مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
اشکان
۱۳ مهر ۱۳۹۳اقای ایلیار اون درگ تندر و جنتو در اپارات رو ما هم دیدیم.لوگان تا سرعت 150 یا 160 پا به پای جنتو راه اومده.البته شتابشون از دنده یک شروع نشده.
در ضمن عدد شتاب صفر تا صد برا لوگان 10.2 ثانیه هست و برای جنتو 10.5 هست
Ilyar
۱۳ مهر ۱۳۹۳ولی جنتو سه سرنشین داشت درحالیکه تندر تک سرنشین بود.شتاب 10 ثانیه تندر رو هم الکی گفتن. رانا با اینکه شتابش 12 ثانیه اعلام شده ولی در عمل شتابش هیچ تفاوتی با تندر نداره و حتی در سرعتهای بالا بهتر هم هستش.
saman
۱۳ مهر ۱۳۹۳سلام به دوستان: بین پژو پارس lx tu5 باداشبورد جدید و ال 90 وسمند lx کدام را انتخاب کنم به ترتیب(از لحاظ فنی. زیبایی سواری)
علیرضا
۱۳ مهر ۱۳۹۳دوست عزیز از لحاظ :
فنی : ال90
زیبایی : پارس
سواری : ال90
اگر هم شک داری به این حرفا میتونی بری تو فرومها و سایتها و یا همینجا راجع به تجربه چندین ساله تندر دارا بخونی و تحقیق کنی. تندر تنها ماشینیه که هنوز تحت نظارت نماینده رنو فرانسه تولید میشه و کیفیتش رو حفظ کرده و مثل پژو و سمند و … نیست که دیگه مدت هاست ناظر خارجی ندارن و همه قطعاتشون چینیه. تو جدول کیفیت همه ماهه تندرها صدر جدولن اونم با اختلاف بسیار. تو گوگل سرچ کن : جدول کیفیت خودروهای تولیدی. نزدیکترین رقیب تندر که جک جی 5 باشه تو این جدول 2 برابر تندر نمره منفی داره.
بقیه ماشینا هم منو یاد سیاست چندین ساله ایرانخودرو میندازن : موتور اینو بردار بنداز رو اون و … هیچکدوم ماشینای استانداردی محسوب نمیشن. چون مثلا پارس lx موتوری داره که برای این اتاق طراحی نشده. تازه موتوری چینی و …
مک میسل
۲۵ مهر ۱۳۹۳سلام جناب سامان.
الان،ال 90 فول و لیفان 620در خودرو های پایین50 میلیون،قلدری میکنن.
اگر ماشین از نظر فنی و سواری برات مهمه،ال90 بگیر
اگر ماشین فنی و سواری متوسط،همراه با امکانات زیاد میخوای،برو دنبال لیفان620 چون امکاناتش به مراتب از سمند-پرشیا و ال90 بیشتره…
در کل من اگر جای شما بودم،از خیر چینی بودنش میگذشتم و میرفتم دنبال لیفان 620…..
از ایرانخودرو هم هیچی نگیر که بد جوری کیفیت ماشیناشون زیر سوال و خیلی خیلی بده…
چینی های ام وی ام هم زیاد مورد قبول نیست…
مک میسل
۲۵ مهر ۱۳۹۳در ضمن ال90 فقط فول باشه
و
لیفان هم 1800سی سی.
در ضمن لیفان زیبایی هم داره و طراحیش خیلی قابله قبوله چون که با کمک بی ام و انجام شده و در کل 620 ماشین خوبیه.
ال90 هم ماشینه با کیفیت و سگ جونیه و تنها نقطه ضعفش هم ظاهرشه.
اشکان
۱۳ مهر ۱۳۹۳ببین داداش من اقای ایلیار هر ماشینی یه دور موتور ایده ال داره برا تعویض دنده.همین لوگان رو اگه با دور موتور 3000 دنده عوض کنی صفر تاصدش شاید 13 ثانیه هم بشه.مثلا برا لوگان دور موتور ایده ال برا ماکزیموم شتاب 5000rpm هست ک باعث میشه شتاب صفر تا صدش بشه حدود 10 ثانیه.
Ilyar
۱۳ مهر ۱۳۹۳اره موافقم .البته توی اون تست جنتو تو دور موتور 7200 دنده هارو عوض میکرد.تندر دنده 1 و 2 فوق العاده ای داره ولی دنده 4 و 5 اش ضعیفه. مثلاً اگه تو سرعت 80 با دنده 4 یا 5 با پارس یا 405 گاز بدن تندر عقب میفته.
همچنین شما گفته بودی که پارس tu5 شتاب پایینی داره.درگش با 405 مدل 83 که مقداری هم تقویت شده بود موجوده که تا سرعت 160 پارس جلو بود.
اشکان
۱۳ مهر ۱۳۹۳اقا سامان با عرض سلام اگه دنبال زیبایی و طراحی داخلی قشنگ هستی پارس برات بهتره.پارس با موتور 206 مصرفش کمتره نسبت به پارس معمولی ولی لش هست و شتاب اولیه نداره.اگه دنبال کیفیت و فنی ماشین هستی و سواری خوب میخوای لوگان یا ال 90 بهتره برات.فقط حواست باشه سر پیچ تند نپیچی.
به نظرم اصلا دنبال انواع و اقسام سمند نری بهتره چون سمند همش دردسر و خرابی داره چون ماشین غیر استانداردی هست
Ilyar
۱۳ مهر ۱۳۹۳آقا سامان و اشکان …100 درصد پژو پارس LX
اول از لحاظ طراحی از همه زیباتره. از لحاظ شتاب هم عالیه. برو سایت آپارات ببین چطور سمند ef7 و 405 مدل 83 تقویت شده رو باهاش رد کردن.از لحاظ سواری و فرمان پذیری هم ماشین خوبی هستش . امکاناتش هم از همه بیشتره. و در بازار هم راحت میفروشه. البته اگه مثل آقا اشکان میخوای بیش از 7 .8 سال از ماشین کار بکشی تندر مناسبه. هرچند طراحی ضعیف و امکانات کم و پایداری و هندلینگ ضعیف و شتاب ثانویه ضعیفش رو باید تحمل کنی. من پیشنهادم برای شما به این اولویت هستش:
1 – پارس LX
2 – تندر
3 – سمند ef7
فقط تنها ایراد پارس LX شتاب ضعیفش در سرعت بالای 150 هستش که فکر نکنم همیشه با این سرعت رانندگی کنی.ولی اینو بدون که تا 150 تا حریف سرسخت تمامی خودرو های زیر 2000 باهاش هستی.
فرشيد
۱۵ مهر ۱۳۹۳دوستان عزیز و گرامی که در اینجا اعلام میکنند فلان ماشین بهتر از فلان ماشینه، به یک چیز مهم و اساسی توجهی نمیکنند.
تنها نکته ای که از نظر همه غافل مونده تناسب بین پرداخت پول با ماشینی هست که دریافت میکنیم. یعنی اینکه شما برای خرید ال 90 یا پارس مبلغی در حدو 10 الی 15 میلیون بیشتر از سمند پرداخت میکنید و باید دید آیا این اضافه پرداختی ارزشش را دارد یا خیر.
از نظر من ، بین این سه ماشین سمند و پارس و ال90 تنها ماشینی که بین مبلغ پرداختی و خدمات مورد دریافتی از خودرو ، تناسب و تعادل برقرار است فقط سمند است
علیرضا
۱۳ مهر ۱۳۹۳راجع به جک جی 5، ایلیار شما اولین جک سواری هستی که ادعا میکنی شتاب جک از تندر بیشتره! دنده های جک زیاد گاز میخوره اما اشتباهت همینه که اینو مساوی با شتاب میدونی : این مزیت نیست و برای شتابگیری عیب محسوب میشه. چون نشون میده دنده های این ماشین سبک هستن و در مقابل دنده های سنگین تندر شتاب کاملا کمتری به ماشین میبخشن. هر چی دنده سنگینتر باشه سرعت کمتری به ماشین میده و در عوض شتاب بیشتر.
اگرم حرف ما رو قبول نداری برو یه سرچ بکن بعد بیا ببین خود جک سوارا راجع به شتاب جک چی میگن. مثلا این لینک زیر، پست 8 یک جک سوار که قبلا ال90 داشته، از لحاظ کیفیت ساخت و مونتاژ، شتاب و کشش، و مصرف سوخت ال90 رو برتر، و از لحاظ صندلی، تجهیزات و امکانات، و فرمان پذیری جک رو بهتر دونسته. در رابطه با ترمز و جاداری هم هر دو رو برابر دونسته:
http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=340&t=85575&start=590
اما خود من شخصا با توجه به تجربه چری و لیفان که داشتیم دیگه تن به ماشین چینی نمیدم.
Ilyar
۱۴ مهر ۱۳۹۳آقا علیرضا با بعضی حرفات موافقم و با بعضی مخالف
تو درگ جنتو و پارس من نگفتم از صفر شروع کردن.خوب شد شتاب از دنده 2 گفتنم تو کامنت قبلیم موجوده.تو اون درگ جنتو سه سرنشین بود در برابر تک سرنشین تندر که این کم چیزی نیست. انگار که جنتو دوگانه سوز بوده با باک و کپسول پر.
من نگفتم جک شتابش عالیه .شتاب اولیه اش درسته از تندر ضعیف تره ولی شتاب ثانویه اش مطمئن باش با 141 اسب بخار قدرت از تندر حتما بهتره.در ضمن من فکر میکنم که شما در درک مفهوم شتاب ثانویه مشکل داری و فکر میکنی که اگه کسی سرعت شو از 120 به 200 تا برسونه بهش شتاب ثانویه میگن.
جک با بقیه چینی ها فرق داره .طراحی پینین فارینا ایتالیا ، موتور و گیربکس میتسوبیشی و 5 ستاره ایمنی از سازمان سی انکپ.
در مورد پارس LX هم شما فقط از روی اطلاعات غلط غلوط سایت ایران خودرو نظر میدین که بدر عمل پارس LX از موتور xu7 و xum شتاب بهتری داره. از نظر من هم با توجه به طراحی و امکانات و راحتی و سواری و خدمات پس از فروش و فنی و موتوری پارس LX ارزش بیشتری برای خرید نسبت به تندر داره.من عین واقعیت رو گفتم .حالا با خودتونه قبول کنین یا نه.
تو بخش پژو پارس سایت تیونینگ تاک یکی از کاربران نکته خوبی در مورد پارس گفته بود: پارس عالی نیستش ولی از تمام معیار های خودرو های عالی و خوب بازار مقداری داره و این باعث میشه انتخاب ارزشمندی باشه.
Ilyar
۱۴ مهر ۱۳۹۳تو کامنت بالا منظورم درگ جنتو با تندر بود .نه درگ جنتو با پارس
Ilyar
۱۴ مهر ۱۳۹۳در مورد سانتافه هم عده زیادی مثل شما فکر میکنند چون که سانتافه کره ای هستش و وزن سنگینی داره در شتابگیری ضعیف عمل میکنه ولی در یکی از محلات نوشته بود اگه کمی راننده باشین باهاش میتونین پورشه کاین رو هم بگیرین. واسه همین هم هستش که من باهاش انواع پرادو و لندکروزر و بعضی سواری ها مثل ازرای قدیمی و ماکسیما اتومات رو گرفتم.من منظورم این بود که تندر سواران در مورد شتاب ماشینشان زیادی چاخان میبافند. طرف درگ تندر با جنسیس کوپه رو گذاشته و با تندر جنسیس رو نقطه کرده.
شتر در خواب بیند پنبه دانه. ..
علیرضا
۱۶ مهر ۱۳۹۳خیر من راجع به سانتافه فکر بدی نمیکنم و اتفاقا این ماشینو یکی از بهترینهای مهندسی هیوندای میدونم. یادمه یکی از دوستان میگفت سانتافه شبیه گاریه و موقع ترمز کله میکنه. من با نشون دادم ضریب پسا و نسبت تقسیم وزن جلو و عقب ماشین و یکی دو مورد دیگه کاملا توجیهش کردم که اشتباه میکنه.
حرف من اینه که نباید ماشین 160 میلیونی رو (تازه اگه اتاق قدیم باشه) با ماشین 40-30 میلیونی مقایسه کرد.
ضمنا بله اغراق بیش از حد انزجار آوره.
اما این شتر در بیداری بیند خوابوندن کل سایر ماشینای تا 60 میلیون :) (با یکی دو مورد استثنا)
Ilyar
۱۴ مهر ۱۳۹۳راستی اون کلیپ جنتو و تندر رو هم آقا نریمان تنظیمش کردند. پس بیخودی ایراد نگیر. ایشون تست هاشون کاملا اصولیه و از راننده های باتجربه و ماشینهای فابریک و سرحال استفاده میکنن .تست های کشش و شتاب و درگ ایشون هم در چند سایت و مجله معتبر خودرویی ایران مثل دنیای خودرو ، صفر تا صد ، دنده 6 ،car.ir و… چاپ شده. پس بیخود بهانه جویی نکن داداش.
aria
۱۴ مهر ۱۳۹۳برای افرادیکه قبلا موتورسوار می شدند. ال90 هواپیماست .بحث کردن هم هیچ فایده ای نداره چون این پدال خودش جیره خور رنو هست و براش تبلیغ میکنه. پس مطالب انتقادی ال90 را حذف میکنه
حسين
۱۵ مهر ۱۳۹۳دقیقاً من بعد از تجربه 405 وسمند و 206 به این تتیجه رسیدم که ال90 پیش اونا واقعاً هم که هواپیماست این نظر من تنها نیست اگه دقت کرده باشی همه ال90 سوارها از ماشینشون به شدت راضی هستند فکر میکنی دلیلش چی باشه آیا به قول شما همه اونها موتور سوار بودند !!! لطفاً کمی واقع بین باشین و حقایق رو قبول کنین سعی نکنین دیگران رو با سلیقه خودتون هماهنگ کنید .
اشکان
۱۴ مهر ۱۳۹۳خواهش میکنم اقا علیرضا.بعضی از دوستان فکر میکنن ک ما و شما بدون مطالعه و کور کورانه ماشین انتخاب کردیم و چیزی متوجه نمیشیم.البته نه اینکه حالا پرفسور باشیم ولی این اقا طوری کامنت میذاره انگار ملت تا حالا ماشین سوار نشدن و اسب داشتن
من در دوران دانشجویی از خط تولید اکثر خودروها بازدید کردم ک در نهایت در سال 87 تندر رو انتخاب کردم ک واقعا راضیم ازش
رنو اجازه بستن قطعه بی کیفیت بر روی تندر رو نمیدهد دوستان.من خودم نظارت انلاین و حضوری ناظران کیفی رنو رو در خط تولیدش دیدم.دیدم ک چجوری رنو ماشین رو برگشت میزنه به خط قبل به خاطر عدم تایید قطعه بسته شده یا عدم مونتاژ مناسب
اشکان
۱۴ مهر ۱۳۹۳مثلا در تست باران اگه تندری بعد از عبور از این مرحله داخلش حتی یه قطره اب هم نفوذ میکرد ناظران رنو نمیذاشتن خودرو به مرحله بعد بره
Ilyar
۱۴ مهر ۱۳۹۳آقا اشکان مطالعه شما برای انتخاب ماشین فقط برای قبل 91 جواب میده که اون زمان قیمت تندر 15 میلیون بود نه الان که قیمتش شده 40 میلیون!
الان تنها خودرویی که نسبت به قیمتش می ارزه پارس LX و جک j5 هستش.
