مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
000
۱۷ تیر ۱۳۹۳سلام
دوستان صفر تا صد ال ۹۰ حدودا ۹ ثانیه
مصرف سوختش نصف مصرف سوخت زانتیا با اون همه ادعاش
جلوبندی در حد خودرو های بالا ی ۷۰ میلیون
اون وقت شما دارید اونو با سمند مقایسه می کنید/؟
Driver
۱۸ تیر ۱۳۹۳سلام خداییش تبعیض رو بزارید کنار یه بار معمولی به تندر نگاه کنید.
ظاهرش خیلی عضلانی و بزرگ و زیباست من که خیلی خوشم میاد ماشین قبلیم تیپ 6 بود ولی با این خیلی حال میکنم همه چیش خوبه بی صدا خیلی نرم
لذت رانندگی نیمه شاسی بلندی بهت میده، پر قدرت تر از ماشین
قبلیم و واقعا تو هر دند ای و تو هر جایی که بهش بگازی خیلی بهت حال میده 206 107 اسب و گشتاور 142 ال 90 105 اسب و گشتاور 148 تعادلش فوق العادست برید تست کنید ولی دنیا به ما می خنده که بعضی ها ماشینهای عهد بوق منقزض شده اروپا رو ترجیچ میدن
همگی شاد باشید .
...
۱۹ تیر ۱۳۹۳اولا که موتور EF7 طراحی و ساخت شرکت FEV(المان) یکی از معتبر ترین مراکز طراحی و ساخت موتور خودرو جهان هست . دوما تکنولوژی ساختش هم مدرن تر و هم بسیار جوانتر از موتور K4Mهست. اول مطالعه کن بعد نظر بده. اینجا اطلاعات عمومی مردم بالاست . پس موتور EF7 را که چندین سال از K4M جدید تر هست قرن بوق نخوان چون به سوادت مشکوک میشن. و اگه منظورت موتور XU7L3هست حرفت قبوله ولی اون موتور دیگه روی سمند نصب نمیشه. روی 405 نصب میشه. شب خوش
...
۱۹ تیر ۱۳۹۳خواهش میکنم مشخصات موتور های EF7 و TU5و XU7L3و XU7L4و K4M را سرچ کنید و خودتان مقایسه کنید بعد متوجه میشویدکدامیک مدرن تر و پیشرغته تر و قدرتمندتر و کلا پیروز میدان است. EF7
اشكان
۱۸ تیر ۱۳۹۳سلام ، یکی از نقاط ضعف سمند شتابشه که زیاد جالب نیست ولی ارزش ماشینها رو باید با چندین فاکتور و وزن دهی منطقی به اونها ارزیابی کنیم . مشکل سمند در مقابل ال90 فقط شتاب نیست موارد زیر هم هست:
سیستم فنربندی
تعلیق و فرمان
سیستم موتور و انتقال قدرت
ترمز
تجهیزات الکتریکی
صداهای غیرعادی بدنه
نفوذ آب و رنگ
مصرف سوخت
ایمنی
تکنولوژی
کیفیت ساخت
که البته ال90 در ارزیابی های ماهیانه موسسه استاندارد هم همیشه امتیازی بهتری نسبت به سمند کسب کرده و در نتیجه خودروی باارزشتریه پیروز باشید
...
۱۹ تیر ۱۳۹۳اقای اشکان می خوای بگم ال90 در چه مورد از سمند بهتره . در صدای داخل اتاق . ولی در بقیه موارد اصلا و حاضرم تک تک را مستند بهت بگم. مثلا نوشتی در تکنولوژی. اخه تکنولوژی موتور k4mکجا و تکنولوژی موتور مدرن و پیشرفته و قدرتمند ef7 کجا . اخه کجا ال90 سیستمهای پیشرفته مثل cvvt را داراست. یا کجا یکی از بهترین موتور دوگانه سوز جهان هست.
مهدی
۱۸ تیر ۱۳۹۳سلام
با تمام احترامی که برای شما قایلم باید بگو واقعا متاسفم از این همه قیاسی که ناشی از تعصب خالیه
من خودم سمند ای اف 7 دارم و تندر رو هم تست فنی کردم رشتم هم ارشد موتور های درون سوز هست
سر چی دارید بحث میکنید؟
این که کدوم بهتره؟
خوب معلومه هیچکدوم بهتر نیست اما هر دو خوبن
ال 90 کیفیت قطعاتش بالاست و این خصلت رنو هستش
هماهنگی گیربکس و موتور ال 90 بسیار بالا است و برا همین موتور به نرمی کار میکنه و خرابی کمتری داره
اما در بحث ادوات و کیفیت اجزای داخل ال 90 تفاوت چندانی با پراید ندارن ار پلاستیک خشک و بی روح که اصلا در شان خودرو های رنو نیس
در مورد طراحی خارخی هم درسته که بحث زیبایی کاملا شخصیه اما اکثریت ال 90 رو زیبا نمیدونن
وبریم سراغ سمند ای اف 7
موتور ای اف 7 قابل مقایسه با موتور ال 90 نیست یه سر و گردن ازش بالاتره هم از لحاظ تکنولوژی هم از لحاظ قدرت و طراحی
بزرگترین عیب این مدل از سمند نا هماهنگی موتور و گیربکسه که دلیل اصلی لرزش و به صدا درومدن اتاق و داشبورد هم تا حدود زیادی به همین مربوط میشه
شتابش از ال 90 در 3 دنده اول پایینترره اما در انتهای دنده 3 و دنده های بالاتر ال 90 حرفی برای گفتن در مقابل ای اف 7 نداره
البته بر خلاف تصور اکثر دوستان دلیل اصلی شتاب پایینتر سمند ای اف 7 وزن بالاش نیست بلگه پدال گاز برقی اونه سمند سورن با موتور ای اف 7 که پدال گازش سیمی هستش به راحتی ال 90 رو پشت سر میزاره
هرچند وزن سمند بسیار بالاست مثلا ماشین خودم رو بردم روی باسکول با باک خالی 1359 کیلوگرم بود
یه دلیل دیگه از برتری سمند ای اف 7 نسبت به ال 90 اینه که ال 90 بنزینی رو با سمند ای اف دو گانه مقایسه مینیم در مورد کل انداختن دوگانه سمند به راحتی با ال 90 بنزینی کل میندازه
حرفای من ناشی از تعصب نیست فکر نکنید چون خودم ای اف دارم ازش طرف داری میکنم نه ال 90 ماشین بشیار خوبیه اما ای اف 7 هم لایق این همه کم لطفیه دوستان نیست اینم بگم سمند ال ایکس معمول هیچ حرفی برا گفتن در مقابل ال 90 نداره
اگه با مطالب من مخالفید و یا سوالی دارید میتونید از طریق ایمیل با من در ارتباط باشید
امير از كرج
۱۹ تیر ۱۳۹۳با سلام به دوستان
من خودم حداقل سه ساله EF7 سوارم و ازش راضیم. من دلیل این همه نارضایتی طرفدارای ال90 از سمند را واقعا نمیدونم! این که واضحه سمند از نظر آپشنها و زیبایی از ال90 سر تره. تنها نقطه قوت ال90 موتورش هست که دیر خراب میشه، خوب سمند EF7 هم تکنولوژی سال 2008 آلمانه و موتور خوب و پرقدرت و کم صداست، پس دیگه چیه این همه بحث نداریم اینجا به هم توهین میکنین(مخصوصا ال90یها)
مشکل اینجاس که دوستان ال90 را با سمند قدیمی و معمولی مقایسه میکنن، اگه EF7 با ال90 مقایسه بشه فقط از نظر شتاب اولیه و مصرف سوخت ضعف داره که البته سمند (EF7) از سرعت 100 به بالا تازه شتاب میگیره و ال90 دیگه حریفش نیست. در مورد مصرف سوختش هم که موتور پایه گازسوز این مشکل را حل کرده و هزینه لازم برای تأمین سوخت CNG نسبت به بنزین حداقل به نصف کاهش پیدا می کنه
به نظر من زیر 50 میلیون EF7 بهترین گزینه هست.
