مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
Ilyar
۱۵ بهمن ۱۳۹۳اینم درگ پارس elx با همین زانتیا کلیپ قبلی
http://www.aparat.com/v/dbhHG
تفاوت را احساس کنید. ..
تازه این ef7 سفارشی هستش و تقویت شده و بهترینشه
حسين
۲۰ بهمن ۱۳۹۳واقعا باعث تاسف است در کشوری زندگی میکنیم که همه میگویند ماشین صفر نخرید. چون از زمانی که ماشین را تحویل میگیریم با دنیایی از نقصها و اشکالات فنی روبرو میشویم که قایل حل نیستند وبعد از مرلجعات مکرر به نمایندگی میگویند که ” ماشین ایرانیه دیگه – قطعات آشغال انداختن”.و مشتری بیچاره دست از پا درازتر ناچار به پذیرش است. آیا انصافه که شخصی تمام سرمایه خودشو( 30 میلیون تومان)را برا خرید ماشین هزینه کنه و بعد تازه وقت و انرژی بزاره تا دایم تو نمایندگی باشه؟ این خودروسازای داخلی فقط مردم رو فریب میدن و بس. ی اسباب بازی درست میکن و میدن دست مردم با قیمت 10 برابر و با جان و مال مردم باز میکنن. جدا ما کجا زندگی میکنیم.
سینا
۲۰ بهمن ۱۳۹۳معایب تندر= یکی از مشکلات تندر مه همه ازش خبر دارن مشکل طرح قیافه تندره کهواقعا زشت ساده است مشکل دوم صندلی های خشکش هست که کمر آدمو آزار میده
ولی از لحاظ شتاب و کشش در سربالایی ها واقعا خوبه
معایب سمند = استفاده از موتور Xu7 که واقعا به درد هیکل سمند نمی خوره دید نامناسب برای راننده که در تندر هم وجود داشت مصرف بالای موتورهای xu7 به دلیل تکنولوژی قدیمیشون
سمند از لحاظ جاداری زبان زد مردم ایرانه برای مسافرت عالیه تو سرعت های بالا احساس اطمینان میکنه و برعکس تندر از صندلی های بهتر وراحت تری برخوداراست و قیمت قطعاتش از تندر ارزون تره
متین
۲۰ بهمن ۱۳۹۳فقط سمند چون هم بادوامه و طول عمرش خیلی زیاده و قدرتشم تو برف گل ولای زبانزد همست. و سرعتشم که تا 215 تا میره من که راضیم ازش آبروی آدمو تو اتوبان حفظ می کنه و به غیر از مگان و زانتیا و ماکسیما های پلیس ، ماشین پلیس های دیگه نمیتونن بگیرنش.
ناشناس
۲ اسفند ۱۳۹۳همه ماشین پلیس هارو گفتی به جز سوزوکی و سمند یعنی سوزوکی یاسمند نمیتونه سمند رو بگیره؟
استهلاک سمند هم خیلی بالاست عمرش هم که 1 یا 2سال ، وزنش هم که …..شتابش که …. کشش هم که نداره ، امنیت هم که نداره ، مصرفشم که بالاست
dh
۲۱ بهمن ۱۳۹۳دوست عزیز
من هزار بار سوار سمند شدم و بارها اونو روندم و میدونم چه طورماشینیه پس میتونم در این زمینه نظر بدم
وقتی بعد از ال90 پشت فرمون سمند میشینم(ماشین پدر..و…) انگاری تو قبر رفتم . صندلی پایین ، ترمز افتضاح، کلاچ مسخره ، شتاب پایین ، دنده پر سر و صدا و سفت ، .
فرمون ال90 به گواه خودم و همه افراد بی تعصب بسیار نرم تر از سمنده
تو نرمی و بی صدا بودن موتور ال90 اصلاً شک نکنید وقتی ماشین روشنه و بدون حرکته، هیچ صدایی از موتور درنمیاد و این مسئله باعث شده بعضی وقتها حتی خودم اشتباه کنم و دوباره استارت ماشین رو بزنم و تا 120 تا صدای موتور ماشین بسیار کمه
یکی از بارزترین خصوصیات ال90 شتاب خوبشه من کاری به شتاب سمند ندارم، فقط میتونم بگم سمند تو سربالایی مایه افتضاحه و کششش با پراید برابری میکنه . حالا تا سرازیری به سرعت ماکس میرسه که هنر نیست اتوبوس هم تو سرازیری خوب میره
کامپیوتر سفری ال90 بسیار دقیق و کامل هستش(بارها تستش کردم) و من بعد از 120 هزار کیلومتر رانندگی کاملاً بهش اطمینان دارم و مقدار لیتر مصرفی ، متوسط سرعت، میزان بنزین باقیمانده در باک ،میزان کیلومتری که با بنزین باقیمانده میشه رانندگی کرد و … همگی اطلاعات خوبی هست که تو جاده به درد آدم میخوره شاید سخنگو بودن سمند(خیلی خزه) بیشتر به کار بعضیها بیاد!
دید عقب ال90 زیاد جالب نیست قبول دارم ولی با سنسور مشکلش به راحتی حل میشه هر چند مال سمند هم زیاد خوب نیست البته این مسئله تو خیلی از ماشینای گرون قیمت و شاسی بلند هم وجود داره تازه دید پراید و پیکان از همه اونها بهتره
در حالت بنزین آلایندگی ال90 (استاندارد یورو 4) به مراتب از سمند بنزینی بهتره،
بر اساس این پلت فرم(X90) چنیدن خودرو تو اروپا تولید شده و همچنین 8 تا از اونها هم قراره بود توایران تولید بشه : http://www.ranenews.com/index.php?option=com_content&view=article&id=4282:—8——-x90&catid=38:1389-07-28-10-32-26&Itemid=317
http://www.magiran.com/npview.asp?ID=2514815
میتوان گفت که لوگان دارای مجموعه مزیت هایی است که برخورداری از آنها در آغاز پروژه ناممکن به نظر میرسید : نسبت نرخ به فضای داخل کابین این خودرو در بازار بی همتای و تجهیزات نصب شده از نظر استحکام و دوام کاملا با خصوصیات استفاده از آنها در بازارهای فروش سازگار است. طراحی خودرو از مدرنترین شیوههای روز سود جسته لوگان یک خودروی چند منظوره است: با گنجایش 5 سرنشین و یک صندوق بزرگ و جادار قابل تردد در شهر یا بیابان برای استفاده شخصی و یا حرفهای در متنوعترین شبکه های جادهای میباشد
یکی از کارسازترین مزیتها برای توسعه لوگان، برخورداری از تمامی امکانات رنو و دانش فنی مهندسان آن بوده است . تنها یک تیم مجرب و با انگیزه بسیار بالا، قادر بود با سربلندی از چنین آزمون بی سابقهای، موفق بیرون آید .
