مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
ali
۲۲ تیر ۱۳۹۲تعلیق فعالیتهای رنو در ایران
«رنو» ساز جدایی کوک کرد
گروه خودرو- این روزها که کمتر شرکت خارجی حاضر به همکاری با صنعت خودرو ایران است و تولید افت شدیدی را به خود میبیند، ماییم و یک «رنو»؛ رنویی که حالا میگوید کم آورده و برخلاف میل باطنیاش، دیگر توان ماندن در جاده مخصوص را ندارد.
آن طور که خبر میرسد، رنو طی نامهای به قطعهسازان، خبر از تعلیق فعالیتهای خود در ایران داده و عنوان کرده با شرایط فعلی توان ادامه کار را ندارد.
هرچند لحن نامه رنو به قطعهسازان، بیشتر به «درددل» شبیه است تا تهدید؛ اما رنوییها صراحتا گفتهاند که شرایط سخت حال حاضر خودروسازی ایران فراتر از تحمل آنهاست و تعلیق فعالیتهای شان نیز از «نتوانستن» است نه از سر «نخواستن.»
رنو در این نامه تاکید کرده که طی این چند سال حضور در ایران، روزهای سختی را در کنار قطعهسازان و خودروسازان از سر گذرانده است، اما حالا دیگر طاقتش طاق شده و نمیتواند به زندگی در ایران ادامه بدهد. رنوییها البته ابراز امیدواری کردهاند که با بهبود اوضاع، دوباره در کنار خودروسازی ایران قرار بگیرند و برنامههای مشترک شان را به پیش ببرند، منتها به شرط فراهم شدن شرایط برای ادامه همکاری. طبق نامه رنو، «پول» است که بین این خودروساز فرانسوی و خودروسازان ایرانی جدایی انداخته و سبب شده فعالیت رنو در ایران به حالت تعلیق در بیاید. بدتر از همه اینکه خبر میرسد تولید محصولات رنو در ایران (تندر-90 و مگان) از اواسط هفته گذشته متوقف شده است. ظاهرا چون ایران خودرو و پارس خودرو نخواسته یا نتوانستهاند پول رنوپارس (شرکت تامین کننده قطعات تندر-90 و مگان در ایران) را بپردازند، رنو نیز ارسال قطعات را به ایران متوقف کرده است. در نامه رنو البته بر نقش تحریمهای جدید ایالات متحده آمریکا علیه خودروسازی ایران تاکید شده، اما رنوییها گفتهاند «عدم پرداخت پول از طرف ایران خودرو و پارس خودرو» دلیل اصلی تعلیق فعالیت شان در ایران به حساب میآید. گفته میشود محدودیتهای مربوط به نقل و انتقال پول نیز سبب شده اندک پرداخت خودروسازان به رنو به دست این شرکت فرانسوی نرسد. ظاهرا خودروسازان ایرانی به دلیل عدم دسترسی به «ارز»، معادل ریالی طلب رنو را در حساب بانکی این شرکت ریختهاند تا مراحل تبدیل آن به یورو طی شود، اما چون نقل و انتقال پول محدودیت دارد، نه تنها پولی به دست رنو نرسیده، بلکه ارزش آن در برابر یورو، به یک سوم رسیده است. به عبارت بهتر، ارزش پولی که خودروسازان به حساب رنو ریخته اند، به یک سوم زمان پرداخت آن رسیده و هم آنها ضرر کردهاند و هم طرف فرانسوی.
با این اوضاع، رنو اعلام کرده فعلا امکان ادامه فعالیت در ایران را ندارد و از همین رو تولید تندر-90 و مگان نیز به عنوان دو محصول فعلی این شرکت در جاده مخصوص، متوقف شده است. عجیب اینجا است که گویا برای کسی مهم نیست که ممکن است تنها شریک خارجی حال حاضر خودروسازی ایران، برای همیشه از جاده مخصوص برود. رنو جدای از کموکاستیهایش، اولین خودروسازی است که در ایران سرمایهگذاری کرد و قطعهسازان کشور را با دانش فنی روز آشنا کرد، اما ظاهرا کسی قدر اینها را نمیداند و ماندن و نماندن رنو آن هم در این شرایط سخت بینالمللی و روزگار افت تولید، برایش مهم نیست.
شاید اگر رنو هم مثل پژو با خودروسازی ایران رفتار میکرد، حالا خواهان داشت و یکی به دردش میرسید و اجازه نمیداد پس از شش سال مجبور به تعلیق فعالیتهایش در ایران شود. رنو شش سال را در ایران میگذراند و در این مدت نه چندان زیاد، توانست نام نیکی از خود به جا بگذراند، اما پژو بیش از 20 سال میهمان ما بود و دست خالی آمد و دست پر رفت. ناز پژو را در آن 20 سال و اندی کشیدیم اما چندان به رنو محل نگذاشتیم و حالا هم که از سر ناچاری میخواهد برود، برایمان اهمیتی ندارد.
تعلیق فعالیتهای رنو در ایران در حالی است که این شرکت فرانسوی را باید تنها یار باوفای خارجی خودروسازی کشور بدانیم، شرکتی که حاضر به سرمایهگذاری شد و قطعهسازان داخلی را آموزش داد. رنو هماکنون با «تندر-90» و «مگان» در بازار ایران حضور دارد و اتفاقا هر دو محصول نیز جزو خودروهای باکیفیت بوده و مشتریان داخلی از وضعیت کیفی و فنی آنها راضی به نظر می رسند. اگرچه پژو 206 نیز توانسته بود در سالهای اخیر رضایت ایرانیها را کسب و آبروی پژو را حفظ کند، اما در نهایت با رفتن پژو، دست ایران خودرو در حنا ماند و تولید 206 در مقاطعی حتی به صفر نیز رسید. از طرفی ایران خودرو برای کوچکترین تغییری در محصولات پژو، باید از این شرکت فرانسوی کسب اجازه میکرد و در واقع پژوییها نگاهی از بالا به پایین را به خودروسازی ایران داشتند.
این موضوع در شرایطی است که به دلیل سرمایهگذاری مشترک رنو و خودروسازان داخلی، ایران خودرو و سایپا توانایی طراحی بدنه جدید روی پلت فرم تندر-90 را داشته و می توانند آن را با نشان خود تولید و عرضه کنند.جدای از این، بسیاری از کارشناسان معتقدند با ورود رنو به خودروسازی ایران، قطعهسازان داخلی به واسطه سختگیریهای این شرکت، یک دوره کارآموزی موفق را پشت سر گذاشته و با تکنولوژی روز خودروسازی اروپا آشنا شدند، کاری که پژو هیچگاه حاضر به انجام آن نشد.
به نظر میرسد این روزها که کشور درگیر تحریمها است، خیلیها به دنبال امتیاز گرفتن از ایرانیها هستند و همچنین کمتر شرکت معتبری حاضر به همکاری با صنعت خودرو ایران است، رنو تنها خودروسازی به حساب میآید که در ایران مانده و بیش از اینها باید هوایش داشت.
اگر از نیسان و مزدای ژاپن که تیراژی بسیار پایین دارند و پژو که از ایران رفته فاکتور بگیریم، رنو در حال حاضر تنها خودروساز معتبر میهمان ایران است که اگر برود، خودروسازی کشور از برندی با اعتبار و بینالمللی محروم خواهد شد و همچنین فرصت استفاده هرچه بیشتر از خودروهایی با کیفیت را از دست خواهند داد.
رنو تنها خودروساز معتبر دنیاست که حاضر به سرمایهگذاری در ایران شده و حتی با وجود اعمال تحریمهای بینالمللی و همسویی و همراهی دولت فرانسه با تحریمکنندگان، میخواهد با هر راهی که شده بماند و به فعالیت خود ادامه بدهد. رنوییها حتی چندی پیش اعلام کردند که برنامههای وسیعی در کشور دارند و میخواهند «ایران» را به پایگاه صادراتی خود در خاورمیانه تبدیل کنند. رنو اگر اعتراضی کرده و درخواست پول داده، به نظر میرسد از سر ناچاری بوده، همانطور که تولیدکنندگان داخلی نیز از این دست اعتراضها و درخواستها داشته و دارند. شاید برخی ایراد بگیرند که رنو نتوانست وعدهاش مبنی بر تولید خودرویی ارزان در ایران را عملی کند، اما باید در نظر گرفت روزی که این شرکت به ایران آمد یورو 700 تومان قیمت داشت و قرار بود با یوروی 700 تومانی خودرو بسازد، اما روزی که شروع به تولید کرد، نرخ یورو دو برابر شده بود. حالا هم که نرخ یورو از چهار هزار تومان هم گذشته و انتظار به جایی نیست که تندر-90 و مگان، ارزان به تولید برسند.
به نظر میرسد در شرایط فعلی که خودروسازی ایران تنها تر از قبل شده و تولیدش افتی شدید و نگران کننده را تجربه کرده، نباید با بدرفتاریها انگیزه رنو را از بین برد و همین یک شریک باقیمانده را نیز به کشورش فرستاد. قطعا اگر رنو زیاده از حقش میخواست و حرف نامربوطی میزد و خواستهای غیر منطقی داشت، خودروسازان نباید به آن تن میدادند اما تهدید رنو برای خروج از ایران تهدیدی از سر زیاده خواهی و باجگیری نیست. رنو هم مانند بیشتر شرکتهای داخلی «درد» دارد، درد ارز، درد تورم، درد نقل و انتقال پول و درد…، پس باید درکش کرد نه ردش. رنو که برود، فقط تندر-90 و مگان را از دست ندادهایم، بلکه معتبرترین و شاید تنهاترین شریک خودروسازی مان را هم از کف خواهیم داد، شریکی که در مقایسه با هموطناش «پژو»، صادقانه تر و زیربنایی تر و اثرگذارتر در ایران کار کرده است.
پژوییها بیش از 20 سال میهمان ایران بودند اما هیچگاه حاضر نشدند حتی یک یورو در خودروسازی ایران سرمایهگذاری کنند، حال آنکه رنو با وجود همه محدودیتهای ناشی از تحریمهای بینالمللی، سرمایهگذاری انجام داد و تا جایی که توانست مقاومت کرد و در کنار خودروسازی ایران ایستاد.
رنو هنوز هم دلش با خودروسازی ایران است و میخواهد بماند، اما به شرط آنکه شرایط کار برایش فراهم باشد و پولی برای تامین قطعات به دستش برسد. این شرکت فرانسوی هماکنون در بازارهای اروپایی خود اوضاع خوبی نداشته و اتفاقا یکی از دلایلی که دیگر تحمل شرایط موجود در خودروسازی ایران را ندارد، همین کاهش فروشش در سطح اروپاست که مشکلات مالی برای آن فراهم آورده است. در واقع مسائل مالی اجازه نمیدهد رنو بیش از این با بی پولی خود در ایران بسازد و قطعات موردنیاز ایران خودرو و پارس خودرو را تامین کند. طبق جدیدترین گزارش این شرکت فروش گروه رنو، (متشکل از رنو، داسیا و رنو سامسونگ موتور)، در شش ماهه اول سالجاری میلادی در مجموع حدود 2درصد کاهش داشته است. این افت البته در اروپا رخ داده، حال آنکه رنو در سایر بازارهای خود با افزایش فروش روبهرو بوده است. هرچه هست، به نظر میرسد باید فکری به حال رنوییها در ایران کرد و اجازه نداد این شریک معتبر و بینالمللی به راحتی جاده مخصوص را ترک کند، چه آنکه یافتن جایگزین آن با وجود تحریمهای بینالمللی، بسیار سخت خواهد بود.
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/739278/
بهزاد
۲۲ تیر ۱۳۹۲وقتی که تو 405 یا سمند میشینی انگار سوار اس شدی ولی وقتی که تو ال نود میشینی انگار سوار الاغ دراز گوش نشستی به نظر من پژو با این که قدمتش به بیست سال پیشه بازم خیلی خشگلتره حالشم بیشترهبا این که ال نود ماشین روز هستش مثلاا
aria
۲۳ تیر ۱۳۹۲این همه بدگویی و دشمنی ال90یها با سمند(مخصوصا موتور ملی) بهترین گواه در پیروزی سمند در رقابت این دو خودرو هست. ال90یها که با خرید این خودرو هم خود را مال باخته دیده و هم خودرو بی امکانات را صاحب شدند از جوش دل هر نوع نسبت نادرستی را به سمند بی گناه که تنها گناهش پیروزی همه جانبه بر رقیبش(ال90)می دهند تا شاید به نحوی آتش درون خود را آرامتر نمایند حتی خود پدال با حذف کامنت های سمندیها.
رشید
۲۳ تیر ۱۳۹۲به نظر من سمند(بنزینی) بهتره نه تنها به خاطر قیافش به خاطر قرص بودنش تو جاده و قدرت و سرعت بیشترش من که دو تاش رو حسابی روندم و الانم سمند دارم (سمند 170 به بالا رو بهتر میره)
اشکان
۲۳ تیر ۱۳۹۲با سلام
برای من که مهم نیست کی چی میگه.من یه ال 90 مدل 87 دارم با کارکرد 90 هزارتا.تو این مدت فقط یه لنت عوض کردم با یه باتری با ی لامپ جلو ماشین که از 87 تازه سوخت.بنابر این:
جلوبندی ماشین فابریکه_دیسک و صفحه کلاچ و… هنوز فابریکن.به نظرم ال 90 از نظر فنی از سمند و ریو و پارس و 405 و 206 بهتره.حالا بذار ملت هرچی دوست دارن بگن
؟
۲۳ تیر ۱۳۹۲بعضی وقتا دلم برات میسوزه aria چقدر وقت خودتو تو این تاپیک حروم کردی که از ال90 بد گویی کنی که بلکه یه خورده اعتبار برای سمندت بخری ولی نشد شما اگه هزار صفحه دیگه هم تو اینجا بدی ال90 رو بگی و از سمند تعریف کنی هیچ تاثیری تو انتخاب و نگاه مردم نداره چون هزاران سورس و منبع اینترنتی و … معتبر دیگه هست که مردم میتونند مقایسه کنند و بر اساس اون نتیجه گیری منطقی داشته باشند در ضمن خودشون تو این مملکت دارند زندگی میکنند و به صورت عملی نقاط ضعف و قوت ماشنها رو دیدند و یا از اهل فن پرسیدند
این بچه بازی و لجبازیها را تا کی میخای ادامه بدی؟ واقعاً خسته نشدی ؟؟؟
آخه دوست عزیز الان خیلی از سمند سوارها به این اعتقاد دارند که ال90 ماشین بهتریه، فقط میگن اون موقع ترسیدم ال90 بخریم چون میترسیدیم قطعاتش گیرومون نیاد و بعدش فهمیدیم چه کلاه بزرگی با این سمند سرمون رفته
بعدش هم انصافاً تو اینترنت در مورد واژه لش ، سرنگونی ، اشکال ، ایراد واژگونی سرچ کن متوجه میشی سمند تو این زمینه آمار وحشتناکی داره و همیشه اوله
اگه منطقی باشی خودت متوجه میشی چرا روز به روز به طرفدارهای ال90 افزوده میشه و استقبال از سمند کاهش پیدا میکنه این مسئله حتی تو قیمت هم داره یواش یواش خودش رو نشون میده به هر حال هر چقدر پول بدی آش میخوری
من یک ال90 دارم که 4 سال کار کرده میتونم بفروشمش باهاش یک سمند دوگانه صفر بخرم ولی مطمئنم به دلیل برتریهای ال90 که هر روز عیان تر میشه حتی این اختلاف بیشتر از این هم میشه
موفق باشی
محمد ef7
۳ مرداد ۱۳۹۲دوستان سلام
هر دو خودرو مزایا و معایب خاص خودشونو دارن
حرفم چیز دیگس
ی نگا به کشورای دیگه بندازین ..
اونا چی سوارن ما چی سواریم!!
ماشینای مارو ببرین اونجا مفت ازمون نمیخرن!
اونوقت ما بخاطر همینا تو سرو کله هم میزنیم!!
edi
۲۳ تیر ۱۳۹۲سلام
کاملا واضحه که ال 90 برتر از سمند هست.خیلی دیر فرسوده میشه و کارایی خودش رو از دست میده.فامیل ما سمند داره،ولی این بابا خیلی دستش به تصادف های خشن میره.کلا تصادف خورش خوبه وضع مالیشم خوبه،همیشه بعد ترکوندن یه سمند،میره دوباره سمند میگیره.این ماشین فقط تو تصادف ها قوی عمل میکنه و شتاب گیریش تو اتوبان خوبه .باید دید به کار کی چه ماشینی میخوره.واسه کسی که تو شهری مثل تهرانه،تندر به نظر من بهتره.از اینکه میگن تندر زشته من تعجب میکنم،اصلا زشتی نداره،تیونینگشم خوب جواب میده طرح های قشنگی رو روش پیاده میکنن.
حسين
۲۴ تیر ۱۳۹۲که چی ؟ شما واژگونی زانتیا و مگان (با اون تعادل و ایمنی عالی ) هم سرچ کنی کلی مطلب و خبر پیدا میکنی دلیل نمیشه . مطمئن باش اخبار واژگونی سمند اگه از ال90 بیشتر نباشه کمتر نیست ( حتی اگه به نسبت فراونیشون هم در نظر گرفته باشی)
شما خودت (واژگونی سمند ) رو سرچ کردی ؟
Aria عوام فریبی نکن و حقیقت و قبول کن
شاهوردی
۲۴ تیر ۱۳۹۲سلام سمند قابل مقایسه با تندر 90 نیست هم از نظر ظاهر وهم از نظر امکانات سمند حرف اول را میزنه ؟؟؟؟
reza
۲۶ تیر ۱۳۹۲در مورد مقایسه این دو خودرو باید از کسایی که برای مدت بیشتر از یک سال از هر دو خودرو استفاده کردن سوال کرد که برتری محسوس ال نود رو نشون میده. من خودم هم ال نود رو ترجیح میدادم اما الان یه سمند اس ای خریدم. خب با اختلاف قیمت حدود 15 میلیون تومن دیگه نمیشه این دو خودرو رو مقایسه کرد و من هم تقریبا مجبور شدم. باید ببینی چقدر پول داری و آیا تفاوت کیفیت این دو به اندازه تفاوت قیمتشون هست یا نه؟
یه چیز جالب دیگه واسه من اینه که هر کس از خودرویی که زیر پاشه تعریف می کنه و تعصب شدیدی هم داره. ایکاش اینقدر تندرو نبودیم.
sh7
۲۶ تیر ۱۳۹۲من از سمند متنفرم ولی اخه بی انصاف تانک هم به کامیون بخوره میترکه برادر من یه خورده شعور رو برا مخاطب رعایت کنید لطفا
فرهاد
۲۷ تیر ۱۳۹۲داخل شهر ال 90
خارج شهر هم سمند
این یه قیاسی بود بین این دو تا البته از دید من!!
ولی برای داخل شهر توی ایران فقط پراید 111!
hesam
۲۷ تیر ۱۳۹۲ال نود فوق اولاده هست ، من زانتیا داشتم ماکسیما و 206تیپ 5 داشتم ، ولی الان از تندر خیلی راضی ترم باور کنید نمیخوام از این ماشین تبلیغ کنم ولی با این که مصرف سوختش کمه شتاب و سرعت فوق اولاده ای داره ترمز هاش خیلی نرم و دقیق هست دندهاش مثل پرشیا و 405 نیست که وقتی از دنده 1 میدی 2 ماشین کناریت میفهمه داری دنده عوض میکنی از بسگی صدا میده ولی برا تندر لمس کنی دنده عوض میشه در کل از تمام ماشین های چینی ایران خودرو خیلی بهتر هست ،
محمد
۲۸ تیر ۱۳۹۲فکر کنم شما تا حالا ماکسیما از دور هم ندیدی که داری با ال نود مقایسه می کنی
حسين
۲۸ تیر ۱۳۹۲نه خیر دوست عزیز ایشون با اونها مقایسش نکرده گفت اون ماشینها رو هم داشته.
ولی منم به نوعی تجربه آقای حسام رو داشتم، ال90 به نسبت قیمتش در رنج خودش واقعاً فوق العادس
آخه مگه میشه ماکسیمای که موتور بالای 3 لیتر داره رو با ال90 مقایسه کرد؟ لطفاً دنبال بهانه تراشی و گریز از واقعیت نباشین
hesam
۲۸ تیر ۱۳۹۲شرمنده ولی ماکسیما تو مصرف بنزین کمر شکن بود سنگین بود ، ۲۴ ساعت باید تو پمپ بنزین ها بودم ، درسته از نظر شتاب قابل مقایسه نباشن ولی از نظر سرزنده بودن و مصرف سوخت چی !؟ ال نود بیشتر از ماکسیما میسوزونه !؟
hesam
۲۸ تیر ۱۳۹۲همه چیز ماشین به قدرت موتور و حجم موتور آن نیستش توی شتاب و سرعت زیاد چیزی جز تصادف و مرگ نیستش ماشین رو باید همه جانبه مقایسه کرد به نظر من مصرف سوخت ، استهلاک کم بودن ، جمع جور بودن ، ستاره ایمنی ،به نظر من نباید از تندر توقع زیبایی و زرق و برق داشت در عوضش باید از کیفیت سواری اروپایی ان لذت برد ، که باز هم میگم در سطح خودش فوق اولاده هست !!! جناب محمد اقا امید وارم جوابتون رو گرفته باشید !!!!
مسعود
۳ مرداد ۱۳۹۲سلام بچه ها
بنظر من آقا حسام راس میگه
من خودم 2سال آزارا داشتم 5 سال زانتیا و الان هم 1 آزارا دارم 1 ال90 که کادو عروسیمه ولی به نسبت مصرف سوخت و هزینه ها واقعا ال 90 عالیه
تقریبا هم ماشین نرمیه به نسبت سمند لش
ولی تو سرعت بالا سمند بهتره و بروتر
ولی سرعت تا 140 تا ال نود بهتره
این تجربه شخصی من بوده بچه ها بدور از تعصب
در کل تو رنج قیمت ماشین های ایرانی ال 90 حرف اولو میزنه
چون در کل ما بیشتر 110تا نمیتونیم تو این جاده ها بریم
نانا
۹ مرداد ۱۳۹۲من با این که تندر از لحاظ فنی از سمند بهتره موافقم ولی دیگه امکان نداره از 206 تیپ 5 وماکسیما وزانتیا بهتر باشه خواهش میکنم منطقی باشین -تندر 90 رو اگه با 206 تیپ2 مقایسه کنیم فقط از لحاظ موتور بهتره ولی قابل مقایسه با 206 تیپ5 نیست
hesam
۱۴ مرداد ۱۳۹۲206 تیپ. 5 درسته تیز ترو چابکتر از تندر هست اما خیلی خشک و به خاطر سرعت خیلی زیادش تو سرعت های بالا اصلا قابل اعتماد نیست و کنترلش سخت هست و بیشترین امار چپی رو داره در ظمن داخلش هم به جاداری تندر نیست ، به نرمی تندر هم نیست ، دوستان عزیز همه چیز ماشین رو به سرعت وشتاب نبینید ،
از ماکسیما و زانتیا هم که تقریبا این دو پیر مرد دهه نودی که تقریبا به توقف تولید رسیده اند میشه از استهلاک در حد بنز مصرف سوختشون هم خیلی بالا هست ، کاملا درسته این د خودرو از سرعت و شتاب تندر رو قورت میدن اما خیلی قدیمی و پر مصرف هستند ، و با استهلاک بودن ، به نظر من اگه اهل سرعت های بالای200 کیلومتر نباشید و سرعت و شتاب براتو زیاد مهم نباشه ، میشه رو تندر حساب کرد چون خیلی نرم و در حد خودش هم شتاب و سرعت خوبی هم دارد ، بسیار کم مصرف و ماشین بی سر صدایی هست ، در کل از نظر اقتصادی خیلی حرفا برای گفتن جلوی ماشین های گران قیمت تر از خود دارد ، !!
hesam
۱۴ مرداد ۱۳۹۲206 تیپ. 5 درسته تیز ترو چابکتر از تندر هست اما خیلی خشک و به خاطر سرعت خیلی زیادش تو سرعت های بالا اصلا قابل اعتماد نیست و کنترلش سخت هست و بیشترین امار چپی رو داره در ظمن داخلش هم به جاداری تندر نیست ، به نرمی تندر هم نیست در کل تیپ 5 با موتور که تازه گی به جای 206 تیپ 2 در حال تولید هست و با موتور EF7 هم حرفی برای گفتن ((( جز سرعت بیشترش ))) مقابل تندر رو ندارد ، دوستان عزیز همه چیز ماشین رو به سرعت وشتاب نبینید در کامنتهای قبلی هم گفتم تو سرعت زیاد چیزی جز تصادف و مرگ نیست ،
از ماکسیما و زانتیا هم که تقریبا این دو پیر مرد دهه نودی که تقریبا به توقف تولید رسیده اند میشه از استهلاک در حد بنز مصرف سوختشون هم خیلی بالا هست ، کاملا درسته این د خودرو از سرعت و شتاب تندر رو قورت میدن اما خیلی قدیمی و پر مصرف هستند ، و با استهلاک بودن ، به نظر من اگه اهل سرعت های بالای200 کیلومتر و زرقو برق ماشین نباشید و سرعت و شتاب براتو زیاد مهم نباشه ، میشه رو تندر حساب کرد چون خیلی نرم و در حد خودش هم شتاب و سرعت خوبی هم دارد ، بسیار کم مصرف و ماشین بی سر صدایی هست ، در کل از نظر اقتصادی خیلی حرفا برای گفتن جلوی ماشین های گران قیمت تر از خود را دارد و مطمئن باشید نسبت به پولی که میدید یا دادید ماشین خوبی رو انتخاب کردید ، راستی اگر در مورد سمند حرفی نزدم به خاطر این بود که من به شخصا اصلا سمند رو به عنوان ماشین قبول ندارم چون تصادفات وحشناکی از سمند دیدم و من اسم این ماشىن رو اسب ملی مرگ میزارم ، اگر جانتان را دوست دارید سمند نخرید … ، بیشتر تصادفات سمند به خاطر میله نا استاندارد کنار راننده و شاگرد در شیشه جلو هست که خیلی پهنای زیادی دارد و دید راننده رو به شدت از کنار ها کم میکند و … ;-) !!!!
hesam
۲۷ تیر ۱۳۹۲ای مردم ایران ، ای دوستان من ، عزیزان من ، به خداوندی خدا پژو ۴۰۵ پرشیا انواع سمند (داشبورت سوناتایی ) :-D این ها به رمان تبدیل شده واقعا لیاقت ما این هست که ماشین ۳۵ سال اروپا را سوار شویم اصلا رویمان میشود بگوییم برای سمند و ۴۰۵ که ۹۰% قطعاتش چینی هست ۳۰ میلیون پول نا قابل میپردازیم و ککمان هم نمیگزد. به خدا خیلی ظلم هست این همه پول برای ماشین های۳۵ سال پیش اروپا که موتورشان صدای تراکتور میدهد و ۱۰۰% بی کیفیت هستند بپردازیم ، اخه واقعا این ماشین ها اصلا ارزش مقایسه دارن !؟ واقعا برای ایران خودرو و سایپا متاستفم که ماشین هایی را که حتی در کشور افغانستان به رمان و اتیقه تبدیل شده ولی هنوز در ایران به صورت صفر چینی و بی کیفیت به دست مردم اریایی ایران میدهند به خدا این ماشین ها ارزش مقایسه ندارن همشون در یک سطح هستند فقط بدنه ماشین با یکدیگر تفاوت دارد ،
زهرا
۱۴ مرداد ۱۳۹۲کاملا باهتون موافقم
ارشیا
۲۸ تیر ۱۳۹۲2 تا شونم بد قیافه زشت و بد ترکیب
كاشف
۲۸ تیر ۱۳۹۲آخه aria چرا بیشتر وقتها فکر می کنی کسایی که خلاف نظر تو رو دارند آدمهای بی شعوری هستند ( لطفاً مروری به مطالب خودتون و جوابهاتون تو این 86 صفحه نظر بیاندازین)
شهاب
۲۸ تیر ۱۳۹۲سلام
دوستان اومدم اینجا کامنتهایی رو خوندم
بعضیاش واقعا خنده دار بود
همین مقایسه تندر(لوگان) با افتضاح ملی (سمند)
من مدت 6 ماهه یه تندر فول پارس خودرویی گرفتم صفرشم خریدم
قبل تندر 405-206-پرشیا و همین افتضاح ملی رو داشتم
که بعد از سوار شدن به تندرو روندن اون فهمیدم که عمرم تلف شده بود من این ماشین رو 24.800 خریدم الان هم می گن حدود 37 تومنه پس بالارفتن قیمتش به خاطر شعور مردمیس که میدونند سراغ چه خودرویی برن استهلاک کم
مصرف فوق العاده کم -شتاب -نرمی امکانات یک خودروی استاندار یورور 4 برای خانواده قیافش اصلا مهم نیست
مهم سواری هست که من ازش لذت میبرم
از تمام دوستانی که دوست دارن اطلاعاتشون زیاد بشه میخوام برن تو بخش نظرات سایت بزرگ تجارت ایرانیان اینم لینکش از حدود 3 سال پیش در مورد تندر نظرات مختلفی ارائه شده
بعد از سوار شدن چندین گاری ایرانی من 1 ماه بدون ماشین بودم و می خواستم این دفعه اشتباه نکنم با کلی تحقیق و بررسی واقعی و علمی از مکانیک ساده گرفته تا ترجمه سایتهای بزرگ خودروسازی متوجه شدم تو رنج قیمت و پول من بهترین خودروی ایرانی تندر لوگان 90 پارس خودرویی هستش
http://iran-tejarat.com/Cardetail/M4205/Tondar90_e2_lp.html
وارد این لینک بشین و بخونین نظرات هزاران نفر رو در باره تندر و ماشینهای دیگه
پاینده باشین
محمد
۲۹ تیر ۱۳۹۲ال 90 ماشین فوق العاده ایه , میگن گربه دستش به گوشت نمیرسه که میگه تلخه .
حالا دوستان ندارن میگن کخه .
دوستان هممون میدونیم که اگه به سرعت بالا پیچها رو بپیچیم هر ماشینی که باشه واژگون میشه .
آخه لامصب توی ال90 نمیفهمی داری چندتا میری بخاطر همین شاید آمارش از سمند بالاتر باشه . ضمنا اگر لرزش موتور ال90 هم مثل سمند بود قطعا آمار چپی ها خیلی کمتر بود چون راننده میفهمید که اگه سرعتشو کم نکنه قبل از واژگونی حتما با ماشین منفجر خواهد شد.
aria
۳ مرداد ۱۳۹۲از حرفات مشخص میشه که هنوز سمند سوار نشدی. سمند اصلا لرزش موتور نداره
اشکان
۳۰ تیر ۱۳۹۲با سلام
من از سال 87 تندر 90 دارم و واقعا ازش راضیم.ماشینم 90 هزارتا کار کرده هنوز اتاقش یه ذره هم صدا نمیده.با سرعت 80 کیلومتر باهاش زدم به پشت یه پراید که ساکن بود باور کنین ماشین من هیچیش نشد.طرف از پرایدش که داغون شده بود وقتی پیاده شد و لوگان منو دید تعجب کرد و کفش حسابی بریده بود!من تو این مدت ماشینم یه بار هم خراب نشده که ببرمش تعمیرگاه.حتی یه بار! فقط ی لنت عوض کردم با یه باتری با ی لامپ.حالا نمیدونم مال من که مدل 87 هست و بیشتر قطعاتش فرانسوی هست اینقدر با کیفیته یا مدل های جدیدش هم به این کیفیت هست؟اگه کسی از مدلهای جدید لوگان چیزی میدونه بگه؟
hp
۳۰ تیر ۱۳۹۲دوستان سمند سوار به واژه خوبی اشاره کردند واژگونی L90، حالا واژگونی سمند رو سرچ کنید شاید جلوی خودتون خجالن بکشید
سمند ارابه مرگ
۱ مرداد ۱۳۹۲پرسانحهترین خودروهای کشور
گروه خودرو – یک دو سه…مرگ؛ جادههای ایران سالها است به قربانی گرفتن عادت کردهاند؛ نه به تنهایی، که با همدستی خودروها، آن هم نه فقط پراید و پژو؛ بنز و تویوتا هم در این «کشتار» شریک بودهاند.
عید نوروز باشد یا تعطیلات تابستان، اجلاس سران باشد یا تعطیلات آخر هفته، فرقی نمیکند؛ اسم تعطیلات و سفر که میآید، دل ایرانیها میلرزد و آب میشود تا عزیزان شان به سلامت بروند و به سلامت برگردند.
مرگ ایرانیها در تصادفات و سوانح رانندگی آنقدر راحت رخ میدهد که گاهی به معنای واقعی کلمه انسان را مغموم میکند که چرا بهای «جان ایرانی» در جادهها تا این حد پایین است. کاری به ساکنان شاخ آفریقا که از گرسنگی تلف میشوند نداریم، جنگ جهانی را هم کنار میگذاریم و از درگیریهای سوریه و مصر و بحرین هم میگذریم؛ چه آنکه تلف شدن انسانها در هر کدام از رویدادهای مذکور، به هر حال منطق خود را دارد؛ یکی منطق جنگ و دیگری منطق فقر.
اما اینکه شهروندان ایرانی مثل آب خوردن در جادهها تلف میشوند هم منطق دارد؟ چرا هزاران ایرانی که در این سالها قربانی سوانح رانندگی شدند و میشوند، به مرگ طبیعی نمردند و نمیمیرند؟ تقصیر این مرگهای جادهای بر گردن کیست؟ جادهها؟ خودروها؟ یا خود ما ایرانیها؟
اگر همین امروز گزارشی میدانی تهیه شود و در آن از مردم بپرسند مقصر کشتار ایرانیها در جادهها کیست، بسیاری از آنها انگشت اتهام را به سمت خودروسازان نشانه میروند و از آنها به عنوان متهم ردیف اول نام میبرند. عدهای هم هستند که منصفانهتر قضاوت میکنند و در کنار خودروها، از جادههای ناامن نیز به عنوان مقصر این «کشتار» یاد میکنند و اگر خیلی انصاف به خرج بدهند، از خودشان هم میگویند.
اینکه بیشتر مردم و حتی مسوولان از خودروهای ایرانی به عنوان یکی از عوامل تلفات هموطنانشان نام میبرند، نه اینکه واقعیت نباشد، اما قطعا همه حقیقت هم نیست، چه آنکه آمارها میگویند خودروها با همدستی جادهها و رانندگان، ایران را به پنجمین کشور رکورددار تصادفات در دنیا تبدیل کرده است.
آمار منتشر شده توسط سازمان بهداشت جهانی نشان میدهد ایران با نزدیک به 50 کشته در هر 100 هزار نفر، جزو کشورهای منطقه قرمز (خطرناک) در رانندگی به شمار میرود. این آمار که بر اساس دو شاخص «تعداد کشته شدگان تصادفات» و «تعداد کشته شدگان جادهای نسبت به هر 100 هزار نفر جمعیت» تهیه شده، میگوید وضع ایران از گذشته بدتر است، زیرا پیشتر تعداد کشته شدگان در هر 100 هزار نفر، حدود 35 نفر بود اما حالا به نزدیک 50نفر رسیده است.
سهم بالای موتورسیکلت در تصادفات
اما در آمارهای داخلی که عموما توسط وزارت «صنعت، معدن و تجارت»، سازمان پزشکی قانونی و راهور ناجا تهیه شدهاند، نکات قابلتوجهی به چشم میآید و نشان میدهد ایرانیها نه فقط قربانی ایمن نبودن خودروها، بلکه قربانی ناامنی جادهها و البته «بیاحتیاطی» و «نابلدی» و «قانونگریزی» خود میشوند.
طبق آماری که پلیس راهور ناجا منتشر کرده، خودروهای سواری با 39 درصد سهم، بازیگر نقش اول سوانح رانندگی در ایران به حساب میآید.
پس از خودروهای سواری، آمارها «عابران پیاده» را عامل تصادف میدانند که سهمی 25 درصدی را به خود اختصاص دادهاند. مورد سوم، اما قطعا در کمتر جای دنیا به چشم میآید؛ «موتور سیکلت»، دو چرخی که خیابان و پیاده رو نمیشناسد و در ایران (فقط در ایران) عامل 24 درصد تصادفات جادهای است. وانت بارها با شش درصد، کامیونها با چهار درصد و کامیونت و تریلی نیز با دو درصد، سایر عوامل سوانح رانندگی در ایران به شمار میروند.
نکته دیگر اینکه «خطای انسانی» عامل 52 درصد از تصادفات جادهای کشور اعلام شده است، به نحوی که اگر مسائلی مانند خواب آلودگی رانندگان و قانون گریزی و تخلف را حل شده فرض کنیم، عملا تصادفات جادهای به کمتر از نصف خواهد رسید. طبق آمار ارائه شده، تخطی از سرعت مجاز، سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و خستگی و خواب آلودگی راننده چهار عامل تاثیرگذار در تصادفات جادهای ناشی از خطای انسانی به شمار میروند. همچنین سازمان بهداشت جهانی نیز گزارش داده که مهمترین عوامل بروز تصادفات جادهای در جهان، ارسال پیامک و مکالمه با تلفن همراه حین رانندگی، سرعت غیر مجاز، عدم رعایت قوانین و بروز اتفاقاتی مانند افت قند خون و سکته است.
پرسانحهترین خودروها
حال اما نگاهی بیندازیم به آمار تفکیک شده خودروها (سواری و تجاری) و نقش آنها در تصادفات جاده ای.
طبق آمار ارائه شده از سوی راهور ناجا، «خانواده پژو» بیشترین سهم را در سوانح جادهای تا پایان سال 91 دارد، به نحوی که تا این سال یک پای ثابت 127 هزار و 934 تصادف، اعضای این خانواده مانند پژو 405 و پارس بودهاند. در رده دوم با «خانواده پراید» روبهرو میشویم که 114 هزار و 799 فقره تصادف را به نام خود ثبت کرده است. این در حالی است که پیشتر گمان میرفت پراید بیشترین نقش را در تصادفات جادهای دارد، چون نسبت به سایر خودروها ارزانتر است و کم کیفیت تر.
پس از پراید، به خودرو خاطره انگیز «پیکان» میرسیم، پیکانی که این روزها اتفاقا نامش دوباره بر سر زبانها افتاده و صحبت از تولید دوبارهاش یا محصولی شبیه آن است. تا انتهای سال گذشته 57 هزار و 957 تصادف به نام پیکان ثبت شده که بیشتر از سمند است، سمندی که 32 هزار و 876 سانحه در کارنامه آن تا سال 91 به چشم میآید.
عجیب اینجا است که در رده بعدی نام بنز به عنوان پرسانحهترین خودرو گنجانده شده و برند پرآوازه آلمانی 26 هزار و 164 فقره تصادف را جلوی نام خود میبیند. البته تصادفات بنز فقط به محصولات سواری مربوط نبوده و کامیونهای آن را نیز در بر میگیرد. به هر حال تعداد تصادفات بنز تا سال گذشته بیش از خودرویی مانند تیبا بوده، چه آنکه این محصول سایپا حدود سه هزار و 500 فقره تصادف کمتری نسبت به بنز داشته است. سواریهای نیسان شامل ماکسیما، رونیز و تیانا و البته نیسان آبی هم با 21 هزار و 256 تصادف، هفتمین خودروهای پرسانحه کشور تا انتهای سال گذشته بودهاند. آمار اشارهای نکرده، اما به نظر میرسد نیسان آبیهای معروف بیش از امثال ماکسیما و رونیز در تصادفات جادهای نقش داشتهاند.
از نیسان که بگذریم، رنوییها شامل تندر-90 و مگان و کامیونهای رنو 12 هزار و 297 فقره تصادف را به نام خود ثبت کردهاند و پس از آنها، ولوو با 9 هزار و 570 و مزدا با هشت هزار و 912 تصادف، پر سانحهترین خودروها تا پایان سال 91 به شمار میروند.
ردههای یازدهم تا سیزدهم پرتصادفترین خودروها نیز به هیوندایی، تویوتا و سیتروئن رسیده است که در این بین، هیوندایی هشت هزار و 306 سانحه را به خود میبیند. تویوتا نیز شش هزار و 214 فقره تصادف را تا انتهای سال 91 به ثبت رسانده و سیتروئن نیز آماری معادل چهار هزار و 979 سانحه را تجربه کرده است. همچنین ریو، خودرویی که تولید آن در ایران متوقف شده، سه هزار و 869 تصادف در تا پایان سال گذشته داشته که حدود 400 فقره بیش از محصولات هوندا است. طبق آمار ارائه شده، کم تصادفترین خودرو کشور تا انتهای سال گذشته، دوو نام دارد که تنها دو هزار و 307 سانحه برای آن ثبت شده است. آمار تصادفات دوو (خودرویی که سالها است دیگر در ایران به تولید نمیرسد) حتی از دوچرخه هم کمتر اعلام شده، دوچرخهای که سه هزار و 451 فقره تصادف را به خود میبیند.
رفع اتهام از پراید
اما آمار مذکور در حالی است که وزارت «صنعت، معدن و تجارت» نیز طی گزارشی جداگانه نام چهار خانواده خودرویی پر سانحه را از ابتدای تولید آنها تا پایان سال 91 اعلام کرده است. این آمار البته متناسب با حجم تولید خودروها به دست آمده، به نحوی که خانواده سمند با تیراژ 958 هزار و 788 دستگاهی (از ابتدای تولید تا پایان سال 91)، 32 هزار و 876 فقره تصادف را به نام خود ثبت کرده و این یعنی 3/4 درصد سمندهای تولیدی دچار سانحه شدهاند. بر اساس همین آمار، خانواده پژو که تیراژی سه میلیون و 824 هزار و 131 دستگاهی را تا پایان سال 91 از خود به جا گذاشته، 127 هزار و 934 فقره تصادف را در طول این سالها تجربه کرده است. با این حساب، 3/3 درصد پژوهای تولیدی سانحه تصادف را از سر گذراندهاند تا خانواده پژو دومین خودرو پر سانحه کشور لقب بگیرد. پیکان هم رده سوم سانحهخیزترین خودرو را به خود اختصاص داده است، به نحوی که 8/2 درصد از دو میلیون و 62 هزار و 611 دستگاه پیکان تولیدی در این سالها یک پای تصادفات جادهای بودهاند. و در نهایت پراید که خیلیها آن را پرحادثهترین خودرو کشور میدانند، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده و 4/2 درصد از چهار میلیون و 670 هزار و 706 دستگاه پراید تولیدی تا انتهای سال 91، درگیر سانحه تصادف در این سالها شدهاند. در واقع پراید که پرتیراژترین خودرو تولید داخل به شمار میرود، کمترین سهم را در تصادفات جادهای و در مقایسه با خانواده سمند، پژو و پیکان دارد.
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/742108/
قابل توجه aria که همیشه اهل منطق و استدلاله !!!
aria
۱ مرداد ۱۳۹۲اهل منطق هستی؟؟؟؟؟حتی نمی دونی منطق چیه. بزرگواراگه تصادفات بنز و سمند ازتیبابیشتر هست دلیلش ایمنی بالای تیبانیست بلکه فراوانی بنز وسمند در برابر تیباست. امار تلفات دادن بدون داشتن امار خودرو توهین به فکر مردم است
سمند ارابه مرگ
۴ مرداد ۱۳۹۲ببین aria چرا دقت نمی کنی سر سری مطالب رو میخونی
اما آمار مذکور در حالی است که وزارت «صنعت، معدن و تجارت» نیز طی گزارشی جداگانه نام چهار خانواده خودرویی پر سانحه را از ابتدای تولید آنها تا پایان سال 91 اعلام کرده است.(((((( این آمار البته متناسب با حجم تولید خودروها به دست آمده)))))))، به نحوی که خانواده سمند با تیراژ 958 هزار و 788 دستگاهی (از ابتدای تولید تا پایان سال 91)، 32 هزار و 876 فقره تصادف را به نام خود ثبت کرده و این یعنی 3/4 درصد سمندهای تولیدی دچار سانحه شدهاند. بر اساس همین آمار، خانواده پژو که تیراژی سه میلیون و 824 هزار و 131 دستگاهی را تا پایان سال 91 از خود به جا گذاشته، 127 هزار و 934 فقره تصادف را در طول این سالها تجربه کرده است. با این حساب، 3/3 درصد پژوهای تولیدی سانحه تصادف را از سر گذراندهاند تا خانواده پژو دومین خودرو پر سانحه کشور لقب بگیرد. پیکان هم رده سوم سانحهخیزترین خودرو را به خود اختصاص داده است، به نحوی که 8/2 درصد از دو میلیون و 62 هزار و 611 دستگاه پیکان تولیدی در این سالها یک پای تصادفات جادهای بودهاند. و در نهایت پراید که خیلیها آن را پرحادثهترین خودرو کشور میدانند، جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده و 4/2 درصد از چهار میلیون و 670 هزار و 706 دستگاه پراید تولیدی تا انتهای سال 91، درگیر سانحه تصادف در این سالها شدهاند. در واقع پراید که پرتیراژترین خودرو تولید داخل به شمار میرود، کمترین سهم را در تصادفات جادهای و در مقایسه با خانواده سمند، پژو و پیکان دارد.
http://www.donya-e-eqtesad.com/news/742108/
نرود میخ آهنی در سنگ
سمند ارابه مرگ
۴ مرداد ۱۳۹۲اهل منطق یعنی کسی که با واقعیتها سر و کار داره ، احساسی جواب نمیده ، واقعیتها رو قبول میکنه با ادله علمی صحبت میکنه
کسی که ریاضی دوره راهنمایی رو پاس کرده میدونه درصد یعنی چی!!!! و به شعور مردم توهین نمیکنه
سمند 3.4 درصد
خانواده پژو 3.3 درصد
پیکان 2.8 درصد
پراید 2.4 درصد
تازه پراید تولید بیشتری هم داره و نسبت فراونیش به مراتب از سمند (ارابه مرگ) بیشتره
ahmad
۲ مرداد ۱۳۹۲خدا وکیلی من 34 است که رانندگی میکنم 26 سال است که پایه یک دارم جدا از اینکه قبول دارم خودرو های تولید داخل از استاندارد های ایمنی بسیار پایین تری نصبت به همتا های اسیایی واروپایی خود قرار دارند ولی درمیان خودرو های داخلی سمند رو از بقیه بهتر میدونم بخصوص در رانندگی جاده ای هم در پیچ ها متعادل تراست هم هنگام فرار از حوادث فرمان بسیار خوب جواب میدهد البته هیچگاه فراموش نکنید اصلی ترین باعث حوادث رانندگی مرگبار به ضریب هوشی راننده برمیگردد
سمند ارابه مرگ
۴ مرداد ۱۳۹۲سمند مطابق آمار واقعی تصادفاتش از پراید و پیکان هم بیشتر بوده
برای جون خودتون و خانواده تون ارزش قائل بشین
محسن بابائی
۲ مرداد ۱۳۹۲از دوستان گرامی خواهشمندم راهنمایی کنید
بین خرید ال 90 و سمند ال ایکس موندم
لطفا از تعادل ال 90 تو پیچ برام بگید که چطوره
ظاهر سمند نشون میده که هندلینگ بهتری باید تو پیچها داشته باشه
اما واقعا موندم که سمند ال ایکس بخرم یا ال 90
راستی سمند ال ایکس دیدم یه رنگ به قول خودشون آبی کاسپین داره که سرمه ایه و خیلی زیباست
نمایندگی میگه فقط سفید و سیاه و نقره ای اما این رنگشم مطمئنا از مریخ نیامده
راهنمایی لازم دارم
mohsen_babaii@yahoo.com
پویا
۳ مرداد ۱۳۹۲سلام
من هم سوار سمند شدم هم ال90
کاری با هیچ کدوم ندارم
من الان یه 206 تبپ5 ویژه مدل 85 دارم تا الان 200 تومن بیش تر خرجش نکردم البته به رانندگی هم ربطداره
به نظر من ماشین بهترین ماشین همین 206 هستش اگه خانوادگی بخاید بهترین پارس موتور زانتیاس . خودم پشتش نشستم که میگم
milad
۳ مرداد ۱۳۹۲رای ما ارزونی
عماد
۳ مرداد ۱۳۹۲واقعی شو بگم L90 یه چیز دیگه است شعار ما فقط L90
صابر
۴ مرداد ۱۳۹۲با سلام
مزایای ال نود که من تجربه کردم:
1-موتور با شتاب و کم مصرف و پر قدرت(در مقایسه با موتورهای در رنج قیمت ال نود)
2-گیربکس عالی و کلاچ بسیار نرم
3-هیدرولیک واقعا” هیدرولیک
4-قطعات با کیفیت و مونتاژ خوب
5-ترمز بسیار قوی
6-اتاق بسیار جادار
نکته منفی:
1-داشبورد و رو دریها خیلی ساده هست و جذابیت ندارد.
به نظر من در رنج فیمتی متوسط ال نود بهترین گزینه و بعد آن 206 هست.
حمید
۶ مرداد ۱۳۹۲بهتر بود این بخش به روز می شد و سمند ef7 رو هم مقایسه می کردی که خیلی تفاوت داشت. البته من منظورم مدل 88 و 89 هست نه جدیدش که آبرو ریزی کرده. من مدل 89 دارم الان mvm x33 ثبت نام کردم ولی دلم هنوز پیش سمنده و نمی خوام بفروشمش چون واقعا ازش راضیم هر خودروی همکلاس خودشو به راحتی تمام می گیره حتی 206 و ال 90 و … شاید من شانس آوردم که خوبش گیرم امده. ولی قدرت موتورش خیره کنندست حتی وقتی با گاز میره شاید باور نکنید ولی واقعا راضیم . از اینکه شاید یه روز به خاطر شرایط خاصم (تعداد خانوادم) مجبور بشم بفروشمش ناراحتم من از مهر 89 تا حالا 120 تا باهاش رفتم و فقط جنس مصرفی براش گرفتم مثل همه ماشینها اما دست به موتورش نزدم و عالی کار میکنه . حتی بچه های کوچولوم اونو دوست دارند با وجودی که قبلا جنتو داشتم و از اون هم راضی بودم ولی باور کنید به مراتب از جنتو بهتر راحت تر نرم تر و پرقدرت تره. پس نتیجه این که اگر خودرو سازها خوب کار کنند خوب در میاد اما وقتی پس از مدتی دست توش می برند فاجعه میشه
hollyhamed2000@gmail.com
mohsen
۷ مرداد ۱۳۹۲این حرفارو بیخیال
دنیا فقط پراید :D
من نمیدونم چرا تولیدش متوقف نمیشه؟
araz
۷ مرداد ۱۳۹۲سلام من اکبر 31 ساله از سال 88 سمند lx دوگانه داشتم تا 91 تو این 3 سال 200 هزار کیلومتر فقط تو جاده رانندگی کردم باهاش شب و روز تو برف و بارون و تو گرما از نظر امنیت واقعا حرف نداره همزمان تندر هم روندم فقط شتابو مصرفش به چشم میاد.بعدا 405 خریدم الانم206 v8 sd کاری با بقیه فاکتورا ندارم ولی امنیت سمند یه چیز دیگست.
جواد
۷ مرداد ۱۳۹۲سلام
من هم سمند داشتم هم ال نود ، از لحاظ موتوری ال نود حرف اول رو میزنه و از لحاظ زیبایی(نسبی) سمند بهتره ، مخصوصا جلو داشبرد ال نود که حال بهم زنه البته مال سنمندم چنگی به دل نمیزنه ولی از لحاظ رانندگی ال نود خیلی نرم تره. کلا تو این محدودیت انتخاب برای قیمت بین 30-40 تومان ال نود بهترین انتخابه.