حسين
۱۵ مهر ۱۳۹۳در مورداین دو خودروی بی کیفیتی که منظور شماست باید بگم من حاضرم حتی 10 میلیون اضافه تر هم هزینه کنم ولی شتر گاو پلنگی چون پارس LX سوار نشم( چون خیلی خزه) و اون طرف هم جک دقیقاً ماشینی هستش که نسبت به سن و سالش خیلی بی کیفیته و تو طراحیش سعی شده به مسائل ظاهری و عامه پسندانه بیشتر توجه بشه تا کیفیت فنی باطنیش،( دقیقاً شبیه پارس و برعکس تندر) ولی چه میشه کرد اکثر مردم بیشتر به ظاهر و قرطی بازیهای ماشین توجه می کنند تا کیفیت فنی ،ایمنی ،تکنولوژی و …
aria
۱۵ مهر ۱۳۹۳پدال. اگه جیره خور و مزدور رنو نیستی چرا حقایق مستند و مستدل در انتقاد از ال90 و عدم تناسب قیمت و ارزش لگن (ال90)و عدم تعادل در جاده و پیچها و هزاران ایراد دیگه را حذف میکنی. ؟؟ پس اگه مردی حذف نکن تا ثابت کنم ال90 یه گاری موتور داره.نه یه خودرو قرن 21. خودرویی که بیشتر به تراکتور شبیه تا یه خودرو. یه بیشتر به دکه روزنامه می مونه تا ماشین
ناشناس
۱۶ مهر ۱۳۹۳پدال ، لطفاًاجازه ندین کامنت افرادی که غیر از توهین و بی ادبی چیزی برای نظر دادن ارائه نمی کنن ثبت بشه
این از عدم توانایی پاسح گویی منطقی و علمی برخی ها هست که روی به توهین و هتاکی میارن واقعاً که برای این افراد باید متاسف بود
Ilyar
۱۵ مهر ۱۳۹۳داداش وقتی تو سوار جک نشدی چطوری از روی بی اطلاعی در موردش نظر میدی.جک اره بی کیفیته اما در مقایسه با مزدا3 و سراتو ولی نسبت به قیمتش خودروی بی نظیری هستش. شما با 47 میلیون ماشینی رو برام مثال بزن که زیبایی و کیفیت و آپشن و هندلینگ و سواری و راحتی جک رو داشته باشه. مدل اتوماتش هم ارزان ترین خودروی اتومات ایران هستش. همچنین تمامی جک سواران از ماشین شون راضین ولی جنابعالی از روی تعصب میگی که جک بی کیفیت و چینی هستش.
پارس LX تنها خودرویی هستش که با 37 میلیون این همه آپشن و راحتی و موتور پرقدرت و کم مصرفی داره.
یه جوری میگی تکنولوژی تندر که انگار توش از انواع میکروچیپ و سیستم پارک اتوماتیک و …استفاده شده.تندر تکنولوژی اش قدیمیه مثل همه خودرو های زیر 50 میلیون.
ولی در کل با توجه به ارزش در مقابل مبلغ پرداختی و کارایی پارس LX و جک j5 ارزش خرید بیشتری دارند.اقا علیرضا اگه من درگ تندر با جنگنده f16 رو هم برات نشون بدم شما میگی که تندر گاز نمیداد و گرنه نقطش میکرد.
Iman
۱۵ مهر ۱۳۹۳جی 5 واقعاً فوقالعاده هستش اونهایی که تا حالا سوارش نشدن الکی حرف میزنن بابا
مجید
۱۵ مهر ۱۳۹۳من تا دو ماه پیش یک سمند LX 90 داشتم که انصافا ازش راضی بودم ولی الان که یک جک اتومات تحویل گرفتم (حدود یک ماه ونیم پیش) تفاوت موتور میتسوبیشی و طراحی پینین فارینای ایتالیا رو حس میکنم . واقعا فوق العاده است.