خانم ادیل پانچیاتیچی ، مدیر مهندسی پروژه یادآور میشود : « من هیچگاه به صلاحیت این تیم جهت موفقیت در این آزمون تردید نداشتهام.همه ما از عزمی راسخ برای دستیابی به اهداف پروژه برخوردار بودیم.» در شرح وظایف اولیه طرح، به روز بودن خودرو به عنوان یکی از مهمترین اهداف آن پیش بینی شده بود. این مهم، که توسعه لوگان بر مبنای پلتفرم B رنو- نیسان که در نیسان میکرا ( Micra ) و رنو مدوس ( Modus ) نیز استفاده میگردد، نشانگر تحقق این هدف میباشد.
کاملترش رو تو لینک زیر بخون
تازه به دلیل موفقیت این پلت فرم و استقبال خوب جهانی از این خودرو، برای ال90 از سال 2004 تا به حال دو تا فیس لیفت ارائه شده یکی مربوط به 2009 و یکی 2013
http://www.pedal.ir/%D8%B1%D9%86%D9%88/%D8%AF%D8%A7%DA%86%DB%8C%D8%A7-%D9%84%D9%88%DA%AF%D8%A7%D9%86-2013/
در ضمن خودرو سازها به دلیل اینکه نمی توند قطعات آشغالی و بی کیفیت روی ال90 ببنددند و باتوجه به ارزبری بالای این ماشین حاضر نشدند با قیمت پیشنهادی شورای رقابت کنار بیان
در خاتمه هم بگم یادمه چند سال پیش که ال 90 تازه اومده بود خیلی ها (عوام) به دلیل کم اطلاع بودن و عدم آگاهی کامل نسبت به خصوصیات فنی و کیفی این ماشین، ازش استقبال نمی کردند و هنوز دنبال محصولات قدیمی مثل 405 و سمند بودند و قیافه ال90 براش عجیب و غیر منتظره بود ولی الان بعد از گذشت حدود 5 سال با قیافه این خودرو بیشتر کنار اومدند و کارایی و کیفیتش باعث شده در این رنج قیمتی بهترین انتخاب باشه و الان دیگه عامه مردم به موضوع اعتقاد دارند الا متعصبین
مشک آنست که ببوید نه آنکه عطر بگوید
Mohammad
۲۶ بهمن ۱۳۹۳بهتر یه تجدید نظری داشته باشید دوست گرامی، همه سمند ها که مثل سمند پدر جنابعالی نیستن!
تو مسافرتهایی که با سمند EF7 خودم داشتم تو هر مرحله بیشتر از 300 کیلومتر پشت فرمون بودم و رانندگی کردم، ماشین از نظر راحتی صندلی و همچنین سواری اینقدر نرم و راحت بوده که حتی برای استراحت هم دوست نداشتم نگه دارم. فقط اونایی که سمند EF7 داشتن میدونن چه حسی داره که با سرعت 180 تا رانندگی کنی و بغل دستیت تا به سرعت سنج نگاه نکنه متوجه نشه که با چه سرعت وحشتناکی داشتی رانندگی میکردی.
ضمنا این صندلی های لوگانه که از نظر طراحی و راحتی بیشتر شبیه به نیمکت مدرسه میمونه و با هر بار پیچیدن روش سر میخوری و با صورت میچسبی به شیشه.
مرتضی
۲۱ بهمن ۱۳۹۳سلام هموطنان عزیز
این مقاله مربوط به نوع 8سوپاپه که ال 90خیلی سرتره مخصوصا ازلحاظ موتوری وبازدهی.
ما دوبارال90 روتجربه کردیم
مزایا
1.مصرف سوخت مناسب(بازدهی عالی)
2.شتاب فوق العاده
3.ایمنی بالا
4.ایزوله بودن نسبتا خوب اتاق دربرابرصدای موتور
5.جست بالا(مناسب برای ناهمواریها وجاده خاکی)
6.صندلیهای بسیارخوب وجادار
7.کیفیت عالی
8.صندوق جادار
معایب
1.ظاهر ساده هم داخل هم بیرون(به ماشین چهل تومنی نمیخوره)
2.قیمت نسبتابالا
3.خشک بودن صندلیهاوخود خودرو(سواری خوبی نداره)
4.نداشتن صندوق پران
5.سوییچ بزرگ
6.نداشتن سنسوردنده عقب
EF7 تاجایی که من اطلاع دارم بعضی از مدل های91 کیفیت مناسبی نداشته اماالان خیلی بهترشده وازاقوام ودوستانمef7داند واقعارضایت دارند اماشنیدم جدیداش موتورش درشت کارمیکنه اماتست کردم چیزی متوجه ازصدای اضافه نشدم.
درکل سمندEF7روبیشترمیپسندم.
دوستانی کهEF7دارندهم مدل بنزینی هم گازسوز تجربیاتونوبشنوم خوشحال میشم.
