ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۹۱ دیدگاه‌ها

  1. آرمان

    ۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    L90 موتور و گیربکسش عالی هست..دنده هاش خیلی روون جا میره مثل دنبه نرم …با یه اشاره پدال گاز شتاب میگیره..ترمزاش هم خوب هست..
    من مدل 90 رادارم ازنظر قدرت مانور ایمنی تسلط ترمز و خیلی امکانات دیگه برابری میکنه با خودروهای 70الی 80میلیونی اینو صادقانه میگم

    1. علی

      ۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (255 ديدگاه)

      بابا ماشین ۸۰میلیونی.
      کیا سراتو مونتاژ و مگان و جیلی اتومات و mgو …. مردن دیگه.

    2. مک میسل

      ۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      بابا ایول 70-80 میلیون.
      لنسر و مگان و جک جی5 و لیفان620 و گریت وال سی 30 و جیلی امگرند و…
      اونجا هویجن

  2. اشکان

    ۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای حکیمی روغن 20w50 یه مقدار از روغن 10w40 سفت تره و تابستونه تره.مصرف سوخت ماشینتو بالاتر میبره و صدای موتورت زیاد میشه

    1. عظیم

      ۱۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      با سلام به همه دوستان
      قابل توجه اونایی که ef7 دارند و ماشینشون مشکل گاز هرز داره:
      روی پدال کلاچ یه فشنگی ( دقیقا شبیه فشنگی چراغ ترمز روی پدال ترمز)هست زمانی که پدال کلاچ بیش از حد بالا بیاد یا پاتون اشتباهی رفته زیر پدال و پدال و به سمت بالا فشار دهید ، اون فشنگی از تنظیم خارج میشه.و موقع تعویض دنده اگه با شتاب رانندگی کنید گاز هرز می خوره و بعضی وقتا هم دور موتور تا 6000 بالا می ره.
      با تشکر

  3. اشکان

    ۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقای محمد اقا شما مشخصه ک کینه کردی.من تجربه شخصی خودم رو نوشتم.شتاب ای اف 7 اصلا به 405 نمیرسه.من پژو 405 مدل 82 انژکتوری داشتم واقعا وحشی بود.صندلی سمند معمولی برقی نیست فقط مال lx ها برقیه.من کاملا حس کردم ترمز ای اف 7 از سمند معمولی قویتره.
    در ضمن این ای اف 7 ک دوستم داشتم مصرف بنزینش خیلی بالا بود.امپر یهو می اومد پایین.البته دلیلشو نمیدونم.شاید عوامل دیگه ای توش دخیل بود.ولی مال دوستم مشکل واشر سر سیلندر داشت ک ماشینش یه ماه نمایندگی گذاشت و اونجا بهش گفتن واشر سر سیلندر باید از شیراز بیاد تا برات ببندیم خلاصه دوستم اون ماشینو فروخت و خیال خودشو راحت کرد

  4. حکیمی

    ۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    چی؟
    شتاب EF7 به پژو نمیرسه ؟؟؟؟!!!!
    آقا اشکان اون موقع 82 بود الان 93 هست !!!!

    محض اطلاع :
    تا این ساعت و دقیقه و ثانیه با هر چی پژو 405 و پارس غیر از elx
    که کورس گذاشتم :

    (((((( مثل علفی که زیر دندونای ملخ جویده میشه آسیابشون کردم )))))

    2 هفته پیش تو جاده بودم رو 140 بودم ی پارس مثل گرگی انداخت پشتم
    منم پایه !!! سریع از 5 کردم 4 تا رو 160 رفتم زدم 5 پارسو نابود کردم!!!!
    تو آینم میددیمش داشت خودشو میجروند تا بهم برسه !!!!
    وجود نداشت حتی تا 200 براش پر کنم که رو 180 چرخ شد!!!!

    1. رضا

      ۹ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      این آقا اشکان رفته یه EF7 که دوستش ترکونده سوار شده فکر میکنه همش اینجوریه
      آقای حکیمی راست میگه پارس و 405 و 206 چیزی برا گفتن توی سرعت و قدرت ندارند
      همین ال 90 هم فقط دنده 1 و 2 شتاب اولیش اونم به خاطر وزن کمتر بیشتر مگه نه توی سرعت بالا و قدرت کم میاره

    2. مجاهد

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ” 2 هفته پیش تو جاده بودم رو 140 بودم ی پارس مثل گرگی انداخت پشتم
      منم پایه !!! سریع از 5 کردم 4 تا رو 160 رفتم زدم 5 پارسو نابود کردم!!!! ”
      هیچ آدم عاقلی نمیاد رفتار و حرکات غیر قانونیه خودشو که منجر به حوادث تلخ برا خودش و دیگران میشه رو با هیجان و افتخار نقل کنه !

  5. حکیمی

    ۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    تا همین دیشب ایران خودرو اعلام کرد قیمت دنا زیر 46 براشون صرف نداره!!!
    الان همین دنا رو تو نمایشگاه کمتره 50 نمیدن !
    خوب برید ببنید موتور دنا چی هست !!!؟؟؟؟
    همه چیز دنا کپ سمنده !!!
    از موتور گرفته تا امکانات از قبیل :
    سنسور عقب-حجم باک-حجم صندوق عقب-شتاب-
    سرعت-ترمزها-صندلی برقی-شیشه بالابر برقی عقب و جلو و …..
    ایران خودرو دیگه روش نمیشه سمندو گرون تر بده
    گفت حالا چیکار کنیم میاییم ی چی میزنیم اسمشو میزاریم ((((دنا))))
    چراغاشو عوض میکینم !!!!
    البته حالا هنری که کردن علاوه بر چراغا شکل بدنش رو هم عوض کردن!!!!
    خداییش EF7 موتور پر قدرتیه !!!

    اینو میگم واسه سمند سوارا :

    (((((((…….سالار جاده های ایران : سمند EF7 ……)))))))

    1. یه پسر

      ۱۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1134 ديدگاه)

      اخ اخ حرف دنا شد یاد گلگیر های جلوش افتادم :)

  6. اشکان

    ۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    Ef7 که دوستم ترکونده؟!
    اقا رضا ای اف 7 دوستم صفر بود و همه این ایرادات رو داشت!
    405 و 206 تیپ 5 سمند ای اف 7 رو قورت میدن

    1. رضا

      ۱۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      وای این اشکان جان خیلی با حاله حرفای خنده دار میزنه در حد تیم ملی 405 و 206 EF7 میخورند
      عزیزم یه چیز که از تخیلات ذهنیت تراوش میکنه نگو آخه من بابام 405 داره خودمم EF7 دام بهت میگم اصلا قابل مقایسه نیستند نه از لحاظ صدا نه قدرت سمند چیزه دیگه ایه

  7. اشکان

    ۹ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    خب اقایون مگان و لنسر که هر دوتا بالای 80 میلیونن؟
    سراتو هم کیفیتش به لوگان فرانسه نمیرسه.جیلی که چینیه بابا.نگین خندم میگیره…

  8. EF7

    ۱۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ef7 مدل نود و نود به بالا آشغال شدن.من ef7 مدل 89 دارم بد نیست.بابام یه مدل نود خرید آشغال درومد.
    ایرادات :
    روغن ریزی
    زوزه گیربکس و دیفرانسیل
    جعبه فرمون صدا میده
    چراغ ایربگش 3 ماهه روشنه و هرکار میکنیم خاموش نمیشه
    بعضی وقتا کلاجش به مشکل میخودره و دنده که عوض میکنی خودش گاز هرز میخوره
    2بار دسته موتور پاره کرد
    یکسره چراغ چکش روشن میشه
    کولر که میگیرم زیرپایی سمته شاگرد پر اب میشه !!!!

  9. اشکان

    ۱۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    206 تیپ 5 ال 90 رو قورت میده چه برسه به ef7
    شتاب صفر تا صد:206 تیپ 5 =9.6 ثانیه
    تندر 90=10.2 ثانیه
    سمند ای اف 7=11.5 ثانیه
    دیگه یواش یواش دارین جک میگین خودتون هم خبر ندارین

  10. اشکان

    ۱۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    من 405 مدل 82 انژکتوری داشتم با ای سی یو زیمنس.با اون ماشین اگه الان دستم بود بهت نشون میدادم که ای اف 7 رو تو شتاب ساندویچ میکنه.خیلی وحشی بود.حیف ک فروختمش

    1. رضا

      ۱۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      اشکان جان شما از اون دسته آدمهائی هستی که هرچی داری سرترینه مثلا اگه الان EF7 داشتی هزارتا مقاله و حرفای مربوط و نا مربوط میزدی که اثبات کنی بهترینه برو با ال ممدت خوش باش فکر کن آخرین مدل ماشین رو سوار شدی

  11. Mohammad

    ۱۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (130 ديدگاه)

    من دلیلی برای کینه ورزی نه با شما، بلکه با هیچ شخص دیگه ای ندارم…
    بهتره به جای آوردن مثال های موردی که مثلا من یه ماشین داشتم اینجوری بود یا ماشین دوست فلان مشکل رو داشت بیایم بر اساس واقعیت نظر بدیم نه بر اساس یک مورد یا استثناء که در اطراف ما اتفاق افتاده.
    منم میتونم ادعا کنم یه کلیپ دیدم که تو اون پراید پورشه پانامرا رو تو درگ جا گذاشت …
    تازه فقط ادعا نیست، اینم لینکش: http://www.aparat.com/v/NrP6R
    استثنا همیشه هست دوست محترم، به قول خود شما بهتره در زندگی کمی منطقی تر باشیم.
    با احترام به همه دوستان و سپاس ویژه از پدال عزیز