Ilyar
۱۵ مهر ۱۳۹۳آقای آریا
من یک ماهه که اینجا میام و همین ایراداتی رو که شما گفتید رو به همه میگم. ولی تندر سواران هیچکدومشون حرفامو قبول نمیکنن.
آقا اشکان هر کس یه استفاده و انتظار از ماشین داره و براساس اون ماشین میخره. من پدرم از سال 74 پاترول داره. میخواد بفروشه چون به خرج افتاده بعد 20 سال. شغلش کشاورز و خرید و فروش سیب زمینی هستش و با پاترول برای خرید سی زمینی به همه روستاهای اردبیل و جاده های نامناسب شون میره.خودش میخواد یا پارس LX یا تندر بخره. ولی با راهنمایی من و تعدادی از آشنایان تندر رو انتخاب کرده.چون که اون استفاده ای که اون از پاترول داشت فقط تندر میتونه دوام بیاره. احتمالآ هم آخر این هفته تندر دستشه. ولی تندر به نظر من برای استفاده خانوادگی یا برای جوانها مناسب نیست. البته هرکس یه استفاده و انتظاری از ماشین داره.
مجتبی
۱۵ مهر ۱۳۹۳دوستان ال 90 ماشین خوبیه از لحاظ فنی و واقعا کسی نمیتونه رد کنه ولی ظاهرش شبیه همونیه که دوستمون گفت (دکه روزنامه فروشی)خیلی خندیدم من میخواستم بخرم ولی هیجوری نتونستم خودمو راضی کنم که 40 میلیون پول ال 90 بدم وقتی جک رو دیدم و درموردش تحقیق کردم واقعا باورم نشد که همچین ماشینی با این قیمت پیدا میشه برای ثبت نام رفتم نمایندگی کرمان موتور وقتی تو ماشین نشستم دیگه یه لحظه هم تردید نکردم واقعا کلاس ماشین در حد 100میلیون به بالاس البته نه اینکه راجع مسائل فنی تحقیق نکرده باشم موتور میتسوبیشی و شتاب 11.8 و بیصدا بودن داخل رتبه. 4 خودروسازی چین واز همه مهمتر راضی بودن اکثر کسانی که تجربه رانندگی با این ماشین رو داشتند و تعاریف بسیار و چند ایراد جزیی که در مرحله گارانتی قابل رفع بود من رو مجاب به خرید این ماشین در مقابل دکه روزنامه کرد خوش و خرم باشید
امیر
۱۵ مهر ۱۳۹۳به نظره من سمند خیلی ماشینه خوبیه .از سال 92دارم چز روغنو .لنتو .تعمیره جلوبندیو واشر سرسیلندرو رفع زوزه گیربکسو تعویض اویل ماژور و تعویض لاستیکا و تسمه تایمو ریگلاژه درها هیچ خرج دیگه ای برام نداشته خیلی ازش راضیم ااااا
حميدرضا
۱۵ مهر ۱۳۹۳سلام ..من بااتومات 5روز پیش رفتم از تهران تا تبریز وکلی گشت وگذار قسم میخورم که اصلا تنبل نیست همه سربالایی ها را با 120 میخورد وکمتر ماشینی به گردش میرسید وتعدل بی نظیر وبیصدا وهامونی داخل عالیه وتا الان 3000تا رفتم واقعا در رنج 60تا 80 عالیه واقعا پدال را تا ته فشار دهید با صدای اسپرت شتابش عالی میشه مبارک همه باشه با ماشین خودتان مهربان باشید تا همواره حالشو ببرید ومصرف زیر 10 ونرماله …یاحق
آرمین
۱۵ مهر ۱۳۹۳آقا خواهشا جک را با تندر 90 مقایسه نکنید ، اصلا در یک کلاس نیستند
من خودم 2 ماه پیش تندر اتوماتیک تحویل گرفتم سر طالقانی همون جلوی نمایندگی ، یک نمایندگی کرمان موتور بود قبلا درباره جک تحقیق کرده بودم کنجکاو شدم و رفتم یه سر زدم،همون جا گفتم این اصلا دربرابر جک هیچی نیست، انصافا کلاس جک در حد ماشین های بالای 80 هست
موتور و گیربکس تندر خیلی خوبه اما در برابر میتسوبیشی هیچ حرفی برای گفتن نداره
تو بقیه موارد چند سرو گردن جک بالاتره
هر کسی شک داره فقط یکبار بره از نزدیک این خودرو را ببینه،کلا نظرش درباره هر چی خودروی چینی تغییر میکنه
البته من هیچ کدوم از چینی هارو رو به اندازه جک قبول ندارم
چون موتور گیربکس میتسو اعتباره جکه
علیرضا
۱۶ مهر ۱۳۹۳یهویی خیلی خودجوش 7 نفر با هم اومدن در یک روز و در یک ساعت میگن ما جک داریم و جک خیلی خوبه :)))) همه هم جملات و ادبیات مشابه : آقا من دو ماهه جک دارم و واقعا عالیه!
