مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
حسين
۲۰ دی ۱۳۹۱اقا اینم یک مقایسه در حد یک دقیقه:
حتما ببینید:
http://www.incars.ir/Compares.aspx?ID=04408R14&ID2=15437R14
aria
۲۰ دی ۱۳۹۱باور کنید هنگام رانندگی با ال 90 احساس رانندگی با پراید رو به من میده. چون همش شبیه پرایده.
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۱ال90 از پارس و 405و 206 و سمند(همه مدل ها)از نظر موتور گیربگس و تعلیق بهتر و از نظر قیافه از همه بدتر می باشد
اشکان
۲۰ دی ۱۳۹۱یه جوری گفتی امکانات،من گفتم الان چی رو میخوای بگی.زیر آرنجی و سپر همرنگ بدنه شد امکانات؟!واقعا خنده داره.
اشکان
۲۰ دی ۱۳۹۱داشبورد پارس یه سری فرقهای کوچکی با 405 داره.این دفعه که سوار شدی عینکتو حتما بزن.پارس رو مگه میشه کسی سوار نشده باشه؟یه جوری میگی انگار لامبورگینی هستش!
اشکان
۲۰ دی ۱۳۹۱حالا من یه چی بگم؟پژو 405 آینه بغلش برقی هست ولی مال سمند SE دستی هست.
حسين
۲۰ دی ۱۳۹۱تنها چیزی که 405 جی ال ایکس داره و سمند اس ای نداره اینه برقی که گفتی ولی نگفتی به جاش ارزون تره!
تازه همون جاسری سمند برای سرنشینان عقب به کله 405 می ازه!
درضمن به غیر از پارس ما سمند و 405 هم در اختیار داشتیم و بی منطق حرف نمی زنم!
حسين
۲۰ دی ۱۳۹۱در ضمن جی ال ایکس یعنی جنرال لوکس
اما سمند اس ای ارزونترین مدل سمند است نه مدل جنرال لوکس!!!
hesam
۲۱ دی ۱۳۹۱405 واقعآماشین خوبی از هر نظر
تو ایران برا ما که نداریم حرف اول ومیزنه
بقیه ماشینا کپی برداری از رو405 همه شون موتور405 دارن
wholf man
۲۰ دی ۱۳۹۱حرف های آریا بی منطق ترین حرفاست(نظر های منفی هم برای همینه).مردم همه چیرو بسپورید به کارشناسا که رده بندی خودرو رو نوشتن به حرفای این آریای هوایی گوش ندید.
wholf man
۲۰ دی ۱۳۹۱حرفای اینو ول کنید خودتونو اسیر نمایندگی ها نکنید.سلطانه لوگان!!!
حسين
۲۰ دی ۱۳۹۱اون کسایی که ال90 دارن بگن ما هم بدونیم این ماشین که 6 میلیون گرون تره
بلندگو عقب هم داره یا فقط جلوش بلندگو داره???
انتن اکتیو و چراغ نقشه خوان و مه شکن جلو و عقب واینه آرایشگر و اینه برقی و مولتی پلکس و سنسور دنده عقب داره و…???
یا هیچی نداره و 6میلیون گرونتره???
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۱سمند منهای امکانات و زیبایی وپایداری
به علاوه افزایش کیفیت
به علاوه6میلیون پول
برابر ال 90
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۱عزیز جان باز پارس اگه از همه نظر از ال 90 پایین تره از نظر قیافه از همه سرتره اما سمند خدایی حرفی واسه گفتن نداره !
sohrab
۲۱ دی ۱۳۹۱هر کسی از ماشین یه چیزی میخواد به نظر من قدرت حرف اولو میزنه
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۱پس برو پارس ای ال ایکس بخر و حتما 3اپشن سفارشی زیر رو سفارش بده:
1)
فیلتر هوای امریکایی که باعث افزایش ورود هوا و قدرت و کاهش مصرف سوخت میشود
2)
استفاده از شمع های امریکایی که باعث کاهش مصرف و افزایش قدرت می شود
3)
برنامه افزایش قدرت که باعث 15درصد افزایش قدرت و چند در صد کاهش مصرف می شود!!
محصولات گفته شده در شرکت
opco
ارائه می شود به نشانی
opco.co.ir
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۱فکر کنم موتور پارس ای ال ایکس رو بشه رو سمند هم گذاشت!!!
اخه پلتفرمشون یکی!!
با موتور پارس و امکانات و امنیت سمند ال 90که سهله گنده ترش هم جوجه ای بیش نیست!!
اشکان
۲۲ دی ۱۳۹۱دوست عزیز تندر 90 مدل E2 هم آینه برقی داره هم آینه آرایشگر و هم بلندگو تاقچه عقب و هم مه شکن جلو و عقب و هم سنسور دنده عقب
aria
۲۴ دی ۱۳۹۱سیستم سخنگوش کجاست ؟ دوگنه سوزش کجاس؟ شیشه بالایر عقب و دزدگیر فابریک چی میشه
اشکان
۲۲ دی ۱۳۹۱حسین آقا جالبه که بدونی سمند سریر موتورش همین موتور پارس ای ال ایکسه.جالبه که بدونی بازم شتابش پایینه.شتابش 11 ثانیه هست که بازم به ال نود که 10.2 هست نمیرسه.
اصلا موتور هواپیما هم اگه رو سمند بذارن بازم لش و دبه هست!
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۱می دونستم!ولی مثل اینکه تو نمی دونی سریر طولانی تر وسنگین تر از سمنده!
اشکان
۲۲ دی ۱۳۹۱اولین چیزی که سمند نداره اصالت و کیفیت هست.اگه هزارتا آپشن هم روش بندازن مثل لگنه
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۱اونی که به لگن معروف سمند نیست
تندره!
حسین
۲۳ دی ۱۳۹۱تو داری اسب ایرانی رو با تندر دوجنسه ببخشید دو رگه فرانسوی مقایسه می کنی???
اسب ایرانی اصالت نداره???
بیچاره شرکت نفت که 20 میلیارد پول واسه طراحی موتور ef7
داده که امثال تو ازش استفاده کنند!
نه این که همش از […] اونا بخورند و تعریف کنند!!!
و درود بر ایران و ایرانی!!!
حداقل 40سال پیش مردم رو دیوار می نوشتن :درود بر میهن
زنده باد…
aria
۲۴ دی ۱۳۹۱لگن که ال لگنه. اصلا شرکتش اسمشو گذاشته لوگان=لگن
مهندس
۲۲ دی ۱۳۹۱من میخوام در مورد ایمنی تندر رف بزنم که سمند حرفی واسه گفتن نداره:
مبحث ایمنی دو خودرو
با توجه به آن که خودروی ” تندر 90 ” ارزان قیمت ترین در نوع خود در اروپاست ، از موسسه استاندارد اروپا تنها سه ستاره را دریافت کرده است که امتیاز متوسطی محسوب می شود . این درحالیست که ” سمند ” با وجود تلاش های بی وقفه مونتاژکاران ایرانی اش هرگز چنین تعداد ستاره ای دریافت نمی کند. شاید به جرأت بتوان گفت خودرو ” تندر 90 ” در کلاس خود از نظر ایمنی رقیبی در ایران نداشته باشد. چراکه مهندسان بخش ایمنی شرکت ” رنو ” جهت ایمنی هر چه بیشتر این خودرو از جدیدترین روش های شبیه سازی دیجیتالی استفاده کرده اند و در این راه توانسته اند مقاومت خودرو را در برابر ضربات وارده بررسی کنند و خطرهای اولیه را دراین مرحله از میان ببرند. ساختار خودروی ” تندر 90 ” به گونه ایست که در هنگام تصادف به منظور پراکنده سازی انرژی جنبشی به صورت فعال عمل می کند و در هنگام اصابت قسمت جلوی اتومبیل ، قسمت پیشرانه به گونه ای طراحی شده که در هنگام ورود ضربه این تنش در میان قاب ستون های کناری جذب می شود و درقسمت مرکزی این بار توسط رام شاسی جلوگیری می شود و نهایتا در قسمت تحتانی از طریق فریبربندی که از شش جهت به هم اتصال دارد انرژی جذب خواهد شد .(جونتون بهتره یا سمند)در روز های بعدی از دیگر بعد ها این دو ماشین رو بیشتر مقایسه میکنم.
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۱در باره ایمنی سمند بنده قبلا سایت معرفی کرده بودم که نشان می داد ایمنی سمند و ال90یکی هست!
فقط یک سوال
ال90رو رنو طراحی کرده یا داچا؟
مهندس
۲۲ دی ۱۳۹۱بررسی و قیاس قوای حرکتی ، سیستم های نگهدارنده ، دینامیک و مجموعه تعلیق
دراین آزمون که بعد از مبحث ایمنی مهمترین آزمون هر خودرو به حساب می آید و البته بایستی اشاره داشت که بخشی از مبحث ایمنی نیز در این قسمت آزمایش مطرح است ، عملکرد پیشرانه ، قدرت و واکنش خودرو و توانایی دینامیکی درمسیرهای متغیر و همچنین توانایی مقدار فشار بار پدال ترمز ناشی از توقف خودرو مطرح می باشد . مراحل آزمایش این قسمت ازبررسی خودروها ، طی سه مرحله مجزای آزمون درون شهری ، بیابان و آزمایش شتاب اولیه و ثانویه به انجام رسید .
در اولین گام با انجام آزمایشات مکرر، شتاب اولیه و شتاب ثانویه به ثبت رسید. در این قسمت شدت عملکرد واکنش موتور در برابر نسبت میزان وزن اتومبیل ، توانایی سیستم انتقال دهنده قدرت و آیرودینامیک بدنه مطرح می باشد . از آنجایی که خودروی ” تندر90 ” از یک پیشرانه 6/1 لیتری با ضریب تراکم 8/9 و قدرت 105 اسب بخار و 4 سوپاپ در هر سیلندر و همچنین بهره گیری از یک سیستم انتقال دهنده قدرت 5 سرعته دستی ضریب نسبتا کوتاه نرم و با دقت فراوان بهره می برد، در برابر ” سمند ” که مجهز به پیشرانه 8/1 لیتری با ضریب تراکم 3/9 و قدرت 100 اسب بخار و 2 سوپاپ در هر سیلندر و سیستم انتقال دهنده 5 سرعته به مراتب با دقت کمتر می باشد ، ” تندر 90 ” را باید پیروز بی چون و چرای این قسمت از میدان رقابت دانست. نتایج به دست آمده نیز حاکی از این حقیقت آشکار داشت . البته نقش وزن خودروها را نیز در این رقابت نباید نادیده گرفت چرا که خودروی ” تندر90 ” حدود 105 کیلوگرم لاغرتر می باشد.
خودروی ” تندر90 ” شتاب صفر تا یکصد کیلومتر را در زمانی معادل 2/10 ثانیه و مسافتی معادل 296 متر طی نمود که در مقایسه خودروی ” سمند” شتاب زمانی و پیمایش مسافت را به ترتیب 9/11 ثانیه و 312 متر طی کرد.
اما این پایان کار بررسی وقیاس قوای حرکتی دو خودرو نبود چراکه زمان مرحله آزمون طی مسافت 400 متر و 1609 متر (یک مایل ) فرا رسیده بود که طبق ضوابط آزمایشات جهانی خودروها ، آزمایش این مرحله به صورت یک مرجع برای تعیین قابلیت های قدرتی و دینامیکی اتومبیل مورد استفاده قرار می گیرد .
در پایان این دو آزمایش که به صورت یک مرحله کلی در نظر گرفته شده بود ، خودروی دورگه فرانسوی – رومانیایی ” تندر90 ” مسیر 400 متر را با سرعت خروجی 7/117 کیلومتر برساعت در زمان 8/17 ثانیه طی نمود در حالیکه این مقدار مسیر برای ” سمند ” چند ملیتی به ظاهر ایرانی ، سرعتی معادل 8/109کیلومتر برساعت در زمان 7/19ثانیه به همراه داشت . در آزمایش 1609 متر که اصلی ترین مرحله شتاب خودرو به حساب می آمد ، بازهم خبر از برتری بی چون و چرای خودروی ” تندر90 ” بود که اصلی ترین دلیل آن به کارگیری سیستم انتقال قدرت با ضرایب بالا در خودروی ” سمند ” می باشد . که این مسئله از ” سمند ” یک بازنده می سازد.دوستان من با صرف هزینه30 میلیون و3هفته به این نتایج رسیده اند.
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۱مشکل موتور و گیربکس
راه کارش موتور های جدید مثل ef7است و نصب کوئیک شیفتر
راستی تندر لاغر تر نیست بلکه سبک تره!و دوستان می گویند که حالت ناامنی به ادم دست میده!
سعید
۲۲ دی ۱۳۹۱جناب اریا ایمنی که یکی از مهمترین ملاک های انتخاب ماشینه واسه من که بعد از تحقیقات به این نتیجه رسیدم ایمنی ال90 از سمند بالاتره و ضمنابه کسایی که حرف از امکانات بیشتر سمند میزنن باید بگم که ماشین یه تنظیم نور صفحه کیلومتر داشته باشه یا تنظیم صندلی برقی مهم تره یا یه دونه ایربگ اضافه سمند یه دونه ایربگ داره و ال90 دو تا و این چیزی نیست که ساده از کنارش بگذریم
اشکان
۲۲ دی ۱۳۹۱ناگفته های ایمنی ال نود:
-ال نود 3800 تا خال جوش داره(یعنی یه چیزی حدود 2 تا سه برابر خودروهای هم تراز خودش)
-جنس آلیاژ بدنه ال نود از ماده ای انتخاب شده که جاذب انرزی هست(ضمن اینکه وزن کمی داره)
-پشت دیاق سپر های جلو و عقب ال نود سه لایه فولادی محکم قرار دارد.
-جنس داشبورد ال نود از پلی پروپیلن میباشد که جاذب انرزی میباشد ضمن اینکه قیمت ارزانی دارد.
-قسمت داخلی داشبورد ال نود محدب میباشد که در صورتیکه تصادف خیلی شدید باشد نیروی ضربه به خاطر محدب بودن داشبورد تقسیم شود و از وارد آمدن کل انرژی به یک قسمت از پای سرنشین جلوگیری به عمل بیاید.
-آن طرف داشبورد ال نود(همان قسمتی که سمت موتور هست)ساختار لانه زنبوری دارد که قابلیت جذب انرژی بالایی دارد
-پشت داشبورد ال نود (همان قسمت که سمت موتور هست)دو تا قوطی 14 قرار دارد
در کل ساختار بدنه ال نود نیروی ضربه رو به کل قسمت ها تقسیم میکند.
-ال نود در تست کرش 3 ستاره را کسب نمود.
حالا من از سمند سوارا سوال میکنم که آیا سمند از نظر ایمنی حرفی برا گفتن داره در مقابل ال نود؟!!!
شک نکنین که ال نود از نظر ایمنی از رقباش بهتره.
شعار رنو فرانسه:ایمنی برای همه!
این مطالب رو هم من برای تکمیل حرفهای آقا سعید نوشتم.البته از حرفهای آقا سعید معلومه که استاد ماست!
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۱این جوری که شما نوشتی
ادم فکر می کنه ال 90پنج تا ستاره داره!
در ضمن سمند هم در یک موسسه ی انگلیسی تست شده که نتیجه خوبی بدست امده و در حد همان 3 ستاره ی ال90 ایمنی داره!
سعید
۲۲ دی ۱۳۹۱نظر لطفتونه اشکان جان من میگم توی ماشین باید علم ایمنی بکار بره نه فقط یه بدنه محکم توی ال90 خاصیت جمع شونده بکار رفته یعنی بدنه خودشو فدای سرنشین میکنه و یا بعد از ضربه موتور جمع میشه و به سمت پایین هدایت میشه تا وارد اتاق نشه و به سرنشینا اسیب وارد نکنه سمند درسته بدنه محمکی داره اما ایا همچین خاصیت هایی توش بکار رفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ادم باید با دلیل و مدرک حرف بزنه ال90 تو موسسه یeuro ncapتست ایمنی شده و فیلمش هم توی اینترنت هست و میتونید بریدتماشاکنیدو نتایجش رو هم ببینید من وقتی میگم ال90 ایمن تره واسه حرفم دلیل دارم
aria
۲۴ دی ۱۳۹۱ایمنی سمند بخاطر چندین سال سوابق درخشان برای مردم بصورت تجربی و عملی ثابت شده و یقین است نیاز به امار و ارقام و ستاره و ماه نیت.مردم سمن رو دیدن خوب و بدشو میشناسن. برادر خودم با سمند با 405 تصادف کرد با سرعت 80 تا زد به دربهای سمت راننده اما بلطف میله های محافظ داخل درها برادرم سالم از ماشین خارج شد سالم سالم بدون خراش. حالاهی از ستاره و ماه بگو . خوب با چشمام دیدم
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۱منم دلیل دارم
گشتم و گشتم ،فیلم و عکس وسایت معتبر هم پیدا کردم
فقط ادرسش یادم رفته
شما هم اگه بگردی پیدا می کنی!
در ضمن شما فقط تکنولوژی های ایمنی ال90 رو مینویسید ولی تکنولوژی های ایمنی سمند رو نمی نویسید
به هر حال ستاره هاشون برابراند!!!!
هر دو سه ستاره!!
اشکان
۲۲ دی ۱۳۹۱خواهش میکنم،نظرات بنده هم مطابق با نظرات شماست آقا سعید.کاش دوستان در مورد کامنتهای ما کمی تعقل میکردند!
حسین
۲۲ دی ۱۳۹۱کافر همه را به کیش خود پندارد!!
اخه وقتی تا کامنت ها رو نخونی مگه میشه جوابشون رو داد??
اون ادمی که کامنت هارو نمی خونه و فقط منفی می ده تازه این حرف رو هم می زنه!!!!
حسین
۲۳ دی ۱۳۹۱تندر مولتی پلکس هم داره؟
یا اینم مثل زیبایی نداره؟
dan2dan
۲۳ دی ۱۳۹۱مولتی پلکسی که اجازه بستن کروز فابریک رو مثله 206 نداره به درد عمه ایران خودرو میخوره،سیستم مولتی پلکس اصلی رو باید رو 206 جستجو کرد نه رو سمند که بیشتر یه ترفتد تبلیغاتیه
این رو هم بگم،من رو تندر تعصب دارم چون ماشینیه که زیر پامه،ولی الان با این قیمت ها اصلا خریدش به صرفه نیست،خرید ماشین نو بصرفه نیست،بنظرم سورن ای ال ایکس دست دوم با موتور ایکس یو 7 بهتره،البته ای اف 7 اگه یدونه خوبش گیرت بیاد برای خانواده سمند حرف نداره و مطمئن باشین شتابش راضیتون میکنه
این رو هم بدونید نمیتونید برتری یه ماشین رو نسبت به ماشین دیگه اثبات کنید،هر کس طبق ملاک های خودش ماشینش رو انتخاب میکنه
مثلا من میشناسم کسی رو که بخاطره معلوم یودن اگروز 323 رفت سمند گرفت
حسین
۲۳ دی ۱۳۹۱حالا شما به خاطر یه کروز کنترل گل مولتی پلکس رو زیر سوال نبر!!!
