خودروهای هاچبک در همه جای دنیا خصوصاً کشورهای اروپایی از محبوبیت بالایی برخوردارند تا جایی که هرساله در لیست پرفروشترین خودروهای اروپا چندین خودروی هاچبک دیده میشوند. این موضوع در کشورمان هم وجود دارد و بهویژه در شهرهای شلوغ به دلیل ترافیک و مشکل جای پارک، هاچبکها به خاطر ابعاد جمعوجور و مصرف سوخت پایین محبوبیت بالایی دارند. به همین دلیل خودروسازان داخلی نیز خصوصاً طی چند سال اخیر خودروهای هاچبک جدیدی را به بازار عرضه کردهاند. در نمایشگاه خودروی اصفهان که چند روز پیش برگزار شد، چهار نمونه از این هاچبکهای نسبتاً جدید توسط سازندگان مختلف به نمایش درآمده بودند بنابراین فرصت مناسبی بود تا مقایسهای میان این چهار هاچبک بازار داخل داشته باشم که اتفاقاً همگی در بازهٔ قیمتی چهل تا پنجاه میلیون تومان قرار دارند.
این چهار هاچبک عبارتاند از پژو ۲۰۷ جدید، رنو ساندرو، برلیانس H320 و امویام ۳۱۵. البته دو عضو این گروه یعنی برلیانس H320 و رنو ساندرو در نسخهٔ کراس (در ساندرو استپوی) در نمایشگاه به نمایش درآمده بودند اما به دلیل اینکه تغییرات نسخههای کراس نسبت به نسخهٔ معمولی محدود به چند سانتیمتر ارتفاع بیشتر و اضافه شدن قطعاتی به قسمت بیرونی خودروها میشود، مشکلی در مقایسهٔ ما به وجود نمیآورد. در این مقایسه سعی شده قسمتهای مختلف هر چهار خودرو مانند طراحی، کیفیت، فضای داخلی و… بهصورت منصفانه موردبررسی و مقایسه قرار گیرد اما به دلیل اینکه امکان رانندگی با آنها فراهم نبود، نمیتوان نظر چندانی در مورد کیفیت سواری خودروها ارائه کرد و مجبوریم در این زمینه به اعداد و ارقام اعلامی از سوی سازندگان اکتفا کنیم. همچنین برای انجام مقایسهای درست، نسخههای دستی ساندرو و H320 مورد مقایسه قرار گرفتهاند.
امویام ۳۱۵
این خودرو چند سالی است که توسط مدیرانخودرو در دو نسخهٔ هاچبک و لیفتبک به بازار کشورمان عرضه میشود و چند وقتی است که نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ آن جایگزین نمونههای قبلی شده است. ۳۱۵ در بیرون از طراحی نسبتاً هماهنگ و قابلقبولی سود میبرد و میتوان آنرا برای سازندهای چینی مناسب دانست؛ اما در داخل خصوصاً در کنسول وسط شاهد طراحی بسیار ساده و بیروحی هستیم که استفادهٔ کلی از رنگ مشکی در آن نیز به این نقیصه افزوده است. در تمامی قسمتهای داخلی خودرو مانند داشبورد، کنسول وسط و رو دریها نیز از پلاستیک خشک استفاده شده است.
امویام ۳۱۵ در سه نسخهٔ معمولی، اسپرت و اسپرت لاکچری به بازار عرضه میشود که آخری با قیمت ۴۸,۷۰۰,۰۰۰ تومان گرانترین نسخهٔ آن محسوب میشود و همچنین گرانترین خودروی این رقابت هم به شمار میرود. نمونهٔ به نمایش درآمده در نمایشگاه نیز از همین تیپ بود که از تجهیزات بیشتری مانند نمایشگر ۷ اینچی لمسی، دکمههای کنترل سیستم صوتی از روی غربیلک فرمان، دوربین دید عقب و کیت اسپرت بدنه برخوردار است اما نبود تهویهٔ اتوماتیک در خودرویی با این قیمت عجیب به نظر میرسد.
فضای پای عقب ۳۱۵ مناسب به نظر میرسد اما یکی از نقاط قوت این خودرو فضای صندوق بار آن است که برای خودرویی هاچبک کاملاً بزرگ و جادار است؛ اما بازهم استفادهٔ فراوان و یکدست از پلاستیک خشک در رو دریها کمی تو ذوق میزند و کیفیت آنها نیز چندان تعریفی ندارد.
هر چهار هاچبک این مقایسه از لحاظ مشخصات فنی و پیشرانه بسیار نزدیک به هم هستند و تنها چند سیسی در حجم موتور و چند اسب بخار در قدرت با یکدیگر اختلاف دارند. در این بخش، امویام ۳۱۵ مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر است که ۱۰۷ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که قویترین خودروی این جمع محسوب میشود. ابعاد آن نیز برابر با ۴.۱۸ متر طول، ۱.۶۸ متر عرض و ۱.۴۸ متر ارتفاع است که پس از برلیانس، کشیدهترین خودروی گروه بهحساب میآید.
برلیانس H320
شرکت سایپا چند وقتی است روی به عرضهٔ انواع و اقسام خودروهای چینی آورده است که محصولات شرکت برلیانس یکی از آنها است. این خودروها در دو گروه H200 و H300 و هرکدام در نسخههای سدان و هاچبک و دستی و اتوماتیک به بازار عرضه میشوند و بهتازگی خط تولید همگی آنها به پارسخودرو بهعنوان زیرمجموعهٔ سایپا انتقال پیدا کرده است. خودرو موردنظر ما در این رقابت، مدل H320 است. با توجه به اینکه برلیانس شریک تجاری بامو در چین محسوب میشود، این خودرو در قسمت جلو خصوصاً در فرم جلوپنجره از طراحی مشابه ساختههای این شرکت آلمانی برخوردار است. در قسمت عقب نیز با چراغهای که چسبیده به شیشهٔ عقب طراحی شدهاند تا حدودی شبیه به امویام ۳۱۵ به نظر میرسد. بااینحال H320 هم طراحی متناسب و زیبایی داشته و میتوان آنرا یکی از زیباترین خودروهای این مقایسه دانست.
زیبایی بیرونی این هاچبک چینی به نمای داخلی آنهم سرایت کرده و در این بخش هم خصوصاً با بهکارگیری تریم دورنگ مشکی-کرم، شاهد طراحی زیبا و لوکسی هستیم. غربیلک فرمان H320 خوشدست بوده و در رو دریها هم از پارچههای نرمی استفاده شده است که آنرا در بخش فضای داخلی کاملاً بالاتر از امویام ۳۱۵ و رنو ساندرو قرار میدهد. این خودرو از تجهیزات نسبتاً مناسبی چون سانروف برقی، سیستم صوتی با شش بلندگو، پاور ویندوز، آینههای جانبی برقی، سنسور دندهعقب و… سود میبرد درحالیکه نمونهٔ به نمایش درآمده در نمایشگاه به صفحهنمایش لمسی هم مجهز بود.
H320 هم مانند ۳۱۵ از فضای پای مناسبی در قسمت صندلیهای عقب سود میبرد و فضای صندوق بار آنهم مناسب و کافی به نظر میرسد. کیفیت متریال داخلی آن نیز خوب بوده و استفاده از روکشهای کرمی رنگ برای صندلیها به لوکستر به نظر رسیدن نمای داخلی آن کمک کرده است. برلیانس H320 با قیمت ۴۶ میلیونی در نسخهٔ دستی پس از امویام گرانترین خودروی این جمع است.
این ماشین مجهز به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر است که ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور تولید میکند؛ بنابراین H320 ضعیفترین خودروی این رقابت لقب میگیرد. بااینحال مصرف سوخت آن از سوی پارسخودرو ۶.۴ لیتری در سیکل ترکیبی عنوان شده است که مناسب به نظر میرسد. برلیانس H320 با طول ۴.۲۱ متر، کشیدهترین خودروی گروه است.
رنو ساندرو
ساندرو در اصل نسخهٔ هاچبک رنو لوگان یا همان L90 محسوب میشود که چند وقتی است تولید نسل اول آن توسط پارسخودرو آغاز شده است تا این شرکت در مقایسهٔ ما دو نماینده داشته باشد. ساندرو در نمای بیرونی هرچند از طراحی متناسب و هماهنگی بهرهمند است اما رنگ و بوی کهنگی به خود گرفته و کسلکننده به نظر میرسد. به همین دلیل این هاچبک فرانسوی در این بخش در برابر رقبا حرف چندانی برای گفتن ندارد.
اما نقطهضعف اصلی ساندرو نمای داخلی کاملاً ساده و خستهکنندهٔ آن است و قطعاً از این لحاظ ضعیفترین خودروی این رقابت است. در این خودرو شاهد داشبوردی کاملاً ساده و سراسر پلاستیک و غربیلک فرمانی زمخت و بهدوراز هیجان هستیم درحالیکه به دلیل قرارگیری دکمههای شیشهبالابر پنجرههای جلو در روی کنسول وسط (که ارگونومی مناسبی ندارند)، رو دریهای آنهم فرمی کاملاً ساده دارند که البته دستگیرهٔ بزرگ نقرهایرنگ تا حدودی از این سادگی کاسته است. ساندرو در بخش تجهیزات هم کاملاً ضعیف عمل کرده است تا جایی که نمیتوان بر یکی از تجهیزات آن نام آپشن را نهاد زیرا در این خودرو تنها امکانات پایه و ضروری خودروهای امروزی مانند شیشههای برقی، آینههای جانبی برقی، تهویه مطبوع دستی و… به چشم میخورد.
در ساندرو در قسمت فضای پای سرنشینان عقب مانند L90 شاهد فضای مناسب و راحتی هستیم اما صندلیهای آن به راحتی امویام و برلیانس نیستند. همچنین برخلاف دو عضو چینی گروه، بازهم به جهت کاهش هزینهها دکمههای شیشهبالابر پنجرههای عقب نیز در قسمت انتهایی کنسول وسط و در میان صندلیهای جلو نصب شدهاند. فضای صندوق بار ساندرو هم هرچند به بزرگی امویام نیست اما برای هاچبکی در این کلاس پذیرفتنی است. همچنین کیفیت پلاستیک بکار رفته در ادوات داخلی نیز قابلقبول است.
اما از نقاط ضعف ساندرو که بگذریم، به اصلیترین مزیت آن یعنی قوای محرکهٔ باکیفیت میرسیم. در زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر قرار دارد که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور داشته و از این لحاظ بین دو رقیب چینی قرار میگیرد؛ اما موتور و گیربکس ساندرو کیفیت و هماهنگی بسیار مناسبی داشته و استهلاک پایینی دارند که همین امر آنرا به یکی از برترین خودروهای این رقابت تبدیل میکند. همچنین ساندرو با قیمت ۴۳ میلیون تومان در نسخهٔ دستی، پس از پژو ۲۰۷ ارزانترین خودروی این مقایسه است.
پژو ۲۰۷
ایرانخودرو پس از مدتی وقفه، چند وقتی است که تولید پژو ۲۰۷ را با تغییراتی در داخل و خارج از سر گرفته است. همانطور که بارها گفتهایم، این خودرو در اصل نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ پژو ۲۰۶ بوده و ۲۰۶ پلاس نام دارد که در کشورمان با نام ۲۰۷ عرضه میگردد. ۲۰۷ جدید خصوصاً به لطف تغییر گرافیک داخلی چراغها و تجهیز آنها به دیلایت در جلو و به نوار نئون در عقب، هنوز هم طراحی بیرونی نسبتاً زیبا و هیجانانگیزی برخوردار است تا جایی که حتی در برابر چینیهای خوشخطوخال نیز حرفهایی برای گفتن دارد.
در داخل ۲۰۷ نیز هرچند همچنان قسمت پایینی داشبورد متعلق به پژو ۲۰۶ است اما به لطف تغییر غربیلک فرمان و تجهیز آن به دکمههای کنترلی و همچنین ارائهٔ یک نمایشگر لمسی در بالای داشبورد، شاهد طراحی مناسبی هستیم. همچنین این ماشین با توجه به حدود ۴۲ میلیون تومانیاش که ارزانترین خودروی این جمع بهحساب میآید، تجهیزات کاملاً مناسبی چون نمایشگر لمسی ۷ اینچی، GPS، کروز کنترل، دوربین دید عقب، تهویه اتوماتیک، دکمههای کنترلی روی فرمان، سنسور دندهعقب و… را ارائه میکند و میتوان آنرا از این لحاظ برترین خودروی این رقابت دانست.
مشکل فضای پای کم سرنشین عقب در پژو ۲۰۶ همچنان در ۲۰۷ هم پابرجا است اما به دلیل تغییر فرم صندلیهای عقب این وضعیت کمی بهبود یافته است. همچنین کمبود فضا در صندوق بار این ماشین نیز وجود داشته و در این پخش در پس هر سه رقیب قرار میگیرد. کیفیت متریال داخلی ۲۰۷ مناسب بوده و در رو دریها هم مانند ۲۰۶ قسمتی پارچهای کار شده است و مانند ساندرو کلیدهای شیشهبالابر عقب در انتهای کنسول وسط قرار گرفتهاند که البته چندان در دسترس نیستند.
پژو ۲۰۷ همانند ۲۰۶ تیپ ۵ از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری TU5 استفاده میکند که به گفتهٔ ایرانخودرو ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما طبق پرسشی که در نمایشگاه از مسئولین غرفهٔ ایرانخودرو داشتم، قوای محرکهٔ ۲۰۷ کاملاً با ۲۰۶ تیپ ۵ موسوم به ایرانیزه یکسان است که این یعنی کیفیت پایین و عدم هماهنگی موتور و گیربکس. بااینحال گفته میشود کیفیت این قوای محرکه از سال جاری بهتر شده است اما با توجه به اینکه معلوم نیست ایرانخودرو چه بلایی بر سر موتور و گیربکس عالی و هماهنگ پژو ۲۰۶ تیپ ۵ آورده است، هنوز هم نمیتوان در مورد کیفیت قوای محرکهٔ ۲۰۷ جدید با اطمینان سخن گفت که همین امر در این رقابت هم نقطهضعفی برای آن محسوب میشود.
نتیجه
پس از بررسی دقیق این چهار هاچبک ۴۰-۵۰ میلیون بازار کشور، نمیتوان با قاطعیت یکی از آنها را پیروز این رقابت دانست چراکه هرکدام برتریها و نواقص مخصوص به خود را دارند. بهعنوانمثال رنو ساندرو در بخش کیفیت و هماهنگی قوای محرکهٔ و همینطور بازار دستدوم برتر میدان است درحالیکه از لحاظ طراحی داخلی و تجهیزات به قعر جدول سقوط میکند و یا پژو ۲۰۷ از لحاظ تجهیزات و قیمت کاملاً بر رقبا برتری دارد اما کیفیت قوای موتور و گیربکس آن چندان قابلتوجه نیست. دو هاچبک چینی این جدال نیز هر دو از طراحی، تجهیزات و مشخصات فنی مناسبی سود میبرند اما مشکل همیشگی خودروهای چینی در کشورمان یعنی افت قیمت زیاد، بازار دستدوم ضعیف و کمیابی قطعات یدکی گریبان گیر آنها است؛ بنابراین این به سلیقهٔ خریداران بازمیگردد که به کدامیک از این ویژگیها اهمیت میدهند و از کدامیک از نواقص چشمپوشی میکنند.
امویام ۳۱۵
نقاط مثبت: طراحی بیرونی زیبا، صندوق بار بزرگ، قدرت مناسب پیشرانه
نقاط منفی: قیمت بالا، کاربرد وسیع پلاستیک خشک در داخل، بازار دستدوم ضعیف، افت قیمت زیاد
برلیانس H320
نقاط مثبت: طراحی بیرونی زیبا، نمای داخلی زیبا و لوکس، کیفیت و راحتی داخلی مناسب
نقاط منفی: بازار دستدوم ضعیف، افت قیمت زیاد، کمبود قطعات و لوازمیدکی
رنو ساندرو
نقاط مثبت: کیفیت و هماهنگ مناسب قوای محرکه، فضای جادار عقب، بازار دستدوم مناسب، افت قیمت کم
نقاط منفی: طراحی داخلی خستهکننده، سطح تجهیزات بسیار پایین
پژو ۲۰۷
نقاط مثبت: طراحی بیرونی مناسب، سطح تجهیزات بالا، قیمت نسبتاً مناسب
نقاط منفی: کیفیت نامطمئن قوای محرکه، فضای کم عقب و صندوق بار
مشخصات فنی
امویام ۳۱۵ | برلیانس H320 | رنو ساندرو | پژو ۲۰۷ | |
حجم موتور | ۱۵۰۰ سیسی | ۱۵۰۰ سیسی | ۱۶۰۰ سیسی | ۱۶۰۰ سیسی |
قدرت | ۱۰۷ اسب بخار | ۱۰۳ اسب بخار | ۱۰۵ اسب بخار | ۱۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۴۰ نیوتن متر | ۱۳۸ نیوتن متر | ۱۴۰ نیوتن متر | ۱۴۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی | ۵ سرعته دستی |
شتاب صفرتاصد | – | – | ۱۰.۵ ثانیه | ۱۱.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | – | – | ۱۷۵ کیلومتر در ساعت | ۱۹۰ کیلومتر در ساعت |
طول/عرض/ارتفاع | ۴.۱۸/۱.۶۸/۱.۴۸ متر | ۴.۲۱/۱.۷۵/۱.۴۶ متر | ۴.۰۲/۱.۷۴/۱.۵۳ متر | ۳.۹/۱.۶۸/۱.۴۶ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۲ متر | ۲.۵۸ متر | ۲.۵۸ متر | ۲.۴۴ متر |
وزن | ۱۲۱۰ کیلوگرم | ۱۲۲۵ کیلوگرم | ۱۱۰۵ کیلوگرم | ۱۰۵۴ کیلوگرم |
مصرف سوخت | – | ۶.۴ لیتر (ترکیبی) | ۶.۷ لیتر (ترکیبی) | ۶.۶ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۵۰ لیتر | ۵۵ لیتر | ۵۰ لیتر | ۵۰ لیتر |
قیمت کارخانه | ۴۸,۷۰۰,۰۰۰ تومان | ۴۶,۲۰۰,۰۰۰ تومان | ۴۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان | ۴۱,۹۰۰,۰۰۰ تومان |
[polldaddy poll=9661777]
یوسف
۲۲ بهمن ۱۳۹۵نمای داخلی بریلیانس زیبا و لوکسه؟! آیا واژگان دیگه ای برای توصیف این اعجوبه نبود؟! دست بردارین تو رو خدا
رضا
۲۲ بهمن ۱۳۹۵منم از کاربرد واژه زیبا و لوکس برای طراحی داخلی برلیانس شوکه شدم اتفاقا طراحی داخلیش بزرگترین نقطه ضعفشه
آریا
۲۲ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز زیبا و لوکس نسب به رقباش.به نظر شما طراحی داخلیش بهتر از ساندرو نیست؟؟
باید نسبت به بازار خودرو ایران قضاوت کنیم نه بازا خودرو اروپا و آمریکا
از بین اینا انتخاب من : ساندرو
به خاطر کیفیت بالا و استهلاک کم(207 بخری باید هر هفته بری نمایندگی)
sina.d
۲۲ بهمن ۱۳۹۵Mvm315درسه نسخه معمولی-اسپرت و اسپرت لاکچری عرضه میشه!!!!!
خواهش میکنم آبرویه کلمه اسپرت و لاکچری رو نبرین
alpha
۲۲ بهمن ۱۳۹۵.
هیچ کدومشون آش دهن سوزی نیستن.
با این حال رنو ساندرو و بعدش 207i .
برلیانس وmvm هم انتخاب های بعدی هستند.
رضا
۲۲ بهمن ۱۳۹۵این ترفند جدیده که خودروسازای ایران یاد گرفتن:
به مدل های هاچ بک یه کمی پلاستیک روی گلگیر و یه ضربه گیر پلاستیکی زیر سپر میزارن
واسه آدم هایی که تب شاسی بلند گرفتن و فک می کنن با کلاسه!
این ماشین ها هم هدفشون دقیقا اون جور آدما هست که بخرن و پز بدن بگن ما شاسی بلند داریم درحالی که یه هاچ بک معمولیه
رضا
۲۲ بهمن ۱۳۹۵من هروقت با این جور آدما روبرو میشم (کسایی که هاچ بک رو با شاسی بلند اشتباه گرفتن و پز میدن!) یه سری سوال پشت سر هم ازشون می پرسم تا ضایع بشن:
دو دیفرانسیله؟ نه
قفل دیفرانسیل داره؟ نه
گشتاورش چقدره؟ نمی دونم
کنترل حرکت تو سرازیری یا سیستم کمکی روی سربالایی داره؟ نه
و….. پس نگو من شاسی بلند خریدم!!!
آریا
۲۲ بهمن ۱۳۹۵هاچ بک کراس یه کلاس خودروییه که تو کل دنیا وجود داره نه فقط ایران
و برای کسایی خوبه که جاده خاکی معمولی میرن و پول کراس اوور و SUV ندارن
ارتفاع بیشر واسه اینه که زیرش گیر نکنه و فلاپ های پلاستیکی هم واسه اینه اگه چیزی بهش خورد خش نیفیته
رضا
۲۲ بهمن ۱۳۹۵پس به قول جرمی کلارکسون کسایی که این کلاس خودرویی رو سوار میشن یعنی دارن به همه مردم میگن که: من زندگیم خوب پیش نرفته و نتونستم برای یه اس یو وی درست حسابی پول داشته باشم برای همین یه هاچ بک با پلاستیک های اضافه اطرافش سوار شدم…
البته کلارکسون درمورد یه ماشین دیگه اینو گفته بود ولی اینجا هم کاربرد داره!
alpha
۲۲ بهمن ۱۳۹۵درسته.
همه که نباید لندکروزر بخرن
تازه لندکروزر هم که دیگه رویا شد واسه ما.
سارا
۴ مرداد ۱۳۹۶با تمسخر خرید دیگران فقط ادب خودت رو نشون میدی … کسی که کراس شهری میخره میدونه چی خریده نیازی نیست یادآوری بشه بهش … اون مال 20 سال پیش بود که ماشین شاسی بلند حتما دو دیفرانسیل بود و قفل دیفرانسیل داشت چون فقط باهاش خارج از شهر میرفتن اونم برای روستا ها بود و محیط هایی مثل معدن نه برای تفریح …. الآن شاسی بلند ها زیاد شدن چون مردم دوس دارن و بیشترین استفادشون هم داخل شهره … بیایید به انتخاب همدیگه احترام بزاریم
آرش
۲۲ بهمن ۱۳۹۵با احتساب هزینه های نگهداری و استهلاک، برنده مقایسه بدون شک برلیانس خواهد بود.
sunmartin
۲۲ بهمن ۱۳۹۵بدون شک من 207 بصورت قطعی انتخاب میکنم دلایل:
کیفیت بهتر ماتریال داخلی
آپشن های بهتر و کاربردی بصورت پایه
طراحی بی نقص و اصولی اروپایی که هنوز هم 206 بعد از 13 سال حتی در مدل 206 + در میان رقبا زیباست
قیمت بسیار رقابتی
پوشش قطعات مناسب و در دسترس
نمایندگی های فراوان
بازار دست دوم بهتر نسبت به چینی ها و مانند رقیب خود ساندرو (یکسان با ساندرو)
برند برتر پژو (یکسان با ساندرو) در مقابل لشکر چینی ها
ایرودینامیک بهتر
خوشبینی بازار و مردم حداقل نسبت به سایر چینی ها
نيما
۲۲ بهمن ۱۳۹۵دوستان من قصد خرید دارم
نظرم روی ١. ساندرو و ٢. برلینانس بود ولی به پیشنهاد یکی از دوستان نگاهی هم به ام جی٣ انداختم
میخواستم اگه کسی تحربه ای در مورد این ماشین از نظر فنی،کیفیت متریال،بازار فروش داره راهنمایی کنه
و اینکه مبلغ اصافه ای که بابت ام جی پرداخت میشه نسبت به ساندرو و برلیانس چقدر ارزش داره؟
( ٢٠٧ نمیخوام چون کیفیت نداره و چون ٢٠۶ دارم تکراری میشه ی جورایی__ ٢٠۶ خودمو فقط به دلیل قدیمی شدن و افزایش سن میخوام بفروشم__ ٣١۵ هم متریالش خیلی خشک و بده و از وقتی پشتش نشستم از موتور گیربکسش هم خوشم نیومده)
ماکزیمم بودجه ۵۵ هستش
با تشکر
كوروش
۲۲ بهمن ۱۳۹۵سلام خدمت شما
اول درباره ام جی ٣ مشکلاتش رو بگم خدمت شما
بزرگ ترین مشکلش گیربکس ماشین هستش یعنی اگر خودرو قبلی شما اتومات بوده باشد عادت کردن به amt برای شما زمان می برد ولی خب برای این ماشین مزایایی هم دارد که خواهم گفت
دومین مشکل صندلی های نسبتا سفتش هست که چون کمی اسپرته مورد علاقه همه نیست و اتو هلد هم نداره
اما مزایا ( با توجه به تجربه سواری ساندرو و ٢٠٧ قدیم و یاریس)
ماشین شتاب گیری خوبی داره با وجود موتور ١.۵ با ۵ سرنشین هرگز احساس کمبود نخواهید کرد حداکثر سرعت ١٨٠ رو هم می توانید تجربه کنید و اصلا قابل قیاس با خودرو هایی که گفتم نیست و زمانی که دور موتور رو تا رد لاین بالا بیاورید لبخند رضایت بخاطر تعویض دنده سریع amt خواهید زد
هندلینگ واقعا خوبی داره البته من رینگ و لاستیک رو عوض کردم و پهن تر ولی در کل ماشین بسیار توی پیچ ها مطمئن هستش
ترمز بسیار خوبی داره بخصوص چون تجربه سواری با یاریس رو دارم این مورد خیلی به چشم می اید
اپشن های مناسبی دارد متاسفانه مانیتور ندارد برخی از امازون مانیتور مخصوص اش رو خریداری کردند ولی سیستم فابریک خودرو دارای بلوتوث هست و ساب وفر قوی داره
مصرف مناسبی داره برای شخص من بیشتر از شش و هفت لیتر نرفته
لوازم هم چه بدنه و چه فنی اصلا مشکلی ندارد و مدیا خدمات خوبی هم به نسبت ارائه می کند
اما نظر من به شما این که این خودرو ١٠٠٪ فنی به برلیانس و mvm برتری داره و ظاهر سلیقه ای هست اما کسی رو ندیدم که از این طراحی بدش بیاید من هم شخصا خودرو تا الان ۴٠ هزارتا هیچ خرجی نداشته است فقط باید به گیربکس خودرو عادت کنید
کوروش
۲۲ بهمن ۱۳۹۵خدمت شما
http://uupload.ir/files/suzr_photogrid_1486727521768.jpg
http://uupload.ir/files/plc_photogrid_1486727477568.jpg
http://uupload.ir/files/90ya_dsc_0151.jpg
نيما
۲۲ بهمن ۱۳۹۵کوروش جان ممنون بابت توضیحاتت
یک مورد مهم دیگه برای من ارتفاع کف ماشین از سطح زمینه چون ٢٠۶ دارم و ارتفاعش برای خاکی های ملایم جوابگو هست
میخواستم بدونم در مقایسه با ٢٠۶ چطوره؟
( نمیخوام دوتا ماشین خاکی نرو و بلا استفاده داشته باشم،)
كوروش
۲۳ بهمن ۱۳۹۵اتفاقا من خودم با خانواده اخر هفته همیشه می ریم سمت فیروزکوه انجا هم خاکی ، ارتفاع ماشین مناسبه و هم در شرایط برفی من تا حالا اصلا مشکلی نداشتم بخصوص در برف چون گیربکس ٣ حالت اکو برفی و اسپرت داره راحت این مسیر ها رو می روم
alpha
۲۲ بهمن ۱۳۹۵.
MG3 قدرت و گشتاورش دقیقا اندازه ی ساندرو هست.
ولی قیمتش به جای 43 تومن، 73 میلیون تومنه.
شتاب ، سرعت و … دقیقا مثل ساندرو.
ولی آپشن زیاد داره.
حاضری 30 تومن واسه این آپشن ها بدی بخرش.
شیشه های سولار جهت کاهش اشعه های مضر آفتاب –
مجهز به Day Light) LED) –
صندلی عقب مجهز به اتصالات ISOFIX جهت استقرار کودک –
مجهز به سیستم ضد بخار شیشه ها –
مجهز به سیستم سنسور باران جهت فعال نمودن برف پاکن به صورت اتوماتیک –
مجهز به رادیو استریو +سیستم صوتی MP3 و CD player با ورودی USB ،AUXو – iPod به همراه 6 بلندگو HI-FI با ووفر و دارای بلوتوث –
مجهز به کنترل سیستم صوتی از روی فرمان –
چراغ جلو رفلکتور و چراغ بدرقه –
سیستم تهویه مطبوع الکتریکی ETC –
دارای پورت شارژ موبایل (مطابق با ساختار ال جی، آی فون، سامسونگ و …) –
تنظیم دستی صندلی راننده در شش جهت و سرنشین در چهار جهت –
قابلیت تا شوندگی صندلی های عقب 40/60 –
روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ های جلو (Auto Light) –
روکش صندلی ها و غربیلک فرمان چرمی با دوخت قرمز –
طراحی مناسب درجهت بهبود حرکت و کاهش مقاومت در برابر باد و افزایش تعادل خودرو –
بزرگترین اتاق و فضای رانندگی در بین خودروهای هم کلاس –
طراحی اسپورت فرمان –
طراحی اتاق بی صدا NVH –
طراحی داخلی اسپورت –
صفحه کیلومتر اسپرت با قابلیت مدیریت پیمایش –
صندلی های اسپورت ضد لغزش –
مجهز به 6 کیسه هوای ایمنی (جلو ، جانبی و پرده ای) –
مجهز به سیستم هشدار دهنده فشار باد لاستیک ها(TPMS) –
تنظیم دستی ارتفاع لامپ چراغ های جلو –
دارای شیشه بالابر برقی و آیینه های برقی –
مجهز به سیستم گرمکن –
مجهز به سانروف –
فرمان هیدرولیکی با قابلیت تنظیم ارتفاع و جذب ضربه در تصادفات به منظورکاهش آسیب به راننده –
مجهز به سنسور پارک عقب (PDC) –
مجهز به قفل مرکزی و قفل اتومات درب ها بعد از حرکت خودرو –
بسته شدن اتوماتیک پنجره ها پس از پیاده شدن از خودرو (Lazy Key) –
سیستم کنترل :
سیستم تثبیت سرعت (کروز کنترل) –
توزیع الکترونیکی نیروی ترمز(EBD) –
مجهز به ترمز ضد قفل(ABS) –
سیستم پایداری خودرو بر سر پیچ ها(CBC) –
مجهز به ترمز کمکی BAS –
سیستم تعلیق مستقل جلو و در عقب(H-Type) –
ترمزهای جلودیسکی و عقب کاسه ای –
سیستم مدیریت پیمایش (Trip Computer)
alpha
۲۲ بهمن ۱۳۹۵با 55 تومن MG3 خوب بهت نمیدن.
بازار دست دومش هم خوب نیست.
من بودم اول ساندرو بعد 207. بعدش هم برلیانس.
نيما
۲۲ بهمن ۱۳۹۵الفا جان قیمت صفر ساندرو تقریبا تقریبا با قیمت مدل های ٢٠١۴ کم کار و ٢٠١۵ معمولی کار یکیه فقط بازار فروشش فکر کنم بدههه ولی ساندرو بازارش خوبه اما داشبورد و امکاناتش… ?
Omid
۲۳ بهمن ۱۳۹۵سلام. بنظر من اگه ام جی 3 رو پسندیدی بهترین گزینه هست.
حداقلش اینه که مونتاژ سایپا نیست که همین دلیل کافیه. و یه ماشین نسبتا خاص سوار شدی.
اگه میخوای بازار دست دوم خوبی داشته باشه که باید فقط ماشین های کلیشه ای پراید و 206 بخری تازه اونم سفید که ریسک نکنی!
اگه دنبال مقایسه آپشن هستی هم اصلا طرف ساندرو نباید بری. زندگی غارنشینی امکاناتش از ساندرو بیشتره!
نویدی
۲۲ بهمن ۱۳۹۵انتخاب بین بد و بدتره…با این حال رنو ساندرو بهترین گزینه ست.
۲۰۷ قابل اعتمادتر از چینی هاست ولی کابینش تنگ و کوچیکه.
Matin
۲۲ بهمن ۱۳۹۵اگر مجبور باشم از بین این ۴ تا یکی رو انتخاب کنم اون ۲۰۷ هستش بعدش ساندرو
حسین وی
۲۲ بهمن ۱۳۹۵بالاخره باس بین آشغال و آشغالتر یکی و انتخاب کرد دیگه رنو ساندرو واقعا زشته
فیس 207 و دوس دارم ولی موتور و گیربکس افتضاحه دنده 1 رو باید با انبردست جا بزنی
چینی ها هم که تجربه ی سواری باهاشون نداشتم ولی مالکاشون راضی نیستند!
سروش شیرازی
۲۲ بهمن ۱۳۹۵من پشت 315 نشستم،از نظر جایگاه راننده یکم بالاس،ترمزاش خوبه،موتورش در حد 206 اما صدای موتورش از 3000 به بالا تصاعدی زیاد میشه یعنی به 4 میرسی انگاری با 206 دور 6000 باشی اون صدا رو میده،تعادلش تعریفی نداره(مثل 206) اما گیربوکسش :اونی که من نشستم 3000 تا کار کرده بود نو بود،گیربوکسش از نظر جا رفتن و نرمی تو عوض کردن خوب بود (نرم تر از 206) یه مدت بعد ماشین یه 30-40 تایی کار کرده بود که نشستم پشتش با دنده عقب اومدم از رمپ پارکینگ بیام بالا خیلی زور میزد به حدی که از یه رمپ 3-4 متری اومدم بیارم بالا ماشینو بوی دیسکو صفحه بلند شد،به صاحب ماشین گفتم گفت گیربوکسش ضعیفه گفت 2 بار دیسکو صفحه عوض کرده اما باز خوب نشده ،میگفت توی سربالایی های جاده سریع دور موتور افت میکنه و معکوس پی در پی باید بدی تا بیاد بالا ،گشتاورش ضعیفه ،یه نکته جالبی دیگه ای هم که بود نشستم پشتش خواستم استارت بزنم فک کردم قفله اما فرمون ازاد بود بعد پرسیدم طرف گفت سفته بیشتر فشار بده واسه چرخوندن ،اینقدر سفت بود که حس کردم الان سوییچ میشکنخ
sadegh
۲۲ بهمن ۱۳۹۵بهترین کیفیت موتور و هماهنگی با گیربکس رو باید۲۰۷باtu5داشته باشه الان،،ولی ببین ویرانخودرو چه بلایی سرش اورده که نوشتن نمیشه بهش اعتماد کرد!!!!
میلاد
۲۳ بهمن ۱۳۹۵بدترین گزینه ۲۰۷ ایرانیزه هست چون تجربه بهم ثابت کرده که خودرو هر چقدر هم زیبا، خوش دست با هندلینگ خوب و راحتی مناسب باشه ولی چند بار در ماه مجبور بشی بری به تعمیرگاه و از کار و زندگی بیفتی، از گزینشت پشیمون میشی و از اون خودرو نفرت پیدا میکنی. ایدم درباره ۲۰۷ ایرانیزه همین هست، حداقل اگه گیربکس خودش یعنی be4 روش بود ولی با کیفیت پایین بهتر بود تا گیربکس be3 قدیمی و مخصوص ۴۰۵ که روی ۲۰۶ نصب شده و اوج ناهماهنگی موتور و گیربکس رو داره.
حمیدرضا
۲۲ بهمن ۱۳۹۵برای کسانی که به خودرو به چشم سرمایه نگاه میکنن بهترین گزینه پژو و رنو هستن اگر مجرده بژو بهتره و اگر خانوادگی استفاده میکنه رنو ولی اگر نیتش استفاده از امکانات ماشین هست برلیانس انتخاب بهتری نسبت به چری هست
pooriya
۲۲ بهمن ۱۳۹۵من پژو ۲۰۶ زیاد داشتم از سال ۸3 تا الان که مدل ۹۵ دارم درسته کیفیتش تو این سال ها کم شده ولی به نظرم بهترین انتخاب تو این رنج قیمت هست حتی از ماشین های گرونتر از خودش بهتر و با کلاس تر هست مطمئنا تو این ۴ خودرو پژو ۲۰۷ بهتر از بقیه هست و من این ماشینو انتخاب میکنم
اسحاق
۲۲ بهمن ۱۳۹۵والا من یک ۲۰۶ تیپ ۵ دارم ۶۵ تا کار کرده. وقتایی ک مشکل پیدا میکنه واقعا اذیت میکنه. مخصوصا زمستون. من اگه مجبور به انتخاب باشم اول ساندرو و بعدش ۲۰۷. شاید اینقد اذیت شدم که صبح زمستون راحت استارت خوردن و بازی در نیاوردن به داشبورد زیبا و مانیتور و … که بعدا تا حدودی میتونه توسط خود آدم تهیه بشه ترجیح میدم.
رفع عیب های برقی محصولات ایرانخودرو میتونه در آزمون های استخدامی بنز و بی ام و استفاده بشه:D
رضا
۲۲ بهمن ۱۳۹۵فکر کنم علاقه مردم به پژو برمی گرده به دهه هفتاد که برای مدت ها ماشین جدید به ایران نیومده بود و بعد که 405 اومد اوایل فقط یه سری افراد کمی می تونستن بخرن و یه جورایی خاص بودن. با افتخار می گفتن طرف با پژو اومده!!!
برای همین هنوزم همه فکر می کنن پژو باکلاسه… درحالی که هیچ جای دیگه توی دنیا براشون پژو انقدر برند جذابی نیست!
مهدی
۴ اسفند ۱۳۹۵پژو برند جذابی نیست ولی چینی ها هستند؟
رفیق عزیز من بیش از 10 سال با انواع خودرو سازها کار کردم و فقط اینو بهت بگم که خودشون میگن که 60 درصد کل تولیدات لیفان صادر میشه به ایران
یعنی که ایران بهترین مقصد فروش ماشین چینیه و تو کشورهای مطرح دنیا اثری از چینی نمی بینی .
همین که یه خودرو توسنته 4 ستاره ایمنی از انکپ بگیره دلیل طراحی خوبشه
چینی ها دارن خوب میان جلو ولی خیلی مونده تا با اروپایی ها ( حتی ایرانیزه اش ) مقایسه بشن .
ما برای ساخت صندلی خودرو بعد از 10 سال هنوز نتونستیم تستهای پژو رو پاس کنیم ولی کارشناس چینی ها اومده بودن پیش ما از ما سوال میکردن که چی به چیه
وحید
۲۲ اسفند ۱۳۹۵آخه چرا الکی میگی.60 درصد لیفان اگه بیاد ایران که از هر دوتا ماشین یکیش لیفانه
امیر
۲۲ بهمن ۱۳۹۵نظر نگارنده در رابطه با ساندرو پسندیده و منطبق بر واقعیت هست.تو 2 ماهی که سوار این خودرو هستم واقعا از ارگونومی و محل نامناسب کلیدها و دکمه ها و فرمانی با جنس نامناسب و بد دست زجر کشیده ام .ولی همه این ها تا وقتی هست که شما موتور رو روشن میکنید و شروع به حرکت می نمایید.به محض روشن شدن ؛اختلاف فاحش کیفیت در موتور و قوای محرکه با رقیبان چینی اش مشهود هست.به راحتی می توانید کیفیت و صلابت خودرو رو در مقایسه با هم ترازان چینی اش احساس کنید.با توجه به تجربه رانندگی با برلیانس 330 ؛هنوز اگر بخوام دوباره بین این 2 یکی رو اتنتاب کنم ؛قطعا انتخاب من باز ساندرو اتوماتیک خواهد بود.
محمد
۲۳ بهمن ۱۳۹۵با سلام
لازم دونستم تجربه خودمو با عزیزان در میان بزارم شاید بتونن تصمیم بهتری بگیرن.من حدود 8 ماه پیش بین همین 4 تا گزینه مونده بودم که کدوم رو انتخاب کنم بالاخره با کلی اینور و اونور 207 رو انتخاب کردم و با دو ماه تاخیر تحویل گرفتم البته سود مشارکت و تاخیر رو تمام و کمال محاسبه کرد انصافا.الان ی هفتس ماشینو تحویل گرفتم.اول اینکه ماشین انصافا خشگله چ بیرونش چ داخلش اینو میتونید از نگاه مردم به راحتی متوجه بشید.ولی مشکل اساسی که پی بردم مشکل گیربکس که تو دنده 2 میلرزونه البته از رفیقام که 206 مدل 93 و 95 داشتن سوال کردم اونام همچین مشکلی دارن که واقعا حیف واسه این ماشین با برند پژو. و البته چن تا مشکل جزئی هم هس که چیز مهمی نیستن.به نظرم بزرگترین مشکلش همین گیر بکسه .دست اخر خدا رو قسم میدم به عزت و جلال خودش هر چی زودتر اینا رو نیست و نابود کنه که اینقد با روح و روان این مردم بازی میکنن.بقران با کلی بدبختی و مشکلات و از همه جا زدن پولشو ردیف کردم.ایشالا که نخوره.
ali
۲۳ بهمن ۱۳۹۵انتخاب من از سر ناچاری و بدون اینکه ماشین با کیفیت دیگه ای باشه ساندرو بعدش 207…. ساندرو اصلا چیزی به اسم آپشن نداره ! طراحی داخل و بیرونشم میبینید.. (ارزون تر از این دیگه نمیشه !) دل ادم کباب میشه میبینه مجبوری تو ایران چی بخری !… فقط موتور و گیربکس رون و نسبتا خوبی داره.. کیفیتشم نسبت به بقیه بهتره همین و بس…
کامران
۲۳ بهمن ۱۳۹۵مشکل جماعت ایرانی اینستاگرام و تظاهر کردن هست ، طرف پارکینگ نداره مرسدس سوار میشه پارک میکنه تو کوچه ، یا ملت فکر میکنن لندکروز خیلی ماشین خوبی هست
لندکروزی که تو ایران عشقشو دارن همه ، نه صدای موتور قشنگی داره نه هندلینگ خوبی داره نه مصرف درستی داره ؛ تو امریکا اروپا برای حمل گاو گوسفند هست و اصلا ماشین شیکی نیست.
یه سری هم فقط بدلیل گرفتن عکس سلفی با سانروف و.. میرن ماشین چینی میخرن
وگرنه هر عقل سلیمی میدونه که ساندرو بیریخت و +206 بزک شده ایرانیزه با اون دیلایت های مسخره باز خیلی از این آشغال های چینی هست.
حداقلش نمیگن طرف عشق سانروف بوده رفتی یه چیزی خریده که نه کارخونش معلومه نه تست ایمنی داره.
#ali#
۲۳ بهمن ۱۳۹۵ههه
اینم ترفند جدیده واسه جلب مشتری؟
اصلا مقایسه اینا با هم درسته؟
اصلا خوشم نیومد از این مقایسه هدف دار
هیچ کدوم رو برتر اعلام نکردن یعنی واقعا فاکتوری مثل کابین بیکیفیت و ب ظاهر زیبای برلیانس اینقدر تاثیر داره تو خرید؟
بعد چند نفر باز پیدا میشن در جواب جمله چینی نخرید میگن پس چی بخریم گزینه ای نیست و ما مجبوریم و…..
بفرمایید حالا ک گرینه های بهتری هست اخه چرا باید یکی بین این 4تا ماشین چینی رو انتخابکنه اکه واقعا ب خاطر طراحی ب روز تر باشه پس هر چی سرمون بیاد حقمونه دیگه حق نداریم غر بزنیم ک…
فرهاد
۲۵ بهمن ۱۳۹۵207 از همه بهتره.پر شتاب، کم مصرف و کم خرج، کم صدا، امکاناتش از هم همه اینا بهتره ظاهرشم همینطور.برلیانسم هاچ بک هم خوبع ولی من از هرکی پرسیدم گفته میخوام بفروشم و 206 سرتره و … ماشینای چینی مشتری اول و اخرش خودتی همش ضرره
مهمان
۲۶ بهمن ۱۳۹۵هیچ کدوم
فقط 206 تیپ 5 فرانسوی
داود
۲۶ بهمن ۱۳۹۵در حال حاصر دو ماشین ۲۰۶ تیپ ۵ و پارس نسبت به قیمت ارزش خرید دارن اونم به شرطی که بدشانسی نیاری و ماشینت سالم از کار در بیاد.
امیر
۱۴ اسفند ۱۳۹۵sandro ok
میثم
۲۱ اسفند ۱۳۹۵چی به حال و روز ما اومده ای خدا!!!!
حسین
۷ اردیبهشت ۱۳۹۶یه نکته مهم که لازمه اشاره کنم اینه که این ماشینی که عکسش رو به نام برلیانس اچ ۳۲۰ زدید در واقع برلیانس سی ۳ هست که نسخه ی کراس ۳۲۰ هست و فقط از نظر ابعاد و طراحی فرق می کنه و بقیه ی چیزاش مشترک با ۳۲۰ هست سی ۳ قراره در آینده نزدیک توسط پارس خودرو تولید بشه