مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
اشکان
۱۷ دی ۱۳۹۱در ضمن خدمت آقا آریا باید عرض کنم که شرکت رنو،صنایع نظامی فرانسه رو تولید میکنه.فرانسه تانکهای رنو در جنگ جهانی استفاده زیادی کرد.
برای تولید صنایع نظامی،به دقت و کیفیت فوق العاده بالایی نیاز هست.رنو هم با این تکنولوژی بالا،قطعات خودروهای خودش رو تولید میکنه.
شرکت رنو حدودااز سال 1887 تاسسیس شد و اولین تاکسی های شهر پاریس رو روانه خیابانها کرد.
aria
۱۷ دی ۱۳۹۱آره . پس بگو چرا داخل ال90 شبیه به تانک و نفربر های نظامی است. رنو چون تانک میساخته الانم هیچ تلاشی در زیبایی و ظرافت نداره
حسین
۱۷ دی ۱۳۹۱جمع بندی کنید تا این بحث پایان بپذیرد!
من جمع بندی خودم را می نویسم:
سمند ظاهر بهتر در بیرون و درون دارد.
امکانات سمند بهتره.
شتاب ال90 بهتره و مصرفش کم تره!
ال90 چند میلیون گرونتره!
جلو بندی قوی دارد و صدای موتورش هم کم است و فرمان و دنده راحتی دارد.
با این که 2 کلاس از سمند کوچکتره دوستان معتقد هستند فضای داخلی بزرگتری دارد!
اگر اشتباه کردم بگویید!
سمند ال ایکس سال و تندر 90 ای 2 را مقایسه کردم!
حسین
۱۷ دی ۱۳۹۱به نظرتون x33 بهتره یا لندمارک v7 دو دیفرانسیل???
چرا???
WHOLF MAN
۱۷ دی ۱۳۹۱آفا حسین چه ربطی به دفاع مقدس داشت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
WHOLF MAN
۱۷ دی ۱۳۹۱آریا اگه آدم اندازه پت ومت هم عقل داشته باشه با یکبار نگاه کردن به رده بندی کیفی(تو همین سایته)نزدیک اون سمند ایکبیری نمیره.
aria
۱۸ دی ۱۳۹۱آره پس تو همون قد داری که سراغ سمند نمیایی
WHOLF MAN
۱۷ دی ۱۳۹۱آریا یا جوابی در مورد رده بندی خودرو بده یادیگه نظر نده..
aria
۱۸ دی ۱۳۹۱نظر دادن یا ندادن من بخودم مربوطه و کسی حق نداره بگه تو نظر نده
حسین
۱۸ دی ۱۳۹۱تندر ای2 شش میلیون گرانتراز سمند سال ال ایکس هست!!!!تو همین سایت 20 میلیون قیمت سمند رو زده و قیمت تندر به طور رسمی 26میلیون شد!!!
شما برو 6میلیون بیشتر به ایرانخودرو بده ببین چقدر کیفیت سمند بهتر از تندر میشه!!!
6میلیون کمتر پول میدی امکانات و زیبایی بیشتری هم تحویل می گیری می خوای کیفیتش از
B
به
A
هم افزایش پیدا کنه!!!
محمد
۱۷ دی ۱۳۹۱ماشین خودم سمند lxهستش و دلیل خریدم هم ظاهر بیرون و درون بهتر سمند نثبت به تندر 90 بود ولی درباره ی امکانات به نظر من تندر از همه نظر سر تر از سمند هستش . من میخوهم یک ماشین که هم ظاهر خوبی داشته باشه و هم امکانات خوبی داشته باشه بخرم و قیمتش هم تا 90 میلیون را مشکلی ندارم .اگه دست دوم باشه هم مشکلی نیست اگه میشناسید خواهش میکنم معرفی کنید.
aria
۱۸ دی ۱۳۹۱کیا سراتو 2013 78 میلیون
حسین
۱۸ دی ۱۳۹۱دست دوم خیلی از ماشین ها را می تونی بخری!!!اگر می خوای یه ماشین بخری که یک عمر لذت ببری از مارک های خوب مثل تویوتا و میتسوبیشی و بنز و هوندا استفاده کن!!!
فقط بدون تصادف و فنی سالم و بیشتر از 4یا 5سالشم نباشه!!!!
overclock
۱۷ دی ۱۳۹۱من سمند ef7 دارم قدرت 133 اسب رو گاز مثل ال 90 ولی رو بنزین خیلی بهتره ..دوستم ال90 داره صندلیاش خیلی بده سمند خیلی از ال90 راحت
تره ولی ال 90 سبک تره
aria
۱۸ دی ۱۳۹۱قدرت ef7 غیر توربو شارژ 115 اسب بخار روی بنزین و ال لگن 105 اسب. اشتباه ننویسید
اشکان
۱۷ دی ۱۳۹۱ما هم نگفتیم ال نود سوفیالورن هستش! ما هم میدونیم زیبایی نداره.ولی تا دلت بخواد محکم و با کیفیته.کیفیت قطعاتش در حد ماشینای 70-80 میلیونیه.ضمن اینکه ما نباید فراموش کنیم که این یک ماشین ارزان قیمت رنو هست.آخه از یک ماشین با قیمت پایین نمیشه انتظار همه چیزو با هم داشت.اگه قرار باشه همه چی داشته باشه که دیگه ارزان قیمت نمیشه!
aria
۱۸ دی ۱۳۹۱سوفیا لورن نه. شرک آری
حسين
۲۱ دی ۱۳۹۱اقا اریا الکی وقت خودت رو تلف نکن!!!
تو اگه امکاناتی رو که سمند داره و ال90 نداره رو هم بنویسی اینا
unlike
به تو می دن!!!
به جای بحث با ادم پی منطق برو کاری کن که اینا از کیفیت محصول داخلی تعریف کنند
نه خارجی!!!
چون این جماغت فقط بلدند ایراد بگیرند!!!
نمی فهمند یک ماشین با این قیمت و امکانات و خدمات پس از فروش در یک کشور جهان سومی یعنی چه!!!
حسین
۱۷ دی ۱۳۹۱من زیبایی برام مهمه و سمند را ترجیح میدهم!
aria
۱۸ دی ۱۳۹۱ال لگن فقط سلیقه افرادی است که زیبایی. و قیافه و شیک بودن خودرو براشون مهم نیست. فقط و فقط سوخت کم و استهلاک کم . کلا هززینه کم براشون ملاک خوب بودن خودرو هست بعبارتی پول پرستند پول پول پول. خدایشان پول است . امکانات و زیبایی و قیافه را فدای پول میکنند. ولی من از قیافه و تیپ و رانندگی ef7 راضییم و لذت میبرم و هزینه اش نه اصلا برام مهم نیست و یک گلگیر زیبای سمند رو به ال لگن نمیدم. چون از دیدنش لذت میبرم می فهمی یعنی چی
aria
۱۸ دی ۱۳۹۱از سال 84 شمند میشناسم که بخدا هنوز به جلوبندی ماشین دست نزده
اشکان
۱۸ دی ۱۳۹۱آره،راست میگی.حتما از سال 84 فقط زیر پارکینگ بوده!
اشکان
۱۸ دی ۱۳۹۱مزیت ال نود فقط سوخت کم و استهلاک کم نیست.از همه ماشینای رنج خودش نرم تر،جادار تر،راحت تر،ایمن تر هم هست.
aria
۱۸ دی ۱۳۹۱راحتر؟؟ نرمتر؟؟ جادارتر؟؟ الکی حرف مفت نزن ثابت کن . کجاش از سمند یا 405 نرمتره ؟ یا جادار تره؟ یا راحت تره؟؟ منو توجیح کن یا حرفتو پی بگیر . خوب سیستم تعلیق ال 90ه همه میدونن ایراد داره که حتی سر پیچها چپ میشه پس چطور نرمتره. ابعاد ش هم که از سمند کمتره چطور جادارتره. .وووووووووووووووووووو
irani
۱۹ دی ۱۳۹۱سایت پدال چطور این نظرها رو تایید میکنی؟
اصلا رنو نه یه شرکت دیگه مثل ایران خودرو ت افغانستان،فرض کن این ماشین رو ساخته
چرا میگی لگن، اگه حرفی برای گفتن درباره سمند داری بگو والا این توهین و اینطور صحبت کردن فقط به ضرر خودت هست
حیف اسم آریا که گذاشتی روت، رفتارت اصلا ربطی به یه ایرانی نداره،
aria
۱۹ دی ۱۳۹۱جهت اطلاع باید بگم که اسم دو پسر من آریا و آرین هست.. ولی نحوه برخورد با هر کس تابعی است از معادل رفتار او. زیادهم قمپوز کلاس نیا
ناشناس
۱۸ دی ۱۳۹۱قابل توجه آریا
شرکت خودرسازی رنو چهارمین خودروساز بزرگ دنیاست. ایران خودرو چندمیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شاید از آخر اولی.نه؟؟؟؟
aria
۱۸ دی ۱۳۹۱چه ربطی داره؟؟
حسین
۱۹ دی ۱۳۹۱شک دارم ولی فکرکنم:
12تای اول ایران هست! یعنی کلا رو هم ایران جز 12 کشور اول در تولید خودرو هست!
ایرانخودرو رو نمی دونم!
اشکان
۱۸ دی ۱۳۹۱سیستم تعلیق ال نود مطابق با استاندارد سال 2004 اروپاست.تو دست انداز ها فوق العاده نرمتر عمل میکنه به خاطر کمکهای بلندتر و …
دنده و کلاچ و فرمون ال نود از همه ماشینای رنج قیمت خودش نرمتره.(میتونی سوار بشی یا از کسانی که همه اینا رو سوار شدن بپرسی)صندلی عقب ال نود مبله هست وبر عکس پژو و سمند تپه چاله نداره که مردم کمردرد بشن.پژو 405 صندلی هاش خشکه.مال سمند هم همچین تحفه ای نیست(گرچه از پژو 405 راحت تره).از نظر جادار بودنم صد بار گفتم هم حجم صندوق عقب ال نود از همه بیشتره هم حجم داخل کابین.حجم داخل کابین ال نود حدود 3370 لیتره ولی مال سمند حدود 3000 لیتره.
حجم صندوق عقب خودروها:
تندر 90=510 لیتر
سمند =500 لیتر
پژو405 =480 لیتر
زانتیا=480 لیتر
پژو پارس=470 لیتر
ریو=440 لیتر
پژو 206 صندوقدار=400 لیتر
پژو 206 هاچ بک=245 لیتر
حالا جواب بده آقا اریا؟
حسین
۱۹ دی ۱۳۹۱فرق سمند و ال 90 در حجم داخل و حجم صندوق عقب مثل اینه شما ساک رو روهم روهم میذاری یا کنار هم!!به ترتیب تندر و سمند به دردت می خوره!!!
مجيد
۱۸ دی ۱۳۹۱سلام .من یه سمند tu5 دارم تقریباماشین خوبیه. یه کم تنبله اما مصرفش خیلی از قبلی کمتره. اما ال90 تند تر شتاب بهتری داره….ولی خدایش قیافش برام قابل تحمل نبود
سر پیچ همش فکر میکردم الانه که برم وسط باقالی ها . هر دو رو تو جاده لواسان امتحان کردم. خلاصه خدایش خیلی هم بد نبود. در مجموع باید ببینی سلیقه ات چی میگه.
مخلص همگی.
حسین
۱۸ دی ۱۳۹۱اون ادم هایی که طرف دار ال 90 هستند
در پایین این صفحه تجربه رانندگی با سمند رو نوشته!!!
اگر خوندیدش لایک کنید تا ما بفهمیم که …
حسین
۱۹ دی ۱۳۹۱اون هایی که
unlike
می کنند کامنت بالا رو یعنی تجربه رانندگی با سمند و نداشتن و نظر می دن???
ali
۱۹ دی ۱۳۹۱جهانی شدن کیفیت در پارس خودرو (در زمینه تست خوردگی خودرو )
شنبه، 9 دی 1391
به گزارش خبر خودرو، شرکت پارس خودرو با دریافت گواهی انجام تست خوردگی خودرو از شرکت رنو فرانسه به عنوان مرجع انجام این تست در منطقه خاورمیانه معرفی شده و در زمره 6 کشور برتر در سطح دنیا قرار گرفت.
آزمایشگاه کیفیت این شرکت بار دیگر موفق به دریافت گواهی انجام تست خوردگی (ECC1) از آزمایشگاه تکنوسنتر شرکت رنو فرانسه به مدت سه سال شد که براساس آن، شرکت پارس خودرو در سطح دنیا هم ردیف کشورهای فرانسه، کره، اسپانیا، هند و برزیل قرار گرفت.
شرکت پارس خودرو با دریافت این گواهی ارزشمند در زمینه تست خوردگی خودرو که انحصاری شرکت رنو فرانسه است، مرجع انجام این تست برای خودروسازان داخلی و منطقه خاورمیانه شده که این مهم موجب کاهش هزینه های مالی و زمانی و افزایش مزیت رقابتی و کیفی صنعت خودروی کشور در منطقه است.
گفتنی است؛ سال گذشته نیز پارس خودرو موفق به دریافت گواهی انجام تست صنعتی رنگ خودرو از تکنوسنتر فرانسه شده بود.
منبع: http://khabarkhodro.com/detail.asp?id=198650
ali
۱۹ دی ۱۳۹۱تندر90 ایران خودرو آوانته را هم جا گذاشت
1391/10/17
پرشین خودرو: براساس آخرین گزارش منتشر شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، تندر90 ایران خودرو در رتبه کیفی چهارم خودروهای سواری تولیدی و قبل از تندر پارس خودرو و هیوندای آوانته قرار گرفت.
به گزارش «پرشین خودرو»، براساس گزارش اخیر آدیت ترکیبی شرکت بازرسی، مربوط به ارزیابی چهار هفته (منتهی به 11 دیماه) است که تندر90 ایران خودرو در سه هفته از چهار هفته مذکور نمره منفی کمتری نسبت به تندر 90 پارس خودرو داشته است.
همچنین تندر90 ایران خودرو در شهریور ماه سال جاری با کسب 73.4 درصد امتیاز شاخص رضایت مشتری (CSI) در بخش کیفیت و مرغوبیت محصول در جایگاه بالاتری نسبت به تندر90 پارس خودرو قرار گرفته است.
گزارش های منتشر شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بیانگر ایجاد بهبود مستمر در فرآیندهای تولید خودروی تندر90 ایران خودرو و برتری محرز آن در مقایسه با تندر 90 پارس خودرو است.
مقایسه نتایج گزارش اخیر شرکت بازرسی با ابتدای سال 91 حکایت از 11 درصد بهبود در شاخص های اندازه گیری شده و برتری نسبت به تندر 90 پارس خودرو دارد.
تندر90 ایران خودرو علاوه بر کسب رتبه بالا در ارزیابی های شرکت بازرسی، توانسته است از آدیتهای شرکت رنو نیز با موفقیت عبور کند.
نتایج آدیت 00611 شرکت رنو نشان میدهد، تندر 90 ایران خودرو موفق شده است در سه دوره پی در پی نشان سر آمدی در کیفیت “Excellence” را دریافت کند.
برهمین اساس صلاحیت مدیریت کیفیت تندر ایران خودرو درخصوص انجام این آدیت، تنها به تندر ایران خودرو تفویض شده است. همچنین خودروی تندر 90 ایران خودرو در ارزیابیهای AVES شرکت رنو در شاخصHEBDO در جایگاه برتری نسبت به تندر 90 پارس خودرو قرار گرفته است….