ولی همون جوری که گفتی بعضی ها واسشون زیبایی مهمه و خوب بین سمند ال90 هم معلومه کدوم قشنگتره!!!
حسین
۲۳ دی ۱۳۹۱اگر 40میلیون پول ذاشته باشید،بخواهید یه ماشین صفر برای یه خانواده 5نفره بگیرید چه ماشینی می گیرید؟؟
با توجه به بازار ازاد شب عید ها!!
اشکان
۲۳ دی ۱۳۹۱حسین آقا لوگان رو کل دنیا میشناسن ولی سمند اصلا ماشین شناخته شده ای تو کل دنیا نیست.به همین دلیل گفتم ماشین بی اصالتی هست.راستی کاپوت سمند SE رو بالا بزن کاملا اصالتش که دزدی هست معلوم میشه.موتور پژو 405 روشه.هه…
آخه این هم شد ماشین؟تا کی ایران خودرو میخواد موتور ماشینهای مختلف رو برداره بذاره رو اتاقهایی که از جاهای دیگه میدزده یا کپی میکنه؟ها؟!این شد خودرو سازی؟این شد خودروی ملی؟
حالا فکر کنم متوجه شده باشی سمند چقدر ماشین بی اصالتی هست
حسین
۲۴ دی ۱۳۹۱پس ایرباس هم هواپیما ساز نیست
چون موتورش رو رویزروز می زنه،قطعات الکتریکی شو یه جا و حتی بعضی از قسمت های بدنش رو هم یه جای دیگه!!!
اشکان
۲۳ دی ۱۳۹۱آخه یکی به من بگه سمند چی داره؟کیفیت بالایی داره؟شتاب خوبی داره؟مصرف سوخت مناسبی داره؟جلوبندی محکمی داره؟هزینه نگهداری پایینی داره؟
شک نکن هیچ کدوم از اینا رو نداره.
پس چرا یه عده کم سواد از سمند طرفداری میکنن؟!واقعا جای سواله!
حسین
۲۴ دی ۱۳۹۱سمند این هارو داره:
زیبایی بیرونی
زیبایی درونی
امکانات زیاد
کیفیت مناسب قطعات نسبت به قیمت
شبکه گسترده خدمات
ایمنی مناسب
راحتی
اصلاح در طراحی
و…
حسین
۲۴ دی ۱۳۹۱در ضمن شما که به دیگران توهین می کنید و میگید یه عده ادم بی سواد،من خودم دانشجو رشته مهندسی مکانیک هستم
شما چی؟؟؟
aria
۲۴ دی ۱۳۹۱چی ندداره بیچاره. موتوری که از جدید ترین موتورهای تولید شده المانه. هندلینگ و کنترل بسیار عالی رانندگی . فرمانپذیری باور نکردنی در جاده. سوخت کم شتاب عالی سرعت 220 تا قدرت 115 اسب بخار سیستم تعلیق عالی . سیستم ترمز ای بی اس اصلاح شده با بوستر جدیدلذت رانندگی 20 . چی می خوای. البته اینا برای ال90یها مهم نیست اونا فقط سوخت و هزینه کم از ماشین میخواند حتی بخاری نداشته باشه مهم نیست
اشکان
۲۳ دی ۱۳۹۱سمند رو بردند تو آفریقا با قیمت فوق العاده پایین بفروشن،پروژشون شکست خورد.
سمند رو در سنگال فقط 700 دستگاه فروختند.یعنی آفریقایی ها هم سمند رو ماشین ندونستن!
حسین
۲۴ دی ۱۳۹۱چیزی که در فروش مهمه
سلیقه خریدار،نوع نگاه و خواسته ها از خودرو،درامد خریدار
وخدمات پس از فروش!!!
اشکان
۲۳ دی ۱۳۹۱لوگان اگه زیبایی نداره در عوض:
کیفیتش بالاس،شتابش بالاس،نرم و راحته،کم مصرفه،کم استهلاکه،ایمنی بالایی داره،جلوبندیش محکمه و …
حسین
۲۴ دی ۱۳۹۱بنده خودم هم در صندلی کمک راننده ی ال90 نشستم هم سمند
و راحتی صندلی سمند بهتر بود!!
در ضمن اینقدر دوستان گفتند ال90 احساس ناامنی به ادم میدهد ،جوابی برایشان ندارید؟؟؟
داود
۲۳ دی ۱۳۹۱سلام به نظر دوستان در این شرایط فلی سمند ای اف 7 بهتره یا پژو 405
ramin
۲۳ دی ۱۳۹۱405
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۱ای اف سون پایه گاز سوز مالی نیست اما ای اف سون بنزینی خیلی خوبه کمی باعث آلروی سمند شده! البته الان 405 تی یو هم اومده بدک نیست
aria
۲۴ دی ۱۳۹۱چون تو گازسوز نداری .گاز سوز اخه. بوق بزن
حسین
۲۴ دی ۱۳۹۱اگه سمندت خوب دربیاد سمند بهتره
اگه 405 ات بد در بیاد سمند بهتره
spoiler
۲۳ دی ۱۳۹۱سمند بهتره
ali
۲۳ دی ۱۳۹۱به ال 90 کاری ندارم، ولی متاسفانه سمند ایمنیش از پراید هم کمتره
نخرید این لگن دستکاری شده ایران فرقون رو
اینجارو ببنید
http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_87-01-17.htm
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۱ببین عزیز درسته که ما میگیم ال نود از سمند بهتره اما دلیل نمیشه سمند با آشغالی مثل پراید مقایسه بشه
حسین
۲۴ دی ۱۳۹۱در تصادف زاویه بسیار مهمه
همان طور که دیدید پراید به گوشه جلو سمند و بعد به ادامه همان سمت زده!!
اینکه کدوم بیشتر در مقابل دیگری مانع بوده و کدام سرعت بیشتری داشته بسیار مهم است
در ضمن معمولا بعد از برخورد خودرو ها از جاده منحرف می شوند و به ستون یا دیوار ها برخورد می کنند!!
تازه این سمند از سمند های قدیمی بود والان تغیرات زیادی در سمند ایجاد شده!!!
aria
۲۴ دی ۱۳۹۱میدونی که جواب تو خاموشیست. تمام
aria
۲۴ دی ۱۳۹۱÷حضرت علی بری جواب این افراد فرموده ……………….
aria
۲۴ دی ۱۳۹۱حسین جان اینها تعصب جاهللانه دارند انسانی که پراید را از سمند بهتر بداند ارزش بحث ندارد و جوابش خاموشیست
aria
۲۴ دی ۱۳۹۱سمند محصول ایران عزیز که با زحمت زیادی بدست امده با صرف هزینه های سنگین. و البته کهبی ایراد نبوده ولی با توجه به امکانات کم و تجربه کم ایرانخودرو بعنوان اولین برند ملی عالیست عالی . شما اولین تولید ایرانخودرو را با اولین تولید رنو مقایسه کنید میفهمید که باید به سمند موتور ملی افتخار کرد من خودم ef7دارم واقعا ازش لذت میبرم و به اندازه سوناتای پدرم ازش لذت میبرم و بهش افتخار میکنم حالا چهار نفر […] که خودشون و کشورشون رو باور ندارن آشغال ساخت داچیای رومانی تراکتورسازهر چی میخوان بگند