مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
اشکان
۲۷ دی ۱۳۹۱آقا آریا من ماشینم تو پارکینگ نبوده.احتمالا ماشین خانوم شما تو آژانس کار میکنه.
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱کم میاری چرندیات می نویسی. تو متوسط روزانه 45 کیلومتر رانندگی کردی. بعد میگی ماشینت خیلی کار کرده
حسين
۲۷ دی ۱۳۹۱اقایون سعی کنید در باره ماشین های خودتون بنویسید!
یه وقت یه کسی یه حرفی از دهنش در میره و اونو
حسین
۲۷ دی ۱۳۹۱اقایون و خانم ها سلام
من حدود 40 تومن پول دارم و می خوام یه پارس ای ال ایکس یا اتومات بگیرم و تا جایی که پولم برسه روش ابشن های اضافی بذارم ،که البته فکرکنم پول کم بیارم و باید بین اپشن ها چندتاش رو انتخاب کنم!
اما اون اپشن هایی که مد نظر دارم ایناس ولی هنوز نمی دانم ایا ایرانخودرو این کاررو میکنه یا نه؟؟؟:
در بخش تجهیزات تمامی تجهیزاتی که رو مدل های مختلف پارس و سوزوکی ویتارا و 206 وسمند و سورن و سریر و دنا نصب میشه!!که البته اشتراکات زیادی باهم دارن،مثلا سریر و سوزوکی فول جفتشون برای سرنشینان عقب مانیتور دارند.
و در مورد این که هر کدوم از این ماشین ها چه امکاناتی دارند،تو سایت ایران خودرو هست و امکانات سفارشی خودرو های گفته شده هم در سایت اپکو است که منظور من تمامی امکانات قابل نصب روی خودرو ها بود!!
در بخش فنی دوست داشتم یه موتور دنده اتومات که شتاب بهتری از پارس ای ال ایکس داشته یاشه رو روش بذارم،اما نمی دونم ایا ایرانخودرو همچین موتوری داره یانه؟؟(مثل موتور سوزوکی کیزاشی)
در بخش ایمنی هم اگه بشه از میله های ضرب گیر برای در و سقف گرفته تا سیستم هایی مثل
ESPوAPR
استفاده می کنم که این بستگی به ایرانخودرو و شرکت تیونینگش
“OPCO”
داره!!!نظر شما چیست؟؟
ببخشید یه خورده طولانی شد!
حسين
۲۷ دی ۱۳۹۱راستی اگه بشه می خوام داشپورت سورن یا دنا رو که دوتا ایربگ داره رو هم روش بذارم!
منتظر نظر شما هستم!!!
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱چه انتظاراتی از خودروسازی داری که چند وقت قبل خودرو را بدون سپر عقب به مشتری تحویل میداد
dan2dan
۳۰ دی ۱۳۹۱سلام دوسته عزیز،نصب کردن موتور بستگی به ادوات داخل کاپوت داره که فکر نکنم بشه موتور کیزاشی رو روی پارس گذاشت،چون باید تمام چیزهای ماشین رو عوض کنید
بهترین پارس از نظر امنیت و شتاب و امکانات ای ال ایکسه
از نظر آپشن خودتون رو دلخوش به آپکو نکنید،تو بازار آپشن های بهتر و با کیفیت تر با قیمت کمتر گیرتون میاد
اون ESP هم فکر نکنم بشه رو پارس سوار کرد،چون ماشین باید قابلیتش رو داشته باشه،مثل 206
حسین
۲۷ دی ۱۳۹۱با سلام
به نظر من این مقایسه ها رو بزارید کارشناسان تست خودرو در اروپا و یک کشور جهان اول انجام بدن و قابل ذکر است که هیچ یک از ماشینهای ایرانی نمی توانند استاندارهای روز خودرو رو که تندر 90 داره رو بگیرند در ضمن خیلی وقته از آلیاژهای سبک و مستحکم برای بدنه خودروها استفاده می کنند.
سعید
۲۷ دی ۱۳۹۱اریا یه جا نوشته بودی انشا الله ال 90 نهایتا تا یه سال دیگه از ایران میره میخواستم بت بگم من ارزومه همچین اتفاقی بیفته میدونی چرا چون خیلی از مردم ایران متاسفانه قدر این ماشینو نمیدونن پس همون بهتر بره و جای خالیش حس شه تا مردم حسرت بخورند من همین جا از ایران خودرو عاجزانه خواهش میکنم دوباره خط تولید پیکانو راه اندازی کنه چون خیلی از مردم ما دنبال ایمنی و امکانات و کیفیت و تنوع و مصرف سوخت استاندارد نیستن پس همون بهتر پیکان سوار شن
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱نه پیکان نمیاد. ولی شما محصولات غول خودرو سازی اروپا (پزو) را ول کردید با ان همه تنوع چسبیدید به رنو فکستنی اونم داچیا. بذار اگه میخواد تنوع باشه کاش بچه شیرهای پژو بیاد
مجید
۲۷ دی ۱۳۹۱اگر از نیسان و مزدای ژاپن که تیراژی بسیار پایین دارند و پژو که تقریبا از ایران رفته فاکتور بگیریم، رنو در حال حاضر تنها خودروساز معتبر میهمان ایران است که اگر برود، مشتریان از خودروسازی کشور از شریکی با اعتبار و بین المللی محروم خواهد شد و مشتریان نیز فرصت استفاده هرچه بیشتر از خودروهایی با کیفیت را از دست خواهند داد.
رنو تنها خودروساز معتبر دنیاست که حاضر به سرمایه گذاری در ایران شده و حتی با وجود اعمال تحریم های بین المللی و همسویی و همراهی دولت فرانسه با تحریم کنندگان، ساز رفتن از ایران را نزده و می خواهد با هر راهی که شده بماند و به فعالیت خود ادامه بدهد. حالا هم اگر اعتراضی کرده و درخواست افزایش قیمت داده، به نظر می رسد از سر ناچاری بوده، همان طور که تولیدکنندگان داخلی نیز از این دست اعتراض ها و درخواست ها داشته و دارند. رنو روزی که به ایران آمد یورو 700 تومان قیمت داشت و قرار بود با یوروی 700 تومانی خودرو بسازد، اما حالا که نرخ یورو از چهار هزار تومان هم گذشته، باید به آنها حق داد که خواستار افزایش قیمت شوند. حتی اگر درخواست رنویی ها غیر منطقی هم بوده باشد، عرف بین المللی و اصول حرفه ای اجازه نمی دهد مسوولان وزارت صنعت در پاسخ رنویی ها بگویند “خب بروید “.
به نظر می رسد در شرایط فعلی که خودروسازی ایران تنها تر از قبل شده و تولیدش افتی شدید و نگران کننده را تجربه کرده، نباید با رفتارهای هیجانی و اظهارنظرهای مغرورانه، اندک انگیزه رنو را از بین برد و همین یک شریک باقیمانده را نیز به کشورش فرستاد. تهدید رنو برای خروج از ایران تهدیدی از سر زیاده خواهی و باجگیری نیست که بخواهیم با آن مقابله به مثل کنیم و موضعی حماسی در برابرش بگیریم، رنو هم مانند شرکت های داخلی “درد” دارد، درد ارز، درد تورم، درد نقل و انتقال پول و درد …، پس باید درکش کرد نه ردش. رنو که برود، فقط تندر-90 و مگان را از دست نداده ایم، بلکه معتبرترین و شاید تنهاترین شریک خودروسازی مان را هم از کف خواهیم داد، شریکی که در مقایسه با هموطن اش “پژو”، صادقانه تر و زیربنایی تر و اثرگزارتر در ایران کار کرده است.
پژویی ها 24 سال است میهمان ایران شده اند و در این مدت تنها به فکر سود بردن از بازار کشور بوده و هیچگاه حاضر نشدند حتی یک یورو در خودروسازی ایران سرمایه گذاری کنند. رنویی ها اما نه تنها حاضر به ریسک سرمایه گذاری در ایران شدند، بلکه به گواه فعالان صنعت خودرو، این شرکت فرانسوی تاثیری غنی بر قطعه سازی کشور گذاشته که قابل انکار نیست. حال چه شده که ما ناز پژو را می کشیم و رنو را می رانیم، الله اعلم؛ ..
حسین
۲۷ دی ۱۳۹۱اقا کسی نظری در باره طرح من نداشت!!
باور کنید می خوام ماشین بخرم!!(البته دقیق ترش این میشه که پدرم میخرد)
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱حسین اقا این اپشنها از خودروسازی که خودرو بدون سپر تولید میکنه ؟؟؟؟؟
حسین
۲۷ دی ۱۳۹۱کدوم ماشینش بدون سپر بود??
به هر حال شما حتما یه سر به سایت زیر بزن جالبه!
http://www.opco.co.ir
aria
۲۸ دی ۱۳۹۱چند وقت پیش وانت پیکان بدون سپر تحویل مشتری میشد.
اشکان
۲۷ دی ۱۳۹۱حسین آقا 40 تومن داری میدی عجب چیزایی میخوای؟!!!تو اگه دختر میشدی چطوری میخواستی شوهر کنی؟!!!داداش با این پولی که داری نمیشه همه این امکاناتو بخوای.ولی پارس اتوماتیک نخر چون اصلا موتور و گیربکسش با اتاقش هم خونی نداره.در موقع فروشش هم دچار مشکل میشی.پارس ای ال ایکس خیلی بهتره.هم قدرت بالایی داره و هم شتاب بالایی و هم مصرفش به نسبت شتاب و توانی که داره پایینه.من یادمه چند وقت پیش تو سربالایی با ال نودم یه سمند رو سوسک کردم ولی بعدش یه پارس ای ال ایکس اومد ال نود منو سوسک کرد و ازم جلو زد!واقعا تو شتاب و سربالایی حریف نداره.تو آپارات هم درگ سوناتا با پارس ای ال ایکس گذاشتن که پارس ای ال ایکس سوناتا رو لوله کرده!!!!
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱خوب دقت کن چی گفتی. پارس ال90 رو سوسک کرد و موتور ال90 و مگان 1600 یکی هست .همونی که میگی یه پیچش به پارس می ارزه.برو مطالعه کن بعد بیا . سوتی نده
اشکان
۲۷ دی ۱۳۹۱مشخصات پارس ELX :
قدرت موتور=112 اسب بخار
حداکثر گشتاور=155 نیوتون متر
شتاب 0-100: 9 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی:8.2 لیتر در صد کیلومتر
حسین
۲۷ دی ۱۳۹۱اقا اشکان خیلی ممنون از نظرتون
حتما نظرتان را در نظر می گیرم!
اما خیلی از امکانات زیاد گرون نیست!
مثلا فیلتر هواش که مدت خیلی خیلی زیادی کار می کنه و افزایش قدرت میده و کاهش مصرف سوخت و ساخت امریکاست فقط 140 تومان است!
حالا پارس ای ال ایکس هم تو بازار 32 تومان است و 8 تومن پول می مونه!
اشکان
۲۷ دی ۱۳۹۱حسین آقا متوجه منظور من نشدی.کولر مصرف همه ماشینا رو میبره بالا از جمله ال نود.منظورم این بود که دوستان توجه داشته باشن که اگه پارس معمولی در سیکل داخل شهر هر صد کیلومتر 13.5 لیتر میسوزونه،با استفاده از کولر دیگه بیشتر از این میشه و مثلا مصرف صد به 15 لیتر براش دور از ذهن نیست! اون وقته که مثل تراکتور بنزین میسوزونه!
اشکان
۲۷ دی ۱۳۹۱در ضمن آقا آریا یه سوزن به خودت بزن،یه جوالدوز به دیگران.شما به همه کامنتهای من منفی دادید در صورتیکه اطلاعاتی که من در اینجا مینویسم همه مثل روز روشنه! شما سمندی ها به کامنتهای من منفی دادید.آیا شما منطق دارید؟شمایی که میگی ال نود کیفیتش بالا نیست،آیا نشان از بی منطقی شما نداره؟دوستان برین تو همین سایت پدال قسمت رده بندی کیفیت ببینید ال نود با کیفیت تر از سمند هست یا نه؟! وقتی خوندید اون وقت قضاوت کنین که ما بی منطق هستیم یا آقا آریا و طرفدارای سمند؟!!!
