مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
اشکان
۲۵ مهر ۱۳۹۳یادمه یکی از دوستام اوانته دنده ای داشت بهم گفته بود دیسک و صفحش 95 هزار تا کار کرد و همش میگفت خیلی خوب کار کرد.وقتی متوجه شد ک لوگانم دیسک و صفحش 130 هزارتاس ک عوض نشده داشت شاخ در می اورد.بله دوست عزیز ماشین کره ای به رنو نمیرسه از لحاظ کیفیت.البته اوانته اپشن هاش بیشتره و در موارد دیگر برتره ولی در کیفیت برتری با لوگانه.
گيو
۲۶ مهر ۱۳۹۳ال90 من هم 150 هزار تا رفته و هنوز دیسک و صفحش توپ توپه
Ilyar
۲۵ مهر ۱۳۹۳لااقل اون اکسنتی که شما قبولش ندارین تو اروپا و آمریکا به راحتی فروش میره. اون تندر چی؟
در ضمن تندر رنو نیست داچیا هستش. بندی که برای ساختن خودرو برای کشور های فقیر تاسیس شده.
پس بیخود و بی جهت با هیوندای مقایسه نکن. چون هیوندای و کیا بسیار برتر از داچیا و حتی رنو هستش. و تو آمریکا و اروپا تمامی ماشینهاش جایزه گرفتن. و تمامی ماشینهاشون 5 ستاره ایمنی دارن.
نه مثل تندر که با 4 ایربگ و eba و اینها به زور 3 ستاره گرفته و در اروپا به عنوان ماشینی نا ایمن شناخته میشه.
سعی نکن تندرو بچسبونی به هیوندای و کیا! همه میدونن که چی به چیه!
علیرضا
۲۶ مهر ۱۳۹۳جنس قطعات داخلی کیا سراتو رو دیدی؟ دیدی که رنگ خیلیاش رفته؟ ندیدی عزیز من.
کیفیت سواری و کوبش این ماشین رو دیدی؟ ندیدی.
تا حالا سوار یک سوناتا یا سانتافه سه چهار سال کار کرده شدی که ببینی اتاقش به چه سر و صدایی افتاده؟ شک دارم.
بعضی مدلهای کیا و هیوندای جدیدا به نسبت بهتر شدن. اما مدلهای قدیمی ترشون واقعا کیفیت پایینی داشتن.
Ilyar
۲۵ مهر ۱۳۹۳در ضمن اون برند 40 ساله به لطف تلاش و کوشش چند ساله اش الان جلوتر از این برند 137 ساله هستش!
Ilyar
۲۵ مهر ۱۳۹۳استاد اوانته کیفیتش از تندر بالاتره. حتی تو اون رده بندی کیفیت که شما اینقدر بهش اعتماد داری همیشه مگان و زانتیا و اوانته بالاتر از تندر و 206 بودن.
تندر رو نهایتا باید با 405 مقایسه کرد نه اوانته! شما اینقدر به من ایراد میگیری که من منطقی صحبت نمیکنم خودت اصلا آخر منطق هستی.
میدونی چرا تندر استهلاک نداره؟ برای اینکه تندر چیزی نداره تا اون استهلاک داشته باشه وگرنه زانتیا هم استهلاکش زیاده و هم کیفیتش بالا! چون که یه سیستم تعلیق پیشرفته داره. ولی تندر چی…؟ فوقش شیشه بالابر برقی اش از کار میفته …اره داداش!
در ضمن بنز و پورشه استهلاکش از تندر زیاده. حالا بیا بگو تندر از اونا با کیفیت تره!
علیرضا
۲۶ مهر ۱۳۹۳عمو جان حرفات واقعا مسخره و خنده داره.
تندر استهلاک نداره چون چیزی نداره!!!
میخوام یکم مثل خودت جواب بدم :
پیکانای استیشن قدیمم که در مقابل پیکانای سدان زود به سر و صدا میفتادن علتش این بود که پیکانای استیشن لابد تعلیق فوق پیشرفته داشتن و پیکانای سدان چیزی نداشتن که به سر و صدا بیفتن!
دوو اسپرو که در مقایسه با سی یلو زود به خرج و سر و صدا میفتاد علتش این بود که لابد شاسی کامپوزیتی نانو داشته و دوو سی یلو که به سر و صدا نمیفتاد ساده بوده و چیزی نداشته!
یا مثلا سمند که الان زود لش میشه و به سر و صدا میفته علتش احتمالا اینه که سیستم برق شاتل روش نصبه و 405 سیستم برقش عادیه!!!
اینکه زانتیا به خرج میفتاد به دو علت بود : تعلیق و سیستم برق. حالا اینکه تعلیق و سیستم برقی روش نصب شده که به خرج میفته حسن نیست! ضعف سازنده رو میرسونه.
ایلیار سعی کن منطقی باشی. 22 سال سن کمی نیست.
Ilyar
۲۵ مهر ۱۳۹۳در ضمن جیلی امگرند 7 یادت رفته. ..این و واسه این گفتم که شاید احیاناً گفتی این ماشین ها مدل صفر شون تو بازار نیست.