منبع:
http://www.persiankhodro.com/show_news/18554/تندر90-ایران-خودرو-آوانته-را-هم-جا-گذاشت
aria
۲۰ دی ۱۳۹۱آره ال 90 با کیفییت ترین فرغونی است که تا حالا دیدم
سعید
۱۹ دی ۱۳۹۱سلام به همه دوستان من تا حالا همه نظراتو خوندم و به این نتیجه رسیدم که جناب اریا میگه دوستان دارن غیر منطقی از ال90 دفاع میکنن اریا جان من خودم قبلا سمند دوست داشتم مخصوصا اون طرح جلوی داشبوردشو که هنوزم دوست دارم ولی خوب دیگه تکراری شده واسم چون خیلی دیدم و همچنین سمند داشتیم که فروختیم و حالا ال 90 داریم اگه میخوای منطقی در موردشون حرف بزنی من پایم اماتو هم باید منطقی باشی مثلا این که میگی ال لگن این درست نیست یا میگی ال 90 رو باید با پراید مقایسه کنیم این کاملا غیر منطقیه پس اگه خواستی این دو تا رو مقایسه کنی من هستم
مانی
۱۹ دی ۱۳۹۱با سلام
من فقط نظر خودم رو میگم به نظرات بقیه احترام میذارم . به نظر من تو مقایسه این دو ماشین یه چیزایی رو باید در نظر گرفت :
اینکه سمند خیلی قدیمی تره و لوگان ماشینی با طراحی جدید تره . همون طور که میدونید موتور سمند 8 سوپاپه و موتور لوگان 16 سوپاپ پس میتونه شتاب بیشتری داشته باشه (که این مشکل تو سمند ای اف 7 حل شده و موتور بهتری داره).
لوگان خیلی ماشین نرمیه و از نظر فنی خیلی عالیه مخصوصل گیربکس و موتورش و صدای کمی هم به داخل انتقال میده . سمند شاید به واسطه قدیمی بودنش این مشخصات فنی رو نداشته باشه اما این مزیت رو داره که وقتی تو ماشینت میشینی از ظاهر ماشینت خسته نمیشه از داشبورد ماشینت بدت نمیاد طراحی داشبورد و داخل ماشین اینقدر جالبه که اگه 10 سالم سمند داشته باشی حالت رو بهم نمیزنه اما لوگان هقته ی دوم که پشتش میشینی جز نرمی ماشین هیچ چیز دیگه ای توجهت رو جلب نمیکنه !!(هر دو سواری خوبی دارن ، لوگان کمی نرم تره و بهتره)
سمند قطعاتش همیشه پیدا میشه و ارزون ترم هست .
کلیه اینکه لوگان از لحاظ فنی بهتره . سمند ظاهر و امکانات بهتری داره!
من خودم به شخصه از ماشینم چیزی بیشتر از گیربکس خوب و نرمی میخوام ، ماشین نباید ادم رو خسته کنه مثه 206 مثه سمند تا هروقت میشینی پشتش هی ارزو نکنی که سریع برسی به مقصد تا از دست حوصله سر بری ماشینت راحت شی .
در کل من سمند رو ترجیح میدم پشت هر دو ماشینم نشستم !
اشکان
۱۹ دی ۱۳۹۱به نظرم داشبورد ال نود به مراتب بهتر از ماشینایی مثل ریو و سمند هست.درسته که به داشبورد پژو 206 و پارس و 405 نمیرسه.به نظرم فقط قسمت پنل های داشبورد ال نود بد طراحی شده.بقیه قسمتهای داشبوردش و قسمت کیلومتر شمارش خوبه.
حسین
۱۹ دی ۱۳۹۱تو داری می گی داشپورت 405 از سمند بهتره؟
ببین مطمئنی حالت خوبه؟
aria
۲۰ دی ۱۳۹۱منطق ال90 ها . داشبورد ال لگن بهتر از سمندو ریو هست. عاقلان دانند
sajjad rpm
۱۹ دی ۱۳۹۱با سلام خدمت دارندگان ال نود وسمند.دعوا بی دلیل شما راه بجای نداره.نه کیفیت ساخت بالا میره نه قطعات .ماشین با حال می خواهید یه 206 تیپ5 بخرید دیگه نگران هیچ چیز نباشیدو بدونید تا قیمت 102 هیچ ماشینی تو شتاب گیری (0-100) به قطرات بنزین خام خارج شده از اگزوز نمی رسه.////
حسین
۱۹ دی ۱۳۹۱برتری های ال 90 به سمند:
شتاب خوب
مصرف سوخت کم
جلوبندی قوی
صندوق عقب بزرگ
فضای سرنشینان مطلوب
امکانات مطلوب
عمر قطعات و کیفیتشون مطلوب
صدای موتور کم به داخل نفوذ می کنه
ایمنی مطلوب
در مقابل بدی هایی هم دارد:
داشپورت ساده
طراحی بیرونی زشت
احساس ناامنی در پیج ها و…
اشکان
۱۹ دی ۱۳۹۱آره حسین آقا.داشبورد 405 یکی از شیک ترین داشبوردهاست در رنج قیمت خودش.
حسین
۱۹ دی ۱۳۹۱ببین می گم حالت خون نیست باور نمی کنی!!!
ما خودمون پارس از 82 تا همین چند وقت پیش داشتیم و فرق داشپورتش با 405 این بود که یه قسمت هایی طرح چوپ داشت و 405 اون قسمتهاش ساده بود تازه بماند که 405 الان گرونتر از سمند اس ای هست!!!
سمند اس ای هم طرح چوپ داره داشپورتش اون وقت تو میگی مال 405 قشنگه???
حتی این 405 جدید ها که داشپورتش بهتر شده هم به پای سمند نمی رسه !!!
چه برسه به داشپورت جدید خانواده سمند که 2تا کیسه هوا داره و خیلی قشنگ تره!!!
حسین
۱۹ دی ۱۳۹۱ال 90باید با 206 sd
اونم در تیپ v8مقایسه بشه،چون باید 2ماشین برای مقایسه در یک کلاس باشند!
که الان دو نمونه گفته شده در کلاس
B
هستند!!!
اشکان
۱۹ دی ۱۳۹۱دوست عزیز زیبایی سلیقه ای هست.ولی داشبورد سمند اینقدر که شما میگی زیبا نیست.به نظرم داشبورد پارس خیلی زیبا تر از سمند هست.داشبورد 405 هم از سمند زیبا تره.داشبوردش خیلی شیکه
aria
۲۰ دی ۱۳۹۱شازده. داشبورد پارس و 405 یکیه. معلومه هنو سوار پارس نشدی.ولی توی زیبایی داشبورد اول 206 بعد سمند. بعد 405. در کل پژو استاد طراحی داخلی و خارجی هست بر عکس رنو که داشبوردش شبیه داشبورد فرغون های جدیده
اشکان
۱۹ دی ۱۳۹۱در ضمن 405 اگه از سمند 5 میلیون هم گرونتر باشه به نظرم می ارزه.405 ماشین اصالت داری هستش.من خودم قبل ال نود 405 مدل 82 داشتم.هم از نظر شتاب و هم از نظر زیبایی و هم از نظر استهلاک از سمند وضعیت بهتری داره.
حسين
۲۰ دی ۱۳۹۱ببین من یک سری امکانات که سمند اس ای داره و 405 نداره رو برات می نویسم:
دریچه تهویه برای سرنشینان عقب
جای سر برلی سرنشینان عقب
سپر همرنگ بدنه
ایمنی بیشتر
طراحی دوباره جلو پنجره
سیستم صوتی بهتر
زیر ارنجی برای راننده
داشپورت با طرح چوب
و…
حالا اگه می خواستم امکانات سمند ال ایکس رو بگم باید چندین سطر بیشتر توضیح می دادم!!!