ایران خودرورنو

مقایسه تندر 90 و سمند LX

مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.

فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.

سمند بهتر است یا تندر؟

نمای ظاهری:

ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده  و نافرم می نماید.

در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.

مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:

موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.

logan

در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.

در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.

tondar L90 logan

هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.

ایمنی:

ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.

samand lx

اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.

سایر نکات:

سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.

نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!

توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای ‏سایت “پدال“‏ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از ‏این ‏مطلب، ‏تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵,۸۹۱ دیدگاه‌ها

  1. aria

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    اشکان عزیز. همه چیز از همین کامنت شما مشخص میشود . معلومه کی عصبانی هست و ……

  2. aria

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    آی حال میکنم که با اسم ef7 این ال نودیها را می چزانم. آی حال میکنم که آتیش میگرند چون نه زبان ردش را دارند نه چشم تاییدش را

  3. کماندار

    ۱۲ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    اقا آریا شما چون بحثت منطقی نیست میبینی که چقدرم منفی میخوری و با این لحن هیچ کس به حرفات اهمیت نمیده!
    شما بحث ایمنی و شتاب و …رو با ما کردید برا هر 2 برات عکس یا فیلم گذاشتم و دیدی نتایجو!
    من خودم ال90 ندارم!تعصبم روش ندارم قبولم دارم ماشن قشنگی نیست و زیادی ساده است!اما اگه قرار به انتخاب بین این 2 ماشین باشه میتونم به جرات بگم 80 درصد افراد با اطلاعات(نه خیلی اطلاعات سطح بالا)ال90 رو انتخاب میکنن!

  4. aria

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    سادگی و زشتی طراحی داخلی و خارجی ال 90 برای رد کردن آن کافی است

  5. aria

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    آقای کماندار. شما درست میگید ولی کامنت این ال 90یها را بخوانید معنی بی منطقی را می فهمید اون وقت من مجبور به تلافی میشم. واقعیت ها را منفی میدهند. مثلا اینکه قدرت و گشتاور و حجم و سرعت نهایی سمندef7 از ال 90 بیشتره یا امکانات سمند مثل شیشه و آینه و صندلی برقی .سیستم سخنگو طراحی داخلی و خارجی بسیار شیک تر سمند را قبول ندارند من هم باید مثل خودشان باشم و این مزایای ال 90 را قبول نکنم. هر کامنتی که از سمند سواران باشه حتی واقعییت باشه منفی میدهند. با این افراد چگونه با منطق رفتار کنم.

  6. aria

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    درضمن انتخاب شما ال90 هست نه 80 درصد مردم. افراد خاصی ال90 میخرند افرادیکه ماشین را به چشم دلار می بینند نه یک وسیله برای اسایش انسان.

  7. aria

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    ال 90یهای عزیز اگه قبول دارید تایید کنید که قدرت و سرعت و گشتاور و حجم موتور ef7بیشتر از ال90 هست امکاناتش از قبیل صندلی و بالابر شیشه عقب و اینه برقی. سیستم سخنگو. دوگانه سوز بودن .سیستم سخنگو. دماسنج. طراح شیک داشبورد . طراحی داخلی و خارجی بسیار شیکتر و شکیلتر از ال90. هندلینگ و کنترل بسیار بهتر در پیچها. و………… آقای کماندار حالا ببین ال90یها چکار میکنند

  8. aria

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    شرکت داچیا از مشتریان خود خواست در پیچها رانندگی نکنند. دنده عقب نروند و در هنگام باد رانندگی نکنند

  9. aria

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    رانندگی با سرعت 220کیلومتر با کنترل و آرامش کامل آرزوی ال90یهاست که در سمند بسیار لذت بخش است. سمند جاده را به مبارزه می طلبید

  10. اشکان

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    آقا آریا،شیشه عقب برقی و آینه برقی از امکانات ال نود E2 هم هست.شما حتما امکانات ال نود E0 رو داری با سمند خودت مقایسه میکنی.در ضمن اگه این امکانات رو برا سمند نمیگذاشتن،دیگه فروش سمند به صفر میرسید!در ضمن بهتون پیشنهاد میکنم که حتما یه ال نود رو سوار شی و امکاناتشو دقیقا ببینی!

  11. حسین

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    به نظرشماباهفده ملیون چه انتخابایی مناسبتره؟

    1. محمدرضا

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      فقط تندر بگیر دادش

    2. aria

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      سمند se بگیر عالیه . عالی. گازسوزش کن

  12. اشکان

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    حسین آقا بستگی داره که شما ماشین صفر بخوای یا دسته دوم؟

  13. ATENA

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در هر صورت ماشین خوبی هست ادم نباید همه چیز های بد رو ببینه چون طراحا براش وقت گذاشتن حتی اگه از نظر ما هم بد باشه به احترام اون طراح نباید همچین حرفی میزدین. همه ی ماشین ها خوبن فقط این صلیقه ی ماست که اون ها رو بد جلوه میده من هم خودم نه از L90خوشم میاد نه بدم میاد ولی در کل ماشین خوبیه.!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. aria

      ۱۵ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      به شما تلقین کردند که خوبه. وگرنه 131 خیلی بهتره از ال لگن

  14. ATENA

    ۱۳ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    در هر صورت ماشین خوبی هست ادم نباید همه چیز های بد رو ببینه چون طراحا براش وقت گذاشتن حتی اگه از نظر ما هم بد باشه به احترام اون طراح نباید همچین حرفی میزدین. همه ی ماشین ها خوبن فقط این صلیقه ی ماست که اون ها رو بد جلوه میده من هم خودم نه از L90خوشم میاد نه بدم میاد ولی در کل ماشین خوبیه.!!!ok!!!!!!!!!!!!

  15. aria

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    آقای کماندار منطق ال 90یها را دیدید. کامنتی که نوشتم قدرت ef7ز ال 90 بیشتره منفی میدهند. اینها غیر از قیافه منحوس ال لگن هیچ چیز را نمی بینند

  16. aria

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    کسی که حاضره قیافه قناس و نکره یک ماشین را بخاطر روزی یک لیتر بنزین کمتر بپذیرد ال 90 می خرد. که برای صرفه جویی بیشتر بهتر است که موتور 125 بخرد

    1. محمدرضا

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      و کاملا احمقانه ست که بخاطر ظاهر،تنبل بودن سمند رو به جون خرید.با تندر سمندت و رنده میکنم

      1. aria

        ۱۵ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        کسی با تو صحبت نکرد و جواب تو خاموشیست

  17. کماندار

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    تعصب به هر حال هر 2 طرف دارن …هم سمندی ها هم ال90 هااگه قرار به مقایسه اصولی این 2 خودرو باشه ما پایه هستیم!همونطور که تو 2-3 مورد با مدرک نشون دادم…فعلا برا من مسلم هست از نظر ایمنی و شتاب ال90 بهتره و از نظر قیافه سمند …هرچند به هر حال این یه چیز نسبیه مثلا مسلم هست که سمندم آش دهن سوزی نیست اما در مقایسه عرض کردم.
    به نظرم بهتره روی 1 مبحث قفل کنید مثلا حالا بیاید ببینیم سرعت نهایی کدوم بیشتره(با مدرک)که این بحث به یه جایی غیر این کل کلای مسخره برسه!

  18. کماندار

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    در مورد حجم موتور که معلومه سمند بیشتره بحثی توش نیست!یه جا انگارنوشته بودید !

  19. aria

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    عاشقان ال90== عاشق صرفه جویی یک لیتر بنزین وافرادی که از ماشین فقط راه رفتن با هزینه کم را می خواهمد. نه امکانات ماشین براشو مهمه نه زیبایی. فقط پول. پول پرستند

  20. aria

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    مشخصات فنی سمند EF7

    موتور
    نوع موتور
    EF7 بنزینی

    حجم موتور
    1645 Cm3

    تعداد سیلندر
    4

    نسبت تراکم
    11±0.2:1

    قدرت موتور
    113bhp@6000 rpm

    حداکثر گشتاور
    155Nm@4500 rpm

    سیستم انژکتوری
    پاشش چند نقطه ای با کنترل الکترونیکی(MPFI)

    نوع سوخت
    بنزین بدون سرب RON 95

    تعداد سوپاپ
    16

    سیستم احتراق
    سیستم جرقه دوبل

    استاندارد حد آلایندگی
    Euro IV

    سیستم سوخت رسانی انژکتوری
    پمپ بنزین داخل باک(INTANK)- اتصالات لوله سوخت از نوع اتصال سریع

    کاتالیست اگزوز
    دارد

    کارایی
    حداکثر سرعت 215 Km/h

    شتاب صفرتا 100کیلومتر
    11.9 s

    مصرف سوخت(در 100 کیلومتر)
    میانگین مصرف داخل و خارج شهر بر اساس استاندارد ECER101
    7.2 Lit/100 Km

    میانگین مصرف با سرعت ثابت 90 کیلومتر در ساعت بر اساس استاندارد ECER84
    5.8 Lit/100 Km

    میانگین مصرف با سرعت ثابت 120 کیلومتر در ساعت بر اساس استاندارد ECER84
    9.2 Lit/100 Km

    حدآلایندگی گاز مونوکسید کربن(CO) با وجود مبدل کاتالیزوری
    کمتر از 2.3 گرم در هر کیلومتر – Euro IV

    حدآلایندگی هیدروکربنهای نسوخته(HC) با وجود مبدل کاتالیزوری
    کمتر از 0.2 گرم در هر کیلومتر – Euro IV

    حدآلایندگی اکسیدهای نیتروژن(NOX) با وجود مبدل کاتالیزوری
    کمتر از 0.15 گرم در هر کیلومتر – Euro IV

    سیستم انتقال قدرت
    گیربکس (جعبه دنده )
    BE3/5

    کلاچ
    Dry Friction Single Plate Non Pre-Damper – مکانیکی ، تک صفحه ای خشک

    دیفرانسیل
    نوع : Pinion Crown wheel موقعیت : جلو

    ظرفیت ها
    باک بنزین
    66 Lit

    حجم فضای صندوق عقب
    500 Lit

    روغن موتور (با فیلتر)
    4.5 Lit

    روغن گیربکس و دیفرانسیل
    1.9 ± 0.2 Lit

    ظرفیت آب و ضدیخ سیستم خنک کننده خودرو
    6.6 Lit

    روغن هیدرولیک فرمان
    1.2 ± 0.2 litres

    فرمان
    نوع فرمان
    هیدرولیک – Power Assisted Hydraulic Type

    جعبه فرمان
    دنده پینیون Rack & Pinion

    نوع دنده
    نسبت دنده 18.25

    تعداد دور چرخش قفل به قفل فرمان
    3.1

    ترمزها
    نوع ترمز
    دو مداره قطری( ضربدری)

    سیستم ترمز
    سیستم ترمز با تقویت خلائی

    نوع ترمز جلو
    دیسکی تهویه شونده

    نوع ترمز عقب
    کاسه ای

    نوع ترمز ضد قفل
    چهار کانال + چهار سنسور + EBD

    تجهیزات الکترونیکی
    نوع وتوان باتری
    باتری خشک MF)66Ah)

    ولتاژ
    12 V

    سیستم شارژ
    دینام

    دینام
    Valeo class 9 – 90 A

    استارت
    Valeo Class 3 – 0.9 kw

    واحد کنترل الکترونیکی
    SIEMENS SIM2K-34VR

    وزن
    وزن تقریبی خودرو بدون سرنشین با مخزن سوخت پر وبدون تجهیزات اضافی
    1220 Kg

    حداکثر وزن قابل حمل توسط خودرو
    2600 Kg

    حداکثروزن مجاز با سرنشین
    1610 Kg

    حداکثر بار بر محور عقب
    920 Kg

    حداکثر بار بر محور جلو
    900 Kg

    1. محمدرضا

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (4 ديدگاه)

      یه نگاه به قسمت شتاب ماشینت بنداز.با پراید برابری میکنه

    2. aria

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      من مشخصات ef7را نوشتم و نقل قول کردم. حالا میشه بفرمایید رای منفی یعنی چی؟ یعنی چی بخدا نمی فهمم. آخه این نظر من که نیست. مستند هست. این اوج منطق را نشان میدهد

      1. aria

        ۱۵ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        من واقعیت ها را می نویسم شما منفی میدید خوب به …..

  21. کماندار

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    شما دیگه این تیکه انداختن به بقیه رو تموم کنید و بیاید بحث اصولی کنید!اگه موافقید بیاید روی مبحث سرعت نهایی یک بحث اصولی کنیم

    1. aria

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      کماندار عزیز حاضرم. ادعای من . سمند ef7با سوخت گاز 220 کیلومتر را شیرین می ره. درسته شتاب 0تا100 سمند خوب نیست. اما بین 120 تا 200 که خودم رفتم کشش عالی و غیر قابل باوری دارد که در این مرحلهع نه تنها ال90 که خیلیها مثل 405 و206وریوو حتی کیا سراتو 1600 عقب موندند. چند تا کلیپ توی آپارات هم هست فکر کنم ببینید. در کلدر سرعت نهایی ef7 برنده با تفاضل بالاست

      1. کماندار

        ۱۴ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (319 ديدگاه)

        نگاه میکنم کلیپارو

  22. حمید

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    شما سمندی رو سراغ دارید که 180 هزار کیلومتر کارکرده باشه و موتورش باز نشده باشه؟
    اما من ال نودی رو میشناسم که این کار رو انجام داده.

    1. aria

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      خیلی هنر نکرده من سمند با 400 هزار بدون ایراد سراغ دارم حتی پراید خودم 150 هزار بدون تعویض شمع و تسمه تایم. آخه شما ماشین دیگه ای که ندیدید

  23. حسین

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (105 ديدگاه)

    منظورم ماشین صفره

  24. يوسف

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من سمند ال ایکس EF7 مالتی پلکس دارم تک سوز دارم ولی ازش راضی هستم ولی خودم ال نود رو بیشتر می پسندم

    1. aria

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      مرغ همسایه غازه

      1. aria

        ۱۴ دی ۱۳۹۱
        سوابق: (540 ديدگاه)

        برات متاسفم . که ال 90 داری و میگی سمند دارم

  25. محمد

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بحث منطقی مقایسه سمند با ال90 را باید بگم که من قبل از اینکه ماشین خارجی سوار بشم فقط سمند ال ایکس رو تایید میکنم بخاطر اینکه نسبت به قیمتش و از همه مهمتر خدمات پس از فروش،ال 90 ماشین خوبیه ولی ماشینی که قطعات اون بسختی پیدا میشه در صورتیکه خصوصیات اون از سمند برتری نداره،در خصوص سمند EF7 بگم که خودمون رو نباید گول بزنیم ماشین در این رنج قیمت فوق العاده است و تندر به هیچ گونه به این ماشین نمیرسه

  26. آرش

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام من sd206داشتم که انقدرم اذیتم کرد سر9ماه فروختمش الان سمند EF7مالتی پلکس بنزینی دارم که البته دیگه ایرانخودرو مالتی پلکس تولید نمیکنه که قیمتشو ببره بالاتر اما من از نظر مصرف سوخت وسرعت های بالا واقعا از ماشینم راضی هستم اما تندر که برادرم داره ماشین خوبیه و فقط یه مقدار زشته قیافه ماشین و اینکه تو سرعتهای بالا در مقایسه با ماشین من کم میاره چون کنترل ماشین سخت تر میشه اما در کل هر دو ماشینای خوبی هستن که حداکثر قیمتشون باید6 میلیون باشه نه22میلیون!

  27. اشکان

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (467 ديدگاه)

    حسین آقا اگه بتونی بودجه رو تا 20 میلیون ببری بالا،این ماشینا رو میتونی بخری:
    1-پژو 405 که فکر کنم حدود 20 میلیونه
    2-سمند SE که حدود 19 میلیونه(که پیشنهاد میکنم اصلا سمتش نری! اگه سمتش بری یه پات میشه پمپ بنزین یه پات میشه تعمیرگاه!)
    3-تندر E1 رو میتونی ثبت نامی بخری حدود 18.9 میلیون
    4-خانواده پراید
    5-ام وی ام 110 سه سیلندر و 4 سیلندر
    پژو 405 ها و سمند های سری های جدید خیلی افت کیفیت داشتن.این داستان در مورد ام وی ام هم به همین صورته.به نظرم ال نود E1 انتخاب منطقی تری هست به لحاظ اینکه ماشین کم مصرف و کم استهلاک و محکم و جاداری هست.

    1. hesam

      ۱۵ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (40 ديدگاه)

      ماشین تو قیمت20میلیون فقط405
      ازهرنظر
      توایران120بالاغیرمجازه پس سرسرعت کل کل نکنید
      405بخر لذت ببرید موقع فروختنم به قول بچه ها رو هوا میزننش

    2. aria

      ۱۵ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      آره تندر بگیر در 3 هزار کیلومتر اول سر پیچ واژگون میشه بعدش یه انتخاب دیگه میکنی

  28. aria

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    کسیکه سمند se را با mvm110 در یک رده قرار دهد لیاقت مشورت را ندارد

  29. aria

    ۱۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (540 ديدگاه)

    آقای کماندار . منطق را ببینید. من مشخصات ef7را می نویسم رای منفی میدهند. الان می نویسم. که سمند دارای 4 چرخ هست. منفی میدهند. حالا ببینید

    1. aria

      ۱۴ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      ال90های عزیز. رای بدهید. ال 90 دارای داشبورد بسیار شیک و با امکانات شبیه به مورگان و مرسدس دارد. طراحی داخلی و خارجی بسیار بسیار مدرن با کلاس زیبا و دلربا همچون هیوندا سوناتای 2013 هست. ال90 دارای کنترل عالی و پایداری در سر پیچها هست که لامبور گینی درس میگیرد. قطعات یدکی هم ارزان و فراوان است

  30. حسین

    ۱۵ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    از لحاظ قیمت سمند ال ایکس ارزانتر از ال نود(با توجه به عدم تولید مدل E0)است.
    حال باید دید ایا امکانات یا ایمنی کمتری دارد یا اینکه مصرف بیشتر ودلیل این ارزانی چیست؟
    در ضمن حجم فضای داخلی نیز مهم است!

    1. aria

      ۱۵ دی ۱۳۹۱
      سوابق: (540 ديدگاه)

      حجم و طراحی داخلی سمند قابل مقایسه با ال لگن نیست . این ال لگنی ها با همین تعصب و تعریف های بی جهت و کورکورانه به بعضی افراد کم سواد تلقین کردند که ال لگن ماشین خوبیه. ایرانخودرو هر چی بد باشه از داچیای رومانی تراکتور ساز بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا