مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
akram
۲۶ خرداد ۱۳۹۱سمند ماشین خوبیه، پلت فرم پژو 405 دهه 80 میلادی!! رو با دستکاری و قرار دادن هر چیزی از هرجاییتبدیلش کردن به یک جیزی شبیه ماشین برای نیاز برخی ایرانیان عزیز،
وقتی توش میشنی 2 تا ستون جلو حس خوبی بهت میده چون کاملا دید جلو و مخصوصا سر پیچ رو ازت می
گیره، تست تصادف هم نداره که فکر کنی ایمن نیست،
به تازگی هم ایربگ راننده گذاشتن روش ولی چون معلوم نیست برای کدوم ماشین هست ممکنه باز نشه که جای نگرانی نداره چون چندوقته ای بی اس البته بدون ebd و eba روش گداشتن پس خیالتون راحت باشه
موتورش خیلی خوبه ایران خودرو هم داره یه مدل جدیدترشو میزنه که فقط با تغییر جراغ و بالا بردن قدرت موتور (البته فقط قدرت موتور رو روی دفترچه زیاد کرده و هیچ تغییری رو موتور نمی ده)، بعث افزایش بازده ماشین شده، طورزیکه مثلا ef7 از ریو با 97 اسب قدرت تا سرعت 180 تا خیلی عقب میونه اونهم علتش به خاطر بیشتر بودن 50 کیلو گرمی وزن سمند هست و الا همه میدونن تو سربالایی هم این ماشین راه میره .
ماشین خیلی نرم هست ولی یکم تو دست اندازها ممکن هست سرت بخوره به سقف که خوب با توجه به اینکه خودروی ایران خودرو هست خیلی خوبه
بعد از چند ماه سواری هم حسابی همه جاش صدا میده که این هم جزو مزایای این ماشین هست
و در آخرترمزهاش اول خیلی بد بود چون بوستر 405 روش بود و خیلی ها رو به کشتن می داد ولی الان خوب شده و میتونی باهاش ترمز بگیری
خلاصه از ماشینهای خارجی اروپایی، آمریکایی و ژاپنی خیلی بهتره
akram
۲۶ خرداد ۱۳۹۱البته با abs و ebd (بدون eba هست) و با شتاب فوق العاده 13.5 ثانیه یه گلگیر از پراید جلو می افتم
شخصات بیشتر اینجا
البته ef7 شتابش 13.5 هست سمند های معمو لی 14.2 هستن یه چیزی مثل 206 تیپ 2 با موتور 1400 یا پراید
ولی ef7 خیلی خیلی بهتر، سالاره
مصرفش تو شهر عالیه بدون کولر 11.5 هست اگه یکم بیشتر شد هم عیبی نداره چون ماشین تکنولوژی ایران خودرو سوار می شید نه ماشین مزدا و رنو پژو و نیسان
موفق باشید و شاد
ARYAN
۲۶ خرداد ۱۳۹۱چی؟ مقایسه ماشین های فرانسه با ایران؟
arian
۲ تیر ۱۳۹۱میشه بفرمایید کجای داچیا فرانسوی مونده؟؟برو مطالعه کن بعد بیا.
akram
۲۷ خرداد ۱۳۹۱در مورد ایران خودرو
سمند ماشین خوبیه، پلت فرم پژو 405 دهه 80 میلادی!! رو با دستکاری و قرار دادن هر چیزی از هرجاییتبدیلش کردن به یک جیزی شبیه ماشین برای نیاز برخی ایرانیان عزیز،
وقتی توش میشنی 2 تا ستون جلو حس خوبی بهت میده چون کاملا دید جلو و مخصوصا سر پیچ رو ازت می
گیره، تست تصادف هم نداره که فکر کنی ایمن نیست،
به تازگی هم ایربگ راننده گذاشتن روش ولی چون معلوم نیست برای کدوم ماشین هست ممکنه باز نشه که جای نگرانی نداره چون چندوقته ای بی اس البته بدون eba روش گداشتن پس خیالتون راحت باشه
موتورش خیلی خوبه ایران خودرو هم داره یه مدل جدیدترشو میزنه که فقط با تغییر جراغ و بالا بردن قدرت موتور (البته فقط قدرت موتور رو روی دفترچه زیاد کرده و هیچ تغییری رو موتور نمی ده)، بعث افزایش بازده ماشین شده، طورزیکه مثلا ef7 از ریو با 97 اسب قدرت تا سرعت 180 تا خیلی عقب میونه اونهم علتش به خاطر بیشتر بودن 50 کیلو گرمی وزن سمند هست و الا همه میدونن تو سربالایی هم این ماشین راه میره .
ماشین خیلی نرم هست ولی یکم تو دست اندازها ممکن هست سرت بخوره به سقف که خوب با توجه به اینکه خودروی ایران خودرو هست خیلی خوبه
بعد از چند ماه سواری هم حسابی همه جاش صدا میده که این هم جزو مزایای این ماشین هست
سمند ef7 با شتاب 13.5 ثانیه شتابش خیلی بهتر از پراید و 206 تیپ 2 هست که نسبت به سمند های قدیمی lx که 14.5 قانیه هبودن خیلی بهتر شد
مصرف در شهرش هم عالبه حدود 11.5 بد.ن کولر
که فقط حدود3-4 لیتر از ماشنهای کم مصرف بیشتره، اینم به خاطر امنتیت و تکنولوژی ایران خودرو هسنت
و در آخرترمزهاش اول خیلی بد بود چون بوستر 405 روش بود و خیلی ها رو به کشتن می داد ولی الان خوب شده و میتونی باهاش ترمز بگیری
خلاصه از ماشینهای خارجی اروپایی، آمریکایی و ژاپنی خیلی بهتره
مهدی
۲۷ خرداد ۱۳۹۱ایربگو خوب اومدی …
راستی بچه ها … تا حالا کسی دیده کیسه هوا های ماشین تولیذ داخل باز بشه … اگه کسی دیده + تاثیرش تو کمتر صدمه دیدن راننده و سرنشین جلو … لطفا بم بگه
جون من تا حالا ندیدم باز بشه … و فکر نمیکنمم باز شه …
ashkan
۲۹ خرداد ۱۳۹۱دوست عزیزم ال90 از حدود یکسال پیش که بعلت آوازه گرفتن ایمنی و شتابش پیش آمد و به تولید خیلی بیشتری رسید بقول خودت کم کم داره مثل 405 و سمند و… به سمت چین کشیده میشه.
ولی من و پسرخالم 2تا ال90 ای2 ثبت نام کردیم که شهریور تحویل دادن..پسرخاله من تو آزادراه اصفهان تهران با 170تا یه تصادف وحشتناکی کرد که اگه ماشینو میدیدی خوف میکردی اما خودش فقط گردنش کش اومدو دستش کبود شد.تو تصادف اول از جلو زد پشت اتوبوس بعد چپ کردو کله کرد.ایربگش کامل کار کرد و جونشو نجات داد.نمیدونم چطوریه.کلا یه رازی تو نوع قیافه و بدنه این خودرو هست که تو تصادف جون سرنشینارو نجات میده.خلاصه بگم ارزش خریدنشو داره…البته تا شهریورشو که خودم خریدمو میگم جون بعدشو خبر ندارم.
یسری به صفحه 26 بزن نظر قبلی منو بخون ببین چطوره
مهدی
۳۱ خرداد ۱۳۹۱کیسه هوا ال90 با اینکه تعریفی نداره چون سری اوله ( یکم دیرتر باز میشن ) احتمالشو میدادم باز شه …
پراید چی بچه ها کسی دیده باز شه … سمند / 405 / پارس ؟
سید هاشم موسیوی
۸ تیر ۱۳۹۱با 206 تیپ 5 ساعت 3 بامداد با خوک تصادف کردم یا سرعت 140 به بالا تو میسر کوهستانی زیر یک ثانیه ایربگ باز شد وای چون دید منو گرفت از مسیر منحرف شدم و به دره کنار جاده سقوت کردم خودم هیچ آیسبی بهم نرسید ولی ماشین 5 میلیون خسارت دید اونم امانت بد ماشین خودم زانتیا هست که با هیچ ماشینی نمی تونم برابرش کنم به غیر از مرسری sls500که باید تا دو سال دیگه بخرمش
کیوان
۲۷ خرداد ۱۳۹۱سلام ماشین ال 90 ماشینیه که توی بازار فرانسه استفاده نمیکنن این ماشینای در پیت طراحی میکنن باری بازار خارج فرانسه که امسال کشور ما ماشین 5.6 میلیونی به ما بدن 17 میلیون سمند بنظر من بهتراز ال 90 هستش
Designer
۲۸ خرداد ۱۳۹۱کیوان جان قیمت اینی که تو ایران هست رو نمیشه دقیق گفت ولی موتور 1600 باهمین آپشنها کمی بیشتر مثل گرمکن صندلی و… 7500 یورو هست در اروپا که میشه حدود 19 میلیون
اونی که اینها میخواستن بدن 10 میلیون باموتور 1200و بدون آپشن ،حتی فرمون غیر هیدرولیکی و….
کهبازبا این بی ارزشی پول شاید به زور به 10 میلیون میرسید
البته قیمت 11 هزار یورویی هم داره که خیلی آپشن هاش بیشتره
رسول
۱۰ تیر ۱۳۹۱سلام دوستان. من خودم کارمند فروش پارس خودروام. بیشتر از 90درصد قطعات تندر از فرانسه میاد و توسط شرکت رنو پارس تامین میشه و هیچ فرقی در قطعات تندر پارس خودرو و ایران خودرو نیست و فقط فرق در کنترل کیفیت هست که پارس خودرو خیلی بهتره. ضمنا تندر تولیدی پارس خودرو از همه تندرهای تولیدی در سایر کشورها با کیفیت تره و رتبه اول رو داره.در کل تندر از نظر ایمنی و مصرف و کیفیت قطعات و لذت رانندگی بهترین خودرو در رده خودروهای زیر بیست میلیون هستش.زشتی طراحی بیشتر تو قسمت صندوق عقبه که در مدل فیس لیفت بنام پارس تندر برطرف شده.
محمد
۲۷ خرداد ۱۳۹۱سلام به نظر من تندر90 خیلی بهتر است چون همه قطعاتش از فرانسه میاد وجموجور تر است و شتاب بهتری داردوهم مصرف بنزین کم دیگه انتخاب با خودت هست
مهدی
۲۷ خرداد ۱۳۹۱مطمئنی همه قطعاتش از فرانسه میاد ؟
mohammad
۳ تیر ۱۳۹۱آره عزیزم پارس خودرو همرو از فرانسه می خره البته ایران خودرو از چین
میلاد
۳۰ خرداد ۱۳۹۱تازه تو اولین تصادف بعد باز شدن بادکنکاش داشبورد فلز و پلاستیکش خورد میشه تو صورتت که یه یادگاری از تصادف داشته باشی…
mohammad
۳ تیر ۱۳۹۱ال90 که من دارم که هزار بارایربکش باز شده و چیزی نشده ولی نمی دونم شاید سمند این جوری باشه…………
حميد
۲۷ خرداد ۱۳۹۱یه سری به پارس خودرو بزن میبینی که فقط10درصدش فرانسوی 35درصدش رومانیایی و مابقی ایرانیه که زیر نظر داچیای رومانی تولید میشه!!!!!!!!!!!!به نظر من سمند EF7انتخاب بهتری هست تاL90
Designer
۲۸ خرداد ۱۳۹۱شرکت dacia یک جور مونتاژ کننده پیشرفته هست مثل سایپا و ایران خودر که مثلا لوگان رنوی فرانسه رو سال بعد از تولید در فرانسه در سال 2007 ایجاد کرد
مثلا وانتش ایده شرکت dacia بود و با نظارت رنو انجام شده
ولی خوب ال 90 ایران اکثر قطعاتش ساخت فرانسه و خیلی هاش هم با همون نظارت ولیسانس رنو بومی سازی ایرانی ها شده
جدیدها کمتر ،قبل از 88 ها اکثرا فرانسوی هستن
حتی موتور ها هم در خود فرانسه مونتاژ می شد ولی الان تو مگا موتور انجام می شه
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۱موتور ال90 ایرانخودرو که از رومانی میاد / موتور ال90 پارس خودرو ساخت خود ایران …
اینو من چند جا خوندم
اون اوایل 405 و سمند و … قطعات اصل و فرانسوی توشون زیاد پیدا میشد ولی کم کم 99% چینی – هندی شد
الان این بلا سر ال90 داره میاد … تا چند سال دیگه ال90 کاملا چینی میشه …
مخفی
۳۰ خرداد ۱۳۹۱سمند خیلی خودروی بهتی است وما 2سال است که سمند ال ایکس ای اف 7گاز سوز داریم وخیلی هم ازش رازی هستیم وتا حالا موتورش مثل روزاولش کم صدا وراحت
سهیل 561
۲ تیر ۱۳۹۱ماشین ایرانی رو از توی لپ لپ شانسی باید درش بیاری
شانسته شاید 10سال کار کنه نبریش تعمیر گاه ولی اکثرا به ماه اول نکشیده باید ببری یه سرویس کامل بکنن
من ال 90 دارم شاید ظاهرش جذاب نباشه ولی از همه نظر عالیه
سوخت.امنیت.راحتی.شتاب و سرعت
سمند که ظاهر و بس .ماشالله با این سوختی که داره رکورد لامبورگینی مورسیلاگو رو زده
مهدی
۳۱ خرداد ۱۳۹۱یه سوال … چرا ال90 ” فقط ” تو ایران با آرم رنو تولید میشه ؟
من ترکیه رو دیدم آرم داچیا روش بود … حتی عکسی که تو این مقالستو نیگاه کنید آرمش داچیاس
تو اروپا هم ( تو بعضی فیلما ) دیدم باز آرمش داچیاس
کسی چیزی در این باره میدونه ؟
omid
۱ تیر ۱۳۹۱salam
به همون علت که تو ژاپن اسمش هست نیسان آپریو
arian
۲ تیر ۱۳۹۱چون برای ما ایرانیا رنو شناخته شده تره. برای فروش بهتر
مهدی
۲ تیر ۱۳۹۱حیف اون لوگو نیسان که رو این ماشین بخوره
این کارا از نیسان بعیده ه ه ه
omid
۲ تیر ۱۳۹۱فکر نمی کنی ممکن شما اشتباه کنی؟و کل دنیا، کارشناسها، جدول کیفی و انواع تستهای انجام ده همه اشتباه نباشن
موفق باشی انشالله
omid
۲ تیر ۱۳۹۱mohammad
۳ تیر ۱۳۹۱چون می خوان بگن که این ماشین خارجی و دیگه نمی خواد برین خارج ماشی بیا رید وفقط ما پول گمرک رو روش اضافه می کنیم یعنی این که ما قطعات رو می گیریم از فرانسه ومی بندیم بااینکه همشون چینین
POOOOOUYA
۳۱ خرداد ۱۳۹۱فقط سمند EF7 بنزینی.L90 جلوی سمند مثل ژیانه!
mohammad
۳ تیر ۱۳۹۱تازه تماااااااااااااااام قطعات سمند بخصوص ال ایکس چینیه حتی دستگیره بالا بر هم چینیههههههههههه هههههه
حمید
۳۱ خرداد ۱۳۹۱نویسنده محترم مقاله بهتر نبود به جای بی ام و بنویسی بی ام دبلیو که حداقل بیگانه ها بهمون نخندن؟ سایتت توپه حرف نداره
احمد.ف
۴ تیر ۱۳۹۱دوست عزیز تلفظ انگلیسیاش بی ام دبلیو است ولی تلفظ آلمانیاش ب ام و هست. بیخودی گیر ندید.
حمید عظیمی
۹ تیر ۱۳۹۱شما روزنامه همشهری قسمت فروش خودروهارو ببین نوشته بی ام و یا بی ام دبلیو. … بی ام دبلیو…
یاسر
۱ تیر ۱۳۹۱L90 عالیه منم با 4 نفر سر نشین تصادف کردم همه سالم موندیم
omid
۲ تیر ۱۳۹۱لوگان که ساخت رنو هست
ولی شرکت های صنعتی کشور اروپایی رمانی اگه بدونن یک نفر از کشوری جهان سوم با این شهرت جهانی (متاسفانه)و اقتصاد پویا، داره اونها رو به شکلی فراتر از یک بچه 10-20 ساله نقد میکنه، حتما اینگونه نظرات رو هم مد نظر قرار میدن
مجید
۲ تیر ۱۳۹۱سلام
اصلا باال90 مقایسه نکنیدسمندمعمولی که بایدالتماسش کنی دوربرداره وef7 هم که شتاب وقدرتش خوبه ازبس قطعاتش اشغاله هر3دور که باهاش بزنی بایدیکدورهم باید به یکی از نمایندگیا بری ازیه هفته تا چندماه باید بخوابه تا قطعش بیاد.
