مجله خودرویاب در شماره ۱۰ خود مقایسه کاملی بین دو خودرو داخلی محبوب یعنی سمند ال ایکس و تندر L90 انجام داده است که در ادامه بصورت خلاصه و گزیده تقدیم می گردد. این مقایسه با نام ” آیا اسب غیر اصیل ایرانی بر تندر غربی ها می تازد ” منتشر گردیده است.
فاکتورهای انتخاب این خودروها برای خریدار ایرانی تقریباً مشابه می باشد که عبارتند از یک خودرو خانوادگی، جادار و صندوقدار، با هزینه های معقول نگهداری و امکانات قابل قبول.
نمای ظاهری:
ظاهر سمند LX قدیمی تر و کلاسیک تر می باشد و در طول دوره تولید به پختگی مناسبی رسیده است و اینک سمند LX سال بعنوان میوه نهایی این طرح می باشد که ترکیبی از طرحهای آئودی و بی ام و می باشد. در سوی دیگر رقابت تندر L90 بواسطه طراحی جدیدتر خود نامانوس و نا آشنا بنظر می رسد. طراحی حجمهای خودرو تندر با یکدیگر هماهنگ نبوده و نافرم می نماید.
در قسمت داخل اطاق فضای رنو لوگان بدور از هرگونه هیجان و کاملاً ساده می باشد. در حالیکه سمند از طراحی به مراتب بهتری سود می جوید. یکی از مشکلات سمند اندازه بزرگ داشبورد آن و همچنین ستون های A خودرو می باشد که بعلت پهن بودن دید راننده را محدود می نماید. در مورد تندر نیز سبک قرارگیری راننده پشت فرمان آن هنوز جا نیافتاده است. و دید عقب نیز محدود می باشد.
مقایسه قوای محرکه و دینامیک خودروها:
موتور ۱۶ سوپاپ خودرو تندر ۹۰ با داشتن ۱۰۵ اسب بخار قدرت و گیربکس ۵ سرعته نرم و دقیق ظرف ۱۰.۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر می رسد و نهایت سرعت آن نیز ۲۰۸ کیلومتر می باشد در حالیکه موتور سمند سال قدیمی تر بوده و تنها ۸ سوپاپ داشته و ۱۰۰ اسب بخار نیرو تولید می نماید. شتاب آن ۱۱.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز ۲۱۱ کیلومتر بر ساعت می باشد. وزن تندر ۹۰ حدود ۱۰۵ کیلوگرم سبکتر بوده و به این دلیل پر شتابتر نیز می باشد.
در مورد ترمز، هر دوی این خودروها مجهز به ترمزهای ضد قفل ABS هستند که در سمند عملکرد آن با تاخیر اندکی همراه بود و این بدلیل قدیمی تر بودن تکنولوژی آن می باشد.
در مورد دینامیک خودروها در حرکتهای مارپیچ، سمند بدلیل وزن بیشتر و آیرودینامیک بهتر، عملکرد بهتری داشت و پایداری آن در مقایسه با تندر بالاتر بود.
هدایت خودرو تندر بواسطه کلاچ و گیربکس نرم، راحتتر از سمند می باشد. در مسیر های ناهموار نیز تحت رانندگی پرفشار و سخت، تندر ۹۰ از سمند پیشی می گیرد و عملکرد بهتری ارائه می کند. در قسمت تعلیق و فنربندی هر دو خودرو مشابه بوده و تنها در قسمت عقب برتری با تندر است.
ایمنی:
ایمنی خودرو یکی از پارامترهای مهم در انتخاب خودرو می باشد. در خودرو تندر۹۰ از دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین استفاده شده است که این همان نقطه ضعف سمند می باشد که البته بیشتر بواسطه نوع طراحی داشبورد آن می باشد و قرار است در مدلهای جدید سورن این نقیصه برطرف گردد.
اما از سوی دیگر بدنه سمند از ورقهای قطورتری استفاده می کند که استحکام کلی بدنه را افزایش می دهد.
سایر نکات:
سمند از یک شبکه بزرگ خدمات پس از فروش بهره می گیرد و قطعات آن نیز به وفور در هر نقطه از کشور یافت می شوند. البته استاندارهای جهانی خدمات پس از فروش بسیار با آنچه ایران خودرو ارائه می کند فاصله دارند. در مقابل تندر ۹۰ با مشکلات عدیده ای روبروست. مشکلاتی نظیر تحریم سازندگان و کمبود و گرانی قطعات.
نتیجه نهایی برعهده خوانندگان می باشد. سمند برای رقابت احتیاج به خون تازه ای دارد. در مورد تندر هم اگر طراحی آن مشکلات فعلی را نمی داشت، شاید فاتح بازارهای ایران می شد!
توجه: این مقاله برداشتی آزاد از مقاله مجله خودرویاب بود و اطلاعات و برداشتهای نگارنده نیز به آن افزوده شده بود. برای مطالعه اصل مقاله لطفاً به مجله خودرویاب شماره ۱۰ مراجعه فرمایید. این مقاله به صورت اختصاصی برای سایت “پدال“ نوشته شده درج تمام یا قسمتی از این مطلب، تنها با ذکر نام سایت و آدرس دقیق این صفحه مجاز است
آوینا
۴ شهریور ۱۳۹۲شاید لوگان از نظر شتاب ومصرف سوخت در حد استانداردتری باشه ولی هیچکس نمیتونه منکر طراحی افتضاح داخلیش باشه از قرارگرفتن سیستم تهویه ش بگیر تا رودری و قاب باندهاش وغیره که بیشتر شبیه کاردستی بچه هاست و درعوض سمند هم معایب خاص خودش و داره که بیشتر بخاطر قدیمی بودن تکنولوِژی اون ولی در نهایت به نظر من طراحی داخلی لوگان توهین به خریدار ولی در عوض سمند سورن elx…..
امیرحسین یاسمی
۴ شهریور ۱۳۹۲باسلام خدمت همه ی دوستان به نظر من سمند خیلی شیکتر و در عین حال ایمن تر اما ال 90 واقعا افتضاحه هم از لحاظ داخل هم از لحاظ بیرونی
mohsen
۵ شهریور ۱۳۹۲سلام
من پدرم نمایشگاه ماشین داره و با همه جور ماشینی سروکار داریم.باور کنین این از روی تجربه و بدون تعصب
هستش اغلب افراد از داشتن سمند ef7 و خرابی های مکررش مثل روغن ریزی ,نشت گاز کولر, عیب در سیستم برق کشی ,می نالند و قیمت قطعاتش اکثر این عیب ها هم از کیلومتر 30 هزار به بهد رخ می دهد. هم بالاست و همچنین شکستن مکرر دسته موتور هاش مثلا دسته موتورش حدود 400 هزار تومان قیمت داره.
سهیل
۹ شهریور ۱۳۹۲من طرفدار هیچ کدوم نیستم ولی تمام کسایی که پین ۲تا ماشینو دارن سوال پیچ کردم.ال۹۰ برای سرعتای بالای ۱۴۰ اصلا مناسب نیست.توی سرعتای بالا اصلا تعادل و نرمی نداره ولی برعکسش سمند.اما عوضش ال۹۰شتاب اولیه خوبی داره و مصرفش کمتره.
مازیار
۱۱ شهریور ۱۳۹۲من تا دو ماه پیش یک سمند ال ایکس دوگانه سوز داشتم ولی تازگی یه تندر 90 خریدم ماشین جدیدم در مقایسه با سمند خیلی پر قدرت و پر شتابه و من هم تا حد زیادی ازش راضیم ولی از لحاظ نرم بودن تو جاده و عدم خستگی راننده و سایر سر نشینان ، همچنین صداگیر بودن سمند واقعا یه چیز دیگه بود . درسته تندر 90 ماشین خیلی پر نفس و خوبیه ولی در عوضش یه سری از پارامترهای سمند رو هیچ وقت نداره . درکل به نظر من هر دو تا ماشین رو میشه متوسط در نظر گرفت .
حمید
۱۲ شهریور ۱۳۹۲راست می گی {{{{
hamid
۱۲ شهریور ۱۳۹۲بهترین ماشین از نظر من سمند است البته خودمون ال 90 دااریم 3 سال سمند داشتیم تو مسافرت خا حرف نداشت تو جاده تک بود ولی ال 90 هم کوچکتراز سمند است هم عقب زشتی دارد ولی به هر حال هر 2 خوب هستند
شهروز
۱۹ شهریور ۱۳۹۲با عرض سلام .
بنده یک سمند 89 ال ایکس سال موتور پژو دارم که خودرو با برکتی بوده و از آن راضی هستم . سفرهای زیادی هم باهاش رفتم . خدائیش خوب بوده توی کفی جاده حرف نداره توی پیچها مطمئن هست پرقدرته و راضی کننده هست جا دار و راحت هست و به پولش ماشین خوبیه . فقط ستون سمت راننده سر پیچهای شهری دید بدی داره و اتاقش هم اگه رعایت نکنی و توی دست انداز بندازی به صدا میفته . وقتی سوار ال 90 دوستم شدم طراحی داشبورد توی ذوقم زد . خیلی ساده و مثل پراید 141 بود . فرمون نرم خوبی داشت و گیریبکس عالی داشت خیلی هم بی صدا و نرم بود ولی کمبود قدرت موتور را متوجه میشی نسبت به سمند 1800 کمتر هست . طرح خارجش هم جا نیفتاده . بیشتر برای توی شهر خوب هست با مصرف کم و سمند مرد جاده است .
امین
۱۴ شهریور ۱۳۹۲اصلا این کار اشتباه شما داری خودرو ایرانی رو با خودرو فرانسوی مقایسه میکنی؟؟؟؟ اون زمان که فرانسه زانتیا میزد ایران خودرو پیکان تولید میکرد هنوز
Mclaren F1
۲۲ شهریور ۱۳۹۲زانتیا ماشین داغونی هست که خو فرانسه هم به دلیل ایمنی ضعیف و پایینش دیگه تولید نکرد….اما ما ایرانیا چون … هستیم واسه یه تنظیم ارتفاع بهش بها دادیم و با جون خودمون بازی کردیم
راستین
۱ مهر ۱۳۹۲بر اساس آماری که پلیس اعلام کرده و در همین سایت پدال هم گذاشته بودند تعداد تصادفهای سیتروئن شامل ژیان,مهاری,زانتیا و c5 از ابتدای تولید تا آخر سال91 در ایران پائینترین تعداد رو داشته.تعداد تصادفهاش نصف هیوندای و یک سوم رنو(ال90 و مگان) بوده.ضمنا زانتیا 7سال تولید شد که بیشترین زمانی است که یک ماشین بدون تغییر روی خط تولید بوده و یک میلیون و سیصد هزار دستگاه در بازار رقابتی اروپا فروش کرده.شما اول به خودتون زحمت بدید تکنولوژی تعلیق هیدرواکتیو را را مطالعه بکنید بعد در موردش اظهار نظر بکنید.مایه تاسفه بعد از 20سال که از ابداع این تکنولوژی میگذرد و در ایران نیز بیش از 10 ساله روی زانتیا و c5 از این سیستم استفاده میشه برخی هنوز حتی کارکردشو نمیدونند بهش میگن تنظیم ارتفاع.اگر مایل بودی بگو تا مکانیزمشو توضیح بدم و تاثیرش بر ایمنی خودرو را بیان کنم.
امير
۱۵ شهریور ۱۳۹۲سلام بچه ها داشتم این مطالب قشنگ رو می خوندم که یه چیزی بیشتر از خودرو ها نظر منو جلب کردد:تعدد تکرار کلمات خر گاو ویران خودرو از این ها که بگذریم در مورد ماشینها هودرو های فرانسوی بیشترین استهلاک رو در بین ماشینها دارن اینو همه میدونن ال 90 خیلی با شتاب ولی بدون کنترله ولی سمند سنگینتر و پایداری بیشتری داره ال90 هزینه نگهداری و تامین قطعاتش به مراتب بیشتر از سمنده ولی سمند لوازمش ارزونتر و اسانتر پیدا میشه ال90 در قسمت عقب دارای یه نقطه کور بزرگه که سمند این عیب رو با سنسور دنده عقب تصحیح کرده داخل ال90 مثل ماسینهای ارزان هند یه ولی سمند مخصوصا داشبورد کرم ها بهمراتب شیک تر هستن شمند در هنگام استفاده از کولر قدرتش به مراتب بیشتر از ال90 هستش و همچنین طراحی موتور سمند برای cng واقعا اون رو از ال 90 متمایز میکنه در ضمن در مورد ال90 حدود 114 اپشن ال90 در ایران حذف شده که اینو تبدیل به خودرو ناقص کرده ولی در محبوبیت هیچ کدو شک نکنید نسبت به قیمتشون ارزش دارنبا این قیمتهایی که ملاحظه می کنید
داريوش
۱۶ شهریور ۱۳۹۲امیر جان راست میگی بهتره همیشه ادب رو رعایت کرد !!
میدونی واقعیت چیه چرا اینقدر استقبال از ال90 روز به روز بیشتر میشه
مزایای رنو لوگان یا به قول معروف ال90 نسبت به سمند( البته از نوع EF7 )– نوع معمولی سمند به درد گاری هم نمیخوره
گیربکس و دنده فوق العاده نرم – بدون شک بهترین گیربکس و دنده تو این رنجه و هیچ ایرادی نمیشه بهش گرفت
همخونی فوق العاده گیربکس و موتور در تندر که باعث لذت بیشتر رانندگی میشه
نظارت سفت و سخت رنو در مراحل تولید در ایران برعکس سمند
ترمز تندر فوق العاده است اما به ترمز سمند نمی شه همیشه اطمینان کرد، ترمز سمند بگیر و نگیر داره. (به طوریکه وقتی از پشت سمند میای و ال90 میرونی دفعه اول که ترمز میگری باید مواظب باشی نری تو شیشه اینقدر قدرت ترمز ال90 نسبت به سمند محسوسه)
یکی از مهمترین ضعف های سمند جلوبندی اونه که باید هر از چند گاهی یه تعمیر اساسی بشه،
وجود تیریپ کامپیوتر (کامپیوتر سفری) در L90 از نظر امکانات کنترلی ماشینی به مراتب به روزتری رو نسبت به سمند در اختیار شما قرار میده.
شتاب و کشش بسیار خوب تندر در سربالائیها و جاده های پر پیچ و خم فکر کنم EF7 هم تو این زمینه بدک نباشه ولی دنده 3 و 4 ال90 تو سر بالای کولاک میکنه
سمند بعلت وزن سنگین و اتاق ضعیف قطعا پس از 6 ماه تا یکسال به صدا میافتد اما این مسئله در تندر من بعد از 4 هنوز اتفاق نیافتاده.
کیفیت مونتاژ و کیفیت قطعات که دیگه من چیزی نمیگم.
اطاق کم صدا تر
فضای زیاد هر دو خودرو البته تندر در صندلی عقب و صندوق عقب کمی بیشتر فضا داره
فنر بندی بهتر
فرمان نرم تر
در کل ال90 از نظر ستاره های ایمنی هم بهتره و ترمز بهتری ام داره
مصرف سوخت کمتر تندر البتهEF7 هم خوبه و راضی کنندست
استهلاک کمتر
سرو صدا اتاق کمتر
میدان دید و تسلط بیشتر
تو سمند انگار تو چاله نشستی
لش شدن بدنه و اینجور چیزا در تندر نیست
موتور ال90 خیلی بی دردسره و من تاحالا ندیدم اذیت خاصی کنه ولی تا دلت بخواد ای اف7 اذیت کرده و میکنه
.دریچه گازش…عدم هماهنگی قطعات و طراحیش …کیفیت پایین قطعات داخلی و سر و صدا و …در مورد کیفیت موتورش هم فقط استناد حرف های ایران 2 چرخه و هیچ رفرنسی نداره که تایید شده و بین المللی باشه .
طبیعی سمند اذیت کنه … وقتی طراحی و موتور و پلتفرم و ..هرکدوم مال 1 کارخونه و 1 کشور باشه همین میشه دیگه …اشپز که 2 تا بشه …اسب ملی دردسرهای زیادی داره …
به نظر من سمند یه نوع دست گرمی برای ایران خودرو هست که هرسال نقاط ضعف اون رو برطرف میکنند وهرسال داره بهتر میشه اما کیفیت اون پیشرفتی نمیکنه همون طور که یکی از مسئولان ایران خودرو پژو آردی وپیکان پژو را اولین دست گرمی برای ایران خودرو دانست .
سلامت باشی و پیروز .
امیر
۲۴ شهریور ۱۳۹۲اینجوری که شما میگی ال 90 رو باید با فراری مقایسه کرد نه سمند رو!!!!!!!
هم سمند هم ال 90 ماشین های خوبی نیستن باید قبول کرد و اگه قیمتی کمی دارن واقعا نصف این قیمت فعلی هم نمی ارزن ال 90 هم داخلش هم بیرونش واقعا طراحیه بدی داره.
این دو ماشین بسیار ماشین های بدی هستند و خریدنشون واقعا پول رو دور ریختن هست
mostafa
۷ مهر ۱۳۹۲پس اینجوری که آقا امیر میگه ما باید بریم مازاراتی سوار شیم دیگه……..!!!!!؟
om!d
۸ مهر ۱۳۹۲هر دو ماشینهای بسیار ضعیف و در جاده بسیار خطر ناک هستند ، در کنار مصرف بنزین بالا و هزینه های بالایی که دارن فکر می کنم که پول هدر دادنه ، صد رحمت به پراید 131 EX واقعا سایپا تو این مدل گل کاشته ، از سیستم ترمز گرفته تا هیدرولیک و هندلینگ و راحتی سرنشینها تا موتور تقویت شده فوق العاده اش ….
حمادی
۱۶ شهریور ۱۳۹۲فقط خودرو های خارجی(خودروهایی که تو بازاره خاج هست.نه این تندر نود که شرکت رینو 10سال پیش زده)
mjh
۱۲ مهر ۱۳۹۲سمند موترش مال 30 سال پیش اون موتور هم مال 405 بود که گذاشتن روی سمند
مجید
۱۷ شهریور ۱۳۹۲پس چی این سمند اگه خوب بود که تو این گرون شدنا از همه کمتر گرون شد معلومه که به درد جونا نمی خوره بلکه به درد راننده های کهنه کار می خوره که دوست دارن تو جاده آرامش داشته باشند آقا زمانی تندر 10 میلیون بود سمند 15 میلیون بعدش تندر شد 37 میلیون سمند شد 26 میلیون این دیگه مشخصه
سلیم
۱۹ شهریور ۱۳۹۲اتفاقا اقا مجید این قیمت بالا فقط ناشی از نبودن قطعه و بالا رفتن قیمت دلار است نه کیفیت ماشین.اثباتش هم قیمت 206 تیپ 2 هست که قیمتش برابر با تیپ5 شده.
omid
۱۹ شهریور ۱۳۹۲آرامش با سمند تو جاده !!!!
