مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
برایان
۲۵ اسفند ۱۳۹۴سلام
از نظر من که سمند زود زشت میشود ولی تندر ن
منظورم اینه که زود بدنش از بین میرود
من خودم تندر دارم خیلی هم از رازیم تندر یک ماشین تیز و باهوشه از نظ تصادف بدنه استحکامی داره حتی از نظر زشتی و قشنگی صندلی ، مال تندر قشنگ تره
در ظمن این همه ک میگن تعادل سر پیچ مال تندر خوب نیست
کاملا با این نظر موافق نیستم چون حتی تعادلش هم حرف نداره
و از پراید هم کم مصرف تره
Tavrij
۲۶ خرداد ۱۳۹۶عزیز من تندر از همون اولش زشته دیگه زشتر از این دیگه میخوای چی بشه اون از ظاهر بیرونش اونم از ظاهر داخلش ببین ماها به چه روزی افتادیم که اونو دوستداریم.
مجید
۴ فروردین ۱۳۹۵سلام منم با نظر دوستم موافقم ال نود واقعا تعادل خوبی داره تعادلش از پراید خیلی بهتر جنس داشپورد هم از جنس داشپورد پراید بهتره الان دوستم پراید 93 داره دو ایربگ هستش ال نود همسایه مون نود و سه تک ایربگ بخاطر تعادل بالاش تک ایربگ می دونم دوستان اولین سال تولید ال نود 86 هستش یکیشو بخر تا بفهمی 405 مدل 86 لشه یا ال نود مدل 86
جواد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ال نود نه تو داره نه رو داره
مجید
۴ فروردین ۱۳۹۵اخه کسی که 50 میلیون بی زبون میده می خره خوب یه سر بزنه روزنامه همشهری ببینه با این پول چه گزینه های ماشین هایی وجود داره با چه اپشن هایی سایپا و ایرانخودرو دارن ماشینهای جدید میزنن که اپشن های خوبی داره ما داریم رو ال نود که ترکیه 20 سال پیش به عنوان تاکسی داشت استفاده می کرد بحث میکنیم خدا وکیلی سایت تویوتا رو ببین 4000 دلار یاریس می فروشه موتور 1300 سی سی توان موتور 120 اسب بخار مصرف صدی 4 واقعی ضایعس بخدا مصرف پژو پارس 12 هستش سمند هم که فقط پیکانو میتونه بگیره
مجید
۴ فروردین ۱۳۹۵اگه حوصله داشته باشی سایت رنو رو ببینی کمپانی بزرگ و قوی هستش الان چه ماشین هایی میزنه بخدا اونا به عنوان بدترین طراحیشون هم به ال نو نگاه نمیکنن اصلا براشون معنی نداره بدترین ماشین از نظر اونا مگان هست تو بروشور هاشون اصلا هیچ حرفی از ال نود نبوده این خودرو به سفارش خاور میانه به اسم لوگان یه خودرو فوق العاده ارزون تولید شده که این کمپانی قوی هیچ نوع طراحی براش نداشته و فقط وفقط به عنوان یه چهار چرخ ارزون برای ترکیه عراق وایران ساخته شده و موتورش هم زمان تحریم بجای 3میلیون 14 میلیون از ترکیه خریداری میشده
ارشيا
۴ فروردین ۱۳۹۵صرفنظر از نظرات متعصبانه و سیاه نمای برخی دوستان و با در نظر گرفتن جمیع جنبه ها و معیارهای انتخاب یک خودرو اون هم در شرایط ایران ،بدون تعصب زیر 50 میلیون تومان رو دست ال90 چیزی تو بازار ایران نیست .
ارمین
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵داداش شما تا حالا لیفان 620 .1.8 رو دیدی یا جک جی 5 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بهتره بری سایپا یه سری برنی به زوتی اس 300 یا بری پارس خودرو یه سری بزنی به برلیانس اج 330 …داداشم قبل نظر دادن برو خودتو اپ گرید کن
مهدی ماشین
۱۵ فروردین ۱۳۹۵ما خودمون تندر داریم ایمنیش ۳از۵ نمی خوام همایت کنم ولی تندر از پارسو سمندو همه اینا بهتره موقع تصادف پارس آدمو می کشه سمندم یه اربگ داره شایدم اصلا نداشته باشه
امره Emrah
۲۹ فروردین ۱۳۹۶درسته
عباس
۱۵ فروردین ۱۳۹۵سلام دوستان چند وقتیه برای خرید ال 90 تحقیق میکنم چند نکته رو بهش رسیدم برای شما هم بگم شاید به درد کسی بخوره
1- رنو در بکار بردن قطعات در خط مونتاژ استاندارد سخت گیرانه ای داره واجازه استفاده قطعات ارزان وبی کیفیت رو در خط مونتاژ نمیده وبیشتر قطعات هم در داخل ایران تولید میشه توسط قطعه سازان حرفه ای ایرانی به همین دلیله که گاهی تولید ال 90 کم میشه چون قطعات با استاندارد رنو ندارن ورنو خودش مستقیما در تهیه این قطعات نظارت میکنه (ولی خودرو سازان ایرانی در خودرو های دیگه برای نخوابیدن خط تولید برای تیراژ با لا از قطعات بی کیفیت هم استفاده میکنه)
2-بزرگترین عیب ال 90 اینه پلوس طوری طراحی شده که همیشه اغشته با روغن باشه ولی متاسفانه به جای استفاده از کاسه نمد برای جلوگیری از نشت روغن به گردگیر پلوس اکتفا کردن که در صورت خرابی گرد گیر با نشت روغن حتی ممکنه گیربکس صدمه شدید ببینه و4 میلیونی برای صاحبش خرج بزاره البته با بازدید های به موقع وانجام سرویس دوره ای جلوی این کار گرفته میشه
3- یکی از دوستان صافکار با تجربه به من گفت به دلیل ارتفاع بالای این ماشین حتما باید ارتفاع کم بشه در غیر اینصورت در سرعت های بالا و پیچ ها احتمال واژگونی زیاده
حسین
۲۷ فروردین ۱۳۹۵جفتشون لگن هستند ال ۹۰ زشت ترین ماشین دنیا که اصولا برای قشر مستضعف در کشورهای فقیر طراحی شد … وسمند که از وقتی صفر از کارخونه میاد بیرون نمیشه روش حساب کرد
mohammad fm
۲۹ فروردین ۱۳۹۵ال نود خوبه چون هم کم مصرفه هم سبکتره هندلینگش هم خوبه تیزه و… در کل نسبت به سمند که زود لش میشه بهتره یا بهتر بگم چون سنگینه اویزون میشه موتورش واس بدنش نیس
soheil
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵نفهمیدیم نقد و بررسی ماشینه یا دعوای خانوادگی :-/
محمد
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام دوستان عزیز من داره یک ال ۹۰ نیمه فول ۲۰۰ کارکرد مدل ۸۷ میگیرم بنظر شما چطور است لطفا راهنمایی کنید
احمد
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵دوستان خو ب متاسفانه به جای استدلال درست بحث های حاشیه ای میکنید- اگر قرار باشه همه افراد در شرایط یکسان و با دیدگاههای یکسان باشند که فکر کنم هنوز پیکان سوار بودیم- هر چند در ایران مرحله گذار خیلی سخته-و دلیل سو استفاده خودرو سازها همینه- اما در اینجا بحث مقایسه هست- از نظر مقایسه فنی خودرو به نظر برد با تندره- اما بهترین راه ایجاد یک جدول- قبلش بگم من 20 مدل خودرو را داشتم و این دو خودرو هم به اندازه کافی استفاده کردم- من در 10 ایتم این دو خودرو رو مقایسه میکنم در بازه قیمتی خودشان- 1- طراحی خارجی هرچند سلیقه ای هست ولی یقینا طراحی داخلی سمند 7 و تندر 5 میگیره-2- طراحی داخلی سمند 7 تندر 5 3-تکنولوژی ساخت تندر 8 و سمند 6 4- امکانات سمند 6 تندر 5 5-کیفیت موارد تزیینی تندر 5 سمند 5 6- کیفیت فنی تندر 8 سمند 6 7- کیفیت رانندگی در شهر تندر 7 سمند 5 8- کیفیت رانندگی در جاده سمند 7 تندر 6 9- بازار خرید و فروش تندر 7 سمند 6 10- میزان دسترسی به خدمات سمند 8 تندر 7 که در مجموع سمند 62 و تندر64 امتیاز میگیرد ولی با توجه به قیمت کاذب تندر من سمند رو انتخاب میکنم -8 میلیون اختلاف قیمت یعنی 25 درصد گرانتر و این اختلاف برای این دو خودرو خیلی زیاده- البته 206 و پارس هم این نکته منفی را دارند-