علیرضا
۲۶ مهر ۱۳۹۳من یکبار کیفیت سواری و شتاب دهی جیلی امگرند رو دیدم. یعنی افتضاح به معنی واقعی کلمه. بیشتر از 120 به زور راه میره.
آقایون خانومها دوستان عزیزان طرف هر ماشینی میرین طرف ماشین چینی نرین. دیدم که میگما. افتضاح
Ilyar
۲۶ مهر ۱۳۹۳در مورد هیوندای و کیا ترجیح میدم بحث نکنم چون که همه چیز مشخصه.
ولی احتمالآ یکی بیاد بگه که با 700 میلیون پورشه کاین بخرم یا بی ام وه x6. ..شما میای میگی که تندر بخر آخه رنو فرانسه هستش و جلو بندیش عالیه.
باشه جیلی 4 ستاره رو نمیخرم میام تندر 3 ستاره میخرم! سراتو 173 اسب بخاری رو نمیخرم میام تندر 105 اسب بخاری رو میخرم. پارس با موتور tu5 رو نمیخرم میام یه 405 میخرم که آتیش بگیره توش کباب بشم. ..سمند ef7 که به خاطر vvt شتاب عالی داره رو نمیخرم به جاش تندر تراکتور رو میخرم.
علیرضا
۲۶ مهر ۱۳۹۳نه پس برو پارسی رو بگیر که هر قطعش مال یک کشوره. مک میسل تو صفحه پیش خصوصیات پارس رو لیست کرد. لازمه باز اینجا تکرارشون کنیم؟ باز لوگان از سال 2005 تو بیش از 30 کشور جهان به میزان یش از 3 میلیون دستگاه تولید شده و میشه. پارس من درآوردی دستکاری شده چطور؟
405 هر چه که باشه یک چرخ اون شرف داره به پارس. تراکتورم ماشین چینی آشغال خودته عزیزم. یک گاری رو برمیدارن به ظاهرش میرسن و چهار تا لیسک روش نصب میکنن میندازن به ملت، امثال تو هم میرین میخرینش! بیار اون جک جی 5 رو تا معنای تراکتور رو با ال90 خودم بهش نشون بدم.
Ilyar
۲۶ مهر ۱۳۹۳0 تا 100 پارس ELX
http://www.aparat.com/v/OYaMC
درگ تندر و سمند ef7
http://www.aparat.com/v/FX9cy
درگ پارس LX با 405 معمولی
http://www.aparat.com/v/LKHX1
اشکان
۲۶ مهر ۱۳۹۳اقای دکتر ایلیار اینقدر به خودت فشار نیار.اون کیا و هیوندا بچه رنو و تویوتا هم نیستن.خودروسازی به سابقه هست نه به خشگلی و آپشن های روی داشبورد.اتفاقا دلیل خرید تندر توسط من در سال 87 همین رده بندی کیفیت بود.تو دوماه متوالی با چشم خودم دیدم ک لوگان دوازده میلیونی اون موقع از زانتیای 34 میلیونی بالاتر بود تو رده بندی کیفیت.
البته سیتروین و کیا و هیوندا ماشینای بدی نیستن ولی کیفیت رنو رو ندارن چون سابقشو ندارن
Ilyar
۲۶ مهر ۱۳۹۳آقای پروفسور. اولا. تویوتا رو به رنو نچسبون. ..ثانیاً تندر رو به رنو نچسبون. ..تندر داچیا است نه رنو…رنو هیچوقت ماشینی به این گندی نساخته.
در ضمن سابقه مهم نیست بلکه تلاش و پشتکار مهمه. واسه همین الان هیوندای جلوتر از رنو هستش. البته من خودم ماشین های رنو رو خیلی دوست دارم به خصوص مگان. ..ولی تندر بحثش از رنو جداست.
علیرضا
۲۶ مهر ۱۳۹۳اولا که گند هیکل پارس تو و اون جک چینی اسباب بازی قاتلت هست :) این یک.
دوما لوگان در کشورهای روسیه، اوکراین، آرژانتین، آفریقای جنوبی، مصر، کلمیبیا، پرو، شیلی، ونزوئلا، اکوادور، برزیل و چند کشور دیگه رسما تحت نام رنو لوگان تولید شده و میشه. یه سرچ بزن بعد بیا اینجا دهنتو باز کن.
سوما داچیا زیر مجموعه رنو هست و همه خط تولید و رباتها و … تو این کمپانی مال رنو هست. مثل اینه که بگیم اپل چینیه چون تو چین تولید میشه!
انقدر اینجا بمون و ملت تندر سوار رو ببین تا بیشتر بهت فشار بیاد. چون از منطق بیرونی و فقط با تندر دشمنی داری :))
Ilyar
۲۶ مهر ۱۳۹۳در ضمن تندر هیچوقت و هیچ موقع در جدول رده بندی کیفیت از اوانته و زانتیا و مگان بهتر نبوده. ..دروغ در نیار. ..تندر قبلا از 206 هم کیفیتش پایین تر بود.
آرمین
۲۷ مهر ۱۳۹۳چه میکنه این ایلیار یک تنه داره با ال نود یا کل میندازه بتاز برادر بتاز
اشکان
۲۷ مهر ۱۳۹۳اگه ما هرسری جداول رده بندی کیفیت رو دیدیم لوگان تو این چند سال همیشه اون بالا بالاها بود
حالا شما با عینک اون رده بندی رو نگاه کنی فک کنم متوجه بشی اقای ایلیار!
دشمنی شما با رنو لوگان کاملا مشهوده اینو همه متوجه شدن
اشکان
۲۷ مهر ۱۳۹۳اقای ایلیار تندر با دو ایربگ موفق شد سه ستاره ایمنی کسب کنه.دلیل اینکه چهار ستاره نگرفت این بود ک سنسور ایربگ سمت شاگرد ضعف در عملکرد داشت و در تصادف از بغل به دلیل موقعیت صندلی جلو آرنج ادمک در تست دچار کمی اسیب دیدگی شد.وگرنه لوگان از لحاظ استحکام بدنه و شاسی خیلی خیلی محکمتر از خودروهای رنج خودشه.
Ilyar
۲۷ مهر ۱۳۹۳علیرضا جون اینقدر گریه نکن! فردا برات یه دونه لاستیک 405 که اینقدر دوسش داری رو میخرم و برات با پست پیشتاز میفرستم.
پارس باشه اصلا بی اصالت و […] ولی باهوش چون 405 به نوعی منشا پارس هستش به نوعی همه این چیزهایی که گفتی در اصل به 405 مربوط میشه.
آقا اشکان تندر هیچوقت تو رده بندی کیفیت از مگان و زانتیا و اوانته بالاتر نبوده، الان هم برای این اوله چون که هیچ ماشینی نیستش تا بررسیش کنن.انگار که تو یه مسابقه دو و میدانی فقط یک شرکت کننده باشه و به علت عدم وجود بازیکن به اون تک شرکت کننده مدال طلا رو بدن. :-)
Ilyar
۲۷ مهر ۱۳۹۳در ضمن تراکتور به ماشینی میگن که زود چپ میکنه و تعادل نداره و هنگام عبور از پیچ ها و گردنه ها وسرعت های 120 تا 100 حس تونل وحشت و ترن هوایی به آدم دست میده. و در اتوبان حتی پراید هم میاد تا ازش سبقت بگیره. :-)
سردبیر
۲۷ مهر ۱۳۹۳سلام. دوستان گرامی خواهشمندیم بجای پرداخت به موارد حاشیه ای، غیر حرفه ای، غیر منصفانه و خدای ناکرده توهین آمیز، در چهارچوب ادب و متانت به درج دیدگاههایی بپردازیم که مفید و ثمربخش برای سایرین بوده و در انتخابی صحیح آنان را کمک نماید.
با سپاس از درک والای شما
علیرضا
۲۷ مهر ۱۳۹۳ممنون از شما سردبیر عزیز.
ما بارها این تذکرات رو دادیم، اما…
به هر جهت امیدواریم دیگه توهین ها تموم بشه و اگر کسی فقط تجربه اتومبیلی رو داره خیلی منطقی بیاد و نظر همه جانبه بده. و دشمنی و تعصب و … باعث نشه از انصاف و بی طرفی خارج بشیم.
سجاد
۲۷ مهر ۱۳۹۳یادمه یک طراح شرکت رنو (که ایرانی هم هست) در مصاحبه ای گفته بود سمند طراحی ای مناسب برای جامعه ی امریکایی داره ، و نه ایرانی . . .
خودرویی گران ، سنگین ، پرمصرف ، بیش از اندازه جادار ، با لوازم بیش از حد اضافی و ناکارآمد .
.
خلاصه صحبتش این بود که جامعه ایران خودرویی ارزان ، کوچک و کم مصرف میخواد . و اگه کمی فکر کنید میبینید که دلیل موفقیت پراید (از بین چند مدل محدود موجود) در ایران همینهاست!!!
Mohammad
۲۹ مهر ۱۳۹۳میشه چند تا از این لوازم بیش از حد اضافی و نا کارآمد رو نام ببرید؟
به عنوان مثال سمند امکاناتی مثل سنسور دنده عقب، مالتی پلکس (با امکاناتی مثل فلاشر هوشمند، یادآوری زمان سرویس های دوره ای و …)، امکان باز کردن صندوق عقب از داخل، چهار شیشه برقی، صندلی برقی، تنظیم ارتفاع صندلی جلو و … داره که به نظر من همه اینها جزء امکانات پایه و ضروری هستند و بسیار کاربردی می باشند.
در مورد مصرف سوخت هم بگم که سمند EF7 پایه گازسوز از نظر مصرف بنزین به صورت ترکیبی 8 لیتر و از لحاظ مصرف گاز هم با یک کپسول پر (16 لیتر معادل 6000 تومان) مسافت 200 کیلومتر رو طی می کنه.
همینطور با این مدل احساس سنگینی وجود نداشته و از دنده 3 به بعد ماشین حس سبک بودن مثل پراید رو منتقل می کنه.
همه اینها که عرض کردم بنا به تجربه شخصی با ماشین خودم بوده و بر اساس شنیده ها نیست.