mohammad
۳ تیر ۱۳۹۱مقایسه تندر90 فرانسوی با سمندlxمعنی نداره مسلما ال 90 بهتره
arian
۳ تیر ۱۳۹۱کجاش فرانسوی مونده این لگن وامونده داچیا
حميد
۳ تیر ۱۳۹۱شاید سمند EF7کیفیت کمتری داشته باشه ولی اونقدر L90اقتصادیه که حتی برای ECUکات اف تعریف نشده(واسه ی همینه که تا 7هزار گاز میده هیچ ردلاینی نداره چون هیچ وقت به دور های نا متعارف نمیرسه)در صندوقش هم که فقط باسویچ باز میشه برف پاکنش هم که کوچیکه سر صدا زیاد داره پدال گازشم داخل مسافت بالا پای ادم واقعاء اذیت میکه صدای باد و صدای موتور زیاد نداشتن پوشش زیر کاپوت صندلی های خسته کننده…..!وحداقل سمند این مشکلات اساسی نداره درسته که L90کیفیت شتاب بهتری داره ولی همه چیز شتاب نیست ولی سمندEF7شتاب کمی هم نداره در شتاب شاید تا 100تا یکی دومتر از L90عقب بمونه باید توجه کنیم که سمند حدود300کیلو سنگین تره!!ولی L90کلاج دنده ی بهتری داره به نظر من خرید سمندEF7معقولتره تا L90
رامبد
۵ تیر ۱۳۹۱سمند بهتره کلاسه دیگیای داره سوارش بی نظیره
ashkan
۶ تیر ۱۳۹۱رامبد عزیز من نمیدونم منظورت از سواری بی نظیر چیه ولی فکر کنم سمند سوارسیش از مرسدس بنز کلاس E بهتره.
عزیزم اگه نخوای راه دور بری یسری به کیش خودمون بزن اون 15-20 میلیونی که میکنی تو شکم […] دلسوز داخلی یه ماشین خوب سوار شو یه 2 هفته مزه سواری خوب اما نه بی نظیرو بچشی..
میلاد
۶ تیر ۱۳۹۱ادم از ماشین چیزی جز شتاب وسرعت و ایمنی میخواد که همه ی فاکتور هارو داره ودر ضمن تندر 90 تکنولوژی بالا تر داره شاید خوشگل نباشه اما با 500 تمون میشه باعوض کردن چراغ پشت و رنگ کردن کاپوت و یه کمی ارتفاع زدن خیلی قشنگش کرد
نوید
۶ تیر ۱۳۹۱دوستان عزیز ایران خودرو قبلا موتورL90 رو از اسپانیا می اورد وپارس خودرو هم از مگاموتور موتور L90 رو تامین میکرد ولی الان هر دو ازمگاموتور تامین میشود در خصوص قطعات هم هنوز بیشترشان از کشور رومانی تامین می شود در حالی که قطعات سمند ایرانی وچینی است.بااین حال فکر میکنید سمند در دراز مدت توان رقابت باL90 را دارد؟
erfan
۷ تیر ۱۳۹۱salam mikham ye mashin tarahy konam ye mashin classic va sport ama poshtibane mali nadaram che kar konam?
هلنا
۸ تیر ۱۳۹۱عرفان جان بیخیال
سید هاشم موسیوی
۸ تیر ۱۳۹۱سمند از ال 90 خیلی بهتره حتی اون سری اول عهد بوق لا اقل محکمتره موتورشم قدرتی و با بنزین خور بالا که با سرعت زیر صد تا از ال 90 کمتر مصرف میکنه برام ثابت شده
مسعود
۸ تیر ۱۳۹۱سلام
یه ماشین بخرین که تیپ و قیافه خوبی داشته باشه که اگه خواستین به کسی نشون بدین خجالت نکشین !!!!!!
فریبرز
۹ تیر ۱۳۹۱جالبه !! نمی دونم چرا طرفدارای سمند اینقدر اصرار دارن که بگن سمند بهتره ؟!!
باشه شما درست میگین ! ال90 بده ! راستی دمش گرم ایتالیا خوب روشونو کم کردن ! ایول
حمید عظیمی
۹ تیر ۱۳۹۱بدنه سمند انقد سنگینه که هی پولس خرد میکنه. میگی نه از سمند سوارها بپرس. ال 90 بین ماشینای زیر 20 تومان بهترینه
پوریا
۹ تیر ۱۳۹۱بسه دیگه چرا خودتونو گول میزنین / بشینین فکر کنین ببینین اصلا میشه قطعه از فرانسه وارد کنه؟؟؟ اصلا میاد قطعه ارزونتر چینیو و … ول کنه بره قطعه اصل و گرون بخره…. برین یه سری به این نمایندگیهای مرکزیشون بزنید ببینید چه خبره.. همه ماشیناشون آشغالن.. من خودم سمند دارم و بابام مگان هر دو اینا آشغال تر از ال نود…. هیچکی دلش باسه جیب منو تو نسوخته … این ماشینا اگه خوب بودن بصورت وارداتی میومدن نه بصورت مونتاژ…. پشت هر کدومشون بشینی جون کف دستت چه ایربگ داشته باشه چه نداشته یاشه…((نوشته های من توهین نیست.چاکر همتونم هستم.دربست))
اشکان
۹ تیر ۱۳۹۱سلام. من خودم ال نود دارم و اصلا با سمند قابل مقایسعه نیست. ال نود قوی تر و پر شتاب تر و در ضمن شکیل تر هست و قابلیت اسپورت بالایی دارد ولی سمند یه طرح شکست خوردی اروپایی هست که باید ازش خواهش کنی تا دور برداره ولی ال نود با یه نیش گاز می پره>>>>>>>>>
مهدی
۱۰ تیر ۱۳۹۱آره بابا همه میدونن اینو
از نظر خوشکلی که تکه تو دنیا … نیش گازشم که دیگه نگو و و و … فراری رو شرمنده میکنه این ال90
علی
۹ تیر ۱۳۹۱به نظر منم ال 90 با تولید نیرو و گشتاوری خوب مصرف بسیار عالی داره و از لحاظ موتوری و فنی کاملا بر سمند برتری داره ولی خب سمند خوشتیپتره و از لحاظ ظاهر حداقل واسه ما ایرانیا مورد پسندتره.
مهمان
۹ تیر ۱۳۹۱شماها بیکارین بابا
میگن تو شهر کورا،1چشم پادشاست
بین بد وبدتر، مطمئنا ال90 بهتره
با این جاده هایی که ما داریم ،لامبورگینی هم 2ساله صدا میفته
اگه فکر هزینه های ثانویه هستی،ال90 بخر که با این وضع یارانه هاو قیمت بنزین، بصرفه تره
با این بنزین آشغال که از گازوییل اون اجنبی ها بدتره،هامر آمریکاییش هم دوام نمیاره، چه برسه به موتور 1600 سی سی ال90!!!!!!!!!!!!!!!!!!
سعید
۱۰ تیر ۱۳۹۱سمند کپی ناقص از بنز c230 ولی با توجه به کپی برداری
ازالمانها و موتور قابل قبول پژو ایمنی در سرعت بالا رو فراهم میکنه اما تندر یه چیزی تو مایه پراید
قابل توجه دوستان کیسه هوا از له شدن تو ماشین جلوگیری نمیکنه استهکام بدنه در درجه اول انتخاب خرید خودرو قرار بدید
مهمان
۱۰ تیر ۱۳۹۱اگه فیلم سینمایی ghost rider2 رو دیده باشید که محصول 2012 هم هست tondar L90 رو هم حتما میبینید نه فقط تو یه صحنه،جالب اینجاست که تو تمام شهر هست.
پس خواهشا از روی بخار معده……..
مهدی
۱۰ تیر ۱۳۹۱تو ترکیه پرش کردن … l90 اونجا پره … کجاش عجیبه ؟
علی
۱۰ تیر ۱۳۹۱L90 درپیت اخه چی داره همش پلاستیک خشک
پرایده با یکم لوازم