مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
سید برهان
۵ فروردین ۱۳۹۲با سلام…داداش من تابستون رفته بودم ج آذربایجان/باکو, یه چیزایی دیدم واقعا” جالب بود واسم…اینجا که هیوندا جنسیس کوپه یکی از بهترین ماشینا محسوب میشه, اونجا به عنوان یه تاکسی گردشگری, مسافر کشی میکردن…فردای اون روز که از خونه اومدم بیرون دیدم دارن تو مرسدس بنزی که اینجا به عنوان ماشین ارشاد هست گوجه میفروختن…!
حالا نمیدونم این تعجب من به جا بود یا نه…؟
دانیال
۵ فروردین ۱۳۹۲امسال یک دهم فروش کل پورشه توی ایران بوده
این ماشینای اشغال مال فقیراست مسعولین که غم و قصه ندارن
حسین2
۵ فروردین ۱۳۹۲آقا از کجا آوردی این آمار را. اگه پورشه اینقدر تولید داشته باشه(ده برابر واردات پورشه به ایران)که ورشکسته است.
حسین2
۵ فروردین ۱۳۹۲آقا. بیایید ایرادات الکی نگیریم . مثال سنگینی سمند . و سبکی پراید هر دو را ایراد میگیریم . یا مثلا آقا میگه سمند سنگینه . اگه ازش بپرسی چقدر سنگینتر از یک وی8 هست نمیدونه. و اگه بهش بگی فقط 100 کیلو باور نمیکنه. اگه بودنه که یک مگان1600 کیلو وزن دتره یا یه سانتافه حدود 2تن این حرفها رو نمی زنه فقط اطلاعات کمه.یه چیز الکی می پرونه که مثلا سمند خزه. بخدا معنی خز رو نمی دونه .فقط میخواد افاضات کرده باشه. به امید روزی که نقش خودمان را بازی کنیم و بهش افتخار.
حامد
۸ فروردین ۱۳۹۲فقط یک جمله
از 100 نفر چند نفر ظاهر ال نود رو قبول دارند ؟ لطفا بدون تعصب پاسخ بدین.
جواب من 3 نفر پیرمرد بالای 70 سال.
حسین2
۸ فروردین ۱۳۹۲حتی خود خریداران ال90 ظاهر این خودرو را نا متناسب میدانند اما دل به بقیه مزایایش بسته اند. که البته حقا یک سری مزایا هم داره(البته معایب هم داره)
مجید
۹ فروردین ۱۳۹۲در کل سمند ماشین پخته تر و بهتریه منظورم اینه که همه چیزش با هم هماهنگه و طراحی اون بهتره.خصوصا از جلو که حرف نداره
بابک
۹ فروردین ۱۳۹۲راست می گی
حامد
۹ فروردین ۱۳۹۲میشه با پول ال نود خودرویی خرید که هم ظاهر زیباتر از ال نود وهم مزایای ال نود رو داشته باشه.
امیر حسین حسنی
۹ فروردین ۱۳۹۲نویسنده دومزیت سمند در نظر نگرفته بود. 1-موتور جدید2-سمندسورنelx ازسال89 بادوکیسه هوا تولید میشه.
سعید نذرمحمدی - خوره ماشین ها
۱۱ فروردین ۱۳۹۲من هم ال نود داشتم و هم سورن elx دارم در حال حاضر . طراحی سورن واقعا چه از داخل و چه از خارج محشره . توش مثل مزدا 3 قدیمه و با موتور ef7 ال نود تو دنده 2و3 می خورهههههه . من که سمندو ترجیح میدم چو تو سفر ال نود به خاطر داشتن صندلی های کوچیک پدر دربیاره.
حسین2
۱۴ فروردین ۱۳۹۲موتور ef7اصلاح شده موتور کم سوخت و مدرن و با ارزش tu5است . البته وقتی کنار هم روشن هستند صدای ef7نیده نمیشه و قدرتش و شتابش هم بیشتره . اگه یک پارس را کنار یک ef7روشن کنید اونوقت متوجه میشوید که واقعا پارس با موتور ال3 الکی گرونه.توی جاده هم باسرعت 195 کیلومتر (البته من بیشتر نرفتم) سالار سرعت در جاده است
حسین2
۱۴ فروردین ۱۳۹۲تب تند ال90 تمام شد و خوابید و مردم خیلی زود فهمیدند که به اسم (ماشین خارجی) نباید پول داد. الان 6 میلیون زیر قیمت کارخانه در بازار فروش میشه . البت اونم بد فروش میشه
مهرشاد
۱۵ فروردین ۱۳۹۲هیچی به تندر 90 نمی رسه
حسین2
۱۵ فروردین ۱۳۹۲آره راست میگی هیچی به ال90 نمی رسه از وسایلی که قبلا سوار میشدی(موتورسیکلت). ال90 از پورشه . و لامبورگینی و مورگان و استون مارتین و بی ام و . و بنز و پژو و ….بهتره||||||||||||||||||
حسین
۱۵ فروردین ۱۳۹۲جناب مهم قیمت کارخونه هست..35000000تومن بازارپاییم بالا داره همیشه اینجوری نمیمونه برای تمام ماشینا…
علی
۱۵ فروردین ۱۳۹۲درسته که ال90 از سمند سریعتره ولی فقط در مسیر مستقیم و وقتی که وارد اولین پیچ بشید برتری با سمند خواهد بود.درضمن درساخت جلو داشبورد و صندلیهای ال90 از مواد ارزان وبسیار بی کیفیت استفاده شده ودر کل تنها برتری ال90 نسبتبه سمند مصرف کمتر بنزین وعملکرد نرمتر گیربکس وتاحدی ترمزهاست وگرنه درکل سمند بهتره.
حسین2
۱۶ فروردین ۱۳۹۲این برتری ال90 نسبت به سمند معمولی (سوخت کمتر) هست و نسبت به سمند ef7دیگه حرفی برای گفتن نداره
اشکان
۱۵ فروردین ۱۳۹۲با سلام
خدمت دوستانی که تندر 90 رو قبول ندارند باید عرض کنم که من از سال 87 یه ال 90 دارم و چیزی جز کیفیت ازش ندیدم.اکنون پس از 4 سال و نیم و طی بیش از 80 هزار کیلومتر:
موتور و گیربکس هنوز آچار نخورده و مثل ساعت کار میکنه
جلوبندی هنوز آچار نخورده.حتی یه میزان فرمون هم نیاز نداره
تمامی لامپهای ماشین فابریکه.حتی لامپ راهنما که تو این چند سال همش روشن و خاموش شد.
دیسک و صفحه کلاچ فابریکه.
تو این مدت فقط یه لنت جلو عوض کردم(در کیلومتر 50 هزار) با یه باتری(در کیلومتر 70 هزار)
حالا سمند سوارا بگن ال 90 فلان.آخه این ال 90 اصلا با اون سمند لش و بی کیفیت قابل قیاس هست؟
کدوم سمنده که 80 هزارتا راه بره و این ویزگیها رو داشته باشه؟
هر کی سمند خریده یک روز در میون تو پمپ بنزین و تعمیرگاه هست
اشکان
۱۵ فروردین ۱۳۹۲من فقط این دو تا ایراد اساسی رو در ال 90 دیدم:
1-عدم پایداری در پیچها
2-طراحی داخلی و بیرونی نامناسب
بقیش همش حسنه.
نیما
۱۶ فروردین ۱۳۹۲اقا اشکان این که شد 3تا
طراحی داخلی و بیرونی هر کدوم جداست
مسعود
۱۶ فروردین ۱۳۹۲قبلا” تندر E2 داشتم,40هزارتا هم رانندگی کردم.از قیافش وطرح داخلش راضی نبودم که هیچ تو جاده هم صندلیش خیلی ناراحت بود وبه دلیل ارتفاع نامناسبش تو سرعت 120 به بالا حس میکردم دیگه رو ماشین کنترلی ندارم.خلاصه با توجه به اینکه قبلا” 405و206 هم داشتم رفتم سراغ سمند, شروع به تحقیق تو اینترنت و غیره کردم,اکثرا” نظر منفی داشتن ولی تصمیم گرفتم یکی بگیرم و امتحانش کنم .الان که این سطرهارو مینویسم با این Lx موتور ملی یا همون EF7 در حدود 12500کیلوتر توشهرو اتوبان و شمال و…خلاصه تحت هر شرایطی وتا سرعت 180 رانندگی کردم.قربان در یک کلام نسبت به اونهایی که گفتم خیلی راضیم.واقعا” توش احساس امنیت میکنم ترمزها عالیه ,بعضا” absتو دست انداز رد میکنه , رو
گازوبنزین هیچ فرقی نداره(مصرف بنزین تو سیکل ترکیبی 9.5وبایک مخزن گاز هم 200تا260 کیلومتر میشه رانندگی کرد ,بستگی به شرایط داره)از لحاظ گیربکس هیچ مشکلی نداره ومبلمان داخل هم بسیار راحت تر از 206 و تندر هست.خلاصه که تا امروز هیچ مشکل خاصی نداشتم.خواستین اتومبیل ایرانی بگیرین تردید نکنین که از لحاظ ایمنی, راحتی و صرفه اقتصادی قابل قبول ودر مقایسه با رقبای چینیش که بنده امتحان کردم (mvm 520,X5,جیلی) خیلی سر تره.ایراد های جزئی هم از لحاظ بدنه داره که قابل حل و هیچ نگرانی نداره.
نیما
۱۷ فروردین ۱۳۹۲من کارم ماشینه
نمیگم چین خوبه اما خوبم داره
شما چطوری جیلی رو با سمند مقایسه کردی؟؟؟
چیشو با چیش مقایسه کردی؟؟
ashkan
۱۶ فروردین ۱۳۹۲modire proje logan bad az sakht va teste nahaee logan,jomle ee ra bar zaban avard:
“az lahaze imeni va keyfiyat dar renje gheymate logan dar donya,hich khodroee be logan nemiresad”
ashkan
۱۶ فروردین ۱۳۹۲با سلام
خدمت دوستانی که تندر 90 رو قبول ندارند باید عرض کنم که من از سال 87 یه ال 90 دارم و چیزی جز کیفیت ازش ندیدم.اکنون پس از 4 سال و نیم و طی بیش از 80 هزار کیلومتر:
موتور و گیربکس هنوز آچار نخورده و مثل ساعت کار میکنه
جلوبندی هنوز آچار نخورده.حتی یه میزان فرمون هم نیاز نداره
تمامی لامپهای ماشین فابریکه.حتی لامپ راهنما که تو این چند سال همش روشن و خاموش شد.
دیسک و صفحه کلاچ فابریکه.
تو این مدت فقط یه لنت جلو عوض کردم(در کیلومتر 50 هزار) با یه باتری(در کیلومتر 70 هزار)
حالا سمند سوارا بگن ال 90 فلان.آخه این ال 90 اصلا با اون سمند لش و بی کیفیت قابل قیاس هست؟
کدوم سمنده که 80 هزارتا راه بره و این ویزگیها رو داشته باشه؟
حسین2
۱۷ فروردین ۱۳۹۲این که شما میگی تا 80 هزار کارکرده و موتورش مشکلی نداشته .در پراید هم دیده میشه . موتور پراید اصلا خراب نمیشه شاید200 هزار تا هم کار کنه بدون هیچ مشکلی.
ashkan
۱۶ فروردین ۱۳۹۲bartari haye tondar 90 nesbat be anvae samand:
1-jelobandi fogholade mohkam tar
2-masrafe kamtar
3-imeni balatar(3 setare tu teste crash
4-systeme fanar bandi va talighe behtar
5-kelaj va dande va farmune narmtar
6-shetabe balatar
7-keyfiate balatar
8-estehlake kamtar
9-rahati bishtar
…
hala samand savara began samande lash che bartari dare?
حسین2
۱۷ فروردین ۱۳۹۲قبلا هم گفتم تب تندر خوابید .مردم فهمیدند که اینقدر پول دادن بابت این خودرو اصلا توجیح نداره. و مردم خیلی زود فهمیدند که بابت اسم پول نپردازند. و عوضش بجای اسم به امکانات و زیبایی و تکنولوژی روز (ef7)پول بدهند.هر آدم خوش سلیقه ای که این خودرو را بخره طی مدت کمتر از 6 ماه می فروشه و عوضش میکنه
رضا
۱۷ فروردین ۱۳۹۲مطابق با عملکردی که طی چند سال اخیر مردم از خودروهای ساخت داخل دیدند ال90 و 206 عملکرد بسیار بهتر و راضی کننده تری داشتند و الان حتی بیشتر عوام مردم هم به این نتیجه رسیدند که خرید خوردورهایی بی کیفیتی نظیر 405 و انواع سمند غیر از ضرر و خسارت جانی و مالی چیزی عائد اونها نخواهد کرد
در نتیجه الان خوشبختانه به غیر از آدمهایی که با اطلاع و مطالعه، ال90 رو انتخاب می کنند، سایر افراد هم با پرس و جو و انتخاب معیارهای منطقی به این نتیجه رسیدند که ال90 یکی از بهترین انتخابها تو این رنج قیمته
اشکان
۱۷ فروردین ۱۳۹۲شما همش حاشیه میری.اگه راست میگی از نظر فنی سمند رو با ال 90 مقایسه کن.مطمئن باش که سمند در برابر ال 90 سوسک میشه
شرکت رنو فرانسه از سال 1887 تا به حال داره خودرو میزنه.مسلما ال 90 از نظر فنی نه تنها از سمند بلکه از تمام ماشینهای کره ای هم بهتره
عرفان
۱۹ فروردین ۱۳۹۲همان طور که میدانید مسائل فنی یعنی موتور،سیستم انتقال قدرت،فنر بندی،جلو بندی،تعلیق،آیرودینامیک،هندلینگ،ترمز و…
تاکنون سه موتور با مشخصات زیر روی سمند نصب شده:
موتور قدیمی پژو: 1761 سی سی-100 اسب بخار- 153 نیوتون متر گشتاور که پر تیراژترین هست.
موتور ملی ای اف سون:1648 سی سی- 114 اسب بخار -155 نیوتون متر گشتاور
موتور تی یو 5: 1587 سی سی -110 اسب بخار- 142 نیوتون متر گشتاور که روی 206 SD هم نصبه.
مشخصات موتور ال نود:1598 سی سی- 105 اسب بخار و 148 نیوتون متر گشتاور
حالا خودتون مقایسه کنید میبینید که سمند از نظر قدرت موتور حتی با موتور قدیمی پژو تقریبا با ال نود برابره، با موتور EF7 هم کاملا از ال نود قوی تره.
از نظر ترمز سمند هم ABS داره.در بعضی مدل ها ایربگ هم داره.در بحث هندلینگ و خوش دستی و تعادل خودرو و آیرودینامیک برتری با سمند است.
از سایر لحاظ هم اگه سمند بهتر نباشه خیلی عقب هم نیست.
بدنه سمند محکم تر و قطورتره که استحکام کلی ماشینو افزایش میده.(تو متن بالا هم بهش اشاره شده) اگه دقت کرده باشید،بدنه سمند به میزان قابل توجهی انحنا داره که این انحنا ایمنی ماشینو در تصادفات از بغل افزایش میده.
سمند به خاطر وزن سنگینش حرکت محکم تر و ایمن تری نسبت به ال نود داره و چسبندگیش به جاده بیشتره.تو سرعت های بالاتر از 120 احساس خطر کمتر و آرامش بیشتری تو سمند هست.
یه گشت تو اینترنت بزنید سمند و ال نود توسط منابع مختلفی تست شدند.مزایا و معایب هر دو مشخص شدن.در نهایت سمند در مقایسه با ال نود اگر بهتر نباشه هرگز سوسک نیست اینو یادتون باشه!
مجید
۱۹ فروردین ۱۳۹۲تندر ماشینه کاملا به روز کلاس ب هست و طراحی آن مربوط به کمپانی رنو فرانسه میباشد . اصطحلاک آن خیلی کمتر از سمند می باشد این خودرو در تست های یورو 3 ستاره ایمنی کسب کرده در حالی که سمند در تست روسیه به زور 2 ستاره ایمنی کسب کرده این در حالی است که اگر سمند رو در اروپا تست می کردند یقینا 1 ستاره هم نمی گرفت تندر 90 به دلیل خارجی بودن قطعات به این زودی ها به خرج نمی افته خیلی از مردم گول ظاهر سمند رو میخورن وفکر میکنن چون بدنه سمند حالت گرد داره ایمنی اش بالا تره که این اشتباهه اگه میخوای سمند بخرین به نزدیک ترین ایران خودرو مراجعه کرده و خواهید دید که چه زیادند افرادی که از سمند ناراضی اند به خصوص در رابطه با گیربکس و موتور اما تندر اینطور نیست باز انتخاب با خودتان است اما درکل سمند ماشین بدی نیست و به درد یه پیرمرد یا بازنشسته میخوره موفق باشید
حسین2
۲۹ فروردین ۱۳۹۲آقا مجید . گویا شما نمی دانید که خودرو های فرانسوی به استهلاک(درستش اینه) و خرابی فراوان شهره اند و اگه دنبال خودرو کم خرابی هستید دور کل خودرو های فرانسه (تندر و مگان که بماند)یه خط قرمز دوبل بکشید و به آسیایی ها رو بیاورید. اما در مورد موتور ef7بهتر است بدانید کهاین موتور طراحی و ساخت آلمان است و بر روی قطعات موتور (made in germany)حک شده . و مشکلاتی هم که ازین موتور گزارش شده مربوط به زمانی بود که بعلت تحریم بعضی قطعات(واشر سر سیلندر)آز آلمان نمی آمد. که شکر خدا این مشکل اساسی حل شد
حسین2
۲۷ فروردین ۱۳۹۲خیلی کم سوادی اگه فکر میکنی ال90 از کیا کره یا سوناتا بهتره. دیگه گفتگو با تو فایده نداره . شما برو به کارت برس پسر جان. برو.
ایرج حیاتی
۱۹ فروردین ۱۳۹۲با سلام من هم سمند داشته ام و هم ال 90 ولی سمند بهتر است
داريوش
۱۹ فروردین ۱۳۹۲دوستان عزیز
مزایای رنو لوگان یا به قول معروف ال90 نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
گیربکس و دنده فوق العاده نرم
همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر
نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره.
یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه
سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از 6 ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از 4 هنوز اتفاق نیافتاده.
کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
اطاق کم صدا تر
فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
فنر بندی بهتر
فرمان نرم تر
در کل ال90 از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
استهلاک کمتر
سرو صدا اتاق کمتر
میدان دید و تسلط بیشتر
لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
موتور ال90 خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف7 اذیت کرده و میکنه
.دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران 2 چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال 1 کارخونه و 1 کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که 2 تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …
به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست .
موفق باشید
حسین2
۲۴ فروردین ۱۳۹۲ا حالا چند بار این کامنت رو تکرار کردی؟؟ آخه یه چیز جدیدتر بلد نیستی
اشکان
۲۰ فروردین ۱۳۹۲با سلام
آقا عرفان درسته که موتور ای اف 7 در کاغذ از ال 90 قوی تره ولی قوی تر بودن موتور دلیل بر بهتر بودن موتور نیست.من سوال دارم از شما و سمند سوارا.تا حالا چندتا موتور ال 90 در ایران دچار ایراد و خرابی شده؟موتور ای اف 7 همش خراب میشه.این موتور ایراداتی مثل روغن سوزی،سوختن واشر و… داره.از لحاظ کیفیت موتوری ال 90 خیلی خیلی از هر 3 تا موتوری که گفتی بهتره.
سوال دوم؟مصرف سوخت موتور ال 90 چقدره و مال ای اف 7 چقدره؟ال 90 با مصرف ترکیبی 6.9 در صد کیلومتر و ای اف 7 با مصرف 8.2 لیتر.
در ضمن کی گفته سمند ایمنی بالاتری داره؟! سمند اصلا تست کرش نداره و جالبه که بدونی ایمنی اصلا به ورقهای قطور و کلفت نیست.قطعات بدنه باید قابلیت جذب و پخش نیرو در تصادف را داشته باشن.در ضمن در مورد فنر بندی و تعلیق و استحکام جلوبندی و شتاب و ترمزها برتری با تندر 90 هست.در ضمن سمند و ال 90 هردوشون آیرودینامیک بدی دارن.ضریب آیرودینامیک هر دوشون 0.36 هست که برابره.
اشکان
۲۰ فروردین ۱۳۹۲ال 90 از سمند خودروی ایمن تری است.
نا گفته های ایمنی ال نود:
بدنه ال نود 3800 تا خال جوش داره
پشت دیاق سپر جلو و عقب سه لایه مستحکم فولادی قرار دارد(مثلا بر عکس خودروی 206 که فایبرگلس هست)
ال 90 در تست کرش 3 ستاره کسب کرد
پشت داشبورد ال 90 دو قوطی نمره 14 قرار دارد
جنس داشبورد ال 90 از ماده پلی پروپیلن هست که این ماده خاصیت بالایی در جذب نیرو در تصادف دارد
قسمت داخلی داشبورد ال 90 محدب هست که نیرو را به چند جای پای سرنشین تقسیم میکنه که از از وارد امدن کل نیرو به یک قسمت پای سرنشین جلوگیری میکنه
جنس آلیاژ بدنه ال 90 از آلیاژ سبک وزن میباشد که هم چنین خاصیت بالایی در جذب نیرو دارد
ال 90 دو تا ایربگ داره
عرفان
۲۷ فروردین ۱۳۹۲بله موتور EF7 زیاد خرابی داره و هنوز امتحان خودشو پس نداده ولی به هر حال از موتور ال نود قویتره و من نگفتم بهتره.موتور پژو امتحان خودشو پس داده و با وجود تکنولوژی قدیمیش من تا حالا نه دیدم نه شنیدم نه خوندم که کسی از کیفیتش ناراضی باشه و مثل ساعت کار میکنه.
سمند خیلی پر مصرف نیست.من با سمند XU7 تو شهر مصرف صدی 10 داشتم که برای وزن و هیکل سمند خیلی خوبه.
در ضمن دوست عزیز برو یه بار دیگه کامنت های قبلی منو بخون من هیچ وقت نگفتم سمند ایمن تره،گفتم محکم تره و محکم تر بودن ماشین هم مزایایی داره که خودت میدونی دیگه نگم.
سمند 4400 یا 4600 تا نقطه جوش در مقابل 3800 تا نقطه جوش ال نود که شما میگید داره.
یه عکسی از تست تصادف سمند نارنجی رنگ هست که تو این تست چرخ های عقب ماشین از زمین بلند نشدن که به خاطر تقسیم وزن صحیح هست.من تصاویر زیادی از تصادفات شدید سمند دیدم که اگر شما هم دیده باشی کاپوت ماشین له شده ولی اتاق کم آسیب دیده.به هر حال با این اوصاف نمیشه در مورد ایمن تره بودن یکیشون به طور قطعی نظر داد.
در مورد آیرودینامیک هم من فکر نمیکنم ضریب آیرودینامیکشون یکی باشه.بدنه سمند کشیده تره سقفش کوتاهتره و عرضش هم یه مقدار کمتره و طبق تحقیقاتی که کردم سمند آیرودینامیک تره.
حسین2
۲۰ فروردین ۱۳۹۲چرا اینقدر از سمند الکی بد میگی. مگه سمند سواران چه بلایی سرت آوردند که از ماشین به این نازنینی بد گویی الکی میکنی. فقط مالکان این خودرو میدانند که چه لذتی داره رانندگی با موتور عالی و پرفکت و پرشتاب و نرم و ساکت و مدرن(cvvt) و کم مصرف EF7
اشکان
۲۰ فروردین ۱۳۹۲الکی بد نگفتم.من هر چی حقیقت بود رو گفتم.اگه اطلاعات داری رو کن ؟
اشکان
۲۰ فروردین ۱۳۹۲در ضمن لذت تعمیرگاه رفتنشم به زودی میچشی!
حسین2
۲۱ فروردین ۱۳۹۲هرکه منتظر اون روزه . باشه تا […] ولی من که بقران هنوز نرفتم تعمیرگاه. 15 هزار کار کرده هنوز که هیچ ایرادی (هیچ) نداشته . حالا اگه احیانا داشت. کارت طلایی سه ستاره داره . واسه همین روزاست. تا حالا هم بین ماشینایی که داشتم بهترین لذت و سواری رو داره بهتر از (405 و 206 و سیلو و پارس و پراید و 141 و زانتیا و مزدا د کابین البته ال90 نداشتم ولی زیاد رانندگی کردم. سمند موتور ملی از همه سره . واقعا سالاره .
علی
۲۰ فروردین ۱۳۹۲متاسفانه برخی از دوستان طوری از کیفیت ال90تعریف میکنند انگار درباره بنز صحبت میکنند .من از سمند دفاع نمیکنم ولی بدانید درهیچ جای دنیا خودروها فرانسوی محبوب نیستند ودرحقیقت در هر جایی که رقابت واقعی در بازار خودرو وجود داشته باشه مثل امریکای شمالی ویا همین امارات خودروهای فرانسوی همیشه بازنده بوده وهستند .نمیدانم بعضی از دوستان از چی ال90 دفاع میکنند از صندلیهاش که مثل نیمکته یا از طراحی ظاهر و داشبوردش که واقعا ظعیفه .سرپیچها هم اصلا تعادل نداره. این دوماشین در یک حد هستند و اختلاف 10 میلیونی بین انها اصلا قابل توجیه نیست.
a
۲۰ فروردین ۱۳۹۲یک کلوم ختم کلـــــــــــــــــــــــــوم:ال 90 از لحاظ فنی و پرفورمنس بهتره(چون بالاخره یه ماشین فرانسوی جدیدتریه)
سمند ال ایکس از لحاظ طراحی زیباتر و وزین تره(البته هر دو طراحیه نامتناسبی دارن)
حالا هر کدومو دوست داری هیچکدومو انتخاب نکن!!!!!!