مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
...د
۱۵ دی ۱۳۹۱متاسف ام براتون.شرکت ایرانخودرو و شرکت هیوندا با هم تویک سال تاسیس شدن وشروع بکار کردن”
اونا کجان ما کجا هستیم؟
چرا سمندتون رو با سوناتا وازرا مقایسه نمیکنی؟
ما فقط بلدیم پالان عوض کنیم خر که همون خر؟
می شنویم میگن ماشینمون دنده عقب نداره.بقران خنده داره و گریه اوره
متاسفم برامدیران خودرو سازمون…
aria
۱۵ دی ۱۳۹۱حرفهای شما را همه میدانند ولی کاری از ما ساخته نیست. مدیران باید این کار را بکنند
ناشناس
۱۵ دی ۱۳۹۱آقا آریا شما مثل اینکه همه ماشینارو داری. یه جا گفتی پراید من 150 هزار کارکرده،جای دیگه گفتی ماشینم سمنده.در ضمن خودت میگی موتور ef7 ساخت آلمانه، پس چه شکلی این موتور ملی شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
aria
۱۵ دی ۱۳۹۱قبلا هم گفتم پراید 87 مال خانمم هست 154 هزار کار کرده بدون تعویض شمع و حتی تسمه تایم. خودمم هم سمند ال ایکس داشتم حالا ef7دارم. عالیه لذت رانندگی با سمند برابر سوناتای 2010 هست. سرعت نهایش هم 220 کیلومتر . خودم رفتم . در آپارات هم 220 موجوده
aria
۱۵ دی ۱۳۹۱مشخصات ef7.
حجم موتور (cc) 1645
حداکثر توان موتور (hp) 114.83 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه (بنزین) ، 103.74 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه (گاز)
حداکثر گشتاور (Nm) 155 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه (بنزین)، 136 نیوتن متر در 3500 دور در دقیقه (گاز)
نسبت تراکم 11
تعداد سوپاپ 16
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اکتان 87 و 95، گاز طبیعی سی ان جی
سیستم انژکتوری پاشش الکترونیکی چند نقطه ای
حداکثر سرعت (km/h) 190 بنزین،180 گاز
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) 12.5 (بنزین)، 13.2 (گاز)
سیستم انتقال قدرت 5 دنده دستی (BE3)
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر (لیتر) 12.08 بنزین ، 12.63 m3/100 km گاز
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر (لیتر) 6 بنزین، 22.5 گاز
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) ترکیبی (لیتر) 7.8 بنزین، 30 گاز
طول خودرو (mm) 4502
عرض خودرو(mm) 1903
ارتفاع خودرو (mm) 1460
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) 2671
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) 1340
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) 75 گاز، 70 بنزین
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب) 350
Wolf Man
۱۵ دی ۱۳۹۱مرد حسابی اصلا حرف تو درست موتور ef7 بهترین موتور دنیا!!
لذت سواریش برابر سوناتا 2010 !?
مگه سیستم تعلیق ef7 نسبت به سمند معمولی فرقی میکنه؟! نکنه تعلیقه ef7 با سوناتا 2010 یکیه؟ جوک میگی؟
مگه تعلیق ef7 با سمند معمولی یکی نیست ؟ سمند مهمولی مگه تعلیقش ماله پزو 405 نیست که تکنولوژیش ماله 25 سال پیشه؟
aria
۱۵ دی ۱۳۹۱اطلاعاتت خیلی کمه که میگی سیستم تعلیق سمند معمولی و ef7 پژو 405 یکی هست. بعدش مگه لذت ماشین فقط در سیستم تعلیق خلاصه میشه؟ خیلی امکانات ماشین در لذت رانندگی نقش دارند. از جمله قدرت موتور سرعت سیستم ترمز. زیبایی ماشین . تلط راننده بر جلو ماشین کوت موتور. روان بودن موتور. روان بودن سیستم کلاج گاز و فرمانپذیری خودرو . سیستم تعلیق و… چرا شما اینجوری فکر میکنید اونم از اون اشکان که فکر میکنه خیلی اطلاعات داره و به روستاییان متلک میگه و منت سرشون میذاره.
Wolf Man
۱۶ دی ۱۳۹۱تو کدوم یکی از این مواردی که نام بردی ef7 از سوناتا سر تره؟
آره اطلاعات من خیلی کمه . . .
شما با این نظرات ثابت کردی یک ایرانی اصیل هستی! شما هم یه ورژن دیکه ای از اون بنده خدایی که می گه کیا سورنتو از نیسان gtr سرتره! اونم میگفت از رو تجربم میگم!
آدم کاری به کار امثال شما نداشته باشه سنگین تره
راحت باش
aria
۱۶ دی ۱۳۹۱من نگفتم که در هیچ موردی ef7 از سوناتا سره. خوب نگاه کن ببین گفتم لذت رانندگی سمند ef7 مثل سوناتاست. چرا به من دروغ می بندی. چی گیرت میا دروغ بگی
aria
۱۵ دی ۱۳۹۱از چند منبع پیدا کردم. مستند هست حالا به همه این مستندات منفی میدهید
aria
۱۵ دی ۱۳۹۱آخه یه خورده انصاف داشته باشید. ماشین با این امکانات عالی با این طراحی با این موتور با این خدمات پس از فروش و با این قیمت کجا پیدا میشه. الان یه سراتو 1600 ناقابل 80 تومن قیمتشه. واقعا سمند ef7 اگه فقط اسم کره یا همون رومانی تراکتور ساز روش بود همین شیفتگان خودرو خارجی میگفتند 80 شیرین می ارزه. ولی چون اسم ایران روش هست با ال لگن مقایسه اش میکنند. از ای غصه خودمو آتیش می زنم
اشکان
۱۵ دی ۱۳۹۱با سلام
آقا آریا شما بهتره اول عینک بزنی و بعد کامنتها رو بخونی.من سمند و ام وی ام رو در یک رده قرار ندادم.فقط به حسین آقا گفتم که تا 20 میلیون اگه بخواد پول بده،این سری ماشینا رو میتونه بخره.شما هم بهتره برای مردم لیاقت تعیین نکنی.اون افرادی که کامنتهای منو میخونن خودشون متوجه میشن که من اطلاعاتم در چه حدی هست.در ضمن سمند یک ماشین روستایی پسند هست که ارزش پول دادنو نداره به این دلایل:
سمند ماشینی هست دبه،لش،بی کیفیت،پر مصرف،با جلوبندی ضعیف.بعد از 9 ماه صدای انواع اقسام پرندگان رو داخل ماشین میشنوی!پس در کل حیف پول که آدم برا سمند بده
aria
۱۵ دی ۱۳۹۱از نظر من همون روستایی هایی که در کامنتت میگی خیلی شرف دارن خیلی خیلی شرف دارن به شهری و شهری زاده هایی که سر برادر یا پدرشان کلاه میگذارند. به چیت می نازی که روستایی نداره. ظرفییت خودتو نشون دادی
اشکان
۱۵ دی ۱۳۹۱در ضمن جالبه که بدونین هم فضای داخلی ال نود و هم صندوق عقب ال نود از سمند بزرگتره.
حجم صندوق عقب ال نود=510 لیتر
حجم صندوق عقب سمند=500 لیتر
در مورد فضای داخلی اتاق هم برید تحقیق بکنین.مال ال نود بیشتره به خاطره سقف بلندتر و اتاق جادارتر
aria
۱۵ دی ۱۳۹۱سقف بلندتر درسته که حجم فضا را بالا میبره ولی همه میدانند تو هم یاد بگیر که سقف بلند کارایی ندارد و باعث وسیع شدن فضا نمیشه
حسین
۱۵ دی ۱۳۹۱ال نود از لحاظ عرض کوجکتر است پس راحت تر نیست!
سمند از لحاظ قیمت ارزان تر است و باید دید این ارزانی به خاطر چیست؟
مصرف سوخت زیاد،امکانات کمتر،ایمنی کمتر،فضای کمتر،طراحی قدیمی تر یا…
dan2dan
۱۶ دی ۱۳۹۱ال90 عرض بیشتری داره و فقط بخاطره طراحی کوچیکتر نشون میده،
aria
۱۵ دی ۱۳۹۱حسین آقا علت ارزانتر بودن سمند رسیدن به تولید انبوه و اقتصادی تر شدن پروژه هست پس علت ارزانی سمند دلیل بی کیفییت بودنش نیست
محمد
۱۵ دی ۱۳۹۱من ال نود فول گرفتم و ازش راضیم. هندلیگش خیلی خوبه و ترمزاش هم عالی کار میکنه.
aria
۱۵ دی ۱۳۹۱شما اگه لطف کنید فقط معنی هندلینگ را بفرمایید تا من هم یاد بگیرم ممنون میشم. منتظرم
صادق
۱۵ دی ۱۳۹۱سلام
من خودم مهندس مکانیک هستم.
تحقیقات موتور ایران خودرو هم بودم.
همه شرایط در مورد استفاده صحیح از خودرو و مخصوصا موتور اونرو می دونم.
با این حال، از حدود یک سال پیش که سمند ef7 پایه گازسوز گرفتم؛ یکبار واشر سرسیلندر سوزونده! دوبار هم به خاطر روغن ریزی از کف، اویل ماژول عوض کردم!!!!
نه راه پس دارم و نه راه پیش…
البته سمند ef7 که سال 86 تست می شد و موتورش محصول FEV بود، اصلا این عیوب را نداشت.
سمند
۱۵ دی ۱۳۹۱یه نکته جالب در مورد قیمت سمند صادراتی:
انحصار واردات خودرو های نو عراق در اختیار یه شرکت وابسته به وزارت تجارت عراق هست و نمایندگی ها هم با هماهنگی این شرکت خودرو وارد می کنن
قیمت خودرو سمند ال ایکس بر اساس اعلام این شرکت 13124500دینار هستش
اینم سندش که می تونید قیمت هاشونو ببینید:
http://www.gamcoiraq.com/PageViewer.aspx?id=14
حضور دوستان محترم عرض کنم که طبق قیمت اعلام شده توسط ایسنا تو تاریخ ده مهر 91 هر 1000 دینار برابر 2800 تومان هستش ، اینم صفحش:
http://isna.ir/fa/news/91071308706/%D9%87%D8%B1-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AF%D9%8A%D9%86%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D8%B1%D8%A7%D9%82%D9%8A-3-%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%8A%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%8A
یعنی قیمت سمند برای اونا به پول ما می شه 36748600تومان . البته من قیمت الان دینار رو ندارم ولی می تونید خودتون محاسبه کنید
البته چندتا نکته هم باید بگم ؛
اول این که با اینکه نمی خوام از ایرانخودرو دفاع کنم ولی انصافا درست نیست همش میام می گیم که ایرانخودرو سمندو با یک سوم قیمت و حتی من شنیدم می گن مجانی! به عراق (یا هر کشور دیگه) می ده؛ صد البته من به هیچ وجه قصد توجیه قیمت های “گران” خودرو های داخلی رو ندارم ، اگه مواد اولیه گرونه که برای همه خودروسازای دنیا گرونه و خودروساز داخلی باید به فکر بهره وی بیشتر باشه نه این که بکشه رو قیمتاش که با توجه به شرایط خاص کشور و نبود فضای رقابتی به نظر نمی رسه این اتفاق نافتاده باشه!!!
دوم اینکه هر صادر کننده ای باید قیمت هاش در کشور مقصد قابلیت رقابت با بقیه رو داشته باشه و ایرانخودرو از این قاعده مستثنی نیست ، در ضمن سمندی که تو داخل هست یه سری استانداردهای اجباری رو داره که با توجه به کشور مقصد سمند صادراتی در کیفیت پایینتر (در مثال عراق) یا بالاتری ممکنه باشه که اینو از یه منبع مطلع می گم .
اشکان
۱۵ دی ۱۳۹۱حسین آقا راحتی چه ربطی به عرض ماشین داره؟
راحتی به نظرم بیشتر به صندلی و نرمی کلاچ و دنده و فرمون ربط داره.در ضمن ماشین اگه از بیرون پهن تر به نظر بیاد دلیل بر این نیست که داخلش هم به همون نسبت بزرگتره.باید دید که خودروساز چگونه اتاق داخل خودرو را طراحی کرده؟
aria
۱۶ دی ۱۳۹۱ارتباط مستقیم داره .هرچه عرض ماشین بیشتر باشه سر نشینان از فضای بیشتری بهره مندند. یعنی تو اینو نمی دونستی
اشکان
۱۵ دی ۱۳۹۱راستی اگه وقت کردین یه سر به رده بندی کیفی خودروها در همین سایت بزنین تا بهتون ثابت بشه که ال نود با کیفیت تره یا سمند؟
aria
۱۵ دی ۱۳۹۱ال لگن فقط یک موتور داره که بهش می نازید. انگار روی گاری موتور بگذارند
aria
۱۵ دی ۱۳۹۱از نظر من همون روستایی هایی که در کامنتت میگی خیلی شرف دارن خیلی خیلی شرف دارن به شهری و شهری زاده هایی که سر برادر یا پدرشان کلاه میگذارند. به چیت می نازی که روستایی نداره. ظرفییت خودتو نشون دادی
ali
۱۵ دی ۱۳۹۱ادب مرد به ز سمند اوست
انسان بی منطق عصبالی میشه و توهین میکنه
چرا باید همه مثل شما فکر کنن ؟
چرا فکر میکنید همه اشتباه میکنند فقط شما میفهمین ؟
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۱به نظر من سمند se
از 405بهتر است و مخصوصا اگر چند مورد زیر را هم سفارش بدی:موتور 16سوپاپکه رو پارس ای ال ایکس میگذارندسیستم تهویه اتوماتیک
سیستم صوتی و صندلی مثل ویتارای سری 8
در پایان هم بگم به نظر من سمندse
که از 405ارزان تر است بهتره چه برسه به lx.به دلیل ارزان تر بودن از 405 و اینکه تمامی امکانات 405به جز اینه برقی رادارد و برای سرنشینان عقب جای سر دارد و خروجی کولر و اگر اشتباه نکنم برای راننده جای ارنج و داشپورت زیبا تر با طرح چوب و همرنگ بودن سپر ها و اگر پول اختلاف قیمت رو هم روش بگذارید فکر کنم بتوانید اینه هارا برقی کنید.
از ال 90 هم که 2 سایز اطاقش بزرگ تره و داشپورتش زیبا تر است و امکانات بیشتری هم نسبت به ال 90 در مدل ال ایکس دارد و ظاهر بهتر. و من شنیدم 3 ستاره ایمنی هم دارد که البته مطمئن نیستم ولی اگر داشته باشه از این لحاظ هم از ال90 کم نمی ارد.
فقط موتورش هست که با توجه به وزن سمند که به خاطر میله های ضرب گیر افزایش داده و نیاز به موتور ef7
یا L4
هست.
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۱طبق همین مقاله:
طراحی بیرونی ونمای درونی سمند بهتر از ال90.
دید عقب ال90کمتر از سمنداست.
سمند طراحی ایرودینامیک تری دارد .
قطعات ال90 گران است.سمند پایداری بیشتری دارد .
قرار گیری پشت فرمان ال90 هنوز نامأنوس است.درسمند از ورقه های قطور استفاده شده.
شبکه بزرگ خدمات پس از فروش در اختیار سمند است و…
dan2dan
۱۶ دی ۱۳۹۱عزیز من تنها مدل سمندی که تهویه اتومات داره سورن ای ال ایکس هست،به اطلاعت برسونم گاری بهتر از سمند se هست،موتور تی یو 5 رو اس ای نصب نمیشه،سیستم پخش صوت هم که جدیدا نمیذارن،صندلی مدل ویتارایی رو از کجا اوردی؟
dan2dan
۱۶ دی ۱۳۹۱چیزی که تو این مقاله ننوشته،عمر قطعات تندر بسیار بیشتر از سمنده،جلوبندی قوی تری داره،تکنولوژی ساخت بالاتر نسبت به سمند،ایمنی بیشتر(ایمنی تنها به داشتن ورقه های قطور نیست،باید اصول مهندسی ایمنی تو طراحی در نظر گرفته بشه که رنو هیچوقت تو این موزد کم نمیذاره)موتور بهتر و سوخت کمتر،قربون دید عقب سمند برم که ماشالله مثله دید عقب موتور سیکلته،
ولی طراحی و ایرودینامیک و هندلینگ بهتر سمند رو نسبت به تندر هیچ وقت نمیشه انکار کرد
حسين
۱۷ دی ۱۳۹۱اولا منظورم از موتور 16 سوپاپ موتور
tu5
نبود ومنظورم موتورL4
هست!
دوما فکر کردی داشپورت سورن با سیستم صوتی ویتارا را نمی توان رو سمند نصب دقیق کرد???
و…
خلاصه خوب متن رو نخوندی اقای
dan2dan
اشکان
۱۶ دی ۱۳۹۱آقا آریا تفره نرو!تا نمیتونی جواب بدی همش تفره میری.جواب سوال منو بده؟تو رده بندی کیفیت کدوم ماشین با کیفیت تره؟سمند یا تندر 90؟تو همین سایت پدال رده بندی کیفیت رو زده دوستان برن ببینن.
از نظر کیفیت،هیچ ماشینی در رنج قیمت ال نود به ال نود نمیرسه.
حسین
۱۶ دی ۱۳۹۱من با حرف شما مخالفم!
سمند 6 میلیون ارزانتر از ال 90 و درجه کیفیش هم کمتر!
شما ببین اگر سمند 6 میلیون گرون شه دیگه چه می کنه!
اشکان
۱۶ دی ۱۳۹۱ماشینهای رنو به هنگام تصادفات شدید،سطح استثنایی از ایمنی رو در معرض نمایش میگذارند.از نظر ایمنی در دنیا،شرکت ولوو و هوندا ژاپن و رنو فرانسه در سطح خیلی بالایی قرار دارند.
aria
۱۷ دی ۱۳۹۱بله بالاتر از بنز و بی ام و . از پورشه باکستر. از مورگان دست ساز .از فولکس از پژو از محصولات لکسس و تویوتا از جی ام از لامبورگینی از هیوندا از هامر از بوگاتی بهتر . رنو لگن ساز به گفته این اقا از همه اینا ایمنتره. فقط بخندید
aria
۱۷ دی ۱۳۹۱بدجوری سوتی میدی. رنو تو دنیا حتی صفر هم نیست. اصلا ارزش صحبت نداره . ولی تو از همه خودروهای جهان بالاتر میدانیش. اینها تراوشات یک ذهن بیمار است
حسین
۱۷ دی ۱۳۹۱شما در همین سایت بگردی
تست تصلدف ال90 ؤسمند هست!
به نظر من یکی هستند!
aria
۱۶ دی ۱۳۹۱ولی شما ال90یها هر کاری بکنید حق دارید اصلا جز شما بقیه چیزی نمفهمند. روستاییان را آدم حساب نمیکنید . در کل ال90 مرد به ز همه چیز و منطق و واقعییت هست.
aria
۱۶ دی ۱۳۹۱ادب و منطق و انصاف و . . . را از ال90یها آموختم که مشخصات سمند رو نوشتم مستند هست منفی میدهند چون چشم دیدنش را ندارند
حسين
۱۷ دی ۱۳۹۱بر چه مبنایی می گویید جلوبندی ال90قوی تره؟
چون ندارم میخوام بدونم،خواهش بنویسید!
حسين
۱۷ دی ۱۳۹۱فکر کنم اختلاف قیمت سمند با ال90 رو به شود با این قراردادن این ابشن ها در سمند جبران کرد و بعد این دو ماشین را با هم مقایسه کرد!البته شاید کسی به کارخانه بکوید به اندازه اختلاف قیمت این دو ماشین کیفیت ماشین را بالا ببرد!
ابشن ها:
موتور 16 سوپاپ
رینگ های زیبا
سقف پانوراما
و…
یاداوری می کنم سمند lx
6 میلیون ارزانتر از ال 90
E2
است!
حسين
۱۷ دی ۱۳۹۱برید به ادرس زیر عکس تست تصادف ال90 و سمند هست ،بعد خودتون در همین بخش پاسخ دهید!
به نظر من ایمنی برابری دارند.
http://www.pedal.ir/%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87/%D8%AA%D8%B3%D8%AA-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C/
aria
۱۷ دی ۱۳۹۱ببینید بعد از ایمنی ال لگن دفاع کنید. زانتیا را هم ببینید و قضاوت کنید. سمند ef7 خودریی که با اینکه ساخت ایران است به کوری چشم دشمنانش جایی برای حرف نگذاشته. سالاره .
سالار
۱۷ دی ۱۳۹۱هردوش ………………………….ایران هستش دیگه
سعید
۱۷ دی ۱۳۹۱بابا سمند سالاره 1دونست از نظر ایمنی هم تکه من خودم سمند ال ایکس 87 دارم باهاش با 405 تصادف کردم هیچیش نشد
اشکان
۱۷ دی ۱۳۹۱دوستان جلوبندی ال نود خیلی قوی تر از سمنده.شرکت رنو فرانسه جلوبندی ال نود رو 470 هزار کیلومتر در شرایط سخت تست کرد.شرایط سخت همون بیابان لاردی بود که در آفریقا قرار دارد.از نظر کارشناسان اگر خودرویی در این بیابان تردد بکند،نسبت به خودرویی که در یک جاده متوسط اروپایی تردد بکند،سه برابر بیشتر مستهلک میشود.جلوبندی ال نود بعد از 470 هزار کیلومتر پیاده شد.
اکثر قطعات جلوبندی سمند مال پژو 405 هست.چون وزن سمند بیشتر از پژو 405 هست،جلوبندی سمند زودتر از پژو خراب میشه.
اگه بازم شک دارین برین از سمند سوارا و تندر سوارایی که 5_4 ساله از ماشینشون استفاده میکنن بپرسین.
اینم جواب حسین آقا
حسین
۱۷ دی ۱۳۹۱خیلی ممنون از توضیح تان.
بعضی ها به جای توضیح
unlike
می زنند!
اشکان
۱۷ دی ۱۳۹۱در ضمن آقا آریا من رنو رو از همه خودروسازان دنیا بهتر ندونستم.بازم مثل اینکه عینک نزدی کامنتا رو خوندی!من گفتم از نظر ایمنی رنو در دنیا مطرحه.مثل ولوو سوئد و هوندای ژاپن.
نمونشم همین مگان هست که ایمنیش 5 ستاره هست.ایمنی تویوتا کمری و سوزوکی گرند ویتارا و مزدا 3(مدل قدیمیش)4 ستاره هست.ال نود خودمون 3 ستاره داره که تو رنج قیمت خودش یکی از ایمنترین هاست.ایمنی زانتیا 1.5 ستاره هست.ایمنی 405 1 ستاره هست.
اگه تشریف ببرین از خط پارس خودرو دیدن بفرمایید متوجه خیلی چیزا میشین.
اشکان
۱۷ دی ۱۳۹۱من خودم به عنوان یه مصرف کننده،یه ال نود 87 دارم که چهار سال کامل دارم راه میبرمش ولی به خدا هنوز جلوبندیش آچار نخورده.حتی نیاز به یک میزان فرمون هم نداره.ولی همسایمون سمند داره خودش به من گفت که هر 9 ماه جلوبندی سمندش دچار مشکل میشه و کلی خرجش میکنه.
واقعا هر کسی نون عقلشو میخوره و چوب نادانیش.
آن کس که نداند و نداند که نداند،در جهل مرکب تا ابد دهر بماند.
aria
۱۸ دی ۱۳۹۱بر مبنای تراوشات یک ذهن . . .