مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
امین
۹ فروردین ۱۳۹۱سلام من میخوام جواب متین رو بدم که گفته بود خر بخر ولی از سایپا نخر حالا چرا از سایپا مگه پارس خودرو یا ایران خودرو بده؟ سمند به نظر من از ژیان بد تره
pejman
۹ فروردین ۱۳۹۱به نظر من درسته ال 90قیافه جوان پسندی نسبت به سمند نداره ولی از موتور16 سوپاپ امکانات امنیتی و رفاهی بهتری نسبت به خانواده سمند بر خودار است.و اگر هم یکم سلیقه هم به خرج بدیم اسپرتش کنیم قیافه قابل تحملی تری پیدا می کنه…..
سید علیرضا
۹ فروردین ۱۳۹۱کلا تند ماشین اشغالی هست
سید علیرضا
۹ فروردین ۱۳۹۱سمند همیشه رقیب ماشین های لوکس خارجی هست
ایران خودرو(سعید)
۱۰ فروردین ۱۳۹۱سلام بهتره به اون دوستمون که اسمش امین هستش و جواب متین رو داده عرض کنم که الان سمند یکی از خودرو های روز دنیاست ولی ژیان خودروی سال 1960فرانسه هست که در زمان خودش غول بود که الان اصلا قابل قیاس با خودروی سمند نیست در مودر جناب آقای متین عرض کنم که سایپا هم خودرو های بدی نداره وتا تیر ماه سال 1390امتیاز خودری تندر 90 یا همون ال 90 دست شرکت ایران خودرو بود که از مردادسال1390امتیازش رو به شرکت سایپا داد پس نمیشه در مورد هر دو بد قضاوت کرد
باتشکر از هر دو دوستمون
رضا
۱۰ فروردین ۱۳۹۱من اول از ال 90 خیلی بدم مییومد اما حالا که این ماشینو دارم خیلی راضی هستم چون هم جا داره هم زیباست و هزار تا امتیازه دیگه به نظره من به جای خرید سمند ال 90 بگیرید در ضمن این قدر از ال 90 بد نگید به نظره من سمند ماشین آشغالیه نه ال 90اه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه
مسعود
۱۷ فروردین ۱۳۹۱ما یه همسایه داریم تقریبا همه ماشینای ایرانی سوار شده الان دفه دوم که تند می خره میگه راحت ترین ماشینه آدم کیف می کنه می رونه
رضا
۱۰ فروردین ۱۳۹۱آقای علیرضا خوبه به شما بگن سمند ماشین آشغالیه؟پس نظرتونو واسه خودتون نگه دارید!!!!!!!!!!!!
امیررضا
۱۰ فروردین ۱۳۹۱سمند بهترازتندر90است
شهاب
۱۱ فروردین ۱۳۹۱یه ضرب المثل قدیمی میگه نه سمند خوبه نه ال نود لعنت به هر دو تاشون
محمد امین
۱۱ فروردین ۱۳۹۱باعرض سلام من قبلا تندر90 فول داشتم الآن هم یک ef7بنزین سوز دارم ازش راضی نیستم من گول حرفای یه سری از آدم های بی اطلاع تو این سایت رو خوردم والآن هم مثل…….پشیمونم که تندرم رو ازدست دادم چون الآن تندر خیلی گرون شده پس از کسایی که می گن تندر ال وبل خواهش می کنم که دیگه نظر ننویسند چون تندر از همه لحاظ بهترین ماشین زیر20 میلیونه واز همه ی ماشین ها بهتره
shahab
۱۱ فروردین ۱۳۹۱راستی تندر 90 فول صندلی هاش برقیه؟
روح الله
۱۲ فروردین ۱۳۹۱سلام به تمام دوستان عزیز
من سال 87 ماشین ال 90 برای پدرم از ایران خودرو خریدم و 6 ماه پیش هم یکی برای خودم از پارس خودرو گرفتم واقعا ماشین خوبی هستش و یک لاستیکش میرزه به پژو پرشیا چه برسه به سمند که تاکسی تو رنج قیمتی زیره 20 میلیون حرف اول رو میزنه در مورده قیافش هم اگه ارتفاع رو بیاری پایین و چراغهاش رو عوض کنی میشه عین عروسک.
تاکورشود هر آنکه نتواند دید.
ارش
۱۲ فروردین ۱۳۹۱یعنی اگه ماشینی تاکسی بشه بده!!! تو کشورهای دیگه ماشینی که استهلاکش کمتر و از نظر قطعات پشتیبانی کامل بشه رو تاکسی میکنن ، در ضمن اگه نظر شما رو قبول کنیم خوبه بدونید که قراره ال90 رو وانتشم بزنن پس ماشین بئیه!!!
سید محمد رضا فیض اصفهانی
۱۲ فروردین ۱۳۹۱بنام خدا
اولندش سال نو مبارک .
دومندش من شب عید رفتم یکدستگاه ال 90 نو بصورت نقد خریداری کنم . کمپانی که نداشت بازار آزاد هم خیلی گرون بود البته بخاطر شب عید بود .
الآن من میخواهم یکدستگاه ال 90 نو مدل 91 مال شرکت پارس خود رو را خریداری کنم اونم نقدی بگید از کجا بخرم .
من حدود یکسال و نیمه که ماشین زنم رو استفاده میکنم و حالا دیگه میخام خودم ماشین داشته باشم .
با تشکر . فیض
pejman
۱۲ فروردین ۱۳۹۱سال نو شما هم مبارک اقای فیض بهترین راه به نظر من اگه هم عجله داری.و پول نقد هم داری. برو از نمایشگاه یدونه صفر خوشگلش بگیر بیار بزار توی پارگینگت با خیال راحت.اگر یکم صلیقه هم به خرج بدی یکم اسپورتش کنی خیلی هم عالی میشه.با تشکر.
محسن
۱۲ فروردین ۱۳۹۱سلام
من ماشینهای زیادی داشتم ولی سه سال ال نود فولم را نگه داشتم ماشین خوبی است بشرطیکه لاستیکهای فابریکش را پهن کنی و اگر نه توی یک بی احتیاطی فوری سر می خوری و این تنها نقطه ضعف ال نود است که در حرکات مارپیجی فوری تعادلش را ازدست میده با تشکر
علی
۱۲ فروردین ۱۳۹۱با سلام و تبریک سال نو
من هم مثل شما عزیزان با شنیدن تبلیغات زیاد در رابطه با کم مصرف بدن و موتور فوق العاده ال 90 یکی از اونها رو اون هم از نوع فولش ، خرداد 89 از ایران خودرو خریدم. اما تفاوت چندانی با 405 حس نکردم شتابش که تقریبا همونه. مصرفش توی شهر که فوق العاده زیاده سر و صدای داشبوردش که آدم رو عصبی میکنه. تنها چیزی که توی این ماشین به نظر من خوبه ترمزهای این ماشینه. نمیدونم شاید هم شانس منه که ماشین خوبی گیرم نیومده. شاید هم لازم باشه که یکی از همین ماشینها اون هم از نوع پارس خوردوش رو هم امتحان کنم.
احمد
۱۴ فروردین ۱۳۹۱تاریخچه ایران خودرو! و سایپا!!
تیبا= پراید + ریو
انواع 405,glx,slx,gl,gli,rd,rd saal,..= همون 405 دهه 80
پرشیا = 405 بزک شده
سمند (خودروی ایران خودرو 1) = 405+ هرچی از هر جایی
انواع سمند= دستکاری شده سمند بالا
206 صندوقدار = 206 + صندوق
رانا(خودروی ایران خودرو 2) = رنو تندر 90 و 206 صندوق دار
دنا (خودروی ایران خودرو 3)= دوباره سمند دستکاری شده
پراید 133 و 141 و …= پراید قدیمی
ماشالله خوب ماشین درست می کنن، همه ایمن ، کم مصرف، کم استهلاک دارای تست تصادف،
از نظر کیفیت هم اول از آخر در زتبه بندی کیفی (بجز 206 صندوقدار)
سپهر
۱۵ فروردین ۱۳۹۱دوستان سلام من قبلام نظر داده بودم اما هرچی گشتم پیداش نکردم . من یه سمند معمولی مدل ۸۳ دارم . اول بگم تو ایران بین ماشینای تولید داخل شما دوتا ماشین شکل هم از نظر ظاهر و باطن نمیتونید همه باهم فرق دارن دو تا دونه از ماشین هم مدل هم شبیه هم نیستن . من فوق العاده از سمند راضی هستم چون ماشین محکم و ایمنیه آدم وقتی توش میشینه راحته عین مبل راحتی با فضای باز و رانندگی باهاش لذت بخشه از نظر ظاهری زیباست از نظر امنیت عالیه این جمله ی تبلیغاتیه خود ایران خودرو هست که سمندو با امنیت بالاش بشناسید . من کارآیی که بعد ۷ سال عمر ماشین با سمندم کردم اینا بوده که با سرعت ۱۱۰ تا پیچیدم و فقط عدم مهارت راننده باعث حادثه میشه وگرنه ماشین بدجوری جواب میده واسه این کار نه چپ میکنه نه لیز میخوره فقط اگه راننده ناشی باشه فرمون از دستش در میره و حادثه ساز میشه . با سرعت بین ۹۰ تا ۱۶۰ تو تابستون تو جاده مشهد از تهران با کولر روشن رفتیم و اومدیم همینطور تو جاده هزار نه داغ کرد نه جوش آورد . سرعت حداکثر ۲۰۵ تا خودم باهاش رفتم تو جاده مشهد بین دامغان و سمنان بعد ۷ سال عمر ماشین . کولرش بدجوری جواب میده ظاهرش قشنگه امنیت داره بدجوری به درد جاده میخوره چون سنگینه میخوابه کف جاده و سرعت میره صندوق بزرگ داخل جادار من با همین ماشین پارسال درحالی که نه روغن هیدرولیک داشت نه صفحه و نه لنت رفتم شمال اومدم -با هرکی کل انداختم گرفتمش البته این مورد ۹۰ درصد به راننده بستگی داره . خدمات پس از فروش عالی هم قطعات فراوان و هم با قیمت خوب ایران خودرو سیار پمپ بنزین زیر ماشین و تو یه ساعت وسط جاده با ۸۵ تومان سریع عوض کرد چون بنزینی که زده بودم آب قاطیش بود اما مصرفش به خدا باورتون نمیشه تو شهر صدی ۸ تو جاده صدی ۶ به خدا شاهدم دارم . ال نود های جدید خیلی بد دراومده دوستم یکی خریده داره صدی ۱۱ میسوزونه بردیم نمایندگی مرکزی گفتن همینه که هست به ما ربطی نداره درضمن من ۲ بار ماشین و نمایندگی مرکزی بردم هر دوبار رئیس اونجا بهم گفت ماشینتو برمیدارم ۵۰۰ تومانم تخفیف میدم یه ال نود بردار ولی من ندادم همه ی پذیرشگرا و مکانیکای ایران خودرو و بیرون بهم میگن ماشینو نفروش حیفه جدی میگم نمیدونم چجوری ولی سمند من بدجوری استثنایی دراومده اینو هرکی پشتش نشسته گفته راجع به ال نودم ماشین خوبیه دوستم داره ازش راضیه منم نشستم راضی بودم پر شتابو نرم و فوق العاده کم صدا بود ولی کنترلش خیلی بد بود ظاهر ال نود هم خیلی بده منتها اگر اسپرت بشه یه کم ارتفاعش بیاد پایین یه کم شبیه مگان بشه خوبه به هرحال خواستم بگم من از خانواده سمند راضیم تازه دارم یه سورن مشکی متالیکم میگیرم که محشره ولی ماشین کاملا سلیقه ایه حتی تو خیلی جاها آدم با پرایدم حال میکنه حتی با پیکان ۵۷ موفق باشید
omid
۱۵ فروردین ۱۳۹۱سلام
من یه ال 90دارم خیلی ازش راضی هستم قبلا 405داشتم اصلا قابل مقایسه نیست سواری ال 90با سمند فوق العادست شتاب خیلی خوبی داره و تو جاده تا حلا منو شرمنده نکرده واقعا بهترین ماشین زیر 30میلیون تومنه
sunmartin
۱۵ فروردین ۱۳۹۱L90 یا به زبان اصلی لوگان همون داچیاس که در رومانی در سال 2001 تولید میشد و جزو ماشین های بی کیفیت و ارزون بازار اروپا و شرکت رنو-نیسان بود بعد ها با پیگیری دولت کریمه قرار شد با قیمت 5 تا 7 ملیون به ایران بیاد من جزو اولین کسانی بودم که ان رو از نزدیک دیدم و مشخصات فنیش رو تجربه کردم.ام در مورد سمند یا بقول بعضی از همیهنان “سمنج” این اتومبیل قدیمی با ظاهری ازار دهنده و صدایی مهیب جزو اتومبیل های تاریخ مصرف گذشته محسوب میشه چرا که طراحی اون رو شرکت دیپلمات چینی در سال 2002 با هزینه گزافی که با زه از جیبما و شما تامیین شد به عهده گرفت البته با همکاری شرکای دست چندم آلمانی و حالا به عنوان افتخار ایران شناخته شده داشبورد این اتومبیل در قسمت کنسول وسط به اندازه ای بزگه که با کامیونت های بنز دهه 50 برابری میکنه
احمد
۱۶ فروردین ۱۳۹۱لوگان سال 2004 اولین بار توسط رنو فرانسه طراحی و تولیدشد
بعدا رنو با نیسان ککه اخیرا خیلی با هم همکاری میکنند بازار ال 90 تو ژاپن رو هم فراهم کردن،نیسان اپریو و همینطور تو چند کشورهای اروپایی دیگه از قبیل رمانی و..
قیمت اونهم با متورهای مختلف و آپشن متفاوت هست
1600 16v با آپشن در فرانسه:7500 یورو که میشه 19 میلون و پایین ترین آپشن و موتور 5700 یورو
اگه فرانسوی می دونید حتمابخونید
http://www.webcarcenter.com/renault/logan.html
و بالاترین قیمت با آپشن 11200 یورو
و در رمانی :
هم همینطوره،حتما بخونید
http://en.wikipedia.org/wiki/Dacia_Logan
در زپن و بقیه جاها رو خودتون ببینید!
این قیمتی که اینا گفته بودن هم هست با موتور 1200 و 1400 وبدون آپشن،
قیمت خودروتو ایران خیلی گرونه و این بی ارزشی پول هم به این گرونی کمک می کنه
متاسفانه ماشین های خارجی قیمتشون تو ایران 2 برابر میشه، ولی مگان و لوگان قیمتشون نسبت به ماشینهای خارجی خیلی کمتر غیر واقعی هست و نسبت به آپشنها ، موتور و ایمنی گزینه های خوبی هستن
اابته ایران خودرو و پارس خودرو خیلی از آپشنهای این ماشین رو برداشت، مثل گرمکن صندلی و… ولی باز گزینه خیلی خوبیه،
کورش
۲۲ فروردین ۱۳۹۱پنج ساله که سمند ال ایکس سفارشی سال دارم.تو این پنج سال یک بار فقط لاستیک ودیسک و صفحه و تسمه تایم عوض کردم.هنوز برای رضای خدا یک بار هم برای تنظیم موتور نرفتم.مصرفش تو جاده8 و تو شهر حدود10 توجاده کیلومترها تو یه خط میره وقتی فرمونشو ول میکنم.وقتی تو خط سبقت میافتم کمتر ماشینی پیدا میشه که بخواد ازم سبقت بگیره.هندلیگش حرف نداره.سرپیچ اصلا ترمز نمیگیرم بلکه باگاز تو خط نگهش میدارم.وسط تابستون تو جاده کولر میگیرم بدون هیچ افت سرعت و قدرتی.مصرف همون مصرف همیشگیه.بارها شده پس از طی حدود نهصدکیلومتر باکشو پرکردم.من که ازش بدی ندیدم.شاید بعضی دوستان توقعاتشون با مشخصات خودرو دلخواهشون برابر نیست.مثلا پراید میخرند اما توقع دارن مثل جگوار ازش کار بکشند.خب معلومه که میپوکه.خب معلومه که اینهمه خسارت به بار میاره.بهتره توقعاتمونو با خودرومون هماهنگ کنیم.مثلا وقتی تو جاده میریم اگه یه ماشین بهتر و قویتر اومد ازمون جلو زد نخوایم باهاش کل بندازیم که بگیم مام هستیم چون ممکنه خودرومون نتونه انتظارمونو برآورده کنه شرمنده بشیم بریم قاطی باقالیا…
تاسیسات
۱۵ فروردین ۱۳۹۱مقاله جامعی بود.
