مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
اشکان
۱۶ مهر ۱۳۹۳میدونید چرا تابلو کردین و همه فهمیدن؟
داداش اایلیار اینجا لینک مقایسه تندر و سمند هست.اخه این همه جک سوار در یک روز چطوری این سایت رو پیدا کردن و همه هم راجع به جک اون هم اینجا نظر دادن؟!
محسن
۱۶ مهر ۱۳۹۳سلام به همگی
میخاستم بگم بابا دعوا نداره که
چرا همه با هم دعوا میکنید
من تندر دارم 206دارم یه پرایدم دارم دامادمونم سمند داره
سمند بخدا ماشین نیست. مصرفش که. فوق العاده بالاس. سواری خاصی ام که نداره
ولی سمند از حق نگذریم تو جاده. خوبه
کف جاده میخابه. ولی خدا برکت بده تندر 90
تو جاده مث خر میمونه نه سربالایی حالیشه نه خاک حالیشه نه چیز دگ
تو شتاب اولیه ام خوبه
برای مسافرت برای داخل شهر برای همه چی خدایی خوبه. سمند برای داخل شهر اصلا نمیصرفه.
تازه کی دیدید یکی بگه ال 90 ش لش شده اما سمندو خیلیا میگن
به نظر من تندر بخرین از 206 ام بهتره. اصلا تو رانندگی فقط میفهمین
هرکی تندر نداشته باشه اگه سوار بشه میگه اصلا بدرد نمیخوره
اما بعد از نیم ساعت که سوارش میشی. میفهمی این ماشین چقدر ماشین راه برو و نرمیه. اونجاس که نم نم عاشقش میشی. اما سمند خوبه. فقط برای بیرون شهر.206 ام که مصرفش به شدت بالاس
برای من صدی 13 میسوزونه
البته تندر منم تا. 4000 کیلومترصدی 15 میسوزوند
که یکباره عالی شد
Ilyar
۱۶ مهر ۱۳۹۳اولا خیلی خوب کاری کردم که اون همه جک سوار رو به اینجا آوردم. ثانیاً شما ها هر چقدر میتونید اینجا جشن و پایکوبی کنید.چون که در عمل فروش انواع پارس و سمند چند برابر تندر هستش و هیشکی حاضر نیست براش 40 میلیون پول بده.ثالثا تندر هم دیگه اون کیفیت سابق رو نداره و 206 هم با اون همه ایرادات نمره منفی 22 گرفته تندر هم نمره منفی 21. البته برای اینکه مطمئن باشید که کیفیت تندر کم شده میتونید به سایت های مختلف خودرویی مراجعه کنید.
در آخر هم اینو بگم که شما منو آریا یا هرکس دیگه چه بدونید و چه ندونید از اشغال و لگن بودن تندر هیچچی کم نمیشه.
ehsan
۱۶ مهر ۱۳۹۳دوستااان!!! هنوز دعوا سر تندر جعبه انگور و سمند خرس خسته تموم نشده؟؟؟ بسه دیگه! چقدر این 2 تا حلب روغن متحرکو تو سر هم میکوبین! بسه خووب! پاشین برین خونه هاتون
Ilyar
۱۶ مهر ۱۳۹۳جالبه تو یکی از مجلات خودرویی روسیه مقایسه ای بین سمندlx و تندر و چند خودروی دیگر انجام شده بود که سمند LX بینشون اول شده بود البته با موتور tu5 و ترمز عقب دیسکی. حالا من نمیدونم چرا اینا تندر رو بوگاتی میدونن؟
علی
۱۷ مهر ۱۳۹۳ایلیار جان منم یه همچین مقاله ای رو دیدم البته نسخه چاپیشو داخل نمایگاه دوستم و نقد و برسی بین سمند سورن وچندتا محصول دیگه بود .من که زبان روسی رو بلد نیستم ولی سعی میکنم اگر شد ادرس سایت مجله رو براتون گیر بیارم تا به دوستان نشان بدید.
دوستان تهرانی کسی برای درگ روز جمعه داخل بوستان ولایت تهران میاد یا نه من که تازه رسیدم تهران فردا هم میخوام برمچندتا جا و بعد جمعه اگر شد بیام مسابقه رو ببینم کسی میاد.
ارمین
۱۷ مهر ۱۳۹۳سلام من انواع ماشینارو داشتم از پراید و پژو تا سمند اخرش هم رفتم ال نود خریدم روز اول ماشین صفر کولرش تعطیل بود هرچی نمایندگی رفتم عیبش بر طرف نکردند اخرش بیرون بردمش فهمیدم رادیات کولر سوراخه اون نامردا قبل دنکردند گارانتی عوضش کنن بیرونرفتم عوضزکردم بعد ازشش ماه گیربوکس زوزه می کرد تو پیچها با سرعت هشتادها انگاری می خواستی چپ کنی شتابش عالی بود ولی تو سربالایی سمند منو می گرفت مصرف عالی بود اخرش قیدشو زدم و فروختمش یه سمند ۸۳دارم و جی فایوثبت نام کردم ببینم اینیکی چی از اب در میاد
فرید
۱۷ مهر ۱۳۹۳سلام به همه دوستان جک سوار، امروز صبح زود رفتم دی لایت بستم اداره تحویل 95000 تومان، خیلی توپ شد، اگه یادتون باشه شنبه تحویل گرفتم (دنده دستی) دزدگیر هم که موقع تحویل فهمیدم خودش دزدگیر ساده داره دیگه نمیبندم ۱۶۰ به نفعم شد، از دزدگیر تصویری هم بدم میاد، DVD هم که واجب نیست فعلا باید چکهارو پاس کنم ، خوشبختانه یکیش افتاد برج۳ سال بعد، در مورد بک لایت کلید شیشه بالابر ها که نمیشد کاری کرد که اصولی باشه، از چند ماه پیش به فکرم رسید که حداقل یه علامت استاندارد که روی همه کلید شیشه بالابر هست با شبرنک سفید درست کنم درست نور نداره اما خوبه که تو شب یه چیزه سفید معلومه، عینه علامتی که رو یکی از کلید های سمت راننده هست بشکل درب و شیشه، ۲ روز طراحی کردم چون خیلی سایزش کوچیکه، ۶ میلیمتر در ۶ میلیمتر، یه مربع که باید رو کلیدها جا میشد، جاهایی که باید خالی میشد داخل شبرنگ که مشکی معلوم بشه رو با تیغ در آوردم، اما واقعا خسته شدم ، دیشب تموم شد اما چشمهام از کاسه داشت در میومد، صبح قبل از اینکه برم واسه دی لایت چسبوندم رو کلیدها، ۳ تا درب راننده ۲ تا دربهای عقب و یکی شاگرد ، خیلی بهتر از اولش شد که هیچی نداشت، و حالا ماشین! کیلومتر الان رو 205 , بیشتر ۵شنبه و جمعه سوار میشم، نور چراغها تو شب عالیه، جا رفتن دنده ها عالیه ، نرم و روان راه میره، ظبط و صدای بلند گو ها خوبه، کیفیت رنگ پایینه، موقع دستمال کشیدن بعضی جاها زبری احساس میشه مخصوصا سقف، در کل که زیاد باهاش راه نرفتم هنوز، تو آببندی بهش فشار نمیارم، اما تا الان که لذت بخش بوده، خدا کنه که کیفیتش موندگار باشه.فعلا خدانگهدار.
ذبیحیان
۱۷ مهر ۱۳۹۳آخه تندرم شد ماشین با اون قیافه مزخرفش سمندم همینطور ماشین فقط جک جی 5
اشکان
۱۷ مهر ۱۳۹۳پروژه لوگان یک پروژه جهانی بود.مهندسین این پروژه از هیچ تلاشی برای دستیابی به بالاترین کیفیت کوتاهی نکردند.کیفیت قطعات به کار رفته در لوگان به حدی بالاست ک شما سالهای سال میتونید از این خودرو استفاده کنید بدون این که هزینه ای بابت استهلاکش پرداخت کنید.این کیفیت ک مانع از این بشه ک ادم دم به ساعت به مکانیکی و جلوبندی سازی مراجعه کنه واقعا ارزشمنده.
Ilyar
۱۷ مهر ۱۳۹۳لوگان ماشینیه که خود اروپایی ها هم حاضر نیستند سوارش بشن و فقط برای خوشحال کردن دل اقشار کم درآمد ایران و افغانستان و نهایتاً ترکیه ساخته شده.
کیفیت بالا. ..یه بار اون داشبورد شو لمس کن تا بفهمی که چقدر کیفیت داره.
در ضمن میدونی چرا جلوبندیش دیر به صدا میفته؟ چون روی شاسی تراکتور ساخته شده. اگه به پشت تندر یه دستگاه شخم وصل بشه با تراکتور مو نمیزنه.
Ilyar
۱۷ مهر ۱۳۹۳در ضمن مثل تراکتور هم زود واژگون و چپ میشه.
Ilyar
۱۷ مهر ۱۳۹۳همچنین میدونین چرا تندر استهلاک نداره؟
برای اینکه تندر چیزی نداره که استهلاک داشته باشه.در اصل یه اتاق متحرک هستش.یا به قول دوستمون دکه روزنامه فروشی متحرک.
!!!
۱۷ مهر ۱۳۹۳کاش به جای عصبانیت و داغ کردن قدری آرام باشیم و کمی آب خنک بنوشیم بعد بدگویی تندر را آغاز کنیم
و ای کاش به جای توهین فرافکنی قدری واقع بین باشیم و به آمار رجوع کنیم.
راستی چرا ال90 حرص بعضی ها را در آورده ؟
صدر نشيني تندر90 در كيفيت خودروهاي ساخت داخل
۱۷ مهر ۱۳۹۳صدر نشینی تندر90 در کیفیت خودروهای ساخت داخل
یه نقل قول :
آن طور که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران گزارش داده، در ارزیابی جدید (مربوط به تیرماه سالجاری)، 22 خودروی تولید داخل مورد بررسی کیفی قرار گرفتهاند و مانند دو گزارش قبلی، خودروها باز هم در چهار گروه قیمتی دستهبندی و نمرات منفی هر کدام مشخص شده است.
بر این اساس، خودروهای فرانسوی توانستهاند ردههای ابتدایی جدول کیفی تیرماه را به خود اختصاص دهند و در انتهای جدول نیز یک خودرو چینی به چشم میآید و میانه جدول را نیز محصولاتی مانند سمند و رانا و جک در اختیار دارند.
در گزارش منتشر شده، مانند دو گزارش قبلی باز هم خبری از ریز جزئیات مربوط به سطح کیفی خودروهای تولید داخل نیست و با این حساب مشتریان نمیتوانند از نقاط قوت و ضعف خودروها مطلع شوند. این در حالی است که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، پیش تر خودروها را در 9 معیار مختلف از جمله «سیستم تعلیق»، «سیستم موتور»، «رنگ»، «ترمز» و «تزئینات داخلی و خارجی»، مورد ارزیابی کیفی قرار میداد و با این حساب مشتریان میتوانستند از جزئیات کیفی خودروهای تولید داخل نیز اطلاعات لازم را کسب کنند.
البته به نظر میرسد شرکت بازرسی هنوز هم کیفیت خودروها را با توجه معیارهای قبلی مورد بررسی قرار میدهد، اما اینکه دیگر اقدام به اعلام رسمی جزئیات کیفی نمیکند، محل پرسش شده است.
به هر حال آنچه که هم اکنون از وضع کیفی خودروهای داخلی در دست است، تنها مربوط به نمرات منفی و ردهبندی خودروهاست و باید دید آیا شرکت بازرسی باز هم به روند قبلی خود برمی گردد یا همین روش فعلی را ادامه خواهد داد.
اما در گزارش تیرماه، 22 خودرو مورد بررسی، در چهار گروه قیمتی «کمتر از 20میلیون تومان»، «20 تا 40 میلیون تومان»، «40 تا 60 میلیون تومان» و «60 تا 80 میلیون تومان»، دستهبندی شدهاند و این در شرایطی است که صدرنشینی گروه اول را پراید 131 تولید سایپا در اختیار دارد و در گروه دوم نیز پارستندر توانسته رتبه برتر را به دست بیاورد. همچنین جک اتومات نیز باکیفیتترین خودرو گروه سوم شده و لیفان مدل X60 نیز صدرنشین گروه چهارم است.
در جدول کیفی تیرماه اگرچه تعداد خودروها در مقایسه با گزارش قبلی، افزایش یافته است، اما باز هم چند خودروی معروف و با کیفیت، غیبت دارند که در این بین میتوان به سوزوکی گرند ویتارا، نیسان تیانا، مگان و مزدا3 اشاره کرد.
به جز مگان، سه خودرو دیگر اصلا تولیدی در چهار ماه ابتدایی امسال نداشتهاند و با این حساب غیبت شان در جدول ردهبندی کیفی تیرماه، طبیعی است. مگان نیز تنها 19 دستگاه در چهار ماه ابتدایی امسال تولید داشته و به دلیل این تیراژ اندک، بازرسان شرکت بازرسی، کیفیت آن را مورد ارزیابی قرار ندادهاند.
از جمع 22 خودرویی که در جدول کیفی تیرماه قرار دارند، هشت خودرو، چینی به حساب میآیند و دیگر خودروها نیز ایرانی و فرانسوی به شمار میروند.
