مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
عرفان
۱۸ اسفند ۱۳۹۱سمند lx خیلی شیک تر و زیباتر از انواع ال نود است.اینو خود ال نود سوارها هم میدونند.
امیر
۱۸ اسفند ۱۳۹۱باید توجه داشت که در مورد تندر90 باید نکته ای را در نظر داشت: طراحی سیستم های مکانیکی و پلت فرم جدید تندر نود با توجه به سن و سال طراحی ان تحفه ای ان چنان خاص که ازش تعریف میشود نیست و از خیلی اتومبیل های هم رده سنی خود از خیلی لحاظ در رتبه پایین تری قرار داره و در مورد طراحی ظاهری ان باید گفت که طراحی بدنه این خوردو خیلی شبیه به خودروهای کشورهای شرقی اروپاست و واقعیت اینه که چندان دلچسب نیست
بطور “کلی” و از لحاظ ارزش قیمت به محصول ،امکانات رفاهی و قدرت موتور ، طراحی بدنه و هزینه تعمیر و نگهداری، سمند از تندر 90 پیشی میگیرد
در اخر باید اضافه کرد که اگر با همین امکانات بجای لوگوی اسب یه لوگوی تویوتا یا بی ام وی روی سمند قرار داشت شک نکنید که در اذهان و افکار عموم تبدیل به یه در گرانبها میشد و قیمتی چند برابر سمند داشت
نیما
۱۹ اسفند ۱۳۹۱واقغا باید به حال یک سری ادمها افسوس خورد
نه سمند نه ال 90 نه هیچ چیزی تو دنیا اینقدر ارزش نداره که بخوایید به ناموس هم اینطوری توهین کنید
زشته خجالت بکشید
مثل دوتا بچه راهنمایی بهم به راحتی فوش ناموسی میدید
من خجالت میکشم بخدا
اقا سمند خوبه
ال 90 هم خوبه
اینجا یک سایت ماشینه هرکسیم حق داره نظر بده
اما به نظر دیگران هم احترام یذاره
نه اینکه اینجوری
اصلا درست نیست
خدایی بخونید کامنت خودتونو
بس کنید بابا
بخدا این 2تا ماشین هیچی نیستن واسه ما ایرانی ها
که اینجوری دارید بهم توهین میکنید
نیما
۱۹ اسفند ۱۳۹۱واقغا باید به حال یک سری ادمها افسوس خورد
نه سمند نه ال 90 نه هیچ چیزی تو دنیا اینقدر ارزش نداره که بخوایید به ناموس هم اینطوری توهین کنید
زشته خجالت بکشید
مثل دوتا بچه راهنمایی بهم به راحتی فوش ناموسی میدید
من خجالت میکشم بخدا
اقا سمند خوبه
ال 90 هم خوبه
اینجا یک سایت ماشینه هرکسیم حق داره نظر بده
اما به نظر دیگران هم احترام یذاره
نه اینکه اینجوری
اصلا درست نیست
خدایی بخونید کامنت خودتونو
بس کنید بابا
بخدا این 2تا ماشین هیچی نیستن واسه ما ایرانی ها
که اینجوری دارید بهم توهین میکنید
حسين
۱۹ اسفند ۱۳۹۱سمند ال ایکس ای اف 7 در بازار ازاد طبق همین سایت 25700000 و ال90 مدل ای 1 بنزین سوز در بازار ازاد طبق همین سایت:
29500000
به نظر شما با این قیمت ها کدوم بهتره؟
از یک نفر که سمند گفته شده رو داره خواهش میکنم مشخصات ماشینش رو در بخش پاسخ همین نظر بنویسه و همین طور کسی که ال90 ای 1 دنده ای داره تا مقایسه راحت تر شه!