حسن
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام
من سمند سال با موتور XU7 دارم ازش راضی هستم نرم کم صدا تو رنج 30 میلیون از پارس و 405 خیلی بهتره چون داشتمشون اما در مورد ال 90 اینو میتونم بگو که تجربه خودم بود موتورش خیلی نرمه گاز خورش خوبه کم نمیاره ولی انصافا سمند هم از لحاظ ظاهری زیباتر هست هم اینکه صندلی هاش خیلی راحت تره صندلی های ال 90 مثه 206 میمونه خسته کنندس و آپشنی نداره با اون قیمتش باز لااقل سمند صندلی هاش برقیه درسته دیگه صندلی برقی آپشن نیست ولی بازم امکانات رفاهیش بیشتره
محسن
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام
نظرات و تجربیات در مورد این دو ماشین همراه با پیشنهادات در خصوص رفع نواقص باشد بهتر است وهرچند این دعواها و انتقادات تا شرکت های خودرو سازی انحصاری باشد و از طرف دولت حمایت مالی شود بهتر نخواهد شدو فقط به تفکر تولید و فروش داخلی هستند .
mehrshad
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ال نود هر چیش که بهتر باشه خیلی زشت تره . ولی در کل هر دو تاشون از اون یکی به درد نخور ترن … واقعا این طوریه اخه 105 اسب هم شد قدرت؟؟ موتور 1800 سی سی و 1600 سی سی شد موتور؟؟ پولتونو بیش تر کنید یه مزدا دست دومم بخرین خیلی بهتره
محمد
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵من خودم با 19 سال رانندگی بدون حادثه بعلت عدم تعادل پارس تندر دچار واژگونی شدم این ماشین خیلی ساده و سریع چپ میکنه
ali
۴ خرداد ۱۳۹۵اقتصادنیوز گزارش میدهد: ال90 سلطان بازار ایران است/ 206 و پراید نقدشوندهترین خودرو در بازار پایتخت
خودرو ال90 بهدلیل تقاضای بالا، با قیمت 39 میلیون و 800 هزار تومان، پرفروشترین خودرو زیر 50 میلیونی ساخت داخل شد و در مقابل سمند به سبب فروش پایین، کمتقاضاترین خودرو ساخت داخل نام گرفت.
علیرضا پورحسنی، فعال بازار خودرو تهران گفت: هم اکنون، ال90 بهدلیل کیفیت و خدمات پس از فروش مناسب، پرتقاضاترین و پرفروشترین خودروهای زیر 50 میلیونی ساخت داخل است که روزانه مشتریان زیادی برای خرید این خودرو به نمایشگاههای اتومبیل و نمایندگیهای مجاز خودروسازان مراجه میکنند.
منبع :http://www.eghtesadnews.com/Live/Stories/DEN-144160/%D8%A7%D9%8490_%D8%B3%D9%84%D8%B7%D8%A7%D9%86_%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%A7%D8%B3%D8%AA_206_%D9%88_%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AF_%D9%86%D9%82%D8%AF%D8%B4%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86_%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88_%D8%AF%D8%B1_%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1_%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%AA%D8%AE%D8%AA
رضا
۴ خرداد ۱۳۹۵دوستان نظر تون تعصبی ال نود ماشین بسیار مطمئن خوبی ولی سمند های الان با موتور ای اف سون هیچ کم ندارن بلکه سر تر هم هستن نظر شخصی من از پشت سمند واقعا زیبا س حتی دنا که تکامل یافته تر هم هست بهتره امکانات بهتری داره شما الان ال نود ای دو بخری سی نه ملیون آب میخوره سمند سی ملیون نیم واینکه ال نود ای دو فقط یه مه شکن شیشه برقی اضافه میکنه چهار. پنج ملیون گرون تر به نظر من با این پول یه ماشین خارجی کار کرده بگیری. به نفع
mohsen