در این بین، 16 خودرو در سطح کیفی خیلی خوب و 6 خودرو دیگر نیز در سطح کیفی خوب قرار گرفتهاند و این در شرایطی است که پارستندر (محصول پارس خودرو) کمترین نمره منفی و ام وی ام 110 (محصول مدیران خودرو) نیز بیشترین نمره منفی را به دست آوردهاند. طبق گزارش اعلامی، در دسته قیمتی خودروهای زیر 20 میلیون تومان، پرایدهای سایپا و پارس خودرو جا خوش کردهاند و دسته 20 تا 40 میلیونیها نیز نصیب خودروهایی مانند تندر-90، پژو 206 و پژو 405 ،تیبا و ام وی ام شده است. شرکت بازرسی در تیرماه، 14 خودرو را در گروه قیمتی 20 تا 40 میلیون تومان مورد ارزشیابی قرار داده که از میان آنها پنج خودرو رتبه کیفی A+، هفت خودرو رتبه کیفی A و دو خودرو رتبه کیفی B+ را از آن خود کردهاند.
در گروه خودروهای 40 تا 60 میلیون تومانی نیز تنها سه خودروی چینی (جک اتومات، لیفان مدل 620 و ام وی ام مدل 530) به چشم میآید و گروه آخر نیز میزبان دو میهمان چینی دیگر یعنی لیفان مدل X60 و ام وی ام مدل X33 شده است. در این بین، لیفان رتبه کیفی A را از آن خود کرده اما امویام در رده کیفی خوب با رتبهB+ قرار گرفت.
دارو دسته پرایدها
اما طبق جدول منتشر شده، در دسته خودروهای زیر 20 میلیون تومان سه مدل پراید «سایپا131 X»، «سایپا132 X» و «سایپا131 X» (متعلق به پارس خودرو)، مورد بررسی کیفی قرار گرفتهاند که همه آنها دارای سطح کیفی «خوب» هستند. در این بین، پراید مدل 131 سایپا توانسته با کسب 79 امتیاز، صدرنشین گروه یک و بهترین پراید تولید داخل لقب بگیرد.
همچنین مدل پارس خودرویی پراید 131 توانسته رتبه دوم گروه خودروهای زیر 20 میلیونی را به دست بیاورد و بالاتر از پراید 132 بایستد. معمولا در گزارشهای قبلی، پراید عنوان کم کیفیتترین خودرو تولید داخل را به دست میآورد، اما در گزارش تیرماه، این عنوان به ام وی ام مدل 110 رسیده است.
از گروه زیر 20 میلیونیها که بگذریم، به دسته 20 تا 40 میلیون تومانیها میرسیم که بیشترین تنوع را به خود میبیند و 14 مدل از خودروهای تولید داخل، عضو این گروه به شمار میروند. مانند گزارش قبلی، باز هم پنج رده ابتدایی جدول این گروه را فرانسویها تشکیل میدهند که در بین آنها نام سه تندر-90 و دو مدل پژو206 به چشم میآید.
در این بین، پارستندر علاوهبر اینکه صدرنشین گروه 20 تا 40 میلیون تومانیها لقب گرفته، بهترین کیفیت را نیز میان تمام خودروهای تحت ارزیابی خردادماه به خود اختصاص داده است. این خودرو که فقط ظاهر آن با تندر-90 معمولی متفاوت است، 6/20 نمره منفی دارد و این در شرایطی است که تندرهای پارس خودرو و ایران خودرو به ترتیب تنها سه دهم و چهار دهم امتیاز منفی بیشتری نسبت به پارستندر کسب کردهاند.
بر این اساس، تندر-90 تولید پارس خودرو توانسته با 9/20 امتیاز، دومین خودرو با کیفیت در گروه 20 تا 40 میلیون تومانی لقب بگیرد و مدل ایران خودرویی این محصول نیز با 21 نمره منفی، سوم است.
در بین 206ها نیز که ردههای چهارم و پنجم جدول ردهبندی خودروهای 20 تا 40 میلیونی را در اختیار دارند، مدل صندوقدار 206 توانسته یک رده بالاتر از همتایهاچ بک خود بایستد. 206 صندوقدار، 1/22 نمره منفی کسب کرده و مدلهاچ بک این خودرو نیز تنها نیم نمره منفی، بیشتر دارد.
پشت سر 206ها اما به رانا برمی خوریم، خودرویی که اگرچه در مقایسه با پژو 206 از سطح کیفی پایینتری برخوردار است، اما نسبت به سمند و پژو 405 و همچنین خودروهای چینی کیفیت بهتری را به خود میبیند. این محصول 3/29 نمره منفی در ارزیابی تیرماه کسب کرده و جایگاه ششم را در جدول خودروهای 20 تا 40 میلیونی داراست. از رانا که بگذریم، در رده هفتم جدول 20 تا 40 میلیونیها به جک چینی میرسیم، منتها مدل دنده معمولی آن.
این خودرو که محصول بخش خصوصی صنعت خودروی کشور به شمار میرود، 5/47 نمره منفی دارد و با این حساب توانسته در مقایسه با محصولاتی مانند سمند و تیبا، کیفیت بهتری به دست بیاورد.
در گروه مورد بررسی، اما نام چهار محصول پرتیراژ ایران خودرو نیز به چشم میآید که پژو پارس تولید خراسان بهترین کیفیت را در میان آنها دارد. دیگر نماینده خراسان یعنی پژو 405 نیز پشت سر پارس قرار گرفته تا مشخص شود خراسانیها توانستهاند 405 باکیفیت تری را در مقایسه با تهرانیها تولید کنند.
طبق گزارش اعلامی، پژو 405 تولید سایت خراسان ایران خودرو، با 1/52 امتیاز در رده نهم گروه 20 تا 40 میلیونیها قرار گرفته، اما مدل تهرانی آن با 5/52 امتیاز، یازدهمین عضو این گروه است. همچنین سمند نیز که 2/52 نمره منفی به دست آورده، رده دهم را در گروه مورد بررسی به خود اختصاص داده است.
در رده دوازدهم اما به یک چینی میرسیم که امویام مدل 315 نام دارد. این خودرو 7/55 نمره منفی بهدست آورده و توانسته کیفیت بهتری را در مقایسه با تیبا و ام وی ام مدل 110 کسب کند.
این دو خودرو (تیبا و ام وی ام مدل 110) دو عضو آخر گروه 20 تا 40 میلیون تومانیها به شمار میروند که در این بین، تیبا با 2/60 نمره منفی، سیزدهمین عضو گروه به حساب میآید و ام وی ام مدل 110 نیز آخرین رده را به خود اختصاص داده است. این محصول چینی که 3/84 نمره منفی کسب کرده، کم کیفیتترین خودرو تولید داخل در تیرماه نیز به شمار میرود.
