مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
عرفان
۲ اردیبهشت ۱۳۹۲من به سیستم رای دهی مشکوکم! یه نفر آرا رو جا به جا میکنه!
-
۳ اردیبهشت ۱۳۹۲علاوه بر این موضوع، پدال باید جلوی افرادی که بی ادب و بیکار دله و ولگرد هستند و صبح تا شب علاف می نشینند و نظرات چرت وپرت و بی ادبانه میدن و بعضاً کامنتهای…. میدن (که البته پدال اونها رو پاک میکنه)بگیره چون نمیتونند منطقی باشن و همیشه در مباحث کم میارن
در واقع شخصیت خانوادگی خودشون رو به دیگران نسبت میدن
حالا از دوستان خواهش میکنم کامنتهای این صفحه رو بخونند و ببینند شامل حال چه کسی میشه (البته خیلی از کامنتهای بی ادبانه این شخص توسط پدال پاک شده)
مجید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲من نمیدونم اینایی که دیس لایک کردن یعنی موافق ادب نیستن؟؟؟؟؟
شایدم کلنکی لایک و دیسلایک میزنن.!!!!
محمد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۲دوستان
نظرتون در مورد
aria
حسین 2
ef7
چیه ؟
مجيد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۲امیدوارم رعایت ادب در این سایت بشه…………………………….
از خدا جوییم توفیق ادب …….بی ادب محروم ماند از لطف رب…
و صد البته امیدوارم متوجه شده باشید.
مجيد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۲امیدوارم به کسی بر نخوره .مخلص همه شما مجید
حسین
۵ اردیبهشت ۱۳۹۲کنار یه سمند ef7 وایساده بودیم به بابام گفتم چقدر صدای موتورش کمه!گفت این که روشن نیست!گفتم چرا بابا روشنه!گفت نه ماشین بغلی است!خودمم شک کردم رفتم دیدم ماشین روشنه و حق با من بود!
عرفان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ولی رانندگی با ماشینی که موتورش خیلی کم صداست لذت بخشه؟ صدای موتور جز لذت رانندگیه.
حسین
۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ولی چرا وقتی بغل این 206 های تیپ 2 وای میسی از تیپ 5 پر سرو صدا تره?
نوید
۷ اردیبهشت ۱۳۹۲حسین2 میگه شتاب بیشتر l90 بخاتر سبک بودنشه در حالی که سمند 1300 و ال نود 1600 کیلوه خیلی جالبه .
aria
۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ال90 1100 کیلو هست آقا . اطلاعات غلط ندهید.
reza
۷ اردیبهشت ۱۳۹۲ال90 تنها خودرویی است که در بازار 5ملیون زیر قیمت کارخانه خرید و فروش میشود. قابل توجه عزیزانی که میگن ال90 افت قیمت نداره. البته راست میگن افت قیمت نیست بلکه عدم قیمت است
aria
۹ اردیبهشت ۱۳۹۲تفاوت قیمت (افت) بین قیمت کارخانه و بازار در ال90 حدود 5ملیون تومان است یعنی این افت از همه خودرو های دیگه بیشتر است . این بهترین دلیل برای شناخت صحیح مردم از این خودرو بی قابلییت و ریزش شدید طرفدارانش هست
مجید.
۹ اردیبهشت ۱۳۹۲سلام به همه دوستان. دلیل این همه طرفداری یا خدای نا کرده بی ادبی به هم دیگه زا نمیدانم.
خلاصه کنم من خودم سمند tu5 دارم با ال90 هم چند باری مسافرت رفتم . ال90 در خیلی موارد بهتر از سمند هست . با چند پله اختلاف . اما از انصاف خارج نشویم در موارد کمی هم سمند بهتر هست . قیافه و ایرودینامیک و ایستایی در سر پیچها …. امیدوارم کسی رنجیده خاطر از این حقیر نشده باشد.
aria
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲به نظر شما ال90 از کدوم نقطه چند پله بالاتر از سمند هست . میشه بفرمایید.در سرعت.و هندلینگ و کنترل مخصوصا در سرعتهای بالاسمند مثل یک کشتی نرم و راحته و ال90 به عبور کامیونهای سنگین از کنارش کنترلش از دست راننده خارج میشه. همچنین در جاده های پر پیچ و لغزنده و بارانی واقعا رانندگی با ال90 یک کار بسیار خطرناکه در صورتیکه سمند اینگونه جاده ها رو مثل هامر در بیابان میره . منطقی بگید نه الکی . تنها مزیتی که صاحبان ال90 بهش دل خوش دارند اینه که میگن ال90 خارجیه. (ماشین خارجی سوار میشن) .
aria
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ما ایرانیان از اول بخاطر اینکه سمند ساخت خود ایران هست را دست کم گرفتیم. فکر میکنیم هرچه ساخت ایران باشه بی ارزش هست. حتی بعضی ها محصول کشور رومانی را از ایران بهتر میدونند که خود دلیل بر خود کم بینی و باور نداشتن بر توانایی های خودمان است هست.
aria
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲امیدوار و بسیار مشتاقیم که در آینده به تولیدات ایران افتخار کنیم. و از محصولات ایرانی لذت ببریم. به امید اون روز
داريوش
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲دوست عزیز با اینکه چندین بار جوابتون رو دادم ولی باز میگم :
مزایای رنو لوگان یا به قول معروف ال90 نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
گیربکس و دنده فوق العاده نرم
همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر
نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره.
یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه
سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از 6 ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از 4 هنوز اتفاق نیافتاده.
کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
اطاق کم صدا تر
فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
فنر بندی بهتر
فرمان نرم تر
در کل ال90 از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
استهلاک کمتر
سرو صدا اتاق کمتر
میدان دید و تسلط بیشتر
لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
موتور ال90 خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف7 اذیت کرده و میکنه
.دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران 2 چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال 1 کارخونه و 1 کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که 2 تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …
به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست .
بحث تعصب و اینکه ماشین ساخت کدوم کشوره اینجا مطرح نیست بحث ماشین بدون مطرحه.
20 سال پیش ایران 405 تولید می کرد همه ازش استقبال کردند و کسی ایرادی بهش وارد نساخت ولی آیا میتوان الان هم گفت 405 مربوط به بیست سال پیش ماشین خوبیه؟ . پس مردم خوب حالیشونه و فرق جنس خوب و بنجل رو میفهند . الا بعضی متعصبین که چشم روی حقیقت بستند و به صرف اینکه خودشون چه ماشینی دارند توجیهات جور می کنند .
رضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲مزایای فنی و کیفی ال90 نسبت به سمند مطابق با ارزیابی ها انجام شده توسط بازرسین :
سیستم فنربندی
تعلیق و فرمان
سیستم موتور و انتقال قدرت
ترمز
تجهیزات الکتریکی
صداهای غیرعادی بدنه
نفوذ آب و رنگ
مصرف سوخت
شتاب
ایمنی
تکنولوژی
کیفیت ساخت
هماهنگی موتور و جعبه دنده
کیفیت تجهیزات
سمند در تمامی موارد فوق الذکر در مقابل ال90 حرفی برای گفتن نداره
عرفان
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲کاملا صحیح میفرمایید.
حسین
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲سلام.
سمند TUF ?????
یعنی موتور 206 رو سمند؟
آقا بحث مقایسه سمند EF7 هست با ال 90
چرا به بیراهه میری فدات شم؟؟؟!!!
مجید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲حق با شماست . اما من سمند tu5 دارم.گفتم شاید تجربه من به درد بعضی از دوستان بخوره.
ali
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲رضایت رنو از کیفیت در پارس خودرو
پرشین خودرو: مدیران ارشد شرکت رنو در راس هیاتی از خطوط تولید شرکت پارس خودرو بازدید کردند.
به گزارش «پرشین خودرو»، در ابتدای این بازدید روحالله صمدی مله، مدیر عامل شرکت پارس خودرو با اشاره به روابط خوب دو شرکت پارس خودرو و رنو گفت: شرکای تجاری ما در شرکت رنو قطعا از سوابق پارس خودرو و بازار خوبی که در سال های اخیر توسط این شرکت کسب شده، مطلع هستند و امیدوارم از این بازاری که به شدت در حال رشد است بتوانیم با کمک یکدیگر استفاده بهتری کنیم.
در این بازدید جرارد دوتوربه –مدیر ارشد پروژه خودروهای کلاس A شرکت رنو، با تاکید بر شناختی که از شرکت پارس خودرو به دست آورده، افزود: به نظرم آینده این شرکت بسیار بهتر از گذشته خواهد بود و نسبت به بازدیدی که سه سال پیش از این شرکت داشتم بسیار متفاوت است و در این شرکت کیفیت در سطح بالایی قرار دارد.
http://www.persiankhodro.com/show_news/21931/%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%B1%D9%86%D9%88-%D8%A7%D8%B2-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D8%AF%D8%B1-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88
ali
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲گفتگویی متفاوت با دبیر انجمن خودروسازان
1392/02/09
پرشین خودرو: دبیر انجمن خودروسازان در این گفت وگوی متفاوت به بیان ماجرای تغییر موضع رئیس جمهور درباره قیمت خودرو طی دو هفته می گوید. نعمت بخش در این مصاحبه قبول می کند که کیفیت خودروهای ایرانی پایین است ولی معتقد است، این کیفیت به قیمتش می ارزد….
تکلیف رنو و ال 90 چه شد؟ هنوز در ایران حضور دارد؟
نعمت بخش: بله. با شرکت رنو شریک هستیم این شرکت هم طبق قرارداد بر نحوه تولید ال90در ایران نظارت دارد.
چرا مردم از کیفیت ال 90 هایی که طی این سالهای اخیر تولید شده ناراضی هستند؟
نعمت بخش: خیر من این حرف شما را قبول ندارم. البته جامع آماری نگرفتم اما بررسی های ما خلاف این صحبت شما نشان می دهد.
طبق قرارداد قرار بود ایران صادارت ال90 داشته باشد، اما نشد؟
نعمت بخش: در ابتدای کار ایرادات بسیاری به این قرارداد وارد کردند. هنوز هم به نتایج مناسبی دست پیدا نکردیم. البته از اول برخورد مطلوبی با این قرار داد نشد به همین خاطر نتوانستیم به سمت صادرات برویم.
سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری که رنو تعهد کرده بود وارد ایران کند اجرایی شد؟
نعمت بخش: بله. تا حدودی که بنده اطلاع دارم این امر محقق شد. با آمدن ال 90 فرهنگ قطعه سازی کشور ارتقاء پیدا کرد. بیش از 50 قطعه ساز با طرف های خود قرار داد دانش فنی منعقد نمودند و یا با آنها شریک شدهاند….
نوید
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲اریا تو خودت سمند دوس داری قرار نیست که به همه بقبولونی که سمند خوبه اخه سمند با هامر قابل مقایسه نیست تو رویا نباش در ضمن ال 90 1600 کیلوه شما اطلاعات درست نداری قرار نیست که به همه اطلاعات غلط بدی ماشینت شتاب نداره و راه نمیره دلیلش وزنش نیست موتور بدرد نخوریه که داره قرار نیست که ال90 سمندو میگیره شما به وزن گیر بدی و اطلاعات غلط بدی ال90 سنگینتره قبول کن اگه هم دوس داری میتونی بری در سمت راننده یه ال 90 رو باز کنی گوشه در نوشته.
aria
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲کسی که با این همه منبع اطلاعاتی هنوز بگه وزن ال90 1600 کیلو هست ارزش بحث کردن نداره
aria
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲دوستان ال90ی . این آقا داره از بیسوادی وزن ال90 رو 1600کیلو اعلام میکنه .شما هم از روی تعصب مثبت میدهید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟. واقعا که بی منطق و متعصب هستید
عرفان
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲دوست عزیز این غیر ممکنه که ال نود از سمند سنگینتر باشه.اگر ال نود 1600 کیلو باشه،سمند 2 تن هست! اون 1600 کیلویی که میگی وزن ناخالص ماشینه.
علی کریمی
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲آقا نوید ال نود تو کاتالوگش زده 1100 کیلو بی سرنشین با سرنشین و ظرفیت 500 لیتری صندوق میشه 1600 کیلوو. قبول نداری برو سایت ایرانخودرو و پارس خودرو
به نظر من کلا مقایسه ال نود و سمند اشتباه چون از خیلی لحاظ در یک ردیف نیستند
از جمله اتاق که سمند خیلی جادارتره و ال نود مثل 206 و پراید جموجوره
از لحاظ کیفیت قطعات و عمرشون ال نود بهتره ولی اصتلاکشم بالاتره
ال نود بیشتر واسه تو شهر خوبه ولی سمند واسه سفر بهتره در مقایسه ال نود
قیمتهای جدیدم که فکر کنم سمند ال ایکس 20 ملیون و ال نود از 24 ملیون
کلا هر دو خودرو بسیار خشک و کم امکانات هستن و بخ نظرم سمند سورن ef7 و 206 sd v8 گزینه های بهتری واسه خرید هستن البته با 4-5 ملیون بیشتر ولی ارزش داره
سپهر
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲آقای علی کریمی چرا اطلاعات غلط میدی
سمند کجاش جا دارتره ؟
کجای ال90 مثل 206 و پراید جم و جوره ؟
اصلاً ال90 سوار شدی ؟
یکی از خصوصیات خیلی خوب ال90 جا دار تر بودن و نرم تر بودنش نسبت به 206 هست
سورنا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲مهم ترین دلیل کیفیت بالای تندر 90 که تنها20نمره ی منفی داره نظارت سفت و سخت رنوی فرانسه تا به امروز روی اونه ودلیل مهم بعدی طراحی فنی وپلتفرمش که 20سال بعد از سمند بوده
اینشا الله تمام خودروسازای داخلی نابود شن
حمید
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲من سمند صفر داشتم
سر وصدای اتاق و داشبورد و کیفیت پایین کمک ها و جلوبندی منو خیلی شاکی کرد
در عوض تو جاده و سرعتهای بالا رقیب هم کلاس نداره
———————-
سه ساله ال نود رو دارم میتازونم خیلی بد فرم!!
…بر عکس سمند هنوز یک قرون خرج رو دستم نزاشته ..حتی میبرم جلوبندی برای میزون فرمون میگن وسواس داری چیزیش نیست !!
بجز ایرودینامیک و هندلینگ ، تو تمام آیتمها از سمند سر تره !!
حسین
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲سلام به دوستان عزیز
متاسفانه یسری افراد اینجا دارن نظرات مقرضانه میدن…
سمند من تحویلی تیر 91 هست
باهاش 26000 تا رفتم تا حالا.بیشترشم جاده کندوان.چون دانشجوی شمال بودم.خوشبختانه تا الان هیچ مشکلی نداشته.فقط تقریبا اوایل مشکل بوق داشت که اونم بخاطر این بود که دسته راهنمایی که برای سمند تو سال 91 استفاده کردند و واسه شرکت کروز بود یه ایراد کوچیک داشت(اون قطعه فلزی که از داخل دسته راهنما عمل کنتاکت کردن رو انجام میداد متاسفانه جنس خوب بکار نبرده بودن و مشکل ایجاد میکرد) البته این مشکل برای پرشیا هم بود همون موقع.
و البته چون ماشین گارانتی داشت بدون هیچ هزینه ای تعویض شد و دیگه مشکلی ایجاد نکرد.
آقا جون با ماشین خوب تا کن ببین براش مشکل پیش میاد یا نه؟؟؟(البته ماشین ایرانی کلا شانسی هست…چه سمند چه پژو چه تندر و ….)
خب با سمند اول بسم ا… 180 تا پر میکنی معلومه واسش مشکل پیش میاد
ماشینم که قربونش برم تا جا داره گاز میخوره.(گاز خورش خوبه)خب یکم واستا جا بیفته بعد باهاش سرعت بالا برو
یسری افراد باحال میگن فرمونش نرمتر از ال 90 هست یا نمیدونم ترمزاش زیاد دقیق نیست…
اینا همونایی هستن که ده سال پیش سمند سوار شدن دارن ال 90 رو با سمند اون موقع مقایسه میکنن..
بابا برو یبار امتحان کن حداقل بعد بیا بگو… فرمون سمند EF7 دو برابر تندر فول نرمتره.
چرا جک میگین؟؟؟فقط یکم صدای هیدرولیک وقتی تا ته میچرخونی داره که اونم چیزه خاصی نیست
بوستر ترمزاشم تقویت شده و عالیه.
تمام مسایلی هم که میگن مثلا قبول
ولی بمن اگه 2 تا ال 90 بدن حاضر نیستم با یه سمند EF7 عوض کنم و برم تو اون قوطی کبریت بشینم
ماشین سلیقه ایه و شما سلیقه تون همون قوط کبریته..
و در نهایت اونایی که به موتورش ایراد میگیرن بگه اگه میخوای ال 90 رو با این مقایسه کنی 5 تا پاکت سیمان 50 کیلویی بنداز پشت ال 90 که هم وزن سمند پایه گاز سوز بشه بعد بیا تو جاده ببینم قدرت کدوم موتور بهتره؟؟؟ بعد اگه تو حالت گاز سوز کم اوردی دیگه ماشینتو بیرون نیار کلا !!!
دوستان اینو حتما امتحان کنند لطفا.
ولی وجدانا گیربکسش یکم نسبت به ال 90 ضعیفتره که اونم باید تو دور موتور خوب و بجا دنده رو تعویض کنی. ولی واسکازین 90 *85 جنس خوب بریز توش ببین صدای ماشین چی میشه.فقط زمستونا 5 دقیقه بزار موتور گرم شه بعد راه بیفت.خب یکم غلیظه دیگه
موفق باشید…
HAJ MOHAMMAD
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲تندر سبک تره جدید تره شتابش بالا تره درمورد ایمنی و قدرت نه تنها این هرفی برای گفتن نداره بلکه از همه ی مدل های سمند سر تره از قیافه پیر و زشت سمند بهتره موتور 16V داره نوع رنگش بهتره تازه سمند بعد چند سال ازپا می افته ولی تندر من حدود 6 ساله یه سری اول خریدم همون موقه که اومد از کارخونه اوردم 6 ساله این موتور و خود ماشین اخ نگفته
aria
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ال90 5 ملیون زیر قیمت کارخانه در بازار (27)تومن و سمند EF7به قیمت کارخانه در بازاز معامله میشه (27). بعدش عاقلان دانند
aria
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲واقعا آدم چی بگه . آقا اومده وزن ال90 رو نمی دونه ازش طرفداری متعصبانه میکنه. میگه ال90 1600 کیلو هست. خدایا .اون یکی دیگه تازه میگه ال90 16V هست . غافل از اینکه موتور EF7 مجهز به سیستم مدرن و بروز CVVTهست. همشون همین قدر اطلاعات دارن میان بحث هم میکنند.
haj mohammad
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲پس بگم سمند سالاره یک کلام تندر سالر جاده وقتی میری توسر بالایی ها بااین ماشین هرچی سمندو 405 پارس شرمنده کردی اونوقت میفهمی
حسین
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲اگر یک گزارشگر تلویزیون بخواهد از شما بپرسد که راه حل کنترل بازار خودرو و رقابتی شدن ان بدون ورشکست شدن خودروسازان چیست؟ و شما جوری بخواهید پاسخ دهید که قابل پخش باشد چه میگویید?
HAJ MOHAMMAD
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲آقا اصلا ال 90 یعنی بوگاتی…….. والسلام
haj mohammad
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲اسم من رو استفاده نکنین
جمال
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲اقای اریا هرچی ال 90
27 تمنی سراغ داری بنده خریدارم
aria
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲اینجا جای خرید و فروش نیست . کارت اعتباریت را وردار و یه سر به بنگاههای معروف شهر بزن. اگه خریداری. پشت کامپیوتر جای بازی هست نه خرید
عباس حقیقی
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۲بین بد وبدتر خب بد رو انتخاب میکنیم . تو ایران هر چی قراره مونتاژ بشه به خاطر تحریم میرن سراغ چینیها جهت تهیه لوازم یدکی و قطعات شما تولیدات سمند – ال 90 وبقیه ماشینا رو با مدل 1390به بعد مقایسه کنیدفقط کپی کاری اجناس بنجل چینی وما هم صف میکشیم از جیبمون نره …. از ماست که بر ماست
حسین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ال90 بوگاتی هست که گاتی نداره!
aria
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ال90 بوگاتی هست که نه بو داره و نه تی
aria
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲E1 CP Euro 4 تندر 90 – کلاس 56057 E2 LP Euro 4 تندر 90 – کلاس 56058 اتوماتیک – کلاس 56359 مقایسه مدلها E2 LP Euro 4 تندر 90 – کلاس 56058 اتوماتیک – کلاس 56359
آخرین بروزرسانی –
نوع موتور K4M
حجم موتور (cc) 1598
حداکثر توان موتور (hp) 105@5750 rpm
حداکثر گشتاور (Nm) 140NM at 3750rpm
نسبت تراکم 9.8
تعداد سوپاپ 16
نوع سوخت سازگار بنزین
سیستم انژکتوری چندنقطه ای
حداکثر سرعت (km/h) 175
شتاب صفر تا 100 (ثانیه) 10.2
سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) در شهر (لیتر) 9
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) خارج شهر (لیتر) 5.6
مصرف سوخت (در 100 کیلومتر ) ترکیبی (لیتر) 6.9
طول خودرو (mm) 4250
عرض خودرو(mm) 1740
ارتفاع خودرو (mm) 1525
فاصله بین دو محور چرخهای عقب و جلو (mm) 2630
وزن خالص خودرو بدون سرنشین با مخزن پر و بدون تجهیزات اضافی (kg) 1115
گنجایش مخزن سوخت (لیتر) 50
حجم فضای صندوق عقب (دسی متر مکعب) 510
aria
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲کامنت بالا مخصوص دوستانی هست که میگفتن وزن ال90 1600 کیلو هست. ضمنا منبعش سایت ایرانخودرو هست.
nimbler
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲سلام. بابام به سمند EF7 مدل 88 داره 2سال تمام اگه نگم بهمون حال داد دروغ گفتم!مخصوصا” شتابگیریش زمانی که رو گازه که فوقالعادست،چشمتون روز بد نبینه برعکس همه که اون زمان مشکل برقی و از این حرفا زیاد بود برا ما پیستون شکست با سفارش قطعات بعد از یه هفته شد همون آش قبلی تـا ایـنکــــــــــــــــــــه این روشن شدن چـراغ چـک امانمون رو برید تازه این اولش بود ماشین بعضی وقتا سه کار میکرد و گاهی هم در فشار بالا رو 2 میافتاد!!که منجر به خاموشی خودرو میشد، این جریان همراه شد با خرابی کولر که تا به امروز 5سری گازش کردیم و هر سری هم بعد از1ماه خالی میکنه بـابـا تمام قطعاتشو (کتمونو کند تا قطعاتشو پیدا کردیم) عوض کردیم ولی هنوز مشخص نیست دردش چیه!؟؟ اما تا به امروز 100هزار تا دووندیمش و اینکه مصرفش عالیه در کنار ایمنیش ؛ سرتونو درد نیارم ما که دیگه هزینه خرید یه پرایدهم نداریم اما یه توصیه دوسـتانه اگه نخریدین بردین اما اگه حالتونو باهاش کردین عوضش کنید تا دردسر نشده.
نیما-هفت تپه
هشدار به خانواده ها و خریداران
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲سمند،خر زرد ویران خودرو ارابه مرگ ویران خودرو، سلطان تعمیرگاه و سرو صدا
ببنید بیخود اسم پراید بد دررفته، سمند بهترین جایگزین نا امنی پراید هست ببنید تصاویر رو.
http://www.vase2.com/accident/accident-ilam/it_87-01-17.htm
این 405 تغییر شکل یافته (خراب شده) توسط ویران خودرو رو تو افغانستان و عراق فرستادن چند میلیون، کسی حاضر به خرید این به اصطلاح خودرو نشد جز یکسری افراد که برای گمراه کردن مردم بدون در نظر امنیت خانواده هاوآزار مردم از تبعات خرید این آهن پاره هرچی از هر جایی حاضرن هر کاری بکنن
omid
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲سمند موتور ملی
طلایه دار و فاتح و سلطان بلا منازع و بی رقیب بزرگ در خرابی واشکال. واقعا هم مایه آبرو ریزی ملیست. اشکلات متعددش بهترین دلیل بی کیفیتی آن هست. پاینده ایران و بر قرار باد ایرانی که جنس آشغال نمی خره
سمند ملی = حضور همیشگی در تعمیرگاه و نمایندگی
haj mohammad
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲خوب شما نگاه کنید خود متن نوشته سمند ال ایکس محصول نهایه سمند میان چراغ عقب و قالپاق میزارن میگن seجدید دوباره رینگ فولادی و یه موتور نسبتا خوب ویهفرمون که ایران خودرو جدیدا روی همهی مدلاش میزاره و فقط اگه ماشین پژو باشه یه علامت پژو میزاره روش به عنوان ماشین جدید برایه بقیه هم همین طور ازینا چه انطزاری میشه داشت
haj mohammad
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲اره تو راست میگی سلطانی که بعد 5ساعت رانندگی واشر سرسیلندو پیستوناش اب میشن برین نمایندگی ببینین
haj mohammad
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲سلام
بنده روز جمعه به خاطر یک مسئله کاری به استارا رفتم در راه برگشت از جاده حیران(جهت اطلاع جاده حیران جاده رابط استان اردبیل با شمال کشور میباشد و یکی از زیباترین ودر عین حال پر پیچ و خمترین با شیب تند میباشد حتما بیاید ببنید)یک پژو 206 خواستار گذاشتن کورس شد بنده نیز یک لحظه جو گرفت و تحت تاثیر شیطان لعیم قرار گرفتم البته نزدیکی های افطار بود و جاده خلوت بعد به جمع ما یک سمند سورن نیز اضافه شد
و اما نتیجا
در سربالایی واقعا ال 90 تک تاز بی رقیب بود بعد 206 بعد سورن البته با فاصله زیاد
بعد که به اتوبان رسیدیم 206 تقریبا عقب موند و سمند سورن باهام رقابت تنگاتنگی داشت و باز در نهایت (با عرض معذرت وعدم بد اموزی)بنده به 195km/h در یک صطح کفی سمن رو هم عقب گذاشتم
واقعا بدون تعصب این مطالب رو نوشتم و واقعا به ال 90 ایمان اوردم
تنها برتری سمند در پیچها بود که خوب البته این پیچها بیشتر در سر بالایی بود وشتاب ال 90 بر این برتری فایق میومد در اتوبان هم چنان پیچ تندی وجود نداره
206 هم در اتوبا ن تا 170 تا میومد ولی فکر کنم به خاطر سبکی این خودرو و لرزش در این سرعت ها رانندش عقب کشید