مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
aria
۲۳ بهمن ۱۳۹۱ائ ائ . قرار نشد که طرفداری از ال لگن کنی.یاور کن نمیدونم به چیش دل خوش میکنید. آخه هیچی نداره بجز یک اسم (ماشین خارجی) و تولید غیر داخلی. البته اینو بدونید که به گفته خود رنویی ها 61درصش داخلی شده. یعنی مثل هر ماشین تولید داخل . مثل 405 و 206 و سمند و پراید و پارس. دوما مگه تولید داخل عیبه که چسبیدید به تولیدات خارجی (اونم تولیدات رومانی تراکتورساز). الان تولیدات داخل هم رفع عیب شده و شکر خدا با کیفییت تولید میشه گرچه مشکلات در تولید را قبول داریم اما این راهی است که باید برویم و کشورهای صنعتی قبلا رفتند(مشکلات در تولیداتشان)>>
حسین
۲۳ بهمن ۱۳۹۱درموردتفاوت رانندگی با405و206تیپ 5صحبت کنید
farzad
۲۳ بهمن ۱۳۹۱امام رضا (ع) طلبید یه سفر به مشهد هقته پیش داشتم. برای اینکه سمندم رو (صفر) توی سرعت بالا تست کنم با وجود دوربین و پلیس توی جاده پایین مشهد بعضی جاها که راه می داد گازشو می گرفتم تا 180 رفتم. نتیجه اینکه آسایش و نرمی و سرعت و کشش در سربالایی و همه رو در سمند دیدم. بعضی از ال نودی ها کل می انداختن وقتی سرعت رو بالای 160 می بردم اونا سرعتشون رو کم می کردند! (البته دوربین اون قسمت جاده نبود)ولی به نظرم حس عدم امنیت براشون پیش می امد!. تازه سمند از 160 به بالا داشت گرم می شد که اونا کنار می کشیدند. سمند واقعا سلطان جاده. (وزن بیشتر تعادل خوب مخصوصا سر پیچ ها).
farshid
۲۴ بهمن ۱۳۹۱در مورد حرف فرزاد ما هم در همون جاده البته ساعت 3شب بود با مگان و سمندال ایکس 180تا رفتیم البته با مگان 194تا هم رفتیم توی همون جاده و واقعا عالی بود اصلا یه حس دیگه ای میده وقتی سرعت ماشین بیشتر میشه…
xx
۲۵ بهمن ۱۳۹۱خودروهای ایرانی در حسرت یورو4
1391/11/11
…..
در میان خودرو های سواری پرتیراژ داخلی تنها تندر90 است که بدون مشکل توانسته خود را برای یورو4 آماده کند تا جایی که اکنون و در شرایطی که هنوز استاندارد یورو4 در ایران اجباری نشده، این خودرو با استاندارد یورو4 به بازار عرضه می شود که علت اصلی آن را باید در موتور مدرن تر آن نسبت به سایر محصولات و البته تعهدات زیست محیطی رنوپارس دید….
منبع:
http://www.persiankhodro.com/show_news/19422/خودروهای-ایرانی-در-حسرت-یورو4
مهدی
۲۴ بهمن ۱۳۹۱خریدن هر جفتشون پول هدر دادن.با پولی که میخواید به این ماشینا بدید برید یه ماشین خارجی کارکرده سالم پیدا کنید تفاوت سواری رو متوجه میشید.حالا کار به هزینه های بالاتر ماشین خارجی ندارم ولی تفاوت سواری و کیفیت از زمین تا اسمون.