اما در گروه قیمتی 40 تا 60 میلیون تومانی نیز تنها نام جک5 J (مدل اتومات) و ام ویام530 و لیفان مدل 620 به چشم میآید که به ترتیب با کسب 45، 3/51 و 7/52 نمره منفی، ردههای اول تا سوم گروه خود را صاحب شدهاند.
جک اتومات جدای از اینکه باکیفیتترین خودرو این گروه کوچک به شمار میرود، در بین خودروهای چینی تحت ارزیابی در تیرماه نیز بهترین کیفیت را به خود اختصاص داده است. اما در گروه آخر که مختص خودروهای 60 تا 80 میلیون تومانی تولید داخل است، لیفان مدل X60 توانسته کیفیت بهتری را در مقایسه با امویام مدل X33 به دست بیاورد و مانند گزارش قبلی، 50 امتیاز را نصیب خود کند. از آن سو امویام مدل X33 نیز با اختلافی 5/15 امتیازی، کیفیت کمتری را در مقایسه با هموطنش به دست آورده و پس از ام وی ام مدل 110، کم کیفیتترین خودرو چینی تولید داخل محسوب میشود.
خودروهای فرانسوی توانستهاند ردههای ابتدایی جدول کیفی تیرماه را به خود اختصاص دهند و در انتهای جدول نیز یک خودروی چینی به چشم میآید و میانه جدول را نیز محصولاتی مانند سمند و رانا و جک در اختیار دارند
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/823527/منبع
لوگان
۱۷ مهر ۱۳۹۳دریغ از یه خورده منطق و مطالعه از Ilyar
اما واقعیت چیه :
دگرگونی شرکت داچیا به شدت مرهون استراتژی خودروهای ارزان رنو بوده است. زمانی که این خودروساز فرانسوی به داچیا آمد، این خودروساز رومانیایی با تجهیزات از رده خارج و کاهش تولید مواجه بود. لوئیس شوایتزر، مدیرعامل شرکت رنو، تصمیم گرفت از این کارخانه برای تولید خودروهایی به قیمت 5 هزار یورو استفاده کند تا از این طریق تقاضای فزاینده از طرف کشورهای اروپای شرقی را تامین کند. گرچه شرکت رنو هرگز نتوانست به این هدف برسد نخستین مدل ارزان قیمت داچیا یعنی لوگان با قیمت پایه 6400 یورو در سال 2004 به بازار عرضه شد- اما موفقیت فوقالعادهای را به دست آورد. داچیا از سپتامبر تا دسامبر آن سال، 40 هزار دستگاه لوگان فروخت و در سال 2005 بیش از چهار برابر این میزان را به فروش رساند.
شرکت رنو دریافت گرچه خودروی لوگان را در اروپای غربی عرضه نمیکند، اما این خودرو در آنجا هم خریداری میشود؛ بنابراین در سال 2005، این شرکت این خودرو را در سراسر اروپا عرضه کرد و از آن زمان به بعد فروش سالانه بهطور متوسط بیش از 10 درصد رشد کرده است. اکنون، قیمت پایه ارزانترین خودروی لوگان 7700 یورو است. شرکت رنو برای پایین نگه داشتن قیمت لوگان به شدت هزینهها را کنترل کرده است. این شرکت برای جدیدترین مدل لوگان که اواخر سال 2012 عرضه شد، با کاهش اجزای فرعی، 15 درصد از قیمت فریم صندلیها کاست. http://www.donya-e-eqtesad.com/news/828908.
لوگان
۱۷ مهر ۱۳۹۳آقا اشکان سلام باید به بعضیها تاکید کرد که ادب مرد به ز دولت اوست
دوستان به خوبی از نظرات متوجه میشن کسانی که تندر انتخاب کرده اند افرادی هستند که بیشتر اهل مطالعه و تحقیق هستند تا لج باز و …
علیرضا
۱۸ مهر ۱۳۹۳جناب لوگان ممنون از کامنتاتون.
ما تا دلتون بخواد مواردی که شما نوشتین رو برای این دسته از افراد یادآوری کردیم. ولی وقتی کسی خودش رو به خواب زده شما نمیتونی بیدارش کنی.
متاسفانه امروز واقعیت بسیاری از مردم ما اینه : سطحی بینی، لجبازی، ظاهر بینی، تلاش برای گشودن ع ق د ه های ناشی از آشکار شدن بی منطقی و … صد البته خرید ماشینهای دسته چندم با قیمتهایی نجومی و دلخوش کردن به ظاهر.
اما به نظر من ما باید تلاش کنیم همچنان از تجاربمون صادقانه بنویسیم، بدون توجه به لجی که از بعضیها در میاد! و به نظر من این بهترین راهکار برای غنی کردن مطالب ارائه شده پیرامون ماشینا هست.
Ilyar
۱۷ مهر ۱۳۹۳داداش یه خبر خوش برات بگم. ..!
تولید تندر در ایران خودرو متوقف شده و در پارس خودرو هم فقط روزانه 30 دستگاه ازش تولید میشه.
بهت تبریک میگم .لااقل شاید قیمتش تو بازار یکم گرون بشه و تو هم راحت بتونی ردش کنی بره و یه چیزی هم توی جیبت بمونه …واقعاً بهت تبریک میگم.
دو محصول جدید رنو در راه ایران
۱۷ مهر ۱۳۹۳در شرایطی که رنو نیز مانند برخی دیگر از خودروسازان منتظر مشخص شدن نتیجه نهایی مذاکرات هستهای برای حضوری پر رنگ در ایران است، ایران خودروییها میگویند طی سال جاری دو محصول جدید این شرکت فرانسوی را به سبد خود اضافه خواهند کرد.
به گزارش «پرشین خودرو»، آنطور که خبر میرسد، این دو خودرو «کپچر یا کپتور» و «CLIO4» نام دارند و تا قبل از سال 94، وارد سبد محصولات ایران خودرو خواهند شد. کپتور و CLIO4 قرار است ابتدا به صورت محصول کامل (CBU) میهمان بازار کشور شوند و اگر استقبال لازم از آنها صورت بگیرد، ایران خودروییها نسبت به تولید داخلی آنها اقدام خواهند کرد. ورود دو محصول جدید رنو به ایران در شرایطی است که خودروساز فرانسوی در انتظار مشخص شدن نتیجه مذاکرات هستهای ایران و غرب است، چه آنکه اگر این مذاکرات نتایج مثبتی به همراه داشته باشد، این شرکت (رنو) میتواند با آسودگی به فعالیت خود در صنعت و بازار خودرو ایران ادامه دهد.
