مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
دردسرهاي سمند بي كيفيت
۲۹ خرداد ۱۳۹۲سلام
امروز صبح از سفر شیراز برگشتم (جای دوستان خالی)
با 4 تا ماشین رفتیم و متاسفانه با 3 تا ماشین برگشتیم!
یکی از ماشینها EF7 بود که تو نمایندگی خوابید. با کارکرد زیر 5000 تا باید موتورش تعویض بشه
ظاهرا 2 تا از پیستون ها از کار افتادند و واشر سرسیلندر سوزونده حالا موتور کی بیاد خدا می دونه
اینم از سفر ما!!!
دردسرهاي سمند بي كيفيت
۲۹ خرداد ۱۳۹۲دردسرهای خودروی ملی!
سمند اینجانب بر اثر تصادف شدید در تاریخ 7/3/85 تحویل نمایندگی 1113 ایران خودرو شد. در بدو تعویض اتاق، نمایندگی تقاضای 4 میلیون تومان به بهانه پیش پرداخت سفارش اتاق از ایساکو نمود و با 92 قلم جنس لیست شده در 8 صفحه فاکتور، یک میلیون و 200 هزار تومان دیگر نقد و یک میلیون تومان طی یک فقره چک یک ماهه دریافت کرد. خودرو در تاریخ 16/6/85 تحویل اینجانب شد اما یک روز پس از تحویل آتش گرفت. به خدمات پس از فروش شکایت کردم. کارشناسان ایران خودرو پس از بازدید ایرادات اساسی ایمنی و مغایر با استاندارد و فاکتور مشاهده کردند. اما قبول نکردند اتاق ماشین را تعویض کنند در حالی که من پول اتاق سالم و استاندارد را پرداخته بودم. از نمایندگی به دادسرا شکایت بردم. در حالی که اقدامات من از مجرای اداری هم در حال پیگیری بود، با این وجود ایران خودرو به بهانه های واهی نسبت به رد مال به مالک اجتناب کرد و نامه های متعدد وزارت صنایع را با تهمت به مشتری به قصد حمایت از نمایندگی متخلف جواب داد. دستگاه قضایی در بدو امر به دلایل نامعلوم حکم برائت نمایندگی در بزه خیانت در امانت را داد و این حکم مستمسک این شرکت برای نمایندگی شد. اما دیوان عالی کشور حکم برائت متهم را نقض کرد و حتی دستور صدور قرار را صریحاً در دادنامه داد و پرونده دوباره به جریان افتاد که در حال رسیدگی است. نامه نگاری های من به وزارت صنایع نیز موجب صدور نامه شرکت بازرسی کیفیت شد. اما تاکنون ایران خودرو به بهانه مشخص نشدن نتیجه دادگاه از انجام تعمیرات اساسی خودرو امتناع می کند و حتی جواب نامه را هم نمی دهد. به بازرسی ریاست جمهوری هم شکایت کردم و ملاقات حضوری با معاون مدیرعامل ایران خودرو انجام شد که باز هم به نتیجه نرسید و اقدامی صورت نگرفت.
دردسرهاي سمند بي كيفيت
۲۹ خرداد ۱۳۹۲ef7 مدل نود و نود به بالا آشغال شدن.من ef7 مدل 89 دارم بد نیست.بابام یه مدل نود خرید آشغال درومد.
ایرادات :
روغن ریزی
زوزه گیربکس و دیفرانسیل
جعبه فرمون صدا میده
چراغ ایربگش 3 ماهه روشنه و هرکار میکنیم خاموش نمیشه
بعضی وقتا کلاجش به مشکل میخودره و دنده که عوض میکنی خودش گاز هرز میخوره
2بار دسته موتور پاره کرد
یکسره چراغ چکش روشن میشه
کولر که میگیرم زیرپایی سمته شاگرد پر اب میشه !!!!
عارف
۲۹ خرداد ۱۳۹۲کلا به این نتیجه رسیدم که سمند ماشین آشغالیه ( بله همه ماشینای وصله پینه ای ایران خودرو و سایپا آشغالن) ولی سمند تو آشغال بودن یه سر وگردن از همه بالاتره
تو حالت عادی ماشین های ایرانی وقتی بیشتر از 150 تا کار میکنن شباهت عجیبی به لگن پیدا میکنن
ارشک
۳۰ خرداد ۱۳۹۲جالب اینجاست ماشینهائی که خوب از اب دراومدن هر کدوم به یه بهانه ای تولیدشو قطع کردن مثل 1-ماکسیما 2-زانتیا 3-آوانته 4-ریو 5-ورنا 6-فولکس گل.نمیخواهم داغ دلتون را تازه کنم ولی برای اطلاع که یک ماشین که درست مونتاژ بشه و قطعاتش کیفیت داشته باشه چه مدت بدون دردسر باید کار کنه.ریو مدل 86 با 112000 کیلومتر کارکرد البته رانندگی متعادل(گاهی سرعت هم میرم مثلا 180 کیلومتر ولی تیک اف و دنده معکوس انچنانی مطلقا در کارم نیست) تا کنون تعویض های زیر را انجام دادم:
1-تعویض تسمه تایم در کیلومتر 85000
2-تعویض چهار حلقه لاستیک در کیلومتر 91000
3-تعویض شمع 2 بار در 40000 و 80000
4-تعویض تسمه دینام2بار 40000 و 80000
5-تعویض لنتهای جلو در کیلومتر 90000
دیسک و صفحه خریدم ولی با توجه به وضعیت حرکت و تعویض دنده بعیده تا 150000 لازم به تعویض باشه.ضمنا مصرف ماشین با 4سرنشین در جاده 5.8 لیتر در 100 کیلومتر.
داشت یادم میرفت باطری را نیز تعوض کردم. هیچ قطعه جلوبندی و فنر بندی تعویض نگردیده.
به امید روزی که همه ماشینها تا 160000کیلومتر نیاز به تعمیر نداشته باشند.
kaveh
۱۸ تیر ۱۳۹۲سواری که LXداره L90ندارههههههههههههههههههههههههههههههههه
aria
۱۸ تیر ۱۳۹۲کیه که بفهمه. فقط دلشون رو به یک لیتر بنزین کمتر خوش میکنند
جواد
۲۹ خرداد ۱۳۹۲ما یه سمند دوگانه سوز داریم مشکلی که من باهاش دارم اینه که جون نداره مثلا برای دنده عوض کردن اگه دور موتور زیر 5200 (سربالایی) 4700(سربالایی ملایم) 3700( جاده کفی) باشه و دنده 3 بدم ماشین جون میکنه و دنده مرده میشه حتی اگه سرعتم برای تعویض دنده کاملا مناسب باشه بازم این اتفاق میفته. اول فکر کردم واسه دیسک و صفحه باشه و رفتم عوضش کردم ولی تغییر انچنانی نکرد و فقط تا 5 روز یه مقدار کمی بهتر شده بود ولی بعد از یه هفته دوباره مثل قبل شد. در صورتی که من پشت ماشینای دیگه هم( زانتیا. 405. 206. گل. پرشیا) همون مسیر هارو رفتم و تو (سربالایی) با دور موتور 3000 و تو کفی هم زیر 3000 راحت دنده میدم.
اما با ماشین خودمون حس میکنم یه کشتی رو دارم پشت خودم میکشم و ماشین داره زور میزنه.
ALI
۳۰ خرداد ۱۳۹۲شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران
برتری کیفی 54 درصدی تندر 90 پارس خودرو
پرشین خودرو: تندر 90 شرکت پارس خودرو در مجموع ارزیابی های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در سال 91 با بیش از 54 درصد برتری کیفی در جایگاه بسیار خوب جدول باکیفیت ترین ها قرار داشته است.
به گزارش « پرشین خودرو » ، تندر 90 شرکت پارس خودرو با حضور در جایگاه برترین خودروهای تولیدی بازار کشور همواره در ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران موفق به کسب کمترین نمره منفی تولیدی این خودرو شده است.
بنابراین گزارش، شرکت پارس خودرو با بهره مندی از دانش و تخصص مهندسان داخلی و شرکای تجاری خود که در زمره برترین های جهان قرار دارند، توانست در یک سال گذشته نشان سبز از شرکت رنو فرانسه برای ششمین بار در تولید این خودرو و عنوان EXCEPTIONAL را در آدیت دوره ای این شرکت برای سومین بار کسب کند.
همچنین این شرکت در مجموع هفته های حاضر در ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با تولید خودروی باکیفیت تیانا همواره صدرنشین این جدول بوده و توانسته 10 هفته سه رتبه برتر این جدول و 27 هفته دو جایگاه برتر را از آن خود کرده و سرآمد سایر شرکت های خودروساز در صنعت کشور باشد.
http://www.persiankhodro.com/show_news/22236/%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C-54-%D8%AF%D8%B1%D8%B5%D8%AF%DB%8C-%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%B1-90-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88
علی
۳۰ خرداد ۱۳۹۲سلام
نمیدانم چرا کامنتهای من حذف میشه؟راهنمایی کنید لطفا
[پاسخگو: دلیل حذف یک دیدگاه می تواند استفاده از عبارتهای غیر اخلاقی، توهین به سایر کاربران و یا مردم، تبلیغ، بحث سیاسی، بحث غیر مرتبط، یا استفاده از چندین نام برای ثبت نظرات مشابه باشد. سیستم خودکار ضد اسپم تمامی اینگونه نظرات را نشانه گذاری می کند تا به روئیت ویراستار سایت برسد. در صورت صحت دیدگاه، قاعدتا مشکلی وجود ندارد و در غیر این صورت ویرایش یا حذف خواهد شد. در مورد دیدگاههای شما، قابل ذکر است که علاوه بر استفاده از چندین نام برای نمایش دیدگاههای خود، استفاده از سخیف ترین و رکیک ترین فحش ها نیز در تعدادی از نظرات شما مشاهده شده. از شما خواهش می کنیم که با رعایت شاءن و آداب ایرانی-اسلامی تنها در چهارچوب فنی بحث مورد نظر به بیان دیدگاهها بپردازید.
با سپاس]
عباس2
۳۱ خرداد ۱۳۹۲عقل و منطق حکم میکنه حتی دشمنانت را هم تبدیل به دوست کن نه به گونه ای رفتار کنی که دوستانت را هم تبدیل به دشمن کنی.من نه سمند دارم و نه ال90 ,تقریبا احساس خاصی هم به هیچکدام ندارم شاید حتی شاید بشه گفت در مقام مقایسه یه کمی به سمند گرایش دارم.صرفا از سر کنجکاوی شروع به خواندن این تایپیک و تجربه سمند ال ایکس ای اف سون کردم.وبرخوردم به کامنتهای شما و اقای اریا که حالا نمیدونم شاید هم یه نفر باشید ,اهمیتی نداره.که بسیار بد و توهین امیز با دیگران و نویسنده مقاله برخورد کرده بودید که به من خیلی برخورد و این شد که در اینجا مجبور شدم کامنتهای مربوط به تصادفات سمند را بگذارم.خیلی ساده از یک نفر حتی دوست یه منتقد نمیگم دشمن, ساختید.خوب حالا هم ابروی خودت رفت و هم سمند,با این شیوه طرفداری.
aria
۱ تیر ۱۳۹۲دلیل حذف کامنت های من و تو اینه که بصورت مستند ایرادات ال 90 رو بیان میکنیم و پدال تحمل گوش کردن به نظرات مخالف خودش رو نداره. در واقع یک دیکتاتوره. حذف میکنه خوب به درک حذف کنه
روح ا...
۱ تیر ۱۳۹۲دیروز بدجوری گاف داده بودی اریا .نگفته بودی من و تو فقط در پاسخی که به علی داده بودن اشاره به خودت کرده بودی.همون کامنتی که مجبور بودن حذفش کنن بخاطر اینکه مودبانه نوشته بودی!!!راستی چرا علی خودش جواب نداده؟!با این اوصاف تکلیف ef7 هم معلومه چه جور ماشینیه.
علی
۱ تیر ۱۳۹۲سلام
به دوستان بگم که طبق گزارشات همیشگی پلیس راه بالاترین آمارتصادفات همراه باصدمات جرحی وفوتی مربوط به واژگونی خودروها میباشد که بین 34الی40%میباشد واونهم واقع بینانه نظر بدهیم به نسبت تردد خودروها ال نود آماربالاتری دار]!!!!!!!!
اباذر
۱ تیر ۱۳۹۲سلام
این رو به دوستان بگم که بالاترین آمارصدمات جرحی وفوتی مربوط به واژگونی خودروطبق آمار پلیس راه میباشد.که به نسبت تردد ال نود.مربو به ال نود میباشد!!!!!!!!!!
سالار
۲ تیر ۱۳۹۲این گوژپشت (ال نود) خدای کله معلقه !. سر پیچ ….!!.
شاهين
۳ تیر ۱۳۹۲سلام
واقعا باید به حال این مردم تاسف خورد
بدون کوچکترین اطلاعات فنی و بدون اینکه حتی یک مقاله کامل در نشریات تخصصی خودرو را مطالعه کرده باشند نظر می دهند و جالب اینکه همه خودشان را صاحب نظر می دانند .
در مورد مصرف بنزین : همه می دانیم که خودرو ها در مسیر های شهری مصرف سوخت بیشتری دارند اینجانب به شخصه 3 سال دارای یک دشتگاه خودروی سمند با موتور 1.8I بودم و متوجه مصرف سوخت بیشتر این ماشین در مسیر های شهری شدم که گمان میکنم بیشتر از L90 باشد .
در مورد تعادل : بر این شکی نیست که سمند دارای تعادل خوبی در پیچ ها بخصوص پیچ های تند است اما L90 هم از سیستم فنر بندی خوبی برخوردار است که این سیستم فنر بندی آن را بالاتر از سمند قرار می دهد و نرمی خاصی به آن می بخشد به گفته خیلی از عزیزان که این ماشین را مصرف کرده اند در ثانی مگر شما از اتومبیلتان به صورت حرفه ای استفاده می کنید که به این صورت در مورد تعادل و پایداری آن نظر می دهید ؟؟؟ هیچ راننده غیر حرفه ای نمی توانند خد روی خود را به مرز واژگونی برساند ه برسد به واژگون کردن آن .
در مورد صدای داخل اتاق : از این حیث خودروی L90 از بی صدا ترین خودروهای تولید داخل محسوب می شود
این خودرو دارای 2 کیسه ایمنی هوا است
و نکته آخر اینکه L90 ار تکنولوژی سال 2003 پیروی می کند و استاندارد های اتحادیه اروپا و موسسه Euro nCap بر خوردار است در حالی که سمند دارای تکنولوژی دهه 80 میلادی است . خواهش بنده این است که با مطالعه بیشتر نسبت به نظر دادن اقدام کنید تا موجبات تمسخر دیگران را فراهم نیاورید .
همایون
۴ تیر ۱۳۹۲جناب شاهین در ابتدا امیدوارمون کردی که اهل مطالعه هستی ولی بعدش راهنمای راست زدی و به چپ پیچیدی.
یکی از مهمترین پارامترهای یک خودرو که در دنیا آن را میسنجند و بر اساس اون در مورد کیفیت رانده شدن ماشین اظهار نظر میکنند پایداری خودرو و به عبارتی هندلینگ است.که بر خلافگفته شما بیشتر به داد رانندگان اماتور میخورد که میتوان گفت 100درصد رانندگان در این دسته اند.چرا که رانندگان حرفه ای تکنیکهائی بلدند که چگونه از مهلکه جون به در ببرند.حتی رانندگان حرفه ائی برای انجام دریفت که یکی از تکنیکهای بریدن پیچهاست ابتدا باید تعادل عقب ماشین را به هم بزنند و بعد دریفت بزنند.
من سمند ندارم ولی برام خیلی جالبه که دارندگان و سازندگان ال90 خیلی ساده و رندانه از کنار معایب اساسی ال90با گفتن جمله درسته ال90 زیبا نیست,ال90تعادل نداره ولی اینها مهم نیست از کنار این موضوع میگذرند.
دوست عزیز این تکنولوژی جدید چیه که در ال90 هست و ما متوجه اون نمیشیم.ایا صندلیهای نیمکت مانندش مد نظرتونه2-ایا سیستم تعلیق ساده و ابتدائی مک فرسون در جلو و سادهتر از اون در عقب که حتی از پیکان هم ساده تر است.3-سیستم برف پاک کن عهد دقیانوس اون که حتی پس از پاشیدن آب اتوماتیک برف پاک کن حرکت نمیکند4-ایا ارگونومی ناقص اون مد نظرتونه .این مدرن رو از کجا آوردید و به چه چیز اون میگید مدرن اگر منظورتون موتور است که الان پراید 30 سال پیش موتورش تا 300000 کیلومتر یک قطره روغن کم نمیکند چرا فکر کردید بقیه ماشینها موتور ندارند
در بهترین حالت این ماشین یک ماشین کاملا ابتدائی بنا به گفته طراح و تولیدکننده نخستینش ,ارزون قیمت برای استفاده معمولی درون شهری و کارراه انداز نه این چیزی که ایران خودرو و سایپا و به تبع اون خریداران که میخواهند گنجشک را جای قناری رنگ کنند و به مردم قالب کنند.
ارژنگ
۲ تیر ۱۳۹۲این گوژ پشت (ال نود) خدای کله معلق زدنه!… سر پیچ!
seyed
۸ تیر ۱۳۹۲البته
گوژپشت منظور شما سمند هست دیگه با اون صندوق عقبش اندازه کاپوت جلو صندوق عقب داره فکر کنم نسل خودروهای مشابهش تو همه جای دنیا ور افتاده الا ایران
درش روهم باید چند نفری ببندی اینقدر این ارابه مرگ ویران خودرو کارش درسته
ماشین هرجی از هر جایی
ستار
۲ تیر ۱۳۹۲aria – علی – اباذر – سالار – ارژنگ همه یک نفرند ؟
یحتمل از آی پی های مختلف on میشن !
قبول کنید که شما تنها کسایی هستید که از فرقون (سمند) خوشتون میاد.
اميد
۳ تیر ۱۳۹۲واقعا مردم ما چقدر ظاهر بین و بی اطلاع هستن فکر میکنن هر چی بلند باشه پایداریش بده یا فرمول ریاضی رو میارن میگن هر چی ارتفاع جسم بیشتر باشه پایداریش کمتره این ماشین به گفته خود کمپانی پایداری مناسبی رو داره
مطالبی در باره سیستم تعلیق ال90: در ال90 ژامبون حالت بازویی داره وبا چندتا بلبرینگ به اکسل وصل شده و وظیفش حفظ تعادل ماشین هست.امروزه دیگه از این سیستم استفاده نمیشه و بجاش از میله پیچشی که قطرش هم به اندازه انگشت شصت هست استفاده میکنن که در ال 90 هم از این سیستم استفاده شده.که خیلی بیشتر از ژامبون تعادل ماشینو حفظ میکنه وخیلی هم خوب عمل میکنه.کارش اینه که وقتی ماشین میخواد یه وری شه و چپ کنه(مثلا سر پیچ که نیروی گریز از مرکز سعی داره ماشین رو به بیرون پیچ پرت کنه که بهش غلت زدن میگن) نیرویی که تمایل داره فنر سمت خارج پیچ رو فشرده کنه و سمت دیگر رو بلند کنه( هر یک رو) از طریق پیچش به سمت دیگه منتقل کنه و جلوی غلت زدن رو بگیره .
aria
۲۳ تیر ۱۳۹۲مردم را بی اطلاع و ساده حساب نکن. مردم آمار واژگونی های ال90 را که می بینند. دیگه باشون مهم نیست سیستم تعلیق ژامبون باشه یا مک فرسون
ارش
۳ تیر ۱۳۹۲در اروپا اگر در یک کوچه خانه ای خراب شده باشه و یا زمین خالی باشه برای اینکه هر روز مردم چشمشون یه یه خرابه و یا جائی که آشغال ریختن نیفته حتما باید صاحب ملک جلوشو دیوار بکشن.در ایران میرن زشت ترین ماشین دنیا را پیدا میکنند و میارن تولید انبوه میکنند که هر روز چشم مردم بهش بخوره و اعصابشون به هم بریزه.و این اسیب غیر از چپ کردنهای فراوان این ماشینه که متاسفانه عده ای از هموطنهای عزیز ما را به کام مرگ میفرسته.زشتترین,زشتترین ماشین دنیاست این ال90 .حیف نیست ما ایرانیها که به هنر دوستی معروف هستیم یه همچین ماشین بد ترکیب خطرناکی سوار بشیم.از اقای اریا هم میخوام نهایت احترامو برای همه بجا بیاره.الان تنها اتوی ال90دارها گیر دادن به برخورد شماست.شما شان خودت و سمند دارها را پائین نیار ال90 خودش اتوماتیک کله پاست.حتی من میترسم شب که پارکش کردی تو پارکینگ فردا بری ببینی به پشت خوابیده.که به همه هموطنام دارم واقعا میگم من با توجه به علاقه ای این ماشینو نخرید.نه کلاس داره نه زیبائی داره و نه تعادل.به خدا بهمون میخندند که از این ماشین تعریف بکنیم.سمند هم ایرادهای زیادی داره ایرادهای اونم باید گفت تا مجبور بشن ایرادهاشو برطرف کنند.همگی در پناه خداوند منان شاد و خرم زندگی کنید.
حسين
۳ تیر ۱۳۹۲لطمه ای که aria با این نظراتش به سمند و سمند سوار وارد کرد فکر نمیکنم هیچ دشمنی بتونه وارد کنه تازه شانس اوردیم بسیاری از نظزات بی ادبانه و رکیک و فحش ها توسط پدال پاک میشه
چرا باید فرهنگ ما اینطوری باشه که حتی برای یک مسئله خیلی ساده اونهم تو فضای اینترنت هم نتونیم هم دیگر رو تحمل کنیم و به هم توهین کنیم
جناب aria واقعاً برات متاسفم
حسين
۳ تیر ۱۳۹۲جناب آرش خان چرا توهین میکنی
اولاً تو مو میبنی و ما پیچش مو
دوماً همیشه گفتند نباید عقل آدم به چشماش باشه
سوماً تناقض تا کجا ، همین ال90 ساخت اروپاست الان تو رومانی روسیه ترکیه و .. تولید میشه و چند تا کشور اروپایی دیگه وارد میشه و بسیار پرطرفداره (تو رنج قیمت خودش )تو اینترنت بگرد ببین همین شرکت داچیا که لوگان تولید میکنه چقدر فروش تو کشورهایی مثل انگلستان و آلمان داشته
یه سر هم به سایت youtube بزن متوجه میشی محبوبیت Renualt Logan کجا و سمند شما کجاست (البته اگه برای سمند تونستی مطلبی از یک اروپایی پیدا کنی شاهکار کردی)
آیا سمند خوشگل شما رو به اروپا راه میدن ؟ مطمئن باش بحث همون دیوار برای سمند صادقه چون همچین ماشین بی کیفیت و غیر استانداردی تو اروپا اصلاً راهی نمیدن
چهارماً دوست عزیز ما خودمون هم ال90 داریم هم سمند (سمند مال باباست)
ولی بخدا هیچ وقت حاظر نیستم با سمند رانندگی کنم چون هم خزه هم اصلاً لذت رانندگی وشتاب ال90 رو نداره و خانواده هم تو مسافرتها همیشه ال90 ر رو انتخاب میکنند
به شما پیشنهاد میدم یکساعت با ال90 برونی بعدش بلافاصله بر پشت سمند بعد به عمق فاجعه سمند پی میبری
شاید ال90 قیافه خیلی جذابی نداشته باشه ولی باور کن من خودم به شخصه از قیافه تکراری و قدیمی سمند خیلی بیشتر می پسندمش تازه من کمی ماشین رو اسپورت کردم و الن باور کن هیچ سمند تو قیافه نمیتونه حریفش بشه چه برسه به بحث ماشین بودنش
چرا چشم بر روی واقعیتها بستی حال اگه 206 رو میگفتی یه چیز آخه سمند !!!!!!
ارش
۴ تیر ۱۳۹۲حسین عزیز من چه حقی دارم که خدائی ناکرده توهین کنم.سمندم ندارم اصلا کاری هم به کار این بحث شما نداشتم تا وقتی در یک تایپیک دیگری یه ال90 دار به مورانو گیر داده بود.دیگه وقاحت هم یه حدی داره.پا رو از گلیم دراز تر کردن یه حدی داره این بود منم تصمیم گرفتم اطلاعاتی که در مورد این ماشین دارم البته 10درصدشو بیام و بازگو کنم.والی تنها چیزی که مطلقا در ذهن من نیست توهین کردن به بنده خداست.
ارش
۳ تیر ۱۳۹۲خطرناک ترین,زشتترین,بدترین ارگونومی,بیشترین صدای داخل,کم اپشنترین,زشتترین کابین,بی کیفیتترین,معمولیترین,بد تیون ترین,ناایمن ترین,بدترین هندلینگ,بدترین خودرو در ترافیک,پر استهلاک ترین,قدیمی ترین گیربکس,بدترین کیفیت مونتاژ,کمترین گارانتی, اینها صفاتی هستند که در بررسی خودروهای کلاس سی در ایران به ال90 داده شده.این ارزیابی توسط دنیای خودرو شماره 300 شنبه 21 بهمن 1391 انجام گرفته.نشریه دنیای خودرو یکی از حامیان همیشگی ال90 بوده حال چرا بماند.تازه برای اینکه چند ویژگی منفی دیگه را به ال90 ندهند رفتن فیات سی ینا بدبخت را که تعدادش در ایران به اندازه انگشتهای دست هم نمیشه در این ارزیابی وارد کردن تا چند تا بدترین دیگه که باید به ال90 میرسید به او داده اند.این هم ارزیابی از طرف یک نشریه خودروئی بازهم حرفی دارید.حالا عزیزان وارد یک نوع دیگه ارزیابی میرسیم.از بد و بیراه گفتن بیاید بیرون تا ببینیم جند چندیم با هم.منم مثل اقای عباس نمیخواستم وارد بحث بشم ولی از بس ال90 دارها تمام موازین را زیر پا گذاشتن که مجبور شدم منهم بیام.
محمد
۳ تیر ۱۳۹۲دوست عزیز چارشما اینقدر عصبانی هستی !!
شما تا یکسال دیگه هم صفات بد و پیدا کنی و به ال90 نسبت بدی چیزی حل نمیشه این ماشین مردم داردند و باهاش رانندگی کردند خودشون هم خوب میدونند چه فرقی با سایر لگنهای تولید داخل داره
خیلی جالبه
بی کیفیترین!!!!!!!!!!!!!!!!
قدیمی ترین گیربکس!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کیفیت مونتاژ !!!!!!!!!!!!
نا ایمن ترین!!!!!!!!
….
تمامی این موارد جزء برترهای ال90 نسبت به بنجل های مثل سمنده
کیفیت ال90 هم هر ماه توسط شرکت بازرسی چک میشه که همیشه در رنج خودش با کیفیترین محصول تولید داخل بوده و با اختلاف خیلی فاحش از خودروهای بی کیفیتی مثل سمند و 405 فاصله داشته – تناقض گویی تا کجا !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چرا سفسطه می فرمائید
الان دیگه همه میدوند که بهترین و با کیفترین انتخاب تو این رنج قیمتی برای ما ایرانیها ال90 و 206 هست که به دلیل فضای مناسبتر و یکسری موارد دیگه که باعث کامل شدن انتظارت و خواسته های مردم شده شاید ال90 جایگاه بهتر و منطقی تری داشته باشه برای انتخاب
ارش
۴ تیر ۱۳۹۲عزیزم من این صفات رامن ردیف نکردم اینها در هفته نامه دنیای خودرو نوشته شده که اتفاقا همیشه طرفداری ال90 را هم میکنه .حالا سفسطه کردن اونا کردن.درست گفتن اونا گفتن.بهتره بری و به اونها بگی اقا بعد از این همه تبلیغات این چی بود نوشتید؟ضمنا مردم ناچارند بخرند همانگونه که پیکان و پراید و سمند رو هم تو صف وامیستند.این در بازار بسته ایرون نشانه بهتر بودن نیست.اگر همزمان فولکس پولو که هم قیمت ال90 است رو می اوردند و این فروش میکرد حق با شما بود.
رسول سهرابی
۱۴ تیر ۱۳۹۲با سلام خدمت دوستان
اول اینکه در مورد نظر اولیه کارشناستون در مورد قدرت موتور سمند و تندر با ید بگم که در سمند EF7 فدرت موتور 125 اسب بخاره وتعداد سوپاپ هم 16 میباشد
درمورد نظردوستمون پیشنهاد میکنم با سمند EF7 رانندگی کن وبه قدرت اون پی مبری بعدا با تندر مقایسه اش کن
HAJ MOHAMMAD
۱۸ تیر ۱۳۹۲به نظر شما سمند خوبه که بعد 2یا4 سال از پا میه افته گمال
kaveh
۱۹ تیر ۱۳۹۲ببخشیدااز 100 تا ماشین تو همه ماشین ها 2 این جوری از اب در میاد…………………………………..
داريوش
۳ تیر ۱۳۹۲-واقعیت چیست و چرا اینقدر استقبال از ال90 با اینهمه دشمنی و کارشکنی روز به روز بیشتر میشه
مزایای رنو لوگان یا به قول معروف ال90 نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
گیربکس و دنده فوق العاده نرم – بدون شک بهترین گیربکس و دنده تو این رنجه و هیچ ایرادی نمیشه بهش گرفت
همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر که باعث لذت بیشتر رانندگی میشه
نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره. (به طوریکه وقتی از پشت سمند میای و ال90 میرونی دفعه اول که ترمز میگری باید مواظب باشی نری تو شیشه اینقدر قدرت ترمز ال90 نسبت به سمند محسوسه)
یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه ولی دنده 3 و 4 ال90 تو سر بالای کولاک میکنه
سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از 6 ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از 4 هنوز اتفاق نیافتاده.
کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
اطاق کم صدا تر
فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
فنر بندی بهتر
فرمان نرم تر
در کل ال90 از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
استهلاک کمتر
سرو صدا اتاق کمتر
میدان دید و تسلط بیشتر
تو سمند انگار تو چاله نشستی
لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
موتور ال90 خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف7 اذیت کرده و میکنه
.دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران 2 چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .
طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال 1 کارخونه و 1 کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که 2 تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …
به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست .
موفق باشید/.
ارش
۴ تیر ۱۳۹۲اقا داریوش نامت(داریوش)با نظراتت و ماشین انتخابیت سازگار نیست.این ماشین خیلی بیکلاسه,تقصیر خودشونم هست خودشون گفتن جانشین پیکانه ,ما بیتقصیریم.بعدش این فضای بزرگ بخاطر نیمکتهائییه که توش گذاشتن مطمئن باش اگر صندلیهاش مثل سمند و یا 206 بود انچنان جائی براش نمیموند.
اقا داریوش واقعا به این جمله خودت باور داری “با اینهمه دشمنی” تبلیغاتی که برای ال90 راه انداخته شده به اندازه تمام ماشینهای دنیاست.خودت این تایپیکها رو نیگاه کن ببین حتی یه جا هست که چند نفر ال90دار خودشونو ننداخته باشن اون وسط و در وصفش مبالغه نکرده باشند.آخه دیگه انتظار نداشتم به پرو پای مورانو هم پیچیده باشند.خودت خنده ت نمیگیره .
شما و بقیه دارندگانش در حد متعارف و جایگاه و کلاسی که قرار داره ازش تعریف کنید نه بیشتر اگر
کسی حرفی زد ,کسی بحثی داشت اونوقت حق با شماست.
مطمئن باشید اگر روی سمندef7 موتور با قطعات باکیفیت بگذارند فروش ال90 به 10درصد سقوط نکرد هرچی خواستید بگید.همه با ترفندها
ارش
۴ تیر ۱۳۹۲ادامه دادن به این گونه بحثها بی نتیجه است.اگر به واسطه گفتن مطلبی عزیزی رنجیده خاطر شده عذر خواهی میکنم.برخیش شوخی بوده و برخی هم واقعیت.ارزو میکنم دلی شاد و تنی سالم خداوند به همه بندگانش روا بدارد.امیدوارم کانون خانوادگی همه پر از گرمی و صداقت و صمیمیت باشد که با هزاران ماشین و دارائی دیگر قابل مقایسه نیست.همه شما را به خداوند میسپارم.
داريوش
۵ تیر ۱۳۹۲شما اولاً باید کلاس رو تعریف کنی بعد بگی بر اساس این معیارها این ماشین بی کلاسه و اون ماشین باکلاسه
دوماً من به خاطر چیزهایی که تو ال90 هست و تو سمند نیست به این نتیجه رسیدم که ال90 خیلی از سمند با کلاس تره ( البته برای خیلی ها شاید اینطوری نباشه که تفاوت من هم با اون قشر آدمها زیاده) من کاری به حرف عامه مردم ندارم و انتخاب درست و منطقی برام خیلی مهمتره چون هیچ وقت چیزی رو که میگرم برای حرف مردم نیست
سوماً
به گفته آقای جهانگیری وزیر صنایع در دوره اصلاحات، قرار بود با رنوی فرانسه و با هدف جایگزین کردن خودرویی به جای پیکان (ماشینی که عموم مردم توانایی خرید اون رو داشته باشند وخودرویی ایمن به روز و با کیفیت و در خور شان ایرانیها باشه انجام شد ) توافق انجام بشه که متاسفانه کارشکنی ها و انحصار تولید بنجلهایی قدیمی و بی کیفیت و انحصاری شرکت پژو اجازه رسیدن به تمامی اون اهدف رو مشکل کرد و همچنان ماشینهای بی کیفیت قدیمی با تیراژ بالا (مثل پراید و 405 و سمند و پارس) جایگزین پیکان شدند و در حقیقت بی کلاسی باقی موند و تنها 206 پژو خودروی با کیفیت و پرتیراژ تو این رنج بود که میشه اسمش رو ماشین گذاشت
ماشین بی کلاس ماشینی هست که
بی کیفیت باشه
تکنولوژی قدیمی داشته باشه
پر مصرف و پراشکال باشه
غیر استاندارد باشه
استانداردهای روز خودرو سازی رو نداشته باشه
و …
یک کلام سمند باشه
چهارماً همین نمیکتهای ال90( که شما میگی)، به مراتب از نیمکتهای عقب خودوهایی مثل سمند و206 بهتره، تو سمند و 206 فضا برای دو نفر هم زیاد جالب نیست چه برسه به سه نفر
و فضای زیاد داخل ال90 به طراحی داخلی و ارتفاع سقفش مرتبطه نه نوع صندلی اون!
پنجماً تبلیغات ال90 رو کی راه انداخته ؟ خوب معلومه دارندگانش نه فروشندگانش (خودروی ملی افتخار ملی کارت طلایی و … اینها رو هم نداره)
آیا همه مردمی که تو این صفحات وب و تاپیکها از خوبی ال90 تعریف میکنند از کره دیگه اومدند یا از سوی شرکت رنو یا داچیا اجیر شده اند ؟
پس قبول کنین محاسن ال90 باعث این همه تعریف و تمجید در جاهای مختلف شده (البته در قیاس با ماشینهای رده خودش و کلاس خودش نه مورانو و پرادو واقعیت رو قبول کنین
به قول شما اگه روی سمند
موتور خوب بزارن
ترمز خوب بزارن
اگیربکس خوب بزاران
و…..
که بله خودم اول میرم میخرمش و طرفدارش هم میشم چون دیگه برای خودش ال90 ی شده
ارش
۵ تیر ۱۳۹۲داریوش عزیز قصد ندارم این بحث را ادامه بدهم.قبلا هم گفتم سمند ندارم.و سعی من بر این بوده که تا اونجائی که از دستم بر می اید اجازه ندهم به شعور جمعی و شعور خودم توهین بشه.قبلا که صحبت چند نفر از سمنددارها توهین آمیز و گمراه کننده بود با نام عباس2از آبروی شما دفاع کردم والی با اون امار واژگونیها حیثیتی برای ال90 نمونده(هرچند واقعا یک معضل اساسی است و در فیس لیفت داچیا هم ظاهر ش قابل قبول شده هم فاصله چرخها به اندازه 2.5 سانتیمتر بیشتر شده و گرانیگاه خودرو نیز پائین اورده شده تا این مشکل حل بشه ولی متاسفانه بدلیل حمایت صرفا متعصبانه ای که از این خودرو شده خودروسازان داخلی ضرورتی به جایگزین کردن اون با این ندیدند)
چون نظراتم با هم اختلاف دارند و حالت رای گیری ندارد ایرادی در استفاده از 2نام ندیدم.و چون دیدم برخی واقعا صفاتی برای ال90 بکار میبرند که به هیچ عنوان صحت ندارد این کامنتهای بعدی رو گذاشتم.پس من کاملابی طرف هستم.علاقه ای هم به ضایع کردن هیچکدام از این خودروها را ندارم ماشینهائی هستند که اجبارا به مردم فروخته می شوند و الی اگر ماشینهای خوب با قیمت واقعی در اختیار مردم قرار گیرد بعید میدانم کسی بگوید من ماشین نازیبا و یا مشکل دار رو ترجیح میدهم.همین دیروز مقاله ای در مورد بهترین خودروهای کلاس سی جهان خوندم قیمتها از 20000دلار تا 24000 دلار خودتون با ارزهای مختلف حساب کنید.حقیقتش انگیزه ای نیست فرایند تبلیغات خودروسازان را مثلا در مورد ال90 بشکافیم تا معلوم شود جادوی تبلیغات چگونه میتواند یک ماشین معمولی را به چشم خریدار آخر ماشین کند.
فقط برای پایان این مباحثه یک سئوال دارم.اینگونه که شما طراحی و تزئینات و مابقی داشته های یک ماشین را در برابر موتور و گیربکس بی اهمیت میدانید.چرا مگان 1600 دنده ای که از موتور گیربکس مشابه ال90 استفاده میکند امروز 70 میلیون تومان و ال90 e2فول 35میلیون است.این 35 میلیون اضافه برای چیست ؟
HAJ MOHAMMAD
۱۸ تیر ۱۳۹۲اقا داریوش خیلی عالی بود واقعا راست میگی ای اف 7 بعد دو سال اصلا نمیشه بری طرفش
مهندس آرتاخه
۴ تیر ۱۳۹۲به مدیر سایت
لطفا این فروم را ببندید یا حداقل با بررسی کلیه نظرات ارسال شده یک مقاله و گزارش کامل بنویسید.
دیگر نیازی به باز بودن این نظرات نیست زیرا فوق العاده غیر کارشناسی و پر از توهین و اشتباه می باشد و به جای کمک کردن به یک خریدار وی را دچار گمراهی می کند/با سپاس
امین راد
۶ تیر ۱۳۹۲سلام
من یه سمند ef7 سال 90 داشتم که اصلا ازش راضی نبودم .مشکلاتی از قبیل مصرف بالا .صدای زیاد گیریکس که با وجود تعویض 2 بار مشکلش حل نشد.صدای کوبیده شدن اتاق تو دست اندارهای جاده که نسبت به 206 که اصلا این صدا را نداشت.شتاب اولیه وقتی کولر روشن بود خیلی ضعیف بود .خلاصه که من مصرف کننده اصلا راضی نبودم و فروختمش.حالا می خام رانا بخرم یا ال 90 لطقا راهنمایی کنید.
امین راد
۶ تیر ۱۳۹۲من با نظر داریوش در باره سمند ef7 کاملا موافقم چون خودم داشتم و در نمایندگیها تمام مشکلاتشو دیدم کلا ef7 از لحاظ منم هم ماشین ایده آلی نیست .یک عیب دیگه هم که داره فرمان هیدرولیک بسیار ضعیفش هست که هم خیلی سفته و صدا می ده .آب ریزی اتاق تو بارون هم داره.بو های نامطبوع فضای بیرون با وجود بسته بودن درب هوا هم تو اتاق می یاد.صدای غیر معقول اتاق تو دست اندازهای جاده هم که اصلی ترین مشکلش هست .
بب
۹ تیر ۱۳۹۲شما ها به جای این که بحث منطقی کنید دارید جدل می کنید
ما که به نتیجه درستی نرسیدیم
محسن
۱۰ تیر ۱۳۹۲شما طرفداران L90 چقدر ساده اید سمند هر چی باشه خودروی ملی است و هیچ وقت نباید ی پول الکی واسه تحریم و بالا رفتن ارز داد شما فکر می کنید الان قیمت L90واقعی ست نه عزیزان من شما الکی دارید ی مبلغ اضافی می پردازید و دلتون خوش است که ماشین گرون خریده اید این ماشین از اول قرار بود جای پیکان را بگیرد بعد دیدند که ی کمی از پیکان بهتر شد و خریدار داره اونا هم از ساده لوهایی مثل شما سوء استفاده کردند و قیمت را بالا بردند و حالا هم تحریم درست حسابی ی حالی به شما داده به امید موفقیعت همه شما عزیزان ایرانیم .
آرش
۱۰ تیر ۱۳۹۲همه خودرو ها نکات (+)و(-) دارد ولی خودرو ایرانی با این حساب که کیفیت مطلوبی برا سواره 3سال بیشتر نداره
mehdi moradi
۱۰ تیر ۱۳۹۲این عرب ها هم از ماها ماشین های بهتری رو سوار میشن وما هنوز هم که هنوزه داریم داغ آتش تنور اینا را به سینه مون میزنیم .مسئولان محترم ما باید بذارن مرز باز بشه وماشین های خارجی بیان تو کشورمون بلکه کیفیت ساخت داخل بره بالا وانحصاری نشه ساخت خودرو.
اید
۱۳ تیر ۱۳۹۲سلام دوستان من نظرات همه را خوندم من قبلا ۲۰۶ تیپ دو و تیپ پنج داشتم و خیلی هم راضی بودم فقط بدلیل کمبود فضای داخل و خراب شدن اواپراتور کولر فروختم قبلا هم ریو داشتم که اونم بخاطر ضعف ترمزهاش و صدای زیاد موتور در کابین فروختم الان هم یک پراید و یک سمند ef7 دارم چون بحث سمند هست باید بگم من از نظر موتور زیاد مشکل نداشتم و فقط اویل ماژول مشکل داشت که سه دفعه گارانتی استفاده کردم و فعلا مشکلی نداره و قدرت موتور نسبت به وزن و قیمت خودرو خوبه از لحاظ گیربکس هم مشکلی نداشتم و فرمان هم بد نیست البته ماشین هم بنزینی مولتی پلکس هستش و اما مشکلات که اساسی ترینش صدای قطعات داخل کابین صدای ورود باد در سرعت بالاست راستی از ترمزهاش هم راضی هستم من همیشه نظرم این بود که کسی اگه با قیافه ال نود کنار بیاد از لحاظ موتور و ترمزهاش و نرمی سواری و بی صدا بودن کابین جزو خوب ها در رنج قیمت ابتدایی بود اما رنج قیمت فعلی اصلا به صرفه نیست اما بدترین ضعفش که به شخصه دیدم چپ کردن اون بود که همکارم در فروردین امسال توی مسافرت چپ کرد و خیلی خوش شانس بود که همه خانواده زنده هستن و این ایمنی خیلی برای من ملاک هستش و شاید ملاک دیگران نباشه هفته گذشته هم اطراف شهر میناب یک سمند تاکسی با دو شتر برخورد کرد که همه میدونن در تصادف با شتر به طور حتم شتر رو سقف میافته که خوشبختانه در این تصادف ستون های سمند خوب جواب داد و تمام سرنشینان سالم از ماشین بیرون کشیده شدن چون من در همون موقع رسیدم عکس گرفتم و دارمش و این ایمنی برای من مهمه و مطمئنا اگه من پول کافی داشتم نه سمند میخریدم با این مشکلاتش و نه ال نود با این ایمنیش و خدا کنه گذر همه به کشور دوست چین برسه و ببینید انواع سوار بهترین ماشین های روز دنیا میشن و به ندرت سوار ماشین چینی که من در پکن و شانگهای و یکی دو شهر دیگه که رفتم دیدم ولی ما با این همه منابع و پول باید بخاطر سمند و ال نود بزنیم توی سر هم ببخشید زیاد حرف زدم موفق و پیروز باشید
ارمین
۱۳ تیر ۱۳۹۲سمند ان تابوته بی همتا در جاده ها …………………….راه تورا میخواندددددددددددددددد //راستی بچه ها من سمند داشتم فروختم یه بار توفیقی شد راه منو خواند سرعتو رسوندم به 180 در سرازیری وگرنه جاده کفیشم به جونه مامانه مدیر عامله ایران خودرو عمرا میرفت یه لحظه دیدم بانگه فریادی از ماشین سر میدهد و این سخن را تلاوت میکرد این است خودرویه ملی یه حسه خوبی تواین سرعت بهم دست داد نمیدونم حسه غروره ملی بود فکر کنم
حسین
۱۴ تیر ۱۳۹۲چند روز دیگه این بحث ادامه پیدا کنه باید با پول ال90 برید پیکان جدید رو بخرید!!بسکنید!!!من نمیفهمم این ماشین ها که نه قیمتشون نه امکاناتشون نه هیچی شون به هم نمی خوره و هر دو ماشین روز نیستند چند صفحه بحث کردن داره!!!!!!!???????
aria
۱۵ تیر ۱۳۹۲پدال تو خودت رذل ترین . پست ترین و عوضی ترین اینترنتی که تا حالا دیدم هستی . عوضی نکبت . چرا نظرات مستند من در رد خودرو ال90 رو حذف میکنی . مریضی؟؟ یا یه طوریت میشه؟؟؟؟
علی
۱۸ تیر ۱۳۹۲دوستان من نمیفهمم چرا انقدر تو سر کله هم زدین
خب در اینکه ال نود از تو سمند تو یه سری چیزا بهتره شکی نیست
ولی الان سمند 26 تومنه ال نود پارس خودرو 38 تومن 12 تومن فرقه
به نظر خودتون 12 ملیون می ارزه برای اون فرقای بین سمند و 405 با ال نود؟
یکی 38 تومن پول داشته باشه به نظرم سمند بگیره با اون 12 تومن هم یه پراید دست دوم برا بچه هاش یا خانومش بهتره تا 12 تومن پول تفاوتای ال نود و سمندو بده که زیاد راضی کننده نیست با 12 میلیوووووووووووووووووونننن
kaveh
۱۹ تیر ۱۳۹۲افرین بر شما علی اقاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا.
احسان
۱۹ تیر ۱۳۹۲ما یه سمند معمولی مدل 86 داریم که 146000 تا کار کرده.تا الان که خیلی خوب جواب داده(البته شنیدم که بهترین مدل سمند سالای 85-86 تولید شده)اما مدتیه که حس میکنم از همه جاش سر و صدای زیادی میاد.البته تا حالا بجز لنت و لاستیک فقط کمک فنرای عقبش رو تعویض کردیم و باهاش خیلی خوب رفتار کردیم
اما الان حس میکنم ماشین خیلی خسته کار میکنه(البته هنوز نسبت به سمندا و پژوهای جدید تیزتره و کم مصرفتره).کمکاش خیلی صدا میده.شتابش کم شده.جلوبندیش از تنظیم افتاده.البته پسرخالم lx مدل 89 داره که هر ماه واسه ماشینش قطعه ای رو تعویض میکنه و تقریبن تو هر 100 کیلومتر 12-13 لیتر میسوزونه
کلن سمند بعد از مدتی میوفته تو خرج.بخصوص مدلای جدیدترش اوضاعش بدتره.با قیمتای جدیدش اصلن ارزش خریدن نداره.هزینه نگهداریش خیلی بالاس.یادم میاد سال 86 ثبت نام کارخونه 10 میلیون واسمون اب خورد!
امیر
۲۰ تیر ۱۳۹۲سلام
من از سال تا به حال تا سمند داشتم از معمولی تا حالا که سورن EF7 ELX دارم و از همشون هم راضی بودم به دلایل زیر:
صندلی راحت و تسلط کامل بر فرمان
قابلیت کنترل خودرو با هر سرعت
راحتی صندلی عقب برای دیگر سرنشینان
خوش دست بودن دنده و فرمان
نمای داخل و بیرون
فراوانی و ارزان بودن قطعات و بدنه
آبشن های سمند:شیشه بالابر عقب.دسترسی به صندوق عقب.مه شکن های جلو وعقب
امکان رانندگی بیشتر از 4 ساعت بدون خستگی
کنسول وسط
و………
امیر
۲۰ تیر ۱۳۹۲سلام
من از سال 82 تا به حال 6تا سمند داشتم از معمولی تا حالا که سورن EF7 ELX دارم و از همشون هم راضی بودم به دلایل زیر:
صندلی راحت و تسلط کامل بر فرمان
قابلیت کنترل خودرو با هر سرعت
راحتی صندلی عقب برای دیگر سرنشینان
خوش دست بودن دنده و فرمان
نمای داخل و بیرون
فراوانی و ارزان بودن قطعات و بدنه
آبشن های سمند:شیشه بالابر عقب.دسترسی به صندوق عقب.مه شکن های جلو وعقب
امکان رانندگی بیشتر از 4 ساعت بدون خستگی
کنسول وسط
و………