من خودم ال 90 داشتم ماشین قشنگی نیست ولی ایمنی مصرف و فضای داخلی خوبی داره البته سمند هم بدک نیست توان موتوریش بهتره ولی قیافشم مالی نیست یه نموره خزه
ع.و
۲۵ بهمن ۱۳۹۱زنده باد مهدی اگر همه این کارو بکنن به ماه نمیکشه ماشینا دوباره 10 تومن ارزون میشن
اسماعیل
۲۴ بهمن ۱۳۹۱سمندتنهاماشیینی که من توانسته ام4سال نگه اش دارم چون ازسال 76تاحالاهرسال یک خودروعوض کردم باورکنیدسلطان جاده هاست باسرعت 170که رانندگی کنی انگارداخل خانه نشستی آنقدرراحت وامنه وجادار درموردترمزش اگرمثل من ازلاستیک عریض یعنی 205یا195استفاده کنی حرف نداره سمندسال کم مصرف هرجاوسایل یدکیش هست کم هزینه ماایرانیهاعاشق ماشین خارجی هستیم یااینکه هرماشینی که تولیدش متوقف شدخود بخودقیمتش بالامیرودماشین خارجی هزینه خدمات بالایی داردهرجابری مثلاکارواش تعویعض روغن بابا ماشین خارجی اینه اونه
فرهود
۲۴ بهمن ۱۳۹۱سلام به دوستان.بنده 2 ماهه ال 90 دارم.قبلش 206 تیپ 5 داشتم که عالی بود ولی از ال 90 خیلی راضی نیستم.شتابش کمه.مصرفش زیاده.داخلش هم مثل پرایده یه جورایی حتی مثل پیکان!!!خیلی خوش دست و خوش رکاب نیست.آپشنناش به نسبت خیلی ضعیفه حتی از ماشینای چینی.خلاصه به این قیمت الان اصلا نمی ارزه.میگن موتورش خوبه اونم الله اعلم تو گذر زمان باید دید!!!!
علی
۲۴ بهمن ۱۳۹۱من چهار ساله ال 90 میرونم.خیلی راضیم.چون ماشین ما تولید خود فرانسه است.قطعه چینی و ایرانی نداره.باید برونید بعد نظر بدید.
aria
۲۴ بهمن ۱۳۹۱یک عده آدم بیگانه پرست که تولیدات داخل را به هر شکل کمتر از تولیدات خارجی میدانند آنقدر اراجیف در مورد این خودرو (ال90) گفتند و الکی از این خودرو ساده تعریف کردند که به کام شرکت های خودروسازی شد و قیمت ال90 را به اقرار همه مردم از ارزشش بیشتر زدند. آخه واقعا ارزش این خودرو 37تومن هست. این قیمت بخاطر تعریف های یک عده آدم ماشین ندیده هست. شرکت هم با خودش گفته . مردم که اینقدر شیفته این ماشین هستند پس میدیم به قیمت خدا تومن. واقعا از ماست که بر ماست. همه بیچاره گی های یک جامعه در اثر کنش یک کده کم بیسواد هست
reza
۲۴ بهمن ۱۳۹۱شرکت خودروساز با خودش گفته که هیچ کس از طرفداران ال90 ….نیست. پس قیمت این ماشین را هرچه بالا ببریم . این طرفداران …. می پردازند. اونا هم تا جایی که جا داشته …….
نوووووش جان
پیمان
۲۴ بهمن ۱۳۹۱سلام
به نظر من که L90از هر خودروی نسبت به قیمتش بهتره حداقل این که یه برند معروف اونو تولید میکنه نه مثل سمند که واقعا چیزی نداره
من تولید هر دو خودرو رو از نزدیک دیدم هیچ وقت محصولات که در انحصار ایران به گرد رنو نمیرسه
پیمان
۲۴ بهمن ۱۳۹۱در جواب آقا رضا باید بگم که همین خودرو خانواده پژو در سال جان کلی از هم وطنانمونو میگیره به علت آتش سوزی کمی به فکر جان خودتون باشین در انتخاب خودرو
علی
۲۵ بهمن ۱۳۹۱ال 90 در مقایسه با سمند برتری بیشتری داره، مخصوصا سیستم ترمزش که عالیه
البته تولیدات جدید هردو محصول نسبت به قبل افت داشته
ali
۲۵ بهمن ۱۳۹۱با سلام بنده در سوئد زدگی میکنم وانواع ماشینهای خارجی داشتم رنو که اصلا ماشین مرغوبی نیست در اروپا امسال امده بودم ایران دوستان سمند را پیشنهاد کردندومن صفر خریدم ویکماه تقریبا کل ایران از ابادان تا مشهد وشمال واصفهان تهران وجاهای دیگر ماشینی راحت پر شتاب وبا ایمنی بالا که تفاوتی چندادی با ماشینهای خارجی ندارد
iman
۲۵ بهمن ۱۳۹۱عزیزم رنو تو تمام خودرو های سال اروپا و آسیا رتبه گرفته (طراحی،خودروی سبز، پر بازده ترین و بهترین خودروی اروپا و…)
یکم مطالعه کن قبل تاز ارسال پیام!
dan2dan
۲۸ بهمن ۱۳۹۱کاملا ازت معلومه که خارج زندگی میکنی برادر
مگان برای مدت ها خودروی برتر اروپا بود
ایمنی حرف اولو تو محصولات رنو میزنه
aria
۲۸ بهمن ۱۳۹۱آره در اروپا اول رنو بعدش بی ام دابلیو و بنز و بوگاتی و مورگان دست ساز و پورشه و پژو-سسیتروئن و آئودی و لامبورگینی اینا همه شاگرد رنو هستند. آخه یه چیزی بگو بعدش پشیمون نشی یه آشغال ساز که حتی در حد خودرو سازهای کره هم نیست در اروپا حرف اول را می زنه
رضا
۴ اسفند ۱۳۹۱گفتی کجای سوئد زندگی میکردی داداش ؟ !!
پیمان
۲۵ بهمن ۱۳۹۱به نظر من L90از هر نظر بهتر هر خودروی مثل سمند هستش همن کیفیت تولیدش هم کم مصرف بودنش هم کیفیت قطعاتش در بازار ولی سمنوخانواده پژو این موردارو ندارن و همین خودرو به دلیل بی کیفیت بودن خانوادهای ایرانیرو در اتش سوزاند کمی به فکر جان خود باشین
پیمان
۲۵ بهمن ۱۳۹۱پس چرا نظر هارو نمیزارین بقیه ببینن
پیمان
۲۵ بهمن ۱۳۹۱هرکدوم به ضرر سمند باشه نمیزارین این توهینه به مخاطب
حسين
۲۵ بهمن ۱۳۹۱اقا من امروز تو یه سمند تاکسی (اسلامشهر به ازادی) بودم که 400هزارتا رفته بود!ولی این ماشین اینقدر نرم و بی صدا بود که نگو!ترمز هاشم خیلی خوب بود با اینکه از این سمند قدیمی ها بود!داشپورتش هم برق میزد!صندلیش(کمک راننده)به حدی نرم بود که اصلا واسم ترافیک مهم نبود و جای پاشم مناسب بود!خلاصه خیلی تعجب کردم این سمند که 400 هزار کیلومتر رفته بود چه جوری اینقدر سر حال بود?
باور کنید اغراق نمیکنم!واقعا میگم!خواستید برید یه یارو با موهای سفید و حول و حوش 50 سال سن صاحبش بود!
راستی یارو تو سر بالایی یادش اومد که رو گاز نیست گذاشتش رو گاز اصلا ماشین فرقی نکرد!از همه عجیب تر صدای کم موتور این سمند قدیمی بود!
من راست گفتم امید وارم منفی ندید به این حقیقت!
aria
۲۶ بهمن ۱۳۹۱اینا به اسم افراد منفی میدن نه به مطلب . عادتشونه.اسم برتری سمند که میاد آتییییش میگرند. شما هم دلخور نباش که منفی میدن. بگو به …..
عبداله زاده
۲۵ بهمن ۱۳۹۱یارو گفت خرم ازدستم رفت پالانش هم رفت حیفم برای بندشه عزیز برادر آیا سزاوار است ال90که تا 5ماه پیش میخریدیم 15،000،000 تومان حالا به ما میگن 30،000،000تومان وسمندseکه 5ماه پیش میخریدیم 13،000،000تومان حالا باید بخریم22،000،000تومان این برای ما درد بی درمانه، نه مقایسه آنها،صندوق ملا را دزد برده بود میگفت کلیدش پیش منه اصل صندوق بود که رفته بود والا کلید بی صندوق به چه کارآید،ای عزیز
کودوم؟
۲۵ بهمن ۱۳۹۱ef7
کودوم؟
۳ اسفند ۱۳۹۱l90
Dark Passanger
۲۵ بهمن ۱۳۹۱من خودم 3 ساله دوتا لوگان داشتم.واقعا ماشین خوب و عالی هستش.پشت رول سمند,206,پارس,405 و 207 هم نشستم و به نظرم ال90 از همشون کیفیت بهتری داره. سمند هم ماشین بدی نیست ولی ال90 به مراتب بهتر از سمند هست.شتاب فوق العاده,فضای زیاد داخل و صندوق عقب,شاسی یکم بلندش,سرعت عمل بالا در ترمز و شیشه بالابر و از همه مهمتر صندلیای خیلی عالیش که به خوبی گودی کمر پر میکنه و آدم خیلی احساس راحتی میکنه.اینها همه از فاکتورهای برجسته این خودرو است.
به نظر من ایرادت این خودرو 2 مورد است:
اول ظاهرشه که اونم میشه با اسپرت کردن ماشین یا اگه خیلی وسواسی هستین که ال90 فیس جدید هم به بازار اومده(حتی دنده اتومات هم داره) و عیب دومش اینکه وقتی کولر روشن میکنی ماشین از نظر شتاب از سطح کیفی ال90 به پراید تقلیل پیدا میکنه!
dan2dan
۲۸ بهمن ۱۳۹۱عیب کولر تو سری های 90 به بعد که سیستم کولر اصلی روش نصب شده تقریبا برطرف شده و راحت تا 120 تا شتاب میگیره و سر بالای ملایم کم نمیاره،ولی تو گردنه برای سبقت باید کولرو خاموش کرد
ع.و
۲۵ بهمن ۱۳۹۱خودروی ملی با کامپیوتر چینی و موتور به اصطلاح آلمانی(چینی)که درشت روش نوشته ساخت آلمان یه عده باورشون بشه و طرح اتاق تقلید از بی ام دبلیو تازه اونم توسط یه طراح خارجی بعد آریا از وطن پرستی صحبت میکنه حداقل از پیکان طرفداری کن که همش ایرانیه نه از این شتر گاو پلنگ
aria
۲۶ بهمن ۱۳۹۱مالکیت معنوی (حق تولید-ـتغیر و…) متعلق به ایران عزیز است درسته روی خیلی از قسمتهایش اسم بوش آلمان هست . ولی مهم اینه که مالکش هستیم.
مهراد
۲۵ بهمن ۱۳۹۱جفتشون ضعیفن. اما تندرو رینگ بندازی و یکم خرجش کنی قابل تحمل میشه. سمند که واقعا خسته کنندس!
مهراد
۲۵ بهمن ۱۳۹۱قیمت ماشین باید 100 برابر بشه. هر کی اومده یه ماشین خریده ترافیک ایجاد میکنه! قدیم بنز و بی ام و حرمت داشت. الان هر گره گوری گوسفنداشو فروخته. پورشه سواره! گمرک 100000 درصد هم کمه
aria
۲۶ بهمن ۱۳۹۱ای بابا. دیدم شما هم خریدی. پس اینجوری ماشین خریدی؟. .داشتن ماشین حق همه مردم هست و به یک عده آدم …. منحصر نیست. جامعه به کسی حرمت میذاره که اون به جامعه حرمت بذاره وگرنه هر کی هستی باش .
aria
۲۵ بهمن ۱۳۹۱در پی تمجید و ستایش ال90 توسط عده ای که از عناد با تولیدات داخل این رویه را درپیش دارند شرکت خودرو ساز تا جایی که تونست قیمت این محصول را بالا (افزایش غیرمنطقی و عقلی)برد .و استنباطش این بود که این مردم می خرند. فکر کنم توهین به شعور مصرف کننده این محصول باشه
جليل
۲۶ بهمن ۱۳۹۱هر جا نامی از برتری و کیفیت هست نام ال90 می درخشد.
آتش نگیرید سمند هم گرون میشه
البته محصولات قدیمی و رده خارج مثل 405 و سمند که آشغال بودنشون برای مردم واضح شده به نسبت کمتر گرون میشن
ومحصولات با کیفیت تر مثل ال90 و 206 که واقعاً ارزش بیشتری برای خرید دارند طبیعتاً با افزایش قیمت بیشتری تو این مرحله روبرو شدند
خوشم میاد این ال90 اینقدر خوب بوده که ماشا… حسوداشم خیلی زیاد شدند
aria
۲۶ بهمن ۱۳۹۱جواب کسی که از گرون شدن یک ماشین اینقدر خوشحال بشه و اینقدر درک نکنه که گرون شدن خودرو به همه جامعه بجز خودروساز ضرر می رسونه خاموشیست
حسين
۲۶ بهمن ۱۳۹۱یه سوال:
دنا با موتور توربو شارژ که 150
اسب قدرت داره شتابش چقدره?
aria
۲۶ بهمن ۱۳۹۱آقا از اروپا اومده سمند رو سوار شده نظرش گرفته و میگه در حد خودروهای اونجاست. سمند به یک پختگی ظاهر و باطن رسیده (نخ سوزن ef7) و آسایش را در جاده به ارمغان آورده من تجربه رانندگی با خیلی خودروها رو دارم واقعا از خودرو های بالاتر از قیمتش بهتره. در جاده از رانندگیش به اندازه سوناتا لذت می برم
aria
۲۶ بهمن ۱۳۹۱ال90یهای عزیز.خواهش میکنم این تست رو انجام بدین تا متوجه برتری ال90 بشید. در سر یک پیچ یا میدان پشت سر یک سمند و با سرعت سمند حرکت کنید اگه زنده موندید همین جا خبرشو بدید. ضمنا موتور ال90 هم کیغیت گذشته را ندارد. الان یه اقایی بنام علی55 2500دلار داده تا پیستون و سوپاپ و قطعات ال90 که یک ماه پیش سوخت (مدل90)را از ترکیه بیارند .چرا الکی تعریف میکنید.ضمنا از سوخت زیاد و شتاب کم و قدرت افتضاحش و پلوس بی کیفیتش خیلی شاکی هستند
داريوش
۲۶ بهمن ۱۳۹۱ببینید
مزایای رنو لوگان یا به قول معروف ال90 نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
گیربکس و دنده فوق العاده نرم
همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر
نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره.
یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه
سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از 6 ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از 4 هنوز اتفاق نیافتاده.
کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
اطاق کم صدا تر
فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
فنر بندی بهتر
فرمان نرم تر
در کل ال90 از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
استهلاک کمتر
سرو صدا اتاق کمتر
میدان دید و تسلط بیشتر
لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
موتور ال90 خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف7 اذیت کرده و میکنه
.دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران 2 چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال 1 کارخونه و 1 کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که 2 تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …
به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست//
aria
۲۷ بهمن ۱۳۹۱داریوش تو چیز دیگه ای بلد نیستی . 10بهر بااین کامنت آمدی. تو هم مثل حسن بیکیه دروغ دیگه بگو. جالبه کامنت فرهود را بخوانید. اینا افرادی هستن که دروغ نمی گن . بقیه از دروغ میگید شتاب بالا سوخت کم .کیفیت بالا. همش دروغ و بر عکس هست از چندین نفر شنیدمکه شتاب ال90 جدید خیلی خرابه. افتضاحه . سوختش هم 9 لیتر است.دروغ چرا؟
حسن
۲۶ بهمن ۱۳۹۱..نظر یکی از دارندگان ef7 در سایت :http://samandef7.mihanblog.com/post/22
(((((در تاریخ 91/9/3))))))
مممنون از اطلاعاتتون
وب خوبی داری ادامه بده
خودمو بیچاره کردم یه ال 90 داشتم اینققدر خوب بود ظرف مدت 2 سال یکبار نمایندگی نرفتم
دو ماهه اینو خریدم خیلی عذابم داده
من چند وقتیه شروع کرده به روغن ریزی
اونم نه از سر سیلندر احتمالا همون اوبل ماژول
احتمالش هس توی این مدت به موتور اسیب رسونده باشه
چون نمیدونم از کی شروع شده
ضمنا میزنی رو گاز یه صدای تق تقی میده که رو بنزین نمیده
ممنون اگه اطلاعاتی دارین جوابمو بدین
پاسخ هادی . : سلام
حتما با توجه به میزان روغنی که از ماشین بیرون میریزه، دائم میزان روغن رو در ماشین چک کنید و در صورت لزوم و کم کردن روغن، روغن به آن اضافه کنید تا موتور دچار مشکل جدی نشه تا وقتی که پک اویل ماژول رو از ماشینتون باز کنند و یکی دیگه ببندند.یه پیشنهاد دیگه هم میدم برای انجام این کار حتما نمایندگی ای برید که اجازه ورود شما به تعمیرگاه رو میدن تا از نزدیک مطمئن بشید این کار انجام میشه.
جدیدا شایع شده با توجه به تحریمها از طرف خود کارخونه اجازه داده شده که قطعات از ماشینی باز و روی ماشین دیگه که باید مرخص بشه سوار بشه پس مواظب ماشینتون باشید!!
در مورد اون صدای تق تق فقط به نمایندگی مراجعه کنید و اصلا با ماشین رانندگی نکنید تا عیب برطرف بشه! به طور کلی این ماشین نسبت به عیبهایی که به هم میزنه حساسه و بی تفاوت بودن نسبت به یک مشکل کوچک احتمال آسیب جدی به ماشین رو بسیار بالا میبره
امیدوارم کمکی کرده باشم مهندس عزیز..
عادل
۲۶ بهمن ۱۳۹۱دوستان در این رده ال90 بهترین انتخاب هست و فعلاً خواهد بود.
به این نظرات غیر منطقی، یک طرفه، بچه گانه و سخیف برای بد جلوه دادن ال 90 زیاد توجه نکنید .
فقط این رو بگم هر کسی که ال90 خریده از این ماشین فوق العاده راضی بوده و به دلیل کیفیت و تکنولوژی بسیار بالاتر این خودرو در مقایسه با محصولات قدیمی تولید داخل، به مراتب اشکالات فنی کمتری در این خودرو مشاهده شده
محمد
۲۶ بهمن ۱۳۹۱مطمئن باشید تحریمها برداشته بشه و ارزش ریال یه کم افزایش پیدا کنه 24 ساعته ال 90 حذف می شه چون 5 سال پیش تو هند یه ماشین از رده خارج بود حلا نمی دونم چرا اینجا اینقدر طرفدار پیداکرده حداقل 206 خیلی مدرن تر و بهتره . سمند به نسبت قیمتش ایراد داره 18000000 م . بیشتر نمی ارزه اصلا ربطی به خودرو اروپایی نداره چون داخل اتاق صدای موتور داری امروزه معمولی ترین خودرو ها این ایراد رو برطرف کردن
aria
۲۶ بهمن ۱۳۹۱محصولات رنو (داچیا رومانی) زمانی وارد ایران شد که خودرو ساز داخلی از همکاری پژو قطع امید کرد و اگر پژو روابطش را قطع نمی کرد از رنو خبری نبود.این به معنی ارجحیت محصولات پژو هست. و با ارتباط دو باره پژو تولید ال90 و مگان سرع قطع میشود. (جایگزینی توسط بچه شیرهای پژو)
حسن
۲۶ بهمن ۱۳۹۱برو کمی مطالعه کن الکی حرف نزن
اولاً رنو از سال حدوداً 84 برای تولید لوگان و مگان با ایران قرارداد بست
ال90 خودم هم مدل 87 هست
دوماً اویل امسال یعنی سال 1391 پژو ایران رو تحریم کرد
شما با این اطلاعات واقعاً ناچیز، اینجا اظهار نظر نکنی خیلی بهتره
البته شاید بشه گفت به دلیل تولیدات قدیمی و رده خارج محصولات پژو تو ایران بود که خودروسازها به سمت تولید ماشینهای به روز و با کیفیت و ایمن شرکت معتبر رنوی فرانسه رفتند
البته اگه پژو محصولات با کیفیت و جدیدش تو ایران تولید میشد باید ازش استقبال می کردیم
الان 206 تو اروپا رده خارج محسوب میشه تو ایران محصول لوکس و جدید
تعصب وبچه بازی بی جا بهضی وقتا جلوی عقل و منطق رو میگیره
dan2dan
۲۸ بهمن ۱۳۹۱اولا اینکه مگان و تقریبا نیمی از تولیدات تندر توسط پارس خودرو انجام میشه که هیچ ارتباطی با پژو نداره
هیچکس خوشش نمیاد محصولات بروز پژو رو سوار بشه،نه محصولات 1987(405،پارس،سمند)
dan2dan
۲۸ بهمن ۱۳۹۱اصلاحیه:هیچکس بدش نمیاد محصولات بروز پژو رو سوار بشه