رنوییها تابستان سال گذشته و به دلیل اعمال تحریمهای مستقیم ایالاتمتحده آمریکا علیه خودروسازی ایران، فعالیتهای خود را در «جاده مخصوص» تعلیق کردند، اما همواره از تمایل خود برای بازگشت، صحبت به میان آوردند و در این مدت نیز ارتباط شان بهطور کامل قطع نشد. این هم که ایران خودرو قصد دارد دو محصول جدید رنو را وارد و تولید کند، قطعا از تمایل رنو به تداوم فعالیتهایش در ایران حکایت میکند و باید دید پس از تعیین تکلیف پرونده هستهای ایران طی دو ماه آینده و با فرض حل و فصل شدن آن، رنوییها چه واکنشی نشان خواهند داد.
به گزاش دنیای اقتصاد، در میان محصولات رنو، در حال حاضر تنها تندر90 است که برای خود جایی در صنعت خودرو ایران دارد.
احسان
۱۸ مهر ۱۳۹۳اصلا سمند اگه بخواد لامبورگینیم میگیره! ولی خسته هست میفهمی؟ خستست
جاوید
۱۸ مهر ۱۳۹۳Ilyar ! شما احیانا پدر کشی یا برادرکشی یا خون و خونکشی با تندر نداری داداش؟ اخه خیلی دلت پره
اشکان
۱۸ مهر ۱۳۹۳با سلام ممنونم اقای لوگان!
باور کنید من بیشتر برای تبادل افکار میام اینجا.هرچی در توانم هست رو دوس دارم در اختیار دوستان بذارم تا کمک کنم ک انتخاب خوبی داشته باشن.البته دوستان اکثرا استاد بنده هستن و خیلی از دوستان اطلاعات مفیدی رو در این سایت ارایه دادن
دوستان توجه داشته باشن ما اینجا برای تبادل اطلاعات و افکار اومدیم نه برای طرفداری از خودرویی خاص یا لجبازی و …
علیرضا
۱۸ مهر ۱۳۹۳لازمه که شخصا توضیحات و تاریخچه ای از جو فعلی ارائه بدم.
اینجا ما شخصی داریم که با نام کاربری “ایلیار” کامنت میذاره. که در ابتدا تلاش میکرد باطنش رو نشون نده و مودب باشه. اما خب همونطور که شما نمیتونین آب رو در کف دستتون خیلی نگه دارین، شخصیتتون رو هم نمیتونین خیلی پنهان کنین. بعد از بحث های فراوان و پاسخهایی منطقی که به نظرات سطحی و عوامانه این کاربر بر ضد تندر داده شد کم کم شاهد سه واکنش ازش بودیم :
1. فاش کردن ماهیت واقعی خودش و اینکه کسی نیست جز آریا (که در ادبیات زننده در این پست شهره هست.)
2. تلاش برای توهین کردن به ماشینی که یکی از بهترینها تو رنج خودش هست. و حتی اگر بدترین هم بود بالاخره مورد علاقه افرادی هست و توهین نباید به سلایق دیگران بشه.
3. آوردن چند نفر جک سوار با خودش به این پست برای متشنج کردن جو سایت.
من خیلی دوست داشتم که جو اینجا آروم باشه و محترمانه و دوستانه راجع به تندر با دیگران بحث کنم. اما عده ای مثل ایلیار نمیگذارن این جو آروم حفظ بشه.
همچنین میخواستم به تاپیک جک جی 5 برم و مثل خودش رفتار کنم. اما خب از این کار تا اینجا خویشتن داری نشون دادم و نمیخوام جو رو خراب کنم.
عرض من اینه که شعور چیزیه که هر کسی ازش بهره نداره. امثال این آقا سرشار از […] هستن چون نمیتونن واقعیت ها رو در مورد ماشینها بپذیرن. بهتره که باهاشون مثل یک طبیب رفتار کنیم.
و از دوستان خواهش میکنم که تلاش کنن که جو سایت رو به حالتی دوستانه برگردونن. بی توجه به کثیف کاریهایی که از جانب بعضی افراد میشه.
Ilyar
۱۸ مهر ۱۳۹۳اولا من خیلی آروم و مودبانه جواب حرفاتون میدادم ولی چون شماها نتونستید پاسخ منطقی بیارید شروع کردید به توهین کردن و من هم خواستم کمی با لحن و منطق شما حرف بزنم. جناب استاد اشکان شما درباره این خودرو چه تجربیاتی در اختیار همه قرار دادید که اینقدر بهش افتخار میکنید. طرف میره از سایت ایران خودرو چندتا عدد رو حفظ میکنه و بعد میاد اینجا اونو بهمون دوباره میگه و بعد هم بهش افتخار میکنه.بدتد از همه اینکه عده ای هم زود بهش استاد و پروفسور میگن .نمونه ای از تجربیات شما اینکه گفتید شتاب پارس با موتور tu5 بسیار کمتر موتور xu7 هستش.اخه تو تاحالا سوار پارس شدی که اینقدر چرندیات میبافی. فکر کنم همین تندر رو هم نداشته باشی و شاید هم مال پدرت باشه و حتی نذاره بهش دست بزنی.
از طرف دیگه شخصی به نام علیرضا که خود را تستر انواع خودرو کشور میداند و تابحال تجربه رانندگی با خودروهایی از ژیان گرفته تا bmw سری 7 را داشته است میگوید که صندلیهای تندر بهترین صندلی خودرویی هستش . همچنین در مورد پارس ELX گفته که مشکل زوزه گیربکس داره. آخه یه بار به یه سایت یا مجله خودرویی سر بزن. صندلیش عین نیمکته از هرکی میخوای بپرس.اخه کجای پارس ELX زوزه داره استاد. اینارو از کجا درآوردی؟
ولی همه چیز در عمل مشخص میشه. جاییکه فروش خانواده پارس بیش از ده برابر تندر و مشتقاتش هستش.
حالا هی بیا و بگو تندر این تندر اون…!
Ilyar
۱۸ مهر ۱۳۹۳در ضمن وقتی که هیشکی تندر نمیخره مطالعه و تحقیق درباره اش به چه دردی میخوره.
علیرضا
۱۸ مهر ۱۳۹۳آخه دروغ و فرافکنی تا چه حد؟
آخه عزیز من ما کجا به ماشینی توهین کردیم؟ کدوم کامنت بوده که شما توهین تلقی کردیش و اومدی به عنوان واکنش توهین کردی؟ نام ببر لطفا. هر چه بوده توهین به تندر بوده از سوی برخی افراد.
در رابطه با اشکان ایشون تجربیات زیادی راجع به ماشینش نوشته و شما اگر نمیخوای ببینی بحثش جداست. اما من سعی نمیکنم به جای ایشون پاسخ بدم.
در رابطه با خودم، بله. من به دلیل شرایطی که پدرم در گذشته داشت ماشینهای زیادی سوار شدم اما هیچگاه ادعای تستر بودن نکردم! چون زمان ژیان و … سنم 8-7 سال بود. ولی به هر حال از رنو 5 به بعد سنم به قدری بود که بتونم تعلیق و استهلاک و سواری و فنی و … یک ماشین رو درک کنم.
در رابطه با اینکه از من نقل قول کردی که صندلیای تندر رو بهترین دونستم واقعا نمیدونم چرا همچین دروغی از قول من گفتی! من در صفحات 104 و 105 این پست راجع به صندلیای ال90 نظرمو گفتم که دیگه اینجا تکرار نمیکنم. اما به طور خلاصه صندلیای ال90 در دراز مدت تو جاده اذیتت نمیکنه و صد البته به دلیل اینکه عمقش کمه و ترمز نداره خیلی راننده رو تو خودش نگه نمیداره که این ایرادشه و اونجا هم توضیح دادم.
راجع به گیربکس ELX عزیز من ما سال 83 یک دستگاه پارس با موتور و گیربکس زانتیا 1800 گرفتیم که جزو سریهایی بود که همون سالها تولیدش متوقف شد و این سری تنها تفاوتش با ELX فقط کمتر بودن آپشنهاش بود و به پارس عادی موتور زانتیا معروف شد. این ماشین ما سه تا چهار ایراد داشت :
1. به روغن سوزی افتاد یک بار.
2. گیربکسش بعد از 35000 کیلومتر کارکرد به صدا افتاد.
3. اتاق به سر و صدا افتاد که البته صداگیری کردیمش.
4. ترمزاش نسبت به وزن و شتاب ماشین ضعیف بود.
من اگه حرفی میزنم رو هوا نمیگم و بر اساس تجربه ای هست که داشتم. حالا خواهی باور کن یا نکن.
در هر صورت بهتره که هر بحثی که میکنیم به دور از توهین و بی احترامی باشه و منطقی نظر بدیم نه از روی عداوت و احساس و توهین. اگه کسی نمیتونه توجیهی منطقی برای حرفاش پیدا کنه بهتره سکوت کنه و از کنار اون کامنت بگذره به جای توسل به توهین و بی منطقی.
علیرضا
۱۸ مهر ۱۳۹۳در رابطه با کم بودن فروش تندر هم که کاملا در اشتباهی. مهمترین عاملی که تو کشور ما خودرو رو گرون میکنه میزان تقاضای مردمه. یه زمانی ال90 از انواع SD و 206 و پارس ارزونتر بود. اما الان از همشون گرونتره. اما آیا این به دلیل این بوده که مردم نمیخریدنش بعد یهو از همشون گرونتر شد؟؟؟ خیر واضحه که کاملا بر عکسه: مردم به دلیل اینکه بیشتر دنبال کیفیتن از ال90 استقبال زیادی کردن به طوریکه قیمت این ماشین روز به روز بالاتر رفته.
از طرف دیگه قبلا هم توضیح دادم که رنو قطعه نمیده فعلا جون منتظر نتایج مذاکرات 1+5 هست. از طرفیم نمیذاره مثل ماشینای دیگه این ماشین با قطعات چینی و هندی مونتاژ بشه. به همین دلیل خود به خود فروش خودروهای دیگه بالا رفته. چون اونا بر خلاف تندر تولیدشون با قطعات چینی به تیراژ بالا ادامه داره.
به این دو دلیل (تقاضای بالا و تولید کم) قیمت ال90 بالا رفته و یقین بدون که بالاترم میره که البته خوب هم نیست.
دوست من اینجا اشکال نداره. اما جای دیگه تو یه جمع کارشناسی هیچوقت نرو بگو ال90 خریدار نداره.
Ilyar
۱۸ مهر ۱۳۹۳یعنی ماشین شما خراب بوده ( به هر دلیلی شاید شما درست باهاش رانندگی نمیکردید یا شاید هم ماشین خراب و تصادفی رو به شما فروختن ) پس تمامی ELX ها بی کیفیتن. ! چرا فقط ماشین شما اینجوریه و هیچ ELX سواری از ماشینش گلایه ای نداره و کاملاً راضیه.
ما از سال 86 تا 90 پارس ELX داشتیم خیلی ازش راضی بودیم و برامون هیچ هزینه اضافی نداشت. البته دربهاش به صدا افتاده بود که با تعویض لاستیک دور درب درست شد.
همه چشم دارن میتونن به صفحات قبلی صفحه برن و متوجه قضیه بشن. کاری که من خودم به عینه کردن و دیدم که به بیچاره آریا که فقط اومده بود از ماشینش تعریف کنه( حالا با درست و غلط بودن حرفاش کاری ندارم )که بهش اون همه اتهام زدین و اون هم مجبور شد حرفهایی بگه که نباید گفته میشد.اریا نه هرکس دیگه هم بیاد اینجا از منطق و حرفهای شما تندر سواران دیوونه میشه.
در مورد صندلی تندر هم لطف کن برو تیونینگ تاک تا دیگه حرف مفت نزنی. توهین هم به پارس LX داران کردی که این یه نمونشه و بقیه تو صفحات قبلیه. من هم گفتم که تندر به قیمتش نمیارزه و پارس نسبت به تندر با صرفه تره ولی شما حرفهای منو به شکل دیگه ای تفسیر کردی و ازش تهمت و دروغ استخراج کردی.
در مورد اشکان هم بگم که اگه یکی روغن و صفحه کلاچ ماشینشو ( البته به احتمال زیاد ماشین باباشو )عوض کنه واقعا اون میشه تجربه!. .. واقعاً که از تجربیاتش خیلی استفاده کردیم. ..فقط میگه تندر و غیر تندر هم در نظر ایشون شده اشغال و لش و لگن( حرفهاش هم تو صفحات قبلی موجوده )
واقعاً که …
اشکان
۱۸ مهر ۱۳۹۳با سلام
در ابتدا سخنانم رو با یه بیت شعر شروع میکنم:
از خدا جوییم توفیق ادب بی ادب محروم ماند از لطف رب
اقای ایلیار؟ میشه بگی کی در این سایت به من گفته پرفسور؟
دوما من که بارها گفتم ما اینجا قرار نیست ک این ماشینا رو تو سر و کله هم بزنیم.این ماشینا رو در خارج از ایران شاید افغانی هم سوارش نشه.ولی ما اینجا اومدیم ک اطلاعات و تجربیات خودمون رو در اختیار هم بذاریم به طرز دوستانه نه با کینه و عصبانیت و…
اصلا کسی ک عصبانی میشه مطمین باش منطق نداره.دوما من پارس موتور تی یو فایو رو سوار شدم.در دنده های یک و دو ماشین خیلی تنبل بود.ولی تو سرعتهای بالا خوب گاز میخورد.خب منم گفتم تو شتاب اولیه ماشین لش و تنبلیه.مگه غیر اینه؟
Ilyar
۱۸ مهر ۱۳۹۳الان دیگه مطمئن شدم که شما تو عمرت نه به پارس LX حتی به هیچ ماشین دیگه ای هم سوار نشدی.
شتاب اولیه پارس LX بسیار بهتر از شتاب ثانویه اش هستش. حالا خوب شد هم تو سایت آپارات فیلمش موجوده و هم توسط آزمایش سایت دنده 6 این موضوع تایید شده. پارس LX شتاب 0 تا 120 اش قویه ولی بین 120 تا 170 ضعیف تر میشه و بعد 170 دوباره قویتر میشه. اون شتاب 14 ثانیه ای رو ایران خودرو واسه این نوشته که مردم عوام رو به سمت پارس موتور معمولی قریب بده. وگرنه موتور 110 اسب بخاری کجاش ضعیفه. لااقل قبل اینکه از خودت چاخان ببافی یه بار به سایتی و یا مجله خودرویی سر بزن تا اینقدر ضایع نشی.
در مورد شعر زیبا هم بگم که قربون اون خدا بشم که تابحال همیشه لطفش رو از من کم نکرده و در تمامی مشکلات و سختیها برام راه چاره ای گذاشته و باعث شده که در سن 22 سالگی صاحب دو تا ماشین باشم و بتونم لااقل خرج خودم رو دربیارم و مدیون و محتاج هر کسی نباشم.
Ilyar
۱۸ مهر ۱۳۹۳استاد علیرضا. .ببخش دیگه در مقابل کارشناسانی مثل جنابعالی از فروش خودروها حرف نمیزنم.
آخه دوست من چرا چشماتو به روی حقایق بستی! وقتی که از پارس طی 5 ماه 75 هزار دستگاه به فروش میره ولی از تندر به زور با تولید در دو کارخانه بزرگ کشور فقط و فقط 15 هزار دستگاه فروخته میشه. چطور میتونی ادعا بکنی که تندر فروشش از پارس بهتره.
برو به یکی از نمایشگاه ها بعد بهشون بگو که تندر بهتر به فروش میرسه یا پارس.
بابا دیگه اون قدیما گذشت الان این ماشین های چینی رو هم به تندر ترجیح میدن.
ولی شما اینجا نشستید و با گفتن داستان های افسانه ای به هم دلخوشی میدین.
علیرضا
۱۸ مهر ۱۳۹۳آقا یه دیوار بیارین من سرمو بکوبم بهشششش!!!
شما اینارو جدی داری مینویسی یا شوخیت گرفته؟
عزیز جان باید “نسبت” تولید به فروش رو درنظر بگیری نه فروش رو به تنهایی! هنوز آمار تولید هر خودرو تو سال 93 تا اینجا نیومده، پس من به آمار سال قبل استناد میکنم. سال قبل در مجموع حدود 100هزار دستگاه پژو پارس تولید شد اما تندر90 در مجموع دو کارخونه فقط 20هزار دستگاه. منبع :
http://www.shahrekhabar.com/economic/1397889900910731
این یعنی پارس 5 برابر تندر تولید شده! بعد انتظار داری کمتر بخرنش؟ باید میزان خرید رو نسبت به میزان تولید بسنجی نه به تنهایی!
تازه امسال تا اینجا با وجود اینکه تولید انواع پارس بیشتر شده تولید تندر به شدت کاهش پیدا کرده. (به دلیل تحریم قطعه)
در کنار توضیحات بالا به دو قرینه زیر کاملا میشه فهمید که مردم استقبال کردن ار تندر یا خیر :
1. شیب تند افزایش قیمت تندر که نشون دهنده افزایش شدید تقاضا در چند سال اخیر هست.
2. یه سر به خیابونا بزن. سر بچرخونی تندریه که میبینی!
حالا باز بیا بگو فروش پارس بیشتره! به قول اشکان فروش پراید از پارس بیشتره. دلیل نمیشه که. ضمنا “نسبت” فروش به تولید مهمه نه عدد فروش. با وجود اینکه تولید تندر امسال کمتر شده اما به قول خودت تا اینجا 15000 دستگاه به فروش رفته!
اشکان
۱۸ مهر ۱۳۹۳اقای ایلیار من اقا علیرضا خودمون هم حسن های تندر رو گفتیم وهم معایبش رو.معایب لوگان رو تایید کردیم.ولی شما همش داری بچه بازی در میاری و لج بازی میکنی متاسفانه
من اینجا ک اومدم خیلی چیزا ک راجع به لوگان نمیدونستم رو متوجه شدم و برام مفید بود
علیرضا
۱۸ مهر ۱۳۹۳آقا ما این توضیحات رو بیشتر باید به این نیت بنویسیم که خواننده بی غرض بیاد بخونه، نه اینکه این توضیحات برای این آقا باشه.
مردم باید حقایق رو در مورد کیفیت ماشینا بدونن نه اینکه فریفته ماشینهای با قطعات چینی بشن که ایرانخودرو و شکرای چینی سعی در فروشش دارن.
اشکان
۱۸ مهر ۱۳۹۳اقای ایلیار اون موتور 110 اسب بخاری گشتاورش خیلی کمتر از موتور پارس معمولیه.گشتاور پارس معمولی 153 نیوتن متره ولی پارس با موتور 206 ک شما عاشقش هستی 142 نیوتن متره.چون گشتاور کمتری داره بنابر این این موتور نیروی کمتری رو تولید میکنه.قانون دوم نیوتن رو هم ک یادت نرفته احیانا؟حالا کاری به ضریب دندشون ندارم.من تجربه خودمو گفتم.تازه پارس معمولی هم شتاب انچنانی نداره در برابر 405
اشکان
۱۸ مهر ۱۳۹۳در مورد اینکه فروش پارس بیشتر از تندره در حال حاضر حرفتون تایید میشه.البته عوامل مختلفی در فروش تاثیر گذارن.من از شما سوال دارم؟ پراید فروشش از پارس بیشتره.به نظرتون پراید از پارس بهتره؟
اشکان
۱۸ مهر ۱۳۹۳عوامل مختلف رو اقا علیرضا دقیقا توضیح دادن.ممنونیم ازشون
یه دلیل برای کاهش فروش تندر کاهش قدرت خرید مردم عادیه.الان اکثر مردم زور بزنن بتونن یه تیبا بخرن
الان با این تورم مردم نمیتونن پول جمع کنن و یه ماشین خوب بخرن
الان مردم دنبال یه ماشین بی دردسرن ک دم به ساعت مجبور نشن برن مکانیکی.برا همینم هست ک تندر با قیمت 42 میلیون هنوز فروش داره والا این ماشین با این قیمت نمی ارزه
اشکان
۱۸ مهر ۱۳۹۳اقای ایلیار ما در حال حاضر سه تا ماشین داریم و شما فکر نکن ک من فقط تندر دارم.
یه تندر پارس خودرو مدل 87
یه تیبا مدل 92
یه مزدا 2000 وانت مدل 90
ما در شمال زندگی میکنیم و شغل پدرم باغداری هست.از سال 87 تا اخر 90 ک وانت نداشتیم من از لوگان هم به عنوان وانت استفاده میکردم هم به عنوان سواری! باورت میشه من به این لوگان بیچاره 300 کیلو یا حتی 400 کیلو بار میزدم و در جاده پر از دست انداز رفت و امد میکردم؟ لوگانم هنوز اتاقش یه صدای کوچولو نمیده و کمک هاش و جلوبندیش فابریکه.ایا این ارزشمند نیست به نظر شما؟
من دوران دانشجوییم رو تهران بودم و اینو خدمت شما دوستان عزیز بگم ک اون جاده هایی ک ما تو عمرمون توش تردد کردیم رو شما در تهران ندیدید به عمرتون!
اشکان
۱۸ مهر ۱۳۹۳اقای ایلیار من لوگان رو که صفر خریدم یه بار هم نرفتم نمایندگی ولی برای اون مزدا وانت و تیبا هر کدوم شاید ده بار رفتم گارانتی برای بر طرف کردن ایرادات کارخونه.حالا متوجه شدی چرا مردم تندر تندر میکنن؟مثلا یه سری از ایرادات تیبا این چیزا بود:
سوختن دینام در کیلومتر 1500
مشکل برقی در چند قسمت خودرو
مشکل ترموستات و جوش اوردن خودرو
باتری خودرو فاسد بود و عوض شد
و…
البته همشو با گارانتی انجام دادم ولی واقعا جای تاسف داره برای تولیدات داخل(به قول اقا علیرضا چینی و هندی و ایرانی)
Ilyar
۱۹ مهر ۱۳۹۳اولا که از لحاظ میزان تولید به میزان فروش پارس بهتره. اینو از هر کی میخوای بپرس! ثانیاً تندر برای این قیمتش طی این چند روز بالا رفته که تولیدش در ایران خودرو متوقف شده و در پارس خودرو هم فقط 30 دستگاه در روز تولید میشه. درست مثل مگان که مدل اتوماتش الان به علت توقف تولید در کارخانه قیمتش حدود 115 میلیون هستش. یادمه در فروش نوروزی فوری محصولات ایران خودرو ظرفیت پارس در روز اول تکمیل شده بود ولی امثال تندر و 405 و 206 هنوز هم تا روز های آخر طرح فروش داشتند. همچنین در فروش فوری ایران خودرو در این چند روز که شروع شده و خودم هم یه دونه 405 ثبت نام کردم فقط پارس فروش فوری نداره و برای بقیه ایران خودرو التماس میکنه. وگرنه اگه شما از یکی نمایشگاه دار بپرسی که پارس بهتر فروش میره یا تندر جوابش حتماً پارس خواهد بود.
در ضمن فروش ماشین هارو نسبت به هم قیمتاش میسنجن نه ماشینی که نصف پارس قیمت داره استاد. البته از نظر میزان تولید به میزان فروش پارس حتی بهتر از پراید هستش. چون با در نظر گرفتن قیمتها از پارس 65 هزار دستگاه تولید شده ولی از پراید 75 هزار دستگاه. و این برتری پارس رو نشون میده.
در مورد شتاب پارس LX هم ترجیح میدم که بحث نکنم چون که در عمل همه چیز مشخصه .همچنین شتاب 405 و پارس و سمند موتور xu7 هم باهم تفاوت چندانی ندارند. فقط شاید هرسه شون تا 200 تا گاز بدن 405 یه ماشین از پارس و پارس به ماشین از سمند جلو میفتاد.
در مورد سر چرخوندن و به اطراف نگاه کردن هم بگم که اگر کسی عمداً خودشو به نابینایی بزنه هر تفسیر و تفکر ی رو میتونه داشته باشه وگرنه هر … میتونه بفهمه که تعداد پارس در خیابانها بسیار بیشتر از تندر هستش.
Ilyar
۱۹ مهر ۱۳۹۳همچنین پارس بین خودرو های زیر 50 میلیون بیشترین اختلاف قیمت کارخانه و بازار رو داره. واسه همینه که پیش فروشش برای فروردین ماه سال آینده تکمیل شده.
Ilyar
۱۹ مهر ۱۳۹۳در مورد جاده هایی که توش تردد کردی بگم که من شما رو دعوت میکنم به اردبیل که هم چند روزی مهمان ما باشی و هم ببینی که جاده چیه؟ والله تو خیابان های اردبیل نفربر زرهی باشه به صدا میفته چه برسه به تندر و پارس امثالش. ..و من حاضرم چند تا تندر بهت نشون بدم که همشون زمین گیر شدن.
در ضمن یکی به من بگه چرا وقتی که طی دو سال 92 و 93 تولید تمامی ماشین ها نصف و کمتر از نصف شده ( نمونش پراید و 405 و 206 )چرا تولید انواع پارس دو برابر شده و بازار هنوز هم از پارس سیر نشده و کشش بیشتری هم داره. !؟
همچنین من مزایای تندر رو تایید کردم ولی شما خوبی های تندر رو خیلی بزرگ میکنی ولی ایراداتش رو ناچیز جلوه میدی.
پارس عالی نیستش ولی در بین این همه ماشین تنها موردیه که تناسب قیمت با ویژگی ها در آن رعایت شده ( البته همراه با سمندlx) و این دقیقاً چیزیه که تندر ازش بی بهره هستش.
مک میسل
۲۴ مهر ۱۳۹۳اوه اوه اوه….حالا فهمیدم که چرا لج بازی میکنی!!!!!!
به طور کامل نباید باهات بحث کرد!!!!
اشکان
۱۹ مهر ۱۳۹۳دوستان ببینید استدلال این اقا رو.این اقا بدون اینکه جاده هایی ک من توش تردد کردم رو ببینه داره چشم بسته میگه جاده های اردبیل خیلی داغونتره.شما یک درصد این احتمال رو بده ک جاده هایی ک ما توش تردد کردیم داغونتر باشه؟ چرا شما با قطعیت کامل حرف میزنی؟ معلومه ک اظهار نظرهات درباره خودرو هم به همین شکل بوده
Ilyar
۱۹ مهر ۱۳۹۳واقعا که …برات متاسفم که از این همه حرف فقط اینو متوجه شدی. ..! وقتیکه یه کسی گوش هاشو رو به حرف درست بسته خودش رو به بیراهه میزنه. …!