مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
aria
۲۴ دی ۱۳۹۱سمند محصولی که الحق ایرانخودرو از سال ساختش برای ارتقا و رفع عیوب ان کوشیده و تلاش کرده الان هم تنها ایرادی که مانده بود همون موتورش بود که با موتور ملی دهان همه یاوه گویان را گل گرفت . اخه ببینید بدجنسی چقدر که موتور 4095 را ایراد نمیکرند همون موتور روی سمند را ایراد میگیرن. ای وای
aria
۲۴ دی ۱۳۹۱به کوری چشم دشمن. ef7 با قدرت 115 اسب و با سرعت 220 کیلومتر با شتاب خوب و شتاب ثانویه عالی بدون صدای موتور با سوخت کم و تکنولوژی بالای موتور با موتوری ساخت و طرح آلمان(نه رومانی تراکتورساز)با هندلینگ و کنترل باورنکردنی با لذت رانندگی در حد سوناتا . سالار بی رقیب و بلا منازع جاده در سرعت بالای 200 کیلومتر هست . بوی سوختگی میاد.
سام
۲۴ دی ۱۳۹۱به نظرت المان بیاد برای ما سمند بزنه
من خودم تو ایران خودرو کار میکنم
اینقدر ساده نباشید
aria
۲۵ دی ۱۳۹۱گفتم موتورش ساخت المانه. با مدرک ثابت میکنم. و ثابت میکنم که تو در ایرانخودرو که کار نمی کنی .بماند. حتی اطلاعات موتورها را هم اصلا نداری. وگرنه در المانی بودن ef7اصلا بحثی نیست . همه قبول دارند. الانم در تحریم قطعاتش بد گیر میاد
aria
۲۴ دی ۱۳۹۱حالا ال 90 هم بد نیست از پراید خیلی بهتره
aria
۲۴ دی ۱۳۹۱E E 7 سالار بلامنازع و بی رقیب خودرو های تولید داخل
aria
۲۴ دی ۱۳۹۱سمند خودرویی است که به گناه داخلی بودن تولیدش تهمت های زیادی را پاس کرده . گرچه هر روز در ارتقا ان کوشش شده اما عده ای ایرادات کوچک یا حتی نداشته ان را بلند کرده و بر سر این محصول که با زحمات زیاد مثمر شده میکوبند. حتی محصولات افغانستان را بهتر از ان میدانند. سمند اگر ففقط اسم المان روش بود با همین امکانات و موتور مدرن 80 تومن قیمت داشت و قابل مقایسه با اشغال داچیا نیست
اشکان
۲۴ دی ۱۳۹۱با سلام
حسین آقا،اولا راحتی صندلی یک خودرو رو اگه کسی بخواد متوجه بشه باید مدت زمان طولانی روش بشینه(مثلا مسافرتهای طولانی).در ضمن شاید شما قسمت گودی کمر صندلی ال نود رو خوب تنظیم نکردی؟دوما شما دانشجوی مهندسی مکانیک هستی ولی بنده درسم سه ساله تموم شده و اتفاقا بنده هم رشتم مکانیکه.لیسانس دارم.در ضمن شما اگه کامنتهای منو از قبل میخوندید،متوجه میشدید که اطلاعاتی که من تو کامنتهام میگذارم در حدی نیست که یک فرد بدون تحصیلات و مطالعه بتونه بگذاره.
اشکان
۲۴ دی ۱۳۹۱در ضمن حسین آقا شما تازه داری درسهای ارتعاشات و مقاومت مصالح و استاتیک و دینامیک و مکانیک سیالات و انتقال حرارت رو پاس میکنی ولی ما همه اینارو پاس کردیم دادش!
اشکان
۲۴ دی ۱۳۹۱در مورد ناپایداری سر پیچ هم حرف دوستان تا حدی درسته.منم چند بار تایید کردم.مشکلشم با لاستیک پهن برطرف میشه.اینو چند بار گفتم!
اشکان
۲۴ دی ۱۳۹۱در ضمن کی گفته کیفیت سمند نسبت به قیمتش خوبه؟تو رنج قیمت سمند هستند ماشینهایی که کیفیتشون از سمند بالاتره.مثلا ال نود کمی از سمند گرونتره ولی کیفیتش خیلی خیلی بالاتر از سمنده.
aria
۲۵ دی ۱۳۹۱تو مکانیک خوندی و این حرف رو می زنی؟. اگه حل میشد حتما قبل از شما این کار را می کردند. شاید هم هنوز به این کشف قرن نرسیده اند
رضا
۲۴ دی ۱۳۹۱من از سال83 سمند ال ایکس سفارشی داشتم که یک سال پیش
با ال90 ای2 عوض کردم، راحتی سمند خیلی بیشتر از ال90
هست . تنها مزیت ال90 مصرف نسبتا کم آن می باشد که در هر 1000 کیلومتر 15 لیتر نسبت به سمند کم مصرف می کند
حسین
۲۵ دی ۱۳۹۱اولا من به مدت کافی بر روی صندلی ها نشسته ام!
دوما 6میلیون پول کمی نیست،چون اگر شما این 6میلیون رو خرج سمند کنی 1000برابر ال 90 تو خیابون جلب توجه میکته و راحت تر و پرقدرت تر میشه!
سوما به هر حال من و دوستانم که از سمند دفاع می کنیم بی سواد نیستیم،چون خیلی چیز ها است که در دانشگاه یاد نمیدند!!1
aria
۲۵ دی ۱۳۹۱سمند محصول ایران عزیز که با زحمت زیادی بدست امده با صرف هزینه های سنگین. و البته که بی ایراد نبوده ولی با توجه به امکانات کم و تجربه کم ایرانخودرو بعنوان اولین برند ملی عالیست عالی . شما اولین تولید ایرانخودرو را با اولین تولید رنو مقایسه کنید میفهمید که باید به سمند موتور ملی افتخار کرد من خودم ef7دارم واقعا ازش لذت میبرم و به اندازه سوناتای پدرم ازش لذت میبرم و بهش افتخار میکنم حالا چهار نفر […] که خودشون و کشورشون رو باور ندارن آشغال ساخت داچیای رومانی تراکتورسازهر چی میخوان بگند
سمند محصولی که الحق ایرانخودرو از سال ساختش برای ارتقا و رفع عیوب ان کوشیده و تلاش کرده الان هم تنها ایرادی که مانده بود همون موتورش بود که با موتور ملی دهان همه یاوه گویان را گل گرفت . اخه ببینید بدجنسی چقدر که موتور 405 را ایراد نمیکرند همون موتور روی سمند را ایراد میگیرن.
دايوش
۲۵ دی ۱۳۹۱قابل توجه دوستان :
مزایای رنو لوگان یا به قول معروف ال90 نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
گیربکس و دنده فوق العاده نرم
همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر
نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره.
یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه
سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از 6 ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از 4 هنوز اتفاق نیافتاده.
کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
اطاق کم صدا تر
فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
فنر بندی بهتر
فرمان نرم تر
در کل ال90 از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
استهلاک کمتر
سرو صدا اتاق کمتر
میدان دید و تسلط بیشتر
لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
موتور ال90 خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف7 اذیت کرده و میکنه
.دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران 2 چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال 1 کارخونه و 1 کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که 2 تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …
به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست …
موفق باشید.
aria
۲۵ دی ۱۳۹۱حالا فرض بر اینکه کیفییت ال90 خوبه . آخه چطور با اون داشبوردش کنار می آیید. هر روز صبح که سوار ماشین بشی بخاطر سادگی و زشتی بیش از حد داشبورد و طراحی داخلی و قیمت( بیخودی )گرونش اعصابت خرد میشه. این نظر خود ال 90 یها هست. با اون نمای خارجی خسته کننده اش چه می کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
aria
۲۵ دی ۱۳۹۱شتاب ال90 یک ثانیه کمتر از سمنده. قبول .حالا این یک ثانیه در رانندگی جنرال چه تاثیری داره کدامیک از شما به ماشینتان اینقدر فشار می اورید که در 10 ثانیه به صد برسه. همتون میدانید دادن این شتابها به ماشین باعث استهلاک بسیار بسیار شدید خودرو میشه. ضمن اینکه شتاب ثانویه سمند جبران این یک ثانیه را کرده و در سرعت نهایی ال 90 بازنده میدان است
پويا
۲۵ دی ۱۳۹۱تو این رنج فقط ال90 و 206 رو میشه بهشون گفت ماشین
این دیگه بدیهی و مسلمه و اینقدر بحث نداره چیزی که عیان است چه حاجت به بیانه
اوردن اسم سمند ، پراید تیبا پارس برای مقایسه کمی خنده داره
aria
۲۵ دی ۱۳۹۱از ایمنی ال90 هم اگه خواستید اگاه بشید کافیه سر پیچ (یا دور میدان) پشت سر یک سمند با همان سرعت بروید بعدا اگه زنده موندید کامنت بذارید. البت اینکار رو نکنید که حتما واژگون میشوید
مرتضي
۲۵ دی ۱۳۹۱البته سمند رو هر کارش بکنند بازم لشه و لگنه حتی با موتور بوگاتی!
کلاً خودرویی بدون اصالته و هیچ تناسبی بین موتور و بدنه و … پیدا نمیشه . برای همینه که هر روز دچار یک اشکال جدید میشه بعضی ها هم گول وعده های دروغین ایران خودرو رو میخورند که از فلان ماه مشکلش حل میشه .
چند وقت پیش با یکی ازاقواممون که در خط تولید ایران خودرو کار میکنه در خصوص ef7 سئوال کردم که گفت اصلاً بدنبالش نباشید و احیاناً اگه خواستید سمت سمند برین همون موتور قدیمی xu7 بیشتر با این ماشین سازگاره .
در مورد ال90 هم ازش پرسیدم که گفت دقت و نظارتی که فرانسوی های رنو تو پروسه تولید این ماشین دارند رو هیچ ماشینی تو ایران خودرو نداره و خط تولید این خودرو از مدرن ترین خطوط تولید تو ایرانه و خلاصه همجوره تاییدش کرد ..
.!
aria
۲۵ دی ۱۳۹۱حالا اقوام همه توی ایرانخودرو کار میکنند و سمتی دارند. من خودم ef7 دارم و مشکلی که این موتور داشت در مدل 90 نیمه دوم بود که حل شد . الان دیگه واشر نمی سوزند
aria
۲۵ دی ۱۳۹۱سمند اونم ef7
حسین
۲۵ دی ۱۳۹۱بهتر نیست سورن رو با ال 90 مقایسه کنیم؟؟
حداقل فیمت ها نزدیک تره!!!
aria
۲۵ دی ۱۳۹۱آقایون ال 90یها جواب منو بدید . هر چی شما میگید قبول . آقا با اون داشبورد بسیار ساده و زشت پرایدی و طراحی داخلی و خارجی قناسش چکار میکنید
ali
۲۵ دی ۱۳۹۱داشبوردش ساده است نه بسیار ساده، زشت هم نیست برای من که کاملاً عادی ، طراحی داخلی و خارجیش هم سلیقه ایی که به نظر من از سمند بهتره و بیشتر می پسندمش .
اولویت اصلی برای من آیتمهایی هست که یک ماشین خوب باید داشته باشه که در مقایسه با سمند به مراتب بهتره
درضمن اگه توجه منطقی به آیتمهای اساسی و معیارهای درست کیفی یک خودرو داشته باشین و بچه گانه به موضوع نگاه نکنین متوجه میشن در معیارهایی نظیر :
سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، سیستم موتور و انتقال قدرت، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی بدنه، نفوذ آب و رنگ،مصرف سوخت ، شتاب، ایمنی ، به روز بودن تکنولوژی ، کیفیت ساخت ، و… سمند اصلاً حرفی برای گفتن در مقابل ال90 نداره
اشکان
۲۵ دی ۱۳۹۱دوست عزیز برو یه نگاه به داشبورد و طراحی داخلی ریو بنداز،خیلی از ال نود زشت تره به خدا.گرچه زشتی و زیبایی سلیقه ای هست.البته داشبورد ال نود اینقدرها هم که میگین زشت نیست.همه قسمتهای داشبوردش خوبه فقط قسمت کلید شیشه بالابرش زشته.البته داشبورد 405 و 206 از ال نود بهتره ولی مال سمند به زیبایی 405 و 206 نیست.
aria
۲۵ دی ۱۳۹۱داشبورد ریو خیلی از ال90 زیباتره. در ضمن ماشین بسیار خوبی است سخت جون . و خرکار
اشکان
۲۵ دی ۱۳۹۱اینجور که مشخصه آقا آریا اصلا سوار ال نود نشده.میگه شیشه عقب برقی جی؟!!!