ایرانی
۲۱ اسفند ۱۳۹۱نوع موتور EF7
حجم موتور (cc) 1645
حداکثر توان موتور (hp) 114.83 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور (Nm) 155 نیوتن متر در 4500 دور در دقیقه
نسبت تراکم 11
تعداد سوپاپ 16
نوع سوخت سازگار بنزین بدون سرب اکتان 87 و 95
سیستم انژکتوری پاشش الکترونیکی چند نقطه ای
حداکثر سرعت (km/h) 190
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) 12.5
سیستم انتقال قدرت 5 دنده دستی (BE3)
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر (لیتر) 11.02
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر (لیتر) 6
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) ترکیبی (لیتر) 7.8
طول خودرو (mm) 4502
عرض خودرو(mm) 1903
ارتفاع خودرو (mm) 1460
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) 2671
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) 1240
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) 70
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب) 500
مسعود
۱۹ اسفند ۱۳۹۱اصولا اونائی که از سمند انتقاد می کنند قطعا سمند ندارن تو دنیای امروز با این خودرو های امروزی امنین حرف اول و رو می زنه
خودروی هر چی نداشته باشه امنیت و بدنه محکمش و وزن سنگینش باعث تعادل بی نظیر شده
اون چیزی که تو ایران و جاده های اون بیشتر به درد می خوره شتاب و سرعت و کلاس ماشین نیسیت بلکه امنیت و قطعات یداکی ماشینه که براعتی گیر بیاد
ali
۱۹ اسفند ۱۳۹۱وضع کیفی خودروها در بهمن ماه
گروه خودرو- شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در شرایطی گزارش مربوط به سطح کیفی خودروهای داخلی در بهمن ماه را اعلام کرد که نسبت به دی ماه صدر و انتهای جدول تقریبا دست نخورده باقی مانده است.
در گزارش بهمن ماه، تنها 18 محصول تولید داخل به چشم میآید که این موضوع با کاهش تیراژ خودرو در کشور در ارتباط است. 18 خودرو موردنظر باز هم در همان نه معیار سیستم فنربندی، تعلیق و فرمان، موتور، ترمز، تجهیزات الکتریکی، تزئینات داخلی و خارجی، صداهای غیرعادی، بدنه، نفوذ آب و رنگ مورد ارزیابی قرار گرفته و بر اساس مجموع نمرات منفی کسب شده، در دو گروه «خیلی خوب» و «خوب» دستهبندی شدهاند.
در این بین، تنها MVM مدل 110، تیبا و پراید (در هر سه مدل)، جزو دسته «خوبها» به شمار میروند و باقی خودروهای تحت ارزیابی مانند پژو 405 و سمند و برخی محصولات چینی، در گروه «خیلی خوب» جای گرفتهاند.
صدر جدول رده بندی کیفی را همچنان نیسان تیانای مونتاژی (محصولی که در پارس خودرو به مونتاژ میرسد)، در اختیار دارد و پشت سر آن خودروهایی مانند سوزوکی گرند ویتارا و مگان به چشم میآیند. تندر-90 نیز توانسته به لطف خروج مزدا3 تولید گروه بهمن و نیسان ماکسیمای پارس خودرو از گزارش ارزیابی کیفی، تا رده چهارم جدول صعود کند. در انتهای جدول ردهبندی نیز همچنان سه مدل پراید جا خوش کردهاند و تیبا نیز بالای سرشان است.
شرکت بازرسی در گزارش جدید خود، خودروهای داخلی را از لحاظ عیوب مختلف تقسیم بندی کرده است، عیوبی که شامل «عیوب فنی و عملکردی» (سیستم فنربندی، سیستم موتور، ترمز و تجهیزات الکتریکی)، «عیوب تزئینات و مونتاژی» (تزئینات داخلی و خارجی و صداهای غیرعادی) و همچنین «عیوب بدنه» (بدنه و نفوذ آب) و «عیوب رنگ» میشود.
طبق گزارش این شرکت، در بخش «عیوب فنی و عملکردی»، خودروهای پراید 131 و لیفان مدل 620 بیشترین نمرات منفی (کمترین کیفیت) را کسب کردهاند، اما در حالت کلی، رشدی 8/6 درصدی در کیفیت فنی و عملکردی مجموع خودروها نسبت به دی ماه به چشم میآید.
بیشترین تاثیر مثبت را در این رشد کیفی، تندر-90 و توجوی هاچ بک از خود به جا گذاشتهاند.
در بخش «تزئینات و مونتاژ»، MVM مدل 110 و پژو 405 بیشترین نمرات منفی را شاهد بودهاند، اما آمار نشان میدهد میانگین نمرات منفی کل خودروها در این بخش، 9/7 درصد نسبت به گزارش قبلی رشد داشته است.
تندر-90 ایران خودرو و توجوی هاچ بک توانستهاند بیشترین تاثیر را در این رشد 9/7 درصدی داشته باشند.
آمار شرکت بازرسی میگوید،در بخش «بدنه» پراید X131 تولید سایپا و پراید X131 تولید پارس خودرو دارای بیشترین نمره منفی هستند و این در حالی است که آمار از رشد 6/9 درصدی سطح کیفی بدنه خودروها نسبت به دی ماه حکایت میکند.
تندر-90 ایران خودرو و پژو پارس خراسان دو خودرویی به شمار میروند که بیشترین تاثیر را در افت میانگین کیفی بدنه خودروهای داخلی داشتهاند. همچنین در بخش رنگ نیز MVM مدل 530 و MVM مدل X33 حائز بیشترین نمرات منفی شدهاند و نمره میانگین کل خودروها در این بخش، 6/14 درصد نسبت به گزارش قبلی افت را نشان میدهد.
آمار میگوید، توجوی هاچ بک نقش بسزایی در این روند نزولی داشته است.
طبق گزارش شرکت بازرسی، ایرادات مهم و اساسی خودروهای داخلی نیز رشدی 4/21 درصدی نسبت به دی ماه داشته و این در حالی است که سمند و مگان بیشترین نقش را در این رشد داشتهاند.
در کل اما میانگین نمره منفی خودروهای سواری افتی هفت دهم درصدی را در مقایسه با گزارش دی ماه به خود میبیند.
از دیگر نکات حائز اهمیت در گزارش جدید مربوط به سطح کیفی خودروهای داخلی میتوان به ارتقای سطح کیفی پرایدهای 131 پارس خودرو و 132 اشاره کرد. همچنین میتوان به جابهجایی رده کیفی تندر90 ایران خودرو و پارس خودرو در جدول اشاره داشت، به نحوی که تندر90 پارس خودرو بر خلاف ماه پیش بالاتر از همتای ایران خودرویی خود قرار گرفت. از طرفی پژو 405 ایران خودرو که ماه پیش در رده پایین تر از هم نام خراسانی خود قرار داشت، در این ماه بالاتر از پژو 405 خراسان قرار گرفت.
صعود تندر به رده چهارم
اما به سراغ رده بندی کیفی سطح خودروهای داخلی برویم و ببینیم کارنامه 18 محصول تحت بررسی در بهمن ماه به چه شکل بوده است.
طبق گزارش منتشر شده، صدر جدول کماکان در اختیار نیسان تیانا قرار دارد و این محصول تنها 9/2 نمره منفی به خود میبیند. «بدنه» و «رنگ» و تزئینات داخلی و خارجی تنها معیارهایی هستند که این مونتاژی ژاپنی در آنها نمره منفی کسب کرده است. تیانا هم اکنون گرانترین خودرو تولید داخل به شمار میرود و در غیاب هموطن اش ماکسیما، در پارس خودرو به مونتاژ میرسد. پشت سر این محصول در حالی با سوزوکی گرندویتارا روبهرو میشویم که این محصول 8/18 نمره منفی به خود میبیند. ویتارا که در سایت ایران خودرو خراسان به مونتاژ میرسد و دیگر خودرو گران داخلی به شمار میرود، در سه معیار تزئینات، بدنه و رنگ نمره منفی کسب کرده است. مگان نیز که سومین خودرو باکیفیت داخلی در بهمن ماه به شمار میرود، علاوه بر کسب نمره منفی در این سه معیار، در ترمز و تجهیزات الکتریکی نیز نمره منفی دارد.
اما به رده چهارم جدول برویم، جایی که تندر-90 توانسته از عدم حضور مزدا3 و مزدا2 و ماکسیما نهایت استفاده را ببرد و جزو چهار خودرو برتر داخلی در بهمن ماه قرار بگیرد. در جدول البته مانند همیشه نام دو تندر به چشم میآید، تندر پارس خودرو و تندر ایران خودرو، که اولی چهارم شده و دومی با اختلاف امتیازی تنها برابر با سه دهم، پنجم است.
این در شرایطی است که اختلاف کیفی میان معیارهای 9گانه تندر-90 باز هم به چشم میآید، به نحوی که مثلا تندر پارس خودرو بدنه بهتری نسبت به همتای ایران خودرویی اش دارد اما تزئینات تندر ایران خودرو بهتر است.
از تندرها که بگذریم، به توجوی هاچ بک میرسیم که برای اولین بار در جمع خودروهای تحت ارزیابی کیفی قرار گرفته است.
این محصول چینی که حالا خودرویی گران در بازار کشور به شمار میرود، به جز معیارهای ترمز، صداهای غیرعادی و نفوذ آب، در باقی بخشها نمره منفی به خود میبیند و بیشترین آن با بخش بدنه در ارتباط است. توجوی محصولی چینی به شمار میرود که در کرمان خودرو به مونتاژ میرسد. همچنین لیفان مدل 620 نیز که دیگر محصول کرمان خودروییهای بخش خصوصی است، دو رده بعد از توجوی را به خود اختصاص داده و به جز تجهیزات الکتریکی و نفوذ آب، در سایر معیارها حائز نمره منفی شده است. در گزارش بهمن ماه اما MVMها نیز به چشم میآیند که در این بین، مدل 530 بهترین کیفیت را دارد. این محصول که دوازدهمین عضو جدول به شمار میرود، تنها در چهار معیار تعلیق، تزئینات، بدنه و رنگ نمره منفی کسب کرده است. این محصول البته بالاترین نمره منفی را در سیستم تعلیق به خود اختصاص داده است. پشت سر مدل 530 با MVM مدل X33 روبهرو میشویم که در چهار معیار موتور، تزئینات، بدنه و رنگ نمره منفی به خود میبیند. MVM مدل 110 نیز که دو رده بعد از X33 قرار گرفته، در معیارهای تعلیق، ترمز، تجهیزات، رنگ و نفوذ آب، نمره منفی دارد.
این خودرو به همراه MVM مدل 530 دارای بیشترین نمره منفی در معیار موتور است. همچنین بیشترین صداهای غیرعادی بین خودروهای تحت ارزیابی بهمن ماه، در این محصول میپیچد.
کیفیت پژو و سمند
سری هم به آمار کیفی پژو 405 و پارس و سمند بزنیم، خودروهایی که ردههای میانی جدول بهمنماه را به خود اختصاص دادهاند. در این بین، پژو پارس تولید سایت خراسان بهترین عملکرد را به خود میبیند و در سیستم ترمز و تجهیزات الکتریکی نمره منفی ندارد. پس از پارس، پژو 405 تولید تهران توانسته در رده نهم جدول جای بگیرد و این در حالی است که در تمام معیارها نمره منفی دارد. همتای خراسانیاش نیز که یک رده پایینتر در جایگاه دهم نشسته، حائز نمره منفی در همه معیارها شده است. اما سمند نیز که رده یازدهم جدول کیفی خودروها در بهمنماه را به خود اختصاص داده، فقط در معیار نفوذ آب نمره منفی به خود نمیبیند. این محصول بیشترین نمره منفی اش را در بخش تزئینات داخلی و خارجی به دست آورده است.
سطح کیفی پراید و تیبا
اما طبق آنچه در گزارش کیفی بهمن ماه خودروها آمده است، تیبا رده چهاردهم جدول را به خود اختصاص داده و این در حالی است که در تمام معیارها نمره منفی به خود میبیند.
پس از تیبا، اما به پراید 131 تولید سایپا میرسیم، خودرویی که به جز صداهای غیرعادی در تمام معیارها نمره منفی دارد و شانزدهمین عضو جدول به شمار میرود. این خودرو بیشترین نمره منفی را در بخش بدنه و ترمز و تجهیزات الکتریکی دارد.
مدل پارس خودرویی پراید 131 نیز که در رده بعدی جای گرفته و یکی به آخر است، علاوه بر کسب نمره منفی در تمام معیارها، در بخش رنگ نیز بیشترین نمرات منفی را بین کل خودروهای تحت ارزیابی بهمن ماه به خود میبیند.
اما آخرین خودرو جدول هم پراید 132 سایپا نام دارد. این محصول نیز در تمام معیارها نمره منفی کسب کرده است پراید 132 البته بیشترین نمره منفی را نیز در بخش نفوذ آب به خود اختصاص داده است.
اميد
۱۹ اسفند ۱۳۹۱به خدا هرچی می نویسم راسته.
ببخشید یادم رفت بگم که من خودم موقع خرید ماشین بین تندر و سمند شک داشتم اما به دلیل پیشرفته تر بودن سیستم موتور، سقف بلند واحساس فضای بیشتر، احساس تسلط از بالا بر جاده مثل شاسی بلندا، صندوق عقب حجیم تر، صدای موتور بسسیار کم چه از بیرون چه داخل اتاق ( بدون لایه زیر کاپوت! ) و… یک سال و نیمه تندر دارم. بعضی ها مغرضانه حرف می زنند. ضمنا مصرفش هم اگر با سرعت حدود 100 برید، صدی 5/5 تا 6 است.
ضمنا قبوله که بعضی عیبها رو هم داره که تخصصیه. مثلا با اینکه خوشگله اما کمی عدم تناسب ظاهری عقب وجلو داره که بدلیل منافع زیاد اینطور چیزاش قابل اغماضه. چون هیچ چیز بی عیب نیست.
قادر
۱۹ اسفند ۱۳۹۱سمند رخش جاده ها.
مصطفی
۱۹ اسفند ۱۳۹۱سمندEF7یک ساله گرفتم خدارو شکر بدون هیچ مشکلی جندباری مسافرت های طولانی باش بدون هیچ مشکلی رفتم،بدون تعصب میگم:
1.نمای ظاهریEF7 مثل بنزه ازنمای ظاهری ال90که مثل شتری میمونه خوشگلتره.
2.باسرعت بیش از120KMتوی پیچ باسمندمیری بدون هیچ مشکلی میری ولی خدا وکیلی باال90بری چندبار دورخودت توی اسمون میزنی.
3.باسرعت بیش از200KMباEF7میری فرمان وکنترلش چقدراحت وبدون لرزشه،قابل قیاس باال90نیست.
4.سنسورعقب سمندروببین،مقایسه کن باال90هایی که همه عقبشون بخاطردیدکم اکثراجمع شده اند(نگاه کنید داخل خیابونها به عقب تمام ال90ها).
5.اختلاف سوخت سمندEF7باال90 هر100KMرانندگی نیم لیتره،هرکی بخاطراین نیم لیترسوخت مصرفEF7میخادال90بگیره،بهش پیشنهاد میکنم،گاری سواری کنه یاپیاده روی کنه بهتره چون برا سلامتیش هم بهتره.
6.قدرت EF7که115اسب بخار داره باال90که100قدرت نداره مقایس کن(سربالای هاخفه میشه ال90 ولی EF7ماشالا فقط گازبده ببین چطوری میره).
.
.
.
خدایش فقط بدون تعصب قضاوت کنید؟
داریوش
۱۹ اسفند ۱۳۹۱دوست عزیز
اولاً من به نوبه خودم قیافه ال90 رو به قیافه تکراری و خز سمند ترجیح میدم
دوماً من خودم تو پیچهای تند جاده چالوس هر چی سمند و پزو هست جا میزارم و هیچ مشکلی با پیچ ها ندارم. تمامی این حرفا که برخی غیر ال90 سوارها در مورد تعادل ال90 تو پیچها میگن کاملاً غیر واقعی و توهمه برای عیب تراشیدن و گمراه کردن افکار دیگران
و اما
ببینید
مزایای رنو لوگان یا به قول معروف ال90 نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
گیربکس و دنده فوق العاده نرم
همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر
نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره.
یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه
سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از 6 ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از 4 هنوز اتفاق نیافتاده.
کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
اطاق کم صدا تر
فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
فنر بندی بهتر
فرمان نرم تر
در کل ال90 از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
استهلاک کمتر
سرو صدا اتاق کمتر
میدان دید و تسلط بیشتر
لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
موتور ال90 خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف7 اذیت کرده و میکنه
.دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران 2 چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال 1 کارخونه و 1 کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که 2 تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …
به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست/.
ناشناس
۱۹ اسفند ۱۳۹۱قابل توجه EF7 ای ها:
تجربه رانندگی با سمند EF7 رو تو همین سایت بخونید نکات خیلی جالبی داره…
حمید
۱۹ اسفند ۱۳۹۱من 3سال 206 تیپ 5 مدل 84 داشتم و بعد از فروختنش بدلیل مدلش و تست چند ماشین از جمله سمند ،405 ،پارس معمولی و ال 90 فقط ال 90 را ترجیح دادم .چون از نظر شتاب و راحتی در رانندگی به 206 نزدیکتر بود. ولی الان بعد از 6 ماه زیاد باهاش راحت نیستم مخصوصا در مسافرتهای طولانی اصلا احساس راحتی نمی کنم و فکر میکنم علیرغم جادار بودن ،کم صدا و کم مصرف بودن ،صندلی و کنسول خوبی نداره.و حالت نشستن در مسافرتهای بالای 5 ساعت واقعا آزاردهنده است .ضعف دیگش اینه که آپشن های ال 90 خیلی ضعیفه مثلا تایمر برف پاکنش فقط یک حالت داره در حالیکه پراید 3حالت .ولی در کل به نظر من توخیلی فاکتورها که دوستان هم قبلا گفتن مزایاش ازسمند بالاتره.
shahin
۲۰ اسفند ۱۳۹۱کسایی که فکر میکنن اینی که گفتم که کمری و سوناتا تو شتاب جلو ال 90 کم میارن سند ماشینشون رو بیارن و هرجا خواستن قرار بذارن تا یه شتابگیری بکنیم!
البته تو تست هایی که کردم دوستمون درست میگه زانتیا ال90 رو میگیره ، هرچند که تا سرعت 80کیلومتر بازم این ال90 هست که جلوتره ولی بعد از 80 زانتیا هست که میوفته جلو ، البته مزدا 3 هم هر دو این ماشینا را میگیره!
کلا عزیزان ال90 سوار غیر از ماکسیما و جنسیس و تویوتا آریون با بقیه ماشین های زیر 300میلیون میتونن رقابت کنن (;
نیما
۲۰ اسفند ۱۳۹۱اول از این که چیزیو که شما میگی بنده بارها و بارها تست کردم
کارم ماشینه
دلال نیستم اما عشق ماشین دارم
همه ماشینی زیر پام بوده
تو دنده یک که زیر 50 تا هست شاید ال 90 یک کوچولو جلو بیوفته اما دنده 2 کاملا عقب میفته
احتمالا کسی که شما باهاش کل کل کردی راننده خوبی نبوده
اما زانتیا هم سراتو هم سراتو کوپه هم مزدا 3 رو شتاب اولیه میزنه
چون دندهاش دستیه
اینم بارها امتحان کردم
النود یا 206 تیپ 5 برابره 2تاشون 110 اسب هستن
تازه 206 سبکتره تو شتاب اولیه از ال نود جلوتره
تو رده زیر 100 ملیون خیلی ماشین داریم که ال 90 رو میگیره
ام جی 6
206 تیپ 5
اوانته
زانتیا
مزذا 3
….
محمد
۲۰ اسفند ۱۳۹۱در تعجب هستم که این آقایون ال نودی ها یه کم دچار توهم سنگین هستن ال نود این ماشین از رده خارج دنیا چطور جرات می کنه اینگونه مقایسه بشه شاید این عزیزان تازه به خودرو رسیدنو این اولین و تنها خودرویی است که دارن
ع.و
۲۰ اسفند ۱۳۹۱درسته بعضی ها جوگیرن ولی کی میگه ال90 ازرده خارجه الان داره تو اروپا فروش میره عزیز
GOLD
۲۰ اسفند ۱۳۹۱دوست عزیز ال90 درسته جزء ماشینهای لوکس نیست (اگه بود که قیمتش بالای 100 میلیون بود) ولی باید قبول کنی که ماشین به روزی در رنج قیمتی خودشه و همین الان تو چندین سایت خودروسازی دنیا تولید میشه. سال تولید (2004)دلیل شما برای رده خارج بودن چیه اگه ال90 رده خارجه ، سمند رده چیه!!
این ماشین با این قابلیت هاش تونسته باعث حسادت هم رنجهای تولیدی خودش تو ایران بشه چون بیشتر ماشینهای این رنج قیمتی (تولید داخل) تو دنیای امروز حرفی برا گقتن ندارن و در واقع از لحاظ استانداردهای امروزی خودروسازی کاملاً ریجکتند(مثل سمند و405)
دوستمون در رابطه با شتاب خوب ال90 که قابل مقایسه با خودروهای بالای 50 میلیون صحبت کردند ومن هم به نوعی حرفشون رو تایید میکنم (ایشون نگفتن ال90 از همه اونها در کل بهتره)
به دلیل اینکه تجربه استفاده از ماشینهای دیگه رو داشتم، میدونم که هیچ توهمی نبوده و واقعاً این ماشین شتاب اولیه خیلی خوبی داره
دوست عزیز من خودم نجربه 405 و 206 رو داشتم الانم ال90 دارم و به دلیل بهتر بودنش اونو انتخاب کردم چرا فرافکنی میکنید؟
MJH
۲۰ اسفند ۱۳۹۱سلام
ما با ل90 ما و سمند ماشین عموم به مسافرت رفتیم که من به دلیل کمبود جا توی ماشین عموم نشستم
توی سمند که خودروی ملی است کلر توی جاده میزدیم ماشین راه نمیرفت و مجبور شدیم کلر را خا موش کنیم ولی ل90 که من 30 دقیقه نشستم خداییش کلر سرما 2و3 برابر وقدرت موتور اگه 5درصد گرفته شوده بود اون هم هنگام شروع حرکت مصرف ل90با سمند کمتر راحتی بهتر و حتی صندوق عقب ل90 510 لیتر است و سمند 480 لیتر صفر تا صد ل90 10.2 سمند 11.8
واگر ل90 نسبت به سمند برتری نداشت قیمت ل90 نمی شود 36 میلیون و سمند 26.300
متین
۲۰ اسفند ۱۳۹۱سمند ایرانی هیچوقت به ال نود فرانسوی نمیرسه درضمن ال نود توی کشور ایتالیا به عنوان ماشین پلیسه
نیما
۲۱ اسفند ۱۳۹۱حرفت تا یک حدی درسته اما معیارت اشتباه
سمندم تو کشور ما ماشین پلیسه
این نشونه این نیست ماشین بدیه یا خوبیه
متین
۲۰ اسفند ۱۳۹۱مردونه شما ماشین ایرانی رو قبول دارین یا فرانسوی(مردونه)
mgg
۲۱ اسفند ۱۳۹۱کی گفته ال نود نهایت سرعتش ۲۰۸ تاست هرکی گفته بیاد تا خودم براش ۲۲۰ تا رو پر کنم. اخه مگه میشه سرعت سمند از ال نود بیشتر
باشه؟؟؟؟!!!
نیما
۲۱ اسفند ۱۳۹۱من بازم حرفم بی طرف هستش
اما فکر میکنم رو کاغذهم نگاه کنی هم سمند حجم سی سی بیشتری داره و هم اسب بخار بیشتری
این که دو تاشون تا یک سرعت میرن مثلا 220 تا که من تا 200 تاشو بیشتر ندیدم نه امتحان میکنم با این ماشینها
نشونه خوب بودن موتورهاشونه
به نظر من هر کدومشون یک سری مزایا وهم یک سری معایب دارن
و تو این 2تا ماشین انتخاب سلیقه ای میشه بیشتر تا تخصصی
مثلا میگم سمند حالی به حالی هستش یک هو میرزه بهم
اما وسایلش ارزونتر از ال 90 هستش
در مقابل ال 90 بخاطر ارتفاغش و سبکی عقبش سر پیچ میتابه
اما خوب اون بستگی به خود شخص داره
که چه معیاری نظر داشه باشه
قشنگی
جادار بودن ماشین
داخل اتاق
من بشخصه با طراحی دستهای داخل در ال 90 مشکل دارم
مال سمند قابل قبول تره
اما خوب موتور کم صداس ال 90 معایب داخلشو میپشونه
بخاطر همین میگم معیار تو انتخاب این 2تا ماشین شخصیه
mjh
۲۱ اسفند ۱۳۹۱برتری ل90 نسبت به سمند
1-برخورداری از کولر با سرمای حدود 2یا3 برابر سمند و کاهش 5درصدی اون هم هنگام شروع حرکت وسمند اگر کولر روشن باشد او هم در جاده بازم موترش کم می یاره
2-صفر تا صد ل90 10.2 و سمند 1108
3-مصرف ل90 در شهر 9 و سمند 12
4- صنوق عقب ل90 510 لیتر و سمند 480 لیتر
5- نشانگر روی کیلومتر که نشان می ده مصرف بنزین و چه قدر تا جایگاه بنزین بنزین دارد توی ل90
6- بر خوداری نشان 5ستاره از کشور های اروبایی ل90
7- صادر می شود به 8 کشور90ل دنیا سمند هم صادر می شود ولی به عراق
نیما
۲۲ اسفند ۱۳۹۱بازم میگم ادم وقتی قاضی میشه باید بی طرف حرف بزنه
شما مزایا سمندم بگو
معایب سمندم بگو
نه اینکه برتری یک ماشینو بگی
مثلا تو شتاب اولیه ال 90 سمندو میزنه
اما تو شتاب ثانویه این قضیه بر عکسه و سمند چون سنگینتره استقامت و پایداری بیشتری تو جاده داره
30 لیتر صندوقم فکر نکنم فضای خاصی باشه
اما مصرف که 100% مصرف ال 90 بهتره چون موتور به روز تری داره
از لحاظ صادراتم نمیشه معیار قرار داد چون تو صادرات معیار کشور صادر کنندست نه جنس که میخواد صادر بشه که متسفانه کشور ما از بحث کلا دوره از دنیا
البته من بشخصه از سواری هر دوتا ماشین راضی بودم
با بالا بودن ال 90 مشکل داشتم
البته یک حس جدیده اما خوب من خوشم نیمد
وسایل ال 90 بی نهایت گرونه
اگه خدایی نکرده اتوماتیک استارت ال 90 بسوزه کل موتورش باید اوراق شه بیاد پایین
اما دوتاشون ماشین خانواده هستن
اما ال نود بخاطر شتاب و جون بیشتر تو شتاب اولیه
جون پسندتره
عرفان
۶ فروردین ۱۳۹۲با سلام صندوق عقب سمند 500 لیتر است نه 480 لیتر.در مورد مصرف سمند در شهر اگه یک سری نکات که حوصله گفتنشو ندارم رعایت بشه مصرفش تا صدی 11 کم میشه.من تو جاده با سمند(موتور پژو)با کولر روشن و چهار سرنشین در سربالایی به راحتی سبقت میگیرم.
mjh
۲۱ اسفند ۱۳۹۱مصرف سمند 11.8
امير
۲۱ اسفند ۱۳۹۱سلام
ال90 ازنظر موتور وراحتیش حرف نداره. متاسفانه از نظرشیک بودن بدنه خودرو توجه بیشتری ندادندمن فقط خواهشم اینست در مورد بدنه بیشتر توجه کنند.متشکرم
علی
۲۲ اسفند ۱۳۹۱سلام
داشبورد ال 90 شبیه اسباب بازی است. همین
ال 90
۲۳ اسفند ۱۳۹۱آخه آقای Ef7 شما چجوری یه سمندا با یه ماشین فرانسوی مقایسه میکنی؟؟؟؟؟؟سمند از لحاظ قیمت با ال 90 10میلیون اختلاف داره…از لحاظ کیفیت 100میلیون اختلاف داره…از لحاظ شتاب و سرعت و دور موتور بالاش 1000میلیون اختلاف داره و………………بازم بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شـــــــــــــــــــــــــــما برو ماشین ایرانی تو سوارشو کیف کن راجع به یه ماشین فرانسوی هم نظر الکی نده.
اگه هم خواستی نظری بدی دیگه خـواهشا مقایسه نکن…
متین
۲۳ اسفند ۱۳۹۱اگه بخوای از کالای ایرانی حمایت کنی برو سمند بگیر اما اگه میخوایی یه ماشین درست و حسابی بندازی زیر پات فــــــــقــــــــــــــــــط…………………….ال 90
حسین
۲۳ اسفند ۱۳۹۱سمندگاری ایرانی بیش نیس باچه جراتی محصول رنو روبااسب یکی میکنی ماشینی که 10ملیونشم گرونه..!!
حسين
۲۴ اسفند ۱۳۹۱با بوجه تا 30 میلیون تومان یکی اگر بخواد ماشین بخره بهترین گزینه بین نو و دست دوم چیست؟
نیما
۲۴ اسفند ۱۳۹۱به به اقا حسین
اقا کم پیدایی
اقا از حال احوال کشور چه خبر
دلمون واسه صحبتهاتون تنگ شده بود
اما واسه ماشین
تا قصدت باشخ چه ماشینی بخری
که با 30 تومن چند سال کارکدشو بهت بدن
حسين
۲۶ اسفند ۱۳۹۱الان به ابن نتیجه رسیدم که با 30 میلیون ماشین نخری بهتره!!
حسن
۲۴ اسفند ۱۳۹۱سمند در مقابل ال90 حرفی برا گفتن نداره خصوصاً در موارد زیر:
سیستم فنربندی
تعلیق و فرمان
سیستم موتور و انتقال قدرت
ترمز
تجهیزات الکتریکی
صداهای غیرعادی بدنه
نفوذ آب و رنگ
مصرف سوخت
شتاب
ایمنی
تکنولوژی
کیفیت ساخت
هماهنگی موتور و جعبه دنده
کیفیت تجهیزات
واقع بین باشیم موتور ef7 قرار بود موتور خوبی باشه ولی یکی از پر اشکال ترین موتورهای نصب شده روی سمند همین موتوره
ولی قبول کنید ماشین فقط موتور نیست
موتور پراید هم یکی از نقاط قوت این ماشینه ( کم دردسر)
حسن
۲۴ اسفند ۱۳۹۱دوستان اگه تونستید تو همین سایت قسمت رده بندی کیفی خودروهای داخلی رو یه نگاه کنید متوجه میشید جایگاه ال90 کجاست و جایگاه سمند کجاست
امتیازهای منقی کسب شده خوردوها توی تست:
نیسان تیانا 3.3
نیو مزدا3 18
کراند ویتارا 18.8
مگان 21.2
تندر 90 22
.
.
.
.
.
.
.
سمند شما 65.3
اختلاف کیفی ال90 با نیو مزدا فقط 4 امتیازه
اختلاف کیفی سمند با ال90 43.3
انتخاب با شما
مهرداد
۲۴ اسفند ۱۳۹۱اون امتیاز منفی که نیو مزدا داره بخاطر رنگشه…اما امتیاز ال90 بخاطر موتور و لوازم فنیشه… حالا میای ال90 رو با نیو مزدا 3 مقایسه میکنی :دی بابا شماها دیگه کی هستین!!!
سعید
۲۴ اسفند ۱۳۹۱مهرداد جان حقیقت برای سمند سوارها تلخه
حسین
۲۴ اسفند ۱۳۹۱نه پس بیایم بانیوسمند مقایسه کنیم..!مزدا3هست بنز که نیست…
نیما
۲۵ اسفند ۱۳۹۱الان مزدا 3 بنز هست
کی میگه نیست
دقیقا قیمت یدونه c200 داره قبل اینکه دلار گرون بشه:)