مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
بنیامین
۱۲ اسفند ۱۳۹۰به نظر من تندر 90 باید با 206 صندوقدار مفایسه بشه
بهرام
۱۳ اسفند ۱۳۹۰سلام
ممنون از اظهار نظر مفید دوستان.تو این آشفته بازار که خودروسازان کم انصاف داخلی دارن نهایت سوءاستفاده رو از شرایط میکنن و جواب اعتمادی که به اونها شده و حمایتهایی که به خاطر دفاع از صنایع داخلی از اونها میشه رو لااقل با ارتقای کیفیت محصولات آنچنان که شایسته مردم نجیب و خوش سلیقه ایران عزیز باشه انجام ندادن، لااقل این مناظره ها و اظهار نظرهای دوستانه می تونه در حد وسع مفید باشه.در پایان ضمن آرزوی سلامتی واسه همتون از آقای امیر که اظهار نظر جامعی داشتن میخوام بپرسم چه جوری میتونم باهاشون تماس بگیرم.
عباس
۱۳ اسفند ۱۳۹۰با سلام
دوستان بنده خودم خودروی ال نود ای دو فول پارس خودرو دارم و همسرم سمندef7 داره.
من هر دو تاشون را سوار میشم.
در کل باید بگم که اگر به فکر یکی دولیتر مصرف کم تر و برند هستید ال نود(داخل شهر)،هرچند سمند ما از ال نود سوختش کم تره.
اما اگه میخواهید توی جاده امنیت داشته باشید و دلتون نلرزه سمند ای اف سون.
مشکلات ال نود:
عدم دید کافی در عقب
عدم دید کافی آینه های بغل
عدم تعادل در پیچ ها
بیشتر بودن سوخت نسبت به ای اف سون بر خلاف ادعاها
سر خوردن کفی سمت راننده به زیر پدال ها
به سختی تا شدن آینه های بغل
صدای زیاد باد داخل کابین
بی ریخت بودن طراحی بیرونی
ساده بودن طراحی داخلی
مشکل تامین قطعات به دلیل تحریم
هزینه بسیار زیاد سرویس های دوره ای
خوش چپ بودن مادرزادی این خودرو
قیمت غیر واقعی این خودرو
کم آوردن موتور هنگام کولر گرفتن از ماشین
کیفیت پایین رنگ آمیزی(بعد از یه مدت متوجه میشین)
افتضاح بودن برف پاک کن(اگه تو یه روز بارونی با این خودرو رانندگی کنید،متوجه میشید.مخصوصا اگر هوا تاریک باشه که بیشتر خودش رو نشون میده.)
قاب فیلتر هواش زود باز میشه و ماشین هوای کثیف رو داخل میاره.
در هنگام تعویض روغن باید کل قاب زیر موتور برداشته و دوباره بسته بشه.
درب باز کن صندوق عقب نداره!
عدم خروج از هیدرولیک در سرعت بالای 120
باز نشدن زاویه لاستیک ها هنگام ترمز گیری در سرعت های بالا
شیشه هش خیلی بزرگ و بی ریختند.
و…..
این ها رو از تجربه رانندگی با این خودرو به دست آوردم و نظرات شخصی من هستند.
به زودی ال نودم رو با یه سمند ال ایکس ای اف سون تعویض می کنم.
به دوستان هم پیشنهاد می کنم بین ال نود فول و سمند ال ایکس ای اف سون،سمند را انتخاب کنند چون واقعا” از هر نظر سرتره.
ممنون.
بنیامین
۱۴ اسفند ۱۳۹۰موافقم تندر و فقط بزرگش کردن ولی خیلیها میدونن که اینطور نیست البته من از گیرباکس خوبش زیاد شنیدم خیلی دوست دارم یه دور باهاش بزنم من خودم موتور ملی سمند دارم عالیه اگه با مونتاز بهتری تولید بشه حرف نداره
مهندس پوریا سلمانیان
۱۵ اسفند ۱۳۹۰آقا بنیامین حق با شماست ال90 را فقط به خاطر تبلیغات میخرند سمند یه چیز دیگست.
محمد
۱۶ اسفند ۱۳۹۰با سلام : من پژو 2000 وسمند داشتم تااینکه سال 85 ثبت نام ال 90 کردم وسال 86 تحویل گرفتم من نمی دونم چرا بعضی ها هستند که چیزهایی میگن که آدم باورش نمیشود من مکانیک نیستم ولی اگه داخل ماشینی بنشینم واین ماشین ایراد داشته باشه میتونم عیب ماشین را بگم به خاطر حسی که از ماشین وماشین سواری دارم به نظر من ال 90 به خاطر اززونی نسبت به ماشینهای دیگر ایرانی بهترین ماشین است چون هم کم مصرفه وهم تندو تیز ونرم کیربکس واقعا” قوی با دنده 3 توی سربالایی تمام ماشینهای را که کم میآورند را جمع میکنه حتی پژوپرشیا.مصرف جاده 6/3 تا6/5 وشهرهم که ماشین درست کارکنه درمواقع عادی نه خیلی ترافیک صدی 7 الی 8 واقعا” نرم وخوب کار میکنه درضمن بعضی به خاطر صندوق عقب ایراد می گیرند ولی وقتی توی جاده با سرعت بالا یک تریلی کانینر دار از روبرو بیاد به هیچ وچه ماشین تکان ویاباد تریلی اثری روش ندارم نه مثل بعضی ماشینها فرمان میخواهد از دست در برود در ضمن هرکسی که سراغ دارم فروشنده نیست من چندتا بنگاه اتومبیل سراغ دارم می گویند سریع مامله میشود اگر کسی فروشنده باشه.وداضی از عملکرد این ماشین هستند دم کارخانه وسازده اش گرم……
سعيد
۱۶ اسفند ۱۳۹۰من ال 90 رو از سال 88 دارم تبلیغات هم نمیکنم چون فروشنده اش نیستم لطفاً ال 90 رو با سمند مقایسه نکنید حداقل همه سمند رو خوب میشناسن ایران خودرو رو هم میشناسن !!!!!!!!!!!!خر بخرید از ایران خودرو نخرید.
reza
۲۲ اسفند ۱۳۹۰جوری میگی انگار ال 90 از فرانسه میاد مگه اونم مونتاژ ایران نیست
خلیل
۱۶ اسفند ۱۳۹۰بعدازتحقیقات فراوان به این نتیجه رسیدم که سمندپایه گازسوزدربین خودروهای زیر20میلیونی بهترین گزینه است زیبا.گازسوز.ایمنی و….بااحترام به همه سلیقه ها
سامان
۱۷ اسفند ۱۳۹۰هر دوتاش آشغاله
reza
۲۲ اسفند ۱۳۹۰همه ماشین ایرانیا آشغالن
محمد
۱۷ اسفند ۱۳۹۰من خودم دیروز رفتم نمایندگی وبرای یک ال90فول اسم نوشتم البته ایران خودرو امیدوارم ان شاالله خوب از کار بیبید
محمد
۱۷ اسفند ۱۳۹۰سلام به نظر من تندر 90 موتورش از 405 و سمند و پارس بهتره البته کلی عرض کردم و اتاقش از 206 جا دار تره برای خوانواده ها و در کل ماشین با دوامی است و بالای 95 درصد که خریدنش ازش راضی هستند. یا علی مدد
سعيد
۱۸ اسفند ۱۳۹۰من سوار هر دو خودرو شدم
واقعا سمند پایه گازسو EF7 یه چیز دیگست
امکانات خوب
قیمت مناسب
قطعات فراوان با قیمت مناسب
از همه مهم تر مصرف سوخت کم
و نسبت به خیلی از ماشین ها کم صدا تر
احسان
۲۰ اسفند ۱۳۹۰به نظر من هم ماشینهای زیر 20 میلیون همشون از دم آشغالند
اگه ما به پراید و سمند و تندر و 405 بگیم ماشین در حق سوناتا و سانتافه و کمری و لکسوس و … آیا اجعاف نکردیم…
شما خودتون بگید…
امید
۲۰ اسفند ۱۳۹۰حضراتی که پولدارترند لطفا کلاس نذارن. اینجا جای بررسی علمیه نه کلاس گذاری برای ماشینا.
از نظر من همون الاغ و اسب و شتر بهتر بودن!
این متن را برای اقشار متوسط نوشتن نه برای شما که باید بری مقایسه سانتافه و مورانو بکنی.
چاکریم حضرت اعلی!!!
عباس
۲۰ اسفند ۱۳۹۰ای والله امید
آقا احسان شما اشتباه وارد این تایپیک شدید.این تایپیک واسه مردم متوسط به پایین هست نه مرفهین بی درد.
اگه اونجور پول ها داشتیم و میتونستیم بخریم که می رفتیم بنز و بی ام و می خریدیم.
امید
۲۰ اسفند ۱۳۹۰به خدا هرچی می نویسم راسته.
ببخشید یادم رفت بگم که من خودم موقع خرید ماشین بین تندر و سمند شک داشتم اما به دلیل پیشرفته تر بودن سیستم موتور، سقف بلند واحساس فضای بیشتر، احساس تسلط از بالا بر جاده مثل شاسی بلندا، صندوق عقب حجیم تر، صدای موتور بسسیار کم چه از بیرون چه داخل اتاق ( بدون لایه زیر کاپوت! ) و… یک سال و نیمه تندر دارم. بعضی ها مغرضانه حرف می زنند. ضمنا مصرفش هم اگر با سرعت حدود 100 برید، صدی 5/5 تا 6 است.
ضمنا قبوله که بعضی عیبها رو هم داره که تخصصیه. مثلا با اینکه خوشگله اما کمی عدم تناسب ظاهری عقب وجلو داره که بدلیل منافع زیاد اینطور چیزاش قابل اغماضه. چون هیچ چیز بی عیب نیست.
سید علی ساداتی
۲۱ اسفند ۱۳۹۰سلام من خودم نه النود دارم نه سمند فقط خواستم درباره ایران خودرو یه عرضی داشته باشم خواهش مطلبم را بذارید تو وبتون پاک نکنید. من اول یه پراید 132داتشتم مدل 89 فوق العاده بهش رسیدم خیلی هم بهش وابسته شدم ………………بابام یه 206مدل 83 داشت اصل فرانسه بعد 4ماه بعدش فروخت یه مزدا دوکابین صفر ثبت نام کردیم ماشین فوق العاده هست موتور ژاپن عالی نه مثل مدل الان که چینی هست…………درکل خواستم بگم …..االان خودم پراید 132 را فروختیم یه 206 صفر خریدیم که ظاهر عالی ولی باطن فوق الاده اشغال موتور بی نهایت اشغال ایران خودرو الان 206 را که میفروشه پول اسمشو میگیره نه پول کیفیت خیلی ها گرفتن که پشیمون هستن من سمند ef7تعریفشو شنیدم عموم داره ماشین خوبیه ……..اما خواهشن تو خرید ماشین دقت کنید ……شاید پراید ایمنی نداشته باشه اما هم ارزونه هم سوخت پایین قطعات که الان هرکس تو حیاط خونش یه لوازم یدکی پراید داره بعدشم جوون پسند هست واسه داخل شهر ماشین عالی نه برون شهر…..به نظرم سگ سایپا شرف داره ایران خودرو ……..گفتم که ایران خودرو پول اسم ماشینشو داره میگیره نه کیفیت از من گفتن حالا دیگه خوتون میئونین کدومو انتخاب کنین ایران خودرو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
داود
۲۱ اسفند ۱۳۹۰سلام
من یک ال 90 داشتم که هفته پیش فروختمش. سه سال سوار شدم و فقط بنزین و روغن زدم. وقتی هم که خواستم بفروشم بدون ضرر فروختم و یک روزه مشتری واسش پیدا شد. یه ماشین نرم و پرقدرت و با کیفیت بود. حالا هم مگان خریدم. امیدوارم به همون خوبی ال 90 باشه و رضایت منو جلب کنه.
ahmad
۲۱ اسفند ۱۳۹۰این اطلاعات ماله سمنده قدیمیه نه EF7اون یه چیزه دیگست
محمدمهدی
۲۲ اسفند ۱۳۹۰با سلام
آقا ما قصد داریم ماشین بخریم اما یک سال مشیه موندیم چه ماشینی بخریم 15 میلیون نقد دارم اما تو انتخاب ماشین خوب واقعاً موندم اینجور که تو نظرات حضرات نظر داده بودند ال90 خوبه اما میگن سرویس کردنش دهن آدم رو سرویس میکنه پسر خالم ال90 داره رانندگی با ال90 لذت بخش هست من باسرعت 140 تا اصلا متوجه هیچ صدایی داخل ماشین نمی شدم خیلی راحت هست اصلا مشکل دید هم نداره چه جلو چه عقب اگه طرف راننده باشه ظرف یکی دو روز چشماش عادت میکنه (برای پارک کردن و به عقب رفتن) ولی زورم میاد پول سوریس دهی رو بدم خیلی گرونه قیمتش الکی به آدم میندازن
بنیامین
۲۲ اسفند ۱۳۹۰دوستان من سمند موتور ملی دارم راضیم دیروز رفتم برای سرویس دوره ای دیدم 2 نفر بد جور اعصابشون داغونه با یکیشون صحبت کردم میگفت یه سمند موتور ملی گرفتیم 3000 تا کار کرده تو جاده موتور سوزونده و …. و نکته اینه که بهشون گفتن بعد از عید موتور براتون میاد درست میکنیم خوب به نظر شما حق مشتری اینه باید این شرکتها بیشتر به مشتری برسن {ایرانی لایق بهترینهاست }
مهرداد
۲۲ اسفند ۱۳۹۰تندر دارم .2ماهه.راضیم ازش.بزرگ ترین ایرادش دیده عقبشه.
امير
۲۲ اسفند ۱۳۹۰من خودم ال90 هم داشتم و هم سمند وهم 206 که ال90 از بهترین هاست چون همه ی چیز های که شما در باره ی ال90 گفتین درست نبوده بلکه مال سمند نادرست بود چون 206 وسمندآشغال هستند رانندگی با ال90 یه حل دیگه ای داره ولی فروختم و حالا له دنبال مگان هستم چون در واقع پدر بزرگ ال90 هستش
omidhiphop
۲۲ اسفند ۱۳۹۰شما انگار نفستون از جای گرمی بلند میشه!
L90 حداکثر سرعتش 183 و LX 185 هستش.
در ضمن 0 نا 100 LX، 13.5 است.
ولی در کل اسپرت ال ایکس بهتر در میاد.
پیمان
۲۳ اسفند ۱۳۹۰با سلام دوستان همگی خسته نباشید.
من یک سال تندر90داشتم و فروختم الان سمند ef7دارم.واقعا منصفانه بخوام حرف بزنم در کل کل اگه بخوایم مقایسه کنیم سمند بهتر از تندره. وقتی تو جاده با سمند رانندگی میکنی احساس امنیتت خییییلی بیشتر از تندره.فرمان و نشستن تو سمند بهتر از تندره خدایی.خصوصا سر پیچ ها من خودم داشتم تجربه دارم.با تندر وقتی سر یه پیچی میری ماشین کنترلش برات سختتر میشه ولی با سمند که میری اصلا عین و خیالت نیست.کاملا امنیت داره.
علی
۲۳ اسفند ۱۳۹۰درکل ال90 ماشین خوبیه ولی خیلی بزرگش کردن من خودم داشتم راضی بودم ولی ارزش 18 میلیونو نداره یه ماشین شهریه خیلی معمولیه مهمترین عیبش اطاقش که باسلیقه ایرانیا جور درنماد فنیش خوبه اگه اطاقش شبیه مزدا323 یا پرشیا بود حرف نداشت
احسان
۲۳ اسفند ۱۳۹۰آقایان من به قشر متوسط جامعه بی احترامی نکردم
ولی چرا ما ایرانی ها لیاقت سوار شدن بهترینها رو نداریم
چرا ژاپنی ها باید به تویوتاشون افتخار کنند ولی ما چیزی نداریم که به اون افتخار کنیم
ما که یه روزی فاتح کل دنیا بودیم الان باید با این چیزا حال کنیم
بیایید از خودمون شروع کنیم……………………….
عباس
۲۴ اسفند ۱۳۹۰با سلام
ای والله آقا احسان
در این مورد من کاملا” باهات موافقم.
ایرانی لایق بهترین هاست.ولی حیف که…
negin
۲۵ اسفند ۱۳۹۰ال90 بهترین است
امید
۲۵ اسفند ۱۳۹۰چند نکته فنی. ببینید عزیزان اگر کامیون اصلا دید عقب نداره این یک عیب نیست. سیستم ماشین اینه. اگر تندر هم دید عقبش کمه بخاطر اینه که راننده بندرت دنده عقب میره! لذا سازنده خواسته تا حد امکان ارتفاع صندوق عقب را زیاد کنه تا جادارتر بشه. حتی از نظری که شب توی جاده نور ماشینای عقب کمتر به چشم راننده می خوره، یک امتیاز هم هست. ضمنا تندر بیشتر برای قد بلندا خوبه چون سقفش بلنده. البته یادتون باشه که توی دنده عقب رفتن به وسعت منطقه دید هیچ ماشینی اعتماد نکنید چون بچه های کوچک با هیچ ماشینی دیده نمیشن.
نکته دیگه اینکه دنیا دنیای مصرف کمتر بنزینه. هر ماشینی عیبهایی داره اما مصرف بیشتر از چهارپنج لیتر عیب بزرگیه. من یکبار تک سرنشین از تهران تا مشهد از جاده سمنان با 45 لیتر اومدم. این هم به نفع شخصه هم به نفع کشوره.
عیب قیافه تندر توی درازی چراغهای عقبه که مثل شاخه، مثل مدلهای اول سمند که چراغهای عقب زشت بزرگش را توی Lx درست کردن. تو دری های تندر هم اگه خوب جا نخوره کمی توی دست انداز جیک جیک می کنه. خسته شدم. حرف زیاده اما تندر به نظرم بد نیست. مشکل تو کار هم مسئولین و هم فرهنگ مردمه که نمی تونن ترافیک رو سامون بدن. با این وضع آلودگی هوا وترافیک و… ماشین باید فقط برای تفریح خانوادگی و کارهای خاص باشه نه برای تک سرنشینی با اینهمه هزینه ماشینا و اعصابهای خورد. هر خانواده یک ماشین داشته باشه هر چی باشه.
این سایتها هم برای فرهنگ سازی خوبه. حرفهای خوب بزنید و خوب عمل کنید تا ایرانی لایق بهترینها باشه. با هارت و پورت لیاقت درست نمی شه. ایرانی یک هم زیادی مغروره. اگه مهدی موعود ظهور کنه هنوز خیلی ایراد از ایرانیا می گیره.
دکتر امید (از مشهد و تهران و اهواز)
مهدی
۲۶ اسفند ۱۳۹۰چراغ پشت ال90 که قشنگه،منو یاد کادیلاک CTS میندازه
امید
۲۷ اسفند ۱۳۹۰البته چراغ عقبش زشت نیست خیلی هم شیکه فقط بالاش مثل شاخه. من خودم کمی از قسمت بالاش رو چسب هم رنگ ماشین زدم مشکل حل شد!
FPS
۲۵ اسفند ۱۳۹۰مقایسه کلیدر تکمیل این مقاله:
—–
شتاب اولیه و ثانویه
—–
اگه به اعداد 0 تا 100 ایران خودروها برای ماشینهای داخلی اعتماد کنیم
تندر اول با شتاب 10.2
206 1600 دوم 11.4
سمند ef7 با شتاب 13.5
3.2 ثانیه میتونه باعث عقب افتادن خودرو تا صد ها متر بشه
در واقع اگه از صفر شروع به حرکت کنید سمند ای اف 7 خیلی خیلی عقب میمونه ، 206 صندوق دار دوم و رنو لوگان اول
موتورها به ترتیب قدرت(امیدوارم ایران خودرو اعداد سمند ای اف رو درست نوشته باشه، این اعداد از دفترچه و اطلاعات شرکت رنو، پژو و سمند ایران خودرو برداشته شده)
سمند با 150 گشتاور در 3000
تندر با 148 گشتاوردر 3750
و206 v8 با گشتاور 142 در دور 4000
تقریبا از نظر گشتاور یکی هستندولی طراحی گیربکس مناسب با موتور و استفاده از تکنولوژی با عث میشه عملکرد ماشینها متفاوت بشه،
لوگان تندر 90 در 46 ثانیه قادر به رسیدن به سرعت 200 هست و عملکرد خیلی سریع و قابل توجهی داره،
که تقریبا طبق آزمایش های موجود خودروی های دیگه بالای یک دقیقه زمان رو ثبت می کنند
همینطور در سربالایی ها به خاطر طراحی پیشرفته و بهینه مهندسی موتور و گیربکس عملکرد خوبی داره،
http://www.mediafire.com/?h6i8b9s91jfbbk4
فیلم های دیگه ای هم از رنو و سمند در اینترنت هست ببیند، که تفاوت ثانیه رسیدن آنها به سرعت 200 خیلی بیشتر طول میکشه، همینطور برا ی پژو پارس elx
بنابراین حداکٍر سرعت مهم نیست چون ممکه محدود شده باشه، زمان رسیدن به این سرعت مهمه که چقدر خودرویی که دارید قطعات مختلفش با هم جور هستند،این تکنولوژی در همه قطعات خودرو متناسب با سال ساخت لحاظ شده
(هر قسمت از جایی نیومده و برای خودروی دیگه ای نسیت که سر هم بندی و با تغییرات بشه یه ماشین جدید)
——
کیفیت:
——
تو همین سایت هم کیفیت تست (نفوذ صدا و لرزوش و…) از طرف موسسه استاندارد هست که سمند آخرین، 206 صندوق دار رتبه وسط و رنو لوگان بعد از مگان رتبه اول رو داره،
——
امنیت:
——
تست تصادف فقط برای رنو وجود داره با 3 ستاره،در سال 2004
اطلاعاتی درباره سمندو 206 صندوقدار نیست
ولی در سال 1998 206 معمولی 4 ستاره رو دریافت کرد،
البته فقط ستاره مهم نیست، امتیازهای تستهای متفاوت مهم ترند، سال تست و شرایط و سختگیری نیز تاثیر گذارن
هر سه ماشین مجهز به ترمز abs+ ebd هستند،که تندر 90 از ترمز بوش 8 استفاده میکنه و 206 ورژن قدیمی ترو در مورد سمند اطلاعی ندارم (شاید نسخهبهینه شده سمند های قبلی باشه)
و عملکرد ترمزها باید در تست مشخص شود(صرف اینکه کدوم جدیدتره نمی شده اعلام نظر کرد)
فقط خودرو های 206 وی 8 و رنو لوگان ایربگ دارن، و سمند فاقد آن می باشد که امیدوارم به خاطر حفظ جان هموطنان سمند هم به ایربگ مجهز بشه ( البته استاندارد)
——
مصرف سوخت
——
تندر:
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر 9
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر 5.6
206 با صندوق
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر 8.8
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر 5.4
سمند ef7
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر 11.4
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر 6.2
همونطور که می بینیم 206 با صندوق وتندر تقریبا یکی ولی سمندمصرف خیلی بیشتری داره
البته همونطور که شما هم شنید اعداد مصرف کننده ها کمی متفاوت هست، مثلا مصرف نزدیک 10 رو برای اس دی رو شنیدیم،
——
زیبایی
——
زیبایی کاملا سلیقه ای هست، و سلایق افرادبا هم متفاوت هست،
——
نتیجه گیری
——
این مقایسات با توجه به کلاس خودرو ها انجام شد
خیلی از مسایل رو هم همین مقاله به آنها اشاره کرده،
مسایل مختلفی میتونه برای انتخاب شما مهم باشه، فضای داخل، تکنولوؤی و شتاب و قدرت، مصرف سوخت ،امنیت ، نرم بودن، کیفیت، قیمت و اصطحلاک خودرو، …
نتیجه گیری کلی و بدون تعصب به عهده مصرف کنندگان خواهد بود
امید
۲۷ اسفند ۱۳۹۰جناب fps دم شما گرم از توصیفاتی که آوردی. البته من هم قصد توضیحات فنی نداشتم تنها با تجربه خودم از ماشین خودم گفتم. یا علی.
امیر
۲۶ اسفند ۱۳۹۰بابا یکی منو راهنمایی کنه ترو خدا
نمیدونم پارس معمولی بگیرم یا 405
تندر که اصلا نمیگیرم
شتاب 405 بیشتره یا پارس
هندلینگ کدوم بهتره
رانندگی کدوم لذت بخش تره
امنیت کدوم بیشتره
تو جاده های کوهستانی کدوم بهتره