البته من فکر می کنم مصرف انرژی هم یکی از فاکتورهای بسیار مهم است که در این مقاله به آن توجهی نشده وباید گفت که تندر 90 در مقام برتر نسبت به سمند قرار دارد.
سید علیرضا
۱۵ فروردین ۱۳۹۱به خدا من در فرانسه هستم تندر خریدار ندارد
محمد
۱۵ فروردین ۱۳۹۱به نظر من کسایی که بخوان سوار ماشین بروز بشن هیچ موقع طرف ال 90 نمیرن و بهترین گزینه براشون در میان ماشینهای زیر 20 ملیون سمند lx چون تمام امکانات یک ماشین خوب را داراست.
محمود
۱۵ فروردین ۱۳۹۱چرا انقدر بحث میکنید؟
خوب 206 از جفتشون بهتره دیگه!
من خودم 206 دارم تو شتاب که رقیب نداره! تو قیافه هم که اصلن لازم نیس براش خرج کنی فقط یه ضبط و باند می خاد!
محمد جواد
۱۶ فروردین ۱۳۹۱به نظر من هم خداییش از همه لحاظ تندر خیلی ماشین بهتریه.البته قیافش که واقعا زشته اون دسته از کسایی هم که میگن با اسپرت کردن درست میشه به نظر من اشتباهه چون اگر بخوای رینگش رو که خیلی شکل ظاهری ماشین رو تغیر میده عوض کنی یه حالت بدی به ماشین میده و خیلی چیزهای دیگه که حوصله ندارم بنویسم.اما خداییش سمن هم ماشینیه که توی مسیر های صاف خیلی خوب جواب میده و اگر کسی هم پول داشته باشه یه خورده اسپرتش کنه و مخصوصا کوپش کنه خیلی خوشگل میشه
مجید
۱۶ فروردین ۱۳۹۱با سلام خدمت همه دوستان من سمند EF7پایه گاز سوزدارم سه ماهه دوستانی که میخوان بخرن اول یه سر به نمایندگی های ایران خودروبزنن مخصوصا اول صبح که ماشینا برا تعمیر وسرویس صف وایستادن برید سوال کنید تحقیق کنید موتور پرقدرتیه مخصوصا باگازواستفاده کولر انصافا وقابل مقایسه نیست .گیربکسش آشغاله من تعویض کردم بازم زوزه داره بلبرینگ چرخها صدای اعصاب خوردکن داره چراغ چک موتورهر 200 تا500 کیلومترروشن میشه باز خودش بعدچندروز خاموش میشه الان روغن ریزی موتورپیداکرده خودشون میگن از کاسه نمد سر میل لنگ توی یه چاله یا جدول کوچیک میفته یه صدا میده مثل این که جلوبندی ول باشه پمپ هیرولیک سرپیچها صدا تق تق میدهوخلاصه به نظرمن عزیزانی که حوصله تعمیرگاههای ایران خودرو رودارن برن بخرن ماشین خوبیه البته اشانتیون هم داره روزی چندنفر ازایران خودروزنگ میزنن حالتومیپرسن میگن مشکل ماشینت حل شد میگم نه میگن تماس میگیریم که خودش کلی دلگرمیه -ممنون ببخشید طولانی شد .
حسین
۱۶ فروردین ۱۳۹۱باسلام من اواخر سال 90 یک دستگاه تندر 90 از شرکت سایپا خریدم متاسفانه با توجه به اینکه هیئت دولت اعلام کرده بود هرگونه افزایش قیمت خودرو غیر قانونی بوده ولی مدیران شرکت مابه التفاوت قیمت خودرو که معادل یک میلیون و ششصد هزارتومان بوده به من برنگرداند
و اما لازمه بگم که ال 90 با همه اوصافش دوتا عیب داره که اگه برطرف بشه عالیه
اول کلید های شیشه بالا بر عقب زیر پای سرنشین عقب جاسازی شده که جای مناسبی نیسیت
دوما شکل صندوق عقبش کمی نافرم و باعث عدم دید کافی راننده است متشکرم
حسین
۱۶ فروردین ۱۳۹۱سال نو مبارک باشه
امیدوارم که سال خوبی را آغاز کرده باشید.
من خودم سمند ای اف سون داشتم شتابش که آشغاله مثلا بهش گاز میدی موتور پس از 10 دیقه میپرسه آیا مایلید تند برید؟
پاسخ میدهید:بله
بعد از پاسخ جوابی نمیشنوید چون رسیدید باید ترمز کنید حالا ترمز میکنیم صدای وحشتناکی میشنوید از ترس صدا ترمز را رها میکنید و با دختر همسایه برخورد میکنید الان باید بگید بدبخت شدم چون دیگه باهاتون دوست نمیشه.
پس از چند ماه کار کردن ماشین میخواد دوتا بشه.
پس از چهار ماه که سمند خریدم رفتم زیر قیمت فروختمش ماشین نداشته باشی بهتره.
الان یه تندر90دارم عالیه ترمزاشو که حرفشو نزن حداقل بادختر همسایه تصادف نمیکنم.
اشکان
۱۶ فروردین ۱۳۹۱با سلام
آخه سمند هم شد ماشین؟ماشین دبه!پر مصرف و غیر استاندارد!جلوبندیش زود خراب میشه و واشر سر سیلندر میسوزونه.من حاضرم شرط ببندم با پراید میشه سمند رو تو شتاب گرفت!
ماشین زیر 30 میلیون فقط تندر 90.به این دلایل:
مصرف پایین
ایمنی بالا(ایمنی سه ستاره تو تست crash)
کیفیت بالا و در نتیجه استهلاک پایین
جادار و راحت و نرم
شتاب خوب
مهدی
۱۷ فروردین ۱۳۹۱فقط یه شتابو از سمند سرتره،اونم بخاطر وزن کمترش
کاملا معلومه از اون ال 90 سوارایی که با بوگاتی هم عوضش نمیکنی چون فک میکنی بازم سرتره
مهدی
۱۷ فروردین ۱۳۹۱با سلام
من سمند را خیلی قبول دارم چون حاصل کار مهندسان ایرانیه
اشکان
۱۷ فروردین ۱۳۹۱با سلام
آقا مهدی که میگی فقط شتاب تندر بهتره!من از شما میپرسم به نظرت مصرف بنزین کدومشون پایین تره؟تو رده بندی که هر ماه تو همین سایت اعلام میشه کدوم ماشین بالاتره؟کدوم ماشین سواریش نرمتره؟خوب نیست آدم چشمشو رو حقایق ببنده…
مهدی
۱۸ فروردین ۱۳۹۱مصرفش که آره بیشتره،ولی بازم وزنشه که از ال90 بیشتره
تقریبا همه میدونیم که این رده بندی درست نیست
نرمی … تا تعریفت از نرمی چی باشه
MOHSEN
۱۸ فروردین ۱۳۹۱با سلام.من خودم تو ارومیه نمایشگاه دارام.هیچ وقت ماشین زیره 40 میلیون نداشتم.دو ماه میشه که تندر 90 E2 LP صفر کیلومتر از پارش خودرو گرفتم.من خودم هیوندا جنسیس کوپی دارم و برایه اولین بار که تندر رو روندم بدک نبود.میشه گفت تا 25 میلیون تومان رقیبی تداره.رانندگی باهاش خیلی خوبه.اگه یک ذره تحقیق کنید هیچ وقت سمند و یا پژو نمی خرید.حالا چه EF7 و یا TU5 باشند.همشون اشغالان.تندر90 واقعاتنها رقیبی که داره تا 30 میلیون فقط مگان هست.وگرنه تا این قیمت رقیبی نداره.هرچند که مگان هم گرون شده.با تشکر.
مهدی
۱۸ فروردین ۱۳۹۱ای بابا … شما که همش سوار ماشین 40 به بالا میشید حتما سوار سمند و پژو و … نشدید ، پس چطور فهمیدید که همشون آشغالن !!!!
همشون آشغال نیستن،شانس داشته باشی یه نسبتا خوبش گیرت میاد ( که همینش جای تاسف داره )
البته ال90 هم مثل اینکه شانسی شده جدیدا … !
1
۱۸ فروردین ۱۳۹۱ال 90 بسیار بزرگ او عظیمک است وقدرت بزرگی است امیدوارم ببینید چقدر عظمت دارد این اتومبیل.