بازار خودروی ایران بخصوص در قسمت خودروهای ارزانقیمت بسیار محدود است. این قسمت از بازار تقریباً بهطور کامل در انحصار دو خودروساز بزرگ داخلی یعنی سایپا و ایرانخودرو بوده و اقشار کمدرآمد جامعه نیز مجبور به خریدن خودروی قدیمی، کسالتبار و بیکیفیت این دو خودروساز هستند چراکه انتخاب دیگری پیش روی خود ندارند؛ بنابراین تصمیم داریم ازاینپس در سری مقالاتی خودروهای داخلی و یا مونتاژ داخلی که ازلحاظ قیمتی تقریباً در یک سطح قرار دارند را با یکدیگر مقایسه کنیم. البته این خودروها فقط ازلحاظ قیمتی باهم شبیه هستند و شاید در یک کلاس نباشند. برای اولین قسمت محصول جدید سایپا یعنی ساینا را در برابر پژو ۴۰۵ SLX قرار دادهایم.
معرفی خودروها
پژو ۴۰۵ بهعنوان یکی از کهنهکاران صنعت خودروسازی ایران نیازی به معرفی ندارد. خودرویی که از سال ۱۳۶۹ وارد بازار ایران شد و همچنان با قدرت در حال تولید شدن است! البته صنعت خودروسازی ایران بهنوعی به پژو ۴۰۵ مدیون است چراکه خودروهای فراوانی همچون پژو پارس، پژو RD، سمند و حتی دنا بر اساس آن ساختهشدهاند. خودرویی که قصد مقایسهٔ آن را داریم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ ۴۰۵ یعنی SLX است که با تجهیز به پیشرانهٔ نسبتاً جدید TU5 هنوز هم در بازار خودروی محدود ایران برای اقشار کمدرآمد گزینهٔ مناسبی محسوب میشود. در سوی دیگر ساینا قرار دارد که نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا است. این خودرو که بهتازگی وارد بازار شده فقط در ظاهر و داخل با تیبا متفاوت است و ازلحاظ فنی و تجهیزات هیچ فرقی با تیبا ندارد. در ادامه خواهیم فهمید که آیا محصول جدید سایپا حریف شیر پیر ایرانخودرو میشود یا نه.
طراحی خارجی
در اینجا نیازی به بررسی طراحی خارجی پژو ۴۰۵ نیست زیرا آنقدر این سالها در کوچه و خیابان این خودرو را دیدهایم که تقریباً همه با آن آشنا هستیم. بعلاوه طراحی کهنهٔ این خودرو هم نیازی به بررسی ندارد. البته ایرانخودرو پس از فیس لیفت موفق پژو پارس که بر روی ۴۰۵ انجام گرفت بار دیگر نیز این خودرو را مورد فیس لیفت قرار داد تا بلکه چهرهٔ پیر و فرتوت آن را کمی جوانتر کند. در این فیس لیفت که بانام ۴۰۵ SLX عرضه شد تغییراتی بسیار جزئی همچون تغییر گرافیک داخلی چراغها، اضافه شدن پروژکتور به سپر جلو و اضافه شدن یک اسپویلر کوچک به لبهٔ درِ صندوق بار انجامگرفته است.
ساینا هم نسخهٔ فیس لیفت شدهٔ تیبا است که چندی است وارد بازار شده و طبق رسم خودروسازان وطنی، نسخۀ قدیمی هم همچنان در کنار نمونهٔ جدید تولید خواهد شد! در ساینا تغییراتی نسبتاً کلی در چراغها، سپرها، کاپوت، جلوپنجره و… صورت گرفته تا کمی از انتقادات فراوانی که به طراحی تیبا واردشده بود را کاهش دهد؛ اما این فیس لیفت هم چندان دلچسب از آب درنیامده و عدم هماهنگی عجیبی در قطعات خودرو به چشم میخورد؛ زیرا پیکرهٔ نحیف تیبا با چراغهای بزرگ و سپر عضلانی جلو بههیچعنوان همخوانی ندارد. در کل هنوز هم طراحی قدیمی ۴۰۵ زیباتر و هماهنگتر از ساینا به نظر میرسد هرچند جراحی جزئی ایرانخودرو بر روی SLX هم زیبایی خاصی ندارد.
طراحی داخلی
ایرانخودرو بهتازگی داشبورد جدیدی را برای پژو پارس و ۴۰۵ طراحی کرده است که هرچند به دلیل کاربرد پلاستیک خشک در آن، کیفیت سابق را ندارد ولی تا حدودی زیباتر و بروزتر از گذشته شده است. غربیلک فرمان و رو دریهای جدید در کنار داشبورد جدید و همینطور تریم کرمرنگ موجب شده که داخل ۴۰۵ SLX جدیدتر و زیباتر از بیرونش به نظر برسد. در ساینا نیز سایپا داشبورد، غربیلک فرمان و رو دریها را تقریباً بهطور کامل عوض کرده و در برخی مدلهای از تریم دورنگ نقرهای-مشکی استفاده کرد است تا داخل ساینا هم با تیبا متفاوت باشد. البته صفحه آمپر تغییر نکرده و مشابه تیبا است. بااینحال در طراحی داخلی هم اوضاع به نفع ۴۰۵ SLX با داشبورد جدید و تریم کرمرنگ است که آن را لوکستر از ساینا نشان میدهد.
تجهیزات رفاهی و ایمنی
با قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان نباید از این دو خودرو انتظار تجهیزات و امکانات زیادی را داشت. بااینوجود ۴۰۵ SLX دارای ترمزهای ABS و EBS، ایربگ راننده و سرنشین، فرمان هیدرولیک، پروژکتورهای عقب و جلو، آینههای برقی و شیشههای برقی جلو است. ساینا هم مانند تیبا در دو تیپ SX و EX ارائه میشود که تیپ EX از تجهیزات بیشتری برخوردار است و ما هم برای هماهنگی بیشتر با ۴۰۵ SLX تیپ EX را برای این مقایسه انتخاب کردهایم. ساینا EX تقریباً از تمامی امکانات ۴۰۵ SLX برخوردار است و به امکانات اضافهٔ سنسور دندهعقب، شیشههای برقی عقب، رینگهای آلومینیومی و تهویه مطبوع اتوماتیک نیز مجهز است که آن را در بخش تجهیزات در جایگاه برتری نسبت به ۴۰۵ SLX قرار میدهد.
پیشرانه
۴۰۵ SLX چند سالی است که با پیشرانهٔ جدیدتر TU5 پژو ۲۰۶ عرضه میشود که هرچند در حرکت دادن پیکر سنگینتر ۱۱۲۰ کیلوگرمی ۴۰۵ ضعیفتر از پیشرانهٔ XU7 عمل میکند اما به دلیل مصرف سوخت کمتر بسیاری را مجاب به خریدنش میکند. این پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ، ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور داشته و طبق اعلام سازنده، ۴۰۵ SLX را در ۱۳.۲ ثانیه از صفر به صد کیلومتر در ساعت میرساند. مصرف سوخت ترکیبی آن نیز ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر است. همانطور که در ابتدا گفته شد، ساینا از همان پیشرانهٔ تیبا استفاده میکند. یک موتور ۱.۵ لیتری ۸ سوپاپ با ۸۰ اسب بخار قدرت ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور. البته این نیرو برای کشیدن وزن ۱۰۵۰ کیلوگرمی ساینا نسبتاً کافی بوده و بااینکه شتاب صفرتا صد رسمی آن از سوی سازنده اعلامنشده اما اندازهگیریهای غیررسمی عددی در حدود ۱۲ ثانیه را نشان میدهد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلامشده است.
نتیجه
در انتخاب نهایی بین این دو خودرو بیشتر سلیقه و نیاز خریداران اهمیت دارد و نمیتوان یکی را بهطور کامل برتر از دیگری دانست؛ اما در کل پژو ۴۰۵ SLX با فضای جادارتر، موتور TU5 و داشبورد جدید هنوز هم تا حدودی انتخاب بهتری نسبت به محصول جدید سایپا محسوب میشود؛ اما اگر مصرف سوخت کمتر، ابعاد جمع و جورتر و ظاهر جدیدتر برایتان اهمیت دارد ساینا میتواند انتخاب نسبتاً مناسبی باشد. هرچند که جدیدتر بودن به معنای زیباتر بودن نیست.
قیمت کارخانهای پژو ۴۰۵ SLX هماکنون ۳۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان است درحالیکه تیپ EX ساینا ۲۷,۷۵۰,۰۰۰ تومان قیمت دارد. بنابراین باید ۳ میلیون تومان قیمت بیشتر ۴۰۵ SLX را نیز در نظر داشت.
مشخصات فنی
پژو ۴۰۵ SLX | سایپا ساینا EX | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری TU5 | ۱.۵ لیتری M15 |
قدرت | ۱۰۸ اسب بخار | ۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۲ نیوتن متر | ۱۲۸ نیوتن متر |
تعداد سوپاپ | ۱۶ | ۸ |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
شتاب صفرتا صد | ۱۳.۲ ثانیه | حدود ۱۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر در ساعت | – |
مصرف سوخت | ۷.۵ لیتر در صد کیلومتر | ۷ لیتر در صد کیلومتر |
فاصلهٔ بین دو محور | ۲.۶۷ متر | – |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۴/۱.۷/۱.۴۱ متر | ۴.۲/۱.۶۶/۱.۴۸ متر |
وزن خالص | ۱۱۲۰ کیلوگرم | ۱۰۵۰ کیلوگرم |
ظرفیت باک | ۷۰ لیتر | ۴۱ لیتر |
قیمت | ۳۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان | ۲۷,۷۵۰,۰۰۰ تومان |
alireza
۲۸ شهریور ۱۳۹۶سلام. من خودم توی سالن تولیدی ساینا و تیبا هستم. ساینا حرف نداره
حسن اصفانی
۶ آذر ۱۳۹۶من یه ساینا دارم. عالیه نسبت به 405 و آشغالهایی ایرانخودرو حرف نداره
علی
۳ اسفند ۱۳۹۶دمت گرم.ایول داری
Saeid
۲۹ شهریور ۱۳۹۶با توجه به اطلاعات بالا ظاهرا ۴۰۵ بهتره البته با ۳میلیون بیشتر .اما به نظر من باید از کسایی که ساینا سوار شدن پرسید که نقاط ضعف وقوتش چی هستش
مهدی
۲ فروردین ۱۳۹۷سلام هیچ ماشینی بی نقص نیست , بنظر من تو خرید ماشینهای ایرانی سه چیزمهم ماشین رو اول از همه باید درنظر گرفت
اول ایمنی بالا
دوم مصرف سوخت و آلاینده ها
وسوم فنی سالم و عمرمفید بالای موتور
عزیزان لطفا اول تبلیغ برای درست کردن افکار و باتن خودمون و مسولین عزیز و خودرو سازان کنیم که بیشتر به فکر جون و راحتی مردم باشن بعد حمایت از تولید داخلی و ظاهر ماشین و وووو.خلاصه هیچی دیگه همه میدونن میخوام چی بگم .خدا آخرعاقبت هممون رو بخیر کنه
جواد
۲ مهر ۱۳۹۶من 405 داشتم. الان ساینا دارم. واقعا ماشین بی آزار. و روبراه هست.
hosein
۶ مهر ۱۳۹۶من خودم به شخصه تو این رنج قیمت همون پژو 405 موتور xu7 رو به جفتشون ترجیح میدم… slx اصالت و بدنه ماشین خوبه فقط حیف موتور بی ربطی روش گذاشتن مشکلات کلاچو گیربکسشم بماند…. ساینا هم که بیشتر شبیه شوخی با صنعت ماشین سازیه.. معلوم نیست چیه… پشت فرمون تیبا نشستم حالم بد شد.. مقایسه هندلینگش با پژو مثل مقایسه سواری خر و اسبه…
دایان
۲۱ دی ۱۳۹۶اقا لطفا هرچیم هست اهانت نکن لطفا
بهرام
۲۱ اسفند ۱۳۹۶البته مقایسه یک اسب پیر ده ساله با دندان ها و یال گر با یک کره خر جوان یک ساله
سورنا مهرگان
۱۱ مهر ۱۳۹۶نکته ای که در قیاس این دو خودرو اصلاً بهش توجه نشد اینه که آیا هزینهُ نگهداری یا همون لوازم یدکیِ این خودروها با هم برابرِ یا نه؟
مجتبی
۱۱ مهر ۱۳۹۶اصلا مقایسه این دو اشتباس
ادم نکته سنجیم اما واقعا تو مملکته فقیر از ماشینی که زندگی میکنیم هیچ کدوم از این دو ارزش خریدو ندارن چون اصالت ندارن معقولتر خرید همون پژو معمولیاس واقعا. اینارو احساسی نمیگم ما در طراحی ماشین نمیدونم حواسمون بکجاس که اینقدر خرابکاری میکنیم و ماشینامون اصالت نداره ینی یک کل واحد نیستن همین ام و ام هرسال داره پیشرفت میکنه و با اینکه مدل ۵۳۰نشون دهنده نگاه یه شرکت نوپاس اما لااقل موتوری این ماشین خیلی خوبه اما ما چی ماشینامون مشکلاته ریزه آزار دهنده دارن والا ما یه پژو ۸۲داشتیم اصلا مشکل هندلینگ و بذ فرمونی و گیربکس و.. نداشت الان فروختم ته تهشو که در میارم میبینم ین دو مدل ماشین در واقع ایراد ساختاری دارن ببینید دوستان تعصب نداشته باشید وقتی ایرادایه ساینا رو میکید مشخصه ماشین ایراد در طراحی مهندسیش داره که اینجوری میشه کیفیته خروجی خط اگه فک کردین قضیه شانسیه باید بگم ببرسی اماری میگه اینجوری نیست ماشین وقتی فرمونش خیلی تیزه ولی تو پیچ باید اروم فرمون بدی این ماشین ایراد ساختاری داری و…..
مهدی
۱۸ آبان ۱۳۹۶اگه می خاین یه ماشین بخرین که یه عمر سوارش بشین به 4دلیل 405بهتراز تیبا و سایناست:1-موتور فوقالعاده قدرت مند تر و اصالت پژو فرانسه 2-اتاق کاملا استاندارد به قدری استاندارد که از روش پژو پارس رو ساختن،سمند رو ساختن،اردی رو ساختن،اس ال ایکس رو ساختن 3-پایداری بسیار بهتر در پیچ ها نسبت به ساینا بدلیل رینگ و لاستیک بزرگ تر4-داشبورد و طراحی داخلیفوقالعاده زیبا و بروز نسبت به ساینا 5-وجود قطعات فوقالعاده ارزان تر با کیفیت تر و تعمیر کاران و صافکاران آشنایی کامل با این خودرو دارند نسبت به ساینا. نتیجه،پژو 405شیر پژو های ایران بسیار پر صلابت تر از جوجه ساینا و تیبا است.
امیر ابراهیمی
۴ آذر ۱۳۹۶سلام من چند روزیه که ساینا گرفتم، این ماشین هم از نظر زیبایی و هم از نظر راحتی و شتابگیری و طراحی موتورش از 405 خیلی بهتره، دست گروه سایپا هم درد نکنه زنده و موفق باشن به امید خدا
محسن
۱۰ آذر ۱۳۹۶بی کیفیت ترین ماشین ها تو اروپا ماشین های فرانسوی هستند و بی کیفیت ترین شرکت خودروسازی در فرانسه و اروپا شرکت پژو است که الان شرکت ایران خودرو دارد از نسخه های قدیمی آن هنوز تولید می کند.