aria
۱۸ شهریور ۱۳۹۲پادشاه مسلم و سلطان بلا منازع جاده های ایران در سرتهای بالای 200 کیلومتر ef7
omid
۱۹ شهریور ۱۳۹۲درسته یک راست به سمت بهشت زهرا با سرعت 200 البته اگه …
امید
۸ مهر ۱۳۹۲داداش ، ایمنی و سرعت زانتیا رو یادت رفته !!! 6 سال خودم زانتیا 1600 سوپر لوکس داشتم ، مصرف تو جاده 5.5 بود ، با سرعت 210 تا واقعا هیچ صدایی تو ماشین نمی اومد ، و اصلا راننده احساس نا امنی نمی کرد ! از 110 تا به بالا کمکها نرم می شد و ماشین می خوابید کف جاده . یکم اطلاعاتت رو بیشتر کن دوست خوبم . لطفا .
سلیم
۱۹ شهریور ۱۳۹۲اتفاقا اقا مجید این قیمت بالا فقط ناشی از نبودن قطعه و بالا رفتن قیمت دلار است نه کیفیت ماشین.اثباتش هم قیمت 206 تیپ 2 هست که قیمتش برابر با تیپ5 شده.کاش منم یه ذره از ال90 خوشم میومد چون خریدش خیلی ساده است ولی هر کاری میکنم نمیتونم با بیرون و درونش کنار بیام.
امير
۱۹ شهریور ۱۳۹۲ماشین خانواده میخوای توی ایران:
فقط سمند ال ایکس
امیر
omid
۱۹ شهریور ۱۳۹۲خودرو خانواده !!! یا خانمان سوز ؟
امیر
۱۹ شهریور ۱۳۹۲موتور سیکلت بگیرین ولی سمند نگیرین در هر شرایط . چه میخواد شکار باشه چه میخواد مفت باشه باور کنین بیشتر ماشینا رو سوار شدم ولی دیگه قسم خوردم که سمند سوار نشم . در ضمن مقایسه ال 90 با سمند عین مقایسه لب تاپ با ماشن حسابه …
mohsen محسن
۲۰ شهریور ۱۳۹۲پدر بنده سمند ال ایکس مدل ۸۵ داره ۱۰۲۰۰۰ کیلومتر کار کرده بنده هم تا یکماه پیش ال نود ۸۶ داشتم ۱۶۰۰۰۰ کار کرده بود سمند شده لگن همه جاش صدا میده ۲بار جلوبندیش باز شده ولی دریغ از کوچکترین صدایی از ال نود هنوز اچار به یه پیچ جلوبندیش نیفتاده بود حتی کمکهای جلوش هم دست نخورده بود
Mclaren F1
۲۲ شهریور ۱۳۹۲والا من هیچکدوم رو ندارم و تخصصی هم روی این دو خودرو ندارم اما هیچکدوم جذابیت خاصی ندارند و اینکه یک تیکه آهن پاره ارزش این همه دعوا و فحش و بی احترامی رو نداره در مورد سوپر اسپرت ها از مکلارن دفاع میکنم چون نظرات فوق العاده سر سری و بچگانه هست اما اینجا واقعا علاقه ای به دنبال کردن ماشین های ایران که با جون مردم بازی میکنن ندارم…اما بحث منطقی بٍِِِه از توهین و دشمنی هست.
حیدر مشیری
۲۲ شهریور ۱۳۹۲اگر در شرایط مساوی از هر دو ماشین استفاده کنی خواهید دید که سمند سریعتر به سر وصدا و خرج می افتد به طور مثال به تاکسی های سمند توجه کنید همگی سرو صدا دارند.
سما
۲۲ شهریور ۱۳۹۲به نظرم همه ماشینای ایرانی یکین همه بدرد نخور وخانمان سوز.
behnam
۲۴ شهریور ۱۳۹۲سلام
عزیزان با احترام باید بگم اگه این شرکتهای به اصطلاح داخلی که با ماشینهای مزخرفی که تولید میکنن میزاشتن L90وارداتی میشد اصلا سراغ سمند و از این ماشینها نمیرفتین
L90 هم تو شتاب یکه هم قدرت موتور هم از نظره استقامت بدنه در رده ی خودروهای لوکس قرار داره
سمند گپی از دو ماشینه این که ابتکار نیس
امید
۸ مهر ۱۳۹۲بهنام عزیز ، واقعا به نظر شما ال 90 تو رده ی خودروهای لوکس هست !!!!؟؟
پ.م.
۲۵ شهریور ۱۳۹۲هنوز در هیچ وبسایتی ندیده ام اظهارنظرها از بیست بیشتر بشود و به بد و بیراه گفتن نرسد! به کدام سو میرویم ما ایرانی ها؟
یک بار پشت فرمان ال-90 بنشینید و چند تا دنده عوض کنید، متوجه می شوید که با ارزش ترین و به صرفه ترین خودرو بازار (فعلاً) همین ال-90 (تیپ E2) است.
امید
۸ مهر ۱۳۹۲نشستم دوست خوبم ، مثل اثباب بازی می مونه ! اصلا احساس ایمنی و راحتی نداره .
یکی
۲۸ شهریور ۱۳۹۲چه ادمای بیکاری پیدا میشن ها!!!
خلاصه ومفید بگید حوصله کنیم بخونیم…
داستان تعریف نکنید!!
معلوم هم هست با این تولیدسمند یه سرو گردن ازال90بالاتره
ال90های تولید ما سرپیچ ها مثل گاری میمونه
دلو رودت تو شکمت به هم میپیچه
ولی سمند نرمه هزینه شم کمتره
امید
۸ مهر ۱۳۹۲سمند نرمه !!! هزینه سمند کمتره !!! واقعا هم ال 90 و هم سمند خودروهای پر هزینه و پر مصرفی هستن و اصلا ایمنی جاده ها رو ندارن .
حسین
۲۹ شهریور ۱۳۹۲سلام.
من از هر دوش داشتم.ال 90 پارس خودرویی داشتم.خداییش خیلی نرم و بیصدا و تیز بود.ولی وقتی پشت فرمون میشستی انگار پشت نیسانی.فرمونش خیلی بد طراحی شده.موقع دنده عقب گرفتن هم دید خوبی نداشت.ولی اینا همه رو میشد بخاطر موتور و گیربکس خوبش تحمل کرد.چیزی ک نمیشد تحمل کرد این بود ک بعد از سه سال ک خرجاش کم کم شروع شد کمرمو خم کرد.تسمه تایم و تسمه دینام 1.5 میلیون.و بقیه خرجا….
سمند هم خوب بود.اینکه میگن لش میشه بستگی به نگهداری آدم از ماشین داره.سمند من لش نبود ولی مصرفش زیاد بود.ولی یه مشکل عمده داشت که باعث چپ شدن ماشینم شد.اونم این بود که وقتی تو سرعت بالا تو جاده بیوفته تو چاله چرخهای عقبش قفل میشه.من از یه آشنا ک تو ایرانخودرو بود سوال کردم گفت اکسل هاشون ضعیفه.البته ستون های محکمش به دادم رسید و زنده موندم.
الان هم پرشیا دارم.اینم مصرفش زیاده ولی سواریش خیلی بهتر از سمنده.از این هم راضی نیستم.میخام بفروشمش و لیفان (1800) 620 بخرم.آخه تعریفشو زیاد شنیدم.
در کل ال 90 از نظر من بهتر از سمنده ولی باید بعد از 3 4 سال بفروشیش.چون خرجش بالاست
refighe tanhayi
۳۰ شهریور ۱۳۹۲تا اونجایی که من میدونم ال 90 بیش تر از 164 تا نمیره ( سایت ایران خودرو هم همینو نوشته) نمیدونم چرا اینجا زدید 208 تا.البته تا اونجایی که خودم دیدم 160 تا رو رفت.در مورد سمند هم همینطور چجوری یه سمند میتونه 211 تا بره؟؟
امید
۸ مهر ۱۳۹۲خالی بندی که شاخ و دم نداره ! سمند ! ال 90 ! سرعت ! واقعا اگر هم برن ، خیلی خطرناکه ، چون خودروهای ایمنی نیستن .