مزایای EF7:
– ظاهر زیباتر
– طراحی داخلی زیباتر: (البته در مقایسه با داشبورد خشک و بی روح ال90)
– موتور کم صدا (از داخل اتاق واقعا صدای دلنوازی داره)
– راحتی صندلیها:’ بدون هیچ کونه خستگی راننده در رانندگی طولانی(من به دلیل شغلم هر هفته یه مسافت 2000 کیلومتری با ماشین راه میرم ولی هیچ وقت از رانندگی با ماشینم خسته نشدم. این موضوع را حتی دوستم که ریو داشت و یه مسافت 600 کیلومتر را با ماشینم رانندگی کرد اعتراف کرد که اصلا خسته کننده نیست)
– تعادل و هندلینگ بسیار بالا: در سرعت بالا و سر پیچها انگار ماشین میچسبه به زمین و بسیار راحت کنترل میشه.
– کولر بسیار قوی
– موتور بسیار قوی: با کولر روشن حتی با سوخت گاز هم راحت شتاب میگیره و در این حالت من خودم سرعت 185 را تجربه کردم. واضحه که اگه با بنزین برم و بدون کولر سرعت بالاتر هم راحت میشه رفت. ولی خوب هر چی باشه ماشین ایرانیه و احتیاط شرط عقله وسرعت بالاتر را امتحان نکردم.
– تو سربالایی حتی با سوخت گاز هم اصلا کم نمیاره و راحت سرعت را به 140 یا 150 میرسونه
– و . . .
هن در جاده بارها با ال90، ریو، پارس و 405 کورس گذاشتم و اونها تو سرعتهای 160 و 170 در مقابل EF7 حرفی برای گفتن ندارن چون EF7 تو این سرعتها پدال گازش عجیب تحریک پذیر و پر شتابه.
باید بگم ال90یها لطف کنن خودشون یه بار با سمند مسافرت کنن، نمیگم ماشینشونو با EF7 عوض میکنن، ولی حداقل اینقدر بدون تجربه شخصی و فقط بر اساس حرف دیگران از سمند بی گناه بد نمیگن.
عیب کاراینه که ایران خودرو یه دفعه به خاطر تبلیغ کورکورانه مردم قیمت سمند را مثل بقیه ماشینا نبرده بالا. اگه قیمت سمند هم رفته بود بالا اون وقت همه میگفتن سمند خوبه! آخه اینجا منطق مردم، منطق جهان سومی هست.
سه چهار سال پیش، قیمت سمند حدود 16 تا 17 میلیون بود و نسبت به ال90 یادم میاد حدود 1 میلیون گرونتر بود. حالا ال90 حدود 5-6 میلیون گرونتر شده در حالیکه هیچ آپشنی بهش اضافه نشده، بلکه فقط به خاطر تبلیغات خود مردم هست. ما مردم ایران همینطوری نطر میدیم. حتی برخورد داشتم با افرادی که نه ال90 و نه سمند هیچ کدوم رو سوار نشده بعد میاد میگه ال90 از سمند بهتره! ازش میپرسی از کجا میگی؟! جواب میده همه میگن!!!!!! این یعنی تبلیغ کورکورانه.
من نمیگم ال90 بد و سمند خوب، بلکه باید بدونین هر ماشینی معایب و محاسنی داره و هر کس ماشینی که داره را دوست داشته که رفته خریده. پس دوستان لطف کنن به طرفدارای گروه مقابل و ماشینشون توهین نکنن.
ببخشید سرتون درد اومد، ولی باید این واقعیت ها را بدون تعصب میگفتم.
انشالا هر کی هر ماشینی سواره، تو این جاده های نا امن و درپیت به سلامت تردد کنه.
مهدی
۱۹ تیر ۱۳۹۳برتری های ال 90 نسبت به سمند ef7
1- هماهنگی فوق العاده موتور و گیربکس
2- کیفیت بالاتر قطعات
3- شتاب اولیه بهتر
4- وزن سبک تر (که در مانور ها و سرعت بالا نمیشه ازش به عنوان مزیت یاد کرد)
5- کیفیت مونتاژ بالاتر
6- ایمنی بالاتر در تصادف از روبه رو
برتری های سمند ef7 نسبت به ال 90
1- موتور به روز تر و قدرتمند تر
2- کیفیت بالاتر تزیینات داخلی حداقل از نظر جنس و نه مونتاژ
3- شتاب ثانویه بالاتر
4- احساس امنیت بیشتر در سرعت بالای 160 اینو به این خاطر میگم چون من خودم با سمندم بارها 220 رو پر کردم و واقعا تو سرعت بالا پایداریش زیاده اما با لا 90 از 180 جرات نکردم بالاتر برم انگار رو هوا بودم
5- طراحی خارجی زیباتر طبق نظر اکثریت مردم
6- ایمنی بالاتر در هنگام واژگونی خودرو
7- کارکرد فوق العاده در هنگام کارکردبا گاز هیچ ماشین دو گانه سوز به گردش نمیرسه تو کورس و با تمام بنزینی های زیر 60 میلیون به راحتی کل میندازه
اما در آخر:
اگه براتون قیافه خودرو ملاک نیست و از اون طرف از تعمیر گاه رفتن خوشتون نمیاد و زیاد مسافرت های طولانی مدت نمیرید ال 90 انتخاب خوبیه
اما اگه ظاهر براتون مهمه و مسافرت های طولانی میرید و دنبال یه ماشین گازسوز قدرتمند میگردید که بتونید با ماشینای بنزینی هم کل بندازید بهترین انتخاب سمند ای اف 7 هستش
...
۱۹ تیر ۱۳۹۳امیر اقا. برای من هم جالبه که سمندیها همگی از سمند راضی اند البتهef7 حالا ال90های عزیز که هنوز سوار سمند نشدند ازش ناراضی اند ایا این عین مصداق تخریب یک محصول مدرن و ملی نیست. چی حاصلشون میشه نمی دونم. من ef7 دارم تا حالا 65هزار کارکرده. فقط برای سرویسهای دوره ای سه نوبت به نمایندگی مراجعه کردم. بخدا اگه صد بار دیگه ماشین توی این رنج بخوام بخرم باز انتخابم ای اف 7. در این مدت فقط لنت و باطری و لاستیک عوض کردم. فقط باید باهاش 6 ساعت رانندگی کنی تا تفاوتش را با ال90 و بقییه بفهمی متاسفانه اینجا نظرات با تعصب اعمال میشه. مثلا یه اق میگه شتاب ال90 9 ثانیه هست و همه ال90یها بهش مثبت میدند. این یعنی تعصب خشک.
...
۱۹ تیر ۱۳۹۳معرفی مستند موتور مدرن و پیشرفته و قدرتمند ef7
موتورEF7 یا موتور ملی پروژه ی مشترک بین مرکز تحقیقات موتور ایران
خودرو ( I.P.C.O ) و مرکز تحقیقات موتور آلمان ( F.E.V ) می باشد . این موتور از پایه بر اساس سوخت گاز طبیعی طراحی گردیده و در عین حال قابلیت کارکرد با بنزین را نیز دارا بوده و در میان موتور های گاز سوز دنیا در لیست سه موتور برتر از نظر طراحی کلی موتور در میان ده موتور برتر دنیا قرار دارد . مکانیزم های بکار رفته در این موتور به نحوی است که توانسته است با وجود حجم موتور و مصرف سوخت کمتر به توان و گشتاور بالا تری حتی نسبت به موتور های بنزینی دست یابد . با استفاده از سیستم مدیریت این موتور به صورت خودکار سوخت گاز را به عنوان اولین سوخت انتخاب می کند . همچنین در صورت اتمام بنزین بدون فرمان راننده و بدون احساس تغییر در کار کرد موتور نوع سوخت مصرفی تغییر می کند ، حتی در سرد ترین شرائط موتور به راحتی با سوخت پایه ی خود که همان گازست روشن می شود .
سوپاپ ها نیازی به فیلر ندارند و تنظیم کننده هیدرولیکی سوپاپ ها ( ۱۶V ) متناسب با شرائط آنها را تنظیم می کند . طراحی در این قسمت به نحوی انجام شده که صدا و لرزش در دور آرام بسیار مطلوب و متناسب با موتور های روز دنیا و از نظر دستیابی استاندارد آلایندگی نیز اخذ بالاترین استاندارد های روز اروپا یورو IV از برتری های این موتور می باشد .