hosein
۱۰ آذر ۱۳۹۶ععععاره تو راست میگی. واسه همین پژو 308 شد ماشین سال 2014 اروپا. یا پژو508 شد کم استهلاک ترین ماشین وارداتی آلمان… احتمالا طبق نظر دقیق شما باید اون پژوهایی که کف خیابونا فرانسه و بریتانیاست رو جمع کنن به جاش تیبا بذارن یا ساینا. اسم ماشین بعدیشو فکر کنم بذاره مرضیه سایپا. مرضیه1… مرضیه2
مهران
۱۴ آذر ۱۳۹۶سلام پژو مزخرفترین ماشینی هست که الان ۳۰ ساله ایرانه بس کنید تاکی میخاین سوار گذشته هابشین پژو اگر نبود مکانیکها از گرسنگی میمردن
روح الله
۱۶ آذر ۱۳۹۶ماشین تو ایران مخصوصن برای جاده فقط 405 با موتور ایکس یو هفت خودم یه مدل 83 رو دارم به صد تا از این آت آشغالای سایپا نمیدم
نیما
۲۴ مرداد ۱۳۹۹منم ساینامو رو به صدتا از این ۴۰۵ های آت آشغال سی سال پیش که فرتو فرت واشر میسوزنن نمیدن .پژو هم شد ماشین آخه با اون موتوره قروقاطیه شلوغ پلوغ پر خرجه پر استهلاک آشغالش .(هم پژو داشتم هم ساینا)
ابولفضل
۱۸ آذر ۱۳۹۶ساینا نسبت به قیمتش از تمام امکانات برخورداره بروزه شتاب داره بدنه محکم وتقویت شده بی صداست ۴۰۵ دیگه داره جای پیکان رومیگیره
سبحان
۱۸ آذر ۱۳۹۶سلام من چند ساله پراید۸۴دارم سالمه ماهی ۳-۴هزارتا باهاش میرم هرچی میخوام بفروشم یه ماشین صفر بخرم دلم نمیاد چون ماشینای جدید هم سوختشون بالاتره هم آشغالتر هستند دوستم ۴۰۵ مدل ۹۳داره خیلی کمتراز منم سوار میشه ولی تا حالا چند بار واشر سر سیلندر سوزونده وخود سر سیلندرهم عوض کرده
زنده باد آشغال سازان یرانی
۴۰۵SLX
۲۱ آذر ۱۳۹۶به جون مادرم انقدر که من خرج پژو ۴۰۵ SLX کردم جمع کرده بودم الان سراتو داشتم
یعنی این ماشین تا مرز سکته منو برده دارم میفروشم ساینا بخرم چون دوستم ۳ ماهه داره و راضیه منم سوار شدم اوکی دادم بهش
صادق
۲۸ آذر ۱۳۹۶من۴۰۵مدل ۸۵ دارم هنوز شتابشو داره
پراید دوستم مدل نود هست سرعت صد تا نمیشه در صورتی که من با دنده سه شیب چهل درجه میرم اون میزنه کنار با دنده یک به زور میاد
بخاری ۴۰۵ رو به هیچی نمیدم واشر هم دو سالی یک بار میزنه
البته من خیلی هواشو دارم واسه همین کمتر میزنم
در کل ۴۰۵ خرجش از پراید کمتره
من باهاش دویست تا هم رفتم
یک بار با صد تا سرعت رفتیم تو کامیون فقط تا موتور ماشین جمع شد و چون به چرخ کامیون زده بودیم چپ شد ولی ما سالم موندیم فقط پای من شکست
بعد تیبا با چهل تا بزنه جدول همه میمیرم
جمع کنید بابا
محمد
۲۲ فروردین ۱۳۹۷واقعا که خیلی هوای ماشین رو داری
زدی تو کامیون ….
200 تا باهاش رفتی….
دو سال یک بار هم واشر میزنی….
خرجش از پراید کمتره….
چپ کردی…
اصلا تو راننده ای؟
هادی
۲ دی ۱۳۹۶پسر خوب بزن تصا فات ببین تیبا محکمتر یا پژو
داریوش
۲ دی ۱۳۹۶۴۰۵ خرجش از پراید کمتره خخخخخخختخت گواهی نامه داری…
فرزان
۵ بهمن ۱۳۹۶سلام من تازه ساینا خریدم
نمی دونم خوبه یا بد
داشتم سخنان دوستان رو مطالعه می کردم
شهرام
۱۹ بهمن ۱۳۹۶حالا گیرم ساینا بهتره 29 میلیون تومان از کجا بیاریم بخریم لااقل قیمت رو پایین بیارن از خودروهای ایرانی استفاده کنیم من که توان بیشتر از 10 میلیون رو ندلرم الان هم 40 سالمه ماشین نداشتم
قنبری
۲۳ بهمن ۱۳۹۶سلام .اقا یکی که واقعا از ماشین سر در میاره وهر دوماشینو سوار شده بیاد ونظرشو بگه
علی
۳ اسفند ۱۳۹۶آقا فقط ساینا بخر
مهدی
۲ فروردین ۱۳۹۷خدا شاهده من هردوشون رو دارم و هرکدوم مشکل خودش رو داره و هرکدوم هم فواید خودش رو داره , فقط بستگی به سلیقه ظاهری خریدار داره چون تامهندسهای خودرو ساز ما به فکر جیبهای ماهستن هیچ خودرویی تو ایران با کیفیت نیست همه چیز شده ظاهر .فکر کنگ آدم باید تو این زمونه همرنگ جماعت باشی و به ظاهر خودرو بیشتر نگاه کنی بهتره چون هیچکدومشون باتن خوبی ندارن . پس یه ماشین بخر زیبا باشه مثل دنا ساینا چانگان وووو
ابوالفضل
۲۳ بهمن ۱۳۹۶سلام.