امین رستمی
۳۰ شهریور ۱۳۹۲تندر یک خوروی خارجی وبخاتر تحریم اینقدر گرون شده وگرنه اول بار که اومده بود 9 میلیون بود
mjh
۳ مهر ۱۳۹۲الان تو رنج این قیمت ها برای یک خانواده ال90 ماشین خوبی ولی اگر جوان باشی و مجرد 206 هاچ بک بهترین گزینه هست
mjh
۳ مهر ۱۳۹۲به نظر من هر کی خانواده دار هست ال90 ماشین خوبی وهر کی جوان و مجرد 206 هاچ بک بهترین ماشین
علیرضا
۱۰ مهر ۱۳۹۲سلام خودروی ال 90درفرانسه برای گارگران ساختمانی تولید شده است داخل کابین مثل سرازیری قبرهست صندوق عقب کمی شبیه صندوق صدقات وشایدبدشکل ترازاون هست تیپ وشکل کلی ماشین بیشتربه یک تانک می مونه واساسا فقط موتورخودرو کمی استاندارترازسمند سرپیچ هاچپ کردنش خیلی راحت هست ودریک نگاه باهمه معایب سمند راحتی نرمی وشکیل بودنش کلی می ارزد
ناشناس
۱۱ مهر ۱۳۹۲رنو در طراحی تندر ۹۰ سعی کرده به غیر از انتخابهای اقتصادی، اتومبیلی با کیفیت بالا و قابل اطمینانی طراحی کند. بعضی از ویژگیهای آن را میتوان به:
1-تحمل در هر نوع شرایط آب و هوایی، اقلیم، انواع جادهها، خیابانهای سنگفرش و راههای صحرایی.
2-راحتی در تعمیر.
3-مطابق استانداردهای اروپایی یورو III و یورو IV.
4-رعایت استانداردهای انتشار گازهای گلخانهای و گازهای آلودکننده.
5-بازیافت ۹۵٪ درصدی اتومبیل.
6- استهلاک پایین
7- مصرف پایین
8- ایمنی بالا نسبت به رقبا (3 ستاره ایمنی از 5 ستاره استاندارد اروپا)
9- شتاب عالی
10- قدرت موتور عالی
11- دو کیسه هوا
12- ترمز ABS+EBD
13- کامپیوتر سفری (نمایشگر اطلاعات سفر)
14- فرمان بسیار نرم
15- کیفیت بسیار بالا( با توجه به جدول کیفیت خودروهای داخلی ، تندر90 رتبه چهارم با 21 نمره منفی اما سمند و … با …….)
جدول نامهای تجاری در کشورهای مختلف:
۱ اتحادیه اروپا با برند داچیا
۲ روسیه، مصر، امریکای جنوبی، برند رنو لوگان
۳ مکزیک، برند نیسان آپریو
۴ ایران ، برند تندر ۹۰
۵ هند ، برند ماهیندرا ورتیو
۶ آفریقای جنوبی ، برند NP 200
7 ترکیه ، برند رنو لوگان
amirhosein
۱۱ مهر ۱۳۹۲آخه این چجور مقایسه ای هست؟ سمند از لحاظ همه چی به گرد پای لوگان هم نمیرسه.سمند ماشینه؟؟!!! لوگان امتحانشو تو خیلی از کشور های دنیا پس داده.
ramin
۱۲ مهر ۱۳۹۲داداش تواون عکسه که ماکه رفته روسمند خداوکیلی هرماشین دیگه ای هم بود همین میشد آخه یخورده هم انصاف داشته باشید بابا