بابا چقدر ضایعین شماها خداییش :)
آخه مگه بچه بازیه که این کارا رو راه انداختین :)
اون یکی اومده میگه پدال جیره خوار رنو هست!! خجالت بکشین بابا ارزش نداره!
ناشناس
۱۶ مهر ۱۳۹۳پیامهای aria اینقدر تابلو هست که همه میتونن بفهمن نویسندش کیه (مردم جیگر نیستند)
حالا به یقیقن رسیدم که که تندر واقعاً خودروی معرک ایه که دشمانش اینقدر سعی در بد گویی کردن ازش دارن
علیرضا
۱۶ مهر ۱۳۹۳جک ماشین خیلی خوبیه؟
خیر. اشتباه میکنین. در بهترین حالت یک ماشین “خوبه”. ایرادات زیر به جک وارده و ایراداتی جدی هم هست :
1. کیفیت رنگ کاملا پایینه و سپرها و رکاب های این ماشین ریزش رنگ دارن.
2. ترمز این ماشین مشکل داره و من نمیدونستم! ترمز این ماشین به قدری مشکل داره که کرمان موتور میخواد فراخوان بده.
موارد 1 و 2 رو باور ندارین؟ من دروغ میگم؟ مطلب زیر رو بخونین تا روشن بشین. کرمان موتور کاملا به مشکل رنگ و ترمز و فراخوانی اعتراف کرده :
“در سایت 1732.ir نمایندگی کرمان موتور اعلام شده:
دوستان عزیز
طبق آخرین اخبار خط رنگ کرمان موتور در حال بروز رسانی و اصلاح است و در روندی برای کاهش میزان خطاها تلاش می شود.
امید است که بتوانیم همانند گذشته در راستای مشتری مداری و محصولی با کیفیت، یکی از بهترینهای خط رنگ در ایران باشیم.
و پیش بینی کردند که تا آخر این ماه به اتمام خواهد رسید و مشکل رنگ به کلی رفع خواهد شد.
و همینطور شرکت اعلام کرده که نرم افزار ECU به شرکت جک در چین گزارش شده و در حال نوشتن برنامه جدید می باشند و آن هم به زودی آماده می شود.
و مشکل ترمز هم دوستانی که جدیدا به شرکت مراجعه کردند گفتند که به زودی شرکت فراخوان خواهد داد و مشکل ترمز هم حل خواهد شد.”
3. قدرت بالاترین موتور این ماشین 141 اسب هست اما این موتور 1800 سی سی تنبله و شتابی اطراف 13 ثانیه داره. میتونین برین تو فروم تیونینگ تاک راجع بهش بخونین.
4. در جدول کیفیت خودروهای داخلی با وجود اینکه دومه، اما نسبت به تندر 2 برابر نمره منفی داره. (الان یه سری میان میگن اونم الکیه!)