  12. علی

    ۱۰ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    جالبه مطلب و پیشگویی جالبی یکی از دوستان پارسال در اینجا ثبت کرده :

    بعضی وقتا دلم برات میسوزه aria چقدر وقت خودتو تو این تاپیک حروم کردی که از ال90 بد گویی کنی که بلکه یه خورده اعتبار برای سمندت بخری ولی نشد شما اگه هزار صفحه دیگه هم تو اینجا بدی ال90 رو بگی و از سمند تعریف کنی هیچ تاثیری تو انتخاب و نگاه مردم نداره چون هزاران سورس و منبع اینترنتی و … معتبر دیگه هست که مردم میتونند مقایسه کنند و بر اساس اون نتیجه گیری منطقی داشته باشند در ضمن خودشون تو این مملکت دارند زندگی میکنند و به صورت عملی نقاط ضعف و قوت ماشنها رو دیدند و یا از اهل فن پرسیدند
    این بچه بازی و لجبازیها را تا کی میخای ادامه بدی؟ واقعاً خسته نشدی ؟؟؟
    آخه دوست عزیز الان خیلی از سمند سوارها به این اعتقاد دارند که ال90 ماشین بهتریه، فقط میگن اون موقع ترسیدم ال90 بخریم چون میترسیدیم قطعاتش گیرومون نیاد و بعدش فهمیدیم چه کلاه بزرگی با این سمند سرمون رفته
    بعدش هم انصافاً تو اینترنت در مورد واژه لش ، سرنگونی ، اشکال ، ایراد واژگونی سرچ کن متوجه میشی سمند تو این زمینه آمار وحشتناکی داره و همیشه اوله

    اگه منطقی باشی خودت متوجه میشی چرا روز به روز به طرفدارهای ال90 افزوده میشه و استقبال از سمند کاهش پیدا میکنه این مسئله حتی تو قیمت هم داره یواش یواش خودش رو نشون میده به هر حال هر چقدر پول بدی آش میخوری

    من یک ال90 دارم که 4 سال کار کرده میتونم بفروشمش باهاش یک سمند دوگانه صفر بخرم ولی مطمئنم به دلیل برتریهای ال90 که هر روز عیان تر میشه حتی این اختلاف بیشتر از این هم میشه
    و جالبتر اینکه هنوز هم aria با اسامی مختلف اینجا نظرات متعصبانه خودش رو میده و خسته نشده

    1. علي

      ۱۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      خیلی جالبه هنوز چند ساعت از ثبت نظر بالا نگذشته یک دفعه این همه un like !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      این هم از منطق دوستان سمند سوار

    2. رضا

      ۱۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (13 ديدگاه)

      علی = اشکان
      دلت واسه هم اشکان جان بسوزه که یک در میون نظر داده که ال ممد خوبه ولی بازن منفی ها نشان دهنده هستند که چجوره

      1. ali

        ۱۱ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        از میزان منفی دادن ها به صورت خیلی تابلو مشخصه که جناب aria معروف که به اسم رضا اینجا فعالیت میکنه و همه رو به کیش خویش می پنداره متاسفانه رویه اش علی رغم بارها پاک شدن نظراتش توسط پدال (به دلیل توهین بی احترامی و به کار بردن حرفای رکیک ) فرقی نکرده به زور میخاد برای سمند اعتبار کسب کنه

    3. شیخی

      ۱۱ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (326 ديدگاه)

      L90 جلو پژو 405 مدل 83 یا 4 سوسکه من با پزو 405 تو اتوبان زنجان می رفتم یه دفه دو تا سمند و یه دونه ال نود مثل برق رد شدن منم پایه ساعت 12 ظهر .
      رفتم رو 160 سه تاشونم گم شدن گفتم از این بالا تر نرم

  13. اشکان

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اصلا تابلو ک این سمند سوارا کینه دارن و منطق ندارن.هر مطلبی ک من مینویسم به پنج دقیقه نمیرسه بیست تا یا سی تا منفی میخوره بهش!
    بابا خیلی تابلویین به قران

  14. اشکان

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقا رضا ااینها تصورات شماست.من پژو پارس داشتم ولی اگه کسی از من بپرسه من میگم لگنه.پراید داشتم هر کی بپرسه میگم اشغاله.تویوتا هایلوکس قدیمی داشتیم خیلی خوب بود.زانتیا داشتیم ماشین خوبی بود ولی خرجش مثل سرطان بود.مصرف بنزینش بالا بود.شما فک نکن هرچی ک من دارم رو تعریف میکنم ازش.اگه خوب باشه من تعریف میکنم.خیالت راحت.

