مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
رسول
۸ آبان ۱۳۹۱سمند و206 پر از سرو صداست. ال نود هم تو سرعت بالاصدای باد میپیچه تو اتاق. پرشیا هم که لشه.والا ماشین خارجی مدل پایین بگیری از اینا بهتره. زانتیا کارکرده مگان کارکرده ماکسیما کارکرده آوانته کارکرده بگیرین بهتره از صفر اوناست
hamed
۸ آبان ۱۳۹۱با سلام خدمت دوستان
خودتون مقایسه کنید
اینقدر هم تعصبی برهورد نکنید
تندر 90 – E2LP
نوع موتور K4M
حجم موتور cc 1598
حداکثر توان موتور hp 105@5750 rpm
حداکثر گشتاور (Nm) 140NM at 3750rpm
نسبت تراکم 9.8
تعداد سوپاپ 16
نوع سوخت سازگار بنزین
سیستم انژکتوری چندنقطه ای
حداکثر سرعت (km/h) 175
شتاب صفرتا 100کیلومتر/ ثانیه 10.2
سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر 9
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر 5.6
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) ترکیبی 6.9
طول خودرو (mm) 4250
عرض خودرو(mm) 1740
ارتفاع خودرو (mm) 1525
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) 2630
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) 1155
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) 50
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب) 510
سمند LX – EF7 بنزینی
نوع موتور EF7
حجم موتور (cc) 1645
حداکثر توان موتور (hp) 114.83 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) 148 نیوتن متر در 3600 دور در دقیقه
نسبت تراکم 11
تعداد سوپاپ 16
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اکتان95
سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه ای با پاشش الکترونیکی
استاندارد حد آلایندگی Euro-III
حداکثر سرعت (km/h) 190
شتاب صفرتا 100کیلومتر/ ثانیه 12
سیستم انتقال قدرت 5 دنده دستی (BE3)
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر 11.02
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر 6.03
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) ترکیبی 7.86
طول خودرو (mm) 4502
عرض خودرو(mm) 1903
ارتفاع خودرو (mm) 1460
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) 2671
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) 1240(2009)
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) 70
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب) 500
موفق و پبروز باشید
صمد
۸ آبان ۱۳۹۱رنوتوایران چه سابقه خوبی داره.شماازراه رسیده چی ازماشین میدونی؟ی اطلاعاتی تودوتاسایت گشتی نیمه کاره خوندی. بروازبزرگت هات بپرس رنو5چه ماشینی بود تویک دست انداز چرخ جلوش درمیرفت.جلوبندیش گیج میزد.لاستیک سابی پیدامیکرد.اگرجوش میاورد سه نفربایک بیست لیتری آب باید هواگیری میکردی. اینم ازمحصول جدیدیش ال لگن.تواگرتوجادهای پیچ وخم دار باسمندددددددددکورس گذاشتی تونستی 5کیلوتری پشت سرش بیای باال لگن تودره نیوفتادی اونوقت……..
شاید.شایدیکی ستاره بهت بدیم.والاانالله و اناالیه راجعون.
سعيد
۱۰ آبان ۱۳۹۱مشکل اینه که شما فکر می کنید رنو یعنی رنو 5 چون اطلاعات شما تو این زمینه خیلی خیلی کمه و سعی می کنید با توهین کردن همه چی رو ماس مالی کنید و سوابق بیش از 120 ساله رنو تو خودروسازی با تولید بیش از صدها مدل خودرو رو زیر سئوال ببرید
Amin
۱ مرداد ۱۳۹۲از کی تا حالا خر ایرانی از ال90 بهتر شده وقتی تو 14 ثانیه به صد میرسه و 8 تا سیلندر چینی هم روشه چطوری می تونه از ال 90 بهتر باشه ؟! از مواد اولیه ی سمند گرفته تا سیماش چینی !!! ایرانم که فقط زحمت مونتاژ رو به خودش می ده تازه همون کار رو هم درست انجام نمیده اگه قبول نداری می تونیم این دو تا رو با هم مقایسه کنیم .
ال 90 بعد 5 سال کار هنوزم سرپا و تمیزه ولی سمند اگه همین قدر کار کنه لش می شه می گی نه این همه تو خیابون ریخته . کمکاشم شل می شه و می خوابه !!!!!!! بعد می شه خر خفته !! آقا صمد حالا فهمیدی کدوم بهتره اگه نفهمیدی مشکل از کلته که پوکه !
saze mokhalf
۹ آبان ۱۳۹۱حاج وحید .می دونی چرا ایران فورقون داره ور میشکنه بخاتر همین چینیاست .مردم انتخاب سوم پیدا کردن. دوستان ال 90 طراحی فرانسوی به همین دلیل خیلی زیبا نیست(رنو)اماطزاحی فوقالعاده استانداردی داره به طوری که سرنشینان راحت .صندق بزرگ وایمنی بسیار بالایی داره.اگه اصلشو تحویل مردم می دادند هیچی کم نداشت.ولی سمند مثل یه ادم زشت هست که هرسال با جراحی پلاستیک بخواند خوشگلش کنندومثل ادم مریز بخواند با دوا سرپا نگه دارندش.بنده نه سمند دارم نه ال90 چون پول برای ماشین ایرانی نمی دهم.من پول قناریو واسه گنجشک رنگ شده نمی دهم. س
مجید
۹ آبان ۱۳۹۱من کور دست ال 90 نمیدوم از اینور خیابون ردش کنه ببره اونور چه برسه اینکه بخوام بخرمش . سمند هم گر چه آش دهن سوزی نیست ولی از ال 90 خیلی خیلی بهتره
سعيد
۹ آبان ۱۳۹۱دوست محترم ، ال90 شاید آش دهن سوزی نباشه
ولی به عقیده من تو رنج قیمتی خودش از سمند به مراتب بهتره
آقا مجید منم اولش -منظور 5 سال پیش- دنبال خرید ماشین خوب بودم منتهی به دلیل وسواس خاص پروسه خریدم 6 ماهی طول کشید. اول قرار بود 405 بخرم بعدش گفتم سمند با مطالعه و کنجکاوی بیشتر به 206 رسیدم ، بعدش با مشورت با چند تن از اقوام که در ایران خودرو کارمی کردند و البته تحقیقات بیشترخودم تو اینترنت ، به ال90 رسیدم
البته بیشتر مردم مطمئناً یا زیاد در خصوص ماشین و خصوصیاتی که باید یک ماشین خوب داشته باشه اطلاعات ندارند یا اینکه از روی ظاهر ماشینها و حرف عوام ماشین میخرن یا اینکه اصلاً حال و حصوله تحقیق ندارن و دنبال معیاری خاصی هم نیستند و فقط میخان ماشین داشته باشند .
ولی دوستانه خدمتون بگم اگه از طریق معیارهای منطقی انتخاب خودرو اقدام کنید . قطعاً تو این رنج به ال90 می رسید کما اینکه اکثر دوستانی که تو این زمینه دیدم بیشتر اهل مطالعه و تحقیق بودند و از درجه تحصیلات بالاتری برخورداربودند به ال90 رسیدند
داود
۹ آبان ۱۳۹۱موتور ال90 1800 سیس هست و موتور سمند ای اف سون 1700 کدوم قویتره .
aria
۹ آبان ۱۳۹۱آقا داوود حق با شماست . برو مطالعه کن
aria
۹ آبان ۱۳۹۱من قبلا گفتم جواب شما خاموشی است این کمنت سطح اطلاعات طرفدارای متعصب و غیر منطقی ال لگن را می رساند
ali
۱۰ آبان ۱۳۹۱جواب Aria:ادب مرد به ز دولت اوست . توهین هم حدی داره . خیلی بچه ایی
hamid
۹ آبان ۱۳۹۱با سلام
اگر این مقایسه با سمند ef7 انجام میشد به نظرمی رسید خیلی مناسبتر باشد
چرا که محدوده قیمت انها به هم نزدیکتر است
سمند 24.5
رنو 26.5
حال یک مقایسه کوچکی با هم داریم
برتری های سمند نسبت به رنو
1- قیمت حدود 2 میلیون تومان کمتر در مدل دو گانه سوز و 3 میلیون تومان کمتر در مدل تکسوز(قیمت ها تقریبی است)
2- توان 114اسبی سمند که 14اسب از رنو بیشتر است در حالی که مصرف هر دو خودرو مشابه است
3-نرمی اتاق وسواری بسیار لذت بخش سمند
4-بی صدایی موتور و داخل اتاق که به هیچ عنوان تندر حرفی برای گفتن ندارد مخصوصا در دست اندازهای خیابان
5-جا داری بسیار بیشتر و اسایش بسیار زیاد سرنشینان در مقایسه با تندر
6- دریچه کولر و بخاری برای سرنشینان عقب که تندر فاقد ان است
7- ملیت المانی موتور ef7 که تندر فرانسوی حرفی در مقابل ان ندارد
8- در نهایت اینکه من در حالت گاز سوز تندر را به راحتی جا گذاشتم
9- نکته اخر اینکه اگر دو گانه ان را خریداری نمایید با مبلغ 5000 تومان می توان 200 کیلومتر راه رفت که واقعا از نظر اقت صادی به صرفه است
10- طرفداران 2 اتیشه تندر نکران نباشید فعلا تمام شد
11- زیبایی سمند هم که فاکتور بسیار مهمی در خرید خودرو است را فراموش کردم
اما معایب
1- بازار خرید و فروش ضعیف نسبت به تندر
2- وجود یک ایربگ در سمند
دوستان منطقی رفتار کنید
کدام بهتر است؟
از طرف یک دوست نمایشگاه دار خودرو در مشهد
صمد
۹ آبان ۱۳۹۱آقای بنگاه دارمشهدی
این قیمتهاروازکجاآوردی؟
یکسری به بنگاه اتومبیل زدیم.ازقیمتها سوال کردیم ال نود23.5الی 24وسمندEf7هم 22میلیون بود
aria
۹ آبان ۱۳۹۱ال لگن خودرویی که بجای پیکان امد و قرار بود پایینتر از پراید عرضه بشه و با تبلیغات بی جهت و استقبال تقلیدی این خودرو بسیار ساده و زشت و گمنام به قیمت پارس رسید. کمااینکه اول با یک عکس پیش فروش می شد حالا هم طرفدارانش نمی دونن موتورش چند سی سی حجم سییلندر داره (کامنت بالاتر داوود خان)
ali
۱۰ آبان ۱۳۹۱سطح اطلاعات شما از این کامنت کاملاً مشخصه
رنو لوگان گمنامه!!! بعدش پارس و سمند خوشنام(البته در روستاهای ایران فرمایش شما درسته) شما تو گوگل یا یوتیوب سرچ کنید ببینید چقدر اطلاعات ناقصی از این خودرو دارید
شما به هیچ عنوان نمیتونید خودروی قدیمی و پر مصرف و بدون هیچ استاندارد امروزی مانند پارس رو با ال90 مقایسه کنید
هیچ وقت قرار نبوده ال90 از پراید ارزون تر عرضه بشه( اگه هم کسی این حرف رو زده حتماً سطح اطلاعاتش مثل شما پایین بوده)
منظور از قول مسئولین در سالهای قبل(از این قولها زیاد دادند) مبنی بر جایگزینی با پیکان این بوده که مردم ما لایق ماشین های با کیفیت تر و مناسب تری هستند و ال90 میتونه ماشین ایده الی برای ایرانیان باشه و خودرویی با قیمت مناسب و کیفیت بالا و ایمنی بالا باشه که عموم مردم توانایی خریدش رو داشته باشند
ولی در عمل معلوم شد علی رغم قیافه نچندان جذاب و مشکلات تولید و عرضه کمش به دلیل کیفیت بالاو مزایای زیادش این خودرو در مقایسه با محصولات بی کیفیتی مثل 405و سمند وپارس از استقبال خوبی برخورداره
قیمتش هم به دلیل ارزبری بیشتر (چون بیشتر قطعاتش وارداتی هست) و بالا رفتن ارزش یورو در مقابل ریال بالاتر شد.
مطمئنی اون کامنت رو داود نوشته!!!!!
aria
۱۰ آبان ۱۳۹۱جواب شما هم خاموشیست
دوست
۱۰ آبان ۱۳۹۱دوست عزیز اگه شما دوست نداری تندر90 بخری نخر واسه چی توهین وبی ادبی میکنی شما ناسلامتی تویه اجتماع دارای فرهنگ بزرگ شده اید نه توکوچه شاید هم کوچه واستون آشناتره
aria
۹ آبان ۱۳۹۱ال لگن = گاری موتور دار
یاور
۹ آبان ۱۳۹۱با سلام خدمت همه دوستان باور کنید مطالبی که میگم کاملا خالی از هرگونه تعصب می گم من بمدت سه سال تندر90 ال پی داشتم از همه لحاظ خوب بود حتی باطریش هم فرانسوی بود ولی شتاب کندش منو عذاب میداد مخصوصا در سربالایی ها که حتی پراید هم تو سربالایی از این ماشین سبقت میگیره و این مشکلیه که همه میگن یعنی من از هر کی که تندر داشت پرسیدم همینو میگفت بنظر من بدلیل این هست که مجرای سوخت رسانی آن رو برا اینکه کمتر مصرف کنه بستن و سوخت به موتور نمیرسهو بنظرم این قدرت 105 اسب ان که میگن کاملا کشکیاته تازگیا فروختمش سمند ال ایکس ثبت نام کردم چون واقعا از تندر قویتره.
ali
۱۰ آبان ۱۳۹۱فرمایش شما کاملاً رد میشه من مطمئنم به هیچ عنوان شما ال90 نداشتی
من بارها و بارها یکی از بارزترین خصوصیات ال90 که همون قدرت و شتاب خوبش تو سربالایی ها هست رو چک کردم تا حالا هم هیچ نوع سمندی تو سربالایی نتوسته حتی 1 دقیقه عرضه اندام کنه ومن مثل موشک از کنارشون رد میشم
البته تو سرازیری سمند خوب میره!!
aria
۱۱ آبان ۱۳۹۱لامبورگینی داری یا مورگان؟ از موتور 125 سوار ال90 شدی فک کردی آئودی سوار شدی. بیچاره هم شتاب هم قدرت ef7ازال لگن بیشتره . حالا تو با اون آشغال داچیا سمند گرفتی.
amn
۹ آبان ۱۳۹۱اه اه اه….حالم از این سمند ب هم میخوره
محمد
۹ آبان ۱۳۹۱واقعاکه !چه قد ما بدبختیم که اومدیم ازال 90به این زشتی تعریف هم می کنیم!
مصطفی
۹ آبان ۱۳۹۱سمندef7راباتندرکه قیمتشون مثل هم است هرچند2میلیون سمندef7کمتره مقایسه کنیم:
– سرعت220سمندبا210کیلومترتندر
– سنسورعقب سمنددرمقابل عدم سنسورودیدتندر
– ایمنی سرعت وتعادل درپیچ سمنددرمقابل تندر
– ظاهرسمندازروی بی ام و ساخته شده ولی تندرازروی جعبه گوجه
– شاسی فولادی وبدنه مستحکم سمند درمقابل تندر
– قدرت115اسب بخاری سمنددرمقابل100تندر
– ایمنی ترمزگرفتن ومهارشدن ماشین سمندنسبت به تندر
– سیستم هوشمندبه روزترسمندنسبت به تندر
– عدم خستگی مسفرت باسمند
– دوگانه سوزبودن ef7
–
– …
واقعاشمانظربدیداین همه برتری برایه ماشین باقیمت متوسط کافی نیست؟
sasas
۹ آبان ۱۳۹۱کلا همه این ماشینا خیییییییییلی گرونن اصلا فاید ای نداره خودم یه پارس 82 دارم مثله ساعت کار میکنه یه چرخش می ارزه به این صفرا ……اگه ماشین مدل پایین دارین سوارش شین ارزش داره
ارش
۱۰ آبان ۱۳۹۱جناب آقای بنگاه دار مشهدی ، من یه ال90 مدل 87 دارم حاضرم باسمند ef7 شما کورس بزارم .
فکر کنم تو اینه هم نبینمت.
واسه مردم داستان تعریف میکنی؟
ارش
۱۰ آبان ۱۳۹۱یاور جان شما که ال90 داشتی دیگه چرا؟
سر بالای رو باید گاز میدادی به نظرم ترمز رو فشار دادی عزیزم.
صادق
۱۰ آبان ۱۳۹۱یک کلام ختم کلام سمند:
بی کلاس
خز
لخت
بی کیفیت
بی اصالت
موش آزمایشگاهی ایران خودرو
کماندار
۱۰ آبان ۱۳۹۱کم جک بگو پسر خوب!!!
تو با سمند 220 رفتی و زنده موندی؟یا مثلا سنسور عقب مسله ای هست که ما بیایم اینجا در موردش به عنوان برتری یه ماشین بحث کنیم؟ایمنی سمند چیزیه که به نظر خیلیا اثبات شده اما اصلا هم در اون حد ایمن نیست..هرچند برداشت نکنید که میگم مثلا ال 90 ماشین خوبیه…ولی این مطلبی که شما نوشتی به مقایسه ی بین 2 ماشین از دید یه بچه شبیه هست
داريوش
۱۰ آبان ۱۳۹۱مزایای تندر 90 نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
گیربکس و دنده فوق العاده نرم
همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر
نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره.
یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه
سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از 6 ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از 4 هنوز اتفاق نیافتاده.
کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
اطاق کم صدا تر
فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
فنر بندی بهتر
فرمان نرم تر
در کل ال90 از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
استهلاک کمتر
سرو صدا اتاق کمتر
میدان دید و تسلط بیشتر
لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
موتور ال90 خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف7 اذیت کرده و میکنه
.دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران 2 چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال 1 کارخونه و 1 کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که 2 تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …
به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست .
aria
۱۰ آبان ۱۳۹۱شعر نگو پسر جان .میدان دید ال لگن یکی از معایب بزرگش هست
ali
۱۲ آبان ۱۳۹۱آقا(واقعاً نمی تونم بگم محترم) اینجا چاله میدان نیست لطفاً اگر اطلاعات شما ناقصه با بی ادبی توهین فرهنگ خودتون رو به همه نشون ندین.
aria
۱۲ آبان ۱۳۹۱آقای محترم با فرهنگ . من جواب افراد متعصب غیرمنطقی که چشم بر واقعیت میبندند را نمی دم.
کماندار
۱۳ آبان ۱۳۹۱aria
تو که اصلا معلومع تعصب نداری..من دارم شک میکنم با مدیر عامل ایرانخودرو فک و فامیلی!!
اردشیر
۱۰ آبان ۱۳۹۱آقاجان شماخودتون هم می دونید خودروهای تولید داخل چه افتضاحی هستند به همین دلیله که تمام آقایان وآقا زاده ها خودروی ایرانی سوارنمی شند.توروبه خدادرچیزی که تخصص ندارید وارد نشید.
اردشیر
۱۰ آبان ۱۳۹۱من خریت کردم و با تمام وجود به منظور همایت از تولید کننده داخلی یک عدد سمند EF7پایه گازسوز به اصطلاح ملی پیش خرید کردم که فروردین امسال با 45روزتاخیر درقبال 40هزارتومان جریمه تاخیر تحویلش گرفتم ونزداهالی منزل کلی پوزدادم که خودروی صفر کیلومترایرانی خریدم.اماچشمتان روزبدنبینه هرروز دستم به نمایندگی های بی تعهد ایران خودرو بنده .یک روز برای ترمزهای ABSکه قوربونشون برم وقتی میزنی روش 60مترجلوتروای میسته ویک روز برای روغن ریزی Oilmajol ویک روزبرای ….والا به خداخسته شدم ای کاش به جای ماشین تولید ایران خودروی چینی می خریدم !.
aria
۱۰ آبان ۱۳۹۱ال لگن داچیای رومانی هست نه فرانسوی . بخدا مال شرکت داچیاس حتی روی قربالک فرمونش زده داچیا.
سعيد
۱۲ آبان ۱۳۹۱بله در شرکت داچیای رومانی طراحی شده و این شرکت رو رنوی فرانسه خریده و برخی از محصولات رنو اونجا تولید میشه از جمله لوگان ، ساندرو و … این شد دلیل !!!
میشه بفرمائید سمند در کدوم کشور اروپایی تولید و طراحی شده و کدوم استاندارهای اروپایی رو پاس کرده ؟
اون شرکتی که سمند رو ساخته چه افتخاراتی داشته؟
آیا محصولات پژویی که توایران طراحی و تولید میشن رو میشه گفت مربوط به ایرانند و به فرانسه ربطی نداره
مثل 206 اس دی
aria
۱۰ آبان ۱۳۹۱ال لگن زشته و غیر قابل توجیه حالا شما هی شعر ببافید
aref
۱۰ آبان ۱۳۹۱اگه یک نگاهی به نظرات و همچنین رای ها بندازین، متوجه میشین که معمولا خیلی ها از روی تعصبی که روی ال90 دارن نظر میدن، اما خودتون قضاوت کنید:
سمند ال ایکس نمونه ی بارز ذوق و خلاقیت ایرانیه، یعنی ایران که وجدانا نباید هم خیــــلی دست کمش گرفت هر سال داره این ماشینو حتی تو جزئیاتش بهبود میبخشه و هر کسی مطمئنا سمندو برتی رفتن به یه مهمونی تشریفاتی به ال 90 ترجیح میده.
خب کاربرد های یه ماشین نیمه لوکس(هردوی خودرو های مذکور) برای مثلا یه جوون 20-25 ساله چیه:
1.اینکه باهش بتونه دوستاشو تو تعطیلات بره جاده چالوس:از نظر جاده ال 90 در مقابل سمند lx عددی هس که اگه از 10 کمش کنیم 12 میمونه!
2.اینکه وقتی یک sub مارک دار خوشگل با رینگ اسپرت گذاشت روش و خواست بره دانشگاه احساس شیکی بهش دست بده:که در مورد ال 90 بهتره پول این چیزارو بریم یه نیسان خرج کنیم به نما بیاد!!
اما روی سمند هر رینگی که میذاری میترکونه و البته باید به فکر شیرینی دوستان هم باشی!
3.اینکه وقتی تو سربالایی های خاکی با پسر عموت میری بالا چشماش گرد نشه!:که وجدانا وقتی تو سمند نشستی و شیشه ها رو میدی بالا (هر جایی که باشی) انگار 4 تا تلویزیون 3D گذاشتی دورت، صداشونم قطع کردی…
4.واینکه وقتی نشستی توش و تو کمر بندی شهر با 100 تا سرعت، آهنگ سلناگمز گذاشتی و عینک UV 400 رو چشته دستتو بذاری روی شیشه بغلت و بدونی که BMW و audi رو مفت خریدی و هرچند سمند ظاهرش قدیمیه اما مثه 206 همیشه تو چشم مردم هست:
(تو ال 90 دستت به روی شیشه نمیرسه! همین کافیه…!)
؟؟
۱۲ آبان ۱۳۹۱وای سمند اسپورت
چقدر خز ه
مخصوصاٌ با ساب باشه و یه خورده هم خوابیده باشه
hamid
۱۰ آبان ۱۳۹۱دوستانی که میگن ال 90 ال پی خشک 24 تومان من خریدارم تا 10 دستگاه با پول نقد میل بزنند در اسرع وقت تماس میگیرم البته در مشهد
rahmaty.hamid33@yahoo.com
از نظر اصول روانشناسی هر خریدار همواره در پی اثبات این است که بهترین خرید ممکن را انجام داده است لذا خریدار تندر وسمند هم از این قاعده مستثنی نیست ام من فقط حقایق را گفتم اختیار با شماست که با عقلانیت برخورد کنیید یا با تعصب؟
در ضمن اقای ارش من با کسی که متعصب است بحثی ندارم اما به واقع شتاب و سواری سمند البته ef7ان از تندر بسیار بهتر است
ایرانی
۱۰ آبان ۱۳۹۱سلام بردوستان
من نمی دونم چراسرخودروهای بحث می کنیم که قدیمیه آخهl90تولید1998 یاسمندمن تودانشگاه خط تولیدیکی ازخودروهاروبابچه هاسرکلاس دیدیم این فیلم بیشترازمستندبه فیلم کمدی می خورد
aria
۱۱ آبان ۱۳۹۱طرفداران ال لگن چون قبلا موتور سوار بودن خیلی ال لگن براشون جذابه
امین
۱۱ آبان ۱۳۹۱ال 90 ماشین خوبی هستش ولی و موتر خوبی داره… ولی از لحاظ اتاق خیلی جالب نیست..