5. تکنولوژی بهترین موتور نصب شده روی این ماشین، یعنی 4G93 به سال 1994 تا 1996، یعنی حدود 20 سال پیش برمیگرده :
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_4G9_engine#4G93
این همون موتور لنسرای قدیمی و پروتون ویرا هست که خیلی سال پیش وارد ایران شدن.
میدونین نیارزیدن چیه؟ نیارزیدن اینه که ماشینی تکنولوژی موتورش مال 20 سال پیش باشه، رنگش ریزش داشته باشه، ترمزش فراخوانی بشه، چینی باشه، و همچنان 60 میلیون بفروشنش به خلق ا…! مردمم بخرن. در اینکه جک جی 5 میتونه ماشین خوبی محسوب بشه خیلی شکی نیست. اما ایرادات این ماشین تا اینجا اساسیه و موتورش هم قدیمی. به قول یکی از دوستان واقعا هم نباید با تندر مقایسه بشه!
X
۱۶ مهر ۱۳۹۳بعضی از دوستان کامنت های مختلف میزارن که این ماشین خوب نیست اما تندر دیگه برا همه ثابت شده است تو این6_7 سال که وارد ایران شده به همراه رنو مگان همیشه جزو خودروهای با کیفیت بوده و همه رو کنار زده
Ilyar
۱۶ مهر ۱۳۹۳الان فهمیدم که دیگه واقعاً این سایت جیره خوار رنو هستش.من دقیقا ده دقیقه قبل اینجا بودم ولی حالا که دوباره اومدم میبینم که به تعداد منفی هام بیش از ده تا اضافه شده. ..واقعاً که …داداش شاید اینجا بتونی یه جوری پنهانش کنی ولی بازار فروش خودش هم چیز نشون میده.
Ilyar
۱۶ مهر ۱۳۹۳آقا علیرضا ایراداتی که گفتی رو کاملاً قبول دارم .مشکل رنگ تایید میشه. در مورد ترمز هم بگم که صبح ها ترمز کار نمیکنه یعنی ترمز زیر پات خالی میکنه و باید چند دقیقه ای رو صبر کرد. شتاب اولیه اش ضعیفه که این به خاطر اتومات بودن و وزن زیاد حدود 1355 کیلوگرم هستش.ولی وقتی روی دور میره شتاب ثانویه اش خوب میشه. موتورش هم تا سال 2006 روی لنسر نصب شده.
Ilyar
۱۶ مهر ۱۳۹۳ببین چطور دقیق هم ده تا مثبت به نظرات موافق با تندر اضافه کرده و ده تا منفی هم به نظرات مخالف تندر . داداش خیلی تابلویه .لااقل مثبت منفی هارو برابر نمیدادی کمی باور میکردیم.
Ilyar
۱۶ مهر ۱۳۹۳بهتره اسم این صفحه رو به جای اینکه بذارن مقایسه تندر 90 با سمندlx بذارن صفحه تعریف و تمجید و تملق گویی از تندر در برابر سمندlx
امیر
۱۶ مهر ۱۳۹۳اریا جان سوتی دادی که .با اسم ایلیار اومدی گفتی حالا فهمیدم پدال جیره خوره چون تو کامنتای بالا با اسم اریا این کامنتو داده بودی .اخی طفلکی عیب نداره .من خداوکیلی نه تندر دارم نه سمند ولی تابلو دیگه تندر بهتر از سمنده .انگ سمند یه کت یشمی کرکی با یه شلوار کتون قهوه ای خسته با یه جفت کفش زرنگیه با یه کلاه قهوه ای نقاب کوتاه پشمی. ..ببخشید یادم رفت جلده موبایل رو کمربندم اضافه کنید با یه شکم گنده
اشکان
۱۶ مهر ۱۳۹۳با سلام
اقای ایلیار و اریا و…
واقعا تابلو هست ک همتون یه کاربر هستین.جالب اینحاست ک شما اقای اریا رو هم مخاطب قرار دادی! بابا ملت ک اسکل نیستن متوجه نشن.چرا ملت رو … فرض کردی؟!
دیالوگهات اینقدر تابلو هست ک همه فهمیدن