  15. اشکان

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    اقا رضا به خدا من فقط با اسم خودم اشکان اینجا نظر میدم.هیچکدوم از دوستان و اشنایان و فک و فامیلامم اینجا نظر نمیدن.یه ضرب المثل هست ک میگه:
    کافر همه را به کیش خود می پندارد
    والسلام

  16. اشکان

    ۱۱ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    معایب رنو لوگان:
    عدم تعادل و پایداری خودرو سر پیچها
    ایرودینامیک نا مناسب بدنه
    طراحی داخلی و بیرونی نه چندان زیبا
    نداشتن تایمر برف پاک کن
    دید اینه های جانبی لوگان ضعیفه
    دید دنده عقب لوگان ضعیفه
    افت شتاب خودرو در سرعتهای بالا
    مزایای رنو لوگان:
    مصرف سوخت پایین
    کیفیت بالا و استهلاک پایین
    ایمنی بالا
    شتاب اولیه خوب
    سیستم تعلیق نرم
    اتاق جادار و راحت
    جلوبندی قوی و مستحکم
    نرمی سواری

  17. حکیمی

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    خودروی ال نود ( تندر) دارای محاسن و معایبی به شرح ذیل است:

    الف: محاسن :
    1_ شاسی محکم
    2_ فنر و کمک فنر بلند در نتیجه کاهش ورود اصطحکاک زمین بر سرنشینان و خستگی کمتر سرنشینان بخصوص در سفرهای طولانی
    3_داشتن دو کیسه هوا و رینگ اسپرت و استحکام بدنه
    4_ دارای حسگر هوشمند هدایت فرمان هیدرولیک در سرعت بالا بمنظور جلوگیری از چپ شدن خودرو در حرکات ناگهانی مارپچی خواسته
    5_ دنده های نرم
    6_امکان بالا بردن صندلی راننده
    7_امکان غیر فعال نمودن کیسه هوای شاگرد
    8_قدرت و دوام ماندگاری طولانی مدت شتاب در دنده سه

    ب : معایب:
    1_ کم بودن نرمی حرکت خودرو در حرکات سریع و مارپیچی نا خواسته ( هندلینگ )در نتیجه خطر چپ شدن خودرو در حرکات تند و تیز مارپیچی
    2_قرار داشتن دکمه های شیشیه درداشبورد بجای روی دیواره داخلی دربها
    3_کوچک بودن آینه نسبت به هیکل بزرگ خودرو
    4_ بد دید بودن نسبت به عقب بخصوص هنگام دنده عقب رفتن
    5_ضعف شدید شتاب خودرو در دنده یک و دو
    6_ قدرت ضعیف دنده یک
    7_ تعویض اشتباه دنده ها بدلیل نزدیک بودن آنها به همدیگر
    8_ترمز نسبتا ضعیف
    9_قیافه نه چندان جالب دربها بخصوص در قسمت دور شیشه ها
    10_ عدم وجود دیوار بین صندلی عقب و فضای داخلی صندوق عقب
    11_ ناکارآمد بودن جعبه داخلی داشبورد به دلیل طراحی بد آن
    12_ قرار داشتن سوکت عیب یابی و تنظیم موتور در انتهای جعبه داشبورد در نتیجه احتمال خرابی آن بر اثر وجود اشیاء و مایع هایی که سرنشن در جعبه داشبورد قرار می دهد
    13_ نازیبا بودن فرم داشبورد گرداگرد فرمان راننده
    14_ ضعیف بودن جنس فوم صندلیها
    15_گود بودن کمر صندلی ها در نتیجه بروز کمر درد برای سرنشینان
    16_تک بودن چراغ دنده عقب که بسیار خطرناک است و باید حتما هر دو چراغ خطر عقب مجهز به چراغ دنده شوند.
    این موضوع مورد هشدار جدی راهنمایی و رانندگی کشور قرار گرفته است.
    17_کوچک و ضعیف بودن تیغه و پایه شیشیه پاک کن
    18_ترس راننده از سرعت بالا رفتن بخصوص از 150 ک م به بالا به علت هندلینگ کم
    19_یکی بودن مه شکن عقب
    20_ضعیف بودن گرم کن شیشیه عقب ضد بخار
    21_شانه خالی کردن فرمان به علت بالا بودن غیر اصولی کمک ها و فنرها

  18. حکیمی

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    مقایسه ال نود با سمند Ef7 کار بسیار اشتباهی هست و
    EF7 اصلن گزینه مناسبی برای مقایسه با ال نود نیست!
    بهترین گزینه برای مقایسه ال نود 206 SD هست .
    و بهترین گزینه برای مقایسه با سمند پارس Elx هست
    به غیر از شتاب اولیه!!!
    بنده هم پشت 206 نشستم هم 405 هم ریو ! و ال نود رو صندلی شاگرد نشستم :
    تجربم باهاشون :

    1-با 206 چنگی به دل نمیزد همون پرایده که موتورش تقویت شده
    ی ذره تیز تره و باهاش نمیتونی لایی ناگهانی بدی زود تعادلش رو
    از دست میده.
    2-با 405 که فرمودن گرگ و میش هستند تو دور موتور بالا سرعت میگیره
    و تعادل و امنیتش بالاتره 206 هست.
    3-با ریو شتاب اولیه خوبی داشت و زیروبندش از پژو بهتر بود.
    4-با ال نود از همون اولی که سوار شدم و صندلی شاگرد بودم تا آخر
    مقصدم صندلی رو جلو عقب و بالا پایین میکردم تا جام راحت بشه که آخر
    هیچ فایده نکرد و واقعن اذیت بودم .
    ولی نرمی و شتاب خوبی داشت و صدای موتور نسبت به پژو و غیره کمتر
    تو اتاق می اومد.بله 0 تا 100دش هم خوب بود.
    صندلی ها عقبش هم خیلی بالا بود و با نگاه میشد فهمید که عقبش هم آدم راحت نیست.

  19. داریوش

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعیت چیست و چرا اینقدر استقبال از ال90 با اینهمه دشمنی و کارشکنی روز به روز بیشتر میشه

    مزایای رنو لوگان یا به قول معروف ال90 نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
    گیربکس و دنده فوق العاده نرم – بدون شک بهترین گیربکس و دنده تو این رنجه و هیچ ایرادی نمیشه بهش گرفت
    همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر که باعث لذت بیشتر رانندگی میشه
    نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
    ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره. (به طوریکه وقتی از پشت سمند میای و ال90 میرونی دفعه اول که ترمز میگری باید مواظب باشی نری تو شیشه اینقدر قدرت ترمز ال90 نسبت به سمند محسوسه)
    یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
    وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
    شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه ولی دنده 3 و 4 ال90 تو سر بالای کولاک میکنه
    سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از 6 ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از 4 هنوز اتفاق نیافتاده.
    کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
    اطاق کم صدا تر
    فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
    فنر بندی بهتر
    فرمان نرم تر
    در کل ال90 از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
    مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
    استهلاک کمتر
    سرو صدا اتاق کمتر
    میدان دید و تسلط بیشتر
    تو سمند انگار تو چاله نشستی
    لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
    موتور ال90 خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف7 اذیت کرده و میکنه

    .دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران 2 چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .
    طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال 1 کارخونه و 1 کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که 2 تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …

    به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست .
    موفق باشید/.\\\\\

  20. ali

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    به نظرمن ارزش ماشینها رو باید با چندین فاکتور و وزن دهی منطقی به اونها ارزیابی کنیم . مشکل سمند در مقابل ال90 فقط شتاب نیست موارد زیر هم هست:
    سیستم فنربندی
    تعلیق و فرمان
    سیستم موتور و انتقال قدرت
    ترمز
    تجهیزات الکتریکی
    صداهای غیرعادی بدنه
    نفوذ آب و رنگ
    مصرف سوخت
    شتاب
    ایمنی
    تکنولوژی
    کیفیت ساخت
    هماهنگی موتور و جعبه دنده
    کیفیت تجهیزات
    که البته این موارد هر ماهه تو این چند سال توسط موسسه استاندارد مورد ارزیابی قرار گرفته و تندر 90 با فاصله زیاد نسبت به سمند برتر بوده ولی برخی دوستان چشم ها رو روی واقعیت می بندند

  21. اشکان

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    !اقای حکیمی بعضی چیزا رو درست گفتی ولی خنده دار ترین حرفت همین ضعف شتاب در دنده یک و دو بود.از همه خنده دارتر عملکرد ضعیف ترمز بود!
    واقعا خندم گرفت.ببین دنده یک و دو لوگان به راحتی با شتاب دنده یک و دو زانتیا رقابت میکنه.لوگان از دنده چهار و پنج شتابش کم میشه.درمورد صندلی هم به جرات میتونم بگم قسمت عقب لوگان حالت مبلمان داره و فوف العاده راحته.
    به نظرم شما رو باید در حال خود رها کرد!
    اون دید دنده عقب ضعیف و دید ضعیف اینه های جانبی رو درست گفتی

  22. اشکان

    ۱۲ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    بله اقای شیخی.پژوهای 405 مدل 82 و 83 و 84 واقعا وحشی بودن.به نظرم دنده یک و دو لوگان از اون پژوها پرشتاب تره ولی دنده 3و 4و 5 پژو 405 های اون سری ال 90 رو تو شتاب دود میکنه

  23. حکیمی

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    *******(………..سالار جاده های ایران سمند EF7………)********
    اول یکی تکلیف این رنو رو برای ما مشخص کنه که :
    تندر نود !ال نود ! لوگان !
    آخه ی اسم دو اسم نه 3 تا اسم رو ی ماشین !!!!
    ال نود رو باید یا شاسی بلند میکردند یا شاسی موتاه
    الان ی چیزی بین این دوتاس که جور در نمیاد !!
    و اما امروز تو جاده تیران به اصفهان :
    با ی پارس نو و ترو تمیز کورس گذاشتم !
    از سرعت 110 هردو تخته کردیم تا 160 رو خوب پشت سرم اومد
    بعد جلومون چندتا ماشین ظاهر شد که مجبر به لایی شدم
    با همون 160 و احساس کردم پارس هندلینگ لایی تو 160 رو نداره
    و بعدش مثل گلوله ماشینارو کنار میزدم و چپو راست ، با همون 160 سبقت
    میگرفتم …وای چه تعادلی و چه هندلینگی!!!
    واقعن لذت داشت برام !!!
    ازینکه هیچ جنبده ای تو جاده نبود که به پای EF7 برسه!!!

  24. حکیمی

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    و اما ظاهر ال نود ….
    نظر شخصی بنده …
    کلن ظاهر ماشینا صلیقه ای هست ی وقت یکی از ظاهر سمند خوشش میاد
    و یکی از ظاهر ال نود ..
    اما وقتی آدم میخواد خودرویی برای خرید انتخاب کنه فاکتورهایی رو
    از جمله زیبایی خودرو رو هم در نظر میگیره ….
    بعضی وقتها آدما عاشق نریمی ی ماشین میشن تا ظاهرش….
    بعضی وقتهام آدما عاشق ظاهر ی ماشین میشن تا نرمی و امکاناتش !
    به نظر من ال نود اگه کپ بشه بهتر میشه!!!
    ماشینایی مثل 206 اس دی یا ام وی ام 315 هم ظاهر جالبی ندارند…

  25. محمد

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (25 ديدگاه)

    رنو لوگان ال ۹۰ یا تندر ۹۰ خودرویی است که در ایران توسط شرکت رنو پارس که کنسرسیومی از شرکت‌های ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو است، برای تولید تندر ۹۰ و مگان تشکیل شده‌است تولید می‌شود.[۱][۲]

    تندر ۹۰ یا داچیا لوگان ساخت شرکت داچیای رومانی است. نسل اول این اتومبیل از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ تولید شد. نسل دوم از اوایل سال ۲۰۱۳ آغاز به تولید نمود.هدف توهین به کسی رو ندارم ولی واقعا این دلایل النود سوار ها یکم و ختی بهتر بگم بیش از حد لاف است مگه فکر کردید مثلا این ال نود محصول سال ۲۰۱۲یا۲۰۱۴است نه عزیزان از نظر طراحی و باید تاریخ چه ان رو براتوت باز کنم.

    پس دیدید این ال نودم هم سن سمند است ولی شما اون موقع امکانات سمند رو نگاه بکنید عالی بود و حالابا یک موتور دو رگه ایرانی المانی داره شاهی میکنه پس این ال نود رو انقدر بزرک نکنید ال نود نسل دو هم به پای سمند ef7دوگانه چه از نظر سوخت و چه از نظر قدرت و…. نمیرسهودیگه چه برسه به نسل اولش.

    1. محمد

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)
  26. sahara

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام من 3 ساله L90 دارم مدل 87 رینگ اسپرت و…. هم داره تصمیم گرفتیم با آقامون سمند ارزانتر بخریم L90 رو بفروشیم به پولش احتیاج داشتیم الان 5 ماهه سمندو خریدیم و L90 تو اینترنت آگهی کردم ولی دلم نیومده تا حالا بفروشمش اولا که انقدر خوشگل شده که تئ خیابون همه نگاش میکنن و اصلا سمنده خوشگلتر نیست گاهی اصلا یادم میره بنزین بزنم انقدر کن مصرفه ولی سمنده هم کارت سوخت خودشو خالی میکنه هم کارت این طفلکیو وقتی با سمند رانندگی میکنم واقعا انگار دارم به زور حرکتش میدم بعدش که سوار L90 میشم کمی طول میکشه عادت کنم انگار ماشینه داره پرواز میکنه انقدر که شتابش عالیه تو این 5ماه اندازه کل 3 سال که L90 فقط برای لوازم مصرفی بردم تعمیرگاه 2 برابرش سمندو بردم و خرجش کردم کولرش گازش همون فرانسویه که توش بود انقدر خنک میکنه که همیشه دورش کنده و آب هم اصلا بالا نمیاد تو هیچ حالتی ولی سمندو تو این چند وقت یه کولر راحت نگرفتیم حداکثر 10 دقیقه بعدش درجه آب میره بالا و باید خاموشش کنیم من الان هر 2 تا ماشینو دارم و نمیتونین بگین که تعصب دارم روی یکیش ولی واقعا اصلا قابل مقایسه نیستن میتونم چند صفحه راجع بهشون بنویسم در مورد قطعات L90 تا حالا چیزی نبوده که نتونیم پیدا کنیم یا قیمتش خیلی بالا باشه اصلا لوازمش گرون نیست و کمیاب هم نیست هر چند تا حالا لوازم زیادی لازم نداشتیم با احترام به همه هر کس سلیقه ای داره و محترمه و نظراتمون رو به هم تحمیل نکنیم و به نظرات هم توهین نکنیم.

    1. محمد

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      پدال جان دیگه از شما توقع نداشتم حرف حق منو حذف کنید.پس چرا این توهین دیگر دوستان ررو حذف نمیکنید.
      پس حالا بهتر جواب این دوست عزیز رو میدم.
      ۱_شما اگر پول لازم بودید ۵ماه یک ماشینو نگه نمیداتید
      ۲_تندرتون فروش نمیره چون قیمت ان الکی بالاست و نا عادلانه وکسی حاضر به پول دادن اندازه یهوسمند مدل۹۲رو بده یه ماشین 87
      ۳_اخه یه کارت سوختی که ماهی ۱۸تومن انگار بهتون دادن دیگه ارزش داره ادم بگه .
      ۴_معلومه که شما سمند موتور عادی دارید اگر ef7داشتید این حرف رو نمیزدید.چون ef7به دلیل بروز بودن و vvtبودن موتور بسیار کم مصرف است.
      ۵_بازم هم یک نام غریبه و توهین به سمتد سوار ها .
      ۶_تندر نود در سطح تیبا است نه در سطح سمندef7
      ۷_نرود میخ اهنین در سنگ.

      لطفا پدال اگر نظری رو خواستی حذف کنی از این به بعد به بین دلیل تند بودن سخن چی بوده.

      1. محمد

        ۱۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (14 ديدگاه)

        یه نگاه به آمار عیب و ایرادات سمند و تندر بندازید سمندسورن 522 ایراد و ال90 220 ایراد در سطح کشور آمار تصادفات رو هم نگاه کن که پژو و سمند در صدر هستند. و رنو و مزدا و ولوو کمترین تصادفات

  27. سمند نخرید

    ۱۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تولیدافتضاح ایرانخودرو – با موتور ef7
    متاسفانه قشر ضعیف جامعه که در آرزوی داشتن ماشین با هزار قرض و وام ، مجبور هستیم از محصولات ایرانخودرو که اول تولید می شود سپس بوسیله مردم تست می شود (180 درجه برعکس کل دنیا) سوار بشیم . تازه بعد چند ماه حالا پرفسورهای طراحی ایرانخودرو بوسیله تست مردم بیچاره و آزمایش و اعلام مکانیک های نمایندگی ها که موتور ملی به قول خودشان ef7 که کلی تبلیغ براش می کردن 1000 عیب لا علاج داره (اصلا سیلندر این موتور یعنی که موتور ایراد داره). کسی هم تو این مملکت وجود نداره بگه شما که عرضه این کارها رو ندارین چرا دست به طراحی موتور می زنید . حداقل یکبار روشن می کردید به بینم بعد یک هفته چه بلایی به سرش میاد.
    سمند با موتور ef7 رو بیش از 1 الا 2 میلیون داری گرونتر می فروشی با هزار التماس ، که وسط جاده با خانواده خراب بشه ،بعدش بایستی بزاریش روی دوش به بریش نمایندگی .
    موتور ملی طراحی کرده . همون هفته اول که سوار ماشین میشی بعد یک هفته متوجه میشی که روغن کم میکنه .
    (نمایندگی)خوب اشکال نداره . این موتور ساختارن روغن کم میکنه اگه کم نکنه خرابه . حالا که کم میکنه خوبه !!!!!!!!!!! .(مشتری) باشه چشم هر روز چک می کنم روغن اضاف می کنم.موتور ملی است افتخار ملی است.
    بعد یک مدت صبح می خوای بری سر کار . می بینی اصلاروغن داخل ماشین نیست . ( همین دیروز چکش کردی ) . نگاه می کنی روغن از زیر ماشین زده بیرون. می بری نمایندگی . میگه ما دوره این موتور را ندیدیم . نمی تونیم دست بزنیم . فعلا روغنش رو هر روز چک کن بعدا برو نمایندگی معتبر . ( اهواز و غیره )
    بعد یک ماه توی جاده یکدفه ماشین خاموش میشه . ( چی شد . بیش از 18 میلیون بابت سمند با موتور ملی (موتور افتضاح ملی) پول دادی . حالا خراب شده ) . امداد خودرو میاد . تا نزدیکترین نمایندگی.
    (مشتری)چی شده ؟ (نمایندگی) . واشر سر سیلند سوخته . سیلندرش ذوب شده . پیستون و تعدادی از سوپاپ ها نیستشون .
    (مشتری)خوب عوضش کنید مگه گارانتی نداره؟ (نمایندگی) . آره . این ماشین هایی که میبینی اینجا پارک شدن همه موتور ef7 هستند.شما نه اولی هستی نه آخری . ولی این موتور از پایه مشکل داره . قطعاتش نیست درخواست میدیم. شاید بعد یک ماه بیاد . شاید هم اصلا نیاد .
    تازه اگه این بار قطعات را عوض کنید اعتباری نداره . احتمالا سر چهار راه بعدی بازم خراب بشه .
    چون این موتور به اصطلاح 16 سوپاپ است . فاصله بین سیلندرهاشون یادشون رفته اندازه بگیرن (بیچاره این پرفسورهای طراحی موتور ایرانخودرو خط کش نداشتن همینطوری شانسی اندازه زده یا خوبه یا بد ، ایرانخودرو در هر صورت پول خودشو میگیره ).در هر صورت این موتور همیشه واشر سر سیلندر می سوزونه ،روغن ریزی داره . موتورش چرم میشه و ………….. .

    از 29 خرداد تا الان ماشین با موتور ef7 ( افتضاح ملی) خراب شده داخل نمایندگی است . هنوز معلوم نیست که قطعاتش بیاد یا نه. خود نمایندگی هم نمی دونه.

    کسی هم نیست به این پرفسورهای طراحی بگه . آخه برادر من تو خودت یکبار سوار این ماشین شدی از پول این مردم بیچاره سوار بهترین ماشین خارجی با طراحی و تست های فراوان شدی ، حالا می شینی پیش خودتون میگید موتور طراحی کردیم . اصلا این موتور رو روشن کردی .

    همون موتور قبلی رو میزدی . 2 تا عکس تام و جری روی بدنه ماشین میزدی 2 میلیون اضافه رو می گرفتی و به قول خودت تنوع محصولات رو افزایش می دادی. حداقل خوبیش این بود که وسط جاده خراب نمی شد تا یک شهری می امد بعدش خراب می شد.

    بیش از 10 نفر از سایر دوستان هم که موتور ef7 ( دوگانه سوز و بنزین سوز – هر دو مدل) روی ماشین هاشون نصبه همین مشکل روغن ریزی و سوخته شدن واشر سر سیلند و غیره رو دارن./

    1. محمد

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      اول از هم یعنی شما تندر سوار ها […] .یعنی کسی که سمند میخره قشر کم درامد جامعه است نه عزیز قشر بروز و هوشمند جامعه است که میدونه پولشو کجا خرج کند نه بره بده یه تندر که ۳۰تومن پولش است رو ۴۴میلیون بخره.بعدشم من خودم استاد دانشگاه کرج هستم و چندیم استاد و همکاران ما که در امد بالایی هم دارن سمند دارن پس یعنی اینا قشر ضعیف جامعه هستم.
      البته ef7های مدل ۹۱_۹۲و اواخر ۹۰مشکل ماژول داشتن که با تعویض ان با جنس المانی دیگر مشکل روغن ریزی انها حل میشود.

      سمند ef7از پارس و تندر خیلی بالا تر است.

      1. محمد

        ۱۴ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (25 ديدگاه)

        از سمند شاید بشه ایراد گرفت ولی دیگه از موتور ef7عمرا.

  28. علی

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (255 ديدگاه)

    دوستان عزیز ببخشید من یک نصیحت برادران و دوستانه برای همه دوستان دارم.

    حالا اگرکسی نگه شما برو تیاناتو سوار شو واین حرفا. ولی…

    این بحث های شما دیگر دارد شکل توهین به همدیگرو پیش میگیدره لطفا یکم رعایت کنید.

  29. اشکان

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام.سمند سوارا هیچ عدله منطقی نمیتونن بیارن و همش سعی در خراب کردن تندر دارن.کینه و دشمنیشون کاملا از لحن حرفاشون مشخصه.خلاصه کلام اینه که در رنج قیمت خودش هیچ ماشینی از نظر فنی به لوگان نمیرسه.من از سال 87 لوگان دارم هنوز یه بوش طبق عوض نکردم خدا شاهده.حدود 140 هزارتا هم راه رفته.هنوز گاز کولرشو شارژ نکردم.واقعا دم رنو گرم.البته لوگان معایبی هم داره ک در مطالب قبلی اشاره کردم

    1. محمد

      ۱۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      اقا اشکان من به شخصه با تندر مشکلی نداشتم چون دو سالم داشتمش ولی من میگم با این قیمت ارزش نداره قیمت تندر بین ۲۹_۳۰قیمت معقولی است ولی این که الان به خاطر تولید کمش باعث افرگزایش قیمت ان شده رو به حساب کیفیت و …. بگذاریم کاملا غلط است.

  30. Ilyar

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (509 ديدگاه)

    یه نظرسنجی کلی:
    سمندlx ef7 = لایک
    تندر 90 E2 = دیس لایک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا