مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
اشکان
۲۸ دی ۱۳۹۱علی آقا این آدمها رو باید ول کرد و گذاشت در جهل خودشون بمونند.کسی که میگه موتور قدیمی پژو از موتور جدید رنو بهتره معلومه که یا بی اطلاعه یا با بی منطقی همش داره جبهه میگیره
اشکان
۲۸ دی ۱۳۹۱شما برای حرفی که زدی باید دلیل بیاری.شما که میگی موتور سال 1988 پژو از موتور 2013 رنو بهتره(که نیست!)باید دلیل بیاری.مطمئن باش این حرفی که زدی از روی لجبازی و بچه بودنته.
ما منتظریم دلایل خودت رو ارائه کنی؟
اشکان
۲۸ دی ۱۳۹۱راستی روزی 50 کیلومتر کمه؟!
روزی 50 کیلومتر یعنی یک نفر هر روز در تهران از جنت آباد بره رسالت و دوباره برگرده!
اگه کسی بیشتر از این راه ببره در روز نشون میده که تو آژانس بوده.مثل پراید خانوم شما !
حسین
۲۸ دی ۱۳۹۱اقا اشکان
اولا باید بگی ما منتظریم دلایلت رو ارائه کنی
دوما ساکن جنت ابادی؟؟
اشکان
۲۸ دی ۱۳۹۱نه داداش.من بچه جنت آباد نیستم.من بچه شمال هستم.ولی یه مثال زدم که همه متوجه بشن!
اشکان
۲۸ دی ۱۳۹۱البته من تهران دانشجو بودم سالهای گذشته.برا همین تهران رو بلدم تا حدی
aria
۲۸ دی ۱۳۹۱ال لگن .خودرویی که قرار بود بجای پیکان و بقیمت بین پراید و پیکان عرضه بشه که بدلیل تبلیغات کورکورانه و دهانی وصرف اینکه محصول خارجی هست و عرضه و تولید کم هر روز گرانتر شد و متاسفانه بعضی ها فکر میکنند هرچه گرونتر باشه کیفییتش بهتر مردم هی خریدند البته عرضه کم و تقاضای سیری ناپذیر در گران شدن ان نقش مهمی داشت. ولی کلا انسان خوبه فرهنگ چیزی که داره داشته باشه
حسن
۲۹ دی ۱۳۹۱باز هم سفسطه باز هم فرافکنی باز هم توهین آفای aria
یعنی شما اعتقاد دارین قیمت ال90 باید از پراید کمتر باشه ؟
اگه اینطور باشه سمند شما هم باید هم قیمت دوچرخه باشه( به نسبت کیفیتش)
اشکان
۲۸ دی ۱۳۹۱خب میشه بگی کدوم علائم در من وجود نداره؟باید برای حرفت دلیل بیاری
aria
۲۹ دی ۱۳۹۱اگه کسی به زبان انگلیسی مسلط باشه و به سایت پژو سیترئن بره و محصولات و تنوع محصولاتش را ببینه اون وقت رنو را فرقون ساز هم نمیدونه . که به همین دلیل تا زمانی که پژو همکاری خوبی با ایرانخودرو و سایپا داشت هیچ کدام دنبل رنو نبودند و الان هم که هستند .از ناچاریه.
حسن
۲۹ دی ۱۳۹۱لینک زیر رو ببینید :
http://www.neginkhodro.com/Default.aspx?tabid=62&agentType=View&PropertyID=10&language=en-US
ببینید ماشین هایی نسل جدید رنو چه مشخصاتی دارن و ما اونا رو آشغال حساب میکینم
بعدش با چه تعصبی از سمند ef7 دفاع می کنیم ومیگیم ما قدر نشناس محصولات تولید داخل هستیم !!
aria
۲۹ دی ۱۳۹۱زنده باد موتور ملی سمند(ef7)که وقتی اسمش میاد دیگه هیچ ال90 را توان بحث نیست . کاش روی همه خودروها این موتور نصب بشه.قدرت و سرعتی باورنکردنی در کلاس خود.اینجاست که دیگه نمی تونند از قدیمی بودن تکنولوژی سمند حرف بزنند. موتوری مدرن تر و جدیدتر از k4m.اگه تندر e2را مقایسه میکنید با سمند ef7مقایسه کنید. موتوری با طراحی و ساخت آلمان (یک ابر خودروساز)
حسن
۲۹ دی ۱۳۹۱اگه تونستید تو همین سایت قسمت رده بندی کیفی خودروهای داخلی رو یه نگاه کنید متوجه میشید جایگاه ال90 کجاست و جایگاه سمند بی کیفیت شما کجاست
امتیازهای منقی کسب شده خوردوها توی تست:
نیسان تیانا 3.3
نیو مزدا3 18
کراند ویتارا 18.8
مگان 21.2
تندر 90 22
.
.
.
.
.
.
.
سمند شما 65.3
اختلاف کیفی ال90 با نیو مزدا فقط 4 امتیازه
اختلاف کیفی سمند با ال90 43.3
آخه کدوم آدم عاقلی حاضره ماشین با کیفیتی مثل ال90 رو ول کنه بره سمند سراسر عیب رو بخره ؟
سعید
۲۹ دی ۱۳۹۱نه اریا اشتباه میکنی ال 90 قیمتش باید از پراید هم کمتر بود چون پراید 6 تا ایربگ داره و ال90 دوتا پراید 205 اسب بخار قدرت داره و ال90 105 اسب بخار پراید در هر صد کیلومتر یک لیتر بنزین مصرف میکنه که نشان از تکنولوژی بروز تر موتورش هست نسبت به ال90 ولی ال 90 در هر صد کیلومتر 20 لیتر میبینی این دو تا با هم اصلا قابل قیاس نیستند یکم منطقی باش اخه ال90 چه هم خونی میتونه با پراید و پیکان داشته باشه اخه درسته یه ماشین بسیار ارزون قیمت تو اروپا بوده ولی خوب در حد ماشینای ارزون قیمت ما تو ایران نیست نظیر پراید و پیکان از لحاظ فنی خیلی از اینا بالاتره حتی اگه ما بیایم همه امکانات ال 90 رو از روش دربیاریم مثل ایربگ و ای بی اس و شیشه ها و تنظیم اینه های برقی باز هم اینا در حد هم نیستن اخه موتور ال 90 کجا موتور پیکان و پراید کجا ایمنی ال 90 کجا ایمنی پراید و پیکان کجا سعی کن یه مقایسه انجام بدی که منطقی باشه دوست عزیز
aria
۲۹ دی ۱۳۹۱این مطلب قیمت ال90 را مدیر عامل وقت ایرانخودرو وعده داد. من خودم یادمه هنگام قطع تولید پیکان وعده لوگان با همان رنج قیمت را داد.
aria
۲۹ دی ۱۳۹۱l90 ماشین خوبی بود اگه قیمتش خیلی کمتر ازین بود با این قیمت و این امکانات و این قیافه قیمت معقول نیست . الان فقط میشه گفت 28 میلیون پول موتورش رو میدی. که با وجود ef7 صرف با سمند است. باور کنید دارم عالیه بخدا بی اغراق میگم خوبه خیلی نرم روان. پرسرعت و کم مصرف بخدا بدون تعصب میگم
سعید
۲۹ دی ۱۳۹۱اریا با این شرایط کنونی قیمت ال90 بنظرت باید چقدر بود؟
aria
۳۰ دی ۱۳۹۱به قیمت یک پژو 405 بیشتر ارزش نداره. با این که قول کمتر از پراید دادند. تعجب نکنید خودشان این قول را دادند
حسین
۲۹ دی ۱۳۹۱اقا برید کامنت صفحه
تجربه رانندگی با سمند ef7رو بخونید!
می فهمید مردم پول خریدال۹۰رو ندارند یا نمی خان این قدر پول بدند!
aria
۲۹ دی ۱۳۹۱آخه چطور انسان ماشینی رو بخرد که تحمل قیافه اش مشکل است
av
۲۹ دی ۱۳۹۱آقا آریا از هر 1000 تاش فقط یکی خوب در اومده شانست همون یکیش گیر تو اومده برو تو تعمیرگاه ایران خودرو ببین چندتا ازش اونجا خوابیده در مورد موتورش هم بده یه مکانیک ماهر برات بازش کنه میفهمی آلمانیه یا چینی اگر آلمان برا ما موتور تولید میکرد…….
aria
۳۰ دی ۱۳۹۱تحقیق کردم که در نیمه دوم 90 ایراداتی داشت مثلا واشر میسوخت تقریبا هشون سوختند ولی با تعیوض قطعه از یک شرکت دیگه مشکلش کلا حل شد الان اصلا گزارشی از خرابی موتور در مدل 91 گزارش نشده. برای سرویس اولیه که رفتم فقط یک سمندef7 مدل 89 واشر سوخته بود و یک ای 90 هم کلا قسمت چرخ جلوش (پلوس و سیستم تعلیقش) باز بود و دو تا 405 ایراد موتوری راشت. و یک 206 کل قسمت سیمها و الکتریکیش سوخته بود
aria
۳۰ دی ۱۳۹۱قطعات ef7 آلمانی هست و علامت ساخت آلمان بر روی قطعات موتور هست البته نه همه قطعاتتش. و هر کدوم المانی نباشه به ایراد خورده. نمی دونم از این که وجهه این موتور را خراب کنید (تنها موتور مورد تملک ایران)چی گیرتان میاد . حالا هی بکوشید تا ال لگن را از سمند بهتر جلوه کنه ببینم چی میشه
aria
۳۰ دی ۱۳۹۱پژو استادمجرب و بی چون و چرای طراحی داخلی و خارجی خودروست.و بعد از فولکس دومین تولیکننده خودرو در اروپاست. شما رنو را با یک ابر خودرو ساز مقایسه نکنید. فقط همین سه بچه شیر آخرش را ببینید 208 و207 و 307 . اصلا دوست نداری چشم ازش برداری .اگه مخواهید لیتود را با پژو مقایسه کنید با همین سه بچه شیر مقایسه اش کنید. کاش با ایران همکاری بهتری میکرد. فعلا در نبود پژو مجبوریم نوه رنو (ال90 داچیا) را تحمل کنیم ولی شما که اینقر به این خودرو ساده دل بستید کاملا مشخصه که از پژو کامل بی خبرید
حسن
۳۰ دی ۱۳۹۱کسی نگفته شرکت پژو بده یا همه محصولاتش آشغالند اصلاً ما برای اینکه حرفمون رو به کرسی بنشونیم نمی تونیم مثل بعضی ها همه چی رو زیر سئوال ببریم و … پرت بگیم
در ضمن رنو لتیتود با پژو 508 مقایسه میشه و این شیر کوچولوها رو به راحتی قورت میده . متاسفانه اطلاعاتتون خیلی خیلی کمه جالبه خودتون رو هم صاحبظر میدونین!!!
ali
۳۰ دی ۱۳۹۱یعنی بنز ، بی ام دبلیو ، رنو و… حرفی برای گفتن در مقابل پژو ندارن ؟
اصلاً سمند ef7 چه ربطی به پژو داره آیا فرانسوی ها سوار همچین ماشینی میشن ؟
به نظر شما 207 از رنو لتیتود بهتره ؟!!!!!!!!!!!!
دلیل نمیشه که شما برای اینکه سمند رو بالا ببرین هر مطلب غیر واقعی و غلط رو اینجا بنویسید
تناقض گویی تا کجا
aria
۳۰ دی ۱۳۹۱بنز و بی ام دبلیو ابر خودرو ساز هستند. ام دومین غول خودروسازی اروپا پس از فولکس پژوهست(از نظر تیراژتولید)
aria
۱ بهمن ۱۳۹۱بنز و بی ام دبلیو را در کنار رنو ننویس. آخه وقتی که پژو با ما همکاری نکرد رفتیم سراغ رنو یعنی گزینه اول پژو بوده چرا قبول نمی کنید.
ناشناس
۱ بهمن ۱۳۹۱چه ربطی داره، هر خودروسازی که تولیدش زیاد باشه دلیل نمیشه که کیفیتش هم بالا باشه دقیقاً مثل سایپا که تولید پرایدش تو ایران زیاده
aria
۱ بهمن ۱۳۹۱آخه با چه زبونی به شما بگم که اگه محصولات پژو بد بود که گزینه اول واردات کشور ما نبود گرچه پژو با ما خوب تا نکرد. یعنی پشت پا زد.ولی این باعث کاهش عظمت این شرکت معظم نمی شود. رنو هم خودروی بدی نیست ولی در مجموع هیچ وقت مقایسهش با پژو نکنید. یا اگه مقایسه کردید مثل دوستمون لیتود را با 405 مقایسه نکنید. وقتی پژو. پژو 405 تولید میکرد شرکت رنو هنوز در پیچ و خم رنو 5 بود.حالا چرا 405 پیر را به مبارزه لیتود جوان می فرستید. کبوتر با کبوتر باز با باز. رنو 5 یا 21 را بفرستید تا اسیابشون کنه
سعید
۳۰ دی ۱۳۹۱اریا جان اخه 405 و پارس که تو انقدر ازشون تعریف میکنی اگه به خاطر گیرهای راهنمایی رانندگی نبود که الان مطمئن باش هنوز بدون ایربگ و ای بی اس بودن و اصلا 405 با هدف یک ماشین ایربگ دار و ای ابی اس دار ساخته نشده و ترمزای ای بی اس ال90 خیلی بهتر از 405 و پارس عمل میکنه و حالا این ایربگی که روشون نصبه هم ایا استاندار هست یا نه اونم نمیدونم ولی ال 90 با هدف یک ماشین ای بی اس و ایربگ دار ساخته شده نه بخاطر گیرهای راهنمایی و رانندگی من که نمیگم پژو شرکت بدیه میگم این محصولات ارزون قیمتش تو ایران از رده خارجن حالا باز 206 خوبه ولی 405 و پارس نه دیگه اونم با موتور xu7L3 اصلا طرح داشبوردشون جوریه که نمیشه توشون ایربگ جا سازی کرد و این نشان از قدیمی بودن طرحشون داره مثلا ببین تیبا قیمتش ازشون کمتره ولی دو تا ایربگ داره البته یه مثال زدم ها وگرنه نمیخوام در مورد تیبا حرف بزنم اونم که بحثش کاملا جداست و نمیشه اینجا در موردش حرف زد
حسین
۳۰ دی ۱۳۹۱با سلام
من نه ال 90 سوار می شم نه سمند ولی این سیاست ایران خودرو این بود که هر کسی که خر داره می تونه پیکان داشته باشه و وقتی پیکان از رده خارج شد سمند رو به جای اون گذاشت. برخی از دوستان هنوز فرق خودروی اروپایی و ایرانی رو نمی فهمند ال 90 در رومانی، روسیه و برخی از کشور های اروپایی استفاده می شه و لازم به ذکر است که هر خودرویی به نسبت استاندارد هر کشور وارد اون می شود. کسی که این رو بفهمه نمی یاد اینجا در مورد قدرت موتور سمند صحبت کنه که فقط در کشور ایران تولید می شه و آدمهایی که تا قبلش خر و پیکان سوار بودند سوارش می شوند.ماشینی که معلون نیست پدر و مادرش کی هستند و زیر بوته ای است. خواهشند کسانی که ماشین اروپایی ال 90 رو قبول دارند با اینگونه افراد بحث نکنند چون اگه همه این رو می فهمیدند ایران خودرو و ساییپا نمی توانستند این آشغالها رو به ماها غالب کنند
aria
۳۰ دی ۱۳۹۱اگه قراره به خودرو اروپایی شد پژو هیچ چیز کم ندارد البته نه 405 و امثالهم ضمنا ال 90 محصول اروپای شرقی ست رومانی تراکتور ساز. در ضمن حسین اقا معلومه خرسوار قابلی هستی
hesam
۱ بهمن ۱۳۹۱آقا حسین معلوم شد تازه ماشیت خریدی؟چیزیم در مورد ماشین نمیدونی
بحث کردنم باهات فایده ی نداره
با وام ال لگن خریدی فکر کردی دنیا تو این ماشین
حسین
۱ بهمن ۱۳۹۱اقا حسین
اسمت رو به انگلیسی بنویس
اخه بعضی ها فکز می کنند تو منی به تو منفی میدن!!باورت نمیشه بورو نگاه کن صفحه های قبلی رو!!!
dan2dan
۲ بهمن ۱۳۹۱چرا انقدر منفی میدین به آقا حسین،
اگه واقعا فکر میکنیم ادمای منتطقی هستیم بیای بشینیم با هم درست صحبت کنیم و تعصب نداشته باشیم
حسین
۳۰ دی ۱۳۹۱۴۰۵ همان اول که در فرانسه هم عرضه شد
در بعضی مدل ها با absبود!
http://www.motorstown.com/apm-463-405/
اینم منبعش بود!!!
ادم باید با منبع حرف بزنه!!!
سعید
۳۰ دی ۱۳۹۱حسین جان من این مدلایی که تو ایران هست glxوgl اینا بدونabs بودن ومنم اینا مد نظرمه که تو ایران هستو خودمون استفاده میکنیم
av
۳۰ دی ۱۳۹۱من 7 سال سمند دارم ولی دلیل نمیشه بگم از ال90 بهتره بهتره یه عده از خواب بیدارشن موتوری که آلمان میسازه چطوری تحت تملک ایرانه هروقت دلش نخواهد دیگه تولیدش نمیکنه در ضمن صنعت بچه بازی نیست که آلمان با او محافظه کاری بیاد راحت بده دست ایران
aria
۱ بهمن ۱۳۹۱پیکان سوار= کسی که چندین سال قبل ماشین داشته. وقتی بعضی دوستان خر هم برای سوار شدن نداشتن
حسین
۱ بهمن ۱۳۹۱اقا تحریم می دونی یعنی چه!
یعنی یه شرکت خارجی می یاد می بینه اگه با ایران رابطه داشته باشه کدوم قرارداداش لغو میشه و دیگه با کجا نمیتونه قرارداد ببنده
بعد اگه واسش سود داش با ایران قرار داد می بنده!!
یه نوع دیگش هم اینه که مثلا دو میلیون دلار پول از ما برای یه کاری می گیرن بعدن از امریکا دو برابرش رو که گرفتن پول رو پس میدن و قرار داد لغو میشه!!البته همیشه اینکاررو نمیکنند!!تک و توک!!
سعید
۱ بهمن ۱۳۹۱اریا تو که میگی خریدال90 الان به صرفه نیست من اون موقع ال90 رو 15 تومن گرفتم و زمانی بود که 405 و پارس هنوز ایربگ و ای بی اس نداشتن وفقط هم با موتورxu7L3تولید میشدن نه tu5و سمند هم ای بی اس داشت ولی ایربگ نداشت تو به من حق نمیدادی که ال90 e2رو از بین اینا انتخاب کنم؟تازه من ماشین قبلیم سمند معمولی بودو بنظرت کسی که از سمند معمولی بیاد سوار ال90 e2شه سوار یه ماشین بالاتره نشده؟
aria
۱ بهمن ۱۳۹۱اره . برای اون شرایط خوب بوده. ولی الان از ارزش واقعیش بیشتر فروخته میشه . البته نه بخاطر کیفییتش . بلکه بخاطر عرضه کم و تقاضای زیاد
حسین
۱ بهمن ۱۳۹۱بهترین خودروبرای سفرتندر90 بی شک
av
۱ بهمن ۱۳۹۱چندوقت پیش یه مزدا 323 تیپ 5 سوار شدم بجای اینکه 30 میلیون بدید ماشین صفر ایرانی بخرید یه مدل 85 اینو بخرید پشیمون نمیشید تازه فهمیدم فرق ماشین ژاپنی با ایرانی چیه
علی
۱ بهمن ۱۳۹۱من نمیدونم شما چرا از این (aria اوه چه اسم با کلاسی مثل اسم پژو میمونه!)
نظر میخواهید؟ کسی که دوتا دون امار دادن بلد نیست و پژو فرانسه رو دومین تولید کننده اروپا میدونه (حالا چه سالی) خدا میدونه. چه انتظاری دارید؟
آقا تو که سمند ef7 داری- برو خوش باش بزار این ال لگن سوارها هم خوش باشن. فقط من نمی دونم لامصب تو این ال لگن چی گذاشتن هرکی میخره ازش راضیه الا اونی که رفته چیزه دیگه خریده :D
av
۱ بهمن ۱۳۹۱آقای آریا بابا ما هم سمند داریم ماشین بدی نیست ولی انقدر ازش تعریف میکنی انگار فقط همین یه ماشین تو دنیاست کافیه یه بار همین مزدا یی که گفتم سوارشی میفهمی ماشین بی صدا پرقدرت یعنی چی
aria
۲ بهمن ۱۳۹۱درسته .من که منکر ماشین های بهتر نیستم ولی اینجا بحث سمند و ال 90 هست. و در این مقایسه سمند با موتور معمولی اگه مغلوب باشه . با موتور ملی برنده با تفاضل بالا برنده هست. ضمنا تجربه رانندگی با مزدا را نداشتم . ولی خودرو های آسیایی رو قبول دارم . در مجموع بیشتر دل نشین هستند
Driver
۱ بهمن ۱۳۹۱خداییش تبعیض رو بزارید کنار یه بار معمولی به این ماشین نگاه کنید.
ظاهرش خیلی عضلانی و بزرگ و زیباست من که خیلی خوشم میاد ماشین قبلیم تیپ 6 بود ولی با این خیلی حال میکنم همه چیش خوبه بی صدا خیلی نرم
لذت رانندگی نیمه شاسی بلندی بهت میده، پر قدرت تر از ماشین
قبلیم و واقعا تو هر دند ای و تو هر جایی که بهش بگازی خیلی بهت حال میده 206 107 اسب و گشتاور 142 ال 90 105 اسب و گتاور 148 تعادلش فوق العادست برید
تست کنید ولی دنیا به ما می خنده که بعضی ها ماشینهای عهد بوق منقزض شده اروپا رو ترجیچ میدن
همگی شاد باشید