مرتضی
۲۱ بهمن ۱۳۹۳ال90 فول کامپیوترسفری فوق العاده دقیقی داره که سمندهای مولتی پلکس ندارند
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۲ بهمن ۱۳۹۳قبول دارم ال90 ماشین خوبیه ولی ماشینهای قدیمی اعم از پژو2000،دوو سیلو،دوو اسپرو،پارس ای ال ایکس و…بهتر از ال90 هستند هم از نظر فنی و هم از نظر کیفیتی(به جز ای ال ایکس اونم در نوع کیفیتی)
Ilyar
۲۲ بهمن ۱۳۹۳حیف ایران خودرو و کرمان موتور اشغال ساز تولید همشونو متوقف کردن. ..در ضمن دیروز در نمایشگاه یه دونه دنا دیدم …قیمتش 51 نوشته بودن. ..گرچه داخلش با کیفیت تر از دیگر ماشین های داخلی بود ولی به قیمتش نمیارزید…
همچنین شما سوار یک پارس elx مدل 85 یا 86 بشی به کیفیت بالاترش نسبت به انواع 405 و پارس و سمند های جدید پی میبری
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۵ بهمن ۱۳۹۳درسته داخلش با کیفیته ولی خب تو ایران کمه
من تعجب میکنم تو تهران نیست انوقت تو اردبیل هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مگه میشه!
مرتضی
۲۴ بهمن ۱۳۹۳جناب مک میکسل
سلام
شما سمندای اف سون داشتی یاداری؟
شما هم فکرمیکنی خودروی دنا کیفیت بهتری داره ازسمند های ای اف سون؟
ممنون میشم ازراهنماییتون؟
محمد
۲۴ بهمن ۱۳۹۳ببینم کسری جان دنا رو مگه تحویل دادن.
چی شد هنوز خبری نیست یا دیگه تمامه.
Ilyar
۲۴ بهمن ۱۳۹۳چرا …تحویل دنا شروع شده. ..الان تو بازار آزاد هم موجوده که با قیمت فضایی بالای 50 میلیون به فروش میرسه.
masoud
۲۵ بهمن ۱۳۹۳میخوام پارس تندر بگیرم اما چون زود چب میکنه دودل شدم نمیدم سمند ef7بگیرم یا پارس تندر
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۵ بهمن ۱۳۹۳نه والا هنوز خبری نیست
هر روز از سایت ایرانخودرو چک میکنم
راستش تو هفته پیش قسمت پرداخت وجه بود
ولی از هفته پیش ورود به مرحله فعال سازی در سیستم فروش شده.
تا الان که حدود100 تا بیشتر به 10 هزار نفر تحویل ندادن
یه50 تایی هم ازاد دادن به مشتری های دیگه با قیمت51 تومن
از مااشینای اونایی که انصراف داده بودن احتمالا به اونا رسیده.الان تا شهریور دعوتنامش رسیده.
پس از صدور دعوتنامه میره برای واریز17.5 میلیون باقی مونده. وپس از اون فاکتور گیری میشه،و میره برای تحویل
دعوتنامه رو تا شهریور دادن
ماشینو فقط تیرو دادن تا الان
من تحویلم اخر مهر هستش،یا بهتره بگم 1 ابان
به من کمی خب دیر تر میدن.
من شیکر خوردم از نمایندگی ثبت نام کردم،برای همین کمی دیر تر شد.
از خونه ثبت نام میکردم الان تحویلم مال مرداد یا شهریور بود.
ولی بازم نسبت به اونایی که تحویل ابانن و اذر و دی
خب زودتر ثبت نام کردم.
من موعد تحویل و یا قیمتو اصلا واهمه ای براش ندارم
بیشتر از این میترسم که بعد 2500 تا تولید به من بیوفته که مثل اینکه میخوان کیفیتشو پایین بیارن.
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۵ بهمن ۱۳۹۳درود
ایلیار چرا اطلاعات غلط میدی
الان دنا زیاد نیست تو کشور کمتر از200 تاست.
تو بازار ازاد هم تک و توک هستش و شاید تو تهران همش20 تا برا فروش تو نمایشگاه گذاشتن.
در ضمن قیمت50 میلیون فضایی نیست.
اگر اینطوریه همه ماشینای رنج خودش تو بازار ازاد اینطور فروش میرن
جک جی5:بازار ازاد54-کارخانه47
لیفان620:بازار ازاد52-کارخانه45
چری530:بازار ازاد54-کارخانه43
پارس اتومات:بازار ازاد56-کارخانه44
ال90 فول:بازار ازاد58-کارخانه45
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۵ بهمن ۱۳۹۳درود
مسعود جان من پیشنهاد میکنم یه سورن ای اف7 بگیری
که هم امکاناتش بیشتره،هم خوشگلتره
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۵ بهمن ۱۳۹۳درود بر مرتضی عزیز
والا من که ای اف7 نداشتم
ولی پسر خالم 2 بار داشته
از اولی که خیلی راضی بود
از دومی،اولش هی قر میزد راجعش ولی بعدا خوب شد و الان هم هنوز داره دومی رو
والا دنا میگن که دنا کیفیت داخلی به مراتب بهتری از سورن و سمند ای اف7 داره.ولی باید دید
یه چند تایی تحویل دادن
یه چند تای دیگه ای هم ازاد تحویل دادن.
باید تمام 10 هزار تا فروش بره تا بشه دربارش قضاوت کرد.
و از نظر فنی هم همون سورنه.ولی خب یه ذره پیشرفته تره با توجه به داشبورد جدید و کروز کنترل،جی پی اس و مانیتور.
ولی من فکر میکنم برای اینکه ایرانخودرو بتونه دوباره دنارو در بازار داخلی عرضه کنه،کیفیت 10 هزار تای اولو خیلی بالا میبره
و بعد اینکه دیدن خوبه و شورای رقابت نظرش عوضش شد
بعد اینکه دوباره مجوز فروش رو در ایران با قیمت بالای46میلیون پیدا کرد،انوقت ممکنه کیفیتو پایین بیاره
محمد
۲۵ بهمن ۱۳۹۳کسری مطمعنی ایران زندگی میکنی .این چه قیمتیی بود که گفتی
ام وی ام 530تو بازار ۵۴میلیون!!!!عزیز تازه ام وی ام ۵۳۰تا ازنمایندگی خارج میشه یه ۲ملیون حداقل از قیمتش که میشه یعنی میشه ۳۹_۴۰این چه حرفایی شما میزنید.
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱ اسفند ۱۳۹۳شما اگر برید نمایندگی ام وی ام میبینید که قیمتش 43 تومنه و بازار ازاد هم حدود53 تومن
مثل اینکه از بازار عقب موندی عزیزم!
اتفاقا من همین الان نمایشگاه در خونمون بودم یه 530 6000 هزار تا کارکردو یارو میداد45
محمد
۲ اسفند ۱۳۹۳کسری جان اگر ام وی ام 530مدل ۹۳صفر تو بازار ۵۳ میلیون باشه من حاضرم یکیشو بررات بخرم عزیز من برو ساید باما قیمتا دسست بیاد حالا ام وی ام هیچ بقیشو چی ال نود تو بازار 58میلیون.
بابا خیلی خندیدم.
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۸ فروردین ۱۳۹۴چرا قیمت غلط میدی؟
بله ام وی ام 530 15 هزارتا کارکردش 40 تومن منم میتونم گیر بیارم
مثل اینکه از قیمتا خبر نداری!
برو پارکینگ چیتگر قیمتا دستت بیاد عزیز دل!
ناشناس
۲ اسفند ۱۳۹۳تو کیفیت که تا الان ال90 از همه ماشین های تولید داخل با کیفیت تره (20 نمره منفی)، نه مثل ماشینای دیگه( 40 تا60 نمره منفی) پژو پارس که چینی شده و 40 تومن ارزش نداره با موتور و طراحی چندسال پیش، مصرف و استهلاک هم خیلی بالا ، ماشین های قدیمی هم که دیگه عمرشون رو کردن
ناشناس
۲۸ فروردین ۱۳۹۴با کیفیت ترین خودرو ایران فعلا تندر 90 هستش نه پژو 20 سال پیش یا دوو سیلو و …
محمد
۲۵ بهمن ۱۳۹۳سلام اقا مسعود منظورتون رو از چپ کردن سریع پارس تندر متوجه نمیشم.
ولی به عنوان کسی که هم تندر داشته و هم الان ef7 تندر به علت شاسی یکم بلندش یه حس بی اعتمادی رو به دارم میده که ماشین الان رو هوا است که قبول دارم انگار حس چپ شدن سریع ماشین است اما سمند ef7با جاده چسبندگی الی داره و واقعا احساس امنیت بالایی به ادم میده.
ولی میگم خوب من تندر داشتم نه پارس تندر ولی از تندرم راضی بودم تنها دلیلی هم که الان تندر رو قبول ندارم چون میخواد ماشین ۲۹حداکثری رو الان ۴۰_۴۳میلیون بخری.
به نظر من اگر برات پول زور دادن مهم نیست یه پارس تندر فول اپشن با کیت بنده کربن بخری حدود۴۷_۴۹میلیونی پات میفته یعنی حدود ۲۰میلیون از سمند ef7گران تر.ولی میگم خوب اگر پول زور دادن برات مهم نباشه وگرنه من با ۴۸تومن یه جیلی رنگ دار یا j5اتومات رنگ دار به راحتی گیر میارم و میخرم.
تو باما بگردی پیدا میکنی.
امره Emrah
۲۹ فروردین ۱۳۹۶موافقم
مرتضی
۲۵ بهمن ۱۳۹۳سلام
پدرم یه پارس تندر فول اپشن یورو4 دوایربگ 92با32000کارکرد بدون رنگ داره خیلی ازش راضیه
میخوادبفروشه دنابگیره مامشهدیم اگه خواستی ایمیل وشمارمو بدم شاید
ماشینوبپسندی.
اما من به شخصه سمندای اف سون وسورن ای اف سون روبیشترمیپسندم چون امکاناتش خوبه
اماکیفیت ال90 بی نظیره
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۵ بهمن ۱۳۹۳درود مرتضی عزیز پدرت چند میفروشه؟
اگر38پایینتر میگه من خریدارم.
دنا هم ماشین خوبی هست
پدر من هم میخواد برا خودش دنا بگیره.
تندروهم برای عمویم میخواستم.
Ilyar
۲۵ بهمن ۱۳۹۳داداش. ..بله …یکیشو تو نمایشگاه دیدم. ..قیمت زده بودن 51. ..من منظورم اینه که اختلاف قیمت کارخانه و بازارش زیاده. .تقریباً 10 میلیون. ..یعنی منظورم دلال بازی بود. ..
مرتضی
۲۶ بهمن ۱۳۹۳سلام مثل اینکه اصلا ازقیمتااطلاعی نداری
محسن
۲ اسفند ۱۳۹۳مرتضی جان ناراحت نشو کسری است دیگه یه حرفی میزنه خودش میگه ال نود فول ۵۸میلیون بعد پارس تندر شما رو قیمت میزاره ۳۸میلیون زیاد تعجب نکن .
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۳ اسفند ۱۳۹۳اهان ببخشید من فکر کردم ال 90 میخوای بفروشی
به هر حال ببخشید،پارس تندر الان44 میخرن احتمالا مال شما رو
بازم میگم ببخشید اشتباه لپی بود :)
اشکان
۲۶ بهمن ۱۳۹۳اقا سلام من همین امروز یه دنا دیدم تو شهر خودمون.بدون پلاک داشت میرفت
امید
۳۰ بهمن ۱۳۹۳بالاخره چشممون به جمال دنا روشن شد ااا نیم ساعت میخندیدیم فقط .مخلوط تیبا و سمند سورن تازه صندوق عقب پرایدم نصف کردن زدن تنگش .ااا کاش میشد با اونایی که 20تومن بیشتر از سمند پول میدن جا همچین آشی اونم با دستپخت ایران خودرو یه کم صحبت میکردم .فقط دوست داشتم ببینمش و با روحیاتش اشنا بشم .فقط 1دقیقه .خدایا منو به ارزوم برسون
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱ اسفند ۱۳۹۳20 تومن یا8.5 میلیون؟
الان برو ببین قیمت سمند ای اف 7 بنزینی رو زده33.5
دنا هم قیمتش42 تومنه.
که نسبت به سمند خیلی می ارزه
کروز کنترل-تهویه اتومات-مانیتور- جی پی اس-یه شاسی شیکتر-چراغای ال ای دی خوشگل-طراحی جدید-نمایشگر دمای محیط و…
داره.اینا حداقل7 تومن می ارزه
در ضمن ما همین طوری ماشینو تحویل نمیگیریم
چون مانیتور داره برید حتما براش دوربین عقب نصب کنید.
و چون جای کیسه هوای جانبی و پرده ای هم داره حتما برید براش نصب کنید
دوربین عقب+کیسه هوای جانبی و پرده ای=میشه دقیقا5.5میلیون تومن
که امکاناتش خیلی بهتر میشه.
حتما برید بعد اینکه گرفتید ماشینو اپکو ببرید براش این 2تارو بذارید
ما که برای48 تومن خودمونو اماده کرده بودیم یهو دیدیم گفتن42 گفتیم اشکال نداره امکانات اضافه با اون6 تومن باقی مونده براش نصب میکنیم
محمد
۲ اسفند ۱۳۹۳نه بابا.
میخوای یه کاری بکن کسری جان.(البته اگر واقعا دنا دارید)
یه دونه اتو هلد و گیربکس اتومات و و رادر و اتو پارک و سقف پانورما و سنسور پارک جلو و … براش بزار که بتونه با اوپتیما و یا شایدم و کیا کادنزا رقابت بتونه بکنه.
عزیز سمند ef7دو گانه مدل ۹۴تحویل درب نمایندگی الان ۳۳تومن است.
soheil
۱ اسفند ۱۳۹۳مک میسل جان الان اکثره جاها زده قیمتشو 51تومان .شما قیمت ثبت نامیشو میگی .اون 48تومنم که میگی ما خودمونو براش اماده کرده بودیم یعنی نفهمیدی جنگ زرگری بود .اااااااا یعنی اخلاق این دزدا دست نیمده ااا نیش عقرب نه از ره کین است بلکه اقتضای طبیعتش این است (یعنی اصلا نباید انتظار داشت اینا یه لقمه حلال بخورن چون طبیعتشون این نیست طبیعتشون …………….
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۲۳ اسفند ۱۳۹۳بله جنگ زرگری بود ولی خیلی به نفع ما تموم شد
میتونیم دوربین عقب+لاستیک 205 میشلن+و… رو ماشین بندازیم.
راستی کامنت منو درباره دنا در اخر صفحه بخوانید
محسن
۲ اسفند ۱۳۹۳سلام اقا کسری با تمام احترامی که برای شخص شما قاعل هستم دوست دارم این سوال منو راست حسینی جواب بدید سن شما چقدر است !؟
چون یه صحبتایی میکنید که ادم شاخ در میاره.
قصد توهین ندارم ولی ممنون میشم سنتون رو بدونم.
آخه مومن شما که انقدر حرفه ای هستی نمیدونی سایت باما کجاست.!؟خوب برو اونجا قیمتا دستت بیاد بعد ایطور صحبتایی رو بکن.
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۸ فروردین ۱۳۹۴من سنم کمه محسن عزیز.
درضمن مگه به سنه؟من خودم رو میگم یه بچه رو تو همین پدال دیدم 2سال از من کوچکتره ولی اطلاعاتش از من بیشتره خودم دارم اعتراف میکنم.
در ضمن من پاتوقم با ما وشیپور و پرشین خودرو هستش
هفته ای یه بار هم پارکینگ چیتگرم.این ماشینایی که شما میگید یا رنگه یا خط و خش داره یا داغونه
صفر خشک اصلی تو بازار این قیمتاس.
امره Emrah
۲۹ فروردین ۱۳۹۶موافقم بله
فرزاد
۶ اسفند ۱۳۹۳کاری با فنی و غیر فنی ندارم هم پارس داشتم و هم 206 و 405 و الان تندر دارم . بدون تعصب بگم تندر سرتره . سواری تندر خیلی خوبه و تو سفر های طولانی اذیت نمیشید . کلاچ نرمی داره پاتو تو ترافیک خسته نمیکنه . تو سربالایی ماشینای هم رده خودشو میخوره اینو میتونید تو سربالایی یادگار و ستاری و چمران امتحان کنید و جلوبندی قوی داره و اینو از خودم نمیگم . برید از جلوبندی ساز بپرسید که تا حالا فک نکنم باه اندازه انگشتای دستشون تندر تعمیر کرده باشن و یه سر هم به مکانیکی بزنید ببینید تو این شهر به این بزرگی چند تا تندر به تعمیرگاه مراجعه میکنه و چند تا پارس و پژو .
رضا
۶ اسفند ۱۳۹۳مقایسه باید درست باشه نمیشه که هرچیو باهرچی قیاس کردال۹۰ماشین عالیه ولی ظاهرش همه خوبیاشو متاسفانه برده زیر سوال میتونید ال ۹۰روبا فرقونم مقایسه کنید به جا تره به نظر من
آرش
۷ اسفند ۱۳۹۳دوستان نظر نباید سخیف و بچه گانه و همراه توهین باشه
تندر هر طوری که دلتون بخاد ارزیابی شده چه نظر مردم ، چه ارزیابی های کیفی توسط موسسه استاندارد ، چه ارزیابی رضایت مندی مشتریان از مراجع مختلف ، نظر تعمیرکاران و… و تندرهمیشه از خودروهای بی کیفیت هم رده خودش (تولید ایران)به مراتب ارزنده تر معرفی شده و این مسئله برای برخی از دوستان که این خودرو رو ندارند شاید کمی غیر قابل تحمل باشه و الفاظی نظیر فرقون و… نشاندهنده این موضوعه
از دوستان عزیز خواهش میشه تعصب رو کنار بزاران و مزایا و معایب این خودروها رو مطرح کنند تا دو تا نکته درست حسابی از این نظرات دستگیرمون بشه
دانا
۹ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز زمانی هم که ال90 جایزه بهترین طراحی کاربردی اروپا رو گرفت، اون کارشناس ها نظر شما رو داشتن؟
دانا
۹ اسفند ۱۳۹۳با سلام
به نظر بنده تجربه بدی رو که از یک خودرو داشته باشید، به کلی از چشمتون میفته
من سال 87 یک دستگاه ال90 E2(مدل میانه که دارای یک اربگ، شیشه عقب دستی و جلوپنجره مشکی) بعد از کارکرد تقریبا 6ماه از مالک اولش خریداری کردم، در اولین تجربه سفر بین شهری به این نکته پی بردم که واقعا در بحث تعادل هر راننده ای رو به چالش میکشه، با توجه به هیدرولیک بودن فرمان اقدام به تعویض لاستک های جلو با نمونه205 و عقب با 215 و از نمونه با کیفیت خارجی ،استفاده از استرس بار ( یک میله تعادلی عرضی که سر کمک های جلو که از داخل محفطه موتور نمایان هستن به هم متصل میکند) و کاهش معقول ارتفاع خودرو با استفاده از سیستم تعلیق اسپرت از یک برند معتبر تا80 درصد وضعیت پایداری خودرو در شرایط مختلف و به طرز بسیار آشکار بهبود بخشید،
در بحث قوای محرکه هم به جرات میتوان گفت موتور 1.6لیتری16سوپاپ ال90(کاملا یکسان با رنومگان1600سی سی) جزو پر بازده ترین و بی نقص ترین پیشرانه ها در میان خودرو های تولیدی کشور هستند که با استفاده از فیلتر هوای اسپرت، شمع چند پلاتینه، تغییر برنامه ریزی ECU و تعبیه هدرز در سیستم اگزوز با افزایش توان پیشرانه به راحتی سمند، 206 و حتی پارس 16v در حال دور شدن در آینه داخلی خودرو قابل مشاهده خواهند بود!!!
ال90 به دور از جذابیت های عوام پسند از حیث طراحی، خودرویی محافظ کار، ساده و البته با خطوطی حساب شده، مرتب و منظم است که اینجانب با یک دست کردن چراغ های عقب با رنگ فرمز و حذف نوشته روی درب صندوق و فقط نمایان بودن برند رنو در نمای عقب، استفاده از رینگ های اسپرت آلومنیومی مدل فول و تعویض آینه های جانبی با نمونه تاشوبرقی مورد استفاده در تندر سایانا(تندر آپشن ایران خودرو) و تعوض شیشه های خودرو با نمونه سولار uv ظاهر خودرو را بهبود بخشیدم،
ال90 با توجه به بحث تامین قطعات، خدمات پس از فروش و بازار فروش نمونه های کارکرده با توجه به اعمال تغییرات فوق، میتوان بسیار بهتر از سمند ال ایکس و حتی پژو پارس و 206سدان باشد…
درمونده
۱۵ اسفند ۱۳۹۳با سلام. آقا من تو خرید خودرو موندم.اس دی وی 8 یا پارس دوگانه سوز. 38 تومن دارم.سمند دوست ندارم.کیفیت چه ماشینی تو این رنج قیمت بهتره؟
درمونده
۲۱ اسفند ۱۳۹۳آقا به جای لایک و دیسلایک راهنمایی کنین.برم وی 8 بخرم یا پارس؟
RETOLEX
۱ فروردین ۱۳۹۴خیلی فرق ندارن ولی. 206 راحت تر و کم سر و صدا تره
مرتضی
۲۸ اسفند ۱۳۹۳سلام
بنظرمن سورن ای ال ایکس ای اف سون بگیر تهویه اتومات داره یعنی من بودم اینکارومیکردم کیفیتش جدیداخیلی بهتر شده
گزینه بعدراناال ایکس که قیمت کارخونه 32900قیمت بازار32500 کیفیتش فوق العاده است رتبه سوم روداره
درکل اگر ماشین خانواده میخوای پارس اونم فقط دوگانه یا TU5 ای ال ایکس جدید مصرفش بالاست.
اگه اسپرت میخوای 206یارانا .که کیفیت هردوتا فوق العاده است
رضا
۲۹ اسفند ۱۳۹۳کم صدایی و ارامشی که با تندر هست تو هیچ ماشینه ایرانی نیست درسته قطعاتش یکم گرونتره ولی از قطعات 206 گرونتر که نیست بعدش هم تندر90 خراب نمیشه که الان دوساله سوارشم 1000 تومنم خرجش نکردم عینه روز اولشه یذره صدای اضافی نداره وقتی تو چراغ قرمز وایستادی فکر میکنی خاموشه!! اخه سمند رو نمیشه با تندر مقایسه کرد چون قیافه خود سمند هم چنگی به دل نمیزنه!! الان با این گرونی و کیفیت ضعیف قطعات یدونه تندر هست که نمیتونن روش دست کاری کنن کلیه قطعاتش فرانسویه برا همین از کیفیت بالایی هم برخورداره .تو همین بررسی کیفیت خودروها تندر همیشه اول میشه حتی بالاتر از جک جی5 که 52 میلیون پولشه!! تندر 90 هم بدنش مستحکمه هم توش ارامش داره هم اینکه مصرف سوختش خیلی خیلی پایینه یه مقدار از پرایدم کمتره مصرفش در حالی که سمند و پرشیا عین افتابه مصرف میکنن بنزینو . اگه با قیافش مشکلی نداشته باشی بهترین ماشین رو انتخاب میکنی مطمن باش. تا حالا کسی بوده از تندر ایراد بگیره؟ بگه قطعش اینطوریه این چیزش چینیه یا زود زود خراب میشه؟؟؟ عمرا اگه پیدا کنی ولی الان سمند و پرشیا مشکل عمدشون سوزوندن واشر سرسیلندر صدای جعبه فرمان صدای تلسکوپی فرمان زود به صدا در اومدن زیر بندی ایراد تو سنسور اکسیژن زود به زود خراب شدن برنامه به خاطر استفاده ای سی یو چینی در خودرو و مصرف بیشترشه . از تندر نمیتونن ایرادی بگیرن و فقط قیافشو به رخ میکشن . تندر از لحاظ شتاب از 206 تیپ 5 که پرشتابترین ماشینه بالاتر هست از لحاظ صدا و زیر و بندی و مصرف بنزین هم که حرف نداره.الان تو بازار ببینین تندر خیلی خیلی کمتره نسبت به ماشینای دیگه چون کیفیتش بالاس هرکسی نمیفروشه اونایی که پول لازمن یا دیگه از بی سر و صدایی تندر خسته شدن میفروشن. موتوروش مال مگان 1600 هست لوازم برقی اضافه ای نداره زیر و بندیش که عین زیربندی نیسانه که خیلی خیلی دیر صدا میوفته مصرفش هم که بو میکشه فقط شتابش هم حرف نداره .میخوای چیکار جام طلا باشه توش خون قی کنی؟ البته انچنان طلا هم نیستند الان خود 206 مال 15 سال پیشه ولی تندر 1386 اومد به بازار . الان تندر تو اسپانیا و چند کشور دیگه ساخته میشه ولی این ماشینا کلا از رده خارجن
RETOLEX
۱ فروردین ۱۳۹۴سمند و هیچ
RETOLEX
۱ فروردین ۱۳۹۴من سمند دارم. 6 سال کارکرده ( 360000تا) تا حالا هیچ مشکلی نداشته برای خودم هم باورنکردنی هست
عالیه
سمند برای مسافرت ماشین بهتری هست
فقط سمند من خوبه یا همه سمند ها
Ilyar
۳ فروردین ۱۳۹۴اره. ..فقط تو هر ده هزارتا تو جلوبندی و زیربندیساز هستی. .این که چیزی نیست که. …!:-)
محمد رضا
۸ فروردین ۱۳۹۴باعث شرمندگیه که اینو میگم . خود منم سمند ef7 مدل 93 دارم اولا که خریدم یه 5 هزارتایی خوب کارکرد ولی دیگه مشکلاتش شروع شد جلو بندیش که خیلی افتضاحه تو راه مسافرت بودم دوروزه برگشتم بردم زیر بندیش چک کرد گفت عادیه گفتم چرا صدا داره گفت قطعاتش ضعیفه موتوروش ازش یه صدای سوتی میومد که گفتن به خاطر ناهماهنگی اجزای موتوره که هر قطعش رو از یه جای چین میخرن که سایزشون باهم هماهنگ نیست که باعث صداش میشه . اکسل عقبش باز شده عین 8 فارسی شده تنظیم موتورش هی بهم میریزه که میبرم 12 هزار میگیرن میزنن باز یه ماه دیگه خراب میشه از جعبه فرمانش صدا میاد لامپاش بعد یک ماه سوخت مصرفشم خیلی بالا بود بردم نمایندگی گفتن یه چند هزارتا کار کنه کم میشه ولی الان هم مثله قبله شتابش هم اولش خوبه ولی تو سربالایی و شیبای تند دست نداره صندلی هاش صدا میدن باد هم داخل اتاق میاد .تازه گفتن موتور ef7 تعمیر نمیشه کرد ینی بعد 120 هزار کیلومتر اینا که موتورو میبری تعمیر که میبری تراشکار این موتورا تراش نمیخورن باید تازشو بخری که اگه تعمیر اساسی بکنی اندازه 5 میلیون خرج موتوریشه .الان با این وضعی که میبینم 17هزارکارکرده اینطور شده فکرشو میکنم این 200 هزار کارکنه چی میشه!! در کل شاید از 100 تا 5 تاش خوب باشن که این دردسرارو نداره چون خودم تو نمایندگی زیاد رفتم میبینم همه ماشینای صفر ایراد دارن مثل پژو پارس و 206 .. در کل ماشین صفر نخرین اینم از مشکلاتی که بنده در سال 93 کشیدم . الان من عید رو رفتم مسافرت تو راه برا استراحت وایستادم بعد ده دقیقه هرچی استارت زدم روشن نشد زنگ زدم امداد اومد گفت فیوزات ترکیدن!!!! چندتاشو عوض کرد و ازم 25 هزار تومن پول گرفت تازه عیدی هم میخواست!!! اینم از خدمات رایگانه ایرانخودرو بود!!!!! الان که اومدم گذاشتمش برای فروش و میخوام ال نود بخرم تا فقط از این دردسرا نکشم و راحت بشم دیگه . مطمن باشید از این ماشینای 91به بالا دیگه ماشین در نمیاد..
حاتم
۹ فروردین ۱۳۹۴سمند از همون روز اولی که بازار اومد خیلی سروصدا کرد اون اوایل ولی یهو از چشم افتاد چون بدنش خیلی سنگین و واسه این بدنه موتور405 رو انداخته بودن و شتاب نداشت و تو جاده به خاطر سنگینیش خوب راه میرفت مثل آردی که موتور پیکانو انداخته بودن روش . سمند از همون اول مشکل ترمز و زیروبندی داشت ولی مشکلات الانو نداشت که کلا خرابش کردن بعدا تو سال 84 به بعد سمند ال ایکسو دادن به بازار که ترمزش خوب شده بود ولی همون مشکل زیربندی رو داشت . دید ناکافی به خاطر ستون های پهن صندلی های کوتاه که دید کافی عقب نداشت ولی الان همون مشکلات هست که کم نیست روشم اضافه شده قبلا حداقل لوازم فابریکی که روش مینداختن حداقل یکی دوسال بی خرج بود و فوقش زیرو بندی میرفت تعمیر ولی الان علاوه بر اینها کیفیتش خیلی خیلی افت کرده یعنی به طوری که هر لحظه ممکنه خراب بشه و تو راه بزاره و هم اینکه همون مدل 15 سال پیش هست و هیچ تغییری انچنانی نکرده و قیافش خیلی تکراری شده و همچنین موتورش خیلی قدیمیه و دیگه برا این زمان که حتی چین هم خودرو های پیشرفته میزنه و دیگه قابل رقابت باهاشون نیست . بعدها که موتورef7رو از المانی ها یاد گرفتن و خوردیم به تحریم ها و دیگه کمک نکردن و خواستن خودشون بزنن که نتونستن و هر ماشینی یه نقصی تو موتورش پیدا شد و وضع از اونم بدتر شد . در کل سمند ماشین پراستهلاک و پهن و بد قواره و قدیمی شده و دیگه اون کیفیت لازم رو نداره و خدمات پس از فروش اون هم خیلی افتضاحه . ال نود خودم نداشتم ولی برادرم که دااشت و الانم داره از سال 91 داره و تا الان کل ایرانو گشته باهاش و فقط لوازم مصرفی مثل لنت ترمزو و روغن و اینجور چیزا عوض کرده و قطعاتش اصلا خراب نشدند تا الان و کیفیت همون روز اول رو داره و بدون هیچگونه سروصدایی هست چون موتورش خیلی پیشرفته هست و از 16 سوپاپ بهره میگیره و موتور مگان 1600 با موتور ال نود یکیه فقط در لوازم برقی باهم تفاوت دارند که مگان رو 10 اسب بخار جلوتر میندازه. به هرحال از لحاظ مقایسه ای سمند نمیتونه با تندر90 مقایسه بشهچون حجم هردو فرق میکنه سمند 1800 هست و تندر1600 ولی تندر واقعا سرتر از سمنده و سمند باید با ماشین های هم رنج خودش مثل 405 و پژو پارس مقایسه بشه .چون از هیچ لحاظ با هم سنخیت ندارند چه از لحاظ شتاب اولیه چه از لحاظ تازگی طراحی و چه از لحاظ مصرف سوخت و کیفیت با هم قابل مقایسه نیستند
مهدی
۱۰ فروردین ۱۳۹۴بزرگترین عیب ال نود عدم تعادل ماشین در سرعتهای بالا و در پیچ ها هست . چپ کردن با این ماشین مثل آب خوردنه . ولی انصافاً از لحاظ فنی حرف نداره .
رضا
۲۸ فروردین ۱۳۹۴اقای مهدی تندر به خاطر بدنه با ارتفاع بالا(نیمه شاسی بلند) بودن خودش تو سرعتای خیلی بالا توی پیچ ها کمی تعادل نداره که اونو میشه با حدود کم کردن 5 سانت از ارتفاع عقب کاملا درستش کرد و هیچ مشکلی از این لحاظ نداره
رامین
۲۱ فروردین ۱۳۹۴سمند LX TU5 صادراتی ترکیه یه چیز دیگه است ، هرکی نرونده باشه ، نمیدونه ، من پارس ELX و پارس XU و سمند XU و پژو 405 1.8 و زانتیای 2000 و 206 V8 داشتم و با اطمینان ادعا می کنم که سمند TU5 بهتر از همشونه.
فرامرز
۲۲ فروردین ۱۳۹۴دوستان موقعی میشه در مورد یه خودرو اظهار نظر کرد که ازش استفاده کرده باشی،من خودم ال۹۰دارم و ازش راضی هستم شایداوایل رانندگی سر پیچ ها احساس میکردم تعادل ضعیفی داره ولی به مرور واسم عادی شد.در ضمن اگه میخواید مقایسه ای بین سمندef7وال ۹۰داشته باشید یه نگاهی به سینی زیر موتور تو مدلهایه کار کرده بکنید.
احسانی نیا
۲۸ فروردین ۱۳۹۴من از سال 87 یک ال 90 تیپ E1 پارس خودرویی برداشتم که تا الان 116000 تا کارکرده هیچ تعصبی هم روی ماشین ندارم تا این تاریخ بنده فقط قطعات مصرفی ماشین مثل تسمه و لنت و فیلتر و شمع را تعویض کردم از قطعات دیگه هم یکبار سنسور کیلومترش خراب شد که 45000 خریدم و عوض کردم واشرهای جلوبندی قسمت میله تعادل هم خرد شده بود که 25000 عوض کردم. ازنظر بی صدایی موتور جلوبندی، بدنه داخلی ،مصرف، شتاب واقعا راضی هستم تنها نقطه ضعف که برای من مهم نبوده قیافه ماشین و امکانات رفاهی ساده اون هست ازوقتی که خریدم برای هیچ مشکلی به نمایندگی مراجعه نکردم باهاش هرروز 35 کیلومتر رانندگی میکنم و شمال و جنوب و کردستان هم باهاش سفر کردم هنوز وقتی رفقا توی ماشین مینشینند باورشون نمیشه مدل 87 است. خلاصه تفاوت یک خودرو فرانسوی که حتی دسته برف پاک کنهایش هم مارک valeo است با یک خودرو وطنی در مقایسه با ماشینهای رفقا دیده ام که از همون روز تحویل مرتب توی نمایندگی در رفت و آمد هستند
elham
۲۹ فروردین ۱۳۹۴به نظر من که سمند خیلی از L 90 سرتره. من جفتشم روندم. سمند هم امنیتش برتره. هم جادار بودنش. هم تو پیچ ها بهتر عمل میکنه. هم ظاهرش قشنگ تره. L 90 فقط شتاب داره. همین. که اونم با گاز برتری داره نه بنزین.
نظر بقیه هم محترمه. من که عاشق اتاق بزرگ سمندم.