خوب ال نود فول شیشه عقبش برقیه!برو ببین!
aria
۲۵ دی ۱۳۹۱من یکبار برای انتخاب خودرو ماشین باجناقم(ال لگن) رو حدود یک ساعت سوار شدم . ولی چون قبلا سمند داشتم خوشم نیومد ازش. الانم ef7گرفتم و بهش ایمان دارم. در ضمن خیلی عجیب نیست که ال 90 سی ملیونی شیشه بالابر برقی داشته باشه . خیلی هنر نکرده
سعید
۲۵ دی ۱۳۹۱ال90 با هدف یک ماشین ارزون قیمت ساخته شده پس ما نباید انتظار یک داشبورد با طراحی لوکس رو ازش داشته باشیم مثلا دیدید تا حالا کسی بگه چرا داشبورد پراید انقدر سادست نه چون کسی از پراید که یه ماشین ارزون قیمت هست انتظار یک طرح داشبورد لوکس و جذاب رو نداره ال 90 هم همچین حالتی داشته تو اروپا ولی چیزی که واسم جالبه اینه که این ماشین بسیار ارزون قیمت اروپا کیفیتش ساختش و ایمنیش از همه ماشینای هم رده خودش تو ایران بالاتره
aria
۲۵ دی ۱۳۹۱الان که قیمتش از پارس بیشتره چرا باید داشبورد زشت و ساده داشته باشه
احمد
۲۵ دی ۱۳۹۱آخه عوام فکر میکنن پارس ماشین خوبیه خبر ندارن که هیچ چیزش از نطر فنی به گرد پای ال90 نمی رسه
آخر دنیاشون پارس آشغاله که ماشینی پر مصرف لخت با تکنولوزی 30 سال پیشه !
البته بعضی ها عقلشون به چشمشونه
سعید
۲۵ دی ۱۳۹۱بچه ها باید با بعضی قضایا منطقی برخورد کنید ما هم قبل از ال 90 سمند داشتیم البته معمولی بود ها ولی خوب تو زمان خودش یعنی سال 85خوب بود اون موقع زیاد ترمز ای بی اس و ایربگ مطرح نبود تو ایران واسه ماشینای ارزون قیمت داخلی اینو به این دلیل گفتم تا بدونید ما هم سمند داشتیم هم ال 90 من خودم قبول دارم که ال 90 از لحاظ ظاهری جذابیت سمند رو نداره البته اینم به دلیل همون ارزون سازی بوده که بتون گفتم ولی خوب باید قبول کنید که سمند کیفت ساخت و ایمنی ال 90 رو نداره اخه من هرچی گشتم نتونستم یه تست ایمنی معتبر از سمند پیدا کنم چرا تست هایی دیدم ولی اخه اونا نه اسم موسسشون مشخصه و نه ارم اون موسسه پس زیاد من نمیتونم روشون حساب باز کنم هر چیم که باشه ال90 تو یورو انکپ تست شده یعنی یه موسسه معتبر و امتیازاتش هم واسه یه ماشین ارزون قیمت خوب بوده حالا بازم میگید ایمنیشون برابره؟ اریا جان دیگه قبول کن ایمنی ال 90 از سمند بالاتره
aria
۲۵ دی ۱۳۹۱من گفتم. حاضرم در یک ماشین غیر ایمن سوار بشم حتی پراید اما داشبورد و قیافه خارجی قناس ال 90 را نبینم
aria
۲۵ دی ۱۳۹۱سعید آقا من قبلا سمند ال ایکس داشتم . امسال موقع تعویض ماشین با اینکه خیلی از ال 90 تعریف کردن حاضر نشدم این قیافه را تحمل کنم. واقعا غیر قابل هضم هست . صاحباناین ماشین میگن ال90 بخرید به قیافه اش عادت میکنید
سعید
۲۵ دی ۱۳۹۱راستی اریا یه سوال مگه سمند های ای اف هفت طرح صفحه کیلومترشون مثل سمند های ال ایکس قدیمیه؟
aria
۲۵ دی ۱۳۹۱نه. مثل قدیمی ها نیست. فرق میکنه. ولی ef7 مولتی پلکس جدیدتر و شکیلتره البته فقط بنزینی مولتی پلکس بود. یعنی کیلومتر بنزینی خیلی خوشکلتر از گاز سوز هست ولی گاز سوز هم از قدیمیها زیباتره
ramin
۲۵ دی ۱۳۹۱من سوارسمند شدم ال90م سوار شدم
خدایش موتورال90کم مصرف و بی صدا ولی نه قیافه داره نه طراحی داشبورد
سمندef7واقعآ ماشین خوبیه اصن ال90یا سمند هیچی نداشته باشه قیافه داره داخلش نسبتآ زیباوتو دلبرو از ال90 خیییییییییییلی بهتره
ال90فقط موتورخوبی داره دیگه هیچیش بدرد نمیخوره
28میلیون بخوای بدی ال90 میدی پارس ک فقط چراغ جلوهاش به کل ال لگن سره بقیه ش هیچ
ال90 میادجلوماشینت توجاده جدآ عین خاور میمونه اصن جلوتو معلوم نیست دیگه
ال90یا متعصب منطقی باشید سمند از ال90 خیلی بهتره
ali
۲۵ دی ۱۳۹۱شما مطمئنی اسمت رامینه آفای aria
aria
۲۵ دی ۱۳۹۱خیلی ذهنت منحرفه علی اقا . من نیاز به این کارها ندارم. برعکس ال 90یها که ………..
ramin
۲۶ دی ۱۳۹۱شک داری به اسمم؟علی!
فکرت کوچیک بیخیال
aria
۲۵ دی ۱۳۹۱قربون آدم چیز فهم که زیبایی و قیافه براش مهمه. این ال لگنیها دلشون رو خوش کردند که روزی یک لیتر بنزین کمتر میسوزند.از ماشین فقط هزینه کم می خواهند. نه زیبایی نه قیافه نه امکانات .نه اسایش. فقط و فقط عاشق هزینه کم ال لگن هستند
ali
۲۵ دی ۱۳۹۱شما دنبال داشبوردی ماهم دنبال :
سیستم فنربندی بهتر
تعلیق و فرمان بهتر
سیستم موتور و انتقال قدرت بهتر
ترمز بهتر
تجهیزات الکتریکی بهتر
صداهای غیرعادی بدنه کمتر
عدم نفوذ آب و رنگ
مصرف سوخت بهتر
شتاب بهتر
ایمنی بیشتر
تکنولوژی به روز تر
کیفیت ساخت بهتر
که فکر میکنم برای انتخاب یک خودرو فاکتورهای بسیار بسیار مهمیه ضمن اینکه داشبوردش هم در مقابل سمند هیچ مشکل خاصی نداره حنی اگه ال90 داشبورد هم نداشته باشه با توجه به مزیتهای اشاره شده باز هم انتخاب به مراتب بهتری نسبت به خودروی بی کیفیتی مثل سمنده
aria
۲۶ دی ۱۳۹۱لابد سمند ef7 سیستم تعلیقش و فنربندی و تجهیزاتتش مثل ال لگن هم نیست. ال لگن تنها حرفی که داره اینه .موتور خوبی داره .نه از ef7بهتر. ولی بقیه اش مثل یک گاریه
aria
۲۵ دی ۱۳۹۱بدون تعصب بگم. صدای اتاق ال90 کمتر و شتاب اولیه اش(که در رانندگی روزمره مهم نیست) یک ثانیه بهتره. ولی در عوض صدای متور خیلی میاد به اتاق. سرعت نهایی و شتاب ثانویه سمند EF7 بهتره و صدای موتورش کمتر و نرمتره. قدرت و گشتاور و حجم سمند بیشتر و سوختش برابره