ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۹۱ دیدگاه‌ها

  1. Ilyar

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (495 ديدگاه)

    کلا به نظر خود من خرید سمند ef7 نسبت به تندر منطقی تره. ..15 میلیون اختلاف قیمت کم پولی نیست. ..اونم تو این دوره و زمانه بی پولی. ..
    خود من بین ماشین های زیر 50 میلیون این 5 تا رو قبول دارم:
    1 – جک j5 دنده ای
    2 – سورن ELX ef7
    3 – پارس LX سفارشی
    4 – 206 صندوقدار v8
    5 – تندر 90 E2
    انتخابشون هم سلیقه ای هستش. ..مثلا اونیکه امکانات میخواد پارس LX سفارشی یا اونیکه به قدرت و کشش موتور تو اتوبان اهمیت میده سورن ELX یا مثلا اگر نیکه به دوام و استهلاک اهمیت میده تندر میخره و …
    کلا ماشین های زیر 50 میلیون چندان برتری خاصی به یکدیگر ندارن و همشون مزایا و معایب خاص خودشون رو دارن. …انتخابشون هم سلیقه ای هستش. …

  2. حکیمی

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    اقتدار میخوای سمند!
    امنیت میخوای سمند!
    زیبایی و سرعت جاده میخوای سمند!
    راحتی سفر و جاده میخوای سمند!
    میخوای کورس بزاری میخوای تیون کنی میخوای 220 بری
    میخوای لایی بکشی میخوای اسپرت کنی فقط سمند!

  3. حکیمی

    ۱۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    دو تا خاطره قبل از خرید سمند EF7 !
    1-رو پل 5 کیلومتری امام خمینی بودم با پراید،سرعت 110 بودم
    ی دفعه چشمام رو باز کردم دیدم ی سمند مثل گلوله از کنارم رد شد و
    تا 3 تا لاییشو دیدم ودیگه محو شد خیلی باش حال کردم …حدس زدم که EF7
    میتونه باشه و اینکار از سمند معمولی محاله و ازون روز عاشقش شدم!

    2-جاده مازندران ساری بودیم تو پیچ 30 درجه یهو دیدم ی سمند با خدا سرعت سبقت گرفت جوری که زمین میلرزید و میرفت و ازون روز تصمیمم برای خرید EF7 جدی شد.

    1. سجاد

      ۱۸ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خدا سرعت یعنی چی بزرگوار!

  4. نوید (6*6)

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1487 ديدگاه)

    سمند امنیت و راحتی و استحکام و قدرت مانور و فضای بیشتری داره
    ولی آخرش آدم توش یه حسی داره که سنگین
    و به قول معروف بعد چن سال لش میشه و خودشو میندازه
    ولی ال90 چابک تره و انقدر زود خودشو نمیدازه و خرجش هم خیلی کمتره
    ولی ساده تره و بعضی جاهاش خیلی شل و وله مثل برف پاک کن و در داشبورد که همه ازش می نالند
    در ضمن مصرف سوخت سمند زیاده ولی ال نود خیلی مصرفش مطلوب تره

    در کل سمند برای مسافرت خوبه و ال نود برای شهر

    1. محمد

      ۱۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      آقا نوید اول در مود لش شدن سمند بگم این که شما فکر میکنید سمند لش میشه کاملا غلط است چون این ماشین اینطوری نشون میده مثل ماکسیما ولی شتاب و درک ۴۰۰متو ماکسیما با خیلی از ماشین های شاخ برابری میکنه.
      دوم این که میگید بی کیفیت است ولی از سال ۹۳به بعد به دلیل دو ایربک شدن داشبورد با کیفیت تر و از بهترین مواد داخلش به کار میره.
      سوم گفتید که سمند خرج داره که این اصلا قابل قبول نیست چون من که تاحالا ندیدم کسی از خرج سمند به ناله.
      چهارم سمند ef7به دلیل موتو cvvtان که یک تکنولوژی روز است داره بهره میبره که مصرف سوخت ان واقعا کم است.
      پنجم ایم که سمند تقریبا ۳۰سانت در طول و خدود ۲۰سانت در عرض از تندر بزرگ تر است پس به همین خاطر است که چالاکی تندر رو نداره.
      ششم این که این مقاله در زمانی تندر و سمند رو مقایسه کرده است که سمند موتور پژو داشته و ایربک هم نداشته ولی الان سمند دارای دو ایر بک و موتور پور قدرت است که البته بنده قبول دارم مدل های اواخر ۹۰_۹۲مشکل ماژول داشتن ولی الان یکی از عالی ترین ها هستند.

  5. نوید (6*6)

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1487 ديدگاه)

    البته من با EF7 خیلی آشنایی ندارم ولی در کل فکر نمیکنم خیلی فرق کرده باشه

    1. Ilyar

      ۱۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (495 ديدگاه)

      همین که cvvt داره خودش فرق بزرگیه. ..

  6. اشکان

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    اقایون قدیما یه بنده خدا لینک تصادف شاخ به شاخ سمند رو با پراید گذاشته بود.میشه دوباره بذاره اون لینک رو تا دیگه دوستان نگن سمند امنیت داره!
    کارخانه رنو که از سال 1890 داره ماشین میزنه کجا، سمند موش ازمایشگاهی ایران فرقون کجا؟!

    1. محمد

      ۱۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      انقدر خودتون رو به رنو نچسبونید این داچیا است نه رنو.رنو یعنی فلوعنس و سفران و…. نه ماشین ال نود که مثل پراید و تیبااست بعدسم سمند واقعا محکم و عالی است این دیگه برای همه ثابت شده است.

    2. Ilyar

      ۱۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (495 ديدگاه)

      بابا چشماتو دیگه باز کن. ..به قول خودت تو سال 86 زندگی نمیکنیم که اینقدر میگی تندر تندر. ..دیگه دوره تندر تموم شد. ..الان دیگه همه بین ماشین های ایرانی اکثرا پارس و سمند ef7 میخرن. .ef7 های مدل 93 هم واقعاً خوب شده و اگه بتونم پارس قدیمی ام رو رد کنم یه دونه سورن ELX ef7 میخرم. ..تو هم اینقدر به ماشین های غیر از تندر ایراد نگیر. ..اگه در مورد تندر نظر داری بگو. .اگه هم نداری پس بیخود در مورد ماشین هایی که سوارش نشدی حرف نزن. ..

  7. حکیمی

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    این لینک تست تصادف ال نود:
    http://www.aparat.com/v/RsjvY

    این لینک تست تصادف سمند:
    http://www.aparat.com/v/YumU5

    دوستای ال نود سوار عزیز خوب که کلیپ هارو دید
    بعد میام با هم در مورد امنیت اول نود صحبت میکنیم!!!!

  8. حکیمی

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    مشکلات ال نود از کلام دوستم اقای رحیمی:
    -عدم دید کافی در عقب
    -عدم دید کافی آینه های بغل
    -عدم تعادل در پیچ ها
    -بیشتر بودن سوخت نسبت بهEF7 بر خلاف ادعاها
    -سر خوردن کفی سمت راننده به زیر پدال ها
    -به سختی تا شدن آینه های بغل
    -صدای زیاد باد داخل کابین
    -بی ریخت بودن طراحی بیرونی
    -ساده بودن طراحی داخلی
    -مشکل تامین قطعات به دلیل تحریم
    -هزینه بسیار زیاد سرویس های دوره ای
    -خوش چپ بودن مادرزادی این خودرو
    -قیمت غیر واقعی این خودرو
    -کم آوردن موتور هنگام کولر گرفتن از ماشین
    -کیفیت پایین رنگ آمیزی(بعد از یه مدت متوجه میشین)
    -افتضاح بودن برف پاک کن(اگه تو یه روز بارونی با این خودرو رانندگی کنید،متوجه میشید.مخصوصا اگر هوا تاریک باشه که بیشتر خودش رو نشون میده.)
    -قاب فیلتر هواش زود باز میشه و ماشین هوای کثیف رو داخل میاره.
    -در هنگام تعویض روغن باید کل قاب زیر موتور برداشته و دوباره بسته بشه.
    درب باز کن صندوق عقب نداره!

    -عدم خروج از هیدرولیک در سرعت بالای 120
    -باز نشدن زاویه لاستیک ها هنگام ترمز گیری در سرعت های بالا
    -شیشه هش خیلی بزرگ و بی ریختند.

    1. Ilyar

      ۱۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (495 ديدگاه)

      شتاب ثانویه ضعیف رو هم اضافه کن. ..به طوریکه 405 معمولی 8 سوپاپ توی سرعت تندر رو به راحتی میگیره. ..یه عکس دنده 1 و 2 تندر دنده 4 و 5 اش ضعیفه. ..

    2. alireza

      ۱۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (9 ديدگاه)

      خوشم میادهمین ال90 که براش این همه مشکل تراشیدی بازار سمند و دار ودستش رو کساد کرده و شما رو مجبور کرده صبح تا شب اینجا نظراتی بدی که همه نشاندهنده کم آوردن و ضعف در مقابل تندره ،هر چقدر هم سعی کنی به نظرات خودت مثبت و به نظرات ما منفی بدی چیزی عوض نمیشه بلکه مطلبی که عرض کردم عیان تر میشه

  9. حکیمی

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    اینم کلیپ ال نود و چپ کردن ال نود توی لایی کشی با سلطان جاده ها سمند:
    http://www.aparat.com/v/51XaS

  10. اشکان

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    اقای حکیمی این تست کرش سمند مال یه مرجع رسمی مثل یورو ان کاپ نیست.به قول اون بنده خدا با اون سرعت ژیانم میزد هیچیش نمیشد.سمند تست کرش با یه مرجع رسمی نداره
    دلتون رو به این ارابه ایران فرقون خوش کنین

  11. اشکان

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    دیگه این قضیه لش شدن سمند زبان زد عام و خاصه.تو یه سمند نه ماه کار کرده میشینی صدای بلبل و جیر جیرک رو میشنوی
    ولی به فرض مثال الان ماشین من که مدل 87 هست داخل کابینش میشینی هیچ صدای اضافی نمیده.این یعنی یه مهندسی درست

  12. اشکان

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    استهلاک سمند واقعا بالاست.مخصوصا جلوبندیش.مصرفش هم مثل تراکتوره.شتابم که نداره.سواری خاصی هم که نداره.حالا من در عجبم چرا دوستان میگن سمند سمند؟!

  13. اشکان

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    شتاب ثانویه لوگان پایینه.اینو قبول دارم.پژو 405 مدل 82 که داشتم شتابش در سرعتهای بالا خیلی بهتر از لوگان بود.به خاطر ایرودینامیک خوب بدنه پژو

  14. حکیمی

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    اگه میشه اون استهلاک سمند بالاست مخصوصن اون جلو بندی رو برا
    دوستامون توضیح بدین !

  15. حکیمی

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    بی انصافی نمیکنم و ی چیز ال نود رو واقعن میستایم:
    اونم اینکه موتورش واقعن اصالت داره و مثل موتور TU5 نیست
    که (عذر خواهی میکنم) عین ی […] رو هر ماشینی افتاده مثل :
    206 تیپ 5 و6 -206 اس دی-رانا-پارس-GLX–207
    البته اگه میخواستن اصالتش رو لجن مال کنن اونوقت
    فرانسه خودش می اومد ایران خورو و پارس خودرو رو به توپ میبست!!!
    یا تو موتورش TNT میزاشت !
    البته تازگیا این بلا داره سر EF عزیزم میاد
    مثل انداختنش رو دنا!!!

    1. Ilyar

      ۱۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (495 ديدگاه)

      موتور tu5 فقط برای 206 ساخته نشده. ..قابلیت نصب روی دیگر ماشین های خانواده پژو رو هم داره. ..از لحاظ تیونینگ و تقویت کردن هم tu5 بهتر از دیگر موتور های ماشین های ساخت داخل جواب میده. ..

    2. kasra

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (2687 ديدگاه)

      رو دنا احتمالا مدل سوپر شارژش بیفته

  16. Ilyar

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (495 ديدگاه)

    اشکان خان …اگه زیاد شتاب دوست داری برو یه پراید بخر و روش هدرز بنداز اونوقت ببین شتاب یعنی چی! !! فکر کنم شما از موتور ef7 انتظار موتور بویینگ رو داری. ..همینکه جثه و هیکل بزرگ و عضلانی سمند رو اینو و اونور میکشه و شتابش هم حدود 11 ثانیه هستش که توی سرعت بالا بسیار بهتر هم میشه خودش خیلی عالیه. ..شتاب ثانویه مهمتره نه شتاب اولیه. ..اونجاییکه با 5 سرنشین و دنده 4 و 5 بتونه سربالایی و سراشیبی اتوبان و جاده رو طی کنی. ..

    1. علی

      ۱۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (242 ديدگاه)

      اقا ایلیار جان سلام تو اسمونا دنبالت میگشتم اینجا پیدات کردم اقا من داخل صفحه جک j5یه سوال و مشورتی در مورد خرید جک s5برای خانمم پرسیدم اگر بری اونجا و جواب منو بدی ممنون میشم یا همین جا نظرت رو بگو.

      1. wm

        ۱۵ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (20 ديدگاه)

        سلام روی سخنم با دوستانی که میخوان خرید کنن بین این 2ماشین . اصلا به فضای مجازی اعتماد نکنید .اولا برید با هر کدوم یه دور بزنید بعد در مورذه رضایت صاحباشون از ماشین و یه نظر سنجی از تعمیرگاها بکنید بعد یه دودوتا چهارتا بکنید بعد تصمیم بگیرید.اوضاع خیلی بی ریخته اا تو خبرا اومده (اکثرا سایتا) رییس..ج…. قبلی یه عده رو استخدام کرده بود که بدوون دنبال ماشینشو براش گریه کننو دستو جیغو هورا بکشن براش تو سفرهای استانی یا حتی جاهای دیگه(استخدام رسمی) خلاصه به هیچ چیز اعتماد نکنید شاید کسانی که اینجا مثبت منفی میدن یا نظر میدن……ااا(خلاصه اول فکر بعد عمل) یا علی

        1. محمد

          ۱۶ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (25 ديدگاه)

          Wm جان من نمیخوام بحث رو سیاسیش کنم ولی یه جوری میگید رییس …ج… قبلی انگار این جدیدیه این کارا رو نمیکنه اتفاقا این جدیدیه از اون بدتر است .این جدیدیه خودش با ایجاد جنگ روانی پیروز شد تا حالا یه حرف راست زده تا حالا برای مردم کار ی کرده.لطفا اگر میخوای روشن فکری به وجود بیاری یک طرفه با قاضی نرو و مثال های الکی نزن.در اخرم این چیزی که مهم است وحدت مادوستان با یک دیگر است.

  17. اشکان

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    در این مورد نیازی به توضیح نیست اقای حکیمی.شما کافیه یه سر به چندتا جلوبندی سازی در سطح شهری که زندگی میکنین بزنین به خوبی متوجه میشبن که سمند جلوبندیش اذیت میکنه

  18. ali

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بر اساس آمار موسسه Driver Power و رای گیری از 50 هزار راننده در انگلستان 10 خودروی خانوادگی انتخاب شدن که Dacia Logan با امتیاز دوام: 95.84 درصد در صدر قرار گرفت
    منبع :http://www.car.ir/news/Foreign-Company/most-reliable-family-cars

  19. علیرضا

    ۱۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام جناب محمد خان چرا توهین میکنی
    اولاً تو مو میبنی و ما پیچش مو
    دوماً همیشه گفتند نباید عقل آدم به چشماش باشه
    سوماً تناقض تا کجا ، همین ال90 ساخت اروپاست الان تو رومانی روسیه ترکیه و .. تولید میشه و چند تا کشور اروپایی دیگه وارد میشه و بسیار پرطرفداره (تو رنج قیمت خودش )تو اینترنت بگرد ببین همین شرکت داچیا که لوگان تولید میکنه چقدر فروش تو کشورهایی مثل انگلستان و آلمان داشته
    یه سر هم به سایت youtube بزن متوجه میشی محبوبیت Renualt Logan کجا و سمند شما کجاست (البته اگه برای سمند تونستی مطلبی از یک اروپایی پیدا کنی شاهکار کردی)
    آیا سمند خوشگل شما رو به اروپا راه میدن ؟ مطمئن باش همچین ماشین بی کیفیت و غیر استانداردی رو تو اروپا اصلاً راه نمیدن
    چهارماً دوست عزیز ما خودمون هم ال90 داریم هم سمند (سمند مال باباست)
    ولی بخدا هیچ وقت حاظر نیستم با سمند رانندگی کنم چون هم خزه هم اصلاً لذت رانندگی وشتاب ال90 رو نداره و خانواده هم تو مسافرتها همیشه ال90 ر رو ترجیح میدن
    به شما پیشنهاد میدم یکساعت با ال90 برونی بعدش بلافاصله بری پشت سمند بعد به عمق فاجعه سمند پی میبری
    شاید ال90 قیافه خیلی جذابی نداشته باشه ولی باور کن من خودم به شخصه از قیافه تکراری و قدیمی سمند خیلی بیشتر می پسندمش تازه من کمی ماشین رو اسپورت کردم و الان باور کن هیچ سمندی تو قیافه نمیتونه حریفش بشه چه برسه به بحث ماشین بودنش
    چرا چشم بر روی واقعیتها بستی حال اگه 206 رو میگفتی یه چیز آخه سمند !!!!!!-

  20. آرمان

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تندر موتور و گیربکسش عالی هست..دنده هاش خیلی روون جا میره..با یه اشاره پدال گاز شتاب میگیره..ترمزاش هم خوب هست..به نظرم زیر 60 تومن رقیب نداره..

    1. محمد

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببخشید یعنی j5اتومات یا ولکس یا جیلی کارکرده ولیفان ۶۲۰و کیا پیکانتو و …… با اینکه چینی و کره ای هستن اینجا هویج هستن .اقا بس کنید این پراید تون رو خیلی انگار جدی گرفتین.
      اقا تندر بیشتر از ۲۹میلیون ارزش نداره حالا میخواید برید پول زور بدید یا علی کی جلوتونو گرفته.

    2. محمد

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (25 ديدگاه)

      جیلی کار کرده و مزدا ۳کارکرده و j5اتومات و x60و ولکس و لیفان ۶۲۰و ….. مردن که یه ماشینی که ۲۹میلیون قیمت واقعیش هم نیست بخواد جای اونا رو بگیره.اقا ملت پول زور بخاطر یه ماشین ۲۹میلیونی نمیدن.حالا درسست جو بازار قیمتش رو کرده ۴۴ولی کو خریدار.

  21. حکیمی

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    جواب اقااشکان:
    از پاسخ جامع و قانع کتتده تون ممنونم و ازینکه مارو برای گرفتن
    پاسخ به مکانیک مربوطه ارجاع دادین بازهم تشکر فراوان رو از شما دارم!
    محض اطلاع در مورد تست تصادف :

    تست تصادف تو همه جای دنیا یکسان هست و با سرعت 64 کیلومتر در ساعت
    هست حالا میخواد تو کابل پایتخت افغانستان تست بشه میخواد تو لس انجلس!
    هیچ فرقی نمیکنه…اینکه این تست از نظر شما فاقد مجوزها و استاندارد
    های جهانی هست دیگه اون بحثش جداست!!!!!!!!

    تست تصادف سمند در شرکت مایرای انگلستان انجام شده

    با این حال در همان تستی که انجام شده کمی بهتر از سایر اتومبیل ها عمل کرده، به طوری که در این تست سمند سقفش تاخورده (خمیدگی به داخل اتاق) و نیز رکاب باعث شکستگی پای آدمک تست شده است. ایربگ آن به موقع کار کرده و خوشبختانه به خاطر اینکه وزن عقب و جلوی سمند متناسب است، حین تصادف عقب خودرو بلند نمی شود.

    سالم ماندن ستون ها، خرد شدن شیشه جلو موجب شده سمند از سوی شرکت انگلیسی مایر استانداردهای ایمنی را کسب کرده و از حیث ایمنی با برتری جزئی نسبت به پژو 405 شرایط کسب امتیاز این بخش را داشته باشد

  22. حکیمی

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    جواب علیرضا:
    اول بنده هم با سوار شدن سمند دچار افسردگی میشم ولی نه با EF7!!!!!!
    لغت لش و خزی که فرمودین با موتور XU7 کاملن برای سمند تداعی پیدا
    میکنه ولی نه با EF7!!!!
    دومن :
    من نمیدونم آخه شما ال نود سوار میشین چشم بسته میرید تو ماشین
    میشینید !!!
    اگه اینطور چشمتون رو رو ظاهر خودرو میبندید که از مهمترین فاکتور های انتخاب خودرو هست پس معلوم میشه چشمتون رو رو خیلی از چیزای دیگشم تا حالا بستید و میبندید !!!
    به نظر من با اون ظاهر مسخرش ی فاجعس !!!
    نظرات کاربران درباره ال نود در سایتهای مختلف :
    -مثل خرگوش میمونه
    -مثل شتره میمونه
    -مثل ماشین لباس شویی میمونه که زیرش 4تا چرخ گذاشتن
    -مثل فرغون میمونه
    -چراغاعقبش مثل کوزه میمونه و ….

    اینا نظرات عامیانس نه گروه خاصی از مردم ،اگه بنده بخوام در مورد ظاهرش
    نظر بدم که ی صفحه جدا براتون مینویسم !!!

    خواهشن برو کلیپ هارو که گذاشتم خوب ببین و ببین که این ماشین
    نه امنیت داره -نه هندلینگ داره-نه تعادل تو پیچ داره-نه سرعتی داره

    فقط همین ی دنده 1 و 2 داره که بهش مینازید!! که اونم رو دور 6000 بزنم
    3 آسفالتو برات رنده مینکه!و جنبده ای نیست که بتونه سایشو بزنه!

    1. علي

      ۱۷ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (99 ديدگاه)

      ارزش ماشینها رو باید با چندین فاکتور و وزن دهی منطقی به اونها ارزیابی کنیم . مشکل سمند در مقابل ال90 فقط شتاب نیست موارد زیر هم هست:
      سیستم فنربندی
      تعلیق و فرمان
      سیستم موتور و انتقال قدرت
      ترمز
      تجهیزات الکتریکی
      صداهای غیرعادی بدنه
      نفوذ آب و رنگ
      مصرف سوخت
      شتاب
      ایمنی
      تکنولوژی
      کیفیت ساخت
      هماهنگی موتور و جعبه دنده
      کیفیت تجهیزات
      این موارد حرفای من و عوام نیست این موارد هر ماهه تو این چند سال توسط موسسه استاندارد مورد ارزیابی قرار گرفته و تندر 90 با فاصله زیاد نسبت به سمند برتر بوده ولی برخی دوستان چشم ها رو روی واقعیت می بندند

      لطفاً پاسخ و دلیل منطقی لطفاً سفسطه و فرافکنی ممنوع

  23. حکیمی

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ما فقط یاد گرفتیم بگیم جنس خارجی خوبه ،آقا خارجی بخر بهتره!
    خوب اگه یاد میگرفتیم جنس با کیفیت ایرانی رو بخریم که انقدر
    خارجیا دور بر نمیداشتن و جنساشون خوب نمیشد!
    خوب ندادیم اینا بخورن دادیم خارجیا خوردن و هار شدن!
    اینام نون نداشتن بخورند جنس بی کیفیت تولید کردند!
    ایرادی که به ایران خودرو برای سمند EF7 هست اینکه اقا موتور هار
    انداختی رو ماشین حداقل ی راهنماشو عوض میکردی !
    ولی EF7 درست عین سمند Lx هست و تنها فرقشون تو بر چسب کنار
    درب راننده هست که زده 1.7و تو دسته دنده که Lx توپی هست و EF7 مستطیلی.

  24. حکیمی

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    ی خاطره با EF7 :
    تو بزرگراه شهید اقا بابایی اصفهان بودم با ی 206 کل و کورس و لایی گذاشتم
    بیچاره نمیدونست موتور سمند چی هست ؟!
    فکر میکرد با ی دنده 3 و دو تا لایی تمومه کارم !!!
    بنده خدارو قشنگ با 4 تا لایی از صفحه آینم محوش کردم!!!
    فقط تو کفش مونده بود!
    البته تو آینه که میدیدم حدودو 1 کیلومتر عقب تر داشت برا
    خودش لایی میکشید!!!

  25. اشکان

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    اقای حکیمی ظاهرا شما مثل مارکوپولو همش تو سفر هستی!

  26. اشکان

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    لوگان در حرکت سربلند و سخت جان
    تجربه 202 هزار کیلومتری با تندر 90
    منبع:مجله ماشین چاپ شهریور 93

  27. اشکان

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    پیشرانه قدرتمند رنو هرگز شما را در کورسهای درون شهری نا امید نخواهد کرد.با فشردن پدال گاز خودروهای رقیب(به جز پارس ای ال ایکس قدیم و تیپ 5 قدیم)همگی به اینه بغل منتقل میشوند و شما میتوانید باهاشون بای بای کنید

  28. اشکان

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (466 ديدگاه)

    تندر 90 در چند کلام:
    محکم و قدرتمند
    جادار
    نرم و راحت
    مصرف پایین سوخت
    ایمنی بالا
    مقرون به صرفه و کم استهلاک

  29. تولید تندر-90 افزایش یافت

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    یسنا: تولید انواع مدل‌های خودروی تندر-90 در کشور افزایش یافته است.
    تا ماه گذشته تولید تندر-90 در کشور روندی نزولی داشت و در مقطعی نیز تولید این محصول به حداقل ممکن رسید.
    با این حال از آذرماه امسال به دنبال مذاکرات مسوولان دو شرکت ایران خودرو و سایپا با شرکت رنو، روند تولید تندر-90 در ایران صعودی شده است، به‌گونه‌ای که در این ماه تولید تندر-90 در ایران خودرو با رشد 1/87 درصدی از 380 دستگاه در مدت مشابه سال گذشته به 711 دستگاه افزایش یافته است.
    در شرکت پارس‌خودرو نیز اگرچه تولید مدل E2 خودروی تندر-90 کاهش یافته، اما تولید خودروی پارس تندر رشد داشته است به‌گونه‌ای که تولید این خودرو با افزایش 3/229 درصدی از 239 دستگاه در آذرماه سال گذشته به 787 دستگاه افزایش یافته است.
    آغاز روند صعودی تولید تندر-90 در کشور در حالی است که شنیده می‌شود مسوولان رنو قول ادامه روند صعودی تولید این خودرو را به مسوولان دو شرکت داخلی داده‌اند و گفته می‌شود روند تولید این خودرو در دو ماه آینده نیز صعودی خواهد بود.

    Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/851986/#ixzz3O6lLBpV1

  30. حکیمی

    ۱۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    جواب علی اقا :
    در پاسخ به مشکلات سمند:
    -سیستم فنر بندی:اتفاقن از محکمترین سیستم فنر بندی رو سمند نصب شده
    بخاطر وزن زیادش و زیروبندی تو دست اندازا کاملن بی صدا هست
    -سیستم تعلیق و فرمان :دوستم تو بورس ماشینه وقتی نشت پشت EF7 گفت به جرات میگم نرمی فمونش از 206 خیلی بهتره
    -سیستم موتور :موتور EF7 یک موتور روز دنیا هست با مصرف کم و قدرت بالا
    که امتحانش رو تو کورس و کفی پس داده
    -ترمز:سیتم ترمز سمند هرچی باشه ال نود رو قورت میده ///تو 180 تا کوبوندم رو ترمز چشمام رو باز کردم کیلومترم 90 بود
    -نفوذ آب و رنگ : احتمالن جنابالایی ماشنتون رو با خودتون تو استخر میبرید یا با هم شنا میکنید و توش آب نمیره….
    -مصرف سوخت : موتور EF7 با مصرف ترکیبی 8 میباشد
    -ایمنی : ی اگزوز سمند ایمنیش می ارزه به کل ال نودتون!!
    -تکنولوژی:سیستم سنسور عقب-سیستم قفل کامپیتوری-سیستم هشدار گویا و…
    مثل ال نود نیست که تکنولوژیش فقط بخاری و کولرش باشه!!!
    -کیفیت تجهیزات و کیفیت ساخت:کیفیت لوازم و قطعاتش به مراتب از ال نود بهتره و مورد رضایت خاص و عام بوده
    اون موسسه استاندار رو اگه به ما معرفی کنید و ادرس لینک مطالب
    مربوطه رو هم به ما بدید ممنون میشیم!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا