مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
کاوه
۲۸ آذر ۱۳۹۱من در کشور بلاروس هستم 20هم ایران بودم ببینید هرجای دنیا کسی بخواد بین 2برند انتخاب کنه رنو رو انتخاب میکنه تا ایران خودرو
خودتونو علاف سمند نکنین نمیگم ال90 عالی اما لاقل از تولیدات مبارک ایران بهتره سوارشین به چندجای دنیا سر بزنین ببین ایا سمندو ماشین حساب میکنن اصلا؟کوتاه بین نباشین تا اینجاشم سرتون کلاه رفته با خرید سمند و امثالش
پشيمان
۲۸ آذر ۱۳۹۱با سلام و عرض ادب
اینجانب یکی از خریداران و دارندگان خودرو سمند با موتور ملی هستم(سمند ای اف سون) بعد از حدود 3600 کیلومتر قبل از سرویس اولیه دچار روغنریزی از موتور شدم با پرس و جو از سایر دارندگان این نوع خودرو متوجه شدم که این مشکل همگانی است بخصوص دارندگان سمند ای اف سون عمده مشکل از «اویل ماژور» بوده است.
خود تعمیرکاران ایران خودرو نیز این امر را طبیعی دانسته و تقریباً مدعیاند که 90 درصد این نوع خودرو با این مشکل مواجه هستند یکی از آشنایان نیز یکبار اویل ماژور را در 1500 کیلومتر عوض کرده ولی دوباره همان مشکل پیدا شده است. مهمترین سؤال اینست:
1. چرا بعد از چهار سال تجربه تولید و استفاده از این نوع موتور تاکنون نتوانستند این مشکل را حل نمایند و یک واشر نسوز و یا اویل ماژور نسوز طراحی و تولید نمایند؟
2. اگر مشکل این موتور قابل حل نیست چرا اصرار به تولید و نصب آن روی خودرو وجود دارد؟
3. آیا حمایت از تولید ملی بایستی همراه با این مشکلات باشد؟
aslam
۲۸ آذر ۱۳۹۱موتور ef7 به دلیل نبودن بعضی از قطعات و بومی سازی مخصوصا تولیدات اخیرش این مشکلات رو داره! موقع خرید خود نمایندگی به من گفت این موتور رو ثبت نام نکن. ولی اگر تمامی لوازماتش وارداتی بود می تونم بگم که موتور خوبی هست. همون موتور xu7 که صداش و مصرفش برای بعضی ها خوشایند نیست ! برای سمند بهترین انتخاب بود و هست. (فعلا تولید این مدل رو ندارن!) گشتاور بالا در دور پایین (متناسب با وزن اطاق سمند) و توان موتور در سربالایی ها و عمر طولانی تر و کم هزینه بودن تعمیرات و قطعات و فراوانی قطعات باز هم به مزیت این نوع سمند افزوده. دوستان از نظر ایمنی و هندلینگ نمی شه به سمند ایراد گرفت چون امتحان خودش رو توی این سال ها در تصادفات مختلف به خوبی پس داده. اینکه پراید بتونه سمند رو له و لورده کنه یه طنزه! ولی شاید نوع برخورد و نوع نیروی وارده به سمند (برخورد موتور پراید به جلو سمند به طور مستقیم) در این تصادف که (از کدام زاویه تصادف و با چه سرعت و … جای بررسی و سوال داره!). در هر حال با یک حادثه نمی شه قضاوت عدم امنیت در مورد این ماشین کرد. در مورد ال نود اینکه که قبلا هم گفتم از نظر موتور و گیربکس و فنی در رده بالایی قرار داره. ولی خشک بودن (مخصوصا صندلی عقب) و حس عدم تعادل در پیچ های تند با سرعت بالا غیر قابل انکاره. به هر حال هرکس حق انتخاب داره و باید به نوع تفکر و انتخابش احترام گذاشته بشه.
aria
۲۸ آذر ۱۳۹۱ef7در نیمه دوم سال 90 دچار مشکلاتی بود که در مدل بعدش مشکل حل شد
milad63
۲۸ آذر ۱۳۹۱سلام بنده موتور سابق سمندرادرمقایسه باموتورجدیدترجیح میدهم ولی در کل وزن بالای این خودروکمی ازشتاب آن کاسته که این بزرگترینمشکل سمند میباشد
aria
۲۸ آذر ۱۳۹۱ال90هایی که شتاب 0تا100 ال90 را 10 ثانیه میدانند .امتحان کنند که شتاب 120تا200چقدر است. ef7بین 120 تا 200 شتابی بسیار عالی و زنده داره که ال لگن گرد لاستیکش نمیشه .تا رانندگی نکنی درک نمیکنی با سرعت 208 کیلومتر رانندگی با اون شتاب یعنی چی
ali
۲۸ آذر ۱۳۹۱از طرز صحبتت معلومه که سنت خیلی کمه ولی اگه گواهی نامه داری یک صفر تا 200 یا 0 تا 180 تو جاده کفی بگیر بزار ببینیم ماشینت او جند دقیقه به 200 میرسه
خیلی با احتیاط و تو منطقه غیر مسکونی
aria
۲۹ آذر ۱۳۹۱http://www.aparat.com/v/irAfq شتاب 0 تا 200 سمند EF7
dan2dan
۲۹ آذر ۱۳۹۱آخه بچه تو این شرایط کی دیگه 120-130 به بالا میره؟با هر ماشینی تو جاده های ایران بیشتر از این بری یعنی حکم مرگ رو برا خودت و خانوادت صادر کردی،هی میگی شتاب 120-200،عزیز من کیلومتر سمند تو خطا داشتن رو دست پراید رو هم زده،
شما برو با سلطان جاده هات حال کن و ما بدبخت های تندر سوار رو به حال خودمون بذار
aria
۲۹ آذر ۱۳۹۱ال نودت رو بیار تا تو شتاب 120 تا 200 سوکسش کنم
مجيد
۲۹ آذر ۱۳۹۱نزدیک دو ماه است که ماشین رو تحویل گرفتم ، سعی دارم به دوستانی که میخواهند این مدل از سمند رو ثبت نام یا خریداری کنند کمک کرده باشم .
در ابتدا اگر میتوانید از پس هزینه های بنزین بر بیایید اکیدا توصیه میکنم سراغ سمند EF7 نروید و البته اگر حال و حوصله ایستادن در صفهای طولانی صف را هم ندارید بازهم اکیدا توصیه میکنم سراغ این خودرو نروید .
اگر آدم حساس به صدا و کیفیت تزئینات داخلی هستید باز هم این خودرو به درد شما نمیخورد .
ابتدا از ناهماهنگی موتور و گیربکس بگم که بازهم افراد کمی متخصص و آشنا به خودرو میدونند چقدر در سر وصدا و هماهنگی دنده ها و البته مصرف سوخت و همینطور عمر موتور مهم هست . این موتور با توجه به گشتاور بالا و قدرت بالاتر نسبت به موتور XU7 (سمند معمولی) نمیتواند از همان گیربکسی که روی سمند XU7 هست استفاده کند ، این قضیه را به دقت و با سرعت های مختلف تست کردم . در نتیجه این گیربکس به سرعت معیوب شده و به زوزه می افتد .
از نظر قطعات داخلی باید بگویم به خاطر لرزشهای زیاد و ناهماهنگی موتور و گیربکس با گذشت زمان در قسمت داشبورد و شیشه جلو با مشکل صدا مواجه خواهید شد .
این خودرو از ابتدا با مشکل اگزوز مواجه است و از همان زمان تحویل صدای زیادی از زیر ماشین خواهید شنید که میبایست حتما به نمایندگی گوشزد کنید تا درست کنند .
نکته بعدی و تکراری در این خودرو دسته موتور میباشد که با گذشت چند روز متوجه میشوید صدایی از سمت شاگرد به گوش میرسد که این را هم با رفتن به نمایندگی و نصب واشر مخصوص حل کنید .
این خودرو دارای سیستم نشت یابی گاز می باشد و با کمترین نشت گاز شیر برقی متصل به کپسول عمل کرده و گاز قطع میشود ، البته بسیاری از دارندگان این خودرو با روشن شدن چراغ چک متوجه این موضوع میشوند .
عملکرد ترمزها از ابتدا تا بحال خوب بوده و با تست سیستم ABS متوجه این موضوع میشوید که با وجود وزن بسیار زیاد این خودرو که حدود 1300 کیلوگرم می باشد میتوان به ترمزهای خودرو اعتماد کرد . البته در زمان روشن بودن کولر ( کمپرسور ) ترمزها کمی ضعیف عمل میکنند .
عملکرد موتور در حالت گاز بسیار خوب بوده و در سراشیبی های تند هم میتوان روی قدرت این موتور حساب بازکرد .
با تعویض عملگر از حالت گاز به بنزین یا به عکس میتوان گفت متوجه تعویض سوخت نخواهید شد .
aria
۲۹ آذر ۱۳۹۱عزیز من .ایرانخودرو برای خودروهاس سمند و EF7 سورن و 405 ها و پارس ها و 206 ها همه از گیربکس BE3استفاده میکنه. پس الکی به این گیر بکس گیر نده چون پارس هم با همین گیربکس عرضه میشه. دسته موتورش هم من اصلا نمی دونم کجاست . چرا دروغ میگی ؟؟ از خراب کردن الکی خودرو وطن و بالا بردن آشغال رومانی (تراکتورساز)چی گیرت میاد. اتاقش هم نسبت به اتاق گاری 90 مثل اتاق مورگان هست
aria
۲۹ آذر ۱۳۹۱لرزش هم در EF7اصلا معنی نداره. صدای اضافه هم اصلا نداره. آقا EF7 چند تا ایراد موتوری داشت که در مدل 91 برطرف شد هیچ ایرادی نمیشه بهش گرفت.
میثم
۱ دی ۱۳۹۱آقا شما چند از ایران خودرو میگیری که اینقدر از سمند دفاع می کنی. برو یک سر به عرب ها بزن با پول سمند میرن اسپورتیج می خرند. نکنه می خواهی بگی اسپورتیج از سمند بهتره؟ بابا مردم به نون شبشون محتاجن سمند باشه یا ال 90 فرق نداره ولی من که 8 سال سمند داشتم یک بار پشت نشستم با اون صندلی مزخرفش کمر درد گرفتم. شما برو با سمندت حال کن من هم با اسپورتیجم از کنارت رد می شم یه محل … نمیزارم. بیچاره مردم ما که سر سمند و ال 90 دارن با هم دعوا می کنند نمی دونند چه کلاهی سرشون رفته. خر همون خره پالونش عوض شده برادر!
AMIR
۲۹ آذر ۱۳۹۱از نظر من سمند ELX که جدید اومده می تونه تا حدی با ال 90 برابری کند……..
اشکان
۲۹ آذر ۱۳۹۱با سلام
مطالبی راجع به ال نود:
رنو فرانسه جلوبندی ال نود رو در بیابانی در آفریقا به اسم بیابان “لاردی”تست نمود.به گفته کارشناسان اگر خودرویی در این بیابان رانده شود سه برابر یک خودرویی که در یک جاده متوسط اروپایی تردد میکند مستهلک میشود.جلوبندی ال نود پس از طی 470000 “چهارصد و هفتاد هزار کیلومتر”نیاز به تعمیر پیدا کرد!ال نود تنها خودرویی است که”پیر ادوارد راسل”مدیر پروزه لوگان بعد از تست نهایی این خودرو گفت:
در رنج قیمت لوگان هیچ ماشینی از لحاظ کیفیت و ایمنی در دنیا به لوگان نمیرسد.
این مطالب رو جهت اگاهی دوستان سمند سوار نوشتم که اینقدر از اون سمند لش تعریف نکنن!
aria
۲۹ آذر ۱۳۹۱ال90های عزیز.خواهش میکنم فقط نیم ساعت با ef7رانندگی کنید بعد نظر بدید من نظر شما رو قبول دارم. بخدا زیر پاش ( گاز ترمز شتاب نرمی سکوت)در حد سوناتاست. فقط امتحان کنید. بعد می فهمید که ال 90 ال گاری هست
ابی
۲۹ آذر ۱۳۹۱دوست عزیز پدرم این ماشین رو داره انصافاً در برابر ال90 خودم لگنی بیش نیست
حتی جاضر نیستم برای پارک کردنش تو پارکینگ سوئیچ رو از بابام بگیرم
واقعاً لشه، بی کیفیت و پر درد سر
شاید برای شما که تنها ماشینت این بوده یا از پیکان به این ماشین رسیدی لگند ef7 در حد سوناتا باشه!!
aria
۳۰ آذر ۱۳۹۱خوبه بدانید که سوناتا ماشین پدرم هست . و من بههمون اندازه ازش لذت می برم
اشکان
۲۹ آذر ۱۳۹۱خدا وکیلی من فکر نکنم جلوبندی سمند تو بیابان لاردی بتونه بیست هزار کیلومترم دوام بیاره!
aria
۳۰ آذر ۱۳۹۱آدمی که حاضر نباشه ef7را حتی پارک کنه لابد باید مورگان سوار بشه. گرچه افرادی که مورگان دارند خیلی متوضع و فروتن هستند. پس معلومه کسی که این قدر غرور داشته باشه اصلا ماشین نداره
سعید
۳۰ آذر ۱۳۹۱ه گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از عصر ایران، خودرو تندر 90 یکی از معدود خودروهای داخلی است که به صورت همزمان در دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور تولید می شود. ورود این خودرو از ابتدا به صنعت خودروسازی با حاشیه هایی همراه بوده و در حال حاضر نیز با وجود گذشت چندین سال از زمان ورودش به بازار خودروی داخلی متاسفانه همچنان تولید آن اقتصادی نبوده و به دلیل تفاوت قیمت تمام شده و واقعی آن با نرخ مصوب سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده، تولید این خودرو صرفه اقتصادی برای خودروسازان ندارد.
این خودرو که در طول حدود 10 سال از عرضه و تولید آن همواره نمادی از کیفیت محصول را به هراه خود یدک کشیده و با این عنوان توانسته روز به روز بر مشتریان و علاقمندان داخلی خود بیفزاید بر اساس قرارداد اولیه که فی مابین خودروسازان داخلی و شرکت رنو منعقد شد، شرکت ایرانی –فرانسوی رنو پارس جهت تامین قطعات این خودرو مشخص و معرفی شد که انصافا در طول این سال ها با وجود بودن مشکلات فراوان همواره به عنوان زنجیره تامین این خودرو در تلاش بوده تا با استفاده از توان داخلی قطعه سازان با حفظ کیفیت، قطعات مورد نظر شرکت رنو، تامین و در اختیار خودروساز قرار گیرد.
حضور این شرکت علاوه بر عامل و ناظری که باعث حفظ کیفیت قطعات بوده توانسته به کمک صنعت قطعه سازی داخلی بیاید و بر اساس مراودات این شرکت که در عرصه بین المللی در موضوعات مختلف از جمله سفارش گذاری، کیفیت، آموزش و تامین نیرو با قطعه سازان داخلی انجام داد، موجب شده که دانش فنی و تخصصی این خودروساز برتر جهانی به شرکت های قطعه ساز منتقل شود.
باید اشاره کرد که تا کنون در حدود 60 درصد خودرو تندر 90 داخلی سازی شده که این مهم در قسمت اتاق، بخشی از موتور ، قسمتی از سیستم های برقی و قطعات پلاستیکی است و بقیه موارد به صورت CKD از طریق شرکت رنو پارس وارد و تحویل شرکت های خودروسازی می شود و به عبارتی خودرو تندر 90 که یکی از محصولات پر تیراژ شرکت های خودروساز داخلی است، به صورت مستقیم تحت تاثیر نوسانات ارزی است.
تردیدی نیست که در ماه های اخیر موانع بسیاری بر سر راه تولید صنعت خودروی کشور ایجاد شده و این مشکلات متاثر از دو عامل تحریم های اقتصادی بیرونی و شرایط اقتصادی داخل کشور است که هردو عامل به صورت مستقیم بر روی قیمت و تولید این خودروی فرانسوی تاثیرگذار است.
این در حالی است که در طول 4 سال گذشته هیچ گونه نظارتی بر روی اقلام مختلف مورد نیاز این صنعت صورت نگرفته و قیمت برخی از اقلام آزاد و بدون هیچ گونه کنترلی دائما در حال افزایش بوده است. همچنین در همان سال ها با هرگونه افزایش قیمت خودرو بر خوردی نظارتی و تعزیراتی صورت گرفته و از هر گونه افزایش قیمت توسط خودروساز جلوگیری شده است.
این شرایط از دی ماه سال گذشته با افزایش چشمگیر قیمت محصولات وارد فاز جدیدی شد و افزایش قیمت محصولات اولیه برای تولید کنندگان بحران های اقتصادی پدید آورده است به نحوی که بر اساس تحقیقات انجام شده افزایش قیمت واقعی در حدود 2/5 تا 4 برابر باید صورت پذیرد.
در سال 91 مواد اولیه ورق، آلمینیوم ، فولاد، مواد پلیمری، چدن، تایر و مس همگی از 30 تا 130 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است که این افزایش قیمت در تولید خودرو بسیار تاثیر گذار است.
از طرفی مشکلات ناشی از نوسانات ارزی بر روی خودروی با کیفیت تندر90، با توجه به درصد واردات CKD این خودرو تاثیر گذاشته و باعث شده که از دو جنبه تامین مواد اولیه برای قطعه ساز و تامین قطعات CKD برای خودرو ساز افزایش قیمت ایجاد کند.
از جهت دیگر با نگاهی به قیمت های این خودرو در سایر سایت های تولیدی شرکت رنو در کشورهایی چون ترکیه، برزیل، روسیه و سایر بازارهای بین المللی می توان به این نکته پی برد که قیمت این محصول در سایر کشورها با توجه به موارد تسهیلاتی که برای خودروسازان داخلی در آن کشورها در نظر می گیرند از قیمت بالاتری نسبت به تندر90 ساخت ایران دارد.
بر همین اساس قیمت این خودرو در کشور روسیه 10/500 دلار، ترکیه 14 هزار دلار و برزیل 12/700 دلار است که با احتساب دلار 3 هزار تومان این خودرو در کشورهای تولیدکننده تندر 90 بسیار بالاتر از ایران به فروش می رسد.
علاوه بر موارد مطرح شده محدودیت های بین المللی و افزایش نرخ تورم در کشور هم باعث شده که خودروسازان از ابتدای سال جاری تاکنون با افت 50 درصدی تولید مواجه شوند و مجبور به درخواست افزایش قیمت های محصولات خود از جمله تندر 90 باشند. از طرف مقابل سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان همچنان با درخواست منطقی خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت خودرو مخالفت می کند که این امر باعث شده تا تولید کنندگان خودرو تندر 90 در حال ضرردهی باشند چرا که قیمت این خودرو در شرایط کنونی نزدیک به 30 میلیون تومان تمام خواهد شد.
البته آنچه فعلا مسلم و مشخص است خودروسازان می بایست جور همه مشکلات موجود در این صنعت را به تنهایی به دوش بکشند و هیچ گوش شنوایی حاضر به شنیدن وقایع صنعت خودروی کشور نیست و مسئولان تشنه اند تا ببینند خودروسازان تا چه حد می توانند این فشار را تحمل کنند و چرخ های صنعت خودروسازی کی از تکاپو می افتد.
امید است در این برهه حساس و خطیر، سازمان ها و نهادهای نظارتی و دولتی برای از بین نرفتن این صنعت و با در نظر گرفتن جمیع موارد، از مستهلک شدن بیش از پیش این صنعت مهم و استراتژیک کشور جلوگیری کنند.
aria
۳۰ آذر ۱۳۹۱آقا ابی . شما اول هوییت خودتو توی این سایت پابت بکن بعد بیا نظر بده . ما حق آب و گل داریم. تو معلوم هست کی هستی . از کجا اومدی ؟؟ شما برو در مورد موتور 125 و گاری نظر بده اینجا جای بزرگتر هاست
ali
۳۰ آذر ۱۳۹۱آریای عزیز (ّبر خلاف نحوه نوشتنت اسم ایرانی خوبی داری)
0 تا 200 رو تو 1:20 ثانیه میره که احتمالا سرپایینی هست و برای سمند ef7 خیلی خوبه و لرزش کیلومتر و بدنه ماشین از سرعت 150 به بعد خیلی خیلی زیاده به هر حال ماشین ایران خودرو دیگه.
این هم فیلم 0 تا 200 تندر در 45 ثانیه!! که تو همون سایت پیدا کردم
***rat.com/v/PSpid
این هم 0 تا 180 تندر در 36 ثانیه
***rat.com/v/18UDw
(کیلومتر رو ببین با جه شتابی سرعت می گیره تو سرعت بالا و هیچ گونه لرزشی نداره!!،)
ولی به خاطر امنیت خودت هم که شده هیچ وقت با ماشینهای ایرانی و قدیمی ایران تند نرو، حتی 80 تا 100 تا هم تو این ماشینها خطرناکه (سمند انواع پژو حتی 206 که تست تصادف جدیدش 1 تاره بدون ایربگ آورده دیگه چه برسه به سمند)
اینجا رو ببین
http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_87-01-17.htm
رستمی
۳۰ آذر ۱۳۹۱دنیا و سمند وطنی
باقری
۳۰ آذر ۱۳۹۱با سلام
اینجانب سوابق بسیاری در خرید و فروش خودرو دارم جسارتا باید به اطلاعتون برسانم تحلیل شما کاملا اشتباه است شاسی خودرو ال 90 از تیرآهن می باشد به کارشناستون بگوبا سرعت تمام بره توی دیوار متوجه می شود که جلو ال 90 چه استحکامی دارد ال 90 یک خودرو با موتور تقریبا حدود 5 سال ساخت اروپا می باشد در صورتی که سمنددر همه حالت از موتور 405 با تغییرات کم ساخت 20 سال قبل اروپا بهره می برد مصرف سوخت در ال 90 بسیار کمتر از سمند می باشد بدنه ال 90 طبق تحقیقاتی که اینجانب از صافکاریها کردم بسیار محکمتر از سمند می باشد ضمنادوست من خودرو ال 90 را در سال 1387 اولین سری تحویل گرفته با گذشت 4 سال با وجود رانندگی چندین برابر از یکی دیگر از دوستانم که سمند ال ایکس در سال 1389 تحویل گرفته است به این نتیجه رسیدیم ال 90 کمترین استحلاک در مقابل سمند داردضمنا دوستم که ال ایکس خریداری کرده است بسیار از انتخابش پشیمان می باشد یادش بخیر بشنو از قدیما حرف راست هرچیز گرونی بی حکمت نیست امروز قیمت بازار ازاد ال 90 گرفتم 25500000 تومان که از سمند بالاتر است ضمنا لطف کنید به کارشناستون بگید الکی کارشناسی نکنه.راستی من ال 90 ندارم که خدای ناکرده فکر کنید چون من دارم تعریفش می کنم.
باتشکر
aria
۱ دی ۱۳۹۱آقای باقری. یکجا میگی از سال 87 ال 90 داری و در آخر میگی که ال90 نداری . چرا برای بالا بردن یک ماشین رومانیایی دروغ میگید. لوگان ماشین خوبی است ولی شما در حد لامبورگینی و مورگان بالا می بریدش . فقط یکدفه با ef7 رانندگی بکنید فقط یک ساعت. بعد بخدا سوار ال 90 نمیشوید. . بدون تعصب میگم تجرب رانندگی با سمند ال ایکسو 405 اس ال ایکس و 206 اس دی و ریو و ال 90 داشتم . لذت رانندگی اول با ef7 بعد ریو
aria
۱ دی ۱۳۹۱البته تو همین رنج قیمتی
اشکان
۱ دی ۱۳۹۱با سلام
حرفهای آقای باقری کاملا درسته.سیستم ایمنی در ال نود از نوع تقسیم نیروی ضربه به کلیه قسمتهای بدنه میباشد.من خودم یه ال نود مدل 87 دارم و پارسال با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت زدم پشت یک پراید که از نوع صندوقدار بود.آقا نتیجه این شد که پراید صندوقدار تبدیل به هاچ بک شد! ولی ماشین من هیچ آسیبی ندید و حتی سپرش هم شل نشد.وجدانا عین حقیقت رو گفتم.
البته در این نوع سیستم ایمنی(تقسیم نیرو به کلیه قسمتها)اگر تصادف خیلی شدید باشد تمامی قسمتهای بدنه دچار تغییر شکل میشوند تا اجازه ندهند به سرنشینان آسیبی وارد شود.
یعنی بدنه به فدای سرنشین!
aria
۲ دی ۱۳۹۱تو که راست میگی ولی ……
محمد
۱ دی ۱۳۹۱سلام،من الان حدود یک ساله که دارم در باره این دو خودرو تحقیق میکنم. تو اینترنت ،از صاحبان این خودروها، نمایندگی های خدمات پس از فروش،مکانیک ها و….البته خودم پشت فرمون هیپکدام از این دو خودرو نشستم و فقط تجربه سوارشدن در کنار راننده رو داشتم با همه این تفاسیر اونچه بدست آوردم اینه که :
موتور ef7 روی کاغذ از موتور l90 بهتره یا با نگاه بدبینانه در یک تراز قرار داره،اما در واقعیت این حقیت شکل نمیگیره و همون داستان روغن ریزی و صداهای نا متعارف، داغ شدن موتور و زوزه های گیربکس ، و بالاخره خاموش شدن موتور در جاده ،برای ef7آبرو نمی زاره. اینجاست که طراحی زیباتر بدنه و صد البته صندلی های راحتر و طراحی داخلی قابل قبول سمند lx دیگه از چشمت میوفته.
اما در مورد L90 تقریبا یک اجماع نظر وجود داره و اون نظر اینه که موتور و گیربکس این ماشین نه تنها هیچ مشکلی ندره بلکه جزء نقاط قوت این خودرو به حساب میاد.
پس با این اوصاف میشه از خیر طراحی ماشین بخصوص در قسمت داخل که واقعا حوصله سربره گذشت و با دل گرمی موتور و گیربس واقعا بهتر L90 این خودرو را انتخاب کرد.
aria
۲ دی ۱۳۹۱به کوری چشم بعضی ها ایرادات ef7 در مدل 91 برطرف شد و همانه سالار بی رقیب و بلا منازع جاده های ایران ef7خواهد ماند. عیوب ال 90 هم پایدار هست و مرتفع نشده و نخواهد شد
شهاب
۱ دی ۱۳۹۱سلام اقا ما چند بار امتحان کردین خدایش تو شتاب و سرعت سمند ef7 از L90 بهتره یه جورایی سوسکش میکنه من خودم از سمند خوشم نمیاد ولی اینجاش سمند سر تره
محمد علی
۲ دی ۱۳۹۱سلام.من مدل 90و91 سمند ef7 رو داشتم تا الان هم مشگلی باهاشون نداشتم توی جاده یزد هم ال 90 رو توی سرعت خیط کردم با سرعت 223 کیلومتر….
مرتضی
۲ دی ۱۳۹۱از لحاظ مدروز:سمند وال 90هردو ماشین خانواده هستند ولی اگرتحقیق کنید می بینید که ال90خواهان بیشتری در خانوادها رادارد.
از نظر استهلاک:سمند خیلی زودتر از ال 90مستهلک می شود
از نظر شتاب وسرعت :شتاب اولیه ال90به خاطر نوع طراحی بدنه ،موتور ووزن کمتر بیشتر از سمند می باشد ولی بعد از آن سمند پیشی میگیرد
طراحی داخل خودرو:داخل ال90خیلی ساده ولی سمند زیباتر است
قدرت بدنه:بدنه ال90محکمتر از سمند است (پرسجو از صافکارها)
درکل من بایکی از دوستانم در یکی از محل های فروش خودرو برای فروختن الE190نیمه فول با 100000کارکد رفتیم تازه در راننده رنگ داشت دیدیم همه دارن در اصطلاح مگس…باورتون نمیشه تا پیاده شدیم از دلال گرفته تا خریداران عادی مارو دوره کردن وما تقریبادرعرض 20دقیقه با 1000000تومان بیشتر از قیمتی که مد نظرمون بود به یه خانواده فروختیم
این خودش یه امتیاز مهمه که یه خودرو باید داشته باشه
aria
۲ دی ۱۳۹۱بله برای افرادی که بخوان دلالی کنند خوبه که من از این کار متنفررررررررررررررررررررررررررم
مرتضي
۲ دی ۱۳۹۱سمند رو هر کارش بکنند بازم لشه و لگنه حتی با موتور بوگاتی!
کلاً خودرویی بدون اصالته و هیچ تناسبی بین موتور و بدنه و … پیدا نمیشه . برای همینه که هر روز دچار یک اشکال جدید میشه بعضی ها هم گول وعده های دروغین ایران خودرو رو میخورند که از فلان ماه مشکلش حل میشه .
چند وقت پیش با یکی ازاقواممون که در خط تولید ایران خودرو کار میکنه در خصوص ef7 سئوال کردم که گفت اصلاً بدنبالش نباشید و احیاناً اگه خواستید سمت سمند برین همون موتور قدیمی xu7 بیشتر با این ماشین سازگاره .
در مورد ال90 هم ازش پرسیدم که گفت دقت و نظارتی که فرانسوی های رنو تو پروسه تولید این ماشین دارند رو هیچ ماشینی تو ایران خودرو نداره و خط تولید این خودرو از مدرن ترین خطوط تولید تو ایرانه و خلاصه همجوره تاییدش کرد .
اشکان
۲ دی ۱۳۹۱ناگفته های ایمنی ال نود:
-ال نود 3800 تا خال جوش داره(یعنی یه چیزی حدود 2 تا سه برابر خودروهای هم تراز خودش)
-جنس آلیاژ بدنه ال نود از ماده ای انتخاب شده که جاذب انرزی هست(ضمن اینکه وزن کمی داره)
-پشت دیاق سپر های جلو و عقب ال نود سه لایه فولادی محکم قرار دارد.
-جنس داشبورد ال نود از پلی پروپیلن میباشد که جاذب انرزی میباشد ضمن اینکه قیمت ارزانی دارد.
-قسمت داخلی داشبورد ال نود محدب میباشد که در صورتیکه تصادف خیلی شدید باشد نیروی ضربه به خاطر محدب بودن داشبورد تقسیم شود و از وارد آمدن کل انرژی به یک قسمت از پای سرنشین جلوگیری به عمل بیاید.
-آن طرف داشبورد ال نود(همان قسمتی که سمت موتور هست)ساختار لانه زنبوری دارد که قابلیت جذب انرژی بالایی دارد
-پشت داشبورد ال نود (همان قسمت که سمت موتور هست)دو تا قوطی 14 قرار دارد
در کل ساختار بدنه ال نود نیروی ضربه رو به کل قسمت ها تقسیم میکند.
-ال نود در تست کرش 3 ستاره را کسب نمود.
حالا من از سمند سوارا سوال میکنم که آیا سمند از نظر ایمنی حرفی برا گفتن داره در مقابل ال نود؟!!!
شک نکنین که ال نود از نظر ایمنی از رقباش بهتره.
شعار رنو فرانسه:ایمنی برای همه!
aslam
۲ دی ۱۳۹۱دوستان نه سمند بده و نه ال نود. با این بازار گرونی بیشتر از این ها رو نمی شه تهیه کرد. (البته برای قشر متوسط). فقط نوع نیازه که انتخاب رو تعریف می کنه. یکی ایمنی و راحتی رو می خواد . یکی دیگه دوام و عمر قطعات. سمند قطعات داخلی با کیفیت کم ولی ارزون و فراوان. ال نود عمر قطعات طولانی تر ولی گرونتر و تا حدی نایاب. سمند در جاده ایمن تر و راحتتر و سرعت نهایی بیشتر ولی شتاب اولیه کمتر . ال نود شتاب اولیه بیشتر و مصرف نسبتا کمتر ولی عدم امنیت در سرعت های بالا مخصوصا سر پیچ ها و خشکی بیشتر (مخصوصا صندلی های عقب). سمند طراحی دلچسب تر و کلاسیک مناسب خارج شهر. ال نود طراحی ناهمگن (طراحی رومانی) ولی مناسب شهر . البته کسی که توان مالی در حد همین ماشین ها رو داره احتمالا برای تامین مخارج و هزینه های تعمیرات باید با دقت بیشتری بین این دو خودرو انتخاب کنه و به قول معروف وقتی که جیک جیک مستونش بود فکر زمستونش هم بود؟ !
aria
۲ دی ۱۳۹۱از پدال خواهش میکنم در وب مقایسه ال 90 را با خودروهای هم رده خودش مثل سایپا 141 و 131 و ریو و 405 gliمقایسه کند تا مردم نظر بدهند. آخه ال90 با ef7 بخدا خنده داره. حتی با 405 قابل مقایسه نیست ولی ما ایرانیان یک عادت بسیار بد داریم که هرچی ساخت ایران هست را قبول نداریم این یک نوع پستی در افکار است که البت بعضی افراد دارند وگرنه ef7سالار بی رقیب جاده
reza
۲ دی ۱۳۹۱آخه میخوام بدونم 405 مال ایرانه؟
پراید مال ایرانه ؟
برات متاسفم که اینقدر اطلاعات عمومت کمه.
الان بهترین ماشین از همه لحاظ در ایران تو رنج قیمت 25 میلیون تندر 90 e2 lp هست.
اگه بتونیم سورن ef7 با تریم جدید بخریم یه چیزی میشه.
بعد تو نباید ماشین 25 میلیونی رو بیاری پای پراید 10 تا 14 میلیونی
akbar
۳ دی ۱۳۹۱aria جان بین خودمون باشه کم اوردی ها
حقیقت رو قبول کن و کمتر …. بگو
ناشناس
۲ دی ۱۳۹۱سلام
اینجا رو ببینید
http://www.mashreghnews.ir/fa/news/180065/
مصائب-خرید-یک-خودروی-ملی-
aria
۲ دی ۱۳۹۱منظور از ماشین ایران سمند ef7 هست. در مورد اطلاعات حاضرم با تو مسابقه اطلاعات عمومی بگذارم شما برو درس فارسی را بخوان تا منظور یک مطلب را بفهمی بعد بیا ……