مکانیسم CVVT :
این مکانیسم باعث پائین آمدن مصرف سوخت در دور آرام تا ۱۰ درصد و در دور های بالا سبب افزایش قدرت موتور می شود و مهمترین مزایای این سیستم عبارتند از :
۱- متغیر بودن زمان باز و بسته شدن سوپاپ های ورودی
۲- دارا بودن برتری راندمان در تمامی نقاط کاری موتور
۳- بالا نگاه داشتن گشت آورد در دور های مختلف موتور
۴- افت میزان مصرف سوخت
۵- افت میزان آلودگی .
در این موتور واتر پمپ ، سافی روغن و خنک کن روغن در یک مجموعه جمع شده اند که این باعث ایجاد محاسنی از قبیل عدم استفاده از اتصالات و لوله های جانبی به دلیل اتصال بدون واسطه به بلوک موتور ، استفاده از یک قطعه بجای سه قطعه در موتور ، قابلیت تعویض سافی روغن و پره ی واتر پمپ به صورت جداگانه بدون نیاز به تعویض تمام مجموعه
دریچه ی برقی گاز :
به واسطه توان و گشت آور بالای موتور با دو سوخت بنزین و گاز ، استفاده از دریچه ی برقی گاز و همین طور کالیبراسیون بسیار دقیق سیستم مدیریت موتور ، تعویض سوخت بنزین به گاز و بر عکس به هیچ وجه منجرب تغییر عمل کرد خودرو نمی شود و راننده در رانندگی خود احساس تغییر قابلیت در خودرو نمی کند .
سیستم نشتی یابی هوشمند گاز :
اگر چنان چه به هر علتی کمترین مقدار نشتی گاز در خودرو رخ دهد ، قبل از آنکه حتی راننده بوی آن را استشمام کند ، به واسطه ی بکار گیری سیستم نشتی یابی هوشمند ، چراغ Check Engine روشن شده و راننده می تواند با مراجعه به نمایندگی های مجاز از محل نشتی آگاه و آنرا بر طرف کند .
ایل پمپ مستقیم ( پمپ روغن ) :
در موتور EF7 پمپ روغن نیروی خود را به طور مستقیم از میل لنگ می گیرد که مزایائی از قبیل دسترسی آسان در تعمیرات و افت احتمال نشتی از کاسه ی نمد جلوی میل لنگ می باشد . این موتور با سوخت بنزین ، خروجی ۱۱۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور و تورک ۱۵۵ نیتون متر در ۴۵۰۰ دور و با سوخت گاز ،۱۰۳ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور و تورک ۱۳۶ نیوتن متر در ۴۵۰۰ دور را تولید می کند .
نسبت تراکم در این موتور ۴ سیلندر یازده به یک است . این موتور از نظر سطح آلایندگی موفق به کسب استاندارد EURO IIII در اروپا شده .
مصرف سوخت به صورت ترکیبی با بنزین ۷٫۸ لیتر در هر۱۰۰ کیلو متر و ۷٫۸ کیلو گرم با گاز در هر۱۰۰ کیلو متر می باشد .
اشکان
۱۹ تیر ۱۳۹۳با سلام. آقایون ای اف 7 سوار! هر وقت ماشینتون رو 120 هزارتا راه بردین و تعمیرگاه نرفتین و جلوبندی پیاده نکردین بیاید به ماشینتون بنازین.اگه مردم از ال 90 تبلیغ میکنن به خاطر کیفیت بالاشه نه تبلیغات کور کورانه.اخه قدرت بالاتر سمند ای اف 7 به چه دردی میخوره؟ اره قدرتش بالاتره همه میدونن.گشتاورش هم بالاتره ولی شک نکن که از لحاظ کیفیت به موتور ال 90 نمیرسه.باز هم میگم اگه رو حرفام شک دارین میتونین یه سری به تعمیرگاهها و نمایندگی ها بزنین.بهتون ثابت میشه
امير از كرج
۱۹ تیر ۱۳۹۳آقا اشکان این جمله که گفتی جای دیگه نگو! معلومه که قدرت موتور به درد میخوره! قدرت موتور برای ماشین یکی از شاخص های انتخاب هست.
قدرت این موتور به این درد میخوره که با سوخت گاز تو سر بالایی ماشینای سبکتر از خودشو راحت میگیره، حتی باکولر روشن، اونوقت مجبور نیستی برای سبقت تو سربالایی کولرت را خاموش کنی! اگرچه اختلاف قدرت موتور EF7 با ال90 خیلی زیاد نیست ولی به هر حال همون یک کم بیشتر بودنش هم خودشو تو سرعتای بالا نشون میده.
اگه قدرت موتور به درد نخوره پس اون کسی که برای لامبورگینی موتوری با حدود 700 اسب بخار طراحی میکنه واقعا آدم احمق و بیکاریه!
در مورد کیفیت قطعات موتور و جلو بندی درسته که ال90 خوبه، اما دلیل بر بد بودن سمند نیست! من خودم سه سال سوار EF7 هستم فقط روغن و لنت و باطری و شمع عوض کردم. البته به قول شما جلوبندی سمند به خاطر وزن بالاش استهلاک زیادی داره، ولی من تو این مدت نزدیک 100 هزار باهاش رفتم و فقط یک موج گیر ازش عوض کردم با هزینه نزدیک به 50-60 هزار تومان! به نظر شما این مقدار هزینه برای ماشین زیاده در طی این مدت و این مقدار کارکرد؟
برای من این هزینه مهم نیست وقتی میبینم در عوض از رانندگی با ماشینم در مسیر طولانی خسته نمیشم و لذت میبرم.
از طرف دیگه، ما EF7سوارا این ماشین را با BMW یا ماشینای گرون دیگه مقایسه نمیکنیم. به قول شما اعلام زمان تعویض روغن و فیلترها توسط ماشین و بقیه آپشن های موجود آنچنان ارزشی نداره. اما حداقل در حد ماشینای هم کلاس خودش داشتن سنسور دنده عقب، سیستم هوشمند و اتوماتیک تهویه هوا، سیستم کنترل دما، داشتن کد عبور برای سیستم برق (علاوه بر ایموبیلایزر) و … ارزش داره و آپشنهایی داره که اگه شرکت های دیگه بخوان به ماشیناشون اضافه کنن کلی به قیمت ماشین اضافه میکنن.
یه سری به سایت سایپا و پارس خودرو بزنید، برای نصب آپشن اضافی روی ال90 مثل سنسور پارک، چراغ طرح مگان و نمد درب موتور و … باید پول اضافی بدی.اما در سمند آپشنهای مهمتر را بدون منت رو ماشین گذاشتن با قیمت حدود 5-6 میلیون ارزونتر از ال90.
یه بار دیگه تآکید میکنم، شخص باید ببینه انتظاراتش از ماشین چیه؟
اگه ظاهر ماشین و طراحی داخلیش برای راننده مهم نباشه و شتاب اولیه و دوام قطعات براش مهم باشه ال90 براش مناسبه
اگه استهلاک قطعات براش مهم نباشه ولی ظاهر ماشین براش مهم باشه و ماشین راحت برای مسافتهای طولانی بدون خستگی و قدرت موتور و شتاب ثانویه بالا میخواد EF7 مناسبه.
در هر صورت هر کس با خواندن تجارب دیگران در اینگونه سایتها و تحقیقات بیشتر ماشین انتخاب میکنه و میخره. از اینکه من بگم ال90 بد و شما بگی سمند بد، نظر هیچکدوم از ما در مورد ماشینامون تغییر نمیکنه!
پس شما با ال90 خودت حال کن ما هم با EF7. حرف اصلی من در کامنت قبلیم این بود که نباید طرفدارای هر ماشینی به گروه مقابل یا ماشین اونا توهین کنن و مثلا بگن فلان ماشین آشغاله! این چیزی بود که من با خوندن چند صفحه از این نظرات دیدم.
در اصل این سایت برای این هست که همه بیان تجارب سازنده خودشون را در اختیار دیگران بذارن.
موفق باشید.
امير از كرج
۱۹ تیر ۱۳۹۳تازه یه چیز دیگه هم اضافه کنم:
تو سمند این خانومه نمیذاره تو مسافرت طولانی وقتی تنهایی حوصله ات سر بره، میشینیم با هم کلی درد دل میکنیم. خیلی هوامو داره: میگه درب خودرو باز است، روغن موتور تعویض گردد، چراغ ها را خاموش کنید و… :)
البته این شوخی بودااا! ال90یها این حرفمو مسخره کنن. فقط برای شوخی و خنده گفتم.
اما جدی خیلی خانومه خوبیه. کلی با هم تو این مدت حرف زدیم ولی خیلی با حیاست خودشو نشون نمیده! :)
شاد باشید دوستان.
اشکان
۱۹ تیر ۱۳۹۳سمند سوارا یه جوری راجع به امکانات و آپشن حرف میزنن که اگه یکی ندونه فکر میکنه بی ام و سوارن!
اشکان
۱۹ تیر ۱۳۹۳آخه اعلام زمان تعویض روغن و فیلترها توسط ماشین هم شد آپشن و امکانات؟!این یه آپشنی هست که سمندی ها بهش مینازن!
...
۱۹ تیر ۱۳۹۳اولا که یه آبشن اضافه نیست که قابل چشم پوشی باشه. خیلی زیاده. دوما شما را منطقی تر می دانستم. شما هرچه ای اف 7 داره را بی ارزش جلوه میدهید و هرچه اون ال90 ساده ساده ساده داره خیلی بارزش. مثلا قدرت و گشتاور و سرعت نهایی و سنسور دنده عقب و اینه و صندلی برقی و رمز دار بودن خودرو و شیشه بالابر برقی عقب و دریچه کولر و بخاری برای سرنشینان عقب و مولتی پلکس (عیب یاب خودکار موتور) و سیستم سخنگو و تهویه اتومات و دماسنج و صندوق پران و تعادل و فرمانپذیری بسیار عالی و صدها مزیت سمند را بی ارزش و در عوض 2 ثانیه شتاب اولیه( که معلول وزن سبک تر ال90 هست و در شتاب ثانویه سریع جبران میشه) بهتر ال 90 را علم کرده بر سر همه می کوبید.بخدا وقتی با سمند به مسافرت می روید در جاده احساس می کنید در کشتی نشسته اید. ضمنا ما که تا 65 هزار با ای اف 7 رفتیم و شکر خدا هر روز صدای موتور نرمتر و بهتر شده. دریغ از یک قطره روغن ریزی. حالا حتما باید به اندازه ماشین تو کار کنه که مقبول باشه این چه منطقی است.
تجربه خرید سمند EF7
۱۹ تیر ۱۳۹۳حال حکایت ماست. هر کس سخن ناصحان نشنود و به تبلیغات ایران خودرو اعتماد کند و سمند LX-EF7 خریداری نماید بر او آن می رود که بر ما رفت. می پرسید چه بود آن؟ عرض می کنم.
حکایت از آنجا شروع شد که از پراید خسته شدم و کک خرید سمند به تن من افتاد. لذا در یک تصمیم انقلابی، پراید SL مدل بالای خود را فروختم و شروع کردم به تحقیقات و بررسی که چه بخرم؟ جماعتی از دوستان، سمند LX-EF7 دوگانه سوز را پیشنهاد کردند و البته برخی دیگر از دوستان، ما را از این خودرو و اصلا از خرید خودروی وطنی برحذر داشتند که البته دسته دوم وقتی که فهمیدند ما المفلس فی امان الله هستیم و وسع مان به خرید خودروی بالاتر از 25 میلیون نمی رسد به ناچار ارائه طریق نمودند که سراغ هر گزینه ای می روی سراغ LX-EF7 نرو، چرا که نه موتورش امتحان خود را پس داده و نه قطعاتش یافت می شود.
حتی یکی از دوستان، که دستی بر ادبیات و شعر دارد به کنایه گفت: حکایت کمبود قطعات سمند LX-EF7 دوگانه سوز ، حکایت همان شیخی است که با چراغ گرد شهر می گشت و انسانش آرزو بود و پاسخش دادند که ” یافت می نشود گشته ایم ما”.
خلاصه! یک چند وقتی کارمان شده بود گشت زدن در سایت های خودرو و اتاق های مجازی گفت و گو و بررسی جناب سمند LX-EF7 دوگانه سوز و در آنجا هم دیدیم که همه نالان و گریان اند از این خودرو و نایابی قطعاتش.
……فریب تبلیغات ایران خودرو را خوردیم و کردیم آنچه را که نباید می کردیم. پول بی زبانی را که نتیجه سالها پس انداز کارمندی و فروش پراید بود ریختیم در جوی آب بزرگی به نام ایران خودرو و یک دستگاه سمند LX-EF7 دوگانه سوز خریدیم و پیوستیم به خیل سمندسواران.
القصه! 5 ماه گذشت. در این مدت بر اساس دفترچه راهنمای نگهداری خودرو، خود و زندگی و کار و زن و بچه را وقف آب بندی و راه اندازی این خودرو کردیم و از برگ گل نازک تر به این خودروی”مثلا ملی” نگفتیم. ماه پنجم که رسید دیدیم که بله! چراغ چک خودرو بی دلیل روشن می شود و البته بی دلیل هم خاموش می شود.
نمایندگی های ایران خودرو گفتند طبیعی است. گفتیم آقاجان! چراغ چک خیلی مهم است اتفاقا روشن شدن اش خبر از امری غیر طبیعی می دهد. خندیدند و خندیدیم و کاری هم از پیش نبردند. فصل گرما رسید! ملاحظه شد که کولر خودرو بیشتر به بادبزن دستی شباهت دارد. نه سرد که چه عرض کنم نه خنک می کند و نه پرتاب باد قابل قبولی دارد. رفتیم نمایندگی. فرمودند تنظیمات کولر کمتر از 10 درجه نمی شود. مثل مدل های قبلی سمند نیست. سخت نگیرید. سخت نگرفتیم و تحمل کردیم.
روز دیگر دیدیم سابقا برای بوق زدن کافی بود به دسته راهنما اشاره کنیم اما به تازگی باید دسته را فشار بدهیم. فشار دادیم. روز بعد دیدیم بیشتر باید فشار بدهیم. بیشتر فشار دادیم. یک هفته که گذشت دیدیم اگر این گونه پیش برود یا دسته راهنما می شکند و یا مچ دست ما. تحمل کردیم.
کار به جایی رسید که خودرو لال شد. به عبارتی بوق از کار افتاد و ما و دیگر شهروندان از شنیدن صدای خوش بوق سمند LX-EF7 دوگانه سوز محروم شدیم و بوق هم مثل خیلی چیزهای دیگر که از زندگی ما ایرانی جماعت رخت بر بسته است با ما وداع کرده است.
باز هم رفتیم نمایندگی. فرمودند: دسته راهنما باید تعویض شود. عرض کردیم: تعویض کنید. فرمودند: نداریم. عرض کردیم: پس چه باید کرد؟ فرمودند: برایتان سفارش می دهیم و تا آن موقع می توانید وقتی که میل به بوق زدن داشتید دسته راهنما را در حالت نوربالا قرار بدهید، کارتان را راه می اندازد. عرض کردیم دسته راهنما کی می رسد؟ فرمودند: شما در نوبت قرار گرفته اید. عرض کردیم: چند نفر در نوبت اند؟ فرمودند: خیلی!!! بعد هم کاشف به عمل آمد که بحران فعلی ایران خودرو ، بحران دسته راهنماست.
خلاصه! تا دو روز بعد با نوربالا بوق می زدیم که آن هم الحمدالله از کار افتاد. یک ماه از ثبت نام ما برای دریافت دسته راهنما گذشته بود و از دوستان نمایندگی ایران خودرو خبری نبود. زنگ زدیم، فرمودند مگر شش ماه به دنیا آمده اید؟ حوصله کنید. حوصله کردیم. رفتیم به استانی دیگر و یک نمایندگی دیگر! گفتند چون در فلان نمایندگی برای دسته راهنما ثبت نام کرده اید دیگر نمی توانید جایی دیگر ثبت نام کنید. تازه اگر هم به فرض محال ثبت نام تان کنیم نفر هفتاد و یکم هستید. چهل روز که از ثبت نام ما گذشت زنگ زدیم نمایندگی. دعوت به صبر کردند. این دفعه صبر نکردیم که به قول رئیس جمهور سابق، صبردانمان …… بود. نا امید از همه جا به بازار آزاد پناه بردیم. شعبات ایساکو دسته راهنما نداشتند. لوازم یدکی فروش ها هم گفتند اگر دسته راهنما دیدید سلام ما را به او برسانید. البته هنوز که هنوز است چشم مان به جمال دسته راهنما نیفتاده که عرض ادب کنیم و سلام دوستانش را به او برسانیم.
حیران مانده ام این وسط که چرا یک خودروساز با خود و اعتبار و مشتریان خود این چنین می کند؟ اصلا بحث رقابت به خودروسازان خارجی به کنار، چرا که ایران خودرو نه توان رقابت با آنان را دارد و نه قبای رقابت به اندام نحیف اش می خورد ! اما بالاخره آدم دوست دارد که بداند ایران خودرو با این همه یال و کوپال و ایساکو با آن همه سازمان و تشکیلات و نفرات که شعارش تامین قطعات و تضمین خدمات است چگونه از پس فراهم نمودن قطعه ای چنین حقیر برنمی آید؟ کسی از ایران خودرو انتظار فراخواندن خودروهای معیوب تولیدی را ندارد که این خواسته رویایی بیش نیست اما حداقل انتظار مشتریان این است که ایران خودرو خود را به کوچه علی چپ نزند و پاسخگوی مشتریان اش باشد. اصلا گویا قضیه بر عکس شده و این شرکت انتظار دارد مشتریان از این که به نمایندگی هایش مراجعه مکرر می کنند و موجب تکدر خاطر پرسنل می شوند پوزش بخواهند.
بگذریم! این روزها سمند LX-EF7 دوگانه سوز ما چراغ چک اش روشن است. هوای داخل کابین اش دم کرده است. گاز نمی خورد. شتاب ندارد و بالاتر از همه این است که” لال” است. بوق نمی زند. ماشین و عابر و دوچرخه و جک و جانور که در مسیرمان قرار می گیرد ما فقط با معصومیت نگاهشان می کنیم. کار به جایی رسیده که می ترسیم شب یا از خانه بیرون بیاییم یا به جاده بزنیم چرا که می ترسیم نکند این دسته راهنما به تمامی از کار بیفتد و چراغ هایش هم خاموش شود و “کور” هم بشویم. به ناچار سمند LX-EF7 دوگانه سوز صفر کیلومتر ما در پارکینگ منزل جاخوش کرده و در خواب تابستانی به سر می برد…
دیروز همان دوستی را دیدم که دستی بر ادبیات و شعر دارد و با ذکر حکایت شیخ و چراغ و گشتن دور شهر توصیه کرده بود باد ببینیم و باران ببینیم و سمند LX-EF7 دوگانه سوز نبینیم و ما گوش نکرده بودیم. توصیه کرد دنبال دسته راهنما نگردیم و به جای آن برویم سراغ همان زنگ های استیل مخصوص دوچرخه های دوران جوانی مان، که می بستیم شان به دسته دوچرخه و با انگشت شصتمان آن را به صدا در می آوردیم: رینگ! رینگ! رینگ! یادش به خیر! چه خوش صدایی داشت! البته بوق شیپوری پلاستیکی هم بد پبشنهادی نیست. ووووزلا که از همه بهتر است.
saeid
۲۳ تیر ۱۳۹۳سلام آقای عزیز در یه جا گفته بودید کولر سمندم خیلی خنک نمیکنه مشکل اونجاست که شما تنظیم دما رو 10درجه تنظیم کردید
حالا شما دما رو40درجه انتخاب کنید بعد نظرتون نسبت به سمند عوض میشه
در کل میتونم بگم قدرت کولر سمند از L90 بیشتره
ربیعی
۱۹ تیر ۱۳۹۳بسمه تعالی اینجانب از سال 89 یکدستگاه خودرو سمند ای اف سون خریداری نموده ام راستش خودرو فوق العاده کم مصرفی است و توانایی حرکت در کلیه جاده ها در کلیه شرایط آب و هوایی را دارد اما متاسفانه با اولین تعمیر موتور حتی توسط نمایندگیهای معتبر و مجاز نمی توانند موتور را بصورت خوب حداقل مشابه سمند ال ایکس تعمیر کنند و بعد از اعتراض همگی باتفاق می گویند خودرو جدیدی است و موتورش جا برای تعمیر ندارد مثل سایر خودروها تعمیر اول و دوم و سوم ندارد و قطعات فوق العاده گران است و کمیاب و براساس مدارک معتبر که چنانچه نیاز باشد حضورتان ارسال می نمایم در تیر ماه 1392 موتور تعمیر اساسی شد در نمایندگی … اراک و مبلغ 000ر000ر18 نقدا دریافت نمود پس از 28 روز که متوقف بود و پس از 9 روز از همان ناحیه مورد تعمیر خسارت دیده و متاسفانه نمایندگی علیرغم تعهدی که در ذیل فاکتور داده که دو ماه یا سه هزار کیلومتر تعهد داده بود کلا نپذیرفت که اتومبیل را به آنجا ببرم بالاجبار چون اتومبیل نزدیک به قم بود به تعمیرگاه متفرقه توسط وانتهای حمل خودرو خوابانده شده و اینجانب بدلیل فوت اقوام نزدیک قادر به پیگیری نبودم و متاسفانه از روزاول تک کار می کرد و نهایتا پس از کلی خرج کرد اضافه و سه ماه توقف خودرو مجددا موتور از کار افتاد و این دفعه شاطون زده و بایستی بلوک سیلندر و سر سیلندر و کلی لوازم تعویض شود که حدودا” 000ر000ر6 تومان هزینه دارد و قادر به باز سازی نیستم و حاضرم بدین شکل بفروش برسانم که متاسفانه خریداری نیست و اگر باشد آنقدر ارزان می گویند که … بهر حال اتومبیل خیلی خوب است اگر خراب نشود و هر سال بتوان آنرا فروخت و تعویضش نمود یا مدل صفر اما نمی گویم نخرید بخرید ولی وقتی خریدیدحسابی مواظبت کنید که خراب نشود
اصفهان
۱۹ تیر ۱۳۹۳تجربه یک ماه با سمند EF7
امروز دقیقا یک ماه است که ماشین رو تحویل گرفتم ، سعی دارم به دوستانی که میخواهند این مدل از سمند رو ثبت نام یا خریداری کنند کمک کرده باشم .
در ابتدا اگر میتوانید از پس هزینه های بنزین بر بیایید اکیدا توصیه میکنم سراغ سمند EF7 نروید و البته اگر حال و حوصله ایستادن در صفهای طولانی صف را هم ندارید بازهم اکیدا توصیه میکنم سراغ این خودرو نروید .
اگر آدم حساس به صدا و کیفیت تزئینات داخلی هستید باز هم این خودرو به درد شما نمیخورد .
ابتدا از ناهماهنگی موتور و گیربکس بگم که بازهم افراد کمی متخصص و آشنا به خودرو میدونند چقدر در سر وصدا و هماهنگی دنده ها و البته مصرف سوخت و همینطور عمر موتور مهم هست . این موتور با توجه به گشتاور بالا و قدرت بالاتر نسبت به موتور XU7 (سمند معمولی) نمیتواند از همان گیربکسی که روی سمند XU7 هست استفاده کند ، این قضیه را به دقت و با سرعت های مختلف تست کردم . در نتیجه این گیربکس به سرعت معیوب شده و به زوزه می افتد .از نظر قطعات داخلی باید بگویم به خاطر لرزشهای زیاد و ناهماهنگی موتور و گیربکس با گذشت زمان در قسمت داشبورد و شیشه جلو با مشکل صدا مواجه خواهید شد .
این خودرو از ابتدا با مشکل اگزوز مواجه است و از همان زمان تحویل صدای زیادی از زیر ماشین خواهید شنید که میبایست حتما به نمایندگی گوشزد کنید تا درست کنند .
نکته بعدی و تکراری در این خودرو دسته موتور میباشد که با گذشت چند روز متوجه میشوید صدایی از سمت شاگرد به گوش میرسد که این را هم با رفتن به نمایندگی و نصب واشر مخصوص حل کنید .
من بعد از گذشت 1 سال از خرید این خودرو باید بگم این خودرو در مجموع یک خودرو متوسط هست . نمیشه یک خودرو رو فقط با یک قسمت از مجموع سیستمش ارزیابی کرد .
باید بگم گاهی اوقات واقعا ازش لذت میبرم و گاهی اوقات ازش متنفر میشم !!!
علی
۵ مرداد ۱۳۹۳بالاخر یک ماه خریدی یا یکسال
لوگان
۱۹ تیر ۱۳۹۳تو خرید و انتخاب تندر 90 اصلاً شک نکنید
خوردرویی پرفکت و کامل تو رنج فیمتی خودش
با کیفیت
کم مصرف
پر شتاب
امن
جادار
محمد از انزلی
۱۹ تیر ۱۳۹۳محمدعباسنیاانزلی
سلام گرمم راازساحل خنک انزلی پذیرا باشید.دوستان خوشحالم ازاینکه بابه شیر گذاشتن اطلاعات خودموجب بالارفتن اطلاعات هم.ودرنتیجه موجب تصمیم گیری عقلانی ودرست درانتخاب یک خودروی خوب در رنج زیر 50میلیون میشویم.من ازسال58ازژیان-رنو5-پیکان -شورلت-پراید-پژوGLX-وپارسال پارس تندرE2خریدم.هیچکدام به اندازهGLXاذیتم نکردن 5سال داشتم2بارواشرسوزوندرادیاتورترکوندو….ولی سواریش ونرمیش خوب بود.اما L90ازنظرفنی بی آزارترین ماشین سواری خانوادگی است نه کنترول هرروزه آب وروغن میخواد نه نگران گرم کردن وواشرسوزوندن باشید.L90بخروآسوده خاطر حالشاببر)متشکرم.
امیر
۱۹ تیر ۱۳۹۳سلام…مجدد..برید زیر ال نود قسمت جلو یه عکس بگیربد… و بعد مقایسه کنید با سایر خودذوها..میبینید که قطر پولس و سایر قسمتهای چلو بندی از همه سواریها قطور تره..حتی از سوناتا …وووو…فقط پرادو داذای چنین قطر پولس هست....اگر مگان 2000 الان ۱۰۰ میلیونه..پس ال نود باید ۸۰ میلیون باشه… فقط چون قیافش !!!؟؟.ما که ۵ ساله.. داریم..۱۹۰ هزار کیلومتر هم باش رفتیم.. گ کلی حالشو بردیم…….این ماشین از نظر من جادار…پر قدرت… مثل یه شاسی بلنده….
فراز
۱۹ تیر ۱۳۹۳باسلام بیست سال ماشین سوارم تندر تو رنج قیمتی زیر 50 میلیون تو تولیدات داخلی سایپا و ایران خودرو بهترین و فوق العاده ترین باکیفیت ترین کم خرج ترین باکلاس ترین ماشینه،مصرف عالی نرمی عالی شتاب عالی و جاداری عالی بقیه ماشینای زیر50میلیون میلیون هیچ حرفی در مقابل تندر ندارن،فنی ها میفهمن چی میگم
مهدی
۲۰ تیر ۱۳۹۳آقا اشکان گل چرا اینقدر تعصب بیجا داری روی ال 90؟
تو که آپشنای سمند رو مسخره میکنی مثلا بگو بدونم ال 90 چی داره که6 میلیون از سمند گرون تره؟
سنسور دنده عقب که نداره صندلی برقی که نداره سیستم سخنگو نداره فقط یه کامپیوتر سفری داره که میشه با 100000 تومن روی سمند نصبش کرد
مند تعصبی روی سمند ندارم اما حاظرم با تمام کسایی که میگن ال 90 سمند رو سوسک میکنه رو به راحتی و با اختلاف توی کورس ببرم بس کنید این جانب داریای الکی رو
مثلا بنده خحدا اومده میگه 120000 تا با ال 90 رفتم جلوبندیش سالمه خوب عزیز من چرا حرف علمی نمیزنی؟
اینم شد دلیل بر کیفیت؟
قبول دارم کیفیت ال90 بالاتره اما نه به این دلایلی که شما گفتی سالم موندن جلو بندی رابطه مستقیم داره با نوع رانندگی و جاده هایی که توش تردد داری
من خودم تا 70000 دست به جلوبندی ماشینم نزدم و توی 70000 فقط بوش طبق عوض کردم با خرج 21000 تومن
خلاصه بگم تعصب بیجا خوب نیست نه در مورد سمند نه ال 90
Mohsen
۲۰ تیر ۱۳۹۳سلام ب همه.من خودم سمند lxدارم و اصلا ازش راضی نیستم. ترمز ک اصلا نداره وقتی ترمز میکیری ماشین بیشتر لیز میخوره و سرعتش بیشتر میشه ج با کلاج ج بی کلاج.دنده رو ک اصلا حرفشو نزنین دنده۲و عقبش اصلا خوب جانمیخوره باید بازی بازی کنی.فرمونش اوایل نرم بود الان صداش دراومده بااینکه واسکازینشم عوض کردم.صدای موتور تو سرعت بالای۱۱۰ تا خیلی تو اتاق میاد.بشت فرمون ک میشینی اصلا ب جلو دید نداری جون کابوت خیلی بایینه.کامبیوترش هراز جندکاهی هنک میکنه مخصوصا دزدکیرش. خطای کیلومتر داره.کمکاش خیلی سفته منظور از سفت یعنی نرمیش ب ال نود نمیرسه.من حقیقتش ال نودو دوس ندارم جون انکار فقط ی جیزی میخواستن بدن بیرون از طراحی ک هیج بویی نبرده مث تانک میمونه داشبوردش بلاستیکیه.بغل دراشم همینطور.درسته صحبت سمند و ال نوده اماب نظر من خانواده۲۰۶از هردویه اینا بهتره.ج ظاهری ج کارایی.
رضا
۲۵ تیر ۱۳۹۳شما که کاملا به صورت تابلو از عوامل اشکان خان و دوستان ال 90 دار هستید
ابوالفضل
۲۰ تیر ۱۳۹۳یه دونه ارم رنو برابری می کنه با کل هیکل سمند
دوستم یه سمند مدل 92 صفر از کارخونه گرفت بیچارش کرد،می گفت تو نمایندگی وقتی خواسته روشن کن روشن نمی شده، موتور صدا داشته ، روغن ریزی از پراید بیشتر بوده ، دنده جا نمیرفته و هزاران هزار عیب دیگه اخرش هم فروخت و یه دونه پارس تندر گرفت ، می گفت این کجا و سمند کجا ، موتور بی صدا ، گیربکس عالی تا حالا یک بار هم خراب نشده !
85 درصد قطعات تندر فرانسوی هست بقیه قطعاتش هم ساخت داخله ( رنو هم بر ساخت تندر نظارت داره)
85 درصد قطعات سمند چینیه ،10 درصدش هندیه، 5درصد دیگه ایرانی ( اون هم اگه ساخت چین نباشه و ارم ایرانی نزده باشن روش )
فقط سمند های سری اول ماشین های خوبی هستند ، البته اونها هم بنزین رو می بلعند
برتری ال90
۲۰ تیر ۱۳۹۳من دقت کردم؛ لااقل اطراف خودمو میبینم؛اکثر کسایی که لوگان خریدن، آدمایی تحصبل کرده و محاسبه گر هستند و عموما به این دلیل خریدنش که نسبت به قیمتش واقعا میارزه، آدمایی که بیشتر با یه فکرمنطقی و دو دو تا چهار تا خرید کردن، نه از روی احساس، کل کل و کم آگاهی … قبول دارین؟؟
علت خرید لوگان برا من این بود که تو تولید این ماشین با توجه به جدیدتر بودنش حساب همه چیز رو کردن شما اگه برا اولین بار سوار تندر بشی چشمات رو هم ببند با اولین حرکت میتونی دستت رو دستگیره در قرار بدی جاش کاملا به جا انتخاب شده. دکمه های شیشه بالابر جلو و عقب جاییه که هم راننده به راحتی بهش دسترسی داره و هم از بارون حفظ میشه تو ماشینهای پژو و سمند(ببخشید اسم ماشینو میارم قصدم مقایسه نیست همیشه تو معرض بارشه خودم تجربه دارم همین مسئله باعث شد دکمه شیشه بالابرماشینه قبلیمو(سمند)چند بار تعمیر کنم. از چیزهای حساب شدش اینه که شیشه های عقبش تا نصف پایین میاد به نظرم کاملا حساب شده وبا کلاسه. جای قرار گرفتن دکمه تنظیم آینه خیلی مناسبه. داشبوردش واقعا جاداره قدرت فن بخاری و کولرش نسبت به هم رده هاش عالیه.تنظیم ارتفاع صندلیش عالیه تغییر ارتفاع صندلی زیاده مثل سمند و پرشیا نا محسوس نیست. چراغ استوپ عقبش کاملا برا این ماشین طراحی شده به ماشینهای دیگه توجه کنید.نرمی ترمز دستی نرمی فرمان و گیربکس بی صدایی ماشین صدای دلنشین موتور موقع گاز دادن تو دنده یک و دو و احساس رانندگی با یک شاسی بلند ترمز های مطمئن احساس امنیت به خاطر وجود ایربگ .کلا سازنده به امنیت خیلی توجه کرده جنس پدالهای گاز و کلاچ اسفنجی تاموقع تصادف با شکستنشون به پاها اسیب نرسه جنس داشبورد هم با وجودی که خیلیها فکر میکنن نامرغوبه طوری ساخته شده که تو تصادف با له شدن ضربه به زانو ها رو دفع کنه
وجود کامپوتر سفری و در حال ساخت بودن تندر در حال حاضر در اروپا میتونه دلیل محکمی بر خریدنش بشه چون تکنولوژی ساخت قطعاتش (abs ebd و هیدرولک فرمان تعلیق و…)جدید و نواقص کمتری داره
درست یکسال است که تندر گرفتم و حدود 25 هزارتا باهاش راه رفتم !
چون قد بلندی دارم از اینکه اینقدر جلوی پای باز و سقف بلندی داره احساس راحتی میکنم !
با اینکه آدم بعد از یک مدتی از یک چیزی سیر میشه ولی من هرروز از این ماشین لذت بیشتری میبرم
دلایلش هم دوستان گفتند .
1- دل باز بودن اتاق بخصوص در مسافرت .
2- کولر و بخاری خوب
3- بیصدا بودن موتور
4- شتاب عالی
5- نرم بودن کلاج و گیربکس
6- ارتفاع بالاتر از ماشینهای هم رده که خودش خیلی حال میده !
7- کیفیت عالی مونتاژ و کم آزار بودن موتور
8- امکانات خوب در داخل اتاق
9- بیصدا بودن اتاق بعد از یکسال
بازم بنویسم ؟
هرچی بنویسم کمه
اتفاقا شیشه هایش را دودی کردم خیلی قشنگ شده !!
به شما هم توصیه میکنم در تابستان خیلی واجبه !
و
.
.
.
.
.
.
.
حسین
۲۰ تیر ۱۳۹۳سلام دوستان عزیز، عصبانی نشید و منطقی باشین
اولاً من هزار بار سوار سمند شدم و بارها اونو روندم و میدونم چه طورماشینیه پس میتونم در این زمینه نظر بدم
وقتی بعد از ال90 پشت فرمون سمند میشینم(ماشین پدر..و…) انگاری تو قبر رفتم . صندلی پایین ، ترمز افتضاح، کلاچ مسخره ، شتاب پایین ، دنده پر سر و صدا و سفت ، .
فرمون ال90 به گواه خودم و همه افراد بی تعصب بسیار نرم تر از سمنده من نمیدونم شما چرا بیخود سفسطه میکنی
تو نرمی و بی صدا بودن موتور ال90 اصلاً شک نکن وقتی ماشین روشنه و بدون حرکته، هیچ صدایی از موتور درنمیاد و این مسئله باعث شده بعضی وقتها حتی خودم اشتباه کنم و دوباره استارت ماشین رو بزنم و تا 120 تا صدای موتور ماشین بسیار کمه
یکی از بارزترین خصوصیات ال90 شتاب خوبشه من کاری به شتاب سمند ندارم، فقط میتونم بگم تو سربالایی مایه افتضاحه و کششش با پراید برابری میکنه . حالا تا سرازیری به سرعت ماکس میرسه که هنر نیست اتوبوس هم تو سرازیری خوب میره
کامپیوتر سفری ال90 بسیار دقیق و کامل هستش(بارها تستش کردم) و من بعد از 120 هزار کیلومتر رانندگی کاملاً بهش اطمینان دارم و مقدار لیتر مصرفی ، متوسط سرعت، میزان بنزین باقیمانده در باک ،میزان کیلومتری که با بنزین باقیمانده میشه رانندگی کرد و … همگی اطلاعات خوبی هست که تو جاده به درد آدم میخوره شاید سخنگو بودن سمند(خیلی خزه) بیشتر به کار شما بیاد!
دید عقب ال90 زیاد جالب نیست قبول دارم ولی با سنسور مشکلش به راحتی حل میشه هر چند مال سمند هم زیاد خوب نیست البته این مسئله تو خیلی از ماشینای گرون قیمت و شاسی بلند هم وجود داره تازه دید پراید و پیکان از همه اونها بهتره
در حالت بنزین آلایندگی ال90 (استاندارد یورو 4) به مراتب از سمند بنزینی بهتره، میتونی از معاینه کنندگان فنی خودروها بپرسی
بر اساس این پلت فرم(X90) چنیدن خودرو تو اروپا تولید شده
میتوان گفت که لوگان دارای مجموعه مزیت هایی است که برخورداری از آنها در آغاز پروژه ناممکن به نظر میرسید : نسبت نرخ به فضای داخل کابین این خودرو در بازار بی همتای و تجهیزات نصب شده از نظر استحکام و دوام کاملا با خصوصیات استفاده از آنها در بازارهای فروش سازگار است. طراحی خودرو از مدرنترین شیوههای روز سود جسته لوگان یک خودروی چند منظوره است: با گنجایش 5 سرنشین و یک صندوق بزرگ و جادار قابل تردد در شهر یا بیابان برای استفاده شخصی و یا حرفهای در متنوعترین شبکه های جادهای میباشد
یکی از کارسازترین مزیتها برای توسعه لوگان، برخورداری از تمامی امکانات رنو و دانش فنی مهندسان آن بوده است . تنها یک تیم مجرب و با انگیزه بسیار بالا، قادر بود با سربلندی از چنین آزمون بی سابقهای، موفق بیرون آید . خانم ادیل پانچیاتیچی ، مدیر مهندسی پروژه یادآور میشود : « من هیچگاه به صلاحیت این تیم جهت موفقیت در این آزمون تردید نداشتهام.همه ما از عزمی راسخ برای دستیابی به اهداف پروژه برخوردار بودیم.» در شرح وظایف اولیه طرح، به روز بودن خودرو به عنوان یکی از مهمترین اهداف آن پیش بینی شده بود. این مهم، که توسعه لوگان بر مبنای پلتفرم B رنو- نیسان که در نیسان میکرا ( Micra ) و رنو مدوس ( Modus ) نیز استفاده میگردد، نشانگر تحقق این هدف میباشد.
کاملترش رو تو لینک زیر بخون
تازه به دلیل موفقیت این پلت فرم و استقبال خوب جهانی از این خودرو، برای ال90 از سال 2004 تا به حال دو تا فیس لیفت ارائه شده یکی مربوط به 2009 و یکی 2013
http://www.pedal.ir/%D8%B1%D9%86%D9%88/%D8%AF%D8%A7%DA%86%DB%8C%D8%A7-%D9%84%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86-2013/
در ضمن خودرو سازها به دلیل اینکه نمی توند قطعات آشغالی و بی کیفیت روی ال90 ببنددند و باتوجه به ارزبری بالای این ماشین حاضر نشدند با قیمت پیشنهادی شورای رقابت کنار بیان
در خاتمه هم بگم یادمه چند سال پیش که ال 90 تازه اومده بود خیلی ها (عوام) به دلیل کم اطلاع بودن و عدم آگاهی کامل نسبت به خصوصیات فنی و کیفی این ماشین، ازش استقبال نمی کردند و هنوز دنبال محصولات قدیمی مثل 405 و سمند بودند و قیافه ال90 براش عجیب و غیر منتظره بود ولی الان بعد از گذشت حدود 5 سال با قیافه این خودرو کنار اومدند و کارایی و کیفیتش باعث شده در این رنج قیمتی بهترین انتخاب باشه و الان دیگه عامه مردم به موضوع اعتقاد دارند الا متعصبین
مشک آنست که ببوید نه آنکه عطر بگوید. یا علی
ابوالفضل
۲۱ تیر ۱۳۹۳تندر 90: جادار ، مطمئن ، کم مصرف ، جلوبندی قوی ، قطعات فرانسوی ، کیفیت بالا ، محکم و هزاران نقطه قوت دیگه
سمند: پر مصرف ، سنگین ، جلوبندی ضعیف ، قطعات درجه 5 چینی ، کیفیت پایین مونتاژ ، روغن سوزی ، و هزاران عیب دیگه
سمند فقط جاداره و محکمه و هیچ مزیت دیگری ندارد
مجید
۲۱ تیر ۱۳۹۳عواقب خرید ef7 :
باید در این کارخونه رو گل گرفت با این نوناشون.هنوز فقط 1500 تا کار کرده 10 دفعه رفتم نمایندگی ها.اول چون موتور سوت می کشید 1 ماه طول کشید شیر برقی از امداد ویژه برسه بعد از تعویض بازم سوت می کشه.همون وقت دسته راهنما خراب شد 1 ماه بدون بوق رانندگی می کردم تا یک دسته بوق غیر شرکتی گرفتم روش انداختم فکر نمی کنم تا حالا دسته بوق از امداد اومده باشه.و….. حالا هم اویل ماژول خراب همینجوری روغن کم می کنه.کی این اویل ماژول از امداد بیاد خدا می دونه
آدم بد شانس
۲۱ تیر ۱۳۹۳نزدیک دو ماه است که ماشین رو تحویل گرفتم ، سعی دارم به دوستانی که میخواهند این مدل از سمند رو ثبت نام یا خریداری کنند کمک کرده باشم .
در ابتدا اگر میتوانید از پس هزینه های بنزین بر بیایید اکیدا توصیه میکنم سراغ سمند EF7 نروید و البته اگر حال و حوصله ایستادن در صفهای طولانی صف را هم ندارید بازهم اکیدا توصیه میکنم سراغ این خودرو نروید .
اگر آدم حساس به صدا و کیفیت تزئینات داخلی هستید باز هم این خودرو به درد شما نمیخورد .
ابتدا از ناهماهنگی موتور و گیربکس بگم که بازهم افراد کمی متخصص و آشنا به خودرو میدونند چقدر در سر وصدا و هماهنگی دنده ها و البته مصرف سوخت و همینطور عمر موتور مهم هست . این موتور با توجه به گشتاور بالا و قدرت بالاتر نسبت به موتور XU7 (سمند معمولی) نمیتواند از همان گیربکسی که روی سمند XU7 هست استفاده کند ، این قضیه را به دقت و با سرعت های مختلف تست کردم . در نتیجه این گیربکس به سرعت معیوب شده و به زوزه می افتد .
از نظر قطعات داخلی باید بگویم به خاطر لرزشهای زیاد و ناهماهنگی موتور و گیربکس با گذشت زمان در قسمت داشبورد و شیشه جلو با مشکل صدا مواجه خواهید شد .
این خودرو از ابتدا با مشکل اگزوز مواجه است و از همان زمان تحویل صدای زیادی از زیر ماشین خواهید شنید که میبایست حتما به نمایندگی گوشزد کنید تا درست کنند .
نکته بعدی و تکراری در این خودرو دسته موتور میباشد که با گذشت چند روز متوجه میشوید صدایی از سمت شاگرد به گوش میرسد که این را هم با رفتن به نمایندگی و نصب واشر مخصوص حل کنید .
این خودرو دارای سیستم نشت یابی گاز می باشد و با کمترین نشت گاز شیر برقی متصل به کپسول عمل کرده و گاز قطع میشود ، البته بسیاری از دارندگان این خودرو با روشن شدن چراغ چک متوجه این موضوع میشوند .
عملکرد ترمزها از ابتدا تا بحال خوب بوده و با تست سیستم ABS متوجه این موضوع میشوید که با وجود وزن بسیار زیاد این خودرو که حدود 1300 کیلوگرم می باشد میتوان به ترمزهای خودرو اعتماد کرد . البته در زمان روشن بودن کولر ( کمپرسور ) ترمزها کمی ضعیف عمل میکنند .
عملکرد موتور در حالت گاز بسیار خوب بوده و در سراشیبی های تند هم میتوان روی قدرت این موتور حساب بازکرد .
با تعویض عملگر از حالت گاز به بنزین یا به عکس میتوان گفت متوجه تعویض سوخت نخواهید شد .
باربد
۲۲ تیر ۱۳۹۳سلام من6ساله ال90 سوارم تا الان ماشینم210هزار تا کارکرده..هرچی کار میکنه نرم تر و بیصدا تر میشه،داشبورد و اتاق و تعلیق ماشین با اینکه210کار کرده کوچکترین صدایی نداره درصورتی که شما سمند پرشیا و 206 بخری از همون اول تق و تق و تلق تولوق داره..شتاب اولیه و ثانویه ال90 کولاک میکنه.مصرف بنزین داخل شهر7/8 و تو جاده 5/5_6/2 هستش.خرج اضافی هیچی نداره.موتورش حرف نداره هرکاری باهاش کنی هیچیش نمیشه.گیربکسش عالیه و خیلی نرمه.فرمونش که دنبس فوق العاده نرمه.جاداریش که زبان زده خاص و عامه.اسپرت پذیر بودش که عالیه اگه کمی بهش برسید خیلی غول میشه.گشتاور موتورشم تو سربالایی عالیه جاده رو میشکافه….به هرحال هرچی بگم کم گفتم رنو لوگان واقعا عالی و تکه….خواهشا دوستان بخاطر تعصب بیخود رو ماشیناتون نظرات الکی ندید….باتشکر.
علی
۲۲ تیر ۱۳۹۳سلام و خسته نباشید ی سوال
ی پیچ تنظیم زیر فرمان سمت چپ هست که از یک تا چهار نوشته شده اون چیه؟ و باید رو چند باشه؟
ممنون
محمد
۲۵ تیر ۱۳۹۳علی جان درست نوضیح ندادید ولی اگه درست منظورتونو فهمیده باشم پیچ تنظیم چراغ های جلو هست که بستگی به بار ماشین داره هرچی سنگین تر باشد شما عدد بالاتری بهش بده(تا سر لامپ بیاد پائین و از تنظیم خارج نشه)
اشکان
۲۳ تیر ۱۳۹۳با سلام
آقا مهدی چرا چشمتو رو حقایق میبندی؟ هر کی که اینجا از ال 90 تعریف میکنه که تعصب نداره؟!کی گفته تندر سنسور دنده عقب نداره؟ الان حدودا سه ساله که پارس خودرو هم سنسور دنده عقب روش گذاشته هم صندوق پران.آره مال من چون مدل 87 هستش اینارو نداره.دوست عزیز فقط دلم میخواد ببینی من چجوری دست انداز ها رو نشونه میگیرم!حالا به قول شما سالم موندن جلوبندی به نوع رانندگی ریط داره پس چرا هر ال 90 سواری از جلوبندی ماشینش تعریف میکنه و میگه خراب نمیشه؟ یعنی میخوای بگی همه ال 90 سوارا اصلا ماشینشون تو دست انداز نمی افته؟!یه خرده منطقی باش.این همه ملت اینجا کامنت گذاشتن.شما سمندتو بیاری تو شهر ما من بهت قول میدم سه ماه سه ماه باید بری جلوبندی سازی.از بس که جاده های شهرمون غیر استاندارده.شما سمندتو خوب راه ببر ببینم دیسک و صفحش 120 هزارتا کار میکنه؟ آخه چرا کیفیت بالایی که مردم تجربش کردن و ازش تعریف میکنن رو هیچ و پوچ میدونی؟!
اشکان
۲۳ تیر ۱۳۹۳اقا مهدی پرسیدی ال 90 چی داره که سمند نداره؟ پس گوش کن برای بار هزارم:
یه موتور و گیربکس با کیفیت عالی و کم مصرف داره که سمند نداره
یه جلوبندی هیلولا داره که تا ده پانزده سال اگه بد راه ببری پیاده نمیشه
شتاب داره که سمند نداره
ایمنی داره که سمند نداره
کیفیت داره که سمند نداره.
سیستم تعلیق مطابق با استاندارد سال 2004 اروپا داره که سمند نداره
به نظر من ال 90 از سمند راحت تر هم هست چون من با جفتشون مسافرت طولانی رفتم.البته سمند هم ماشین راحتیه
بازم بگم؟!