۱۱ خرداد ۱۳۹۵سلام خدمت همه دوستان من هم با کلی تحقیق رفتم و یه ای اف7 بنزین سوز خریدم تا الان که ازش راضیم نسبت به سمند با موتور معمولی قدرت بیشتری داره البته هنوز نگازوندمش ولی مشخصه قدرتش زیاده در ضمن وقتی درجا کار میکنه صدای موتور خیلی خیلی کمه و در حین رانندگی هم اصلا صدایی از موتور به داخل اتاق نمیاد حتی گیربکسش هم خیلی نرمتر شده ظاهرا یه تغییراتی بهش دادن دیگه از اون گیربکس پژو که موقع جا زدن دنده صدای تق میداد خبری نیس من خیلی دودل بودم که ال نود بگیرم ولی نسبت به قیمت بالاش اصلا ارزش نداره حدود 39 میلیون تموم میشه بعد قیافش هم خیلی تو ذوق میزنه به نظر من اگر ای اف 7 موتورش خوب از کار در بیاد ارزشش خیلی بیشتر از ال نوده چون واقعا سواری و پشت فرمون سمند یه چیز دیگس حرفه اولا تو ماشینای تولید داخل و چینی ها میزنه اینم بگم من تو شهرمون از خیلی ها که ای اف سون داشتن پرسیدم میگفتن سه یا چهار ساله این ماشینو دارن اصلا مشکلی نداشته این موتور بد شانسی اورد در ابتدای ورودش به بازار خوردیم به تحریم و قطعات بی کیفیت سابقشو خراب کرد ولی الان الحمدلله خوب شده نترسین بگیرین مشکلاتش بر طرف شده و طراحیه به روزی هم داره من هیچوقت خودروسازهای داخلو قبول نداشتم ولی واقعا باید اعتراف کرد سمند با بقیه ماشینای تولید داخل فرق داره نسبت به انواع پژو و ال نود سواری خوبی داره امکاناتش هم مناسبه خداییش نباید ال نود را خرید تا قیمتش بیاد پایین اون از وضع داشبورد و صندلیهاش و اونم پشت فرمونش که خیلی تکان های شدیدی داره من قبل از خرید سمند دو سه بار پشت فرمون ال نود نشستم تو جاده نا همواریها رو خیلی نشون میده و پشت فرمونش زیاد تعریفی نداره حالت صندلی و فرمون و پدال ها با هم ست نیس در ضمن صدای باد بد جور ادمو اذیت میکنه من فقط چیزی که بعداز کلی تحقیق و پرسو جو بهش رسیدم میگم تا دوستان هم که بعد از من قصد خرید خودرو را دارن گمراه نشن من خودم موتور و گیربکس بی دردسر ال نودو قبول دارم ولی هر ماشینی اگر اولش خوب از کار در بیاد بهش رسیدگی کنی خرابی نمیخوره من خداروشکر هر ماشین صفری گرفتم چون بهش رسیدگی کردم مشکلی نداشتم. من در هر سایتی که تونستم این مطلبو منتشر کردم تا دوستان استفاده کنن.
Hamid...Audi
۲۲ مرداد ۱۳۹۵ال90 مدل 87 پارس خودرویی با 180000 کارکرد فقط یه پولی موتور تعویض شده.بقیه خرج بنزین و روغن و قطعات مصرفی بوده.مطمئنم که تا خیلی کیلومتر دیگه هم همین خواهد بود. ببینیم شما هم تا 180000 رو حرفت میمونی یا نه…
مرتضي
۱۳ خرداد ۱۳۹۵بدون شک رنو لوگان یا همون تندر 90 خودمون بهترین انتخاب تو رنج زیر 50 میلیون تومان هست و حرفی درش نیست اینو هم تجربه چند ساله صاحباش میگه هم عملکرد خود این ماشین هم رضایت بیشترش تو آمار هم آمار کیفی و …اون
شما وقتی پشت ال90 میشنی و شتاب اولیه خوبش – حالت صندلی و فرمون و پدال و ارگو نومیک اون رو با رو با ماشینی مثل سمند مقایسه میکنی میفهی چقدر متفاوته
امیر
۲۹ خرداد ۱۳۹۵با چه تجربه ای میگی سواری و پشت فرمون نشستن ال۹۰بهتره
سمند از همه نظر سره به ال۹۰
وحید
۱۴ خرداد ۱۳۹۵سلام. من یه ال 90 مدل 86 دارم ازش خیلی راضیم. اما اما یه سال باهاش مسافرت که رفتم سرعت 140 تا فکر میکردم ماشین تعادل نداره و سرعتم کم میکردم. قیافش که همه میدونن. حالا از شما دوستان میخواهم .راهنمای کنی تو رنج 39 میلیون چه ماشینی بخرم
حسين
۱۶ خرداد ۱۳۹۵خودروی ال 90 از رنو5 هم ضعیفتره این خودر در نوروز 95 بسادگی واژگون شد از اونروز تاحالا بیچاره شدم هنوز درگیر مشکلات درمانیش هستم .من توصیه میکنم اگه جون خود و خانواده تون رادوست دارید سراغ این خودرو نروید
الو
۲۵ آبان ۱۳۹۵ال نود ماشین خانواده وسمند ماشین سرعت
ال نود کم خرج وسمند زود خرج ……………..