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱آخه تو به سوال حسین منفی دادی. ممنونم که موجبات خنده و تفریح ما رو فراهم کردی
اشکان
۲۷ دی ۱۳۹۱در ضمن آقا آریا مثل اینکه حساب کتابت هم ضعیفه.چهار سال میشه: 1460 روز=365*4
حالا 76000 رو تقسیم بر 1460 بکن میشه روزی 52 کیلومتر نه 45 کیلومتر.
aria
۲۸ دی ۱۳۹۱با روزی 50 کیلومتر ماشین خیلی کم کار محسوب میشه
اشکان
۲۷ دی ۱۳۹۱آقا آریا! یه پیچ موتور مگان 1600 می ارزه به کل هیکل پارس!
مگان ایمنی خیلی خیلی بالاتری نسبت به پارس داره.کیفیت خیلی خیلی بالاتری نسبت به پارس داره.با اون وزن و هیکل مگان،بازم مصرفش از پارس کمتره.جلوبندی مگان خیلی محکمه.شما مگان که مثل تانک هست رو داری با اون پارس جوجه مقایسه میکنی؟!
یه مگان به من نشون بده که موتور پیاده کرده باشه تو این چند سال؟ولی تا دلت بخواد بهت پارس نشون میدم
واقعا جالبه!واقعا از حرفهای شما آدم خندش میگیره!
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱فقط یاد بگیر موتور مگان 1600 همون موتور ال لگن هست بعد اگه سواد داری با پارس مقایسه اش کن
dan2dan
۳۰ دی ۱۳۹۱تو هم یاد بگیر موتور همون ولی ECU فرق داره که باعث شده قدرت و کشش مگان 1.6 خیلی بهتر از تندر باشه
حسین
۲۷ دی ۱۳۹۱البته مگان در کلاس cهست و پارس در کلاس
D!!
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱این مگه کلاس می فهمه چیه
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱پیاده شو تا با هم بریم موتور پارسxu7L4 یک موتور ارتقائ یافته شرکت پژو-سیتروئن هست(همون متوری که بقول خودت سوناتا را لوله کرد) و با اطمینان بدون که نگاش می ارزه به همه سایت رنو. پژو هنوز بجایی نرسیده که افرادی همچون تو نقدش کنند تو هنوز نمی دونی که موتور مگان 1600 همون ال90 هست
نوع موتور XU7J4P/L4
حجم موتور (cc) 1761
حداکثر توان موتور (hp) 110 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) 155 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه
نسبت تراکم 10.4
تعداد سوپاپ 16
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اکتان87 و 95
سیستم انژکتوری پاشش چند نقطه ای
حداکثر سرعت (km/h) 195
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) 9
سیستم انتقال قدرت 5 دنده دستی (BE3)
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر (لیتر) 11.3
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر (لیتر) 6.2
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) ترکیبی (لیتر) 8.1
طول خودرو (mm) 4498
عرض خودرو(mm) 1704
ارتفاع خودرو (mm) 1410
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) 2669
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) 1165
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) 70
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب) 470
اشکان
۲۷ دی ۱۳۹۱دوست عزیز آقا آریا!سفسته نکن.پارس موتور زانتیا ال نود رو لوله کرد.پارس معمولی صد سال دیگه هم نمیتونه به گرد پای ال نود برسه
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱گفتم نگو پارس موتور زانتیا . بگو پارس L4. برای یک ماشین باز عیبه
اشکان
۲۷ دی ۱۳۹۱خوبه که اول شما پارس رو با مگان و آوانته و… مقایسه کردی!تو کامنتهای قبلی گفتی که مگه پارس چی کمتر از مگان و… داره؟!هه!خیلی جالبه.من هم جواب مقایسه شما رو دادم.حالا شما داری به من میگی اینها تو یه کلاس نیستن؟!
دوست عزیز موتور مگان 1600 همون موتور ال نود هست با یه سری تفاوتها.سیستم سوخت رسانی مگان 1600 با ال نود فرق میکنه.قدرت موتور مگان 1600 حدود 115 اسب بخاره.بهتره خودت بری اطلاعاتت رو ببری بالا
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱اگه قبول داری موتور ال90 و مگان 1600 یکی هست و باز قبول داری پارس ال90 رو سوسک کرده چرا میگی یک پیچ موتور مگان به پارس می ارزه. حرفات تناقض داره
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱اشکان. فقط یک دفعه گوش کن . برو به سایت پژو-سیتروئن فرانسه . خواهش میکنم حوصله به خرج بده و پروداکت های قدیم و جدیدش رو ببین و مطالبشو ترجمه کن . اون وقت برو به سایت رنو . بعد قضاوت کن هرچی گفتی من قبول دارم.تفاوت رنو را با دومین غول خودرو سازی اروپا میفهمی
aria
۲۸ دی ۱۳۹۱من گفتم برو به سایت پژو. اینکه منفی نداره.
اشکان
۲۷ دی ۱۳۹۱موتورهای رنو موتورهای با کیفیتی هستند که به مراتب از موتورهای پژو خرکارتر هستند
اشکان
۲۷ دی ۱۳۹۱سوادم هم دارم بیا:
تندر 90:
حجم موتور:1598 سی سی
حداکثر قدرت:105 اسب بخار
حداکثر گشتاور:148 نیوتن متر
مصرف ترکیبی:6.96 لیتر در صد کیلومتر
پژو پارس:
حجم موتور:1761 سی سی
حداکثر قدرت:97 اسب بخار
حداکثر گشتاور:153 نیوتن متر
مصرف ترکیبی:حدود 10 لیتر
حالا تو که سواد داری بگو کدوم موتور با مصرف کمتر بازدهی بهتری داره؟
اینقدر رو متوجه نمیشی که موتور ال نود مال سال 2004 هست ولی موتور پارس تکنولوژی قدیمی داره و مال سال 1988 هست.
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱با چه زبونی بهت بگم موتور 88 پژو از 2013 رنو معتبرتره .گفتم یه سر به سایت پژو فرانسه بزن بعد بگو چی دیدی
حسین
۲۸ دی ۱۳۹۱اقا اشکان به نظر شما برای چی در صفحه ی 61 به درخواست من از اقا اریا 10 تا منفی دادند یا به سوال من از اقا اردشید منفی دادند و منظورشون چی بوده??
حالا اگه از سمند دفاع کرده بودم یا بر عکس یه عده مخالف حرفام بودن
اما سوال من از اقا اردشیر که طرفداری از هیچ کسی نبود???
ali
۲۸ دی ۱۳۹۱دوست عزیز سعی کنید روی هوا صحبت نکنید اینطور صحبت کردن ها باعث میشه که به شما بگن بیسواد
با این استدلال یعنی مثلاً موتور پژو 405 از موتور رنو لتیتیود یا رنو لاگونا بهتره ؟
به اینجور اظهار نظرها میگن سفسطه و فرافکنی
وقتی تعصب و لجاجت زیاد بشه جلوی عقل و منطق گرفته میشه
برای همین هست که نظرات شما همگی منفی میخورن
لینک زیر رو بخونید حتی یکی از لوکس ترین و جدیدترین تولیدات پژو در مقابل یکی از محصولات رنو کم اورده
http://www.autogaleria.pl/fotografie/index_test.php?id=42258&test=565
اصلاً اطلاع دارید افتخاراتی که سالهای سال رنو تو مسابقات فرمول یک اورده همگی به دلیل تولید موتورهای فوق العاده این خودروساز بوده
چرا رنو کلیو بهترین هاچ بک دنیا شناخته شده و چندین بار جایزه بهترین خودروی اروپا رو کسب کرده؟
یا مگان هم همینطور
aria
۲۹ دی ۱۳۹۱آقای aliتو که سواد داری چرا رنو لیتود را با 405 مقایسه میکنی رنو لیتود محصول الان رنو هست پس با محصولات الان پژو مقایسه اش کن .معلومه تصور تو از شرکت پژو فقط 405 هست. اگه سواد داری برو به سایت پژو سیتروئن
ali
۲۹ دی ۱۳۹۱به این دلیل که شما برای فرافکنی گفته بودید :
“با چه زبونی بهت بگم موتور 88 پژو از 2013 رنو معتبرتره .گفتم یه سر به سایت پژو فرانسه بزن بعد بگو چی دیدی”
متاسفانه شما هیج وقت قصد ندارید با جواب منطقی ادله خودتون رو ثابت کنید برای همین حرفای خودتون رو فراموش می کنید
aria
۲۷ دی ۱۳۹۱پسر جان این مشخصات موتور پارس را که نوشتی مال موتور l3هست 4را بنویس
حسین
۲۸ دی ۱۳۹۱به نظر من باید بحث رو تموم کرد!
هر کسی از ماشینش یه چیزایی می خواد و با توجه به بازار و قیمت ها باید از یه سری خاسته هاش بگذره!
مثلا اقا اشکان با توجه به اطلاعات و تجربش دنبال یهترین ماشین از لحاظ فنی و زیبایی گشته!در این میان از زیبایی گذشته و باتوجه به اطلاعات و پولش به بقیه خاسته هاش رسیده!
اقا اریا که طبق گفتشون سمند خوبی و بی عیبی دارن از زیبایی نگذشتن و از شتاب چند ثانیه ای گذشتن!
به نظر بعد از ده ها صفحه بحث ویژگی های ال90 ؤ سمند مشخص شده!اما چون در حال حاضر قیمت ال90 و سمند ال ایکس ای اف7 با هم برابر شده(قیمت کارخانه) باید دوستان ال90 ای برتری های ال90 به خودرو گفته شده را بگویند و برعکس!!
و دوستان سمندی بگویند چرا در صفحه ی تجربه رانندگی با سمند ای اف7 اینقدر از این ماشین بد گفته اند و خیلی از کامنت ها هم همین مضمون رو داشته اند و گفته اند روغن ریزی داره و قطعش نیست وامثالهم!!! در پایان از همه ی دوستای که در باره طرح خرید ماشینم نظر دادند تشکر می کنم و راستی یک نفر به اسم حسین نظر می گذارد که من نیستم و تشابه اسمی است و ظاهرا دانسته های ایشان هم از حقیر کمتره!
aria
۲۸ دی ۱۳۹۱کاملا درسته .من از دو ثانیه شتاب گذشتم چون هیچ کارایی در رانندگی ندارد . و هیچ کس با اون شتاب رانندگی نمیکنه.اما از امکانات و زیبایی و راحتی و قدرت 115 اسب و سرعت نهایی 220 کیلومتر نگذشتم .من باید به ماشین که نگاه کنم کیف کنم وگرنه حتی یک روز نگهش نمی دارم. و بدون اغراق بگم لذت رانندگی با ef7همرده سوناتاست. من نمی توانم ماشینی رو که احساس کنم زشت هست سوار شم حتی اگه موتور بنز باشه
aria
۲۸ دی ۱۳۹۱اشکان تو هم اگه می خوای ال90 رو با سمند مقایسه کنی با ef7مقایسه کن و اگه می خواهی با پارس مقایسه کنی با L4مقایسه کن این موتورها 16 سوپاپ هستند بعد می بینی ال90 عقب می مونه
حسین
۲۸ دی ۱۳۹۱همه حتما به ادرس زیر برن خیلی جالبه!!!
http://www.phalls.com/vbulletin/showthread.php?38906-%E3%DE%C7%26%231740%3B%D3%E5-%C8%26%231740%3B%E4-4-%E3%C7%D4%26%231740%3B%E4-%D3%E3%E4%CF-%C7%E1-90-%98%26%231740%3B%C7-%C7%D3%81%98%CA%D1%C7-%E6-%8D%D1%26%231740%3B-%C2%E3%E6%E1%CA
رضا
۲۸ دی ۱۳۹۱البته این مقایسه یه کم قدیمیه ولی از آنجاییکه که قرار تو خیابونهای ما پر بشه از سمند و تندر بد نیست تامل بیشتری به این مقایسه بشه.
باید در نظر داشت که تندر ایران دارای موتور 1600 سی سی 16 سوپاپ میباشد و موتور K4M رنو جز موتورهای با تکنولوژی روز رنو محسوب شده و 105 اسب بخار قدرت داره. این در حالی است که موتور لوگان در این آزمون 8 سوپاپ بوده و 90 اسب قدرت داشته. بنابراین می توان حدس زد که اگه تندر با موتور فعلی عرضه شده در کشور ما در این قیاس شرکت می کرد قطعا امتیاز بالاتری نسبت به سمند LX کسب می کرد.در ضمن هر فرد باید با توجه به نیاز و مورد استفادش از خودرو و بودجه اش نسبت به انتخاب خودرو اقدام کنه، هر چند محدوده انتخاب ما در کشور به خاطر عدم تنوع محصولات خیلی کمه.
من خودرویی نیاز دارم که پرقدرت، پر شتاب و فرز در شروع حرکت باشه، ترمز قوی و ضد قفل و کیسه هوا داشته باشه و مصرف سوختش در شرایط کنونی کم باشه. قطعاتش هم به راحتی گیر بیاد. ضمنا فضای کافی برای 5 نفر داشته باشه و راحت در سفر باشه.
حالا اینکه آیینش برقی نباشه و مجبور باشم با دست تنظیم کنم برام در اولویت نیست و امکاناتی از این دست.
کسانیکه همش میگن تندر قرار بود 7 میلیون باشه یه نگاه به قیمت لوگان بندازن. تازه این در خود روسیه تولید شده و موتور ضعیف تری روش نصبه. تو خود سایت رنو من لوگان فول رو که تقریبا معادل E2+LP خودمون میشه رو 10590 یورو دیدم. حالا تبدیل کنید ببینید چند در میاد.
البته اگر قرار باشه تندر تولیدش محدود بشه و بعد قطع بشه ( به خاطر تحریم احتمالی) انتخاب بعدی من سمند خواهد بود به شرطی که موتور ملی ( FEV آلمان) روش نصب بشه.
اشکان
۲۸ دی ۱۳۹۱دوست عزیز آقا آریا به چه زبونی بگم؟موتور مگان 1600 از ال نود قوی تره قوی تره قوی تره قوی تره!
مگان 1600:
قدرت:115 اسب بخار
گشتاور:152 نیوتون متر
تندر 90:
قدرت:105 اسب بخار
گشتاور:148 نیوتون متر
حالا عینک بزن به من بگو موتورشون یکی هست؟
اشکان
۲۸ دی ۱۳۹۱در ضمن گفتم که پارس معمولی به گرد پای ال نود هم نمیرسه.اون پارس ELX بود که حریف ال نود شد.پارس ELX حریف خیلی از ماشیناست.حتی تیپ 5!
به خاطر اینه که موتور یه ماشین دیگه رو روش گذاشتن.خوب اگه رو ال نود هم موتور هواپیما بذارن …!
اشکان
۲۸ دی ۱۳۹۱حرفت هم جالبه.اتفاقا سرعتهای بالای 100 کیلومتر در ایران کاربرد نداره ولی شتاب صفر تا صد در سبقتها مهمتره
كيوان
۲۸ دی ۱۳۹۱من نمیدونم بعضی ها با چه دلایلی پژو پارس رو اینقدر بالا میبرن و این ماشین رو هم تراز کیا سراتو و آوانته و مگان میدونن !!!!
این ماشین بر اساس پلت فرم قدیمی مربوط به حدود سی سال پیش پژو ظراحی شده و میشه گفت تنها از خودروهای مثل پراید و پیکان و آردی سرتره و باید با 405 و سمند مقایسش کرد. این ماشین در بیشتر موارد فنی حرفی برای گفتن در مقابل ریو ، 206 ، لوگان نداره چه برسه به کیا سراتو و مگان
حسن
۲۸ دی ۱۳۹۱لینک زیر رو ببینید :
http://www.neginkhodro.com/Default.aspx?tabid=62&agentType=View&PropertyID=10&language=en-US
ببینید ماشین هایی نسل جدید چه مشخصاتی دارن و ما اونا رو آشغال حساب میکینم
بعدش با چه تعصبی از سمند و پارس دفاع می کنیم ومیگیم ما قدر نشناس محصولات تولید داخل هستیم !!