مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
حبیب
۱۲ بهمن ۱۳۹۱من هر دو این ماشینها رو سوار شدم و هر دو از بدترین ماشینهای قابل تصوره و فکر میکنم این ماشینا ارزش این همه بحث رو ندارن .
iman
۱۲ بهمن ۱۳۹۱بجه ها کسی میدونه شیشه رو تا چند درصد میشه دودی کرد تا جریمه نشد.
به نظرتون به رنگ نقره ای دودی قهوه ای خوب میشه یا مشکی
اینو ببنید رنگ ماشین سفید ولی دودی قهوه ای کرده فکر کنم زیر 30 درصد دودی شده شیشه هاش وی خیلی خوشگل تر شده
http://www.acopart.org/Upload/ekhtesasi3/129723756735123618.jpg
aria
۱۳ بهمن ۱۳۹۱این کارها تاثیری در کاهش زشتی ال 90 نداره سعی بی هوده نکنید
iman
۱۳ بهمن ۱۳۹۱تو دیگه چه جور مهمل بافی هستی آبروی هرچی سمندی رو بردی
مگه کسی از تو نظر خواست که می پری وسط!
هنوز بلد نیستی بیهوده رو درست بنویسی ، بچه جون اول فارسی رو یاد بگیر بعد بیا از اینترنت استفاده کن،
هنوز نفهمیدی که زیبایی نسبی هست اون سمندی که برات شده الهه زیبایی برای خیلی ها زشت و قدیمی هست
اینا رو برادرانه بهت میگم،گوش کنی به نفعت هست:
1- تا دیر نشده به نظر بقیه احترام بذار تا بیشتر گناه نکنی
2-اگه حرف با ارزشی داری بزن تا سمندی ها استفاده کنن وقتی ال 90 نداری نمیتونی دربارش حرف بزنی.
نشانه کم عقلی هست اگر درباره چیزی حرف بزنی که تجربش رو نداری.
3-اگه اونقدر سمندت برات باارزش هست بدون که هر ماشینی برای صاحبش با ارزش هست، مسخره کردن رو ترک کن
خوبه که ماشین شما سمند هست و از پلت فرم 405 و هر قطعه از هرجایی هست و ساخته ایران خودرو هست والا اگه خودروی جدیدی بود و برای شرکت معتبری بود دیگه خدا رو هم بنده نمی شدی؟!
********
تعجب می کنم چطور سایت پدال اینگونه نظر هارو تایید میکنه تو چند صفحه قبل هم نظرات مشابه داده ایشون اونم برای 2 تا ماشین،
واژهایی مثل ال لگن و..
خودتو اصلاح کن
ایرانی ارزشش بالاتر از این حرفهاست
متاسفم
برزو
۱۴ بهمن ۱۳۹۱ظاهر خودرو یکd از فاکتورهای ماشینه که ال90 تو این زمینه زیاد خوب عمل نکرده و قیافه خیلی جذابی نداره هر چند تو این طراحی بیشتر سعی شده امکانات دیگری برای این ماشین مثل فضای داخلی و فضای صندوق مناسب و حتی حالت نیمه suv این ماشین در نظر گرفته بشه و به هر حال یک ماشین با قیمت مناسب وامکانات به نسبت خوب تحویل مشتری بشه . شاید با هزینه طراحی آئرودینامیک تر و تهاجمی تر دیگه قادر به خرید همچین ماشینی نبودیم .
به هر حال فاکتورهای بسیار بسیار مهمتری برای انتخاب یک ماشین وجود داره که ال90 به نسبت سمند در این زمینه برتری محسوسی داره
هر چند به شخصه قیافه ال90 رو به سمند ترجیح میدم
هر چند ایرادی هم به قیافه سمند ندارم
برخی کلی گویی ها و نظرات سخیف برای گمراه کردن اذهان عمومی مطرح میشه که ناشی از عدم توانایی پاسخ گویی منطقی برخی از دوستانه
ali
۱۳ بهمن ۱۳۹۱خودروهای ایرانی در حسرت یورو4
1391/11/11
…..
در میان خودرو های سواری پرتیراژ داخلی تنها تندر90 است که بدون مشکل توانسته خود را برای یورو4 آماده کند تا جایی که اکنون و در شرایطی که هنوز استاندارد یورو4 در ایران اجباری نشده، این خودرو با استاندارد یورو4 به بازار عرضه می شود که علت اصلی آن را باید در موتور مدرن تر آن نسبت به سایر محصولات و البته تعهدات زیست محیطی رنوپارس دید….
منبع:
http://www.persiankhodro.com/show_news/19422/خودروهای-ایرانی-در-حسرت-یورو4
aria
۱۳ بهمن ۱۳۹۱بقول خودت 61درصد از ال90 داخلی شده. خیلی خام مغزه کسی که فکر کنه بقیه ماشینها بیشتر از این داخلی شدند حتی پراید و روا. دلیلش هم قطع تولید همه خودروها در تحریم هست. اخه به چی این ال لگن پول میدید. خوشبختانه رنو در حال جان کندن در ایران است.و به همین زودی و با تقویت تولیدات پژو ذر ایران دیگه جایی نداره. این بیچاره ال90یها از همین موضوع هراس دارند . گرچه که ال 90 اگه حتی از خود شرکت داچیا بیاد (نه رنو) هیچ وقت قابل مقایسه با ef7 ساخت المان نمیشه.
یوسف علیرحمی
۱۳ بهمن ۱۳۹۱من به شخصه هر دو خودرو رو داشتم البته الان تندرم رو با هیچ ماشینی تو سطح سمند نمیتونم مقایسه کنم.سمند در مقابل تندر اصلا ماشین نیست.تندر یه عجوبه است.
aria
۱۳ بهمن ۱۳۹۱ممکنه مقایسه ال90 با سمند قابل انجام باشه چون موتورش جدید تره. 16 سوپاپه اما اسم ef7 که میاد ال 90 باید بره با بزرگترش (مگان 2000) بر گرده تا بتونه با موتور ساخت و طراحی شرکت fiv المان با تکنولوژی cvvtبا قدرت 115 اسب بخار و گشتاور بالاتر و سوخت کم و شتاب عالی مخصوصا در دندن 5 و سرعت بالا . و نرمی و سکوت مثال زدنی ef7 حرفی داشته باشه . بخدا در سر بالایی های تند ef7نیازی به کم کردن دنده نداره و در سرعت بالای 120 دقیقا مثل یک ماشین اتومات عمل میکنه .اینو که گفتم من سوناتای پدرم را سوار شدم و از سمند موتور ملی در جاده به اندازه سوناتا لذت می برم ولی اقرار میکنم در رانندگی شهری امتاز بالاتر از ال90 هست
aria
۱۳ بهمن ۱۳۹۱اقا اگه کیفییت ال90 شما خوبه شانستون . ولی الان دیگه کیفیت نداره ها . پیستون ذوب میکنه. دیگه از کیفیتش نگید ها
حامد
۱۴ بهمن ۱۳۹۱[…] از عواقب انتخاب خودروهای بی اصل و نصب
متن کامل نوشته یک شهروند از تجربه با ef7 :
با سلام واحترام
اینجانب رضا حسینی جبلی دارنده خودروملی سمند LXEF7 پایه گاز سوز به شماره بدنهCF063281 ودارای کارت طلایی 3 ستاره ،مطلبی را به استحضار می رسانم وامیدوارم با استعانت از خداوند متعال واخلاق حرفه ای نمایندگی مجلس، وزارت، استادی دانشگاه ونیزخبرنگاری خودحتی المقدور نسبت به انتشار وانعکاس وپیگیری آن اقدام بفرمایید شایدموجب شود مصیبتی که برسربنده آمد برسردیگران نیاید.
1-درروزپنج شنبه تاریخ21/2/91همراه با همسرم که به تازگی از بستر بیماری(سکته مغزی منجر به فلج شدن مقطعی سمت چپ بدن) برخواسته وفرزندم به وسیله خودرواشاره شده که تاریخ تحویل آن10/11/90 می باشد وفقط5607کیلومتر کارکرد داردازحومه شهر دماوند عازم مسافرت به اصفهان شدیم. (راه مرا خوانده بود)
2-ساعت 20/14 دربزرگراه بسیج ابتدای ائمه اطهار(ع) خودرو دچار لرزش های غیرعادی شدکه خوشبختانه درکنار بزرگراه ،محلی برای پارک بودبه ناچار خودرو رادرکنار اتوبان پارک کرده وبا امداد خودرو تماس گرفتم.
3- پس از مدتی امدادگربربالین خودرو ملی حاضر شدواولین جمله ایشان بعد از سلام این بود”شماهم گول کم مصرف بودنش را خوردید؟” وبعد با تست نقاط مختلف وآزمون وخطاهای متعدد اعلام کردمیل سوپاپ خودرو مشکل دارد وباید تماس بگیرید خودروبر بیاید وخودرورا به تعمیرگاه منتقل نماید. بنده پرسیدم شما نمی توانیدهماهنگ کنیدکه زوتربیایند؟ایشان فرمودند ما وظیفه نداریم شماباید مجدداً با امداد خودرو تماس بگیریدودرخواست خودرا مطرح نمایید.
4- بنده که چاره ای جز اطاعت نداشتم مجدداً با امدادتماس گرفته ودرخواست کمک کردم.
5- بعداز مدتی خودروبر(که انسان بسیار شریفی بودند) تشریف آوردند وفرمودندشما باید همسر وفرزندت را با خودرویی دیگربفرستی بروندتامن بتوانم خودرو شماراببرم چون ما اجازه نداریم خودرو دارای سرنشین را حمل کنیم.
6- بنده برای بار چندم با امداد تماس گرفتم ودرخواست همکاری نمودم که جواب منفی بود ودر پاسخ به اینجانب که گفتم کارت طلایی3ستاره چه معنی دارد؟ گفتند: “آقا شما چقدر پرتوقع هستید ماوظیفه نداریم برای شما ماشین بگیریم فقط می توانیم خودرو را حمل کنیم”.
7- دراین حالت بنده که دچارسردرد شدیدبه واسطه بیماری فشار خون واز اوضاع پدید آمده بسیار عصبی شده بودم اعتراض های ناروایی کردم که مفید واقع نشد وبرای بار دوم تسلیم نظرتولیدکننده خودرو ملی شدم. پس از گرفتن تاکسی ون، خانواده و وسایل مسافرت را سوار برتاکسی وخود نیز سوار برنیسان خودروبر شدم وقرار شدتاکسی هم به دنبال ماحرکت کند.
8- درحال حرکت از راننده پرسیدم از کدام تعمیرگاه پذیرش گرفتید؟ گفتند از1038 وساعت32/16بودکه به نمایندگی 1038رسیدیم. پس از اینکه خودروبر زنگ تعمیرگاه را زد فردی در تعمیرگاه را بازکردوگفت هیچ هماهنگی با ما نشده ونمی توانیم خودرو را پذیرش کنیم.
9-مجدداً با امداد خودرو تماس گرفته شد،که ظاهراً تعمیرگاه1133 را معرفی کردندکه به اتفاق به آن تعمیرگاه مراجعه کردیم وآنجاهم گفتند هیچ هماهنگی با ما نشده ونمی توانیم پذیرش کنیم.(وضعیت مارامجسم کنید، ما سرگردان خیابان های شلوغ تهران وخانواده ام با آن وضعیت بیماری درون تاکسی ون به دنبال ما).
10- من که دستم ازچاره کوتاه وتماس های مکررم با امداد خودروهم بی نتیجه بودمجدداً به تعمیرگاه1038 مراجعه والتماس کردم که خودرو را بدون داشتن مسئولیت وحتی بدون قبض رسیدفقط اجازه بدهند موقتاًخودرو درون تعمیرگاه باشدتاشنبه بیایم وتعیین تکلیف کنم که متاسفانه باز هم قبول نکردند.
11- بنده که از ناحیه سرگردانی خانواده وشرمندگی از خودروبروسردرد شدیدبه واسطه فشارخون بالاتحت فشار روحی بودم ازخودروبر خواستم خودرورادرخیابان بگذاردوبرود.خودوخانواده ام نیز که دیگر رمق ادامه سرگردانی نداشتیم خودرو راجلو تعمیرگاه 1038 قفل کرده ومحل را به مقصددماوند ترک کردیم.حالا چه سرنوشتی راباید دنبال کنم بماند برای مقال ومجال بعدی.
این فقط داستان 5یا6ساعته من با ایران خودرو بود که قطعاً با این شیوه مدیریت ،ما درابتدای راه هستیم وباید منتظر مصائبی بالاتر ازناحیه این شرکت خودروسازملی باشم، که موارد بعدی رانیز سلسله وار خواهم نوشت.
با توجه به آنچه که به استحضاررسیدقضاوت ونگرشی منصفانه راجع به موارد زیر مورد استدعا است:
1- آیادر سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری سال تولید ملی وحمایت ازکاروسرمایه ایرانی نام گرفت خودرو سمند شایستگی نام خودروملی را دارد؟
2- کدام صنعت خودروسازی درجهان سراغ دارید که با این همه حمایت دولت وملت تولیدی داشته باشد که درکیلومتر5000 دچار اشکال فنی اساسی شود؟
3- این نوع رفتار با مشتری باکدام شرع وآیین وقانون سنخیت دارد؟
4- مشتری درکدام حداسفل وادنی ازسازمان عریض وطویل ایران خودروقراردارد؟
5- وزارت صنعت معدن وتجارت نظارت عالیه خود راچگونه اعمال می کند؟
6- نمایندگان ما درمجلس شورای اسلامی چگونه ازحق موکلین خوددفاع می کنند؟
7- با وضعیتی که عرض کردم تکلیف فردی همچون من اگر توان هزینه گزاف پرداخت کرایه تاکسی باآن زمان ومکان طولانی رانداشته باشد چیست؟
8- مگر نه این است که خودرو راباقیمت گران می خریم که برایمان آسایش به همراه داشته باشد؟ بنظر شما این خودرو بجز فرسودگی جسم وروح ثمر دیگری هم دارد؟
9- چرابایدتاوان سوءمدیریت وعدم هماهنگی در ایران خودرورا مردم با روح وروان خودبدهند؟
10- خسارت های معنوی ومادی که در این راستا متوجه مشتریان است چگونه جبران می شود؟
11- تاکی بایددر کشورما سوءمدیریت وبی لیاقتی مورد حمایت ما واقع شود واز جیب ملت تاوان آن پرداخت شود.
12- عزیزان ایران خودرو که در شهر وآنهم پایتخت با مشتری چنین رفتاری دارند، توخودحدیث مفصل بخوان که درجاده ها چگونه رفتاری دارند.
به نقل از http://www.aftabnews.ir/vdcgwn9quak9n74.rpra.htm
….
..
حسن
۱۴ بهمن ۱۳۹۱چرا چون حقیقت تلخه نباید بگیم
اگه تونستید تو همین سایت قسمت رده بندی کیفی خودروهای داخلی رو یه نگاه کنید متوجه میشید جایگاه ال90 کجاست و جایگاه سمند بی کیفیت شما کجاست
امتیازهای منقی کسب شده خوردوها توی تست:
نیسان تیانا 3.3
نیو مزدا3 18
کراند ویتارا 18.8
مگان 21.2
تندر 90 22
.
.
.
.
.
.
.
سمند شما 65.3
اختلاف کیفی ال90 با نیو مزدا فقط 4 امتیازه
اختلاف کیفی سمند با ال90 43.3
آخه کدوم آدم عاقلی حاضره ماشین با کیفیتی مثل ال90 رو ول کنه بره سمند سراسر عیب رو بخره ؟
این آمار هم من از خودم در نیاوردم. هر ماه این ارزیابی انجام میشه
aria
۱۵ بهمن ۱۳۹۱دلخوش به این آمار نباشید. .من می دونم این آمار چه جوری در میاد. برید و عملکرد تندر مدل 90و91 را ببینید. شتاب کم. سوخت زیاد. قدرت افتضاح.کیفییت قطعه خراب (بعلت چینیزاسیون)
امیر
۱۳ بهمن ۱۳۹۱من یه سمند lxمعمولی گرفتم نسبتا خوبه می شه گفت خودرو ملی اما تزیینات داخلی آن افتضاح همه انگار از مواد بازیافت تهیه شده هیچ کشوری در جهان چنین کاری نکرده مردم مجبورا آخه چه کنند . اما شتاب و قدرت موتورش از لیفان بهتره لوازمش ارزون و فراونه مردم یه جورایی دوسش دارن طراحی از بیرونش بهتره صدای موتورش کمی زیاده اما با این روش مونتاژ یه کم زیاده 13800000 می ارزید اما 25000000 خیلی خیلی زیاده . ال نود کم مصرف و کم صداست اما طراحی خارجی اش خوب نیست آدم یاد طراحی ماشینهای روسی میندازه . البته طبیعه از سمند بهتر باشه اینو همه قبول دارن . من lx رو برای پاره ای از کارا گرفتم امد دارم وضیت فنی و اتاقش تا صد هزار کیلو متر اینطوری باشه اما تولید ماشین منطبق بر یورو 2 یه اشتباهه کو گوش شنوا زنده باد خوروی ملی
aria
۱۳ بهمن ۱۳۹۱اقایونی که داعیه منطق و سواد دارند جواب بدهند. بر چه اساس و دلیلی موتور k4m را از موتور ef7 مدرنتر و پیشرفته تر میدانید؟؟ چه سیستم جدیدتری یا چه مزیتی دارد که موتور ملی ندارد
aria
۱۳ بهمن ۱۳۹۱EF7 =موتوری به تمام معنی عالی پرفکت.کاش ایرانخودرو با اشتباه کوچک (نصب واشر سریلندر نامرغوب ) در 3ماهه آخرمدل 90 و دو ماهه اول مدل 91باعث ضرر زیاد برای خودش و بی آبرویی این موتور نازنین آلمانی نسب نمی شد. گرچه ایرانخودرو فورا ایراد را برطرف کرد(با تعویض شرکت قطعه ساز) اما خاطره تلخ این مشکلات در بازه زمانی ذکر شده به یاد ماند و دهان دشمنانش را به یاوه گویی باز کرد . کاش نمیکرد این مشکلات را ایرانخودرو . کاش
داريوش
۱۴ بهمن ۱۳۹۱بازم باید یاد آوری کنم به شما
مزایای رنو لوگان یا به قول معروف ال90 نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
گیربکس و دنده فوق العاده نرم
همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر
نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره.
یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه
سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از 6 ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از 4 هنوز اتفاق نیافتاده.
کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
اطاق کم صدا تر
فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
فنر بندی بهتر
فرمان نرم تر
در کل ال90 از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
استهلاک کمتر
سرو صدا اتاق کمتر
میدان دید و تسلط بیشتر
لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
موتور ال90 خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف7 اذیت کرده و میکنه
.دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران 2 چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال 1 کارخونه و 1 کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که 2 تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …
به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست–
aria
۱۴ بهمن ۱۳۹۱نه . گفتم آآبروی ef7 را خراب کرد
aria
۱۳ بهمن ۱۳۹۱اما قابل ذکر است که این موتور طراحی شده و ساخت آلمان الان با کیفییتی عالی بدون هیچ مشکلی در حال تولید و عرضه می باشد و بهتر و بهترین در نوع خود و در رنج قیمتی خودرو های بالای 60 تومن هست. اگه کسی باور نداره کافیه یک ساعت باEF7 رانندگی کنه زنده باد موتور افتخار افرین EF7 که به تملک ایرانیان در امد
farzad
۱۴ بهمن ۱۳۹۱آقا اشکان! خدا رو شکر که قبول داری هر قطعه ای عمر مفید داره! خوب بحث من و تو فقط در این مورده که میگی قطعات ال نود عمر مفیدش بیشتره. عزیز الان که خود ایران خودرو و پارس خودرو اعتراف می کنند که قطعات تا درصد زیادی داخلی سازی شده! و هماهنگ با دیگر تولیدات داخلی داره بومی سازی می شه. (انتقال تکنولوژی ساخت در قرارداد تولید ال نود قید شده) این شرط تولید ال نود در ایران بوده! در مورد تعویض دیسک و صفحه منم قبول دارم اگر در شرایط مناسب رانندگی باشیم عمر مفید قطعات طولانی تر می شه. حتی بالاتر از 120 هزار کیلومتر هم می تونه باشه (رانندگی پیرمردی). ولی شما رفته رفته توی بازار دیگه جنس فابریک کمتر خواهی دید (البته به اسم فابریک ولی تقلبی وجود داره) و این برای تمامی ماشین های داخلی ساز بیشتر مشهود تره. شما اگه یک قطعه ماشینت رو تعویض کنی متوجه تر می شی. اتفاقا من چشمام رو روی واقعیت باز گذاشتم که دچار خوش خیالی و خودگول زنی بی مورد نیستم.
aria
۱۴ بهمن ۱۳۹۱شتاب بد ال90 و سوخخت زیاد وکیفییت بسیار بد قطعاتش را از زبان خود ال90یها در چند کامنت پایین با آدرس ببینید.و کمتر دروغ بگید. ال90ی که به گفته صاحبش پیکان سوسکش کرده
aria
۱۴ بهمن ۱۳۹۱ال90 مختص افرادیست که در حسرت ماشین خارجی هلاکند ولی پولشو ندارند. بخدا این تنها انگیزهشان هست (یکی از خودشان میگفت)ولی عزیز این ماشین به اندازه 405 و پراید داخلی شده (که البته اصلا عیب نیست من که افتخار میکنم تولید داخل رو سوار بشم.
aria
۱۴ بهمن ۱۳۹۱ال90 مختص افرادیست که در حسرت ماشین خارجی هلاکند ولی پولش رو ندارن و به هر طریق ممکن میخواند که مردم بهشان بگند افرین ماشین خارجی خریدی . ولی عزیز این ماشین هم مثل بقیه ماشینها (پراید .پژو وسمند و ) داخلی سازی شده . که البته بنظر من عیب نیستت بلکه افتخاره که تولید ایران رو سوار بشیم
aria
۱۴ بهمن ۱۳۹۱این یاداشت یک ال90 سوار است که از ماشین خود شکایت دارد در سایت phall نوشته شده توسط Youssoph
سلام لوگان من کشش و شتابش تو سربالایی خیلی کمه 4000 تا کار کرده جمعه رفتیم طالقان با 5 سرنشین واقعاً ناامید کننده بود بطوری که در یکی از گردنه ها یه پیکان از من سبقت گرفت البته من عادی میروندم و دور موتورم بین 3500 تا 4000 بود ولی احتمالاً اون خیلی فشار میاورد. من ماشین رو متاسفانه تو شهر ولی با دور بالا آببندی کردم.
با اینکه به بدترین شکل ممکن آب بندیش کردی ولی هرچی هم بد آب بندی کرده باشی دیگه پیکان بهتر از لوگان شما نمیره
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۱شما وقت خودت رو برای خراب کردن ال90 بیخود صرف میکنی و فقط به دلیل تعصبات بچه گانه و سن کمت میخای به زورال90 رو بد جلوه بدی ولی این ماشین به دلیل کیفیت بالا و رضایت همه دارندگانش به قدری عملکرد خوبی داشته (علی رغم ظاهر ساده)
که دیگه الان دوست و دشمن از این ماشین تعریف میکنند و به دلیل استقبال زیاد (به خاطر عملکردش توی 4 تا 5 سال اخیر و کاملترش شدن شناخت عوام نسبت به این ماشین) قیمتش تو بازار نسبت به سمند حدود 10 میلیون بیشتر شده ولی سمند هر چند کلی ایران خودرو براش تبلیغ کرد و …ولی برعکس روز به روز به خاطر کیفیت پایین و مشکلات فراونش از محبوبیتش کاسته شده
شما که آمار موسسه استاندارد ایران که تو همین سایت هر ماه منتشر میشه رو قبول نداری چه طوری کامنتهای بی نام و نشون غیر رسمی و من در آوردی سایتهای متفرقه رو ملاک قرار میدی این کامنت که پیکان تو گردنه از لوگان سبقت گرفته رو مطمئناً یکی مثل شما برای خراب جلوه دادن این ماشین نوشته و مطمئناً تا حالا پشت ال90 ننشسته
aria
۱۵ بهمن ۱۳۹۱سایتی که منبع مستندات من هست اصلا مال ال90یهاست و یکنفر دونفر ازش شکایت ندارند . ضمنا برو تاریخ این شکایات رو بخون بین یک تا دو سال پیش نوشته شده . یعنی دو سال پیش کسی برای خراب کردن امروز ال90 مطلب نوشته. برو این جواب رو به همون افراد در همون سایت بده تا جوابتو بدن
aria
۱۴ بهمن ۱۳۹۱این هم ادرسش. حالا از شتاب ال 90 حرف بزنیدhttp://www.phalls.com/vbulletin/showthread.php ?49894-مسائل-مربوط-به-موتور-و-سیستم-انتقال-قدرت-تندر/page115
aria
۱۴ بهمن ۱۳۹۱ممنونم. من زیاد از مکانیک خودرو سردر نمیارم ولی ماشینی که فقط 4000 تا رفته چرا باید این کار روش انجام بشه؟
بطور کلی حس میکنم که لوگان همچین بگی نگی تو سربالایی ها زیاد نمیتونه خوب بره الان ماشین خودم تو کفی و سربالایی های سبک خوب میره بطوری که از این اختلاف بین سربالایی و کفی تعجب میکنم.
http://www.phalls.com/vbulletin/showthread.php?49894-مسائل-مربوط-به-موتور-و-سیستم-انتقال-قدرت-تندر/pageسلام
من چند وقت پیش موقعی خودرو 5 سرنشین داشت و صندوق پر بود موقعی که می خواستم دور بزنم(دور 2 فرمون بود)رفتم جلو بعد اومد عقب بعد که می خواستم کامل بپیچم چون عجله داشتم بجای دنده 1 رفتم 3 و گازوندم به ماشین,چون سربالایی بود دیدم ماشین گاز می خوره ولی نه میره عقب نه جلو و در واقعه قفل کرده این حالت 4 5 ثانیه طول گشید بعد که متوجه شدم که دنده به اشتباه رفته 3 سریع اونو دنده 1 کردم و راه افتادم ولی بعد از اون اینکه 20 متری بالا رفتم و وایسادم دیدم بوی صفحه کلاچ بلند شده و از اون اتفاق به بعد احساس می کنم که خودور اون قدرت و شتاب همیشگی رو نداره(البته احساس می کنم!)و باید صفحه کلاچ رو تعویض کنم (68000 هزار کیلومتر کارکرده ماشین هست)
نظر دوستان در این مورد چیه؟ 115
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۱جوابهای تو همون سایت هم هست:
احتمالاً مشکل از خود شما هست چون تندر در سربالایی برتری خودش رو بیشتر به رخ میکشه. تو کفی و سر پایینی پراید هم خوب میره ولی تندر تقریباً کفی و سربالایی براش فرقی نداره.
aria
۱۴ بهمن ۱۳۹۱سلام دوستان بنده به شما پیشنهاد می کنم حدالامکان از دور موتور بالای 3 هزار اجتناب کنید و اینکه یادتون باشه هر روز یا هر هفته کامپیوتر سفری رو ریست کنید تا اطلاعات دقیقتری رو شاهد باشید بنده چند روزی بود که چه در جاده و چه در شهر مصرف 8.2 رو شاهد بودم اما وقتی ریستش کزدم از در 15 کیلومتر اولیه نوشته بود 3.3 لیتر و وقتی به 100 کیلومتر کار کرد رسیدم شد 6.5 لیتر
ماشین پارسخودروییه و 4500 تا رفته
ضمنا توجه داشته باشید مصرف شهریه لوگان 9 لیتره و مصرف بالا در شهر براش عادیه
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۱تلاشهای بیهوده شما برای بد جلوه دادن ال90 راه به جایی نمی بره .
aria
۱۴ بهمن ۱۳۹۱نوشته شده توسطmosafer11 http://www.phalls.com/vbulletin/showthread.php?49894-مسائل-مربوط-به-موتور-و-سیستم-انتقال-قدرت-تندر/page126
سلام دوستان من امروز یه سفری با تندر ای دو دوگانه داشتم اصلا او انتظاری که ازش داشتم رو براورده نکرد شتاب و قدرت بسیار کم
مسیری که قبلا با پراید و باسرنشین به راحتی میرفتم با تندر به سختی بالا می رفت نرمی صدای کم موتور و رانندگی راحت از مزتاش بود و لی شتابش اصلا خوب نبود همه تندر ها اینجوریند؟؟
نوشته شده توسط mosafer11
سلام
هنگام استفاه از بنزین شتابش کمه
ضمن اینکه ماشین هنوز 150 کیلومتر کار کرده روغن هم همانی هست که از اول بوده صدای موتور و کارکردش خوبه فقط قدرت و شتابش کمه
lمحمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۱بابا ال 90 سالاره
ای اف 7 موتوره کاملا مزخرفیه
سه تا از فامیلامون ای اف 7 شون جام کرده الانم داره خاک میخوره تو ایرانخودرو
aria
۱۵ بهمن ۱۳۹۱خواهش میکنم یک نفر ترجمه کنه . ضمنا آدرس اون شرکت و اسم فامیلاتون رو بده تا من پیگیری کنم
علی
۱۴ بهمن ۱۳۹۱متاسفانه تندر های جدید و کلا بسیاری از ماشینای داخلی توی این یکی دوساله کلا داغون شدن.من 4 ساله تندر دارم نمیدونم تعمیرگاه کجاست!!
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۱نه خیر جناب آریا!!! اینطوری هم نیست تندرهای جدید هم با کیفیت هستند و با نظرت سفت وسخت رنوپارس تو ایران مثل سمند بی کیفیت نشدند
aria
۱۴ بهمن ۱۳۹۱آفرین .حرف ما هم اینه که تندر تافته جدا بافته نیست و به شهادت مالکیش 1 شتابش بسیار کم و قدرتش در سر بالایی کمتر از پراید و قطعاتش یکبار مصرف (صفحه کلاج) و شتابش کمتر از پیکان است این موارد در تندر 150 کیلومتر الی 3000 کیلومتر رخ داده . حالا اشکان همچین میگه کیفییت که انگار از پورشه صحبت میکنه
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۱خود گویی و خود پسندی
نکنه هنرمندی
aria
۱۵ بهمن ۱۳۹۱آدرس دادم برو ببین من گفتم یا صاحبانش. میگه پیکان ال90 منو گرفته. میگه شتابش افتضاحه .میگه سربالایی که با پراید براحتی رفتم ال90 نمی ره. میگه سوختش 9لیتره میگه دور موتور تندر رو از 3000 بالاتر نبرید .میگه در یک اشتباه در تعویض دنده صفحه کلاجم مرخص شد. از چی و چرا الکی تعریف میکنید. اینهمه دروغ چرا؟؟؟ همه اش مستند هست آدرس دادم برو صدها مورد از این موارد هست
حسن
۱۵ بهمن ۱۳۹۱شتاب سورن 87 من خیلی افتضاحه طوریکه تو کل کل شتاب با پیکان هم جا میمونم کلی هزینه کردم شمع 3 پره تست موتور کمپرس تعویض دیسک صفحه و ……. از روز اول شتابش کم بود الان هم 80000 کارکرده. از اساتید عزیز درخواست کمک دارم. با احترام
منبع:
arian
۱۵ بهمن ۱۳۹۱سورن 87 موتور ملی نیست پسر جان . موتور xu7 هست
حسن
۱۶ بهمن ۱۳۹۱چه ربطی داره ؟؟
کسی نگفته بود موتور ملی داره
منظورشتاب پیکان بود
افتضاح ایرانخودرو - با موتور ef7
۱۵ بهمن ۱۳۹۱افتضاح ایرانخودرو – با موتور ef7
متاسفانه قشر ضعیف جامعه که در آرزوی داشتن ماشین با هزار قرض و وام ، مجبور هستیم از محصولات ایرانخودرو که اول تولید می شود سپس بوسیله مردم تست می شود (180 درجه برعکس کل دنیا) سوار بشیم . تازه بعد چند ماه حالا پرفسورهای طراحی ایرانخودرو بوسیله تست مردم بیچاره و آزمایش و اعلام مکانیک های نمایندگی ها که موتور ملی به قول خودشان ef7 که کلی تبلیغ براش می کردن 1000 عیب لا علاج داره (اصلا سیلندر این موتور یعنی که موتور ایراد داره). کسی هم تو این مملکت وجود نداره بگه شما که عرضه این کارها رو ندارین چرا دست به طراحی موتور می زنید . حداقل یکبار روشن می کردید به بینم بعد یک هفته چه بلایی به سرش میاد.
سمند با موتور ef7 رو بیش از 1 الا 2 میلیون داری گرونتر می فروشی با هزار التماس ، که وسط جاده با خانواده خراب بشه ،بعدش بایستی بزاریش روی دوش به بریش نمایندگی .
موتور ملی طراحی کرده . همون هفته اول که سوار ماشین میشی بعد یک هفته متوجه میشی که روغن کم میکنه .
(نمایندگی)خوب اشکال نداره . این موتور ساختارن روغن کم میکنه اگه کم نکنه خرابه . حالا که کم میکنه خوبه !!!!!!!!!!! .(مشتری) باشه چشم هر روز چک می کنم روغن اضاف می کنم.موتور ملی است افتخار ملی است.
بعد یک مدت صبح می خوای بری سر کار . می بینی اصلاروغن داخل ماشین نیست . ( همین دیروز چکش کردی ) . نگاه می کنی روغن از زیر ماشین زده بیرون. می بری نمایندگی . میگه ما دوره این موتور را ندیدیم . نمی تونیم دست بزنیم . فعلا روغنش رو هر روز چک کن بعدا برو نمایندگی معتبر . ( اهواز و غیره )
بعد یک ماه توی جاده یکدفه ماشین خاموش میشه . ( چی شد . بیش از 18 میلیون بابت سمند با موتور ملی (موتور افتضاح ملی) پول دادی . حالا خراب شده ) . امداد خودرو میاد . تا نزدیکترین نمایندگی.
(مشتری)چی شده ؟ (نمایندگی) . واشر سر سیلند سوخته . سیلندرش ذوب شده . پیستون و تعدادی از سوپاپ ها نیستشون .
(مشتری)خوب عوضش کنید مگه گارانتی نداره؟ (نمایندگی) . آره . این ماشین هایی که میبینی اینجا پارک شدن همه موتور ef7 هستند.شما نه اولی هستی نه آخری . ولی این موتور از پایه مشکل داره . قطعاتش نیست درخواست میدیم. شاید بعد یک ماه بیاد . شاید هم اصلا نیاد .
تازه اگه این بار قطعات را عوض کنید اعتباری نداره . احتمالا سر چهار راه بعدی بازم خراب بشه .
چون این موتور به اصطلاح 16 سوپاپ است . فاصله بین سیلندرهاشون یادشون رفته اندازه بگیرن (بیچاره این پرفسورهای طراحی موتور ایرانخودرو خط کش نداشتن همینطوری شانسی اندازه زده یا خوبه یا بد ، ایرانخودرو در هر صورت پول خودشو میگیره ).در هر صورت این موتور همیشه واشر سر سیلندر می سوزونه ،روغن ریزی داره . موتورش چرم میشه و ………….. .
از 29 خرداد تا الان ماشین با موتور ef7 ( افتضاح ملی) خراب شده داخل نمایندگی است . هنوز معلوم نیست که قطعاتش بیاد یا نه. خود نمایندگی هم نمی دونه.
کسی هم نیست به این پرفسورهای طراحی بگه . آخه برادر من تو خودت یکبار سوار این ماشین شدی از پول این مردم بیچاره سوار بهترین ماشین خارجی با طراحی و تست های فراوان شدی ، حالا می شینی پیش خودتون میگید موتور طراحی کردیم . اصلا این موتور رو روشن کردی .
همون موتور قبلی رو میزدی . 2 تا عکس تام و جری روی بدنه ماشین میزدی 2 میلیون اضافه رو می گرفتی و به قول خودت تنوع محصولات رو افزایش می دادی. حداقل خوبیش این بود که وسط جاده خراب نمی شد تا یک شهری می امد بعدش خراب می شد.
بیش از 10 نفر از سایر دوستان هم که موتور ef7 ( دوگانه سوز و بنزین سوز – هر دو مدل) روی ماشین هاشون نصبه همین مشکل روغن ریزی و سوخته شدن واشر سر سیلند و غیره رو دارن.
افتضاح ایرانخودرو - با موتور ef7
۱۵ بهمن ۱۳۹۱عواقب خرید ef7 :
باید در این کارخونه رو گل گرفت با این نوناشون.هنوز فقط 1500 تا کار کرده 10 دفعه رفتم نمایندگی ها.اول چون موتور سوت می کشید 1 ماه طول کشید شیر برقی از امداد ویژه برسه بعد از تعویض بازم سوت می کشه.همون وقت دسته راهنما خراب شد 1 ماه بدون بوق رانندگی می کردم تا یک دسته بوق غیر شرکتی گرفتم روش انداختم فکر نمی کنم تا حالا دسته بوق از امداد اومده باشه.و….. حالا هم اویل ماژول خراب همینجوری روغن کم می کنه.کی این اویل ماژول از امداد بیاد خدا می دونه
منبع :
Sunday 02 December 12, 09:28 PM
معادل 91/9/12
افتضاح ایرانخودرو - با موتور ef7
۱۵ بهمن ۱۳۹۱خداییش من هر نمایندگی رفتم گفتن ef7 خوب نیست نخرین. البته اونا واسه فرار از جواب گویی و نق و نوق های بعدی مشتری میگن.
اما تا وقتی مردم میخرن ، ایران خودرو میفروشه!
الان فقط ef7 میفروشن نقد و اقساط و شرایط و … حسابی باد کرده.
منبع :
aria
۱۵ بهمن ۱۳۹۱آدرس دادم برو ببین من گفتم یا صاحبانش در 160 صفحه ایرادات ال90 نظیر شتاب خیلی کم و قدرت کمتر از پراید در سربالایی ها و سوخت 9لیتر در صد کیلومتر و قطعات کم عمر مثل صقحه کلاج که با کمترین فشار ردکرده و ذوب پیستون و سوپاپ سوزی . اینکه در جاده پیکان ال90 را بگفته صاحب ال90 سوسک کرده را گفتند. اینا همش مستند هست و ادرسش مشخص هست بروید ببینید من گفتم یا صاحبانش
رامتين
۱۵ بهمن ۱۳۹۱برای همه ماشینا ممکنه ایراداتی به دلیایل مختلف پیش بیاد حتی بنز و تویوتا
ولی باید قبول کرد به طور کلی ال90 از لحاظ فنی یکی از کم عیب ترین یا بی عیبترین ماشینای رنج خودشه . حداقل از این لحاظ نمیشه ازش ایراد گرفت
علی
۱۵ بهمن ۱۳۹۱متاسفانه این خودرو ساز که نام ایران را با خود یدک می کشد پیکان را از زیر پای مردم کارگر و کارمند کشید و آشغال های خود را با قیمت بالاتر و سود بیشتر برای بانک خودش پارسیان به ارمغان آورد .به نظر من اسم ایران از روی این خودرو نساز باید برداشته شود.
dan2dan
۱۵ بهمن ۱۳۹۱جناب آریا جنان میگی سایت دادم که انگاز آدرس معتبر ترین مرجع تست خودرو رو دادین،خب عزیز من منم فردا میرم 1000 تا اکانت میسازم پاناراما رو میبرم زیر سوال،مثلا میگم موتور گازی تو سر بالایی سوسکم کرد
تازه،شمایی که آدرس تاپیک مشکلات تندر رو میذاری،تو همون سایت هات یه سری به تاپیک مشکلات سمند هم بزن
arian
۱۵ بهمن ۱۳۹۱تمام اطلاعات و آمار شما ال90ی ها از همین سایتهاست و اونوقت معتبره (مثل رده بندی و مشخصات ال90) حالا که ایرادات ال90 را رو کرده غیر معتبر شد؟ خدا وکیلی رو نست سنگ پای>>>>>>>>>
arian
۱۵ بهمن ۱۳۹۱آقا چرا آتیش گرفتید؟؟چرا جلیز و ویلیز میکنید؟؟ خوب ایراد داره از ذوب پیستون تا سوپاپ سوزی .شتاب کم .قدرت کمتر از پراید. سرعت کتر از پیکان . کیفییت بد قطعات.سوخت بالل تا 9 سر صدای موتور . آخه چرا ازین خودرو بی خودی یک اسطوره ساختید.آقا قبول کنید 160 صفحه از همین ایرادات فقط تو همین پست هست اینکه ناراحتی نداره . شما که انکار میکنید این رو هم انکار کنید خ خخ خخخ خخخخخ خخخخخخ خخ خخخ خ خ