بنده یه چند ماه هست که یه ساینا خریدم همه میگن ماشین خوبی نیست به دلیل اینکه هر کسی یه سلیقه ای داره من ازش راضیم ماشین شیک و جدیدیه و لوکستر هستش و تنها عیبی که من ازش دیدم کمک هاش زودی به صدا میفته .
abolfazl
۲۳ بهمن ۱۳۹۶سلام.
بنده یه چند ماه هست که یه ساینا خریدم همه میگن ماشین خوبی نیست به دلیل اینکه هر کسی یه سلیقه ای داره من ازش راضیم ماشین شیک و جدیدیه و لوکستر هستش و تنها عیبی که من ازش دیدم کمک هاش زودی به صدا میفته
سعید
۳ اسفند ۱۳۹۶با سلام.
من فقط خلاصه یه جمله عرض میکنم این که، محصولات ایران خودرو و سایپا هیچ تفاوتی ندارند آهای اونایی که از ساینا یا ۴۰۵ و …. بد میگید عیب از خودروها نیست متاسفانه شماها راننده ی عاملی نیستید
حبیب
۱۷ اسفند ۱۳۹۶سلام ادم نمی دونه چی بهره واقعا لیاقت ما ایرانی ها این خورد و هاست چرا باید ماشین صفر پراید تو سرعت 130کیلومتر ترموزاش ایست کنه چرا باید پراید بدنش محکم نباشه محکم امروز اون با ماشین میمیره فردا نوبت من . ماشین من دوو سیلو هست 11ملیون خریدم محکم و نرم یا علی
مرتضی
۱۸ اسفند ۱۳۹۶سلام من 405داشتم واقعااندازه یک کوپه خرجش کردم.الان ساینا خریدم خدایش …شرف داره به خانواده پژومخصوصا405.گول اسم پژورونخورین.پژوینی واشرسرسیلندرسوخته خرج خرج خرج….
محسن
۱۳ فروردین ۱۳۹۷پژو ۴۰۵ معمولی هم قیمت ساینا هست و باید یا هم مقایسه شوند که در اینصورت ساینا برتر خواهد بود.
پژو اس ال ایکس با موتور تی یو فایو حدود ۳۴ میلیون قیمتشه.
واقعأ خدا قوت به مهندسان ایرانی. به امید پیشرفت روز افزون،
با همین فرمون ادامه بدید عالیه
کrasoul y
۲۵ فروردین ۱۳۹۷با سلام حرف حساب بزنید .مقایسه پژو و ساینا :
پژو slx موتور ضعیفه برا سربالایی کم میاره .و قدرت دررجا هم خیلی پایینه .پژو1800در کل موتورش عیب اصلیش اینه سریع واشر سر سلندر میسوزونه .تا مدل 86 بدک نیست .به بالا .آشغاله .هر روز در تعمیرگاه .
ساینا همه چیزش بهتره موتور عالی .ضعفش تعادل و جاداری پژو نداره .20 30کیلومتر کمتر جواب میده
محمد
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷از قدیم گفتن اونی که املا ننوشته غلطی هم نداره اجازه بدید ده سال از ساخت تیبا و ساینا بگذره بعد انشالله معلوم میشه
ابوالفضل
۲ خرداد ۱۳۹۷تیبا و ساینا از لحاظ اقتصادی بهترن پژو ماشینه پر قدرتیه ولی پر خرجه ،تیبا و ساینا رو پیشنهاد میکنم برا کسانی که نمیخوان زیادی به مکانیکی سر بزنن
علی
۱۴ خرداد ۱۳۹۷من مدتی هست که ساینا خریدم شتابش خیلی خوبه هرچی گاز بدی موتور کم نمیاره خدب راه میره اتاقشم واقعا بی صداس ولی 405 صدا تو اتاقش زیاد میفته ولی در کل بنظرم واسه تو شهر ساینا با مصرف سوخت کمتر بهتره و 405 واسه مسافرت داخلش راحت تره ولی در کل خودم از ساینا خیلی راضیم