ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۹۱ دیدگاه‌ها

  1. aria

    ۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    بعضی ها عادتشونه که اگه یک ماشین از افغانستان وارد شود از ماشین ایران بهتر قبولش دارند . این تفکر ریشه در ذهن بیمار و روان بدون اعتماد به نفسشان دارد.

  2. مهرداد

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشینی که تاکسی باشه باشه ببین چیه دیگه ذ

  3. علي

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    پ نه پ از آشغال های بی کیفیت ایران خودرو باید کور کوارانه دفاع کرد؟
    چرا باید همیشه به مردم دروغ بگیم ؟
    چرا نباید قبول کنیم محصولات قدیمی و بی کیفیت به مردم می فروشیم ؟
    چرا نباید قبول کنیم مردم از موتور ملی ( که همه میدونن ملی نیست) به دلیل اشکالات فراوان ناراضی هستند؟
    چرا هیچ کس نمیگه موتور پراید اشکال داره؟
    اگه به قول شما افغانستان بتونه ماشینی تولید کنه از محصولات ما بهتر باشه باید تو اینجا نظر واقعی و حقیقت رو گفت تا اشکالات محصولات ملی عیان بشه و مردم دنبال محصول با کیفیت تر از خودرو ساز وطنی باشند

    این تفکر که باید همیشه حقیقت رو کتمان کنیم ریشه در ذهن بیمار ما داره و ربطی به اعتماد به نفس نداره
    این تعصب کور و بیماره که باعث شده صنعت خودروسازی ما بیمار بمونه و دلخوش به محصولات قدیمی و Expire شده شرکت پژو باشه .و با ناز کردن شرکتی مثل پژو به این حال روز بیفته و قیمت 206 بشه 35 میلیون

  4. محمدرضا

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام؛
    کی گفته این 2تا ماشین یه قیمته؟
    ال90 همیشه 2-3 میلیون از سمند گرونتره.. با توجه به این 2-3 میلیون سمند به صرفه تره، درسته که ال 90 ماشین با دوامیه ولی ماشین باید یه کم خوشگل هم باشه دیگه.. ال90 هم زشته هم صندلیهای ناراحتی داره هم به درد مسافرت نمی خوره و هم تعادل نداره.. مخصوصا سر پیچها..
    ال90 نیاز به رینگ و لاستیک اسپرت پهن اسپرت داره و البته ارتفاع رو هم باید آورد پایین تا استاندارد بشه..
    اینا حتی نتونستن یه چراغ عقب خوب و قشنگ طراحی کنن.. یه طرف چراغ دنده عقب یه طرف مه شکن..!!! بابا نمی شد یه چراغی طراحی کنن که تقارن داشته باشه؟؟؟

  5. ناشناس

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    درسته ال90 ماشین زیاد خوشگلی نیست ولی من قیافش رو به به سمند ترجیح میدم چون سمند قیافه تکراری و بگذریم … داره
    صندلی ناراحت! کی گفته؟ من خودم 4 ساله این ماشین رو درارم هیچوقت هم از صندلی هاش ناراحت نبودم مسافرت های طولانی هم خیلی انجام دادم اشکال بیخودی در نیار

    این مشکل عدم تعادل سر پیچها اصلاً درست و علمی نیست و ساخته ذهن کسایی هست که از دور به ایم ماشین نگا میکنن شاید یه خورده تعادل سمند تو این زمینه بهتر باشه ولی دلیل نداره که ال90 مشکل خاصی تو این مورد داشته باشه. من و دوستانی که ال90 داریم هیچوقت مشکل تعادل با این ماشین نداشتیم مگر اینکه شرایط خیلی خاصی تو جاده اتفاق بیفته که مشکل تعادل برای این ماشین پیش بیاد که مطمئناً تو اون شرایط سمند هم چپ میکنه

    1. ناشناس

      ۳ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      درضمن لینک زیر رو بخونید فکر نکنید سمند به صرفه تر بعدش دنبال این مشکلات هم باشین
      http://www.parset.com/News/1797554.htm

      1. aria

        ۳ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        عدم تعادل تخیل نیست بلکه واقعییتی است که ما با چشمام دیدم وازگونی ال لگن را با این توجیحات هم ماس مالی نمیشه . ال 90 باجناقم در سر پیچ چپ کرد هنوز 2200کیلومتر کار کرده بود … شعر نگو

      2. ناشناس

        ۳ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (4 ديدگاه)

        قبول کن تو و باجناقت اصلاً راننده نیستین . تو مطمئنی اگه با ef7 بود چپ نمی کرد اینقدر بچه گانه دلیل نیار

      3. aria

        ۴ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        آره . بجز تو مگه راهنمایی رانندگی گواهینامه صادر کرده. نه . آخه گواهینامه اختصاصی برای تو صادر شده

  6. لوگان

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقای اریا خواهش می کنم خیالاتی صحبت نکن اول برو گواهینامه بگیر بعد این قصه ها ر بگو سمند ef7000هم نمی تونه به ال نود برسه بعدا تو ماشین یورو 4 فرانسه رو با موش ازمایشگاهی ایرانی مقایسه می کنی سمند فقط می تونه با پرایدو پیکان کورس بزاره البته اگه روغن سوزی نداشته باشه

    1. Pejijoon

      ۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من ال نود صفر داشتم پدرم هم سمند داره
      سمند خیلی خشکه ، سیستم گیربکس و کلاچ و فرمان بسیار خشکه در مقابل ال90 و باعث خسته شدن میشه
      کلا فرم بدنه و اتاق سمند قشنگتره مخصوصا بدنه که بسیار زیباتر از ال90 هستش، ال 90 باید چراغهای عقبش عوض بشه و حتما رینگ و لاستیک پهن بندازین تا یک مقدار رخ بگیره
      ال90 یک ماشین طراحی شده طراحی شده ارزون برای اروپای شرقی هستش و نهایت سادگی رو داره
      بزرگترین مشکل سمند سر و صدای داخل اتاقشه که حتی صفر کیلومتر هم صدا داره و سلطان سر صدا نام گرفته
      ال90 بخاطر سادگی در تجهیزات و داشبورد اصلا به صدا نمی افته حتی بعد از 5 سال کارکرد !!!
      از نظر راه رفتن و شتاب ال 90 و EF7 تقریبا برابرن
      البته شتاب اولیه ال90 کمی بیشتره ولی تو کفی سمند راحت برنده میشه البته با اینهمه پلیس و دوربین دیگه سرعت بالای 120 نمیشه رفت
      از نظر پایداری حالت استاندارد سمند یک سرو گردن بالاتره ، من دوست خودم یک ماه پیش تو جاده پالوس با ال90 سر پیچ چپ کرد البته بخاطر شکسته شدن رینگ فابریک کارخونه سر پیچ !!!ال 90 10تا کار و فروخت 8 و نیم
      در کل اگه اهل مسافرت زیاد هستید سمند ماشین بهتریه مخصوصا با داشبورد طرح جدید و اگه بیشتر تو شهر هستید و سالی یکی دوبار میرید سفر ال90 خیلی بهتره و نرم تره و تو ترافیکهای شهری کمتر اذیت میشید
      من خودم الان 206 تیپ 5 دارم و با هیچی عوضش نمیکنم
      از سوناتا نرمتره و اکثر ماشینها رو هم میخوره !!!
      تو ترافیک تهران هم خیلی بدرد بخوره

  7. aria

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    سمند در نیمه دوم 90 ایراداتی داشت که برطرف شد. اگه دقت کنید همه خودروهایی که به مشکل خوردند تولید نیمه دوم 90 هستند

  8. aria

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    آقا سمند یک خودرو ساخت داخل هست و مسلما ایراداتی دارد که هر روز دز حال رفع عیب و ارتقا خودرو هست ولس باز هم نمیشه با ال لگن بدون امکانات و ساده و زشت مقایسه اش کرد. ال لگن باید با 131 و 141 و ریو و 405 جی ال ای مقایسه بشه. در ضمن ما چیزی کم نداریم که هر آشغال ساخت خارج را به محصولات ایرانی ترجیح بدهیم اما افرادی که دچار خود پوچی هستن و احساس پوچی میکنند و از دیگران بت می سازند یر خودرو وارداتی را از سمند بهتر میدانند

    1. نذشق

      ۳ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (2 ديدگاه)

      جناب aria بین خودمون باشه کم اوردی ها
      حقیقت رو قبول کن و کمتر …. بگو.

  9. aria

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    من خودم سمند ef7 دارم بخدا عالی هست عالی .و چون خوبه و ساخت ایران هست بهش افتخار میکنمو از سوناتای 2010 پدرم بیشتر دوستش دارم . اگه شتاب ال 90 یک ثانیه کمتره علتش فقط وزن کمترش هست ولی حتی شتابش که نقطه قوتش هست باef7قابل مقایسه نیست سالار بی رقیب جاده و مسافت ef7 سالار سرعتهای بالای 200 کیلومتر با تعادل عالی که ال90ها باید خوابش را ببینند

  10. aria

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    اگه موتور ال لگن ساخت داچیای رومانی تراکتور ساز هست موتورef7طراحی و ساخت آۀمان هست و علت بعضی ایراداتش هم تحریم هست

    1. علی

      ۳ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      یه نگاه به نظراتی که تو این سایت دادی بنداز
      جز اراجیف و چرت وپرت چیزی نگفتی مگه قراره در مورد این موضوع شما چقدر نظر بدی ؟
      شما بهتره برای رفع مشکلتون به جای دیگه مراجعه کنید با توهین و فرافکنی سمند ماشین بشو نیست

      1. aria

        ۴ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        من اینجا آمدم مشکل تو را حل کنم . فکر نمیکردم اینجا در تملک ….تان است

  11. اشکان

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    با سلام

    آقا این حرف که چهار تا آدم […] میگن صندلی ال نود خشکه چرت و بی اساسه.من خودم ال نود دارم و کلی ماشین تو این رنج رو سوار شدم.هیچ ماشینی صندلیش مثل ال نود راحت نیست.حتی زانتیا.صندلی عقبش که مبله هست و واقعا از سمند راحت تره.(چون صندلی عقب سمند و پژو تپه چاله داره).وجدانا من با ال نود مسافرت 7 ساعته رفتم و اصلا خسته نشدم.صندلی جلوی ال نود هم اگر گودی کمرشو درست تنظیم کنن از صندلی سمند و پژو خیلی راحت تره.
    واقعا من تعجب میکنم که یه عده میگن ال نود صندلیش خشکه؟!!!!

    1. aria

      ۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      آره . صندلیش خیلی از نیمکت و صندلی گاری بهتره کجاش خشکه.خجالت نمیکشی . از زانتیا بهتره. لابد ازمورگان دست ساز هم بهتره

  12. اشکان

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    ضمنا دوستان بد نیست بدونین که در کل دنیا(به جز ایران!)راحت ترین و کم استهلاک ترین ماشین تاکسی میشه.ال نود هم چون ماشین راحتی هستش و کم استهلاک در اکثر کشورها تاکسیه.مثل ترکیه و…

    1. aria

      ۳ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      به چه قیمتی می خواهی برای ال گاری آبرو بخری. حالا همه میدونن که ال لگن یک گاری ارتقا یافته است

  13. علی

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    نمیشه به کامنت کسی توهین کردلابدتجربه کرده که میگه
    صندلی ال نودخشکه.من عمویم ال نودداره ازش سوال کردم بابت خشکی صندلیش.گفت آره توگودی کمر صاف است.مسافرتهای طولانی دردکمر میشم.قبلا405داشتم این مشکل نداشته.حالامثل اینکه ال نودهای جدیدباطراحی جدیدوظاهربهتره.وآبشن های جدید توسط پارس خودرو قراره به بازارعرضه بشه البته باقیمت 23000000

  14. aria

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    در طراحی بدنه این خودرو به جای استفاده از خطوط نرم و موازی از خطوط تند و شکسته استفاده شده است و تا حدی از نمونه های رنو در سال های انتهایی دهه 90 هم پیروی می کند . این خودرو سقف بلندی دارد و از این رو محدوده دیده عقب به واسطه کشیدگی شیشه و بلند بودن ارتفاع صندوق بار حداقل به میزان 10 درجه کور شده است . در طراحی داخلی از مواد ارزان قیمت شده است . به عنوان نمونه داشبورد از جنس PPC و فوم بوده و بر خلاف اغلب خودروها به صورت یکپارچه قالب گیری شده است و جای بسیاری از قطعات تزئینی نظیر ساعت دیجیتال ، سیستم پخش با مانیتور ، ردیاب ماهواره ای ، کیسه هوا و مواردی از این دست خالی به نظر می رسد . سقف خودرو – تو دری ها نیز به همین صورت با موارد ارزان قیمت طراحی و ساخته شده اند . صندلی ها در مقایسه با خودروهای سدان کلاس B‌ نیست .

    اما به لحاظ مصرف سوخت با میانگین 9.2 لیتر در هر 100 کیلومتر می تواند برای عده ای دردسرهایی را به دنبال داشته باشد .

    3- هزینه نگهداری : به دلیل CKD‌ بودن خودرو در ابتدای امر مشکلات مربوط به نگهداری تا حدودی احساس می شود .

  15. aria

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    شرکت داچیا مدل ال 90 را برای اصلاح در سیستم های زیر فرا خواند. داچیا قصد دارد به منظور جلوگیری از واژگونی خودرو و کنترل خودرو سر پیچها در عقب خودرو نیز یک فرمان تعبیه کند تا یک کمک راننده به اضافه راننده کنترل عقب خودرو را در پیچها بر عهده بگیرد . همچنین این شرکت از مشتریان خواست به منظور جلوگیری از فجایع جانی از دنده عقب استفاده نکنند و فقط جلو بروند. همچنین جهت جلوگیری از افسردگی مشتریان بعد از خرید 100 عدد قرص اعصاب در داشبورد جاسازی نموده است

  16. کماندار

    ۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    اقا ariaشما تو بحث مربوط به تجربه سفر با سمند از ایراداتی گفتی از جمله این که شتاب ماشینت کمه!و…
    راهنمایی خواسته بودی از بچه ها که چیکار کنی؟پرسیده بودی ef7یا tu5بعد اومدی اینجا اینقدر محکم و سخت از سمند حمایت میکنی این یه جوور تناقض هست!!

    1. aria

      ۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      آقا لو نده . نامردا چند نفر به یه نفر. در ضمن اون مشکل حل شد . اصلا من نبودم

  17. saied

    ۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یک دستگاه سمند ال ایکس EF7(موتورپایه گازسوز)بصورت شرایطی خریدم.اشکالات موجود در این خودرو به شرح زیر است:

    1-ماه اول بوی شدید گاز که تابه حال رفع نشده وکارشناس ایران خودرو آنراعادی میداند!

    2-توقف خودرو از حدود 23 فروردین تا نیمه خرداد 1391 در یکی ازنمایندگی های شهرکرج که بدلیل نبود قطعه خودرو تعمیر نشد(روشن بودن چراغ ایربک وچراغ چک وبوی شدید گاز دلیل و…ایران خودرو بوده است)

    3-سوختن واشرسرسیلندر درخرداد1391درحین مسافرت(توقف خودروبه مدت 15روزدرتعمیرگاه وتقبل هزینه ای بالغ بر پانصد هزار تومان و دربدری خود وخانواده درشهرغریب).

    4-توقف سه روزه خودرو درتعمیرگاه شماره یک ایران خودرو به دلیل روشن بودن چراغ های چک وایربک،ترمزدرب سمت راننده،آب پاش برف پاک کن.

    5- شروع خرابی ونمایان شدن ایرادات خودروازماه چهارم سال1391.

    6-ورودبه نمایندگی 1260وسرویس 20هزاردوره ای ونصب لنت بی کیفیت وشل بستن پیچ نگهدارنده لنت(توضیح سهل انگاری نمایندگی مربوطه وبازرس ایساکودربند12آمده است).

    7- اعلام شکایت وخرابی حدود 20(بیست)موردفنی درخودروبه امورمشتریان واقع درتقاطع یادگارامام(29/4/91).

    8-اعلام ایران خودروجهت اعزام به تعمیرگاه مرکزی بعدازحدود دوماه وقبول نکردن بنده جهت تعمیر ودرخواست تعویض خودرو به دلیل رسیدن خرابی آن به تعداد حدود 27 مورد!!

    9-توقف درنمایندگی 1140از17/7/91تا16/8/91به دلیل تصادف وتوقف یک ماهه فقط به خاطرتعویض اکسل عقب.

    10-شکایت به آقای نجم الدین و اعلام رسیدن خرابی ها به 27 مورد در8/8/91

    11-رسیدگی به شکایت 27 موردی درقسمت بازرسی (پیکان شهر)ومعرفی به نمایندگی1238جهت تعمیرفقط5موردازآن27مورد

    12- بازشدن خودبخودپیچ نگهدارنده لنت وافتادن لنت جلوسمت راننده(بعدازاعلام مسئول بازرسی مبنی براینکه ترمزخودروهیچ عیبی ندارد که درنتیجه این سهل انگاری درمورخ 26/8/91درحین رانندگی سیستم ترمزازهم بازشد(شمابخوانیدازهم پاشیده شد!!)که به گفته امدادخودرواعزامی اگراین اتفاق فقط 10دقیقه ویا10کیلومترزودترپیش می آمد بنده وخانواده ام یاراهی بیمارستان می شدیم ویاراهی قبرستان(!26/8/91)

    13- شکایت مجدد به آقای نجم الدین وتوضیح اینکه خانواده بنده به خاطراین سهل انگاری دربیمارستان بستری هستندولی دریغ ازیک پیگیری خشک وخالی بابت تصادف ساختگی که خانواده بنده واقعا چه شده اند!!!!

    14-رسیدگی به شکایت بالا و اعلام اینکه جهت رویت ایرادات خودرو،چندمهندس از شرکت اعزامخواهندشد.البته بعد از چند بار تماس و امروز و فرداکردن اعلام شد ،خودرو قبلا ازطرف بازرسی بازدیدشده و خودرو هیچ ایرادی ندارد.(ازپیگیری تصادف خبری نیست).

    15-سوختن دوباره سرسیلندردرمورخه 1/10/91 واعزام به تعمیرگاه مرکزی شماره5درروزبعد(انشاالله).

    16-زیادشدن اشکالات فنی خودروعبورازمرز30اشکال!(این است خودروملی!!!)

  18. ali

    ۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (99 ديدگاه)

    اگرچه این روزها که کشور درگیر تحریم هاست، خیلی ها به دنبال امتیاز گرفتن از ایرانی ها هستند (مانند امتیازگیری هند و چین در موضوع خرید نفت ایران)، اما به نظر می رسد با توجه به شرایط فعلی خودروسازی ایران که کمتر شرکت معتبری حاضر به همکاری با آن بوده و حتی واردات خودرو نیز به دلیل تحریم ها تقریبا متوقف شده است، رنو تنها خودروسازی است که در ایران مانده و بیش از اینها باید هوایش داشت. هدف تکریم رنو و حمایت بی دلیل از این خودروساز فرانسوی نیست، بلکه بحث بر سر تنهایی صنایع ایران به خصوص خودروسازی است که نباید با اظهارنظرهای از روی “بی خیالی” و یا “ندانستن و درک نکردن شرایط” شرایط بدش را بدتر و بحران آن را بحرانی تر کرد.

    اگر از نیسان و مزدای ‍ژاپن که تیراژی بسیار پایین دارند و پژو که تقریبا از ایران رفته فاکتور بگیریم،‌ رنو در حال حاضر تنها خودروساز معتبر میهمان ایران است که اگر برود، مشتریان از خودروسازی کشور از شریکی با اعتبار و بین المللی محروم خواهد شد و مشتریان نیز فرصت استفاده هرچه بیشتر از خودروهایی با کیفیت را از دست خواهند داد.

    رنو تنها خودروساز معتبر دنیاست که حاضر به سرمایه گذاری در ایران شده و حتی با وجود اعمال تحریم های بین المللی و همسویی و همراهی دولت فرانسه با تحریم کنندگان، ساز رفتن از ایران را نزده و می خواهد با هر راهی که شده بماند و به فعالیت خود ادامه بدهد. حالا هم اگر اعتراضی کرده و درخواست افزایش قیمت داده، به نظر می رسد از سر ناچاری بوده، همان طور که تولیدکنندگان داخلی نیز از این دست اعتراض ها و درخواست ها داشته و دارند. رنو روزی که به ایران آمد یورو 700 تومان قیمت داشت و قرار بود با یوروی 700 تومانی خودرو بسازد، اما حالا که نرخ یورو از چهار هزار تومان هم گذشته، باید به آنها حق داد که خواستار افزایش قیمت شوند. حتی اگر درخواست رنویی ها غیر منطقی هم بوده باشد، عرف بین المللی و اصول حرفه ای اجازه نمی دهد مسوولان وزارت صنعت در پاسخ رنویی ها بگویند “خب بروید “.

    به نظر می رسد در شرایط فعلی که خودروسازی ایران تنها تر از قبل شده و تولیدش افتی شدید و نگران کننده را تجربه کرده، نباید با رفتارهای هیجانی و اظهارنظرهای مغرورانه، اندک انگیزه رنو را از بین برد و همین یک شریک باقیمانده را نیز به کشورش فرستاد. تهدید رنو برای خروج از ایران تهدیدی از سر زیاده خواهی و باجگیری نیست که بخواهیم با آن مقابله به مثل کنیم و موضعی حماسی در برابرش بگیریم، رنو هم مانند شرکت های داخلی “درد” دارد، درد ارز، درد تورم، درد نقل و انتقال پول و درد …، پس باید درکش کرد نه ردش. رنو که برود، فقط تندر-90 و مگان را از دست نداده ایم، بلکه معتبرترین و شاید تنهاترین شریک خودروسازی مان را هم از کف خواهیم داد، شریکی که در مقایسه با هموطن اش “پژو”، صادقانه تر و زیربنایی تر و اثرگزارتر در ایران کار کرده است.

    پژویی ها 24 سال است میهمان ایران شده اند و در این مدت تنها به فکر سود بردن از بازار کشور بوده و هیچگاه حاضر نشدند حتی یک یورو در خودروسازی ایران سرمایه گذاری کنند. رنویی ها اما نه تنها حاضر به ریسک سرمایه گذاری در ایران شدند، بلکه به گواه فعالان صنعت خودرو، این شرکت فرانسوی تاثیری غنی بر قطعه سازی کشور گذاشته که قابل انکار نیست. حال چه شده که ما ناز پژو را می کشیم و رنو را می رانیم، الله اعلم؛
    http://asrekhodro.com/fa/news/85/bodyView/23496/رنو.را.نرانیم.html

  19. شاكي

    ۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام من ساکن اصفهان هستم یک دستگاه خودرو سمند ef7 خریداری کردم با اینکه 5ماه بیشتر نیست گیریبکس-فرمان-وچرخها صدا میکندوجالبتر اینکه دریک قسمت موتور جای 5پیچ است که فقط بک پیچ دارد به نماینگی که مراجعه مکنم جواب سربالا میدهند که برای ایرانخودرو گفتن ان خوب نیست

  20. aria

    ۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    منصور کجایی که ال نودیها دادشتو کشتن. آخه انصافه من تنها تو این جبهه با این همه ال نودی تنها باشم

  21. aria

    ۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    کمک

  22. aria

    ۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    شعار داچیا. کنترل ال90 فقط با دو فرمان و دو راننده

  23. کاوه

    ۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    با سلام :

    با نگاه کردن به کامنتها متوجه میشیم که بعضیا واقعا بد شانس هستند و چاره ای جز قبول این قضیه نیست بنده از سال 86 ال ایکس دارم و باور کنید که تا کنون که 87000 تا کار کرده حتی دیسک وصفحه هم عوض نشده البته مبحص چگونگی نگهداری از خودرو هم در عملکرد آن خیلی دخیل هست و برای آقا سعید هم بسیار متاسف شدم که این ماشین این همه ایشان را اذیت کرده .
    در ضمن آقا آریا ماشاله خودت یک تنه همه را حریفی نیازی به کمک نداری ایول به این همه روحیه …

    1. کماندار

      ۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (319 ديدگاه)

      بله آقا …درست میگید سمندهای قدیمی تر گویا ایراد کمتر دارند.و ماشینای نسبتا خوبی بودن…
      جالبه تازگی من یه سفر از تهران به اصفهان از طریق جاده کاشان داشتم و تو این سفر 3 سمند (که به ظاهر از مذلهای جدید بودند)دچار مشکل شده بودن…این موتور EF7 مسله داره.

      1. کاوه

        ۶ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (15 ديدگاه)

        سلام :
        راستی هیچ دقت کردین در ایران خودمون هر جنس و کالائی که در بدو ورود ویا چند سال از ورودش میگذره به جای اینکه کیفیتش صعود کنه نزول میکنه !
        در جواب جناب کماندار عرض میکنم شاید که نه … حتماً همینطوره که این بنده خدا اینقدر با ماشینش دچار درد سر شده. بنده 4 سال در واحد مهندسی پروتون مشغول کار بودم اما چون نتونست با این شرایط و عوامل پشت پرده خودرو سازی ایران کنار بیاد برچیده شد ویا بهتر بگم برچیدنش . به امید روزی که کیفیت همه چیز ما ایرانیا چه از وسیله و چه از نظر سطح کیفی زندگی رو به بهبود و سیر صعودی پیدا کند چون ایرانی لایق بهترینهاست نه بدترینها …

  24. منصور

    ۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (115 ديدگاه)

    آریاجان سلام
    خیلی سرم شلوغ شده.راست میگی
    بادست پرچندروزآینده خدمت ال نودی هامیام
    اینادارن آخرین سنگاشون میزنن
    تاجاییکه علی دست به دامن دولتی هاشده والتماس میکنه که رنوراازخودتون نرجونید.تاازایران نره
    رنوهم تاحالامونده به خاطرسرمایه گزاری توایرانشه
    ودیگراینکه اون اعتبارجهانی مثل پژوندارن که.فشارتحریمهازیادروشون باشه

    1. علي

      ۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (99 ديدگاه)

      برای شما متاسفم فکر می کردم اینجا جایی برای ابراز نقطه نظرات مفید و بدور از حاشیه و تعصبات بچه گانه باشه ولی انگار شما دوستداران سمند ملی فقط وفقط دنبال کل کل کردن کردن های بچه گانه و بازی تو این سایت هستید .
      و متاسفانه برای این گونه صحبت کردن شما من نمی تونم جوابی داشته باشم و فعلاً با این ادبیاتی که شما و دوستانتون تو این سایت ازش استفاده می کنید تنها باید خاومش بود و احساسات بچه گانه شما رو نباید تحریک نکرد.

      1. aria

        ۴ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        شما ال90 یها دیگه از بحث بچگانهو تعصب نگید که معدنش هستید. هر کامنتی را که مال سمندیها باشه بدون توجه به محتویاتش رای منفی و برعکسشو رای مثبت میدهید. متعصب تر از ال90ی ندیدم. حتی واقعییت را قبول نمیکنند مثلا اینکه قدرت. سرعت .گشتاور.امکانات . کنترلef7 از ال لگن بیشتره

  25. ماهان

    ۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام در اینکه سمند ماشین نیست شکی نیست و اینهمه حرف زدن و انرژی صرف کردن معنی نداره.اگه مشکل تحریم و کمبود قطعه نبود شک نکنید که خیلی طرفداراش بیشتر میشدن.

  26. سینا

    ۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام.من که میگم سمند خیلی زیبا تر از تندر 90 است.مخصوصاصندوق عقب ان.نظر شما چیست؟

    1. سینا

      ۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (3 ديدگاه)

      نظر من هم همینه.

      1. aria

        ۵ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        سمند زیباتره که بماند همش بهتره از طراحی داخلی و خارجی تا صندلی و موتور ef7

  27. امید

    ۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    تو خودروهایی که ایران تولید کرده فقط و فقط پیکان معمولی خوب جواب داده بقیه آشغالها مثل آردی سمند ef7 پراید 141 و … مفت گرونند و به دلیل اشکلات متعدد خریداران رو از خرید پشیمون ساختند و این موضوع رو همه میدونن لازم به بحث نیست.

  28. رضا

    ۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من الان 4ساه که سمند ال ایکس سوار میشم نسبت به قیمتش فوق العادست وقابل رقابت با خودروهای خارجی هم تراز خودش است.

  29. aria

    ۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    ef7 بگیر.220 تا راه میره من خودم 210تا رفتم صدا اصلاتو اتاق نمیاد .سوختش هم با سرعت 90 کیلومتر 8/5 هست و با سرعت 120کیلومتر 5/7 لیتر. tu5خیلی موتور تنبلی هست. حتی از xu7 کمتر هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا