بیشترین مصرف کننده را تو ایران داره..خرید همین ماشینا برا قشر متوسط جامعه هم به این راحتی نیست…قشر کم در امد یعنی اون کارگر بی نوایی که ماهی 1.5 میلیون میگیره و اگه تو بهترین حالت بتونه ماهی 500 تومنم پس انداز کنه 5 سال طول میکشه که از پس خرید یه ماشین سی میلیونی بر بیاد..
موكا
۷ تیر ۱۳۹۵405 هنوز هم توی جاده شیره
نخود آش
۷ تیر ۱۳۹۵قبلا تیبا رو لعنت میکردم چون به نظرم تیبا خیلی طراحی حال به هم زنی داشت ولی از وقتی ساینا رو دیدم عاشق تیبا شدم. به در و دیوار قسم….
پناه بر خدا
محمد
۷ تیر ۱۳۹۵1 چیز مهمی که بهش نپرداختین بحث هندلینگه؟؟؟
هندلینگ پژو کجا و سابرینا … کجا!
مجید ایران
۷ تیر ۱۳۹۵ببین چه بلایی سر 405 آوردند
چقدر زشت شده
دوج
۷ تیر ۱۳۹۵هنر نزد ایرانیان است و بس ،سپر جوشن باله عقب پژو و…..اتحادیه اروپا سرعت خیره کننده پیشرفت صنعت ما رو که میبینه مجبور میشه با تحریم سنگ اندازی کنه .
MjM
۷ تیر ۱۳۹۵به امید نابودی مونتاژ کاران داخلی…
احمد
۷ تیر ۱۳۹۵ساینا دارم یک ماه همه چیزش عالیه خداروشکر مصرفش جاده ۵.۶ هست در شهر ۷.۲
شتاب عالی
نرمی و راحتی مثال زدنی
ظاهرش که هرکه دیده پسندیده
نسبت به پولی که دادم خیلی راضی کنندس
احسان
۷ تیر ۱۳۹۵یاد بنز اس کلاس افتادم با این تعاریف
احسان
۷ تیر ۱۳۹۵مقایسه کاملی نبود واقعا هندلینگ ۴۰۵ قابل قیاس با تیبا نیست کیفت سواریشم هم بهتره پایداریش تو سرعت های بیشتر از ۱۰۰ قابل قیاس با تیبا نیست