mohammad
۱۸ خرداد ۱۳۹۵این مقایسه از پایه مورد داره ، ماشین 42 میلیونی رو با ماشین 31 میلیونی مقایسه می کنید!!!
برای مقایسه سورن توربو شارژر یا دنا مناسب تر میباشند… از لحاظ ظاهری که L90 در ایران یک ماشین زشت خوانده می شود داخل ماشین به هیچ وجه حسه یک ماشین 42 میلیونی را منتقل نمی کند در ابطه با امنیت هم سورن توربو شارژ با 2 کیسه ی هوا و استفاده از ورق قطور تر درجه ی ایمنی بالاتری دارد و در نهایت موتور 105 اسب بخاری تندر90در مقابل موتور سورن توربو شارژر با 148 اسب بخار محدود شده چه در شتاب و چه در سواری حرفی برای گفتن ندارد.
موفق و پیروز باشید
محسن
۲۵ خرداد ۱۳۹۵دوست عزیز اگه حرف شما درست بود الان تو خیابون پر از سورن بود نه ال نود. سورن شش هفت ساله اومده هنوز یدونه تو خیابون دیده نمیشه.خوب بودن یه ماشین به قدرتو شتاب نیس که اگه بود از همه اینا بهتر همون 405 عه. مردم دنبال کیفیتن دنبال درد سر کمترن، مردم میخوان یه ماشین بی خرج و با کیفیت داشته باشن. یه ماشین نرم و بیصدا که فعلا فقط ال نود این ویژگی رو داره با تمام نکات خوب و بدش
Tavrij
۲۶ خرداد ۱۳۹۶مردم از سر ناچاری میان این خودرو زشت میخرن که هیچی نداره و فقط همون موتور و گیربکسشه به نظر من همون سمند ef7 خوبه درسته مصرفش از تندر زیاده ولی از لحاظ زیبایی و ایمنی و تعادل سر پیچها از تندر خیلی سرتره .
کامیار
۲۱ خرداد ۱۳۹۵تندر= کاریکاتور ماشین
میگن طراحش یک کاریکاتور معروف اهل رومانی بوده
آرش
۲۱ خرداد ۱۳۹۵دوستان عزیز بهتره با واقعیتها کنار بیایم و با فرافکنی و نظرات بی اساس و غیر علمی دیگران رو گمراه نکنیم در حال حاظر تندر 90 در کشور ما در رنج خودش بی رقیبه
هادي
۲۲ خرداد ۱۳۹۵رانندگی با ال۹۰ واقعا لذت بخشه من خودم ال۹۰ دارم واگر قرار بود دوباره ماشین میخریدم بازم ال۹۰ میگرفتم
در مورد ایمنی هم که دوستان میگن تنها ماشین دارای ۳ ستاره ایمنی توی رنج قیمت خودشهٍ
قدرت موتورش و شتابشم که حرف نداره شما میتونی از حداکثر توان موتور بهره ببری ولی ماشینای دیگه نمیشه
من تا حالا کسی رو ندیدم که ال۹۰ داشته باشه و ناراضی باشه
حامد
۲۵ خرداد ۱۳۹۵کاهش کیفیت محصولات پژو در ایران/ رنو برنده جنگ کیفیت خودروهای داخلی
اقتصاد > صنعت – اقتصادنیوز نوشت: آخرین گزارش سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان میدهد که سبد محصولات پژو در ایران نسبت به سایر خودروسازان فعال در کشورمان از کاهش کیفیت برخوردار بوده و در مقابل شرکت رنو توانسته رتبه باکیفیتترین خودروهای ساخت داخل را به خود اختصاص دهد.
آخرین گزارش سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان میدهد که سبد محصولات پژو در ایران نسبت به سایر خودروسازان فعال در کشورمان از کاهش کیفیت برخوردار بوده و در مقابل شرکت رنو توانسته رتبه باکیفیتترین خودروهای ساخت داخل را به خود اختصاص دهد.
این گزارش حاکی از آن دارد که محصولات رنو نظیر ساندرو، ال90 و پارس تندر با کسب سه ستاره، عنوان باکیفیتترین خودروهای ساخت داخل در رنج قیمتی 35 تا 50 میلیون تومانی را به نام خود کردهاند.
رنو که این روزها قصد دارد با گسترش فعالیت خود در ایران سهم زیر 10 درصدی از تولید محصولات خود در ایران را افزایش داده و با گسترش خدمات پس از فروش و ارتقا کیفیت محصولات خود، خودروهایی را روانه بازار ایران کند که هم صرفه اقتصادی داشته باشد و هم اینکه سطح کیفی مناسبی را به خود اختصاص دهد.
این گزارش حاکی از آن دارد، رقیب هموطن رنو که نزدیک به ربع قرن در ایران مشغول فعالیت است تنها به افزایش تولید و فروش در ایران فکر کرده و در گسترش خدمات پس از فروش و ارائه خودروهای نسل جدید به خودروسازان ایرانی خساست به خرج داده است.
گزارش سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران موید آن است که بیشترین حجم از محصولات پژو در ایران در رده خودروهای کم کیفیت قرار گرفتهاند که این موضوع به خاطر قدیمی بودن پلت فورم این خودروهاست. به نظر میرسد ایران خودر بهتر است در دور جدید همکاری خود با پژو، بر سر کیفیت و خدمات پس از فروش الگوهایی نوینی را طلب کند تا محصولات این برند معتبر اروپایی نیز در ایران با وسواس بیشتری به تولید برسد.
http://www.khabaronline.ir/detail/545774/Economy/industry
حامد
۲۵ خرداد ۱۳۹۵5 خودرو با کیفیت تولید داخل کدامند؟
اقتصاد > صنعت – اقتصادنیوز نوشت: کارنامه کیفیت 32 مدل خودرو سورای تولید شده در بازار داخل نشان میدهد که 18 مدل از خودروهای پرتیراژ نظیر سمند، پراید، پارس، 405 و تیبا با دریافت یک ستاره کیفی، جزو کمکیفیتترین خودروهای ساخت داخل در اردیبهشت ماه گذشته بودهاند.
بر اساس تقسیم بندی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، سطح کیفی خودروها از یک تا پنج ستاره تقسیمبندی شده که هیچ کدام از خودروهای تولید شده در کشور دارای شرایط لازم برای کسب چهار و پنج ستاره را نداشتهاند.
بر اساس این گزارش باکیفیتترین خودروهای ایران فقط توانستهاند سه ستاره را از نظر کیفی به دست آورند که در این میان خودروهایی نظیر ویتارا، نیومزدا3 و سراتو در رنج قیمتی 75 تا 130 میلیون تومان و انواع رنو و رانا در رنج قیمتی 30 تا 50 میلیون تومان حائز سه ستاره از نظر کیفی شدهاند.
بر اساس این گزارش خودروهایی به مانند دنا، انواع پژو206، نیو ام وی ام 315جک جی5 و برلیانس دو ستاره کیفی را به خود اختصاص داده اند و در رده دوم خودروهای باکیفیت ساخت داخل قرار گرفتهاند.
این گزارش که از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده بیانگر آن است که خانواده تیبا و پراید، از سایپا، خانواده پژو 405، پارس و سمند از ایران خودرو و لیفان ایکس60، جک اس5، ام وی ام ایکس23 و 550 با کسب یک ستاره در رده کمکیفیتترین خودروهای ساخت داخل قرار گرفتهاند.
بر اساس این گزارش 56 درصد خودروهای ساخت داخل در رده کیفی یک ستاره، 19 درصد، دو ستاره و 25 درصد در رده کیفی سه ستاره قرار گرفتهاند.
http://www.khabaronline.ir/detail/545602/Economy/industry
کوچیک همتون هستم
۲۸ خرداد ۱۳۹۵با درود خدمت همه عزیزان مقایسه کار تخصص است و بهتره با مشخصات فنی خودتان قضاوت کنید مشخصات فنی هر دو خودرو :
کلیه مشخصات دقیق و علمی و ارائه شده توسط کمپانی مربوطه میباشند
نوع موتوروحجم موتور لوگان (تندر-ال90) (واحد سی سی)
K4M حجم موتور (cc) 1600
نوع موتور وحجم موتورسمند ال ایکس سال موتورملّی (واحد سی سی)
EF7 حجم موتور (cc) 1645
1645 سمندef7
حداکثر توان موتور (hp)
105 اسب بخار در 5750 در دقیقه ال نود
114 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه سمند
140نیوتن متر در3750 دور در دقیقه ال نود
155 نیوتن متر در 5000 دور در دقیقه سمند
نسبت تراکم
9.8 ال نود
11 سمند
تعداد سوپاپ
16 سمند
16 ال نود
نوع سوخت سازگار یکسان هستن
بنزین بدون سرب اکتان 87 و 95
بنزین بدون سرب اکتان 87 و 95
سیستم انژکتوری
چند نقطه ای ال نود
پاشش الکترونیکی چند نقطه ای بهینه سمند
حداکثر سرعت (km/h)
175 ال نود
190 سمند
شتاب صفر تا 100 (ثانیه)
10.2 ال نود
12.5 سمند
سیستم انتقال قدرت یکسان هردو
دیفرانسیل جلو
5 دنده دستی (BE3) دستی
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر (لیتر)
9 ال 90
9.6 سمند
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر (لیتر)
5.6 ال نود
6 سمند
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) ترکیبی (لیتر)
6.9 ال نود
7.8 سمند
طول خودرو (mm)
4250 ال نود
4502 سمند
عرض خودرو(mm)
1740ال نود
1903سمند
ارتفاع خودرو (mm)
1525ال نود
1460سمند
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm)
2630 ال نود
2671 سمند
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg)
1115 ال90
1240 سمند
گنجایش مخزن سوخت (لیتر)
70 سمند
50 ال نود
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب)
510 ال نود
500 سمند
واز نظر تجهیزات رفاهی سمند با نمره 85 از100
و تندر90 (ال90) با نمره 67 از 100
نمره فنی
سمند 82از100
ال90 نمره69از100
هندلینگ وچسبندگی سمند به جاده به مراتب بهتر و آسان تر است
هر دوخودرو سدان خانوادگی وجادار ولی ازنظر راحتی در مسافرت سمند بهتر است
هردو خودرو از دید عقب نامناسبی برخوردار هستند که در سمند کمی بیش تر حس میشود البته نه زیاد.
از نظر قیمت سمند با امکانات مناسب رفاهی و قطعات نسبتا ارزان تر و موجود در سراسر کشور بهتر است.
لازم به ذکر است خودرو لوگان در کشور فرانسه موجودنمی باشد و شاید مردم فرانسه حتی از وجود چنین خودرو کمپانی رنو بی خبر باشند.
Hamid...Audi
۲۲ مرداد ۱۳۹۵مقایسه عددی جالبی بود ولی یه چند تا نکته هم هست این وسط:
-ارزیابی کیفی مهمترین جای یه مقایسه س…همه جای دنیا بیشتر مردم دوست دارن ماشین یک یا چند آپشن کمتر داشته باشه در عوض یک یا چند بار کمتر برن تعمیر گاه.(دقیقا مثل فروش چندین برابری تویوتا نسبت به کیا و هیوندای تو بازار های جهانی)
-لوگان،سندرو و داستر تولید زیر مجموعه رومانیایی رنوئه که ماشینای ارزون میسازه(نه بی کیفیت) و رنو تو طراحی ماشیناش تقریبا هیچ نقشی نداره.
مرتضي
۲۹ خرداد ۱۳۹۵دوست عزیز ، کیفیت بسیار پایین برخی از محصولات ایران خودرو این روزها بیداد میکنه مخصوصا محصولاتی نظیر 405 و سمند
تو رو خدا به جون و مال خودتون اهمیت بدین