مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
فرهاد
۱۱ آبان ۱۳۹۱با سلام
تنها مزیت سمند نسبت به ال نود وفور قطعات یدکی و مکانیک آن بوده و تعادل بیشتر در پیچها. ولی مزیت ال نود نسبت به سمند:
1- مصرف سوخت پایین تر
2- کیفیت بسیار بالای موتور و گیربکس
3- فضای بسیار کافی برای سرنشین و صندوق عقب
4- ایمنی بسیار بالاتر
5- ترمز قویتر
6- …
البته من به شخصه زیاد به قیافه خودرو اهمیت نمیدم ولی باید قبول کرد ال نود قیافه جالبی نداره ولی به مرور زمان داره واسمون عادی میشه. ضمناً همینکه بازار خرید و فروش آن نسبت به سمند بسیار بهتره و حتی الان پیش فروش هم نداره خود بیانگر اینه که در کل رضایت مصرف منندگان ال نود بیشتر از سایر خودروهای تولید داخل هستش.
تمام کسانی که EF7 داشتن از کیفیت پایین موتور آن گله مند هستن حتی خود نمایندگی های ایران خودرو هم میگن بهتره که EF7 نخرین چون سریعا باعث مراجعه به تعمیرگاهها خواهد شد.
aria
۱۱ آبان ۱۳۹۱عدم کیفییت قطعات مختص سمند یا 405 نیست. 206 صندوقدار مدل90 دیدم که موتورش روغن ریزی شدید داره. ال90 هم از فیض قطعات بی کیفییت چینی بی بهره نیست.(البته کیفییت قطعه تنها مزیت ال90 ببود که ضایع شد) حالا همه کیفییت خودرو ها یکی هست و در اینجا سمند EF7بخاطر مزایای بی شمارش سرتره . مزایا 1 استفاده از موتور جدید ومدرن EF7 با گشتاور شتاب سرعت و قدرت بیشتر با سوخت برابر 2 زیبایی و همخوانی بدنه .3 ارزان و فراوانی قطعات یدکی (قیمت ترموستات ال 90 سیصد هزار تومن)4 خدمات بعد از فروش بهتر 5 امنییت بالاتر سر نشینان 6 زیبایی طراحی داخلی 7 تعادل بهتر در سرعتت بالا بعلت سنگینی 8 تعمیر و صافکاری بهتر بعد از تصادف (ال90 بعد تصادف قابل تعمیر نیست) 9 کاهش شدت صدمه در تصادفات بعلت ضخامت بدنه و سنگینی.10 دوگانه سوز بودن خودرو و………..
aria
۱۱ آبان ۱۳۹۱آیا قبول دارید قدرت EF7 ده اسب قویتر از ال90 هست؟2- آیا قبول دارید که FE7از تکنولوزیCVVT برخوردار ست؟ 3 آیا قبول دارید با سوخت مشابه 100 سی سی حجم سیلندر EF7بیشتر است؟ 4- آیا قبول دارید EF7در دور یکسان از گشتاور بالاتری برخوردار است؟ آیا قبول دارید EF7 بر روی خودرو های باارزش سورن .رانا.دنا. سمند. فولکس پاسات (EF7بنزینی)نصب میشود؟ آیا قبول دارید موتور ال90 در سال 98 تولید شده و موتور EF7در سال 87(EF7جدیدتره) البت ef7در نیمه دوم سال 90 از واشر سرسیلندر مرغوبی استفاده نکرد و با عوض کردن واشر در مدل بعد مشکل مرتفع شد . تمام موارد بالا مستند است حالا شما بی تعصب قضاوت کنید
ناشناس
۱۲ آبان ۱۳۹۱وای خدا خودروهای آشغالی مثل رانا،دنا سمند از کی شدن با ارزش چقدر حرفای خنده دار میشه تو این کامنتها دید .
این خودروها تو هیچ بنچ مارکی نمیگنجن حتی تو رده بندی کیفی محصولات داخل ایران هم جزء بی کیفیتها هستن چه برسه به محصولات خارجی
aria
۱۲ آبان ۱۳۹۱میشه بفرمایید از رانا و دنا بهتر در مجموعه ایرانخودرو چی هست.در ضمن به کوری چشم دشمن رانا ef7دو ملیون گرونتر از راناtu5 هست. خودرو شخصیت چیه که رانا ودنا نسبت بهش آشغالند. موتور سیکلت 125؟؟ پس شعر نگو
داريوش
۱۲ آبان ۱۳۹۱با عرض سلام
مزایای تندر 90 نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
گیربکس و دنده فوق العاده نرم
همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر
نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره.
یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه
سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از 6 ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از 4 هنوز اتفاق نیافتاده.
کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
اطاق کم صدا تر
فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
فنر بندی بهتر
فرمان نرم تر
در کل ال90 از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
استهلاک کمتر
سرو صدا اتاق کمتر
میدان دید و تسلط بیشتر
لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
موتور ال90 خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف7 اذیت کرده و میکنه
.دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران 2 چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال 1 کارخونه و 1 کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که 2 تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …
به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست …
كورش
۱۲ آبان ۱۳۹۱رنو لوگان محصول سال 2004
قدرت موتور : به گفته رنو پارس 110 اسب بخار
به گفته ایران خودرو 105اسب بخار
شتاب :10.2 ثانیه
سمند lx بر اساس پلت فرم قدیمی 405 مربوط به 30 سال پیش طراحی شده و یک اتاق سنگین بر روی اون نصب شده :
قدرت موتور: 100 اسب بخار -با وجود حجم موتور بیشتر و طبیعتاً مصرف بالاتر
شتاب :13.5 ثانیه. که تو سربالایی میشه لش
ابرام
۱۲ آبان ۱۳۹۱شما مشخصات ef7را هم بنویس. حالا چی شوار میشی که رانا و دنا بی ارزش اند.پیکان 57؟؟
aria
۱۳ آبان ۱۳۹۱کورش جان قربون اسمت بشم .اگه تو ملی گرا نباشی پس … باید ملی گرا باشه؟
مینا
۱۲ آبان ۱۳۹۱دوستان عزیز کسی در مورد جریمه تاخیر تحویل خودرو و مبلغش چیزی میدونه ؟ که آیا میدن یا نه ؟
من یه سمند ال ایکس کلاس 19 در تاریخ 25 شهریور ثبت نام کردم و کل مبلغ ماشین که 17 میلیون و 187 هزار تومن بود نقدا همون 25 شهریور پرداخت کردم ، در قرار داد هم تاریخ تحویل رو 30 روزه زده بود ولی تا الان که 12 آبان هست خبری از تحویل سمند نشده !!!
جلال
۱۲ آبان ۱۳۹۱منم مشکلم مثل خانم مینا هست<متآسفانه قول میدن ولی عمل نمیکنن
لطفا" هرچه سریعتر مشکلمون رو حل کنید
ابرام
۱۲ آبان ۱۳۹۱من خودم ال 90 دارم ازش راضییم فقط طراحی داخلیش نسبت به قیمتش ساده هست و همه اقوام بهم میگن ماشین زشتیه
حمید
۱۳ آبان ۱۳۹۱هر کسیپیگیر ایمنی ال90 نسبت به سمند هست کافیه توی گوگل تست تصادف هردوتا ماشین رو جست و جو کنه بعد قضاوت کنه!!!
ال 90 نسبت به 206 عملکرد بهتری داشته!
مهم قطور بودن بدنه نیست بلکه جذب نیروی تصادفه!!