علیرضا
۲۹ مهر ۱۳۹۳محمد جان مدل ماشین شما چیه؟ از لحاظ موتوری اذیتت نکرده؟
خبر داری که آیا ایرادات موتور مدلای جدید کمتر شده یا نه؟
Mohammad
۲۹ مهر ۱۳۹۳مدل ماشین 93 هستش و نزدیک 4000 تا کار کرده. فکر می کنم برای اظهار نظر زود باشه ولی خوشبختانه هیچکدوم از مسائلی که در رابطه با موتور EF7 شنیده بودم تو ماشین من اتفاق نیفتاده. تنها ایرادی که داره اینه که به مقدار خیلی کمی کاسه نمد گیربکس نشتی روغن داره که این هم ربطی به موتور EF7 نداره و به امید خدا با تعویض کاسه نمد با نمونه مرغوب تر برطرف میشه. یکی از دوستانم هم مدل 93 بنزینی داره که با 20000 کیلومتر کارکرد مورد خاصی براش پیش نیومده.
علیرضا
۲۹ مهر ۱۳۹۳ممنون که همه چیز رو صادقانه توضیح دادی. چیزی که شما رو راجع بهش تحسین میکنم اینه که بدون توجه به ایراداتی که موتور این ماشین بهش مشهور بود رفتی و این ماشین رو خریدی.
من خودم موتور EF7 رو دوست دارم و به نظر من قربانی تحریمها و آقایان داخلی شد. ایشالا که همه ایرادات این موتور برطرف بشه.
لطفا به طور مرتب تجربیات خودت و اون دوستت رو راجع به این ماشین و سریهای جدیدش اینجا بنویس اگر امکانش بود.
Mohammad
۳۰ مهر ۱۳۹۳حتما دوست عزیز. همیشه به افکار عمومی نمیشه اعتماد کرد، به نظر من آدم باید قبل از توجه به سلیقه و جو جامعه به احساس خودش احترام بذاره، کالایی رو که دوست داره انتخاب کنه پای همه چیزش وایسه و ازش لذت ببره.
هموطن
۲۸ مهر ۱۳۹۳آقا ما ارس پلاک سوار میشیم.اگه میخواین بدونین ماشین های ارس چی هستن میتونید تو گیم need for speed برین ببینید.البته اگه تا اون موقع گیم اوور نشدید:-)
Ilyar
۲۹ مهر ۱۳۹۳من از چند نفر توی آپارات و تیونینگ تاک پرسیدم همشون از ef7 های 93 تعریف میکردن و انگار مشکلات سرسیلندر و اویل ماژول شون برطرف شده. البته مدل بنزینی ef7 خرجش از مدل دوگانه اش کمتره.
با این اوصاف با توجه به قدرت و کشش بالای موتورef7 و همچنین قیمت کمتر از 30 میلیون واقعا یه انتخاب عاقلانه محسوب میشه و من خودم شخصا تصمیم گرفتم که بعد تحویل 405 فورا اونو بفروشم و ef7 بنزینی بخرم.
حالا این علیرضا دوباره میاد میگه که با 40 میلیون تندر بخرین!
علیرضا
۲۹ مهر ۱۳۹۳رجوع شود به کامنت بالا!
Ilyar
۲۹ مهر ۱۳۹۳ایراد های اصلی ef7 های بعد 90 در سریهای 93 برطرف شده.اینو از هر کی میخوای بپرس. انصافا سمندlx مناسبترین قیمت رو بین ماشین های ایرانی داره.قیمت زیر 30 میلیون ، امکانات زیاد نسبت به رقیباش، موتور پرقدرت و طراحی ظاهری مناسب از ویژگی های اصلی سمند ef7 هستش.
ADEL
۱ آبان ۱۳۹۳من از سال 84 سمند دارم الانم از اول92 ای اف 7 دارم .75 هزار کارکرده. تا الان فقط 3 نوبت برای سرویس دوره ای رفتم تعمیرگاه. برادرم 206 ای دی همین مدل داره از ایراداتش سرسام گرفته . قصد داره بفروشه ای اف7 بگیره. من هنوز هیچ ایرادی (تاکید میکنم هیچ ایرادی )ازش ندیدم.فقط بعضی دوستان حال کردند ای اف 7 را خراب کنند. میدونم پدال حذف میکنه چون جیره خوار رنو هست
Ilyar
۱ آبان ۱۳۹۳داداش اینا تندر رو از محصولات هیوندای و کیا برتر میدونن و در حد و اندازه های تویوتا قلمداد میکنن. بحث کردن هم هیچ فایده ای نداره. چون اینا دارن از ماشینی تعریف میکنن که افغانی ها باهاش نون خشک جمع میکنن.!:-)
علیرضا
۱ آبان ۱۳۹۳عقده هات از لوگان رو ببر جای دیگه. 3 میلیون دستگاه لوگان در بیش از 35 کشور جهان فروش رفته!
باز دلت میخواد سردبیر پدال بیاد و بهت تذکر بده؟
ایندفعه شاید بلاکت کنن به علت ادامه توهین!
david
۳۰ مهر ۱۳۹۳پلتفرم لوگان داچیا جدا بی روح و غیر ارگونومی بنظر میاد ولی سمند با همه ی بدیاش استایل و ارگونومی خوبی داره ظاهرشم که بهتره حالا کاری با موتورا نداریم!ولی کلا لوگان بیخود و بی جهت بخاطره تحریم ها و یسری مساعل دیگه الکی قیمت گرفته و خریدن سمند حالا 1.8 نسل قدیمی یا ef7 بصرفه تره
درباره رنو لوگان
۱ آبان ۱۳۹۳قابل توجه دوست عزیز
اولاً من هزار بار سوار سمند شدم و بارها اونو روندم و میدونم چه طورماشینیه پس میتونم در این زمینه نظر بدم
وقتی بعد از ال90 پشت فرمون سمند میشینم(ماشین پدر..و…) انگاری تو قبر رفتم . صندلی پایین ، ترمز افتضاح، کلاچ مسخره ، شتاب پایین ، دنده پر سر و صدا و سفت ، .
فرمون ال90 به گواه خودم و همه افراد بی تعصب بسیار نرم تر از سمنده
تو نرمی و بی صدا بودن موتور ال90 اصلاً شک نکنین وقتی ماشین روشنه و بدون حرکته، هیچ صدایی از موتور درنمیاد و این مسئله باعث شده بعضی وقتها حتی خودم اشتباه کنم و دوباره استارت ماشین رو بزنم و تا 120 تا صدای موتور ماشین بسیار کمه
یکی از بارزترین خصوصیات ال90 شتاب خوبشه من کاری به شتاب سمند ندارم، فقط میتونم بگم تو سربالایی مایه افتضاحه و کششش با پراید برابری میکنه . حالا تا سرازیری به سرعت ماکس میرسه که هنر نیست اتوبوس هم تو سرازیری خوب میره
کامپیوتر سفری ال90 بسیار دقیق و کامل هستش(بارها تستش کردم) و من بعد از 120 هزار کیلومتر رانندگی کاملاً بهش اطمینان دارم و مقدار لیتر مصرفی ، متوسط سرعت، میزان بنزین باقیمانده در باک ،میزان کیلومتری که با بنزین باقیمانده میشه رانندگی کرد و … همگی اطلاعات خوبی هست که تو جاده به درد آدم میخوره شاید سخنگو بودن سمند(خیلی خزه) بیشتر به کار بعضیا بیاد!
دید عقب ال90 زیاد جالب نیست قبول دارم ولی با سنسور مشکلش به راحتی حل میشه هر چند مال سمند هم زیاد خوب نیست البته این مسئله تو خیلی از ماشینای گرون قیمت و شاسی بلند هم وجود داره تازه دید پراید و پیکان از همه اونها بهتره
در حالت بنزین آلایندگی ال90 (استاندارد یورو 4) به مراتب از سمند بنزینی بهتره، میتونید از معاینه کنندگان فنی خودروها بپرسین
بر اساس این پلت فرم(X90) چندین خودرو تو اروپا تولید شده و همچنین 8 تا از اونها هم قراره تو ایران تولید بشه : http://www.ranenews.com/index.php?option=com_content&view=article&id=4282:—8——-x90&catid=38:1389-07-28-10-32-26&Itemid=317
http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2514815
میتوان گفت که لوگان دارای مجموعه مزیت هایی است که برخورداری از آنها در آغاز پروژه ناممکن به نظر میرسید : نسبت نرخ به فضای داخل کابین این خودرو در بازار بی همتای و تجهیزات نصب شده از نظر استحکام و دوام کاملا با خصوصیات استفاده از آنها در بازارهای فروش سازگار است. طراحی خودرو از مدرنترین شیوههای روز سود جسته لوگان یک خودروی چند منظوره است: با گنجایش 5 سرنشین و یک صندوق بزرگ و جادار قابل تردد در شهر یا بیابان برای استفاده شخصی و یا حرفهای در متنوعترین شبکه های جادهای میباشد
یکی از کارسازترین مزیتها برای توسعه لوگان، برخورداری از تمامی امکانات رنو و دانش فنی مهندسان آن بوده است . تنها یک تیم مجرب و با انگیزه بسیار بالا، قادر بود با سربلندی از چنین آزمون بی سابقهای، موفق بیرون آید . خانم ادیل پانچیاتیچی ، مدیر مهندسی پروژه یادآور میشود : « من هیچگاه به صلاحیت این تیم جهت موفقیت در این آزمون تردید نداشتهام.همه ما از عزمی راسخ برای دستیابی به اهداف پروژه برخوردار بودیم.» در شرح وظایف اولیه طرح، به روز بودن خودرو به عنوان یکی از مهمترین اهداف آن پیش بینی شده بود. این مهم، که توسعه لوگان بر مبنای پلتفرم B رنو- نیسان که در نیسان میکرا ( Micra ) و رنو مدوس ( Modus ) نیز استفاده میگردد، نشانگر تحقق این هدف میباشد.
کاملترش رو تو لینک زیر بخونین
تازه به دلیل موفقیت این پلت فرم و استقبال خوب جهانی از این خودرو، برای ال90 از سال 2004 تا به حال دو تا فیس لیفت ارائه شده یکی مربوط به 2009 و یکی 2013
http://www.pedal.ir/%D8%B1%D9%86%D9%88/%D8%AF%D8%A7%DA%86%DB%8C%D8%A7-%D9%84%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86-2013/
در ضمن خودرو سازها به دلیل اینکه نمی توند قطعات آشغالی و بی کیفیت روی ال90 ببنددند و باتوجه به ارزبری بالای این ماشین حاضر نشدند با قیمت پیشنهادی شورای رقابت کنار بیان
در خاتمه هم بگم یادمه چند سال پیش که ال 90 تازه اومده بود خیلی ها (عوام) به دلیل کم اطلاع بودن و عدم آگاهی کامل نسبت به خصوصیات فنی و کیفی این ماشین، ازش استقبال نمی کردند و هنوز دنبال محصولات قدیمی مثل 405 و سمند بودند و قیافه ال90 براش عجیب و غیر منتظره بود ولی الان بعد از گذشت حدود 5 سال با قیافه این خودرو کنار اومدند و کارایی و کیفیتش باعث شده در این رنج قیمتی بهترین انتخاب باشه و الان دیگه عامه مردم به موضوع اعتقاد دارند الا متعصبین
مشک آنست که ببوید نه آنکه عطر بگوید- پیروز باشین
علیرضا
۱ آبان ۱۳۹۳ممنون از شما.
همه حرفات یک طرف، پاراگراف آخرت یک طرف. دقیقا همینطوره. یعنی کافیه تو خیابونای تهران بیاین و ببینین اطرافتون حداقل 2 تا 5 لوگان میبینین. تازه تو شرایطی که تیراژ تولیدش همیشه خیلی پایینتر از سایر محصولات ایرانخودرو و سایپا بوده.
Ilyar
۱ آبان ۱۳۹۳این مشک دو سه ساله که بوش از بین رفته ولی شما نمیتونید این واقعیت رو قبول کنین. اولا موتور ef7 پرقدرت تر از تندر هستش. ثانیا امکاناتش بیشتر از تندره مثل صندلی برقی ، سنسور عقب و کیسه هوای سرنشین و… از همه مهمتر سمندlx هنوز هم 10 میلیون از تندر ارزونتره
بعضیا میگن که سمند ef7 کیفیتش پایینه .خدمت این دوستان بگم که فرض کنیم ef7 خریداری شده بدترین ef7 تولیدی توسط ایران خودرو باشه. فوق فوقش اگر این خودرو خرابی داشته باشه دیگه در بدبینانه ترین و محال ترین حالت 5 میلیون تومان خرج رو دست صاحبش میذاره .شما هنوز هم 5 میلیون تو پولتون صرفه جویی کردین. البته این غیر ممکنه چون ایرادات اصلی سمند ef7 در مدل های 93 برطرف شده و انتخاب خوبی در رنج خودش هستش.
Ilyar
۱ آبان ۱۳۹۳مدیر عامل ایران خودرو خودش اعتراف کرد که رنو حتی یک یورو هم در ایران سرمایه گذاری نکرده. از طرفی بدترین ماشینش که مال 10 سال قبل هستش رو داره تو ایران مونتاژ میکنه.ماشینی که خودشون هم حاضر نیستند سوار بشن.
علیرضا
۱ آبان ۱۳۹۳حتی اگه این ادعا واقعی باشه من یکی که واقعا شاد شاد میشم ازش. چون این نشون میده که رنو نذاشته ایران خودرو دست به محصولاتش بزنه! مثلا این نقل قولش جالبه :
“اینکه قالبی را بدهیم به شرکتی برای ما تولید کند، سرمایه گذاری محسوب نمیشود.”
دم رنو هم گرم که نمیذاره اینا حتی گوشه ناخنشون به محصولاتش بخوره و دستکاریش کنن.
در ادامه حرفاش این اعترافشم که دیگه رسماً نشون میده که رنو چقدر تو ایران دست نخورده و با کیفیته :
“مدیرعامل ایران خودرو مطرح کرد: چطور ایرانخودرو بدون حضور پژو توانست به تولید پژو 206 دست بیابد ولی امکان تولید تندر 90 بدون اتکا به رنو وجود ندارد.”
علیرضا
۱ آبان ۱۳۹۳ماشینی که خودشون هم حاضر نیستن سوار بشن :)))
پسر جان تندر تو رومانی، بلژیک، ایتالیا، هلند، فرانسه، آلمان،لهستان، مجارستان، چک، کرواسی، ترکیه، برزیل، ایران، مراکش، هندوستان و … فروش رفته و میره. لینک بدم ببینی بیشتر ناراحت شی؟ :)
اونم چند دستگاه؟ بیش از 3 میلیون دستگاه!
پستاتو میبینم خیلی خوشحال میشم. دلیلشو خودت میدونی
اشکان
۱ آبان ۱۳۹۳اقایون بنده خودم لوگان دارم و حدود 135 هزارتا باهاش رفتم
تا حالا نه یک بار جلوبندی سازی رفتم نه یک بار تعمیرگاه بابت خرابی
تا حالا دو دست لنت جلو عوض کردم و دوتا باتری و یه تسمه تایم و دو عدد لامپ جلوی ماشینم ک بعد از حدود پنج سال و نیم سوختن.به علاوه روغن و شمع و بنزین.
اقایون لوگان اقتصادی ترین خودروی ایرانه.
البته قبول دارم ک قیمتش خیلی رفته بالا ولی با خرید این خودرو تا ده سال از خرج جلوبندی و موتور و گیربکس بیمه هستید
Ilyar
۱ آبان ۱۳۹۳خدمت شما هم بگم که من از سال 86 پارس دوگانه سوز داشتم. باهاش 100000 تا هم رفتم. تو هر ده هزارتا روغن و تو هر سی هزارتا فیلتر هوا عوض کردم. تو 80 هزار تا هم شمع و صفحه کلاچ رو عوض کردم. ولی ماشین طوری از زمین کنده میشد که انگار نو نویه. دوباره تو 80 هزار تا برای جلوبندی رفتم. توی هر40 هزار تا هم دو بار لنت عوض کردم . دو بار هم باطری عوض شده. جالبه طی این هفت سال حتی یه چراغش هم نسوخته.از جهت خرابی هم به جز جلوبندی ( که برای هر ماشینی پیش میاد ). فقط لاستیک دور درب هارو عوض کردم چون به صدا افتاده بود. و چون از مدل های اولیه پارس دوگانه سوز بود و دو تا ecu داشت و توی سرعت به یکبار دور موتورش افت میکرد که با فراخوان ایران خودرو و نصب برنامه ecu درست شد.
Ilyar
۱ آبان ۱۳۹۳ببخشید برای جلوبندی تو 50 هزار تا رفتم.
80 هزار تا هم تسمه تایم عوض شد.
علیرضا
۱ آبان ۱۳۹۳اتفاقا ما هم سال 83 یک دستگاه پارس با موتور و گیربکس زانتیا 1800 گرفتیم که این خرجا رو داشت برامون :
1. به روغن سوزی افتاد یک بار.
2. گیربکسش بعد از 35000 کیلومتر کارکرد به صدا افتاد.
3. اتاق به سر و صدا افتاد که البته صداگیری کردیمش.
4. ترمزاش نسبت به وزن و شتاب ماشین خیلی ضعیف بود.
خلاصه که عطاشو به لقاش بخشیدیم و سمند lx گرفتیم. پارس ELX هم همینه. گیربکساشون مشکل داره و همه ELX سوارا نلاش زیادی میکنن که با انواع و اقسام واسکازینای خارجی و … صدای گیربکساشونو حداقل کم کنن.
اشکان
۱ آبان ۱۳۹۳اقا علیرضا الان تو شهرستانها هم ادم یه سر بچرخونه کلی لوگان میبینه.تو شهر ما تو شمال ک اینطوری شده.اکثر خانواده ها ایرانی ک در رنج زیر پنجاه میلیون ماشین میخرن ترجیح میدن تو این گرونی ها یه ماشین بی دردسر تر داشته باشن.
الان من این کامنت رو گذاشتم حالا ببین این ایلیار چطوری حمله ور میشه و کامنت میذاره!
علیرضا
۱ آبان ۱۳۹۳آره داداش گلم میدونم. بارها تو شهرای دیگه هم دیدم. به نظر من مردم ما خیلی تیزن. اینو بارها دیدم. بعد از مدتی خوب میفهمن چی به چیه و کدوم ماشین بهتره. به نظر من اگه کسی با عرق جبین پول درآورده باشه، رو خریداش تحقیق میکنه و به قول شما ماشین بی دردسر میگیره. شاهد مدعا هم خیابونای ماست. ببین حالا اگه تیراژ تولید این ماشین اندازه پارس و 405 و سمند و 206 و پراید بود دیگه چی میشد!
علیرضا
۱ آبان ۱۳۹۳در رابطه با آقا ایلیار هم بله. بی منطقی ایشون مدت هاست که به همه ثابت شده : مثلا من که ندیدم ایشون اینجا کامنتی بذاره و مثبتای کامنتش از منفیاش بیشتر باشه!
مگر پست هایی که بی طرفانه و از رو بی غرضی حرف زده باشه.
اشکان
۱ آبان ۱۳۹۳اقا علیرضا شما ک پارس موتور زانتیا داشتی شمعش هم هیچ وقت اتفاق افتاد ک ذوب بشه؟ دوستان و اشنایان من چندتاشون ک این ماشینو دارن از این بابت شاکی هستن
علیرضا
۱ آبان ۱۳۹۳نه اشکان جان خوشبختانه شمع ذوب نکرد. البته ما هیچوقت پر شتاب با این ماشین راه نرفتیم. شاید به خاطر اون بوده.
اشکان
۱ آبان ۱۳۹۳اقا علیرضا یه لطفی بکن بعد از اعلام فروش سه میلیون دستگاهی لوگان، فشار خون ایلیار رو اندازه گیری کن و اینجا اعلام کن!
علیرضا
۱ آبان ۱۳۹۳:)
Ilyar
۱ آبان ۱۳۹۳در شهر ما که سر میجنبونی پر از پارس هستش. البته اینو شما نمیتونین ببینید که پارس پرفروشترین محصول ایران خودرو هستش و برای هم داستان های خیالی از تندر تعریف میکنین.
همچنین ما پارس ELX هم داشتیم که مشکلاتی که جنابعالی عرض نمودین( به جز سر و صدای اتاق )هیچکدوم برای ما اتفاق نیفتاد. البته برای هر ماشینی با رانندگی شما مشکل پیش میاد به جز تندر:-)
در ضمن من مثل بعضیا بیکار نیستم که برم با چند تا سیستم دیگه بیام برای خودم چندتا مثبت بدم و به مخالفام چند تا منفی;-)
در ضمن یه بار دیگه گفته سردبیر رو نگاه کن …منظورش همه ما بود …شما فکر کردی که ایشون اومد تا ازتون قدردانی بکنه. :-)
علیرضا
۲ آبان ۱۳۹۳داستان های خیالی؟ :)))
عزیز جان برو تو خیابونای همون اردبیلی که توش هستی اطرافتو نگاه کن و بعد به وجدان خودت رجوع کن و ببین واقعا ال90 انقدر که ما گفتیم زیاد شده یا نه!
پارس هم فروشش بیشتره چون 10 برابر ال90 تیراژ تولیدشه! این که دیگه دودوتا چهارتاست. تو ریاضی ضعیف بودی نه؟
ضمنا من همینجا به خدا قسم میخورم که با هیچ سیستم دیگه ای نمیام که به خودم مثبت و به دیگران منفی بدم. اینم قسم. اما اینکه همین الان یهویی 3 تا مثبت خوردی مدیونیم اگه فکر کنیم خودت این کارو کردی :)))
راجع به سردبیر پدال هم پر واضحه که کیه که مدت هاست انواع و اقسام توهینها رو به تندر میکنه. کافیه یه نفر صفحات قبل رو مرور کنه. من افتخارم اینه که هیچوقت به ماشینی توهین نکردم و فقط اخیرا تو یک کامنت اومدم و با ادبیات خودت نوشتم تا متوجه شی که ما هم بلدیم. اما تو مدت هاست که وقتی توی بحث منطقی کم میاری به توهین متوسل میشی. اونم توهین به ماشینی که هیچوقت تجربش نکردی! قضاوت با دیگران.
راستی چه خبر از فروش تندر تو 35 کشور جهان؟ تیراژش جدیدا که نگاه میکردم از 3.3 میلیون گذشته راستی! برو حالشو ببر.
arash
۱ آبان ۱۳۹۳اقا ما از سال 90 با هزار ترس و لرز ولی یه ای اف سون صفر خریدم ولی گوش شیطون کر تا الان حتی موتورش یه بار باز نشده عین ساعت کوک کار می کنه تا الانم 160 هزار باهاش راه رفتم تا الانم جز یه واشر بره اویل ماژولش که نشتی کوچیک داشت و اونم مربوط به موتور نمی شه عوضش کرد
الانم وقتی رو گازه یه نرمه صدا رگلاتور گاز میاد ولی وقتی می ره رو بنزین اینقد نرم کار می کنه که تا کاپوت بالا نزنی صداش متوجه نمی شی
تمام خرجاش تا همین لحظه
1. تعویض لنت رو 70000
2. اچار کشی جلو بندی و تعویض یه بوش طبق اونم واسه این که اینجا جاده هاش خیلی خرابه و پر دست انداز تو کیلومتر 78000 خرجشم با دستمزد شد 65000 تومان تازه تا الان بعد 160000 هزار کیلومتر سیبکاش فقط یه بار دادم بکوبن هنوز همون فابریکیا روشه
3.تعویض تسمه تایم رو کیلومتر 95000 خرجشم شد 170 البته تسمه تایم المانی انداختم
4. تعویض دیسک و صفحه رو کیلومتر 110000 خرجشم شد 450
الانم عین اسب سمند سالمو سرحال
فقط یه نیش استارت بدش هر جا خاستی برو
راستی اگه کسی از ترمزش ناراضیه کاسه های عقبو بده واسش یه رگلاژ کنه بدشم یه هواگیری خوب میشه
علیرضا
۲ آبان ۱۳۹۳این دوستانی هم که با نامهای ADEL، david، و arash اخیرا اومدن و نوشتن من یک سمند ef7 دارم و جدیدا گرفتم و هیچ خرجیم برام نداشته و …
اینا امیدواریم واقعی باشن و مولتی اکانت نباشن. چون برام عجیبه که چی شد که یهویی که سردبیر خواست بحث های بی مورد و حاشیه ای راجع به سایر خودروها و … نکنیم پیداشون شد و همشونم سبک کامنتاشون یکیه. یاد اون جک سوارا افتادم که یهویی با هم تو چند صفحه پیش اومدن و کامنت مشابه گذاشتن!
ضمنا کاربری با نام ADEL یکم بالاتر دوباره این عبارت رو به کار برده : “پدال جیره خوار رنو هست”.
این خیلی گوشش بازه و درواقع تابلو شد که ایشون کی هستن. چون بارها و بارها این عبارت رو از aria یا Ilyar شنیدیم!