مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
حسين
۲۵ دی ۱۳۹۱من هم با ان که فقط طراحی پژو پارس به کل ال90 می ارزه موافقم
چون ما از 82تا91 داشتیم و من هز وقت بش نگاه کردم
لذت بردم!!
موتورش هم زیاد صداش اون اولاش داخل نمی اومد و دندش هم خوب جا می رفت!!
البته وقتی ما پارس گرفتیم 70 درصدش از قطعات فرانسوی می گفتن بود!!
حالا هم با 40 میلیون پول باید دوباره پارس بگیریم تا سال اینده که انشاالله یه کمری بخریم!!
سعید
۲۵ دی ۱۳۹۱من هر وقت دیدم یه عده ای دارن در مورد ال90 صحبت میکنن فقط از بدی قیافش میگن ولی از لحاظ فنی همه تاییدش میکنن در صورتی که همین پارس رو که حسین اقا از قیافش تعریف میکنن رو فقط ازجذاب بودن قیافش میگن ولی از لحاظ فنی کسی اصلا در موردش حرفی نمیزنه چون چیزی واسه گفتن نداره پس همه چیز ماشین تو قیافش خلاصه نمیشه
حسين
۲۶ دی ۱۳۹۱حرف شما درسته!!
البته باید بگم که ما وقتی ماشین رو تحویل گرفتیم
دادیمش به ایرانخودرو اب بندیش کرد و خیلی موتور حاری شده بود!!
با گیربکس فرانسوی دنده 3 رو 100 پر می شد !!
تازه هر گی می خواد گیربکس ماشینش خیلی دقیق بشه بره یه کوییک شیفتر بندازه!!هزینش هم 110هزار تومان است!!
در ضمن یکی از دؤستان تعریف می کرد کسی با سمند در 7ثانیه از 0به100 رسیده!!!
و در ضمن جلو بندی پارس هم بد نیست!!و امکانات و زیباببش هم در حد قیمتش است!!ایمنیش هم خوبه!!
چون مادر من در اتوبان با سرعت می رفته و چرخ جلوش به گاردریل می خوره اما ماشین فقط شروع می کنه دور خودش بچرخه و بعد هم یک وانت می اید و به طرف دیگر ماشین بر خورد می کند اما باز هم ماشین چپ نکرد ومادرم هم هیچیش نشد!!فقط یه خورده ترسید!!
حسين
۲۶ دی ۱۳۹۱ببخشید
جمله اول رو تصحیح می کنم:
حرف شما نادرسته!!
aria
۲۶ دی ۱۳۹۱برات بگم که پارس با 3 موتور تولید میشه.xu7L4 که همون موتور 405 و سمند قدیمه . موتور xu7L4که بقول اشکان موتور زانتیاست (البته موتوراصلی زانتیا 2000 سی سی هست) و موتور TU5 که همون موتور 206 مدل وی8 و تیپ 5 و 6 و رانا . که دو موتور آخر عالیه و هرکی از موتور پارس ایراد بگیره سوادش کمه
aria
۲۶ دی ۱۳۹۱اصلاح میشه اولی XU7l3هست
حسين
۲۶ دی ۱۳۹۱ببخشید شتاب پارس ای ال ایکس 9 ثانیس
مگه شتاب ال90 چقدره که به اون برتری داره??
البته ما پارسمون معمولی بود اما مطمئن ام همون ام ال90رو حریفه!!
حسين
۲۶ دی ۱۳۹۱در ضمن مصرف ترکیبی پارس طبق اعلام ایرانخودرو 8.1
و ال 90 6.9
است !!که این اختلاف 1.2 لیتری را نشان میدهد.
البته من یادم است که پارسال در مجله ی کالایاب مصرف سوخت پارس ای ال ایکس را یک لیتر کمتر از پارس معمولی زده بود اما حالا چرا توسایت این رو نوشته بود نمی دانم??
aria
۲۶ دی ۱۳۹۱الان با پول ال لگن یک پارس میدهند. کدوم عقل سالم میاد پارس رو ول کنه مخصوصا اگه l4باشه بیاد ال لگن بگیره.ال لگن هرچی هم گرون باشه کلاسش در حد پارس نیست. . ال90یها وقتی حرف از ماشینشون میاد فقط میگن موتورش خوبه
حسين
۲۶ دی ۱۳۹۱تو بازار ازاد حرف شما درسته
اما قیمتی که توی سایت ایرانخودرو هست
به شما می گوید قیمت ال90 با سمند ال ایکس ef7
برابر است!!!
و لی در بازار ازادم ایا این طور است یا نه را نمی دانم??
به هر حال از اقا اریا می خواستم مشخصات فنی و تجهیزات ماشینشان را بنویسند و با ان چیزی که در سایت ایرانخودرو نوشته مقایسه کنند!!همراه با سال و مدل تولید!تاببینیم ام چیزی که به مشتری می دهند با ان چیزی که در سایت نوشته ان چه تفاوتی دارد???
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱حسین جان .منفی ها رو ببین .شما ازمن خواستی مدل ماشینم رو بنویسم ده تا منفی خوردی . به این میگن منطق ال 90ی . خودشونو باسواد هم میدونند
حسين
۲۷ دی ۱۳۹۱حالا این و ببین:
من از اقا اردشیر پرسیدیم ملاکت تو خرید ماشین چیه
اولین نفری که تاییدیه زده منفی داده!!!!
سعید
۲۶ دی ۱۳۹۱اریا جان اخه همه ماشینو که واسه خاطر کلاسش سوار نمیشن که میگی کلاس پارس از ال90 بالاتره به قول یک نفر که میگفت پارسو باید واسه خاطر مردم سوار شی اما ال 90 رو واسه خاطر خودت ضمنا حسین جان ایمنی پارس هر چیم که باشه مطمئن باش از ال 90 پایینتره دلیل دارم واسه حرفم پژو 406 که یک کلاس بالا تر از 405 ساخته شده در سال 1997 تو یورو انکپ تست ایمنی شد و 2 ستاره بدست اورد تازه با دوتا ایربگ و پارس هم که از همون پلت فرم 405 بهره میبره پس مطمئنا ایمنیش در حد همون 406 هم نیست در حالی که ال 90 تو سال 2005 تو کرش تست 3 ستاره بدست اورد البته دلیل این که 4 ستاره نگرفت رو هم بعدا بتون میگم بچه ها شما جدی جدی ایمنی واستون مهم نیست؟
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱سعید خان ایمنی همش در اتاق تست بدست نمیاد . سالها تجربه به مردم القا کرده که پارس و سمند از ال90 مطمئن تر هست
dan2dan
۲۹ دی ۱۳۹۱سالهاست که مردم ایران فکر میکنن ایمنی ماشین تو کاپوت درازش خلاصه میشه
اردشیر
۲۶ دی ۱۳۹۱با سلام به دوستان عزیز
مدتی است که ماشینی در حدود 20- 30 میلیون می خواهم بخرم. اکثرا می گفتند ال 90 بگیرم بهتر است. الان که آمدم توی این سایت بررسی کردم دیدم قیمت بازار با نمایندگی اکثر ماشینهای تفاوت فاحشی دارد به جز سمند. با خودم گفتم پس سمند بهتر است حداقل پول مفت به دلال نمیدهم. ولی بعد که تو این کامنتها بررسی کردم می بینم که هم طرفداران ال 90 بیشتر هستند هم استدلالهایشون قویتر ئ احتمالا تفاوت قیمت هم به خاطر بهتر بودنش است.
می خواستم بدونم فرق سمندها و مدلهایشان باهم چیست؟
مصرف ال 90 و سمند هر 100 کیلومتر چند لیتر است؟
هزینه های جانبی از جمله روغن, لاستیک و … کدام ارزانتر است؟
حسين
۲۶ دی ۱۳۹۱قیمت روغن و فیلتر هوا و قطعات ال90 رو که دوستان ال90 ای انشاالله به شما میگن
اما یه سوال شما معیارت تو خرید ماشین چیست و پولت چقدره و ایا نی تونی از نمایندگی ماشین بگیری یا فوری می خواهی??
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱آی ملت. این کامنت منفی نداشت .به کدوم حرف حسین منفی دادید. کوه منطق و سواد
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱اشکان که میگی ال90 ها باسوادند. جواب بده آدم با سواد و منطق به کامنت بالا ده منفی میده .این منطق ال لگنی هاست
حسين
۲۶ دی ۱۳۹۱در ضمن اقا اردشیر حتما یه سر به سایت ایرانخودرو بزن!چون هم مشخصات ال90 هم سمند هم سریر هم سورن هم پارس در ان است!!
اینم نشانیش:
http://www.ikco.com
حسين
۲۷ دی ۱۳۹۱اونی که به من منفی داده منظورش چی بوده???
تو سایت ایرانخودرو که مشخصات هست!
ادرس سایت رو هم اشتباه ننوشتم
پس واسه چی منفی میدید???
بعد به اریا می گید بی منطق و بی ادب!
aria
۲۶ دی ۱۳۹۱تفاوت قیمت ال 90 و سمند به علت عرضه کم ال90 هست نه کیفییت بالایش. و لی عرضه سمند چون ساخت داخل هست و موتور المانیش هم از یک مجرا داره وارد میشه قیمتش از مصوب بالاتر نرفته. آقاین همون ال90 ی بود که قرار بود بجای پیکان برای خرید عموم ساخته بشه وبه قیمت بین پیکان و پراید عرضه بشه (خودم از مدیر عامل وقت شنیدم)ولی بخاطر عرضه کم و تقاضای زیاد به قیمت باور نکردنی رسد. داچیا از همین بابت برای رنو سود اور شدید شده. این ماشین قرار بود ساده کم امکانات و ارزان عرضه بشه که با همان شرایط فقط گران عرضه میشه
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱آقا اردشیر . اراجیف را گوش نکن .برو به سایت ایرانخودرو مشخصات فنی خودرو های تولیدی هست. من از 84 سمند سوار میشم الانم ef7 دارم ازش بیش از حد راضی هستم زیر پا و لذت رانندگیش را به اندازه سوناتا دوست دارم . و شکر خدا هیچ ایراد و اشکالی هم نداشته و یک گلگیر زیبایش را به قیافه قناس ال 90 عوض نمیکنم. ماشینی که همه مردم ایران بر زشتی اون اقرار دارند. و بعد از خرید دلزده میشوند
حسين
۲۶ دی ۱۳۹۱خیلی ببخشید اما اگر شما موقع سوارشدن ایت الکرسی بخونی و صدقه بدی بلا ازت دور می شه!
وگرنه از همون جایی نباید تصادف می کنی و فاتحه!!
تازه شما اگر اصولی رانندگی کنی و ماشینت با پول حلال خریده باشی
هیچ چیزیت نمی شه!مگر این که عجلت رسیده باشه!!البته ایمنی شرط عقله ولی پارس هم ایمنی داره و تازه داداش من که باش سرعت هم رفته چیزیش نشده!!
در ضمن صندوق عقب ال90
40 لیتر از پارس بزرگتره و پاکش 20لیتر کوچکتر!!شتابشاز پارس معمولی 8 دهم ثانیه کمتر و از پارس ای ال ایکس 1.2 بیشتر!حداکثر سرعتش هم 15
20 کیلومتر کمتر از پارس است!
مصرف سوخت ال90 هم از پارس معمولی 2.6 کمتره!!
ali
۲۶ دی ۱۳۹۱سعید جان به همین دلیله که معمولاً عوام دنبال ال90 نمیان و بیشتر دنبال محصولاتی مثل پارس و 405 هستن علتش هم خودت گفتی
البته من طبق بررسی که بین اقوام و همکارام کردم دیدم اونایی که ال90 رو انتخاب کردن همشون اهل مطالعه و تحقیق و سرچ توی اینترنت بودند و بیشتر دنبال فاکتورهای اصلی واساسی برای انتخاب ماشین بودند و اکثرشون تحصیلات بالایی هم داشتند
اونهایی هم که کم اطلاع تر بودند و حتی نمیدونون ظرفیت موتور ماشینشون چند سی سی هست و … محصولاتی نظیر …(اسم نمیبرم شاید باعث سو تفاهم بشه)
در ضمن کدوم آدم عاقلی میره نزدیک سی میلیون پول بده پژو پارس بخره حتی اگه بهترین موتور پژو رو هم روش سوار کنند بالاخره این پلت فرم مربوط به سی سال پیشه و نه ایمنی ، نه کیفیت ونه … داره آخه مگه ماشین فقط زیبایی و موتوره ؟
hesam
۲۶ دی ۱۳۹۱ی کلام ال لگن ماشین نیست حالا میخواد6ستاره باشه تعصب وبزارید کنار واقع بین باشید ماشین خیلی زشتی
من خودم405 tu5دارم ازشم راضیم ی دونه باشه بدون تعصب هر که داشته راضی بوده
405.پارس واسه سی سال پیش ولی قیافه شون می ارزه به ال لگن آبرو ببر
بنظرمن سمند بهتره ازال لگن حداقل بهش نمیگن خاور
ali
۲۶ دی ۱۳۹۱دوست عزیز چرا ناراحت میشی و توهین میکنی هر کس اختیارش دست خودشه. کسی رو مجبور به خرید ماشنی نمیکنن
قراره اینجا با ادله علمی درخصوص مقایسه ماشین ها باهم بحث بشه این که ناراحتی نداره شما با دلیل و استدلال منطقی نه بچه گانه و سلیقه ای بحث کنین ما در خدمت شما هستیم
متاسفانه اینگونه پاسخ دادن ها نشانه سفسطه و فرافکنیه
هزار صفحه دیگه هم تو اینجا شما توهین کنین کسی نمیگه شما درست میگین مردم برای انتخاب ال90 اینجا مراجعه نمیکنن که شما با این صحبتها باعث جلوگیری از خرید اونها بشین. خوشبختانه عملکرد چند ساله ماشینها و کیفیت اونها اخیراً باعث شده تا مردم تو انتخاب یه خورده آگاهانه تر اقدام کنن .
aria
۲۶ دی ۱۳۹۱ادم نباید بی انصاف باشه. یک ماشین خارجی در حد پارس حداق 70 تا 75 قیمتشه . شما ال 90یها بجز از ال لگن هیچ ماشینی را قبول ندارید . اخه عقل و احساس سالم پارس رو به ال لگن میده. مگه ماشین حتما باید قدیمی نباشه. زانتیا قدیمیه خیلی هم عاشق داره
ali
۲۶ دی ۱۳۹۱چی میگی دوست عزیز میشه یک نمونه از اون ماشینهایی که در حد پارسه رو برای ما مثال بزنی که قیمتش 70 تا 75 باشه اصلاً جاهای دیگه دنیا ماشین رده خارجی مثل پارس رو سوار میشن؟
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱کیا سراتو . مگان 1600. زانتیا . ورنا . اوانته . پارس چی از این خودرو ها کم داره؟ اصالت موتورش از همه اینا سرتره. و از کل چینی ها . مثل چری ها و لیفانها
dan2dan
۲۹ دی ۱۳۹۱به بچه ژنتیکی ایران خودرو میگی با اصالت؟این حرفو جای دیگه نزن عزیزم آریا جون
پارس تو هیچ کشوری خارجی تولید نشده و حتی پژو مجوز نداد روش اسم پرشیا رو بذارن،حالا که دیگه ولش کرده ایران به 4 تا کشور بدبخت تر صادر میکنه که کم کم هم داره سایت های تولیدیشو جمع میکنه
میرسیم سر بحث زانتیا،خیلی ها عشق این ماشین رو دارن،ولی فقط از شتاب و تعلیق و نرمیش حرف میزنن ولی از ایمنی ضعیفش چیزی نمیدونن،ولی هر چی باشه به هیچ وقت پارس رو باش مقایسه نکن(منم تندر رو هیچوقت باش مقایسه نمیکنم)
سراتو،مگان با اون ایمنی مثال زدنیش،ورنا با اون نرمیش،آوانته با اون موتور هارش،چیه پارس از اینا سرتره؟چی بیشتر از اینا داره؟شتاب بیشتر؟ایمنی بیشتر؟امکانات بیشتر؟
البته پارس های ای ال ایکس 89 به پایین امکانات فوق العاده داشتن و شتاب خیره کننده که نمیشه ازش گذشت،اگه دست دوم تمیز این ماشین باشه ارزش خرید بالایی داره چون کیفیتش هم بسیار بالاست
اینم حرف آخرم،پارس همون 405 هست،موتور معمولیش از نظر فنی بخاطره وزن بیشترش از 405 هم بدتره،پارس فقط خلاصه شده تو قیافه
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱قبلا هم گفتم ال 90یها فقط دنبال هزینه کمتر خودرو هستند نه اهل استراحت و امکانات و لذت بردن از زندگی و رانندگی . فقط اهل ریالند. شما دقت کنید افرادس که ولخرج نیستند. اهل عیاشی نیستند اهل ثروت اندوری هستند
حسين
۲۶ دی ۱۳۹۱ببخشید این که شما با 160 تا ماشین رو به گاردریل بزنی هیچ چیت نشه نشان از غیر ایمن بودن ماشین داره??
سمند هم که 4 سال بعد پارس به بازار اومده!!
تازه ایمن که بعد از 260 هزار کیلومتر رانندگی ماشین فقط چندجا در داخل مشکل پیداکنه (مثل دور فرمان)یعنی ماشین بی کیفیته???
حسين
۲۷ دی ۱۳۹۱اقا اریا الکی خون خودت رو کثیف نکن!
من نوشتم ما با پارس خودمون این تجربه ها را داشتیم و این تصادفات رو کردیم
اون وقت به من منفی میدن!!
حداقل نمی نویسند چرا منفی می دن???
اشکان
۲۶ دی ۱۳۹۱با سلام
شتاب صفر تا صد خودروها:پارس موتور زانتیا:9 ثانیه
تندر90 :10.2 ثانیه_پارس معمولی:11 ثانیه_سمند:11.9 ثانیه
لازم به ذکر است که حتی اختلاف 1 ثانیه در شتاب باعث عقب افتادن خودرو تا ده ها متر میشه!جالبه که دوستان همش میگن اختلاف شتاب ال نود و سمند چیزی نیست!
راستی در مورد مصرف هم که پارس ElX که برچسب c داره در سیکل ترکیبی حدود 8.1 میسوزونه(حسین آقا به اشتباه گفتن پارس معمولی حدود این مقدار میسوزونه).دوستان اینو بدونین که اگر ماشینی در صد کیلومتر دو لیتر هم کمتر بسوزاند،در صد هزار کیلومتر میشود 2000 لیتر.حالا 2000 لیتر رو شما در قیمت بنزینی ضرب کنید که قراره واقعی بشه!
در ضمن مصرف پژو پارس معمولی خیلی بیشتر از اینهاست.من 405 مدل 82 داشتم در جاده حدود 9.5 لیتر در صد کیلومتر میسوزوند.ولی ال نود رو که در جاده راه میبرم حدود 6 لیتر میخوره!در ضمن شما فقط با مصرف ترکیبی میزان تفاوت در سوخت خودروها رو مقایسه نکنید.شاید یکی همش داخل شهر راه بره یا همش خارج شهر!
لیستی از مصرف خودروها در صد کیلومتر:
تندر 90:داخل شهر=9 لیتر
ترکیبی=6.9 لیتر
برون شهری=5.6
پارس ELX :داخل شهر=11.3 لیتر
ترکیبی=8.2 لیتر
برون شهری=7 لیتر
پارس معمولی:داخل شهر=13.5 لیتر
دوستان اختلاف مصرف درون شهری پارس معمولی با تندر 90 حدود 4.5 لیتره.چیزی که دوستان به اشتباه بهتون چیزه دیگه ای میگن!
در ضمن ماشین که تو تابستون کولر میخوره بازم مصرفش میره بالاتر.به همه جوانب فکر کنید!
حسين
۲۷ دی ۱۳۹۱ببخشید اگه از ال90. کولر بگیری مصرفش زیاد نمیشه???
شما اگه x
رو منهای y
کنی با اینکه جفتشون رو 5تا بشون اضافه کنی بعد از هم کم کنی هیچ فرقی نمی کنه!!!
اردشیر
۲۶ دی ۱۳۹۱قیمت یکی از معیارهای مهم انتخاب یک کالاست. اگه یک ماشینی مثل ال 90 که قرار بود مثلا با قیمت ارزون وارد ایران بشه الان با ماشینهای به قول خودشون ملی داره رقابت می کنه و حتی فراتر هم رفته، نشون میده که خیلی خیلی بهتر از سمند و پارس است. به نظ بزرگترین ایراد ال 90 ظاهر یغورش هست
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱قیمت گرون ال90 ناشی از تولید کم و عرضه محدودش هست. و انشاا.. چون تو ایران خط تولید نداره نهایتا یکسا دیگه از ایران رخت بر می بنده
اشکان
۲۶ دی ۱۳۹۱آقا اردشیر! دوستانی که طرفدار ال نود هستند همه افرادی هستند با مطالعه.از نظر کیفیت،ایمنی،نرمی و راحتی،استحکام جلوبندی،جادار بودن هیچ ماشینی در رنج قیمت ال نود به ال نود نمیرسه.شک هم نکن.ال نود خودرویی است که بعد از 5 سال امتحان خودش را خوب پس داده است و هر روز هم بر تعداد طرفداراش اضافه میشود.
من یه ال نود مدل 87 دارم.به خدا هنوز یه لامپش نسوخته!جلوبندیش هنوز آچار نخورده!هنوز موتورش آچار نخورده!کلاج و فرمون و دندش به حدی نرمه و صندلیش به حدی راحته که اصلا خسته نمیشم.باهاش با سرعت 80 کیلومتر زدم پشت پراید ماشینم هیچیش نشد. حدود 76000 کیلومتر هم راه رفته.شما یه ماشین رو نشون بده که در این رنج قیمت این کیفیت و ویژگیها را داشته باشه؟اینها تنها گوشه ای از خاطرات 4 ساله من با تندر 90 هست!
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱اهل مطالعه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کامنت نخونده رو منفی میدهید. حسین از من خواسته مشخصات ماشینمو بنویسم ده منفی خورده. اهل مطالعه!!!!!!!!!!!!
اشکان
۲۶ دی ۱۳۹۱شک نکن که ال نود خیلی خیلی بهتر از پارس و سمند و این آت و آشغالهاست.ببین چه ماشینی هست که علیرغم اینکه ظاهرش جذاب نیست،هر روز بر تعداد طرفداراش داره اضافه میشه.به خاطر ویژگیهای فنی خوبش
حسين
۲۷ دی ۱۳۹۱ات اشغال ماشین خودته
بی ادب!
اشکان
۲۶ دی ۱۳۹۱آقایون من هر 10 روز یه بار میرم پمپ بنزین.یعنی هر ماه سه بار.هر دفعه هم حدود 40 لیتر بنزین میزنم.ماشینم هم بعد از دقیقا چهار سال حدود 76000 تا راه رفته.حالا سمند سوارا بگن هفته ای چند بار میرن پمپ بنزین؟!
ramin
۲۶ دی ۱۳۹۱پمپ بنزین دلیل نمیشه تو انتخاب ماشین 40تا بنزین بزن ماشین بخوابه تو پارکینگ 30روز ی بار برو
ماشین من405 مدل90 118000هزارتا کارکرده هر روز تو جاده ست
ی باک میزنم70تا850.60تا میره سرعتمم بالاست
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱پراید خانمم در 4 سال 155 ههزار کار کرده .هیچ ایرادی هم ندداشته .تعویض هم فقط باطری و فن و لنت و روغن و لاستیک حتی تسمه تایم عوض نشده شم توی این 4 سال نصف پراید رانندگی کردی ماشینت توی پارکینگه
حسن
۲۶ دی ۱۳۹۱تو خرید ال90 تو این رنج اصلاً شک نکنید که بهترین انتخاب میتونه باشه هر چند 206 اس دی V8 هم بد نیست ولی به دلیل قیمت بالاتر و فضای داخل کمتر بازم ال90 انتخاب مناسبتریه
سعید
۲۶ دی ۱۳۹۱تنها دلیلی که باعث شد ال 90 تو کرش تست 4 ستاره رو از موسسه یورو انکپ دریافت نکنه یه نقص فنی تو سیستم عملکرد سنسور ایربگ شاگرد بوده که یکم دیر عمل کرده البته خود رنو اعلام کرده این نقصو بر طرف کرده حالا دیگه چقدر صحت داره دقیقا نمیدونم ولی خواستم اینو بگم که ال90 این توانایی رو داشته که 4 ستاره رو بگیره ضمنا شمایی که انقدر ظاهر ماشین واستون مهمه و ال90 رو فقط به دلیل نداشتن یه ظاهر جذاب کاملا یه ماشین بیخود میدونید که به نظرم سخت در اشتباهید چرا نمیرید ماشین های چینی مثل لیفان 620 یا گریت وال بگیرید اینا که ظاهر بیرون و داخلشون خیلی خیلی از سمند و اون پارس از رده خارج بهتره
اشکان
۲۶ دی ۱۳۹۱دوستمون آقا آریا گفته ریو ماشینه خرکاریه.آره حرفت درسته.نسبت به اون سمند و پارس و… خرکاره ولی به خرکاریه ال نود نیست.ال نود تو ترکیه و خیلی از کشورها تاکسیه.اگه خرکار و کم استهلاک نبود هیچ وقت تاکسیش نمیکردن
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱توی ایران سمند و 405 تاکسی هست اگه پر استهلاک باشه برای تاکسی نمی صرفه
حسین
۲۷ دی ۱۳۹۱پدر من تا بحال چند بار برای من تعریف کرده که وقتی بجنورد بوده 3تاکسی دار پولشون رو روهم گذاشته و یک 405 خریده اند و 3 شیفت با این ماشین وارداتی کار می کردن و ماشین اخ نگفته!
البته از دومین ماشین ساز اروپا کمتر از این نباید توقع داشت!
اشکان
۲۶ دی ۱۳۹۱آقا اردشیر! ال نود کم استهلاکترین خودروست نسبت به رقباش.قطعات ال نود گرچه در بسیاری موارد از سمند و رقباش گرونتره ولی مدت زمان طولانی تری کار میکنه.اگه سمند لنت ترمز جلوش 45 تومنه ولی مال ال نود 70 تومن،لنت سمند رو اگه هر 20 هزار کیلومتر یکبار عوض کنی،مال ال نود رو با استفاده یکسان هر 60 هزار کیلومتر یکبار عوض میکنی.ضمن اینکه برای سمند سه دفعه دستمزد میدی ولی برای ال نود یکبار.
حالا فقط من لنت رو برات مثال زدم.صفحه کلاچ و … هم همینطوره.من تا حالا ال نودی رو ندیدم که زیر 100 هزار کیلومتر صفحه کلاچ عوض کنه.دلیل اینها هم کیفیت بالاتره قطعاتشه که بارها دوستان اشاره کردند.میتونید از صاحبان خودروها و نایندگیها تحقیق کنید.
با تشکر
حسين
۲۷ دی ۱۳۹۱اقا اردشیر
شما باید بگی خانوادتون چند نفرس و معمولا چند نفر تو ماشین می شینید و چند سالتونه(یعنی کدوم ماشین به کلاس سنتون می خوره?)و ظاهر خودرو چقدر براتون مهمه و این که ظاهر امثال ال90 رو تحمل می توانید بکنید یا نه و چند سال می خواهید ماشین را نگه دارید و ایا افت قیمت ماشین هنگام فروش برایتان مهم است یا نه??
و این که رانندگی پرشتاب می کنید یا معمولی و این که برای شهر می خواهید یا برای جاده های پر چاله چوله!!!
و ایا می خواهید هزینه های تعمیر ماشینتان کم باشه یا نه زیاد هم باشه براتون فرقی نمی کنه و توان پرداختش رو دارید???
حسين
۲۷ دی ۱۳۹۱من می خوام بدونم گی به من منفی داده و چرا??
اخه من نمی فهمم این منفی دادن به سوال من یعنی چه??
شمایی که منفی دادی بگو چرا تا من هم بفهمم!!!!!!!!!!!!!!!!!
حسين
۲۷ دی ۱۳۹۱من می خوام بدونم کی به من منفی داده و چرا??
اخه من نمی فهمم این منفی دادن به سوال من یعنی چه??
شمایی که منفی دادی بگو چرا تا من هم بفهمم!!!!!!!!!!!!!!!!!
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱منفی دادن عادتشونه. به اسمت منفی میدن نه به مطلبت. مثلا بنویس قدرت ef7115 اسب هست . سریع منفی میدن
حسين
۲۷ دی ۱۳۹۱از ادمی که به اسم منفی میده بعید نیست بیاد اسمشو عوض کنه یا به دیگران شک کنه که اسمشون رو عوض کردن!!
قضیه همون ادم است که به سمت یه گروه 50 نفره داد زد ای دزد و از اون میون همون یه نفر دزده شروع کرد به فرار کردن!!!
حسين
۲۶ دی ۱۳۹۱اگر رو سمند هم لنت70 تومنی بندازی
و بعد مقایسه کنی
مقایسه ی درستی هست!!
سعید
۲۶ دی ۱۳۹۱اشکان جان به نکته خوبی اشاره کردی الان مال من هم 30000 کیلومتر کار کرده ولی فقط روغنشو تا حالا چند بار عوض کردم راستی میخواستم بدونم تسمه دینام رو معمولا بعد از چند هزار تا عوض میکنن؟
حسین
۲۶ دی ۱۳۹۱س.به نظرشمابین پژوپارس وپژو206تیپ 5 کدوم بهتره؟
ramin
۲۶ دی ۱۳۹۱206
حسین
۲۶ دی ۱۳۹۱206 حداقل تحویل یه ساله است و پارس حداقل تحویل 6ماهه
حسین
۲۶ دی ۱۳۹۱ازلحاظ شتاب کدوم بهتره؟
اشکان
۲۶ دی ۱۳۹۱سلام آقا سعید.تسمه دینام ال نود تا زمان ظهور آقا کار میکنه برات! اصلا دست به قطعات فابریک ال نود نزن!تا زمانی که قطعه فابریک داره برات کار میکنه اصلا عوضش نکن مگر در موقعی که میبینی عملکردش ضعیف شده.مثلا تسمه تایم رو تا 120 هزارتا اصلا عوض نکن.بعضی ها به اشتباه سر 60 هزارتا عوض میکنن.اصلا هم نترس که یه وقت پاره بشه.من بهت قول میدم هیچی نمیشه. تسمه های ال نود خیلی بیشتر از تسمه های ماشینای دیگه کار میکنن.تا اونجایی که من میدونم:
لنت جلو ال نود هر 60 هزارتا یکبار
تسمه تایم هر 100 هزارتا
صفحه کلاچ هر 100 هزارتا
شمع ها هر 20 هزارتا حتما عوض بشه چون ال نود کوئلش حساسه ممکنه بسوزه
روغن elf هر 12 هزارتا
باز هم بستگی به استفاده ممکنه یه مقداری کم و زیاد بشه.این مقادیر برای استفاده عادی از خودروست.
مثلا من باتری ماشینم رو سر 68000 تا عوض کردم چون من شمال زندگی میکنم هواش شرجی داره زیاد کولر میزنم!ولی یکی از دوستام تو مشهد زندگی میکنه 90 هزارتا شده هنوز عوض نکرده.
با تشکر
اشکان
۲۶ دی ۱۳۹۱حسین آقا 206 تیپ 5 تو شتاب پارس معمولی رو لوله میکنه!ولی به پارس موتور زانتیا نمیرسه
شتاب صفر تا صد:
پارس موتور زانتیا:9 ثانیه
206 تیپ 5: 9.6 ثانیه
پارس معمولی:11 ثانیه
aria
۲۶ دی ۱۳۹۱بجای پارس موتور زانتیا بگو پارس xu7l44
اشکان
۲۶ دی ۱۳۹۱ال نود کم استهلاکترین خودرو و سمند پر استهلاکترین خودرو در رنج قیمت خودشون هستند.
سمند پر استهلاکه به این دلایل:
1-لنت سمند همون لنت 405 هست و چون سمند سنگین تره زودتر باید لنتش عوض بشه
2-صفحه کلاچ سمند همون صفحه کلاج 405 هست و با توجه به وزن بیشتر زودتر صفحه کلاجش مستهلک میشه
3-قطعات جلوبندی سمند مثل 405 هست و به دلیل وزن بیشتر و عدم هم خوانی جلوبندی با اتاق،جلوبندیش زودتر خراب میشه
4-سمند از موتور 405 استفاده میکنه و با توجه به آیرودینامیک بدتر و وزن بیشتر مصرف سوختش بالاتر از 405 هست.
5-به عدم هم خوانی موتور سمند و اتاقش حتی موتورش هم زودتر مستهلک میشود.(زودتر داغ میکنه موتورش)
حالا هر کی دوست داره بره سمند بخره!!!!
اگه دوست داری یه پات تعمیرگاه باشه و یه پات پمپ بنزین برو سمند بخر!!!!
aria
۲۶ دی ۱۳۹۱وقتی بحث مقایسه میشه چرا سمند با موتور قدیمی را پیش می کشید چرا از موتور ef7حرفی زده نمیشه
حسين
۲۷ دی ۱۳۹۱اقا اریا من امروز رفتم سایت ایرانخودرو شتاب سورن با موتور ef7رو 12.5 ثانیه زده بود!!
یعنی حدود 2 ثانیه بدتر از ال90!!!
منبع:www.ikco.com
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱درسته و بعلت سبک بودن ال90 شتاب اولیه اش بیشتره ام شتاب ثانویه یا سرعت نهایی از ef7هست اینو کلیپ داره تو اپارات ببین اول ال90 سمندو مگیره ولی بعدش دیدنیه
حسین
۲۷ دی ۱۳۹۱کاشکی ادرس اون بخش از سایت ویا اسم فیلم رو اقا اریا میذاشتی!
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱آپارات . درک سمند EF7و تندر چندین کلیپ هست.همینو سرچ کنید ال90یها خودشون دیدند قبلا ادرس دادم
حسین
۲۷ دی ۱۳۹۱ممنون!
اشکان
۲۷ دی ۱۳۹۱آقا رامین شما کامنت منو با دقت نخوندی.من گفتم که در عرض چهار سال 76000 تا راه رفتم و اینو به این دلیل گفتم که بچه ها دستشون بیاد من چقدر ماشینو راه میبرم به طور متوسط.