یه سوال،چطوریه قدرت سمند از ال90 کمتره ولی تند تر میره؟؟؟؟؟
aria
۱۳ آبان ۱۳۹۱بر فرض محال که ال نود مزایایی نسبت به سمند داشته باشه(که اصلا نداره) باز هم باید تا حدودی خودرو ساخت وطن را ترجیح داد(البت تا زمانی که ایرانخودرو اجحاف نکنه) بخدا و بقران قسم وقتی سرود ای ایران را میشنوم اشک در چشمانم حلقه میزنه که ما کی بودیم و………..
aria
۱۳ آبان ۱۳۹۱سوابق رنو (که البته ال90 مال داچیاس) در ایران افتضاخه .حتی یکنفر از رنو 5 و رنو 21 راضی نیست بر عکس همه دل پر دردی ازش دارن. آخه خودرویی که ترموستاتش 300 هزاز تومن باشه کجاش خوبه ؟؟ منطقی باشید
mmf66
۱۴ آبان ۱۳۹۱با این قیمت های الان دیگه نمیشه گفت ال90 خوبه اخه 25 تومان بدی به این ماشین مگه چی داره الان سمند سورن ای ال ایکس همین قیمته به خدا اگه موتور ملی مشکل دار نبود بدون شک میگرفتمش ولی فعلا یک 405 slx tu5 دارم که به نظر من خوش قیمت ترین ماشین ساخت داخله شتابشم که زبان زد همه هست فرمان و رانندگی لذت بخش و ایرو دینامیک عالی موتورشم که غولی هست برای خودش
hesam
۱۵ آبان ۱۳۹۱واقعا405tu5ی دونه باشه
کسی ک باهاش رانندگی کنه میفهمه چی
ال لگن مفت
irani
۱۵ آبان ۱۳۹۱بچه … اگه حرفی برای گفتن نداری به ماشین ملت توهین نکن
یاد بگیر بحث کردن رو
hesam
۱۵ آبان ۱۳۹۱ولی در کل ماشین تولید ایران مفت همه مدلاش
فقط آآآآآآآآآآآآآلمان
reza
۱۵ آبان ۱۳۹۱ال90 تو این چند سال حضورش تو ایران آنقدر خوب بوده که طرفدارانش روز به روز در حال بیشتر شدنه
وقتی ماشین خوب باشه بهش حسادت میشه و چرت و پرت زیاد دربارش گفته میشه لطفاً به حرفای غیر علمی و بچه گانه برخی از دوستان زیاد توجه نفرمائید .
~hell boy~
۱۵ آبان ۱۳۹۱بنظر من تو این کلاس خودرو سمند خرف اول رو میزنه من وقتی با سمند 210 تا میرم اصلا نمیترسم ولی وقتی با خودروهای دگه هستم جرات نمیکنم با این سرعت برم
aria
۱۶ آبان ۱۳۹۱رنو در حال خروج از ایرانه و به سرنوشت ریو دچار شد. حالا خدمات بعد از فروش و قطعات یدکیش چی میشه خدا داند
رسول
۱۶ آبان ۱۳۹۱سمند= لش ال نود= زشت 206= اسباب بازی 405= عهد بوق پارس= اونم لش حیف پول که بدی آشغال بخری. اگه مردم ما یه ماه ماشین نخرن نمیمیرن ولی خودرو سازا تنبیه میشن. نخرین تا قیمت این آشغالها پایین بیاد
علی
۱۶ آبان ۱۳۹۱ببخشید دوستان لطفا کمکم کنید میخواستم بدونم الان قیمت سمند ef7چنده با تشکر از نظرات جالبتون
aria
۱۶ آبان ۱۳۹۱21900000تومن البت کلاس 6 .(یعنی بارینگ فولادی). ولی در بازار 27 تا 25 معامله میشه
aria
۱۶ آبان ۱۳۹۱ببخشید 22900000تومن تحویل 30 روزه که تا دو ماه میرسه
aria
۱۶ آبان ۱۳۹۱قبلا هرکی 405 می خرید آتیش میگرفت و می سوخت . حالا هرکی ال90 با این قیمت و اون ژست بی ریختش را می خره یک جایی از خودش می سوزه
حسین
۱۶ آبان ۱۳۹۱انصافاًال90 یه سر وگردن از رقباش بالاتره و تو رنج خودش از همه ماشین تره
اگه یه خورده قیافش تهاجمی تر طراحی شده بود الان همه چشم بسته ازش تعریف میکردند
به هر حال من میپسندمش و حتی قیافش رو از سمند بیشتر دوست دارم
سیمین
۱۷ آبان ۱۳۹۱به نظر من این ماشینا با این قیمت مفت، هم نمی ارزند هر ماشینی که با سیاست خود آقایان خودروساز( کم تولید کردن و کم عرضه کردن) به این قیمت های سرسام آور رسیده نباید اصلا درباره اش حرف زد چه برسد به اینکه خرید. لطفا توجه شود به آمار بالای تصادف در ایران که مهم ترین عاملش ایمن نبودن خودروهای ساخت داخل است وقتی این خودروها با این قیمت ها هنوز خریدار دارد آقایان دچار توهم می شندکه چه خبره
shah gholam
۱۷ آبان ۱۳۹۱با با بخرید .اگه نخرید چینیا ور میشکنند ومجبور میشید همین لگنا را سوبله پول بالاش بدید.
سهيل
۱۷ آبان ۱۳۹۱نظر ایران خودور در مورد تندر90:
تندر90 یکی از خودروهای روز جهان در کلاس B است که در سراسر اروپا، آسیا و خاورمیانه مقبولیت و محبوبیت ویژه ای به دست آورده است. تندر90 موفقیت خود را مرهون طراحی زیبای بدنه، اتاق جادار و دلباز، برخورداری از جدیدترین فن آوری خودروسازی، سادگی و پرهیز از پیچیدگی در بخش فنی و در نتیجه سهولت تعمیرات، قیمت بسیار مناسب و رقابتی و همچنین خدمات پس از فروش آسان و فراوان است
تندر90 از موتور 1600 سی سی با توان 105 اسب بخار بهره می برد که این میزان قدرت در این کلاس از خودروها قابل توجه است. این موتور دارای 16 سوپاپ بوده و از سیستم سوخت رسانی انژکتوری الکترونیکی سود می برد. این خودرو دارای شاسی و ساختار بدنه بسیار مستحکم است که ضربات وارده به اتاق را در تصادفات به کلیه قسمت های بدنه تقسیم کرده و از ورود مستقیم انرژی به سرنشینان جلوگیری می کند
از نظر جادار بودن، همین بس که سه نفر با قد 180 سانتی متر می توانند به راحتی در صندلی عقب تندر90 بنشینند. صندوق عقب این خودرو نیز با ظرفیت 510 لیتر برای هر خانواده ای در سفرهای طولانی مناسب است. کلیه مراحل بدنه سازی، رنگ آمیزی، مونتاژ و تکمیل کاری نهایی تندر90 در خطوط تولید مجهز شرکت ایران خودرو با استفاده از آخرین فناوری های دنیا انجام می شود. به کار گیری اتوماسیون سطح بالا در خطوط تولید این شرکت که بزرگ ترین و پیشرفته ترین خودروساز خاورمیانه است، بازدید کنندگان و صنعتگران سراسر جهان را به شگفتی و تحسین وا می دارد. این خودرو دارای کیسه هوای راننده و همچنین پخش CD میباشد. قابل ذکر است همه مدلها ی تندر 90 دارای ایربگ شاگرد می باشند.
dan2dan
۱۷ آبان ۱۳۹۱آریا جان حیف این اسم زیبا که تو برای نام کاربریت گذاشتی
یه چیز میگم بعدش دیگه هیچ حرفی نزن
هر خودرویی هم مزیت داره نسبت به خودرویی که باش مقایسه میشه،هم عیب
مثلا مزیت های لوگان نسبت به سمند:
موتور و گیربکس به مراتب هماهنگ تر
مصرف پایین تر(البته نسبت به xu7)
طراحی نمای جلوش ار سمند اصیل تر و پخته تره
کاپوت و صندوق عقب جمع و جور تر که برای پارک کردن مناسب تره
عرض یکم بیشتر نسبت به سمند
صندلی عقب(دقت کنید فقط عقب)یکم راحت تر
ایمنی به مراتب بیشتر و ثابت شده
کیفیت ساخت بالاتر و مونتاژ دقیقتر
کولر بهتر در مدل های نیمه دوم 90 به بعد
قیمت قطعاتش درسته بالاتره ولی کیفیت و دوامشون بیشتره
کنترل بیشتر روی ابعاد ماشین
جلوبندی قوی تر و قابلیت جاده خاکی رفتن بیشتر
تکنولوژی ساخت بالاتر
ترمز قوی تر حتی نسبت به 4 جرخ دیسکی سورن ای ال ایکس
مزایای سمند
هندلینگ فوق العاده بعتر
نمای جانبی و عقب زیبا تر
فضای داخلی یه مقدار بیشتر
داشبورد و کلا فضای داخلی دلنشین تر
صندلی های جلو راحت تر
امکانات و آپشن یه مقدار بهتر
پرستیژ یکم بالاتر(البته نسبت به ال 90 مشکی پایین تره)
فراوانی بیشتر قطعات و قیمت پایین تر
زیر ارنجی عقب و کنسول وسط فابریک_اینا هم جزء آپشن هستند البته)
ارگونومی و آیرودینامیک بهتر که مورد دوم تو سرعت نهایی موثره که البته تو ایران فکر نکنم زیباد بهش احتیاج باشه
aria
۱۸ آبان ۱۳۹۱اولا آریا و آرین اسم دو پسر من هست. بعد اولین لوگان سواری هستی که منطقی هستی. تمام حرفاتم قبوله کاشکی همه مثل تو بودند تا منو مجبور به تلافی نکنند
aria
۱۷ آبان ۱۳۹۱ال 90 هم از بازاز ایران خارج میشود و صاحبانش را در بلا تکلیفی عجیبی برای قطعات یدکی قرار میدهد
اشکان
۱۷ آبان ۱۳۹۱با سلام:
آقا آریا لطفا هزیون نگین!کی گفته ترموستات ال نود سیصد هزار تومنه؟آخه چ را چشم بسته هر چیزی رو اینجا مینویسی؟!دوست عزیز قیمت ترموستات ال نود 12000 تومنه.میتونی بری قیمت بگیری.در ضمن من یه ال نود مدل 87 دارم خیلی ازش راضیم.تا حالا 70000 تا راه بردم و هنوز جلوبندی ماشینم اچار نخورده و صفحه کلاجم فابریکه به خدا!وقتی گاز میدم ماشین هنوز که هنوزه تو شتاب صفر تا صد کم نمیاره!آخه حیف این ماشین با کیفیت نیست که اینقدر میکوبیش؟من تا حالا فقط یه لنت جلو عوض کردم با یه باتری که البته باتری رو در کیلومتر 68000 عوض کردم.همین
aria
۱۸ آبان ۱۳۹۱با 12 تومن ترموستات فرغون نمیدن. کجایی کاکا
اشکان
۱۷ آبان ۱۳۹۱واقعا ال نود تو کیفیت حریف نداره
اشکان
۱۷ آبان ۱۳۹۱دوستان عزیز ماشینهای سمند ef7 همشون مشکل موتوری دارن.همشون بدون استثنا واشر میسوزونن.
aria
۱۸ آبان ۱۳۹۱آرش خان این مشکل در مدل 91 با عوض کردن شرکت تولید کننده واشر برطرف شد .شعر نفرمایید
علی فا
۱۷ آبان ۱۳۹۱ال90 مدل 86 واقعا عالی بود ولی الان 91 داره با قطعات چینی و با کیفیت پایین تولید میشه .
صمد
۱۷ آبان ۱۳۹۱اشکان
حیفه بااین اسم قشنگی که داری ال لگن سوارمیشی
باهمه اوصافی که واسه ال نودگفتی ولی این قیافه زشتش وقتی توخیابون میری همه دارن نگاهت میکنن
سمند نمیخوای بازم بروورنا مدل 88بخر
ناشناس
۱۷ آبان ۱۳۹۱درسته ال90 قیافه جذاب و اسپرتی نداره ولی باور کنین من قیافه ال90 رو به سمند و پارس ترجیح میدم . پارس که دیکه خیلی خز شده مخصوصاً رنگ سفیدش تازه بهش میگن عروس روستا